خانه > نیروی متخصص کبک > درد دلی از یک متقاضی کبک: وضعیت کبک همچنان آشفته است

درد دلی از یک متقاضی کبک: وضعیت کبک همچنان آشفته است

۱۴ تیر ۱۳۹۳

این نامه ای است که یکی از مخاطبان سایت ارسال کرده است. می دانم افراد زیادی این روزها درگیر وضعیت به هم ریخته کبک در بخش نیروی متخصص هستند. توصیه من این است که اگر در شرایط این دوست قرار گرفتید وقت خود را به اعتراض تلف نکنید. تجربه نشان داده است که اداره مهاجرت کبک هیچ اراده ای در تجدید نظر پرونده ها ندارد و تنها بنا بر اتلاف وقت است.

و اما مطلب رسیده از دوست ناشناس:


با عرض سلام و خسته نباشید.و همچنین عرض پوزش برای مطلب طولانی ام. رشته من ۱۲ امتیازی بوده و فایل نامبر خود را در اردیبهشت ۹۲(۲-۳ماه پس از فرستادن مدارک) بدون داشتن وکیل دریافت کردم . بعد از ۱۱ ماه نامه ای از اداره مهاجرت رسید شامل موارد زیر:


۱- چرا جواب این سوال را ندادید؟  تا حالا چند بار ازدواج کرده اید؟؟!!(جناب مختاری شما به فرم های مهاجرت واقف هستید، قبل از این در فرمهای اولیه  من گفته بودم که مجرد هستم نه طلاق گرفته، نه متاهل، نه در حال جدایی. نه…) 


۲- مدرک ناقص یا مدارکی که داخل فرمت مورد نظر ما نیست (من فرمت تمامی مدارک رو همون طور که اداره مهاجرت خواسته فرستاده بودم!!!) ،

۳- به روز رسانی پرونده
این نامه بسیار طولانی بود و به عبارتی تمامی مدارک رو از من مجدد خواستند(حتی گواهی کارآموزی دوران تحصیل!!!). من تمامی مدارک را همانند بار اول کامل-دسته بندی و دقیق ارسال کردم. حتی گواهی تجرد هم ضمیمه مدارک خواسته شده کردم.بعد از ۳ هفته جواب دادن که ما پرونده مهاجرت شما رو میبندیم!!!!!


در انتها یه فایل PDF بود که انگار با گوشی از یک صفحه عکس گرفته بودن، اون عکس هم چیزی نیست جزء عکس از جدول امتیاز بندی که مربوط به من بود. با خودکار آبی تو جدول نوشته شده ۰ امتیاز!!!!!!!حتی امتیاز سن هم ۰ داده!!!!!!!!!


در صورتی که امتیاز های من خیلی بالاست!!!!

من زندگیم و جوونیم رو تا به حال گذاشتم ، نمیخوام ۲ سال دیگه هم تباه بشه
راهی برای اعتراض هست؟
آیا نتیجه میدهد؟(واقع بینانه؟)

و اما پاسخ:

تعجب نکردم از آنچه رخ داده است
از همه متقاضیان مدارک مجدد خواستند یا می خواهند تو گویی همه پرونده ها گم شده است و یا کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. بعد هم مدارک را در قالب معینی می خواهند که احتمالا شما دقت نکرده اید یعنی ترجمه های شما باید هم مهرهای وزارت خارجه و دادگستری را می داشت و هم اینکه کپی مدارک شما توسط دفتر اسناد رسمی برابر اصل می شده است.
حتی اگر همه این کارها را هم کرده باشید تمایل بر بهانه جویی و رد افراد است و البته جای تاسف دارد.
راه برگشتی در مورد این پرونده نیست. اتلاف وقت است.  به فکر پرونده مجدد باشید تا برنامه هنوز باز است.
Categories: نیروی متخصص کبک Tags:
  1. امیر
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۴:۴۴ | #1

    درود، من پس از اینکه بعد از مدت ها هیچ خبری از کبک برای ارسال آپدیت نشد.
    دیروز باهاشون تماس گرفتم و وضعیت پرونده رو سوال کرم، متاسفانه به من گفت که در ۱۹ می امسال برای من ایمیلی ارسال کردن که درخواست آپدیت کردن و بدلیل اینکه من پاسخی ندادم پرونده رو بستن.

    من اون آدرس ایمیل اعلام شده برای کبک رو صرفا برای اینکار درست کردم و ۱۰۰% مطمئن هستم که ایمیلی برای من ارسال نکردن.
    لطفا راهنمایی کنین که چه باید کرد، آیا اصلا میشه اقدامی کرد؟

  2. الهام
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۷ | #3

    باسلام
    من آپدیت مدارکم را تا ۴ شهریور ۱۳۹۴ ارسال کردم و مدرک زبان فرانسه با سطح B1 را فرستادم ولی حالا که نتیجه امتحان دیگری که داده ام را دریافت کرده ام C1شده ام و آیا الان می توانیم مدرک زبانم را مجددا ارسال نمایم یا باید زمان مصاحبه باخودم ببرم؟

  3. مینو
    ۳ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۶ | #5

    سلام
    فرم ارزیابی اولیه برای مهاجرت را تکمیل کردم. چطور می تونم از نتیجه مطلع بشم؟
    ممنون

    • ۳ مرداد ۱۳۹۴ در ۲۲:۳۰ | #6

      با شما تماس گرفته می شود اگر تا ۴۸ ساعت ایمیل و یا تلفن دریافت نکردید با شماره ۲۲۰۲۵۰۸۴ تماس بگیرید

  4. بابک
    ۳۰ تیر ۱۳۹۴ در ۰۳:۴۸ | #7

    با سلام
    آقای مختاری من مدارکم رو سپتامبر ۲۰۱۱ برای کبک فرستادم و چند ماه پیش ایمیل آپدیت اومد برام. من هم مدارکی که خواسته بودن رو فرستادم اما چون مدرک لیسانس و فوق لیسانس رو از خارج از کشور گرفته بودم، کپی برابر اصل اونا رو از طریق دفترخانه و مهر انگلیسی دارالترجمه زدوم و فرستادم. بعد از ۴۰ روز جواب دادن که کپی برابر اصل باید یا توسط صادر کننده باشه یا سفارت یا دفتر خانه اون کشور و ۹۰ روز بهم وقت دادن تا این مدارک رو مجددا بفرستم. از اونجایی که امتیاز من بالال هستش و بدون مدرک زبان فرانسه و انگلیسی ۶۴ امتیاز دارم، سوالم اینه اگه این مدارکی که خواسته شده رو بفرستم امکان داره ویو بشم و به مصاحبه دعوت نشم.
    ممنون از پاسخ شما

