خانه > نوشته های غیر رسمی > پاسپورت آنتیگوا، سنت کیتس، دومینیکا و …: خاصیت پاسپورت آنها و شان ایرانی ما

پاسپورت آنتیگوا، سنت کیتس، دومینیکا و …: خاصیت پاسپورت آنها و شان ایرانی ما

۱۳ اسفند ۱۳۹۲

حتما شنیده اید که این سوی و آن سوی سخن از دریافت پاسپورت کشور دیگری است در مقابل سرمایه گذاری و یا خرید ملک در آن کشورها. هزینه ای که باید برای این کار کرد قابل توجه است و خصوصیت آنها هم این است که به شما به اصطلاح پاسپورت و تابعیت می دهند.

از سوی دوستان زیادی مورد پرسش قرار گرفته ام که چرا کنپارس در این زمینه خدمات ارایه نمی کند. نکند امکان آنرا ندارد و یا ……  ؟؟

به این دوستان همیشه توضیح داده ام که این برنامه ها برای همه میسر است معمولا شرکتهای معینی این کار را انجام می دهند و همه در بازار به نوعی با آنها کار می کنند و Agent آن شرکتهای خارجی هستند اما من و مجموعه من هرگز نتوانسته ایم برای ارایه این چنین خدماتی خود را راضی کنیم. به نظر بنده تشویق افراد به هزینه کردن در این زمینه گذشته از اینکه آنرا دون شان ایرانیان می دانم جز اتلاف منابع مالی آنها نیست و خاصیتی در بر ندارد.

موضوع از چند زاویه قابل بررسی است:

۱- این کشورها چه شان و جایگاهی در جامعه جهانی دارند و اصولا چگونه کشوری هستند؟

هیچ کشور به درد بخوری پاسپورت خود را برای فروش نمی گذارد و معمولا این کشورها جزایر بسیار کم جمعیتی هستند در دریای کاراییب که روی نقشه با ذره بین هم قابل تشخیص نیستند برخی از آنها جمعیتی زیر ۱۰۰ هزار نفر دارند و به روستا بیشتر شبیهند تا کشور. این کشورها معمولا عضو کشورهای مشترک المنافع هستند و اتباع آنها امکان ورود به بسیاری از کشورها را بدون ویزا دارند این مزیتی شده است برای این به اصطلاح کشورهای ریز که از فضای بین المللی موجود و وضعیت ایرانیان بهره برده و جیب خود را پر کنند. کشورهای به درد بخور تری که سابقه تاریخی دارند برای دادن امتیاز به سرمایه گذاران مستقیم پاسپورت نمی دهند مانند اسپانیا، پرتقال و …. که دست بالا فرد با سرمایه گذاری اقامت می گیرد و در پروسه ای می تواند تابعیت بگیرد.

کوچکی و بی اعتباری این کشورهای ریز از سوی دیگری هم قابل توجه است فردا روز است که کدخدای دهکده را تدبیری دیگر آید و سرمایه متقاضی بخت برگشته به فنا رود و پاسپورت به دست آمده هم دود شود. نگاهی به وب سایت این کشورها و شکل اداره آنها بیاندازید تا متوجه عرض بنده شوید.

اصولا این کشورها به دنبال یک رابطه دو طرفه دولت و شهروند نیستند و تنها به دنبال تجارتی پررونقند که اگر چه برای متقاضیان بی خاصیت است ولی برای آنها بسیار پرسود است. متقاضیان را هم هیچ اهرمی برای اعتراض و یا اثر گذاری در تصمیمات آنها نیست.

۲- دریافت پاسپورت آنها در قبال هزینه های سنگین چه خاصیتی برای متقاضی دارد؟ تا کجا قابل اعتمادند؟

انگیزه افراد برای اقدام به دریافت این پاسپورتها در دو مورد خلاصه می شود: ۱- تجارت ازاد و رهایی از بند تحریم  ۲- رفت و آمد بی دردسر به کشورهای دیگر

در هر دو مورد هیچ اعتمادی نیست که شما همه این هزینه ها را بکنید و از این دو مورد بهره مند شوید. کشورهای تحریم کننده خود به این روشها واقفند و داشتن یک پاسپورت دیگر نمی توانند آنها را به اشتباه اندازد به تعبیر دیگر اگر موضوع تحریم هستید داشتن این پاسپورت مشکلی را حل نمی کند.

