خانه > اضافه کردن همسر به پرونده, اعلام تغییرات به اداره مهاجرت > ازدواج پس از صدور ویزا و قبل از لندینگ در کانادا

ازدواج پس از صدور ویزا و قبل از لندینگ در کانادا

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

کامنتهای رسیده را قبل از اینکه به صد عدد برسد همین یکی دو روزه پاسخ خواهم داد لطفا کامنت خود را تکرار نکنید.

سوالی رسیده است که به صورت عمومی پاسخ می دهم:

یکی از دوستان من برای کبک اقدام کرده و ویزای او آمده و برای خرداد بلیط گرفته.
اما در همین بین ازدواج کرده و بعد از اطلاع رسانی به کانادا به وی گفته شده که ویزای وی باطل است و باید پاسپورت خود را با یکسری مدارک بفرستد تا روند پذیرش همسر تمام شود و این در حالی است که وی بدون همسر قصد لندینگ داشته و تمام زندگی خود را فروخته و بلیط خریده و در آنجا هم منزل اجاره کرده!!!
آیا برای وی می توان کاری کرد که یا وضعیت همسر به صورت اورژانسی و سریع بررسی شود و یا او بدون همسر لندینگ کند و بعد از یک سال همسرش را ببرد؟

و اما پاسخ:

همین مطلب را به شکل دیگری اینجا گفته بودم اما این مورد کمی فرق دارد.

تعجبی ندارد آنچه روی داده است.

دوستان عزیز ازدواج یعنی تغییر وضعیت خانوادگی که باید اطلاع داده شود. ویزای صادره برای شما بر اساس وضعیت سابق شما بوده است و با ازدواج داستان تغییر می کند. فرد دیگر یعنی همسر شما عضو خانواده شما شده است و باید مدیکال بدهد و از نظر امنیتی هم بدون مشکل باشد تا بتوانید با هم بروید.

اگر زن و شوهری با هم اقدام کنند و همسر متقاضی اصلی مشکل مدیکال و یا امنیتی داشته باشد کل پرونده رد می شود پس طبیعی است وقتی ازدواج می کنید با وجود داشتن ویزا حق استفاده از آنرا ندارید تا همسر شما تعیین تکلیف شود. در این موضوعی که سوال شده است علاوه بر این باید کبک هم مطلع شود و آقای کبک هم که می دانید به محض تغییر وضعیت خانواده باز امتیازات پرونده را می شماردو

دهها مورد در همین وبلاگ کامنت گذاشته اند مبنی بر اینکه ازدواج کرده اند و خبر داده اند و پرونده آنها در کبک رد شده است با وجود اینکه قبلا پذیرفته شده بودند. این افراد شانس مهاجرت را از دست می دهند بنابراین باید دقت کرد در مورد ازدواج آن هم در پرونده کبکی.

خیر راهی نیست که ایشان سریع و اورژانسی بروند و همسر بعدا بیاید. اساسا زمانی ایشان حق رفتن دارد که همسر همه مراحل را طی کرده باشد.  البته این مطلب نکات و ظرایف دیگری هم دارد که جای بحث مفصل تر در اینجا نیست.

  1. عسل
    ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۴ | #1

    با سلام جناب اقای مختاری
    نامزد من ویزای دانشجویی برای هالیفاکس گرفته و قرار است ۲۱ شهریور عازم کانادا شود. ایا ما می تونیم عقد غیابی بکنیم و یکسال بعد که ایشان برگشتند دوباره یک عقد حضوری ثبت کنیم فقط برای کارهای مهاجرت؟

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۷:۳۹ | #2

      ازدواج را نمی شود دو بار ثبت کرد اگر منظور عقد شرعی است که جایی ثبت نمی شود

  2. ليلي
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۴۵ | #3

    سلام جناب مختاری عزیز ممنون از وقتی که برای پاسخ دادن به سوالات می گزارید.خواهر بزرگتر من اسپانسر من و خانوادهام شد و در حال حاضر ما ویزا گرفته ایم و عازم کانادا هستیم و من در حال حاضر نامزد دارم سوال من از شما این است که من برای ازدواج کردن میتوانم خودم اسپانسر همسرم شوم بعد از این که کارت اقامتم را گرفتم یا چون خواهرم اسپانسر ما در کانادا است به مشکل بر میخوریم ؟ با توجه به این که من ٢۴ سالم است و مدتی زمان میبرد تا بتوانم درآمدی داشته باشم ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • ۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۹:۱۸ | #4

      بله می توانید
      وقتی تشریف آوردید و لند کردید بعد ازدواج کنید
      نیاز به درآمد خاص نیست

  3. پگاه
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۵ | #5

    سلام آقای دکتر
    من چندتا سوال دارم …من اپریل مونترال لند کردم حدود سه ماه و نیم مونترال موندم وتااومدن پی آر در کلاس بیزنس شرکت کردم بعد آمدن پی آر رفتم تورنتو و یک هفته اوتجا بودم و تو همون یکهفته در خواست کارت بیمه دادم و حسابهای بانکیم رو منتقل کردم به تورنتو و بعد اومدم ایران تا با نامزدم ازدواج کنم و برگردم تورنتو و از اونجا برای ایشون اسپانسر شم به نظر شما مشکلی پیش نمیاد ؟
    حالا اگر بعد برگشت برم ونکور لازمه دوباره همه اونکارها را در اونجا انجام بدم (یعنی برای بیمه اقدام کنم و حسابهامو منتقل کنم )این بلافاصله جا عوض کردن مشکل ساز نمیشه چون تو فرمها باید آدرس بدم …آیا اداره مهاجرت این جابجاییها روپیگیری میکنن؟

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • ۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۰۰:۴۰ | #6

      بله در هر استانی که قرار است بمانید باید مدارک همون استان را بگیرید منظور کارت بهداشت و گواهی نامه است
      بانک اهمیت ندارد
      جابجایی هم ایرادی ندارد و برای اسپانسر کردن همسر تاثیری ندارد