  5. مهدیه
    ۲۰ تیر ۱۳۹۴ در ۰۶:۵۷ | #9

    سلام ، ممنون می شم اگر یک شماره تماس به من بدید،

  6. آرش
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ در ۲۰:۴۱ | #11

    سلام آقای مختاری عزیز خسته نباشید،من ۲۸ سالمه و لیسانس حسابداری دارم با ۶ماه بیمه مرتبط با رشته و یکسالو نیم سابقه کار بدون بیمه ، مجرد هستم و زبان انگلیسی خوندم و فرانسه هم دارم میخونم ولی مدرکی هنوز ندارم،میخوام ببینم با محاسبه امتیازم باید چه مدرک زبانی با چه نمره ای بگیرم که اکتبر ۲۰۱۵ بتونم فایلمو باز کنم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید .تشکر از زحمات شما

  7. مهدیه
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۶ | #13

    با سلام
    من سال ۲۰۱۱ به مصاحبه دعوت شدم (در برنامه نیروی متخصص کبک) اما چون به دلایلی نصرف شده بودم در مصاحبه شرکت نکردم . جدیدا ایمیلی دریافت کرد مبنی بر اینکه اگر مایل به ادامه فرایند مهاجرت هستم اعلام کنم. با توجه به اینکه این چند سال از برنامه مهاجرت دور بودم آیا هنوز هم مصاحبه وجوددارد و آیا اقدام خاص دیگری هم باید انجام بدم و حدودا چقدر طول می کشه به مصاحبه دعوت بشم. ممنون از راهنماییتون
    من اون موقع فوق لیسانس شیمی داشتم و مجرد بودم الان دانشجوی دکتری هستم و ازدواج کردم و سنم هم ۳۳ سال است

    • ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۴ | #14

      شما سریع به دفتر ما مراجعه کنید تا وکالت پرونده را به عهده بگیریم و در خصوص آنچه باید انجام شود نیز راهنمایی لازم دریافت کنید
      فرصتی است که نباید از دست بدهید

  8. توکلی
    ۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۶ | #15

    با سلام
    اخیرا نامه ریجکتی دریافت کرده ام به خاطر سابقه کار همسرم ایشون وکیل هستن و بیمه ایشون به صندوق حمایت کانون وکلا واریز می شود من نامه صندوق حمایت مبنی بر اینکه نامبرده از فلان تاریخ تحت حمایت صندوق بازنشتگی کانون وکلا می باشد را به همراه ترجمه در هنگام اپدیت مدارک فرستاده ام در حال حاضر سوالم در مورد نامه اعتراض اینست که چه دلایلی برای توضیح دادن اینکه وکلا بیمه تامین اجتماعی ندارند و مستقلا از کانون وکلا بیمه میشوند بایستی بیاورم و ایا فقط بیمه تامین اجنماعی مورد قبول سازمان مهاجرت کبک است ؟
    با تشکر

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۲۴ | #16

      استناد به قانون و ایین نامه مربوط به تشکیل صندوق بازنشستگی وکلا می تواند مفید باشد البته به تحدید نظر از طرف خود اداره هاجرت امید نبندید ولی موضوع قابل طرح در دادگاه عالی کبک است مایل بودید در خدمت شما هستیم

  9. شيوادليلي
    ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۸ | #17

    سلام جناب مختاری عزیز
    من وهمسرم هردوبامدرک مهندسی کامپیوتروسن ٣٠سال ویک فرزند درتیرماه ٩٣ فایل نامبردریافت کردیم.سوال من اینه که باتوجه به اینکه رشته کامپیوتر١۶امتیازی شذه ایابرای ماهم این امتیازدرنظرگرفته میشه یاهمون ١٢؟وسواله دیگه اینکه ایامدرم b2الزامیه یااگه امتیازهاکافی باشه نیازی به داشتن مدرک زبان نیست؟
    ممنون ازوقت وحسن نیت شما

  10. sara
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۸ | #19

    @علی مختاری
    بله در جریان این موضوع هستم که سابقه کار بدون سابقه بیمه اعتباری ندارد … ولی از شما وکیل و مرجع معتبر می خواستم مشاوره بگیرم که آیا برای این چند ماه که سابقه تامین اجتماعی ندارم بهترین کار اینکه نامه ای از شرح فعالیت هام در این چند ماه تنظیم و ارسال کنم؟ شما توصیه ای بابت این موضوع دارید ؟

  11. sara
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۱ | #21

    باسلام

    من ۲۶ سال سن دارم مجرد و مدرک لیسانس نرم افزار دارم.در امتحان TEFAQ هم نتیجه A2,B2 گرفتم.سال ۱۳۹۲ مدرک فارغ التحصیلی من صادر شده و از اسفند ۹۲ تا مرداد ۹۳ سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و از اون زمان به بعد چون شغل من برنامه نویسی هستش به صورت پروژه ای کار کزدم و سابقه بیمه ندارم.و میخوام برای برنامه اسکیل ورکر ۲۰۱۵ اقدام کنم. و تمامی مدارک به فرمت تایین شده اماده هست . ممنون میشم در رابطه با این چند ماه که سابقه بیمه ندارم راهنماییم کنید . با تشکر

  12. bahareh
    ۴ دی ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۳ | #23

    با سلام
    من ۳۵ سال سن دارم متاهل ومدرک لیسانس رادیولوژی دارم با ۸ سال سابقه کار و بیمه تامین اجتماعی و نمره اورال آیلتس ام ۵٫۵ شد میخواستم بپرسم من باید اول نمره لازم که ۶٫۵ هست رو بیارم و بعد قرارداد ببندم یا اینکه قبل از اون هم میشه البته اگه شرایط جدید فدرال شاملم بشه و سوال بعد اینه که با توجه به کم بودن تکنولوژیست رادیولوژی اگه از طریق کبک اقدام کنم شانس دارم ؟ و زمان اقدام برای سال جدید چه زمانی هست هم فدرال وهم کبک ممنون میشم راهنماییم کنین.البته فرم بررسی رو پرکردم اما هنوز جوابی نگرفتم.با تشکر