برای رفت و آمد بی دردسر هم اعتمادی نیست همه کشورها می دانند که ایرانیان زیادی این پاسپورت را تهیه کرده اند اگر بنا باشد دغدغه آنها کنترل ایرانیان باشد داشتن پاسپورت آنتیگوایی نمی تواند مانعی برای آنها باشد.

از همه اینها گذشته به فرض وجود این دو خاصیت در حل حاضر چه کسی می تواند تضمین کند که دولتمردان این دولتهای ریز فردا خواب دیگری برایتان نبینند.

 

۳-  شان ایرانی ما چیست؟

از همه اینها مهمتر اینکه ما باید کمی هم نگران شان ایرانی خود باشیم. آنقدر خود را بدبخت و مستاصل نبینیم که ثروت خود را به کشورهای ریز بدهیم که افتخار!!! شهروندی آنها را به دست آوریم. مشکلات حل خواهد شد تحریمها هم برداشته می شود و مشکل ویزا هم آنچنان که الان هست نخواهد بود.

به امید آن روز

  1. محمد
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۴ | #1

    جناب مختاری سلام
    من دیروز ایمیل پاس ریکویست رو دریافت کردم . پسر من پس از دریافت س اس کیو خودمان بدنیا امد و من بلافاصله
    مدارک فرزندم را برای دریافت س اس کیوش برای مونترال ارسال کردم ولی هنوز س اس کیو پسرم رو دریافت نکردم
    حالا چند سوال دارم که لطف کنید راهنمایی کنید.
    اولا فرصت ۳۰ روزه چیه؟
    دوم ایا برای دریافت ویزا با این شرایط به انکارا برم یا نه؟
    ممنون بابت راهنماییتون

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۱ | #2

      تنها اطلاع دادن به مونترآل کافی نیست سریع آنکارا را هم در جریان بگذارید و مدارک فرزند را بفرستید.
      برای دریافت ویزا هم اقدام نکنید تا به شما پاسخ بدهند

  2. محمدعلی
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۹ | #3

    سلام جناب مختاری عزیز.
    شما یکی از معدود کسانی هستید که در مورد مهاجرت اینقدر باز و روشن صحبت می کنید و به سوالات پاسخ میدید. بخاطر همین مساله من با اعتمادی که به شما پیدا کردم همیشه وبلاگتون رو می خونم. درصورت امکان به سوالم پاسخ بدید؛
    من یک گرافیست حرفه ای هستم و سابقه مدیریت دفتر طراحی و تبلیغاتم بیش از ۶ سال هستش. وقتی رزومه خودم رو برای سایت شما پر کردم جواب منفی گرفتم و بیشتر مشاوران نیز جواب منفی به من دادن. ولی یک شرکت مهاجرت کاملا جواب متفاوتی داد و گفت نه تنها شرایطم خوبه بلکه گفتن که شرایط بسیار بسیار مناسبی دارم.
    روشی رو که به من پیشنهاد کردن «خوداشتغالی فدرال» هستش. نمیدونم دارن بهم راست میگن یا میخوان از اراده من برای مهاجرت سوء استفاده کنن. لطفا راهنمایی بفرمایید. درصورت امکان جواب رو به ایمیلم بفرستید. ممنونم.

