خانه > نیروی متخصص فدرال > سوال در مورد برنامه نیروی متخصص فدرال ۲۰۱۳

سوال در مورد برنامه نیروی متخصص فدرال ۲۰۱۳

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

 

سوال شده است:

  • آیا ارزیابی مدرک تحصیلی در خصوص برنامه جدید نیروی متخصص فدرال ( کانادا) مجانی است ؟
  • آیا چنانچه پس از ارزیابی مدرک تحصیلی بر اساس برنامه ی جدید نیروی متخصص فدرال(کانادا) مشخص گردید تخصص بدون هیچ مشکلی مورد نیاز است و آیتلس نیز با درجه ۶ ارائه گردد ؛ آیا به هنگام مراجعت به کانادا آن کشور ۱۰۰% شغل را در همان رشته اعلام تضمین مینماید یا این مراحل ضمانتی برای ایجاد و تخصیص فرصت شغلی از سوی دولت کانادا نمی باشد ؟

 

و اما پاسخ:

۱- خیر ارزیابی مدارک تحصیلی هزینه دارد. کنپارس البته برای مرحله اول تا پایان اردیبهشت ماه به شرط بستن قرارداد مهاجرت برای این مرحله هزینه وکالت نمی گیرد

۲- خیر به هیچ وجه. دولت کارفرما نیست که دادن فرصت شغلی را تضمین کند. دولت دنبال این است که شانس کاریابی افراد بالاتر باشد و این شرایط را گذلشته است. فرض این است که این مشاغل مورد نیاز است و افراد با این خصوصیات شانس یافتن شغل در این مشاغل را دارند.

 

  1. مينا
    ۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۷ | #1

    با سلام
    با تشکر از راهنمایی های شما
    مدارکم در تاریخ ۱۴ شهریور به اداره مهاجرت رسیده ولی هنوز هیچ پاسخی مبنی بر فایل نامبر یا … دریافت نکرده ام. با توجه به اینکه مدارک و امتیاز لازم را برای برنامه Express Entry دارم می توانم اقدام کنم یا حتما باید پاسخی از اداره مهاجرت دریافت کرده و بعد اقدام کنم؟

  2. سالومه
    ۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۶ | #3

    با سلام و خسته نباشید،
    من یه نامه رسمس انگلیسی مربوط به شرح وظایف از شرکت نفت گرفتم ولی مهرش فارسیه.ایا قبول هست یا کامل باید بدم دالترجمه که ترجمه مهر رو اضافه کنه؟
    با تشکر فراوان از راهنمایی های ارزشمند شما

  3. sahar
    ۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۵ | #5

    سلام، ممنون میشم به سوالات من پاسخ دهید.
    ۱- برای اقدام در برنامه FSWP آیا باید همه مدارک تحصیلی شامل دیپلم و لیسانس و فوق لیسانس برای ارزیابی و معادل سازی به سازمان WES و سپس برای ایجاد پرونده مهاجرت ارسال شود یا فقط مدرک آخر (در واقع مدرکی که امتیاز تحصیلی مربوط به آن است) ؟
    ۲- آیا با توجه به اینکه بر اساس قوانین اداره مهاجرت کانادا تعریف کار تمام وقت هفته ای ۳۰ ساعت است و ما در شرکتهای ایران بیشتر از هفته ای ۳۰ ساعت کار می کنیم، میزان سابقه کاری هم معادل سازی می شود یا به تعداد سالهای همینجا حساب می شود؟
    ۳ آیا میزان نمره آیلتس با skill level کد شغلی مربوطه هماهنگی خاصی باید داشته باشد؟ مثلا skill level A سطح CLB خاصی نیاز دارد؟ یا فارغ از سطح شغلی مینیمم نمره ۶ در هر ielts skill نیاز است؟
    با تشکر فراوان از راهنمایی های ارزشمند شما

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۵ | #6

      ۱- لیسانس و فوق لیسانس را بفرستید
      ۲- خیر همان سابقه ایرانی شما ملاک است
      ۳- برای همه مینیمم یکسان است

  4. تابان
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۲ | #7

    سلام
    من در یک موسسه آموزش عالی آزاد که زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی هستش مدرکی معادل فوق لیسانس گرفتم و لیسانسم رو از دانشگاه آزاد. مدرک مربوط به دانشگاه آزاد رو از طریق واحد بین الملل در تهران به wes ارسال کردم ولی در مورد فوق لیسانس که اون هم تازه معادلشه ( چون یه دوره ۲ ساله گذروندم )موسسه آموزش عالی مذکور گفته من هم اون نامه مربوط به wes رو مهر و امضا میکنم هم تو پاکت موسسه میکنم و مهر و موم میکنم تا نخواد بری واحد بین الملل دانشگاه علمی کاربردی تهران آخه من شهرستانی هستم.
    ۱- آیا ارسال از طریق شعبه دانشگاه نه خود دانشگاه برای wes قابل قبوله ؟
    ۲- اگه قابل قبول براشون نیست اون مدرک دانشگاه آزادم رو برام جداگانه assess و ارسال میکنن یا میگن هر دوتا مدرک رو کامل کن بعد هر دو تا رو با هم ارسال میکنیم؟