  13. عارفه امینی
    ۱۳ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۳ | #25

    سلام و خیته نباشید
    من مدارک فدرال اسمیل ورکرم ۲۴ جولای برای رشته نرم افزار (کد ۲۱۷۴ که زود پر شد، )رسیده بوده به دفتر سیدنی
    تا الان فایل نامبری دریافت نکردم
    صرافی هم تحقیق کردم چکی که داده بودم هم نقد نشده
    نه فایل نامبر کرفتم نه ایمیلی که پروندم برکشته با ریجکت شده
    ممکنه فایلم برکشت خورده باشه به دلیل تکمیل ظرفیت
    جطور می تونم پیگیری کنم؟

    با تشکر

  14. مجید
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۱ | #27

    خیلی ممنون باب پاسختون، شرمنده یعنی باید منتظر بازگشایی برنامه اسکیل ورکر کبک ۲۰۱۵ باشم؟ با شرایطی که تو سوال قبلی ذکر کردم؟
    بی نهایت سپاسکزارم

  15. بهروز
    ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۷ | #29

    با عرض سلام
    برای آپدیت مدارک آیا کبک اصل مدرک بیمه رو می خواد یا نه ؟

  16. مجید
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۲ | #31

    سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای مختاری
    من جولای ۲۰۱۴ مدارک برای کبک فرستادم، رشتم عمران است و با یک ب۲ امتیاز کامل رو داشتم، ولی متاسفانه مدارک منو برگشت زدن!! خیلی خیلی ممنون میشم به سوالاتم پاسخ دهید، واقعا آشفته ام.
    ۱- در نامه برگشتی رفرنس نامبر داده شده ، به نظرتون من میتونم الان ایرادات رو رفع کنم بفرستم یا اینکه باید منتظر بازگشایی مجدد برنامه اسکیل ورکر باشم؟
    ۲- در جدول نامه برگشتی با اینکه من اصل مدرک زبان فرانسه فرستادم، ضربدر زدن! من فقط پغله امتحان داده بودم. ایراد از اون بود؟
    ۳- من مدارکو فقط کپی برابر اصل کرده بودم و مهرهای دادگستری و خارجه نزده بودم، ولی این مورد رو اشاره نکردن! به نظر شما برای ارسال مجدد نیاز به این مهرها است؟
    بی نهایت از وقتی که برای پاسخ دادن به سوالات می گزارید نهایت تشکر دارم.

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۵ | #32

      خیر وضعیت کبک بسیار اسفناک است و عدالت و انصاف در کار نیست بنابراین اتلاف وقت است و به فکر اقدام دوباره باشید

      در اقدام بعدی باید کاملا دقت شود و مهرهای دوگانه بعلاوه کپی برابر اصل به دقت انجام شود

  17. پويا
    ۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۳ | #33

    سلام آقای مختاری.من یکی از موکلین شما هستم که فایل نامبرم دسامبر ۲۰۱۱ اومده ولی تا حالا هیچ خبر دیگه ای نشده.پارسال از دفتر شما با من تماس گرفتند وگفتند که قانون کبک وامتیازبندی عوض شده.من هم رفتم دنبال آیلتس و سابقه بیمه برای همسرم ومدارک رو اردیبهشت امسال براتون فرستادم تا آپدیت بشه.اگرچه نامه آپدیت مدارک برام نیومده بود.با این امتیاز ها من به ۶۴ امتیاز رسیدم.ولی هنوز خبری نشده.لطفا راهنماییم کنید که حدودا چقدر دیگه باید منتظر بمونم.آیا امکانش هست که ویو بشم؟

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۷ | #34

      دوست عزیز
      شما تنها نیستید و عده زیادی از پرونده های ۲۰۱۱ در همین وضع است
      در ضمن مسیر ارتباطی موکلین با ما وبلاگ نیست

      از کانالهای رسمی در تماس باشید یعنی ایمیل و تماس با تهران

  18. ریحانه
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۷ | #35

    فراموش کردم بگم که ۲۰۰۸-۲۰۱۱ ما در مالزی مشغول به تحصیل بودیم

  19. ریحانه
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۵ | #36

    با عرض سلام و خسته نباشید
    لطفا من را راهنمایی کنید، کاملا شکه شدم. رشته من ۱۲ امتیازی هست(فوق لیسانس کامپیوتر)، ۸ سال سابقه کار تمام وقت + ۲ سال سابقه کار پاره وقت در زمان دانشجویی ،سن ۳۵ متاهل . همسرم هم مدرک فوق لیسانس ام بی ا دارد. دریافت فایل نامبر کبک : ۱۵ جون ۲۰۱۱، دریافت نامه اّپدیت ۵ جولای ۲۰۱۴ و بعد از ارسال مدارک درخواست شده ، در یافت ایمیل ریجکت ۶ نوامبر ۲۰۱۴!
    بعد از ۳ سال انتظار خیلی غیرمنطقی و ناباورانه این ایمیل رو دریافت کردم و اصلا نمیدونم باید چه کار کنم.
    علت ریجکت: نبودن مدارک مجوز کار قانونی ( بیمه ، ویزا ، مالیات ….) در بین سالهای ۲۰۰۸-۲۰۱۱ .
    ولی جناب دکتر ، در مدت این ۳ سال قید شده، من دانشجو بودم در مالزی و مشغول کار پارت تایم۲۰ ساعت در هفته بودم برنامه نویسی برای یه شرکت ایرانی مالایی بودم که من کد برنامه رو مینوشتم برای شعبه تهران شرکت ایمیل میکردم. نه بیمه داشتم نه مالیات تعلق میگرفته و…
    نکته جالب اینکه رشته من ۱۲ امتیازی و دیمند هست و من اصلا به این سابقه کارم برای گرفتن امتیاز احتیاجی نداشتم، و نهایتا اینکه مسئولین محترم پرونده امتیاز اون ۲ سال رو برای من حساب نمیکردند نه اینکه به این دلیل کاملا غیر منطقی ریجکتم کنند.
    لطفا راهنماییم کنید چه کنم؟ اعتراض بدم؟ بیخیال بشم و برای فدرال اقدام کنم؟
    ممنونم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۴ | #37

      اعتراض بدهید هر چند اراده ای برای بررسی مجدد و احقاق حق در اداره مهاجرت کبک وجود ندارد
      فعلا انصاف و عدالت در اداره مهاجرت کبک مفقود است

