خانه > نیروی متخصص کبک > درد دلی از یک متقاضی کبک: وضعیت کبک همچنان آشفته است

درد دلی از یک متقاضی کبک: وضعیت کبک همچنان آشفته است

۱۴ تیر ۱۳۹۳

این نامه ای است که یکی از مخاطبان سایت ارسال کرده است. می دانم افراد زیادی این روزها درگیر وضعیت به هم ریخته کبک در بخش نیروی متخصص هستند. توصیه من این است که اگر در شرایط این دوست قرار گرفتید وقت خود را به اعتراض تلف نکنید. تجربه نشان داده است که اداره مهاجرت کبک هیچ اراده ای در تجدید نظر پرونده ها ندارد و تنها بنا بر اتلاف وقت است.

و اما مطلب رسیده از دوست ناشناس:


با عرض سلام و خسته نباشید.و همچنین عرض پوزش برای مطلب طولانی ام. رشته من ۱۲ امتیازی بوده و فایل نامبر خود را در اردیبهشت ۹۲(۲-۳ماه پس از فرستادن مدارک) بدون داشتن وکیل دریافت کردم . بعد از ۱۱ ماه نامه ای از اداره مهاجرت رسید شامل موارد زیر:


۱- چرا جواب این سوال را ندادید؟  تا حالا چند بار ازدواج کرده اید؟؟!!(جناب مختاری شما به فرم های مهاجرت واقف هستید، قبل از این در فرمهای اولیه  من گفته بودم که مجرد هستم نه طلاق گرفته، نه متاهل، نه در حال جدایی. نه…) 


۲- مدرک ناقص یا مدارکی که داخل فرمت مورد نظر ما نیست (من فرمت تمامی مدارک رو همون طور که اداره مهاجرت خواسته فرستاده بودم!!!) ،

۳- به روز رسانی پرونده
این نامه بسیار طولانی بود و به عبارتی تمامی مدارک رو از من مجدد خواستند(حتی گواهی کارآموزی دوران تحصیل!!!). من تمامی مدارک را همانند بار اول کامل-دسته بندی و دقیق ارسال کردم. حتی گواهی تجرد هم ضمیمه مدارک خواسته شده کردم.بعد از ۳ هفته جواب دادن که ما پرونده مهاجرت شما رو میبندیم!!!!!


در انتها یه فایل PDF بود که انگار با گوشی از یک صفحه عکس گرفته بودن، اون عکس هم چیزی نیست جزء عکس از جدول امتیاز بندی که مربوط به من بود. با خودکار آبی تو جدول نوشته شده ۰ امتیاز!!!!!!!حتی امتیاز سن هم ۰ داده!!!!!!!!!


در صورتی که امتیاز های من خیلی بالاست!!!!

من زندگیم و جوونیم رو تا به حال گذاشتم ، نمیخوام ۲ سال دیگه هم تباه بشه
راهی برای اعتراض هست؟
آیا نتیجه میدهد؟(واقع بینانه؟)

و اما پاسخ:

تعجب نکردم از آنچه رخ داده است
از همه متقاضیان مدارک مجدد خواستند یا می خواهند تو گویی همه پرونده ها گم شده است و یا کشتیبان را سیاستی دیگر آمده است. بعد هم مدارک را در قالب معینی می خواهند که احتمالا شما دقت نکرده اید یعنی ترجمه های شما باید هم مهرهای وزارت خارجه و دادگستری را می داشت و هم اینکه کپی مدارک شما توسط دفتر اسناد رسمی برابر اصل می شده است.
حتی اگر همه این کارها را هم کرده باشید تمایل بر بهانه جویی و رد افراد است و البته جای تاسف دارد.
راه برگشتی در مورد این پرونده نیست. اتلاف وقت است.  به فکر پرونده مجدد باشید تا برنامه هنوز باز است.
Categories: نیروی متخصص کبک Tags:
  1. مجتبی صلح جوخواه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۸:۵۱ | #1

    @مریم
    باسلام
    آیا پاسخی از اداره مهاجرت کبک در جواب به اعتراضتون دریافت کردید؟
    ممنون میشم اطلاع رسانی بفرمایید.

  2. مجتبی صلح جوخواه
    ۲۰ مهر ۱۳۹۴ در ۲۱:۰۵ | #3

    جناب اقای مختاری
    باسلام
    نامه ریجکت دریافت کردم بدلیل اینکه گواهی سابقه کار باید ازخود اداره صادر کننده کپی برابر اصل شود. بنده کپی برابر اصل از دفتر خونه کرفته بودن و برایشان ارسال کردم.طبق قوانین فعلی هم کپی برابر اصل دفترخانه مورد قبدل می باشدتنها دلیل ریجگت همین موضوع اعلام شده.حدود سه ماه قبل نامه اعتراض زدم.البته دوبار نامه اعتراض زدم.بار اول در پاسخ به همان نامه ریجکت و خطاب به آفیش با ارسال اصل مدرک بیمه. بار دوم با عنوان REVISION .بار اول نمیدانستم کجا بزنم و بار دوم با پیگیری متوجه شدم کجا و چگ.نه اعتراض کنم.که در برا دوم نامه اول را پیوست و اعلام کردم اصل مدرک بیمه قبلاٌ ارسال شده و پیگیری کردم هر دو نامه بدستشان رسیده. کمک میخواستم از شما که راهنمایی و یا وکلات اعتراض را برعهده بگیرید. موضوع ساده است.الان نامه برابر اصل دفتر خانوه کفایت میکنه.در حال حاظر هم اصل مدرک با دوناهم تجدید نر در پرونده موجود است.لطفا بررسی و راهنمایی نمایید.

    • ۲۹ مهر ۱۳۹۴ در ۲۰:۰۸ | #4

      موضوع ساده است ولی اراده رسیدگی درست به درخواستها در کبک نیست

      مایل بودید وکالت دهید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

برگه نظرات
1 2 2125
دیدگاه ها مسدود است.