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۶ | #4

      لطف دارید
      با توجه به تغییر قوانین الان مراجعه کنید احتمالا شرایط اقدام برای نیروی متخصص فدرال داشته باشید

  3. شاهرخ
    ۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۴ | #5

    جناب مختاری سلام
    من در دی ماه مدارک خود را به روز کرده و همراه با مدیکال به سفارت کانادا در ورشو فرستادم .اما الان متوجه شدم بجای اینکه اصل گواهی عدم سو پیشینه و ترجمه آن را بفرستم متاسفانه ترجمه و کپی برابر اصل گواهی عدم سو پیشینه را برای سفارت فرستادم حال سوال من این است که آیا من همان اصل گواهی رامجددا ترجمه کنم و بفرستم یا مجددا یک گواهی عدم سو پیشینه به تاریخ امروز اخذ کرده ،ترجمه کنم و بفرستم و یا اساسا منتظر نظر سفارت بمانم وسپس اقدام کنم .

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۵ | #6

      اصل نیاز به ترجمه ندارد بفرستید با نامه ای که در آن مشخصات پرونده شما هست منتظر هم نشوید

  4. اعظم
    ۳ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۹ | #7

    با سلام
    من در تاریخ ۰۴/۲۰۱۱ در مونترال لندینگم را انجام دادم وپس از دریافت pr به ایران برگشتم وتا بحال در ایران هستنم، زمان انقضای pr من تا ۲۸جولای ۲۰۱۶ میباشد آیا می توانم تا پایان شهریور ماه در ایران بمانم؟

  5. امیر شهسوار
    ۲ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۳ | #9

    با عرض سلام و تبریک سال نو

    جناب مختاری با سپاس از تلاش بی وقفه شما و همکارانتان در اطلاع رسانی به هموطنان ایرانی.

    سوالی در خصوص داشتم، لطفا توضیحی در خصوص وجود یا عدم وجود لاتاری کانادا مانند آنچه هر ساله در ایالات متحده برگزار می شود و به هر فرد شانسی برای ورود به آن کشور می دهد را بدهید. با تشکر

  6. سینا
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۶ | #11

    سلام
    اقای مختاری در بعضی سایتها ا مهاجرتی اعلام کرده اند ۱۵۰ نفر برای کل رشته ها اداره مهاجرت نواسکواشیا پذیرش می کند و شما در سایت خود ۷۰۰ نفر را اعلام نموده اید که گویا این عدد استعلام شده است ؟ آقای مختاری با توجه به اینکه این اعداد خیلی کم است برای این تعداد مشاغل ایا درست است ایا ممکن است بیشتر از این عداد هم گرفته شود ؟
    لطفا” یک مکاتبه ای با نواسکواشیا داشته باشید تا تعداد پذیرش مشخص شود و تا چه مدت اقدام به اپذیرش می نمایند ؟
    با تشکر

  7. محسن
    ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۵ | #13

    سلام آقای دکتر
    ببخشید که سوال بی ربط به موضوع میپرسم اگه شخصی اقامت کانادا داشته باشه(استان کبک)چنانچه همسرشو بخواد از طریف اسپانسرشیپی به کبک ببره همسرش باید مصاحبه بره؟

    • ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۷ | #14

      مصاحبه در صورتی است که ازدواج واقعی به نظر نرسد
      در حلت عادی خیر مصاحبه نیست

  8. nasrin
    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۶ | #15

    با سلام خدمت اقای مختاری عزیز پیشاپیش فرا رسیدن نوروز ۹۳ رو تبریک میگم وامیدوارم سال خوبی همگی پیش رو داشته باشیم و ما هم امسال انشالله هر هفته اومدن مدیکال برا پروندهای بیزینسی رو شاهد باشیم وخبرهای خوشی رو از حکم دادگاه برامون اعلام کنید

  9. مهدی
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۰ | #17

    سلام اقای دکتر
    بنده دوتا سوال دارم
    سوال اول:
    من متقاضی کبک هستم و ۹ ماهه که مدیکال داده ام و منتظر ویزا هستم و در حال حاضر با خانمی می خواهم ازدواج کنم که پی آر کانادا را دارد
    به نظر شما اگر با این خانم ازدواج کنم چه اتفاقی خواهد افتاد برای پرونده من؟
    سوال دوم:
    این خانم که پی آر دارند در حال حاضر بیشتر از ۳ سال از کانادا بیرون بوده اند و ایا اگر در مدت باقی مانده که کمتر از دو سال میباشد به کانادا برگردند تکلیف تمدید پی آر ایشان چه میشود ایا تمدید میشود یا باطل میشود؟

    • ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۷ | #18

      موضوع پی آر ایشان داستان خود را دارد اگر می توانند در ۵ سال اول دو سل آنجا باشند مشکلی نیست و شما هم ازدواج کنید ویزا می گیرید از روش اسپانسر شیپ
      یک پرونده بیشتر نمی توانید داشته باشید و به نظر من همین پرونده خود را ادامه دهید ازدواج کردن یا نکردن را فرع بر اقامت بدانید

  10. آذرش
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۱ | #19

    سلام
    اقای مختاری این ظرفیت ۷۰۰ نفری ایا اعلام شده است بصورت رسمی یا شایعه است ؟
    و لطفا” سایتی که نشان دهد این ظرفیت پر شده است موجود هست ؟

    • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۵۸ | #20

      هنوز پر نشده می خواهید ببینید پر شده؟؟؟!!!

      عدد استعلام شده است و سایت رسمی در کار نیست

  11. fidim
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۱ | #21

    جناب آقای دکتر با سلام
    بر خود لازم میدانم از جنابعالی سپاسگزاری نمایم بابت همه راهنماییهایی که در پروسه مهاجرت اینجانب، از آن بهره مند شدم. شاید برای خوانندگان وبلاگ هم اتفاق افتاده باشد که مشاوران مهاجرت بعضا برای کمترین راهنمایی هزینه های گزافی را طلب میکنند ولی شما بدون چشم داشتی اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار میدهید که البته همین امر باعث اعتبار مضاعف شما و همکارانتان در بین کسانی شده که قدم در این راه گذاشته اند. باز هم سپاسگزاری میکنم و پیشاپیش نوروز را خدمتتان شادباش میگویم.
    برایتان روزگاری سرشار از شادی و پیروزی آرزومندم

  12. fidim
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۳ | #23

    درود بر شما آقای دکتر
    با دفتر تهران تماس گرفتم ولی به دلیل تعطیلات متاسفانه نمیتوانم از خدمات شرکت شما بهره مند شوم و بنابراین مجبور شدم خودم برای گرفتن ویزا به آنکارا بروم. حال سوالی که مطرح است آیا برای فرزندانم هم باید برگه ای پرکنم؟ ایا فرزند بالای ۱۲ سالم لازم است پاسپورتش را امضا کند؟
    با سپاس فراوان از راهنماییهای بی دریغ جنابعالی و برخورد بسیار خوب همکارانتان در دفتر تهران

  13. رامین
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۱ | #25

    سلام
    اقای مختاری با توجه به افزایش لیست مشاغل ایا این امکان وجود دارد سال اینده دیگر اسکیل ورکر فدرال پذیرش نداشته باشد و همه نیروی های مورد نیاز از طریق استانها تامین شود ؟
    یا این که برنامه استان نواسکواشیا مقطعی و ممکن از در ظرف یک ماه بسته شود ؟

  14. شیرین
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۶ | #27

    سلام
    اقای مختاری در سایت خبری کنپارس اعلام کرده اید در مورد ظرفیت نواسکواشیا که خبرها حاکی از آن است که قرار است ۷۰۰ پرونده را بررسی نمایند ایا این رقم مربوط می شود به کل مشاغل یا برای هریک از مشاغل ۷۰۰ نفر ظرفیت اعلام گشته است ؟
    در یکی از سایت های مهاجرتی عنوان شده که فقط ۱۵۰ نفر ابتدایی مورد بررسی این استان قرار خواهند گرفت ؟ حالا نمی دانم این خبر چقدر درست است ؟
    و به نظر حضرتعالی آیا این برنامه با توجه به نحو پذیرش تا چه مدت دیگر ادامه خواهد داشت ؟