  20. مریم
    ۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۳ | #38

    سلام
    آگوست ۲۰۱۱ فایل نامبر گرفتم و چهار ماه پیش برای من آبدیت آمد و در نامه آبدیت قید شده بود که کل مدارک باید مهر کپی برابر اصل برجسته محضر ،وزارت امور خارجه ومهر دادگستری و کپی برابر اصل لاتین و من تک تک این کارها را انجام دادم و بدون هیچ ایرادی برایشان ارسال کردم . ضمنا من ۱۴ سال بیمه تإمین اجتماعی بدون فاصله دارم . اما یک هفته پیش برای من نامه ریجکت امده بدلیل اینکه روی بیمه کپی برابر اصل شده هم باید اصل مهر بیمه باشد !!!!!!!!!!!! به نظر شما این منطقی است ؟؟؟ برایشان نامه اعتراض نوشتم و توضیح دادم که من طبق درخواست خودتان که در نامه خواستید ۵ مهر مورد تایید روی برگه ام است و من تعجب کردم از ریجکت شما و به همراه آن اصل بیمه و مجدد ترجمه و مهر وزارت امور خارجه و دادگستری هم فرستادم . به نظر شما امکان تجدید نظر هست ؟؟؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۰ | #39

      در اداره مهاجرت کبک این روزها صحبت از منطق و انصاف نیست
      اعتراض کنید ولی بی فایده است

  21. رضا
    ۷ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۳ | #40

    سلام بر شما آقای مختاری عزیز و خسته نباشید…
    بعضی از شرکتها بیمه مهندسان خودشون رو به عنوان کارگر ساده رد میکنند تا هزینه کمتری پرداخت کنند..
    این مسئله برای اسکایل ورکر کبک مشکلی بوجود نمیاره؟؟ عنوان مهمه؟؟ …آخه من دارم زبان میخونم و هنوز اقدام نکردم…
    برای مهنسی عمران پرسیدم جناب..
    خیلی ممنون

  22. محسن
    ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۰ | #42

    @علی مختاری
    آقای مختاری در چنین موردی امکان اعتراض هست؟اگر بله،احتمال موفقیت ان چقدر است؟

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۷ | #43

      متاسفانه انتظار نتیجه نداشته باشید

      کبک در تجدید نظر هم جانب انصاف رعایت نمی کند

  23. محسن
    ۱ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۴ | #44

    سلام آقای مختاری
    من از موکلین شما هستم و پرونده کبک دارم.دو نفر از دوستان من به تازگی مصاحبه رفته اند ،مدارک زبانشان(فرانسه) را زمانی که معتبر بوده(به لحاظ تاریخ اعتبار) برای اداره مهاجرت فرستاده اند.در روز مصاحبه مدارک آنها منقضی شده بوده و افسر یکی از انها را رد و دیگری را مشروط به اوردن مدرک زبان جدید(ب۲)کرده اند.با این پروسه طولانی که به چهارسال در زمان مصاحبه داره نزدیک میشه آیا این کار منطقی و یا قانونیه؟من شخصا دو بار تابحال مدرک فرانسه فرستاده ام که دومی تا ژوئن۲۰۱۵ بیشتر اعتبار نداره و بعید میدونم تا اون موقع به مصاحبه برم.ممنون از راهنماییتون

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۱ | #45

      رفتار افسران کبک غیر قابل پیش بینی است و انتظار منطق و انصاف هم نداشته باشید
      متاسفم ولی همین است
      دنبال بهانه برای رد هستند

  24. اميد
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۶ | #46

    با سلام فایل نامبر ما سال ٢٠١١ آمده آپدیت مدارک برای ما آمده الان یعنی ٢٠١۴ اون موقع برای خانمم نامه کار فرستادیم بدون بیمه حالا مجددا نامه کار خواستند ایشون کار نمیکنند و به اون شرکت هم دسترسی نداریم .چه باید بکنیم .سپاس

  25. niki
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۱ | #48

    با سلام
    آقای مختاری لطفا از استرسی که دارم با پاسختون من رو برهانید.
    در حال آزاد کردن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستم که پروسه ای حداقل ۲ ماهه است.با توجه به اینکه ارزیابی مدرک هم تقریبا ۲ ماه طول می کشد امکان ثبت نام برای من وجود دارد؟؟آیا راه میانبری برای کم کردن مدت ارزیابی کانادا وجود دارد؟مدرک من کارشناس ارشد ریاضی است.
    ممنون از لطف شما در پاسخ دهی

  26. محمد مهدی
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۴ | #50

    آقای مختاری من سوال ردیف ۴۶ رو پرسیدم.
    یکی از دوستانم هم که با هم در یک روز فرستادیم همه مدارکش رو پس فرستادند روز ۷ سپتامبر مثل من.
    اون متاهله و مدارک خودش کامل بود اما مدرک زبان فرانسه برای خانمش نفرستاده بود یعنی نداره که بفرسته و در فرم ها هم تیک مربوط به اینکه مدرک نمی فرستند رو یادش رفته بود بزنه و توی نامه پیوست جلوی مدرک زبان فرانسه خانمش یک ضربدر زده بودند و یک نامه کسری مدارک عینا برای اون هم مثل من فرستادند.
    حالا گفت از شما بپرسم که آیا ارسال مدرک زبان فرانسه برای خانم متقاضی اصلی ضروریه؟
    و سوالات ردیف ۴۶ رو اون هم داره که ایا دوباره بفرستیم یا نفرستیم. چون اگر بخواهیم دوباره بفرستیم باید مانی اردر جدید بگیریم چون قبلی که برامون فرستادنش ۶ ماه بیشتر قابل استفاده نیست و چند روز دیگه ۶ ماه می گذره.
    ممنون

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۸ | #51

      به هم ریختگی بی نطمی و بی انصافی با نام اداره مهاجرت کبک عجین شده است متاسفانه
      وقتی قرار نبوده مدرک زبان بدهید درخواستش بی وجه است
      دنبال بهانه برای عدم رسیدگی به پرونده متقاضیان هستند

  27. محمد مهدی هاتفی
    ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۰ | #52