  4. فرهاد
    ۶ مرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۴۰ | #7

    سلام جناب مختاری
    من ۳ ماه پیش لندینگ کردم و بعد ار گرفتن PR به ایران اومدم و با همسرم ازدواج کردم. اونطور که تو سایت خوندم از ایران نمی تونم برای اسپانسرشیپ اقدام کنم و باید برگردم کانادا این کار رو انجام بدم. دو تا سوال داشتم از حضورتون:
    ۱- من درست فهمیدم و اگه از ایران بفرستیم پرونده ریجکت می شه؟ یا پرونده رو پیچیده و طولانی می کنه؟
    ۳- آیا می شه همزمان با پروسه اسپانسرشیپ، برای همسرم درخواست ویزای توریستی بدیم که زود تر بتونه بیاد یا اینکه نمیشه همزمان دو پرونده در اداره مهاجرت داشت؟

  5. ریحانه
    ۲۵ تیر ۱۳۹۴ در ۱۸:۳۱ | #9

    با عرض سلام و خسته نباشید،
    حدود یک سال است که ازدواج کرده ام. زمانی که با همسرم ازدواج می کردم ایشان کارت اقامت کانادا را داشتند اما هنوز برای زندگی به کانادا نرفته اند. چه راهی وجود دارد تا ما هر دو با هم بتوانیم برای زندگی به کانادا برویم? اگر همسرم بخواهد برای من اقدام کند حتما باید در کانادا چند مدتی بماند? باتشکر

  6. نگار
    ۳ تیر ۱۳۹۴ در ۰۸:۴۴ | #11

    @علی مختاری
    مجددا سپاسگزارم. از اینکه انقدر جریی سوال میپرسم پوزش میخوام چون راستش هیچ کس غیر از شما در مورد ازدواج جواب دقیقی نمیده یا اگرم میده بر پایه حدس و گمان هست. من در مورد سوال قبلیم مشکلم پذیرفتن ازدواج نیست، (مطلبی که در سایت پارس کانادا در مورد ازدواج غیابی گذاشتین رو خوندم) چون همونطور که خودتون قبلا گفتین میریم اونجا ازدواج کانادایی می کنیم و فقط برای اینکه به شیوه ایرانی هم ثبت بشه و نخوایم درگیر کارای سفارتی اونجا بشیم میخوایم شناسنامه ها رو ایران بزاریم که عقد در اونها ثبت بشه و بعد برای ما بفرستن. من نگرانیم این هست که اینکار مشکلی ایجاد نمی کنه از نظر قانونی. که شناسنامه ها همراهمون نیست و اینکه عقد در ایران درشون ثبت شده. بگن شما میدونستین میخواین ازدواج کنین چرانگفتین یا هرچیزی شبیه این که من ازش بی خبر باشم. با در نظرگرفتن اینکه ما هرکدوم ویزای خودمون رو داریم. من مهاجرتی نامزدم دانشجویی.

  7. نگار
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۲۸ | #13

    بسیار سپاسگزارم جناب دکتر مختاری.
    در همین رابطه اگر ممکنه یک سوال دیگه هم دارم. اگر ما هردو به کبک سیتی بریم و شناسنامه ها و وکالت ثبت عقد رو به خانواده ها بدیم و اونها پس از لند کردن ما عقد رو در ایران ثبت کنند و پس از اون شناسنامه ها و مدارک ازدواج رو برای ما ارسال کنند. آیا از نظر قانونی مشکلی داره؟ میتونیم در این صورت ازدواجمون رو بعد از دریافت مدارکمون از ایران به کانادا اعلام کنیم و من اسپانسر همسرم بشم؟ سوال دقیق ترم اینه که این شکل از عقد که در ایران و بعد از حضور ما در کانادا ثبت شده،باعث نمیشه به ما ایرادی بگیرن که شما قصد فریب داشتین و مانند اینها؟
    مجددا پیشاپیش از وقت و حوصله شما بی نهایت سپاسگزارم.

    • ۱ مرداد ۱۳۹۴ در ۰۳:۱۳ | #14

      ازدواج باید حضوری باشد پس باید هنگام ثبت رسمی هر دو حاضر باشید
      پاسخ منفی است

  8. نگار
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۵:۰۲ | #15

    @علی مختاری
    بسیار سپاسگزارم جناب دکتر مختاری.

    در همین رابطه اگر ممکنه یک سوال دیگه هم دارم. اگر ما هردو به کبک سیتی بریم و شناسنامه ها و وکالت ثبت عقد رو به خانواده ها بدیم و اونها پس از لند کردن ما عقد رو در ایران ثبت کنند و پس از اون شناسنامه ها و مدارک ازدواج رو برای ما ارسال کنند. آیا از نظر قانونی مشکلی داره؟ میتونیم در این صورت ازدواجمون رو بعد از دریافت مدارکمون از ایران به کانادا اعلام کنیم و من اسپانسر همسرم بشم؟ سوال دقیق ترم اینه که این شکل از عقد که در ایران و بعد از حضور ما در کانادا ثبت شده،باعث نمیشه به ما ایرادی بگیرن که شما قصد فریب داشتین و مانند اینها؟
    مجددا پیشاپیش از وقت و حوصله شما بی نهایت سپاسگزارم.