  15. سعید
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۷ | #29

    سلام اقای مختاری سوالی که داشتم درمورد تفاوت ویزای های مهاجرتی است که ایا کسی که از طریق سرمایه گذاری اقدام کرده با کسی که از طریق اسکیل ورکر اقدام کرده است در زمان ورود اقداماتشان تفاوت دارد و امتیازاتی که برای مهاجران می گذارند شامل همه کتگوری ها مهاجرتی می شود ؟

  16. nouri
    ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۶ | #31

    با سلام
    آقای دکتر ضمن تبریک پیشاپیش نوروز ، میخواستم از شما سوال کنم بنظرتان پرونده های سرمایه گذاری کبک در مرحله فدرال تا چه ماهی از ۲۰۱۰ پیش رفته وحدودا ما که ژانویه ۲۰۱۱ هستیم چند تا پرونده قبل از ما است. با تشکر و آرزوی سلامتی برای شما در سال جدید

  17. پویا
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۵ | #33

    با درود

    جناب مختاری عزیز من وظیفه ی خودم میدونم بابت کمکهاتون به متقاضیان مهاجرت از جمله خودم تشکر بکنم. در شرایطی که بسیاری از وکلا حتی در حق موکلین خودشان کوتاهی میکنند شما بدون چشم داشت مادی همه افراد رو راهنمایی میکنید و ما رو در جریان اخبار قرار میدهید. یک دنیا سپاسگذارم و بهتون خسته نباشید میگم

    پیروز و سلامت باشید

  18. مهرداد
    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۹ | #35

    سلام
    برنامه نواسکوشیا به نظر تان تا چند وقت دیگر ادامه دارد ؟ آیا مکاتبه ای با نواسکواشیا داشته اید و از برنامه آینده آنها با خبر هستید ؟

  19. میرزائی
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۰۰ | #37

    سلام
    منع از طریق quebec skill worker اقامت کانادا گرفتم البته در حل حاضر در آنتاریو زندگی می‌کنم. با توجه به این که الان زمزمه‌هایی‌ از همه پرسی‌ برای جدایی کبک به گوش میرسه، آیا میتوانم برای مهاجرت از طریق فدرال اقدام کنم که در صورت جدایی کبک همچنان pr کانادا باشم؟ آیا قانونی‌ هست که افرادی رو که pr دارند از اقدام دوباره برای مهاجرت منع کنه؟
    با تشکر،

    • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۲۱ | #38

      شما اساسا مطلب را نگرفته اید
      شما پی آر کانادا هستید کبک به شما پی آر نداده دولت کانادا داده است. پس از ورود به کانادا فرقی نمی کند از چه روشی آمده اید

      کمی مطالعه کنید

  20. هدی
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۹ | #39

    با عرض سلام.جناب دکتر معمولا اعتبار ویزا چند ماهه است و چقدر زمان داریم برای لندینگ؟من حدود دو ماه پیش مدیکال دادم و پروندم در ورشوست.حدود آذر ماه سال اینده هم اعتبار پاسپورتم تموم میشه.با توجه به اینکه ترجیح خودم اینه که کمی رفتنم رو به عقب بندازم آیا گرفتن پاسپورت جدید و تعویض اون در چند ماه آینده میتونه تاثیری روی کسب مدت اعتبار بیشتر ویزا یا افزایش مهلت لندینگ داشته باشه؟
    سپاسگزارم از پاسختون

  21. یا شار
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۶ | #41

    با سلام . اقای مختاری در مورد برنامه نواسکوشیا اماری هست که نشان دهد تا به امروز چقدر پرونده پذیرش شده است ؟
    و ایا این روند ادامه دار است چون هیچ ضرب العجلی برای پذیرش اعلام نشده و فقط به ذکر که اگر حجم درخواست ها زیاد باشد ممکن است برنامه تغییر کند اکتفا کرده اند ؟
    ۳- مدت رسیدگی این برنامه چه مدت می باشد ؟
    ۴- منظور از طرح اقامتی چه می باشد ؟

  22. محمود
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۶ | #43

    فعلا که همین کشورها و به قول شما روستاها، ارزششون از پاسپورت کشور ۵ هزار ساله ایران بیشتره.