    سلام آقای مختاری
    لطفا به این سوالات من جواب دهید.
    من مدارکم رو ۲۵ مارس ۲۰۱۴ فرستادم که قرار بود تا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ برسه اما یک روز دیر رسید اما خوشبختانه قوانین تمدید شد و تغییری نکرد.
    مدارک ۱ آوریل ۲۰۱۴ رسید دستشون.
    اون زمان فرانسه TCF امتحان داده بودم و Listening B2 و Speaking C1 گرفتم اما متاسفانه به ما مدرک المثنی duplicata دادند.
    همه اون زمان (قبل ۱ آوریل ۲۰۱۴) می گفتند کبک می خواد قوانینش تغییر کنه و مثل استرالیا بشه و … و من هم همه مدارک رو آماده کردم و با نسخه المثنی فرستادم برای کبک. فکر می کردم فایل نامبر میاد و مهلت میدن اصلش رو بفرستم.
    امروز که ۷ سپتامبر است همه مدارکم رو پس فرستادند با یک نامه که گفته کسری مدارک دارید و در قسمت زبان فرانسه یک ضربدر زدند. یک نامه هم داره همراش که موضوعش اینه که فکر کنم یک نامه تیپ هستش چون قبلا دیده بودم برای افراد دیگه فرستادن.
    Objet : Demande incomplete de certificat de selection du quebec
    همه مدارک رو به همراه مانی اردر پس فرستادند.
    ۱) حالا سوالم اینه می تونم دوباره همین مدارک رو بفرستم این بار با مدرک اصل زبان فرانسم؟
    ۲) اگر ریسک کنم و دوباره عینا همین مدارک رو بفرستم با اصل مدرک زبانم چه اتفاقی ممکنه بیفته؟ آیا ممکنه قبول کنند؟
    چون توی نامه نزده پرونده قبول نیست زده پرونده کسری مدارک داره.
    ۳) این پاراگراف از نامه رو می نویسم که نظرتون رو لطفا بدین:
    ُSi vous souhaitez presenter une nouvelle demande, assurez-vous d’utiliser la derniere version du formulaire demande de certificat de selection (a-0520-af) que vous trouverez dans notre site internet. Joignez a votre formulaire dument rempli et signe Tous les documents et pieces justificatives exiges dans le formulaire Documents soumis a l’appui de la demande de certificat de selection (a-1520-af) accompagnes de cette lettre.

    آقای دکتر جوابم رو لطفا بدین مخصوصا سوال دو که آیا ممکنه قبول کنند؟

  28. niki
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۰ | #54

    @niki
    در ضمن در دفتر شما در تهران خانم حیدر زاده به عنوان مشاور ما می باشند.ببخشید مطلب طولانی شد.ممنونم

  29. niki
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۷ | #55

    با سلام خدمت شما استاد محترم
    مدرس دانشگاه با تقریبا۵سال سابقه پاره وقت و تقریبا۳۲۰روز با بیمه هستم.سطح زبان متوسط رو به بالا و شاید در آزمون آیلتس بتوانم امتیاز۶ یا ۶٫۵ جنرال رو بگیرم.همسرم مهندس مکانیک با ۱۳ سال سابقه تمام وقت با سطح زبان متوسط (شاید آیلتس ۵ رو بتونن بگیرن).من کارشناس ارشدم و همسرم ترم آخر کارشناسی ارشد هستن.یک پسر۷ ساله هم داریم.
    از شما خواهش می کنم:
    ۱-برایم توضیح دهید آیا واجد شرایط فدرال ۲۰۱۴ هستیم یا نه؟چون شنیده ام سال بعد برنامه فدرال وجود ندارد!!
    با دفتر شما در تهران تماس گرفتم.
    ۲-مبلغ قرارداد برای همکاری و طی پروسه بالا بود و قادر به پرداخت نیستیم.بنظر شما چه کار باید کرد؟؟خیلی استرس دارم.چون آخرین فرصت ما برای مهاجرت به کاناداست و سال به سال شرایط سخت تر می شود!!!
    منتظر پاسخ شما هستم که از این استرس خارج شم!
    ممنون از لطفتون

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۶ | #56

      شرایط را که دفتر بررسی می کنند نداشته باشید قرارداد نمی بندیم
      در مورد هزینه هم که ما حداقل را می گیریم البته به اقساط
      بله فرصت آخر است برا ی برنامه فدرال

  30. احسان
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۱ | #57

    با سلام.
    من پرونده نیروی کار کبک را در دسامبر ۲۰۱۲ تکمیل و ارسال کردم. چند ماه پیش هم به علت ادامه تحصیل از ایران خارج و هم اکنون در ایتالیا مشغول به تحصیل هستم. همسرم هم تقریبا دو ماه پیش توانست ویزا بگیرد و به اینجا بیاید.
    یک ماه پیش نامه دعوت به مصاحبه ما برای ماه سپتامبر در ابوظبی رسید، من ایمیلی تهیه کردم و با مدارک اشتغال به تحصیل ایتالیا توضیح دادم که در تاریخ مورد نظر ما به دلیل شرکت در امتحانات دانشگاه نمیتونیم در مصاحبه شرکت کنیم و لطفا تاریخ رو به تاخیر بیندازید.
    در جواب از طرف اداره مهاجرت به من ایمیلی زدند که ما نمیتونیم مهلت مصاحبه ها رو به تاخیر بندازیم، اما پیشنهاد میکنیم که شما مدارک مربوط به اقامتتون در ایتالیا رو با پست برای ما بفرستید تا پروندتون به اداره ی متقاضیان اروپای غربی (پاریس) منتقل کنیم تا محل مصاحبه و پیگیری پروندتون از اونجا انجام بشه.
    مدارکی هم که ازم خواسته بودن گواهی اشتغال به تحصیل و ویزا یا کارت اقامتی بود که حداقل یکسال اعتبار داشته باشد.
    من مدارک را آماده کردم، اما کارت اقامت و ویزای ایتالیای ما تا ژانویه ۲۰۱۵ معتبر هست و هر سال باید آن را تمدید کنیم. من در کاور لتر این مطلب را برایشان توضیح دادم و انها را پست کردم. همزمان با پست، اسکن مدارک را نیز برای اداره مهاجرت ایمیل زدم. ۴ ساعت بعد از ارسال ایمیل، پاسخ ایمیل من را دادند که به نظر یک متن از پیش تهیه شده بود و توضیح داده بود که قرار مصاحبه شما کنسل شد و برای اثبات تغییر محل اقامت خود باید مدارکی دال بر اقامت نفر اصلی پرونده که حداقل ۱۲ ماه اعتبار داشته باشد ظرف ۳۰ روز برای ما بفرستید و گرنه پرونده شما بدون اطلاع قبلی بسته خواهد شد.
    هنوز بسته پستی من به اداره نرسیده و بازخوردی هم به من ندادند.
    میخواستم ببینم آیا این ایمیل به معنی این است که مدارک من رو قبول نکردند (به دلیل اینکه کارت اقامتم مهلتش کمتر از یکسال هست و باید هر سال تمدید شود) یا اینکه احتمال دارد توضیحات و سایر مدارک من( مانند گواهی اشتغال به تحصیل) را به عنوان مدارک اقامت ایتالیا بپذیرند.

