خانه > نوشته های غیر رسمی > ماجرای مجوز انتقال پول وزارت خارجه کانادا برای ایرانیان

ماجرای مجوز انتقال پول وزارت خارجه کانادا برای ایرانیان

۱۸ مهر ۱۳۹۲

می دانید که بر اساس مقررات (به جرات می توانم ادعا کنم) احمقانه تحریم اقتصادی کانادا علیه ایران ساکنین ایران نمی توانند به کانادا پول انتقال دهند و موسسات کانادایی هم نمی توانند به اتباع ایران که در ایران هستند خدمات ارایه کنند. البته افرادی که قبل از نوامبر ۲۰۱۱ پرونده مهاجرت باز کرده اند در ارتباط با پرونده سرمایه گذاری خود مشکلی ندارند ولی دیگران باید مجوزی را از وزیر خارجه کانادا دریافت کنند. این مجوزها درخواست شده اند ولی مدتهاست بی پاسخ مانده است. تا آنجا که من می دانم از آوریل ۲۰۱۲ به بعد مجوزی نیامده اکر هم آمده من درجریان نیستم.

بعد از مدتها پیگیری دیروز بالاخره یک پیام از کسی که مسوول این پروند ها هست دریافت کردم که در پاسخ به یکی از دهها ایمیل پیگیری من گفته بود این مجوزها را باید شخص وزیر بدهد به این دلیل زمان بر است. من هم در پاسخ گفتم که زمان انتظار باید منطقی باشد و نمی توانید افراد را در خلا نگهدارید. یک طعنه هم زدم که بر می گشت به نگرانیهای ابراز شده آقای وزیر اینجا و آنجا در مورد نقض حقوق بشر در ایران و گفتم تصور می کنم ما در مورد افرادی صحبت می کنیم که ایشان در مورد حقوقشان نگرانند پس حداقل در حوزه کار خود مردم را آزار ندهید. البته چیزی نزدیک به این و نه دقیقا همین کلمات. مهم اشاره به سیاست دوگانه آقای وزیر بود که به خوبی انجام شد.

واقعیت آن است که این تحریمها هیچ ضرری به دولت ایران نمی رساند (چرا که عملا از سال ۲۰۰۳ به بعد رابطه اقتصادی و سیاسی چندانی بین ایران و کانادا برقرار نبود) و این مردم بخصوص آنها که در کانادا زندگی می کنند و آنها که در حال مهاجرت به کانادا هستند هدف قرار گرفته اند. دولت هارپر به اندازه ای با عجله و برای جلب رضایت دوست خاورمیانه ای خود قطع رابطه و وضع تحریمها را پیگیر شد که فرصت تفکر و نوشتن یک قانون بی عیب را نداشتند و این البته به فرضی است که باور کنیم عمدی در دشمنی هارپر و دولتش با ایرانیان نیست که البته شک دارم.

زمینه البته برای برخس موسسات مالی سو استفاده گر هم برای نقض حقوق ایرانیان کانادا فراهم شده است. ماجرای TD را که فراموش نکرده اید؟

  1. رضا
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۶ | #1

    سلام جناب دکتر
    از موکلین کنپارس هستم که به یمن زحمات شما انشااله ۱۵ می به تورنتو خواهیم امد سوال بنده در خصوص بهترین و مطمئن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال پول از ایران به کاناداست . جایی خواندم بانک پارسیان با یکی از بانکهای کانادا ارتباط دارد . آیا صحت دارد ؟
    سوال دیگر اینکه آیا آوردن پول نقد دردسرساز است و یا امکان سرقت وجود دارد؟
    ممنون از زحمات شما

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۱ | #2

      هیچ بانکی در ایران با هیچ بانکی در کانادا رابطه ندارد صرافهای مورد اعتماد هستند که کار را انجام می دهند بعضی هم خیلی معروف هستند

  2. ۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۸ | #3

    You get a lot of respect from me for writing these helpful aretlcis.