  5. الناز تقوی نژاد
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۹ | #9

    سلام
    من مهندس شیمی با ۴ سال سابقه کار نفت (با بیمه) هستم . ۳ سال سابقه کاری غیر مرتبط به نفت(با بیمه) (که امتیاز آور هم نیست) دارم .میخواستم بدونم با توجه به این که این ۴ سال نفتی فقط برای من امتیاز آور هست آیا میتونم بقیه سوابق کاریم را اصلا لیست نکنم؟؟ چون واقعا گرفتن گواهی و قراردادهای سابقم از شرکتهای قبلی برام مشکله .
    ممنونم

  6. مجتبی
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۳ | #11

    باسلام
    دانشنامه من الان حاضر نیست ایا ترجمه گواهی موقت مورد قبول است یا باید اصل دانشنامه ترجمه بشه

  7. سالومه
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۹ | #13

    با سلام.
    من ۴ سال پیش همه مدارکم رو دادم ترجمه و همه مهر ها رو داره.میخوام الان اقدام کن برای wes .ایا باید دوباره مدرک تحصیلی رو بدم ترجمه؟
    با سپاس

  8. مينا
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۸ | #15

    با سلام
    ارسال ۲ عدد self addressed labels در بسته مهاجرت نیروی متخصص فدرال الزامی است؟ من فراموسش کردم که آنها را در بسته ام قرار دهم، آیا مدارکم برگشت خواهد خورد؟
    باتشکر

  9. مينا
    ۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۳ | #17

    با سلام
    برای مهاجرت فدرال، ۶ قطعه عکسی که می بایست همراه با مدارک فرستاد، می تواند بی حجاب باشد؟
    با تشکر

  10. حنا
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۹ | #19

    ولی دفاتر اسناد رسمی مهر فارسی دارند و هیچکدام انگلیسی مهر نمی زنند. این مهر فقط در دارالترجمه ها هست، آیا همان کافی ست؟
    ممنون

  11. حنا
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۱ | #21

    با سلام
    ممنون از راهنمایی های مفید شما
    در ارسال مدارک منظور از ارسال certified copy چیست و چطور در ایران باید تهیه شود؟
    چون دفاتر اسناد رسمی مهر انگلیسی ندارند، باید از کجا آن را تهیه کرد؟
    ممنون از راهنمایی و کمکتون

  12. مژگان
    ۲۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۷ | #23

    با سلام
    من قصد دارم برای فدرال اسکیل ورکر کانادا اقدام کنم. در محاسبه سابقه کاری دچار مشکل کنم.
    من دو سال همزمان با کارم (زمانی که برای من بیمه رد شده است) مشغول به تحصیل در مقطع فوق لیسانس بودم. آیا برای محاسبه میزان سابقه کاری این ۲ سال نصف حساب میشود؟ یا کل سابقه کاری من نصف میشود؟ یا اصلا این دو سال جزو سابقه کاری من محسوب نمیشود؟
    لطف بزرگی میکنید اگر راهنماییم کنید.

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۱ | #24

      نه اگر واقعا تمام وقت کار می کرده اید و بیمه دارید مشکلی نیست همه حساب می شود

  13. مژگان
    ۱۸ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۸ | #25

    سلام
    آیا فرستادن قرارداد برای اسکیل ورکر کانادا لازم است؟
    شرکت من قرارداد ۳ ماه اول سال رو بهمون داده ولی ۳ ماه دوم سال (یعنی چیزی که اعتبار قرارداد داشته باشه) رو به من نداده. اون ۳ ماه اول سال رو بفرستم یا اصلا نفرستم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  14. مينا
    ۷ تیر ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۸ | #27

    با سلام
    برای مهاجرت فدرال مدارک ترجمه شده را به همراه certified copy مدارک فارسی خواسته اند، برای این کار مهر و تایید دارالترجمه روی کپی مدارکی که به ترجمه ها پیوست است کافی است یا می بایست بعد از تایید دارالترجمه، مهر تایید دادگستری و وزارت خارجه هم بخورد؟
    سپاس از راهنمایی شما.

  15. سمیرا
    ۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۶ | #29

    جناب اقای مختاری.با سلام.
    من میخوام برای فدرال اقدام کنم.حدود ۹سال است که سابقه کاررسمی و بیمه ای دارم .۲ سال است که برای یه شرکت خانوادگی کار میکنم و بیمه ندارم.خواستم ببینم میتونم اقدام کنم.

  16. محسن
    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۹ | #31

    با سلام از خدمتتون چند تا سوال داشتم
    ۱-برای گرفتن تایید مدرک از کانادا لازم است همه گواهی ها و ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس و فوق لیسانس ارسال شود؟ می شه لطفا مدارکی که باید بفرستم رو بهم بگید؟
    ۲-ارسال به WES باید به صورت پست با شد یا اسکن مدارک و ارسال از طریق ایمیل کافی است؟
    ۳-مدارک تحصیلیم رو از دارالترجمه گرفتم اشکال نداره همونجوری بفرستم یا حتما باید از دانشگاه باشه؟ دانشگاهی که من درس خوندم ریزنمرات را ترجمه نمی کنه. چی کار باید بکنم؟ می تونم ترجمه دارالترجه رو بدم دانشگاه پست کنه؟
    با تشکر از راهنمایی شما

برگه نظرات
1 2 1521
دیدگاه ها مسدود است.