    عذر خواهی می کنم که مطلب طولانی شد و وقت شما را گرفتم.
    با سپاس

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۶ | #58

      متاسفانه اداره مهاجرت کبک بسیار به هم ریخته و بی نظم است ضمن اینکه تعدادی از افسران به شدت بی انصاف و سخت گیرند. بنابراین نی توانم اضهار نشری اشته باشم تلاش کنید تلفنی صحبت کنید. علاوه بر آن از استاد و یا دانشگاه هم نامه بگیرید که تا چه زمانی دست کم باید ایتالیا باشید و اینکه ویزای شما تمدید خواهد شد و برای آنها بفرستید
      رها نکنید و هر چه می توانید ایمیل و زنگ بزنید

  31. علي
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۴ | #59

    با سلام
    من به تازگی در بخش نیروی متخصص کبک فایل نامبر گرفتم. با توجه به اوضاع رسیدگی به پرونده های کبک و زبان فرانسه و مصاحبه و …، صلاح میدونید در این فرصت باقی مونده برای ارزیابی مدرک و اخذ مدرک ایلتس و باز کردن پرونده در برنامه جدید نیروی متخصص فدرال اقدام کنم؟
    در صورتیکه پاسختون مثبته، آیا دوتا پرونده همزمان کبک و فدرال روی همدیگه اثر منفی نمیذارن؟

    ممنون

    • ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۹ | #60

      اگر می توانید پرونده فدرال باز کنید این کار را بکنید
      در مورد جزییات با دفتر ما در تهران هنگام قرارداد صحبت کنید

  32. لیلا
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۵ | #61

    سلام ایا فرصتی که برای رشته های فنی حرفه ای در سایت اعلام کردید هنوز پابرجاست .

  33. azra
    ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۹ | #63

    سلام بر آقای مختاری وعرض خسته نباشید
    سوالی از شما داشتم در مورد در خواست کیپس یکی از وکیلها به دوستمان که خواسته درخواست کیپس بدهد گفته اند که کیپس رو یک نفر خارج از سفارت انجام میدهند یعنی که خارج از سفارت کارمندانی جدا پرونده را میگیرن ومطالعه میکنند وبه ما جواب میدهند خواهشا آیا این دست است؟

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۶ | #64

      کیپس پرونده الکترونیک شماست و ربطی هم به سفارت ندارد در اداره مهاجرت کانادا بخشی هست که کارش پاسخ به این درخواستهاست کسی هم مطالعه نمی کند همان که هست را کپی می فرستند

  34. Shadi
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۰ | #65

    سلام و خسته نباشید خدمت جناب مختاری عزیز.

    من به عنوان Multimedia Graphic Designer و برای خود اشتغالی فدرال میخاهم اقدام کنم. علاوه بر نرم افزار هایی که ثبت کرده ام، و بقیه سوابق کاری که آنلاین است، دقیقا راهنمایی ام کنید که چگونه میتوانم آنرا اثبات کنم؟ چه مدارک مشخصی باید ارائه کنم؟

    ممنون از راهنماییتون

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۶ | #66

      راهنمایی دقیق وقتی ممکن است که پرونده شما را به عهده بگیرم
      در دو خط نمی توان راهنمایی کرد دوست عزیز

  35. نلي
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۶ | #67

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما سؤالی دارم ممنون میشم اگه محبت کنید و بهم پاسخ بدید همسر من مهندس کشاورزی هستند و ۱٫۵ ساله که به عنوان کارشناس بهداشت و ایمنی محیط مشغول به کار هستند در federal skill worker شغلی وجود داره تحت عنوان بازرس بهداشت و ایمنی محیط أیا همسرم واجد شرائط برای فدرال هستند؟ از محبت شما بسیار ممنونم

  36. نسیم
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۰ | #69

    با عرض سلام
    من بدون وکیل برای خود اشتغالی فدرال کانادا اقدام کرده ام بعد توی سایت دوره پروسه را چک کردم که نوشته بود از دفتر ویزای ترکیه ۹۷ ماه طول می کشد که این زمان خیلی خیلی طولانی است. حالا می خواهم بدانم آیا دفتر ویزای خود سیدنی نواسکوشیا پرونده را بررسی می کند یا برای من مدارک به دفتر ترکیه فرستاده می شود و قرار است من ۸ سال صبر کنم تا به نتیجه برسم لطفا مرا راهنمایی کنید

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۰ | #70

      سیدنی محل بررسی پرونده ها نیست تنهاتوزیع می کند
      خدا می داند چقدر باید صبر کنید

  37. نجمه
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۱ | #71

    با سلام و خسته نباشید
    جناب مختارى
    متقاضى کبک هستم و خواستن که مدارک را تکمیل و ابدیت کنم. طبق فرمایش شما:
    “و هم اینکه کپی مدارک شما توسط دفتر اسناد رسمی برابر اصل می شده است.”
    ١. ایا همان نسخه فارسى که به اصل ترجمه ضمیمه میشه باید برابر اصل بشود و یا یک نسخه اضافه ؟
    ٢. تا جایی که اطلاع دارم دفتر اسناد رسمى فقط مهر فارسى ‘ فتوکپی برابر اصل است’ رو میزنه. ایا فقط همین مهر کافى هست؟
    با کمال تشکر از لطف شما

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۳ | #72

      ۱- همان نسخه پیوست ترجمه
      ۲- دست کم باید مهر انگلیسی داشته باشند یا انگلیسی بنویسند مشخصات دفتر را