  9. نگار
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۹:۳۰ | #17

    سلام جناب آقای مختاری. وقت بخیر.
    پیش از این از شما در خصوص نحوه ازدواج خودم که از طریق نیروی متخصص فدرال ویزا گرفتم و نامزدم که ویزای دانشجویی داره پرسیده بودم و مفصل راهنمایی فرمودید. ما در نهایت این راه حل رو که فرمودید
    “راه دیگر هم این است که عقد نکنید هر دو بیایید اینجا بعد ازدواج کنید و برای اسپانسرشیپ اقدام کنید”
    انتخاب کردیم اما با توجه به دانشگاه محل پذیرش ایشون باید وارد کبک سیتی بشیم و طبق توضیحات شما من نباید اعلام کنم که میخوام در کبک بمونم و الباقی ماجرا.
    حالا سوال اولم این هست که با توجه به اینکه سفارت ایران در کانادا نیست، آیا ما امکان ثبت ازدواج به شکل ایرانی داریم؟ البته منظورم خطبه عقد نیست اون رو در ایران میخونن برامون، منظورم قباله ازدواج و لحاظ مهریه و این مسایل در قباله هست و اگر امکانش هست به کجا باید مراجعه کنیم؟
    سوال دومم این هست با توجه به اینکه من فدرالی بودم و در فرودگاه مونترال نمیگم میخوام در کبک بمونم، آیا باید آدرس برای PR در تورنتو بدم یا مونترال هم میشه آدرس داد؟ و دیگه اینکه کلاسهای زبان و شهروندی و غیره که متقاضیان فدرال ازش بهره میبرن رو من در کبک سیتی هم بلافاصله پس از لند میتونم داشته باشم یا برای اینها از من CSQ میخوان؟ برای کار و تحصیل در کیک سیتی نداشتن CSQ برای من دردسر ساز نمیشه؟
    خیلی طولانی شد، خودخواهی من رو در طرح این همه سوال ببخشید.
    پیشاپیش از وقت و حوصله شما بسیار سپاسگزارم.

    • ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۰ | #18

      شما باید یک نشانی در خارج از کبک در دست داشته باشید برای ارایه

      داشتن سی اس کیو برای دریافت خدمات الزامی نیست هیمن که سه ماه در کبک بمانید از سی اس کیو بی تیاز هستید

      برای ثبت ازدواج با دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن تماس بگیرید البته امکان ازدواج کانادایی هم دارید

  10. مینا اصغری
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۵ | #19

    @علی مختاری
    ممنون بابت جوابتون. شما پیشنهاد میکنید که از اول برای work permit اقدام کنم یا برایه ویزایه visitor؟ از بابت کم کردن زمان صدور ویزا و یا افزایش احتمال ویزا گرفتن منظورم هست.

  11. fa
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۲۱:۱۳ | #21

    سلام وعرض ادب
    در مورد اسپانسرشیپ همسر استان کبک
    وقتى همسر سى اس کیو گرفت زمان تقریبى تا دریافت ویزا چقدر است ایشون در ایران و من در
    مونترال

  12. فرزاد
    ۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۵۶ | #23

    با سلام خدمت شما
    من یک سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید
    من و همسرم بعد از اینکه لند کردیم در کانادا ۳ ماه بعد از گرفتن کارت pr از هم جدا شدیم الان تقریبا ۳ ماه از جدایی ما میگذرد و من دوباره ازدواج کردم به صورت قانونی که مدارک و فیلم و عکس مراسمم رو آماده کردم که در صورت نیاز برای اداره مهاجرت ارسال کنم ، بنظر شما مشکلی هست یا همه چیز طبق روال پیش میرود

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۱:۰۷ | #24

      مشکلی نیست ولی پرونده حساسی است پیشنهاد ی کنم از خدمات حرفه ای بهره بگیرید

  13. مینا اصغری
    ۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۸ | #25

    با سلام، مرسی از اطلاعات مفید سایتتون
    نامزد من یک ساله که مشغول تحصیل در کاناداس در مقطع دکترا full fund و ویزا study permit داره. ماهه دیگه قراره بیاد ایران که عقد کنیم، لطف میکنید جواب سوالایه من رو بدید: از تاریخ عقد چقد باید گذشته باشه تا بتونم برایه ویزا اقدام کنم؟ و حدودا چقد طول میکشه تا بهم ویزایه work permit بدن؟ چقد احتمال داره که اصن ویزایه من ریجکت بشه و نتونم برم؟
    ممنونم

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۳۹ | #26

      لازم نیست زمان زیادی بگذرد

      قاعدتا میدهند ولی در مورد زمان نمی توان با قطعیت سخن گفت روی شش ماه و کمتر حساب کنید

  14. هومن
    ۷ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۳:۰۲ | #27

    با عرض سلام و خسته نباشید،
    من در حال حاضر در مونترال هستم و در ایران نامزد دارم.پس از دریافتpr .ایا پدرم میتوانند به صورت غیابی عقد را در ایران به نیابت از من انجام داده ( به واسطه وکالتنامه محضری که به پدرم داده ام) و من به ایران برای عقد برنگردم و از مونترال پروسه اسپانسرشیپ همسر را اغاز کنم،عکس و فیلم نامزدی موجود است.

  15. هومن
    ۶ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۵:۰۸ | #28

    با عرض سلام و خسته نباشید،
    من در حال حاضر در مونترال هستم و در ایران نامزد دارم.پس از دریافتpr .ایا پدرم میتوانند به صورت غیابی عقد را انجام داده ( به واسطه وکالتنامه محضری که به پدرم داده ام) و من به ایران برای عقد برنگردم و از مونترال پروسه اسپانسرشیپ همسر را اغاز کنم،عکس و فیلم نامزدی موجود است.

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۹:۳۷ | #29

      بسته به این است که چقدر دوره آشنایی داشته اید و می توانید عمق رابطه را اثبات کنید یا خیر
      اگر برایتان خواستگری رفته اند و می خواهند عقد کنند نه توصیه نمی کنم
      توصیه می کنم از خدمات ما در این زمینه بهره بگیرید تا بدون دردسر در کمترین زمان نتیجه بگیرید
      در مورد جزییات هم مشاوره دقیق خواهید گرفت

  16. روزبه
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۶:۰۰ | #30

    سلام من خیلی از مظالب رو مظالعه کردم ببخشید اگر سوالم تکراریست
    من به عنوان فرزند خوانده منتظر مدیکال هستم
    سوال اول : اگر ازدواج کنم مشکلی برای پرونده بوجود میاد؟
    سوال دوم : از زمان اقدام برای اسپانسر شدن چقدر طول میکشه که بتونن بیان کانادا؟
    سوال سوم: ایشون امکان کسب اقامت امریکا رو دارن ایا این چیزی رو عوض میکنه؟
    ممنون از توجهتون