  23. صنم
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۲ | #45

    آقای دکتر با عرض سلام و خسته نباشید
    یک سوال داشتم از خدمتتون پدر و مادری که از طریق فرزند ارشدشون که اقامت کانادا رو دارن موفق به مهاجرت شده اند(به کلگری) آیا میتوانند برای فرزند ۳۱ ساله خود که همسر هم داره برای اقامت اقدام کنند. مرحمت میفرمایید پاسخم را بدهید.

    • ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۰ | #46

      با شرایطی بله
      البته باید درآمد کانادایی داشته باشند و از رقم معینی هم کمتر نباشد

  24. Shaahin
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۱ | #47

    با درود

    امیدوارم خوب باشید. میخواستم سؤال کنم بعد از اون مدیکالی که حدود دو ماه قبل خبر اومدنشو دادید بازم مدیکالی برای سرمایه کذاری امده یا ستاره بخت همون یه نفر فقط درخشید؟

    از اخباری که میدید بسیار متشکرم

  25. آناهیتا
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۹ | #49

    سلام جناب دکتر مختاری

    خوشبختانه پاس ریکووست شدم و مدارکمو به دفتر شما دادم واسه ویزا، هفته اینده ویزامون اماده میشه، میخوام در اینجا بازم از همه زحمات شما از صمیم قلبم تشکر و قدردانی کنم واقعا وقت و انرژی که واسه ما مهاجران ایرانی میزارید بدون هیچ گونه چشم داشتی ستودنی هست من بارا و بارها تو شرایط سخت بودم و کمکهای فکری و مشاوره شما به من خیلی کمک کرده امیدوارم همیشه تو تو زندگی شخصی و کاریتون موفق و سلامت باشید و همیشه احساس رضابت و خوشبختی از زندگی داشته باشید

  26. rozbeh
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۳ | #51

    با سلام جناب دکتر مختاری
    آیا دو قطعه عکسی که زمان صدور ویزا اقامت دایم تقاضا کردند جهت PR card هست یا برای موردی دیگر؟
    با تشکر فراوان

  27. Alireza
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۲ | #53

    ضمنا ما هنوز تصمیم واقعی نگرفتیم که کدوم شهر رو برای اقامت چند ماه اولیه انتخاب کنیم.

  28. Alireza
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۰ | #54

    جناب آقای مختاری عزیز،
    ما هم پاس ریکوئست شدیم (تاریخ نامه سفارت اول مارچ) و ۳۰ روز فرصت داده اند برای دریافت ویزا و اعتبار ویزا رو هم تا اواسط ماه می اعلام کرده اند. ما ماه می سال قبل (۲۰۱۳) مدیکال رو دادیم. میشه اعتبار ویزا رو شش ماهه درخواست کرد؟ چون قبلا گفته بودین اعبار ویزا از تاریخ صدور شش ماه است ولی اعتبارش میشه همون یکسال پس از انجام مدیکال.
    ضمنا از راهنمایی هاتون در طول این مدت بسیار متشکریم.

    • ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۲ | #55

      خیر اینطور نیست و چندان ربطی به مدیکال ندارد
      همین که می دهد را بگیرید و مطابق آن عمل کنید

  29. مهرداد
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۲ | #56

    سلام آقای دکتر. با متنی که نوشتید موافقم و از صداقت شما که مایه اعتبارتون شده تشکر میکنم.
    یک نکته جالب: شما هر متنی بنویسید ، ذیل اون متن تعداد زیادی از خواننده های گرامی سؤالات بی ربط به اون متن رو می نویسند و شما هم جواب می دهید! نکته جالب تر این که خود من هم چند بار این کار رو انجام دادم !!! با این که ای میل شما رو هم دارم و از راه ای میل بهتر و کامل تر جواب می دهید! خدا عالم است!
    موفق باشید

  30. rozbeh
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۹ | #58

    جناب مختاری با سلام.
    دیروز پاس ریکوست شدیم برای صدور ویزا در آنکارا اما ایمیل Request for submission of passport فقط برای main applicant ارسال شده و برای همسرم این درخواست ایمیل نشده آیا سفارت کانادا در آنکارا برای هر دو ما ویزا صادر میکنه؟ یا نقصی در ارسال هست که باید باهاشون مکاتبه بشه.
    با تشکر فراوان. از راهنماییهای همیشه شما سرور گرامی.