      همه دفاتر نمی کنند می دانم

  38. حاجی خانی
    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۰ | #73

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم من میتونم مدارکم را ارسال کنم و برای مصاحبه مدرک بی دو فرانسه را ببرم؟چون الان هیچ مدرک زبانی ندارم.
    رشته تحصیلی من کامپیوتره
    بعضی از دوستان گفتن که مدارک زبان هم باید ارسال بشه.ممنون میشم منو راهنمایی کنید و سوال دیگه این که از زمان ارسال مدارک چه مدت زمان طول میکشه برای دعوت به مصاحبه؟
    با تشکر

  39. مهاجر
    ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۳ | #75

    سلام جناب مختاری
    وقتتون بخیر
    ازتون بابت راهنماییهاتون خیلی متشکرم مخصوصا الان که اوضاع کبک اینقدر پیچیده شده
    من مدارکم رو دسامبر ۲۰۱۰ فرستادم و مارس ۲۰۱۱ فایل نامبر گرفتم تا الان هم هیچ خبری از مصاحبه یا درخواست آپدیت مدارکم نشده البته مدرک زبانم رو خودم فرستادم براشون تا بلکه پروندم یه تکونی بخوره ولی باز هم خبری نیست دیگه موندم چه کنم چند ماه پیش هم تماس گرفتم باهاشون که گفتن در حال بررسیه!
    با توجه به مطالبی که شما در مورد غیر قابل اعتماد بودن تماس تلفنی فرمودید آیا راه دیگری برای پیگیری پرونده وجود داره ؟
    اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید
    ازتون کمال تشکر رو دارم و براتون بهترینها رو آرزو میکنم

  40. امین
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۷ | #77

    سلام آقای مختاری عزیز خسته نباشید و ممنون از وقتی که برای هموطنانتان میگذارید
    سوالی داشتم ممنون میشوم اگر جواب بدید

    من از دارندگان پرونده کبک هستم که مدارک را ۱۸/۱۰/۲۰۱۰ فرستادم ولی بخاطر مشکل مانی اردر مانی اردر دومم ۱۵/۶/۲۰۱۱ پاس شد و پرونده ام ۱۳/۷/۲۰۱۱ باز شد بالاخره امروز ۱۵/۷/۲۰۱۴ آپدیت مدارک خواستن که متاسفانه دوباره همه ی مدارک را خواستن!…
    مدارکم هیچ مشکلی نداره و دوباره میفرستم من رشته ام کامپیوتر هست و ۱۲ امتیازی شده ظاهرا و بدون مدارک زبان خودم و همسرم و همچنین انطباق ۵۶ امتیاز و مدارک زبان هم ندارم ولی دانش زبانم خوب هستش حالا سوال من اینه که لازم هست من مدرک زبان بگیرم و بفرستم ظاهرا B2 واسه فرانسه لازم هستش که من نمیتونم فعلا چنین نمره ای بیارم و IELTS حداقل ۵ میخواد که مشکلی واسه من نیست ولی ۳ ماه فرصت دارم مدارک خواسته شده را بفرستم و فرصتی ندارم، آیا اگر مدارک را بفرستم و چون ۷ امتیاز کم دارم پرونده ام مشکلی پیدا نمیکنه؟ آیا روز مصاحبه بدون مدارک زبان بروم چون جزو پرونده های قدیمی هستم خود آفیسر دانش زبانم را مصاحبه میکنه؟؟؟؟؟!!! و نیازی هست به مدارک زبان؟

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۷ | #78

      کبک تقریبا از هیچ قاعده قابل پیش بینی تبعیت نمی کند بنابراین هیچ اظهار نظری نمی توانم بکنم
      هر کاری می توانید انجام دهید
      در مورد مدارک هم دقت کنید ریزه کاریهایی مورد نظرشان است که بهانه رد است مانند مهر و نیز کپی برابر اصل و ….

  41. پری ناز سادات مرعشی
    ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۱ | #79

    جناب آقای مختاری

    با سلام

    اینجانب متولد ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۰ بوده و مایلم به عنوان مترجم جهت برنامه جدید مهاجرت کانادا اقدام نمایم. لطفا بفرمایید از نظر افسر پرونده اینجانب تا تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۴ ۴۳ ساله محسوب می شوم و یا ۴۴ ساله؟ چون اگر ۴۴ ساله محسوب شوم ۱ امتیاز کم خواهم داشت.

    با تشکر

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۸ | #80

      شما تا روز ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۴ چهل و سه ساله حساب می شوید و از روز ۱۴ به بعد ۴۴ ساله اید

  42. azra
    ۲۳ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۵ | #81

    سلام آقای مختاری چرا دیگه جواب سوالهای مارو نمی دید اگه شما هم جواب بهسوالات ما ندهید ما چکار کنیم درست شاید وقت گیر باشد ولی ما رو به آرامش میرساند با زهم از گذشت شما تشکر میکنم

  43. azade
    ۲۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۳:۲۰ | #83

    سلام جناب مختاری روز شما بخیر
    من از موکلین شما هستم ودر انتظار درخواست تکمیل مدارک جهت راهیابی به مرحله مصاحبه تا جایی که اخبار پرونده ها را از سایت دنبال کردم الان jul2011 نامه را دریافت میکنند من نامه فایل نامبر را feb2012 دریافت کردم به نظر شما حدودا” چند ماه دیگر نامه تکمیل مدارک به دستم میرسد من در حال آمادگی جهت امتحان آیلس هستم که پس از آن برای مدرک b2آماده شم اگر حدود هم به من اطلاع بدید لطف میکنید

  44. رامين
    ۱۹ تیر ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۷ | #85

    سلام جناب مختاری
    آیا بیمه بازنشستگی کشوری(خدمات درمانی )مورد قبول اداره مهاجرت کبک میباشد؟چون من شنیدم که بیمه غیر از تامین اجتماعی قابل قبول نیست.در صورتی که میدانید بیمه بازنشستگی کشوری مربوط به کارمندان دولت میشود که هم حق بیمه و هم مالیات از حقوقشان کسر میشود.
    با تشکر از شما

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۰ | #86

      بله من می دانم ولی بسیاری از افسران کبک به عمد یا از سر غفلت برخی پرونده ها را رد می کنند به دلیل نداشتن تامین اجتماعی
      تلاش کنید مدارک مثبته در خصوص اینکه ابن بیمه جایگزین تامین اجتماعی است پیوست کنید اگر توانستید نامه ای از وزارت کار و یا مجموعه ای که کار می کنید هم بگیرید دال بر این موضوع
      این هم از مشکلات کبک و به هم ریختگی های کبک است