  3. آ-غ
    ۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۳ | #4

    پرونده ما هم pnp هست و نومینیت شده ایم و مدیکال هم داده ایم.
    آیا از ما هم چنین مجوزی(مجوز ویژه معافیت از تحریم) خواهند خواست؟
    یا قانون جدید میباشد؟و برای موارد خاص؟

  4. بابک امینی
    ۵ آذر ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۸ | #6

    حضور محترم سرور گرامی و استاد ارجمند جناب آقای دکتر مختاری وکیل و مشاور گرانقدر و محبوب مهاجرت به کانادا
    و مدیرعامل محترم شرکت وزین و محترم کنپارس

    عرض سلام ، ادب ، احترام و خسته نباشید دارم.
    انشاالله که همواره سالم ، سرحال ، موفق و پیروز باشید و ما را از علوم و تجارب گرانقدر خود بهره مند نمایید.
    من از حضور آن استاد و برادر گرامی ۲ سؤال دارم که پاسخ به آن ها باعث خروج یک هموطن شما از گمراهی می شود. گمراهی ای که باعث آن خصومت وزیر خارجه و نخست وزیر کانادا با ایرانیان بی گناه و مهاجری که به سوی کشور ایشان پناه آورده اند ، می شود.

    من از طریق برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی (PNP-B) اقدام کرده ام و حالا پس از گذشت ۳ سال و نیم پرونده من از سوی استان قبول شده و آماده صدور گواهی نامزدی است . اما استان طی نامه ای به ما اعلام کرده است که باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ نامه استان مبنی بر قبولی ، از وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل کانادا مجوز ویژه معافیت از تحریم دریافت نمایم. در غیر این صورت پرونده ما باطل خواهد شد!!!
    حدود ۱ هفته است که به صورت شبانه روزی کلی جستجو و تحقیق در اینترنت کردم و به نتایج زیر رسیدم:

    ظاهراً وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل کانادا ، شرایط کسب مجوز برای متقاضیان ایرانی که تحریم های اقتصادی اخیر، فرایند بررسی پرونده هایشان را تحت الشعاع قرار داده بود اطلاع داده است.
    گویا در این اطلاعیه آمده است که : ” ممکن است فرایند تصمیم گیری بین سه تا شش هفته به طول بیانجامد. همچنین احتمال آن وجود دارد که در صورت درخواست متقاضی، فرایند بررسی مدارک ارسالی تسریع شود. با وجود این، نمی توان با قاطعیت تاریخ مشخصی را جهت بررسی مدارک ارسالی اعلام نمود.”

    البته یک نفر هم ۱ سال پیش این گونه نوشته است : ” اخیراً نمایندگانی از دانشجویان بین المللی دانشگاه کونکوردیا با آقای Roland Legault از وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل کانادا (DFAIT) جلسه داشته اند که ایشان گفته است که وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل تنها کسی است که می تواند مجوز خاص معافیت از تحریم را صادر کند که مدت زمان بررسی تقاضا حدود ۱۰ هفته طول می کشد.

    با عنایت به مراتب فوق و با توجه به این که من شما را مطلع ترین ، صادق ترین و مجرب ترین فرد می دانم ، موجب امتنان خاطر است که من را در خصوص دو مورد زیر از ارشادات خود بی بهره نگذارید.

    ۱- با توجه به اطلاع و تجربات فراوان حضرتعالی در شرکت محترم خدمات مهاجرتی کنپارس و موکلین فراوان شما ، به طور معمول و حدوداً چه زمان طول می کشد تا این مجوز صادر بشود ؟

    ۲- این تقاضانامه را باید به صورت ایمیل به بخش حقوق اقتصادی وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل به نشانی sanctions@international.gc.ca ارسال کرد ؟
    یا به صورت پست به آدرس زیر ارسال کنیم ؟
    Department of Foreign Affairs and International Trade
    (Economic Law Section (JLHB
    ۱۲۵ Sussex Drive
    Ottawa, Ontario
    Canada K1A 0G2
    اگر همزمان ایمیل و پست کنیم ، موجب گمراهی آن ها و ارسال آن ها به دو افسر مختلف نمی شود ؟
    کدام روش بهتر و مطمئن تر است ؟
    حضرتعالی کدام روش را انجام می دهید و پیشنهاد می فرمایید.

    در پایان بر خود لازم می دانم از همه زحمات فراوان آن سرور گرامی و همکاران ارجمند شما در شرکت کنپارس که بدون هیچ گونه چشم داشتی برای هموطنان خود انجام می دهید و هم چنین وقتی که برای پاسخ به این حقیر صرف می نمایید ، تشکر و قدردانی نمایم.
    بی شک رهنمودهای ارزشمند حضرتعالی در این خصوص سرلوحه کار ما خواهد بود.