  31. babak
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۶ | #60

    سلام
    آقای مختاری
    با وضعیت که هرروز کانادا قوانین خود را تغییر می دهد معلوم نیست آینده به شکلی پیش خواهد رفت
    به نظر شما دولت فدرال که با مشکل کردن قوانین و اصولی کردن انها سعی در انتخاب افراد ی می کند که زودتر با جامعه تطبیق داده شوند و حالا در سال اینده هم قرار است سیستم خود را براساس بطور کامل تغییر دهد ولی امروز شاهد یک سیستم مهاجرتی هستیم که استان نواسکوشیا انتخاب کرده است بازگشت به گذشته می باشد و هر چه دولت فدرال با گزینشی کردن انتخاب مهاجر تلاش می کند با این وجود این استان تمام فاکتور ها را نادیده گرفته است و همان سال روش سال ۲۰۰۸ را درپیش گرفته است حتی استان کبک هم دیگر تمایلی به روش فعلی خود نشان نمی دهد . حالا نظر شما می خواهم بدانم آیا ممکن است دولت فدرال با فشار گذاشتن نواسکوشیا برنامه اعلامی را متوقف کند و یا سریع تر این برنامه را ببندد با توجه به اینکه دیگر استانها که هم وسعتشان بیشتر است و هم مشاغل بیشتری احتیاج دارند ا برنامه ای به این شکل را ندارند ؟
    و ایا می شود موازی با سیستم اسکیل ورکر فدرال یک استان دیگر هم یک لیست اسکیل ورکر داشته باشد ؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۹ | #61

      اعلام برنامه های استانها در چارچوب توافقات با فدرال است
      برای اقدام وقت مشاوره از دفتر تهران بگیرید

  32. فربد
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۹ | #62

    آقای مختاری با سلام و شادباش زود هنگام نوروز، ما از موکلین شما بودیم که حدود دوماه پیش برای مصاحبه به ابوظبی رفتیم برای نیروی مهاجر کبک و فایل نامبر فدرال ما هم به تازگی آمد و خواستم از شما و همکارانتان (خانها طریقتی، ابدی، شریق و امیریان) تشکر کنم. چشم انتظار مدیکال هستیم !

  33. کامیار
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۶ | #63

    این کشور هایی که با هزینه های سنگین اقامت می دهند جز برای مشاورانی که پول هنگفتی بابت یک روست بزرگ ا از متقاضیان اخذ می کنند سود و جذابیتی ندارد .با توجه به سخت تر کردن قوانین مهاجرتی کشورهای پیشرفته مثل کانادا امریکا عده ای برای رفت و آمد و تحصیل بچه هایشان مجبور از این طریق اقدام کند ولی بعد از چند روز متوجه می شود این استانها اصلا” برای اقامت مناسب نیست و فقط برای سفر مناسب هستند . ولی متاسفانه بسیاری از مشاوران مخصوصا” در کانادا با تبلغات گسترده و جذاب فقط مزایایش را توضیح می دهند و لی از معایب و مشکلات آن سخن نمی گویند !

  34. علیرضا
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۹ | #64

    با تشکر از اطلاعات مفیدی که در اختیار هموطنان میگذارید ، امیدوارم این روشنگری های شما در زمینه کلاهبرداری های مهاجرتی همچنان که بود ادامه داشته باشد تا دیگر شاهد به هدر رفتن سرمایه هموطنان عزیز در راه غلط نباشیم.

دیدگاه ها مسدود است.