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۱۶ | #31

      شما چند سال دارید؟ پرونده اسپانسرشیپ است و یا پرونده عادی است که با پدر و مادر (خوانده یا ناخوانده فرقی نمی کند) همراهی می کنید؟

  17. پویا
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۴:۳۳ | #32

    سلام وقعا شرمنده اگر لطف کنید و سریع جوابمو بدید ممنون میشم
    فایل فدرال من نرسید و با پیگیری گرفتم/ مدیکالم ۲ ماه بعد از تاریخ خودش با پیگیری به دستم رسید./ و حالا ویزام با پیگیری به دستم رسیده اما ۱۰ روز از انتهای تایم ۳۰ روزش گذشته/. الان باید چیکار کنم خوشحال باشم یا ناراحت؟ به کی باید خبر بدم؟ تو اون نامه نوشته اگر تو مدت ۳۰ روز ویزاتون رو دریافت نکنید یعنی رفوضه الان پیکار کنم.؟ یکی از شرکتای پیکاپ گفت ویزای توریستی باطل میشه اما مهاجرتی رو بفرستید میدن./ لطفا سریع جواب بدید ممنونم

  18. mery
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۷:۳۶ | #34

    سلام خسته نباشید . اقای مختاری من سال ۲۰۱۳ فوریه از طریق ازدواج اومدم لندینگ کردم و ۲ سال هم از ازدواج میگذرد. اما به علت مشکلاتی مجبور به جدایی هستیم . سوال من این هست که چه موقع من مجاز به ازدواج دوم هستم؟بعد از جدای چند ماه؟ یا ۵ سال بعد از ازدواج اول باید بگذرد؟

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۰:۲۷ | #35

      برای ازدواج محدودیت ندارید منتها نمی توانید کسی را تا ۵ سال از تاریخ لندینگ خود در کانادا اسپانسر کنید

  19. نگار
    ۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۷ | #36

    @علی مختاری
    جناب آقای دکتر مختاری.
    با عرض سلام مجدد و تقدیم ادب واحترام.
    بنده پیش از این در خصوص پروندم سوالاتی رو از شما پرسیدم که به طور کامل پاسخ دادید و بسیار سپاسگزارم.
    در حال حاضر سوالات دیگری پیش آمده، با دفتر کنپارس که تماس گرفتم اعلام کردند در خصوص مباحث مربوط به ازدواج و مهاجرت و … خود شما مشاوره دارید و از طریق وبلاگ بپرسم که حاصل شد.با این حال میخواستم اگر امکان مشاوره حضوری با جنابعالی هست بفرمایید به چه صورت و در چه تاریخی برای این مهم اقدام کنم.
    با تشکر فراوان

  20. نگار
    ۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۵:۴۷ | #38

    @نگار
    جناب آقای دکتر مختاری.
    با عرض سلام مجدد و تقدیم ادب واحترام.
    بنده پیش از این در خصوص پروندم سوالاتی رو از شما پرسیدم که به طور کامل پاسخ دادید و بسیار سپاسگزارم.
    در حال حاضر سوالات دیگری پیش آمده، با دفتر کنپارس که تماس گرفتم اعلام کردند در خصوص مباحث مربوط به ازدواج و مهاجرت و … خود شما مشاوره دارید و از طریق وبلاگ بپرسم که حاصل شد.با این حال میخواستم اگر امکان مشاوره حضوری با جنابعالی هست بفرمایید به چه صورت و در چه تاریخی برای این مهم اقدام کنم.
    با تشکر فراوان

  21. نگار
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۵ | #39

    @علی مختاری
    بسیار بسیار ممنون از پاسخ کامل و مفصل شما و وقت گرانبهاتون که اختصاص دادید و بسیار هم کارگشا بود.چه بسا که مشاور پرونده خودم چنین وقتی نگذاشت…..
    پوزش میخوام من سوالم رو قبل از پاسخ شما دوبار فرستاده بودم. مجددا سپاسگزارم.

  22. نگار
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۰۰ | #40

    سلام حضور محترم جناب آقای مختاری.
    بنده از متقاضیان نیروی متخصص فدرال ۲۰۱۳ بودم که حدود دو ماه پیش ویزا گرفتم.در طول انجام پرونده نامزد کردم اما عقد نکردم که پروندم به مشکلی برنخوره. از طرفی نامزد من برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا اقدام کرد و الان ویزای دانشجویی داره.
    ما با هم بلیط گرفتیم و با هم وارد کانادا میشیم.
    سوال من این است که چه مدت پس از ورود به کانادا میتونیم عقد کنیم؟بلافاصله پس از ورود امکانش هست یا باید تا دریافت PR من صبر کنیم؟
    سوال دوم من این هست که اگر بلافاصله پس از لندینگ دیگه مشکلی برای ازدواج من نیست، آیا میتونم یک ماه لند کنم، برگردم ایران اینجا عقد کنم و با هم بریم، برای من یا برای ویزای دانشجویی ایشون مشکلی پیش نمیاد؟
    پیشاپیش از وقت و حوصله شما سپاسگزارم.

    • ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۷ | #41

      محدودیتی نیست بهترین راه این است که شما لند کنید بعد برگردید عقد کنید
      باز خود شما برگردید کانادا بدون اینکه ایشان را بیاورید پرونده اسپانسرشیپ را فایل کنید بعد ایشان تشریف بیاورند
      پرونده های همسرانی که خارج از کانادا هستند سریعتر رسیدگی می شود
      می توانید هم وقتی هر دو آمدید کانادا برای اسپانسرشیپ اقدام کنید
      راه دیگر هم این است که عقد نکنید هر دو بیایید اینجا بعد ازدواج کنید و برای اسپانسرشیپ اقدام کنید

  23. نگار
    ۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۵ | #42

    سلام حضور محترم جناب آقای مختاری.
    بنده از متقاضیان نیروی متخصص فدرال ۲۰۱۳ بودم که حدود دو ماه پیش ویزا گرفتم.در طول انجام پرونده نامزد کردم اما عقد نکردم که پروندم به مشکلی برنخوره. از طرفی نامزد من برای اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا اقدام کرد و الان ویزای دانشجویی داره.
    ما با هم بلیط گرفتیم و با هم وارد کانادا میشیم.
    سوال من این است که چه مدت پس از ورود به کانادا میتونیم عقد کنیم؟بلافاصله پس از ورود امکانش هست یا باید تا دریافت PR من صبر کنیم؟
    سوال دوم من این هست که اگر بلافاصله پس از لندینگ دیگه مشکلی برای ازدواج من نیست، آیا میتونم یک ماه لند کنم، برگردم ایران اینجا عقد کنم و با هم بریم، برای من یا برای ویزای دانشجویی ایشون مشکلی پیش نمیاد؟
    پیشاپیش از وقت و حوصله شما سپاسگزارم.

  24. فربد
    ۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۶ | #44

    با سلام
    از طریق فایل پدرم آماده مهاجرت خانوادگی هستیم ( ویزا آماده )
    در حال حاضر نامزد دارم به چه طریق و چه زمانی و در کجا عقد انجام شود تا او نیز بتواند با من در کانادا باشد ؟ مراحل انجام کار به چه صورت است و مدت زمان انجام کار ؟
    با تشکر

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۱ | #45

      در این مرحله این کار را توصیه نمی کنم

      بروید و برگردید بعد ازدواج کنید و پس از بازگشت دوباره به کانادا همسر خود را اسپانسر کنید

  25. دناتا
    ۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۰ | #46

    با سلام و خسته نباشید
    متقاضی اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر کبک بوده ام.با رشته کامپیوتر.فوریه ۲۰۱۳ فایل نامبر کبک دریافت کرده و آوریل ۲۰۱۴ با وجود داشتن امتیاز ۵۵ کامل، بدون امتیاز مصاحبه،دعوت به مصاحبه شده و CSQ دریافت کردم.از زبان انگلیسی ۵ امتیاز و فرانسه ۵ امتیاز(یک (B2 دریافت کردم.
    به علت تمایل برای ازدواج هنوز پرونده فدرال را به جریان نیانداخته ام و بدنبال بهترین راه برای دریافت اقامت خود و همسر آینده ام هستم.
    با مشاورین شما در تهران صحبت کردم .فرمودند اگر در این مرحله همسر را اضافه کنم پرونده من از ابتدا بررسی خواهد شد و علاوه بر اینکه نامزدم باید مدرک زبان B2 ارائه کند، چون مدارک زبان من هم اکسپایر شده اند باید مجددا هردورا امتحان بدهم .
    ۱-آیا این موضوع یعنی بررسی پرونده، بدون در نظر گرفتن معتبر بودن مدارک و شرایط در زمان باز کردن پرونده,پس از اضافه کردن همسر صحت دارد؟
    مشاورین شما گزینه اضافه کردن همسر در همین مرحله ،با انضمام چند مدرک زبان جدید و احتمالا قبولی در مصاحبه دوم را پیشنهاد دادند که هرکدام زمانبر و دارای ریسک بالا است از نظر خودم ممکن است کل پرونده به خطر بیفتد.شما چه پیشنهادی می کنید؟
    ۲-لطفا درباره شرایط اسپانسر کردن همسر پس از دریافت pr توضیح بیشتری بدهید.در سایت مهاجرت درباره تامین نیاز های ابتدایی فردی که اسپانسر میشود مطالبی به اختصار درج شده.این شرایط را چگونه میتوان به اداره مهاجرت ثابت کرد؟
    کمک هزینه های دولتی که مانع اسپانسرشیپ همسر میشوند کدامند؟
    باتشکر از شما

    • ۲۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۰ | #47

      توضیح در مورد اسپانسر کردن همسر در همین وبلاگ هست بخوانید
      ازدواج نکنید تا پی آر را دریافت کنید و بعد برگردید ازدواج کنید همسر را اسپانسر کنید

  26. ساناز
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۱ | #48

    با سلام
    من میخواستم بدونم اگر کسی برای تشکیل پرونده بصورت مجرد اقدام کرده و در زمان مصاحبه عقد کرده باشه کل روند پرونده باید از اول انجام بشه؟ یا اینکه میشه کار دیگری کرد؟
    با تشکر

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۳ | #49

      باید مراتب ازدواج را اعلام کنید به اداره مهاجرت و مدارک همسر را هم بفرستید

  27. امیدوار
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۸ | #50

    @علی مختاری
    ویزای من دیروز به دستم رسید ، آیا توصیه می کنید از ویزا استفاده نکنک و نامزدی رو به سفارت اعلام کنم در این صورت هیچ گونه مدرک رسمی نمی تونم ارایه کنم چون فقط نامزد هستیم.

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۳ | #51

      نامزدی قابل اعلام نیست بروید برگردید ازدواج کنید و بعد ایشان را اسپانسر کنید

  28. امیدوار
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۶ | #52

    @علی مختاری
    با تشکر .
    سوال بنده در مورد تاریخ عقد است . من هنوز عقد و ثبت در شناسنامه انجام ندادم و نامرد هستم ، سوالم این هست که آیا مشکلی پیش میاد اگر لندینگ انجام بدم کارت پی آر رو بگیرم . بعد برگردم ایران ازدواج کنم . همسرم رو به پرونده اضافه کنم.

    • ۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۲ | #53

      بعد از لندینگ دیگر پرونده ای در کار نیست و شما مقیم دایم هستد و در صورت ازدواج می توانید ایشان را اسپانسر کنید و اتفاقا همین مورد توصیه است

  29. امیدوار
    ۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۶ | #54

    البته من تمام کامنت ها رو خوندم ، ولی ظاهرا در تمام موارد مربوط به کبک می باشند.