    ارادتمند شما
    بابک امینی

    • ۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۴ | #7

      دوست عزیز

      اطلاعاتی که پیدا کرده اید برخی درست و برخی غلط است اساسا وزیر خارجه کانادا آن آقایی که نام بردید نیست
      متاسفانه زیاد طول می دهند و من خودم درخواست یک ساله دارم که جواب نگرفته
      باید مدارک را به درستی تنظیم کرده و ایمیل بزنید به این نشانی re-sanctions@international.gc.ca
      مسوول برنامه خانم teresa Crockett است

      موفق باشید

  5. یکتا
    ۳ آبان ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۲ | #8

    با سلام خدمت آقای مختاری
    میخواستم بپرسم مجوز پول برای واریز چقدر طول میکشه؟
    ما تقریبا ۷ ماه است که منتظریم!

    • ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۱ | #9

      اگر می دانستیم خوب بود. این روش ناعادلانه وزارت خارجه کانادا برگ دیگری از دشمنی دولت محافظه کار با مردم ایران است و البته نه دوات ایران چون سیاستهای آنان ضرری برای دولت ایران ندارد

  6. farhad
    ۲۷ مهر ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۸ | #10

    سلام جناب دکتر.تشکر از زحماتتان.در مورد سرمایه کذاران بیشتر بنویسید.

  7. حسین
    ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۵ | #11

    سلام
    من لازم دارم برای خرید اپارتمان پول از ایران بیارم.صرافیها و حتی خودم نمیتونم پول واریز کنم و بانک هم مثل ار بی سی اطلاعات درستی نمیده.کجا باید اعلام کنم موقع لندینگ که جای خاصی نبود در فرمها؟ با تشکر

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۳ | #12

      قرار نیست جایی اعلام کنید از طریق صرافی به حسابتان بریزید ولی مدارک مربوط به منشا آنرا در اختیار داشته باشید مثلا اگر از محل فروش ملک شما در ایران است و یا اینکه ارث و یا هدیه از سوی پدر و مادر است مدارک داشته باشید برای سوالات احتمالی

  8. پژمان
    ۲۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۷ | #13

    سلام
    می خواستم بپرسم آیا کشور کانادا مثل آمریکا ثبت نام گرین کارت داره یا نه؟

  9. فربد
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۳ | #15

    آقای دکتر مختاری سلام. باللخره با تلاشهای شما و پیگیری همکارانتان نامه دعوت به مصاحبه ما برای ابوظبی آمد. خواستم تشکر کنم

  10. زهرا
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۴ | #16

    با سلام و تشکر از شما
    با توجه به نامه هایی که روی سایتتان می گذارید، برخی چند ماه پس از مدیکال نامه درخواست آپدیت مدارک دارند. چرا این آپدیت خواسته شده و آیا آن را از همه می خواهند؟ لطفا پاسخ دهید خیلی ممنون از توجه شما

  11. هدیه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۹ | #18

    سلام آقای دکتر.به شما ایمیل هم فرستادم و….اما باور بفرمایید توی بد برزخی گیر افتادیم و هیچ برنامه ای نمیتوانیم برای زندگیمون و بچه هامون داشته باشیم .اگه از اول میدونستم که بعد فایل فدرال یک انتظار طولانی در انتظارمونه طور دیگه ای قدم برمیداشتیم.اما الان در مقابل عمل انجام شده‌ایم و راه برگشت نداریم.
    تقاضا دارم به عنوان وکیلم یک راه چاره ای پیدا کنید .ممنون

  12. vahid
    ۲۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۰۸ | #20

    با سلام
    آقای دکتر با تشکر از زحمات شما
    مقاله ذیل در ارتباط با اعتراض به آفیس آنکارا توسط آقای ذبیحیان خبرنگار رادیو کانادا منتشر شد.
    http://blogues.radio-canada.ca/surleweb/2013/10/11/immigration-alexander-twitter-iran-ankara

  13. مهرداد
    ۱۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۲ | #21

    سلام و عرض ادب
    ممنون از مطالب مفیدتان من ۱ ماه قبل نامه قبولی ام ازطریق سرمایه گذاری کبک قانون ۱۲۰ هزار دلاری امد جناب دکتر مانده دارایی بنده بعد از واریز ۱۲۰ هزارتا ۳۵۰ هزار دلار است.من۳۳ ساله دارای فرزند ۹ماهه و همسرم زمینه کاریم مهندس مکانیک و ساخت و ساز است .فکر میکنید کبک ارزش ۱۲۰ هزارتا رو داره؟
    ممنونم

    • ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۰۷ | #22

      سوال خوبی نیست

      و هر کسی پاسخ خودش را دارد که ممکن است به کار دیگری نیاید

      باید ببینید برنامه زندگی و اولویت های شما چیست
      مسوولیت تصمیم خود را به عهده بگیرید

دیدگاه ها مسدود است.