  45. Fraud
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۰ | #87

    ضمن سلام و تشکر از زحمات شما ، من از موکلین شما در ٣٨شغله می باسم که به تازگی مدارک مدیکالم را إرسال کرده ام آقای مختاری با توجه به توصیه های شما زبان در راس برنامه های من قرار دارد ولی با توجه به لزوم اشتغال در کانادا و با توجه به رشته من که در دوره لیسانس برق بوده و فوق لیسانس زبان عربی گزفته ام و به عنوان مترجم رسمی دادگستری کار کرده ام می دانم که برای کار کردن چه در زمینه ترجمه و چه برق نیاز به گذراندن دوره هایی در کانادا هست سؤالی که از شما دارم مجتمع فنی تهران با همکاری یک کالج کانا دایی ITD أقدام به برگزاری دوره هایی کرده و مدرک اونجا را میده دوره هایی مثل طراحی وب و برنامه نویسی کامپیوتر آیا وقت گداشتن و داشتی این مدرکها به درد می خوره؟آیا گرفتن مدرک فنی و حرفه ای در زمینه PLC یا برق صنعتنی در ایران فایده ای دارد؟همینطور همسرم که مدرکش مهندسی کشاورزی می خواهد بدونه این کالج دوره طراحی لباس یا جواهر داره آیا گذراندن این دوره ها خوبه یا نه؟یا اینکه در زمینه رشته خودش وقت بگذاره و از نظام مهندسی کشاورزی تهران سرتیفیکیت بگیره ؟ باز هم از اینکه وقت می گذارید و پاسخگو هستید سپاسگزارم

    • ۲۴ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۵۶ | #88

      در مورد مدارک مشترک که هیچ پول خود را حرام نکنید که بی فایده است
      همان زبان را بچسبید ولی اگر اصرار دارید برق صنعتی مورد خوبی است
      همسرتان هم اگر در حوزه کاری خود تلاش کند موفق تر است به خصوص اگر صنایع غذایی است

  46. صنم
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۴ | #89

    آقای مختاری سلام
    من سی اس کیوم مارچ ۲۰۱۰ است مدیکال سپتامبر ۲۰۱۲ دادم برای ۲۰۱۳ در یک روز به مصاحبه دوم و بعدازظهر همون روز مصاحبه سوم دعوت شدم. بعد از گذشت ۳ماه به مصاحبه چهارم در آنکارا در ژانویه ۲۰۱۴ دعوت شدم. خودشون گفتن برای ویزا ۳-۶ ماه منتظر باشم که تا این لحظه هیچ خبری نبوده است. با توجه به اینکه سی اس کیو ی من باطل شده حتی مدیکالم هم باطل شده ، شما فکر میکنین این بلاتکلیفی من به ویزا میرسه ؟ ترا خدا پاسخم رو بدین.

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۸ | #90

      بله می رسد سی اس کیو قابل تمدید است و مدیکال را هم دوباره لازم باشد انجام می دهید

  47. azra
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۰۹:۴۵ | #91

    سلام وخسته نباشید آقای مختاری متاسفانه انگار اداره مهاجرت قصد در تغییر روند کار خود راندارد اینجانب اوایل سال ۲۰۱۱ اقدام کردهام رشته ۱۲ امتیازی اوایل سال ۲۰۱۲ به مصاحبه رفتم و ماه اگوست ۲۰۱۲ برای من مدیکال آمد ولی از تاریخ مدیکال من نزدیک به ۲ سال است بااینکه نامه پیگیری زدهام با یک لحن تند جواب دادن که پرونده ها به ترتیب رسیدگی میشود. پرونده من آنکارا است بنده درخواست کیپس دادم .میخواستم ببینم میتوانم درخواست مدیکال جدید بدهم و بنده نه در شرکت تحریمی نه مورد خواستی در پرونده داشته ایم به نظر شما آیا دلیل خواستی دارد.شرمنده که سرتان را درد آوردهام ومرسی ااز راهنماییهای شما

  48. مریم بانو
    ۱۷ تیر ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۸ | #93

    با سلام
    این سوال یکی از دوستان منه البته فک میکنم جواب خاصی نداشته باشه ولی چون خیلی اصرار کرده از شما میپرسم.

    ” ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ با مدرک فوق دیپلم ساخت و تولید ماشین ابزار و ۵ سال سابقه بیمه مرتبط اقدام کردم. من فایل نامبرم رو نوامبر ۲۰۱۱ گرفتم اما از اون موقع نه نامه مصاحبه ای اومده و نه آپدیتی.بنظر شما پرونده الان داره روال طبیعی طی میکنه؟ و چقدر دیگه احتمال داره نامه مصاحبه ام بیاد؟”

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۰ | #94

      عجیب نیست و افراد زیادی در این شرایط هستند و کبک هم به هم ریخته است

      می توانند تماس تلفنی بگیرند با اداره مهاجرت کبک و از وضعیت پرونده بپرسند

  49. Sasan
    ۱۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۷ | #95

    سلام بر استاد ارجمند
    ابان سال گذشته پی ار ام را دریافت کردم، البته قبل از رسیدن کارت به ایران برگشتم و یکی از دوستان ان را برایم اورد، حالا کمتر از یک ماه دیگر عازم تورنتو هستم که ۴٠ روز بمانم و مجدد به ایران برگردم، به نظر شما ممکن است به مشکل یا سوال خاصی سر مرز بر بخورم و چه پاسخی بدهم ، چون تا حالا حدود ١٠ ماه از شروع پی ار ام گذشته
    به نظر شما چه کار کنم که توجه کمتری جلب کنم؟ و ایا ممکن تست افیسر اذیت کند؟

  50. منا
    ۱۴ تیر ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۹ | #97

    سلام جناب مختاری

    من در مورد پذیرش تحصیلی برای خانم توانا که مسئول در این زمینه هستن ایمیل زدم با دفتر تهران تماس گرفتم ولی ایشان کسالت داشتن و موفق نشدم باهاشون صحبت کنم می خوام بدونم شما برای پذیرش تحصیلی برا امریکا اقدام می کنید ؟با کدوم یک ازهمکاراتون باید حرف بزنم.

برگه نظرات
1 2 2125
دیدگاه ها مسدود است.