  30. امیدوار
    ۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۵ | #55

    با سلام و تشکر از سایت شما
    من متقاضی فدرال اسکیلد ورکر هستم و منتظر صدور ویزا (۶ ماه است مدیکال فرستادم). سوالی که دارم این است که آیا توصیه می کنید بعد از دریافت ویزا و قبل از لندینگ عقد کنم. آیا در این صورت ملزم به اعلام تغییر در پرونده هستم ، یعنی اگر اعلام نکنم و بعدا کارت پی آر رو بگیرم و بعد اعلام کنم و همسرم رو به پرونده اضافه کنم ، نمی گن چرا قبل از گرفتن کارت پی آر اعلام نکردی
    با تشکر از زحمات شما.

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۲۳:۴۱ | #56

      شما به محض ازدواج حتی اگر ویزا داشته باشید باید تغییر را اعلام کنید و ویزای شما قابل استفاده نیست
      اگر هم مخفی کنید بعدا روشن شود اقامت را هم از دست می دهید
      قبل از ویزا ازدواج را اعلام کنید و منتظر مدیکال همسر شوید و با هم ویزا بگیرید تشریف ببرید

  31. علي ع
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۰ | #57

    با سلام
    من برای کبک اقدام کرده ام و ویزا هم گرفته ام
    در استانه ازدواج هستم
    سوالی داشتم از خدمتتون که بهترین راه برای اضافه کردن همسرم چیه؟!؟
    ١. بیام کانادا بعد از دریافت کارت پی ار از طریق اسپانسرشیپ همسرمو اضافه کنم؟!
    ٢. قبل از اومدن و از طریق اداره مهاجرت کبک این کارو انجام بدم (درخواست CSQ)؟!؟
    کمترین زمان و بهترین راه رو لطفا بفرمایین
    ضمناً میتونم ثبت ازدواج در شناسنامه ها و یا سند ازدواج رو در هر تاریخی ثبت کنم. منظورم این هست که ثبت ازدواج را میتونم بعد از لندینگ انجام بدهم
    خیلی خیلی از راهنماییتون متشکرم

    • ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۱ | #58

      شما دست کم مطلبی را که زیر آن کامنت گذاشته اید را می خواندید

      کبکی ها بهتر است بیایند و بعد از لندینگ ازدواج کنند و همسر را اسپانسر کنند

  32. سارا م م
    ۲۰ تیر ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۰ | #59

    @علی مختاری
    متاسفانه من مشهد هستم و نمیتونم به تهران بیام

  33. shbnm
    ۱۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۲ | #60

    خوب اگر کسی فرصت کافی برای اضافه کردن همسر به پرونده رو نداشته باشه، یعنی single باشه و برای ویزا study permit هم به صورت single اقدام کنه…اما بعد تا رفتن ازدواج کنه…قرار هم نباشه هم با هم لندینگ کنند اما سال بعد همسرش بخواهد که کانادا بره پیش همسرش..اونوقت چی؟
    یا زمانی که دو نفر جدا ویزا گرفتندو برای تحصیل رفتن و سال اول برگشتن ایران و ازدواج کردن الان رفتن این دو نفر با هم منوط به چی هست؟ باید دوباره برای ویزا اقدام کنند؟؟
    البته ویزایی که اقدام شده کبک نیست…

    • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۲:۵۷ | #61

      قسمت اول سوال را که متوجه نمی شوم اگر مجرد است اضافه کردن همسر چه معنی می دهد؟
      اگر دو نفری که ازدواج کرده اند ویزای موقت (تحصیل و …) معتبر دارند نیاز به درخواست ویزای مجدد نیست

  34. الهام
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۰ | #62

    سلام جناب اقای مختاری

    من دارای فایل نامبر ژانویه۲۰۱۳ هستم.فوق لیسانس شیمی تجزیه و متولد ۱۳۵۹ ویک پسر ۹ ساله دارم وهمسرم هم لیسانس متالورژی دارند ومتولد ۱۳۵۲٫در زمان ارسال مدارک من دارای مدرک B1 بودم و حدود ۲ ماهی هست که مدرک IELTS 6 را برای کبک فرستادم.تا کنون نامه ای مبتنی بر دعوت به مصاحبه یا اپدیت مدارک دریافت نکرده ام.

    ١-میخواستم ببینم با توجه به شرایط فعلی وضعیت پرونده من به چه صورت است و ایا بایستی کاری در این زمینه انجام دهم؟
    ٢-من به کمک اقای وکیلی که کار اصلیشون در زمینه دانشجویی بود این کار راانجام دادم که البته از ایشون اسمی در پرونده من نیست ایا از اینجا به بعد پرونده ام را میتوانم زیر نظر کنپارس ادامه دهم؟
     

  35. عباس جوکار
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۷ | #64

    سلام. سوالی داشتم که اگر ممکن است، بنده را راهنمایی بفرمائید.

    من و خانواده ام نامه آپدیت مدارک را دریافت کرده ایم (متقاضی کبک به عنوان skill worker میباشیم). هر دوی ما لیسانس مترجمی زبان فرانسه هستیم. زمان ارسال مدارک، همسرم که متقاضی اصلی میباشد، اعلام کرد که به عنوان مترجم، در موسسه ای شاغل میباشد. حال پس از سه سال از ارسال مدارک، موسسه مذکور منحل شده و نمیتوانیم دیگر گواهی بفرستیم. اگر ایشان اعلام کنند که در خانه مشغول کار ترجمه هستند، ایا این موضوع ممکن است در روند پذیرش ما مشکلی ایجاد کند (با توجه به اینکه ایشان بیمه خویش فرماهستند)؟
    ممنون به خاطر راهنمایی و وبلاگ خوبتان.

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۳۳ | #65

      همسر شما در حقیقت طرف قرارداد آن موسسه بوده است نبودن آن موسسه مشکلی ایجاد نمی کند اگر قراردادی در دست دارید و یا می توانید ثابت کنید چنین رابطه ای را

  36. سارا م م
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۳ | #66

    و اینکه اگر همسر من بخواد در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های کانادا درس بخونه . هزینه تحصیلش چقدر میشه و هزینه های مهاجرت چقدر میشه برای دونفرمون

  37. سارا م م
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۱ | #67

    سلام و عرض حسته نباشید
    من مدرک فنی حرفه ای آرایشگری دارم و سابقا حسابدار بودم و مدرک فوق دیپلم آمار دارم
    همسرم لیسانس نقشه برداری داره و کمتر از یکسال دیگه خدمتش در ارتش به اتمام میرسه . از چندین جا بهش گفتن به راحتی میتونه به کانادا مهاجرت کنه و اونجا اگر فوق لیسانس بگیره شرایط براش خیلی خوبه .
    میخواستم بدونم برای شروع چه کارهایی باید بکنیم و اینو هم بگم که هردو مدرکی از زبان خارجی نداریم و در حد معمول میتونیم صحبت کنیم .
    ممنون میشم پاسخ سوالمو به ایمیلم بفرسید
    باز هم متشکرم

  38. اكرم همتي
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۵ | #69

    باسلام
    از ۵ سال پی آر از سال ٢٠١٠ ژوئن تا الان که ژوئن ٢٠١۴ هست جمعا و در حدود ٨ بارسفربه کانادا جمعا ١۴ ماه درکاناداحضورداشته ام ولی برای پرکردن ٢ سال(قانون قدیم)از ۵ سال برای پی آر یکسال از امروز وقت دارم اما میدانم بدلیل حضورهمسرم در ایران نمیتوانم این ٢ سال را پرکنم اگرچنین باشد آیا در پایان این مهلتی مه دارم میتوانید کاری برایم انجام دهید؟و ضمنا باوجوداینکه ١۴ ماه درکانادا بوده ام اما بدلیل ناآشنا بودن با قوانین ،فقط ٩-١٠ ماه از این تایم را میتوانم ثابت کنم چون در مابقی این مدت اکثرا پول نقدخرج کرده ام و هیچ مدرک دیگری مثل استفاده از دبیت کارت یا کردیت کارت نداشته ام .تقاضای اسپانسری همسرم را داده ام ولی وضعیت حضورخودم اینچنین بوده .مالیات های همه ی این سالها را هم باتاخیر و یکجا برای سالهای ٢٠١٠-٢٠١١ و برای سالهای ٢٠١٢و ١٣ هم انجام دادم و درآمدخارجی و کانادایی اعلام کردم.هیچکس مرا بدرستی راهنمایی نمیکند خواهش میکنم در مورد سوالاتم و مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید توضیح دهید.پاسپورتم هم جدیدا تمدید کردم و پاس قدیمی که تاریخ های ورود و خروجم را زده باطل شد.متشکرم

    • ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۹ | #70

      در مورد حفظ اقامت پستهایی در همین وبلاگ هست که نخوانده اید
      بخوانید سوالاتتان پاسخ می گیرد

  39. pouya
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۰ | #71

    با سلام و خسته نباشید
    اقای دکتر مبلغ لندینگ فی همسر(اسپانسر همسر) چقدر است؟ و شرکتهای پست ادرسی (پستال کد)را که در سایت است را نمی پدیرند.مدارک رابه چه ادرسی باید ارسال کرد؟
    باتشکر

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۲۲ | #72

      لندینگ فی همان ۴۹۰ دلار است
      متوجه بخش دوم سوال نشدم

      مدارک باید به سفارتخانه ای که در آن پرونده بررسی می شود برود

  40. مینا
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۴۴ | #73

    من میخواستم بدونم آیا مردی که با یک خانم ازدواج کرده اند و پرونده اسکیل ورک کبک رو با هم دارند و الان منتظر آمدن ویزا هستند به محض رسیدن به کبک میتونند از هم جدا شن و یا باید منتظر باشن PR بیاد و بعد واسه طلاق اقدام کنند؟
    بعد از جدایی آقای می تونه اقدام به ازدواج مجدد بکنه و واسه یه نفر دیگه اقدام برای گرفتن اقامت بکنه؟
    که شما فرمودین می تونند قبل از PR جدا بشن و بعد ازدواج بکنند
    آیا ما می تونیم ازدواج غیابی بکنیم و آقا به ایران برنگردند و از همون جا یعنی کبک واسه من اقدام بکنند؟
    این پروسه یعنی درخواست اقامت واسه من چه قدر زمان می بره؟
    براتون آرزوی سلامتی میکنم که با پاسخ هاتون راه رو واسه ما روشن می کنید

    • ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۲ | #74

      همه اینها ممکن است به شرط اینکه افسر باور کند این ازدواج واقعی است
      زمان ۶ تا ۱۶ ماه
      قبل از هر اقدامی نیاز به مشورت دارید
      پرونده حساس خواهد بود و باید حرفه ای اقدام شود

  41. آناهیتا
    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۱ | #75

    سلام جناب دکتر مختاری

    از اینکه وقتتونو میگیرم معذرت خواهی میکنم اگه امکانش هست منو راهنمایی کنید ما تقاضای پاسپورت جدید دادیم که البته خیلی مشکل داریم با اداره گذرنامه بخاطر وقتی که تعیین کردند ۶ ماه دیگه حالا سوالم این هست که بعد از فرستادن کپی پاسپورت به پاریس حدودا چقدر زمان میبره که پاس ریکوئست جدید به همسرم بدهند؟

    با تشکر فراوان

  42. مهدی
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۵ | #77

    سلام اقای دکتر من نزدیک ۷۰ روز است که به کانادا وارد شده ام
    ولی هنوز کارت پی ار نیامده است
    به نظر شما دیر نشده است؟

  43. مینا
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۴ | #79

    با سلام خدمت شما آقای دلسوز و مهربان با توجه به سوال من و پاسخ شما
    من میخواستم بدونم آیا مردی که با یک خانم ازدواج کرده اند و پرونده اسکیل ورک کبک رو با هم دارند و الان منتظر آمدن ویزا هستند به محض رسیدن به کبک میتونند از هم جدا شن و یا باید منتظر باشن PR بیاد و بعد واسه طلاق اقدام کنند؟
    بعد از جدایی آقای می تونه اقدام به ازدواج مجدد بکنه و واسه یه نفر دیگه اقدام برای گرفتن اقامت بکنه؟
    که شما فرمودین می تونند قبل از PR جدا بشن و بعد ازدواج بکنند
    آیا ما می تونیم ازدواج غیابی بکنیم و آقا به ایران برنگردند و از همون جا یعنی کبک واسه من اقدام بکنند؟
    این پروسه یعنی درخواست اقامت واسه من چه قدر زمان می بره؟
    براتون آرزوی سلامتی میکنم که با پاسخ هاتون راه رو واسه ما روشن می کنید

    • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۸ | #80

      می توانند اقدام کنند کارت پی ار اثری ندارد
      بله
      بله به شرط اینکه شرایط به گونه ای نباشد که ازدواج غیر واقعی فرض شود

      خدا می داند تا ۱۶ ماه طبیعی است

  44. Sasan
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۵ | #81

    خسته نباشید
    من الان در ایران دانشجوی پزشکی هستم و ۴ سال دیگر درسم تمام می شود و تا این مدت هم اعتبار ۵ ساله پی ار ام تمام می شود و من در بهترین حال قادرم ۶ ماه از ٢ سال را در کانادا باشم، به نظرتون ایا اینکه در ایران مشغول به تحصیلم و بعد از پایان تحصیلم قصد شرکت در امتحانات پزشکی کانادا رو دارم و می خوام به کانادا برم می تونه دلیل موجهی برای حفظ پی ار ام باشه؟
    اگه جوابتون منفی هستش ، میشه لطفن راهنماییم کنید چی پیشنهاد می کنید؟
    نگه داشتن پی ارم هم خیلی برام مهمه و به هیچ وجهی نمی خوام از دستش بدم

    • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۹ | #82

      پاسخ قطعی ندارد
      البته جای شما بودم این ۴ سال را در ایران پزشکی نمی خواندم تضمینی ندارد شما بتوانید اینجا وارد سیستم شوید به اینکه از الان وارد دانشکده پزشکی در کانادا شوید فکر کنید اتلاف وقت است کار شما
      در هر صورت در هر ۵ سال باید دو سال کانادا باشید تا پی آر شما مشکل پیدا نکند

  45. حسین
    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۰ | #83

    با سلام و خسته نباشید

    من تا ۴ ماه دیگه میخوام واسه لندینگ برم مونترال و تا زمانیکه کارن PR بیاد اونجا باشم. میخواستم بدونم بهد از اینکه کارن PR اومد میتونم برگردم ایران و ازدواج بکنم یا نه؟ اگر برگردم و ازدواج بکنم پروسه مهاجرتم چه جوری میشه؟آیا کارت PR باطل میشه؟؟

    با سپاس فراوان

  46. مدیحه قاسم ابادی
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ | #85

    سلام جناب مختاری.من از متقاضیان اسکیل ورکر کبک هستم و ۱۰جون در مونترال لند میکنم از طرفی در لاتاری ۲۰۱۵ هم قبول شدم.میخواسکم بدونم اقدام برای گرفتن گرین کارت امریکا مشکلی در پروسه کانادا به وجود نمیاره.من باید اعلام کنم به هردو کشور؟ واینکه ایا میتوان یک شخص ۳پاسپورت داشته باشد، ایران کانادا امریکا
    ممنونم

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۱۶ | #86

      حالا تا لاتاری شما به گرین کارت تبدیل شود زمان زیادی می برد به ده جون وصال نمی دهد
      لازم نیست جایی اعلام کنید هنوز اتفاقی نیفتاده است

  47. آناهیتا
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۴۳ | #87

    سلام جناب دکتر مختاری

    پیشاپیش از زحمات شما و همکارانتون تشکر میکنم، همانطور که در جریان هستید و قبلا مزاحمتون شدم و توضیح دادم ویزامون اومده ولی پاسپورت همسرمو دزدیدند ما درخواست پاسپورت چدید دادیم با پاریس هم مکاتبه کردم و توضیح دادم براشون اونها جواب دادند به محض اینکه پاسپورت جدید را گرفتیم به پاریس اطلاع دهیم تا کارای اداری از طریق انکارا انجام شود و ویزای مجدد صادر شود
    حالا سوال من اینه ایا برای صدور مجدد ویزای همسرم به پاسپورت منم نیازی هست؟ چون من بلیط گرفتم و به زودی عازم مونترال هستم

    متشکرم

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۴۳ | #88

      اگر متقاضی اصلی شما هستید خیر مشکلی نیست می توانید بیایید پاسپورت شما را نمی خواهند

  48. rozbeh
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۱ | #89

    سلام جناب دکتر مختاری
    من به تازگی در مونترال لند شدم ( از پذیرفته شدگان اسکیل ورکر کبک هستم) هنوز ادرسی جهت ارسال
    پی ار کارت به اداره مهاجرت اعلام نکردم ایا میتوانم ادرسی در تورنتو اعلام کنم تا پس از صدور پی ار کارت
    ان را به تورنتو ارسال نمایند.
    ایا جنابعالی این کار را صلاح میدانید یا خیر؟
    با تشکر فراوان از راهنمایی جنابعالی

  49. alireza
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۳:۵۱ | #91

    سلام و روز خوش یر شما ما موقع لندینگ از ما آدرس برای ارسال PRنخواستن و وقتی گقتیم آدرس از ما نگرفتید گفتن زنک بزنید به یه شماره که اونجا هست میشه بیشتر منو راهنمائی کنید ممنونم

  50. امين
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۹ | #93

    خیلی ممنون از جوابی که دادید. یاد اون ضرب المثلی افتادم که یکی یه سنگ می اندازه توی چاه که صد تا عاقل هم نمی تونند بیارنش بیرون!!!

برگه نظرات
1 2 2056
دیدگاه ها مسدود است.