ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود.

برخی دوستان هم جالبند ازدواج می کنند و بعد در مورد اعلام و یا عدم اعلام آن سوال می کنند!!!! ازدواج کردید و یا طلاق گرفتید باید سریع اعلام کنید. حق انتخاب ندارید و طبیعی است که عواقب آن هم در کنترل شما نیست بنابراین قبل از عملی کردن تصمیم خود خوب جوانب را بسنجید.

برخی دیگر از دوستان هم تصور می کنند می توانند پس از دریافت ویزا و قبل از لندینگ ازدواج کنند و بعد برای همسر خود درخواست ویزا کنند و یا بعدا او را اسپانسر کنند. عده ای هم برای این دوره برنامه ریزی طلاق می کنند. این هم نمی شود و فرقی بین این مرحله و مراحل قبل از آن نیست. اینجا هم باید اعلام کنید و منتظر دریافت نظر اداره مهاجرت برای اقدام بعدی باشید و چه بسا ویزای خود را هم از کف بدهید.

  1. شیرین
    ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۵ | #1

    با سلام، بالاخره وارد کانادا شدم (مین الپیکنت). در حال جدایی بودم و تنها آمدم. همسرم همواره قصد سواستفاده از مسئله کانادا را داشت؛ برای ندادن مهریه و ….
    ۱٫ آیا امکان حذف همسرم از پرونده در این مرحله وجود دارد؟ (ویزاها صادر شده)
    اگر جواب مثبته:
    ۲٫ روش حذفش چیه؟ آیا باید با اداره مهاجرت در آنکارا نامه نگاری کنم؟ (شوهرم ادعا می کنه پاسش گم شده و برای آمدن باید دوباره بره آنکارا ویزای جدید بگیره)
    ۳٫ آیا اگر قبل از گرفتن کارت PR، به اداره مهاجرت بگم که میخوام همسرم را از پرونده حدف کنند، برای کارتم مشکلی پیش میاد؟
    ممنون از راهنمایی های شما که همواره روشنی بخش راه بوده

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #2

      اگر نمی خواهید با ایشان زندگی کنید مجبور نیستید لازم نیست مانع امدنش باشید
      شکر خدا پلیس در این سامان منتظر اشاره خانمهاست تا اقا را بفرستد زندان

  2. mery
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۲۳:۵۱ | #3

    با سلام . من سال ۲۰۱۳ از طریق اسپانسرشیپی ازدواج امدم. و دو سال هم زندگی کردم ولی متاسفانه به علت مشکلاتی جدا شدم. سوال من این هست که ازدواج دوم که باید بعد از ۵ سال باشد برای اسپانسر کسی ایا از تازیخ لندینگ من۵سال بگذزه یا از زمان طلاق کانادایی ؟؟؟

  3. پیمان
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۰ | #5

    سلام جناب مختاری
    من بعد از فایل فدرال ازدواج کردم و درخواست CSQ برای خودم وهمسرم از دفتر کبک دادم. بعد از تماسها و پیگیریهای مکرر و با وجود گذشت بیش از یکسال از انجام آزمایشات مدیکال و ارسال به پاریس ، ۲۱ اکتبر ۲۰۱۴ بنا به تماس تلفنی با دفتر کبک CSQ های جدید صادر و به آدرسمون ارسال شده است.ولی با توجه به اینکه تا بحال هیچ نامه ارسالی از دفتر کبک به دستم نرسیده نگرانم که سرنوشت CSQ های ارسالی هم اینطوری بشه…آیا راهی هست دفتر کبک با پست سفارشی ارسال کنه؟یا کپی هاشونو برام ایمیل کنه؟ و اینکه آیا پاریس با کپی CSQ احتمالا مدیکال مجدد صادر میکنه یا نه؟ و در نهایت آیا لازمه شرایط کنونی را به پاریس اطلاع بدم؟ چون تا چند ماه پیش پاریس بطور جدی پیگیر CSQ ها بود.
    مرسی از راهنمائیتون

  4. ساناز
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۴۶ | #7

    ممنون میشم اگه جواب سوالمو بدین جناب مختاری

  5. ساناز
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۲ | #8

    با سلام
    جناب مختاری
    اگر مردی مدارکش رو برای تشکیل پرونده بصورت مجرد فرستاده بشه با توجه به قوانین جدید اگر زمان مصاحبه عقد کرده باشه مشکلی پیش میاد؟ روند کار به چه صورت ادامه پیدا میکنه؟
    اگه راهنمایی کنین ممنون میشم

  6. شروين
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۳ | #9

    سلام مجدد

    لطفا جواب سؤال منو که تاریخ ١٠ شهریور إرسال کردم بدید، من خیلی احتیاج به کمک فکری شما دارم

    متشکرم

  7. شروين
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۵ | #11

    با سلام
    ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید
    من متقاضی فدرال هستم و با مدیکالم که دو ماه پیش إنجام شد اطلاعات مربوط به طلاقم رو هم فرستادم
    من دوباره قصد ازدواج دارم، آیا اعلام ازدواج قبل از گرفتن ویزا موجب إخلال در پروندم نمیشه؟

    متشکرم از وقتی که میگذارید

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۷ | #12

      اگر ازدواج کرده اید که راهی جز اعلام ندارید و ویزای شما قابل استفاده نیست

      ازدواج کنید و مدارک همسر جدید و طلاقنامه همسر سابق را بفرستید و یا اینکه ازدواج نکنید و تنها طلاق را اعلام کنید و پس از لندینگ ازدواج کنید و همسر را اسپانسر کنید

  8. علیرضا
    ۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۶ | #13

    سلام آقای دکتر
    من دارای فایل نامبر ژانویه سال ۲۰۱۲ کبک هستم و هنوز هم آپدیت برام نیومده با وجود اینکه رشتم مهندسی عمران بوده الانقصد دارم با خانمی که دارای فوق دیپلم و لیسانس کامپیوتر گرایش سخت افزار رو دارن ازدواج کنم میخواستم اگه ممکنه به سوالات زیر پاسخ بفرمایید
    ۱ – اضافه کردن همسر در هنگام آپدیت باعث افزایش طول مدت پروسه میشه?
    ۲ – رشته ایشون چند امتیاز داره?
    ۳-مدرک ایشون صادره شده از اصفهان هست آیا هنوز هم مثل قبل روی مدارک اصفهان حساسیت هستش?
    با تشکر فراوان

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۳:۳۷ | #14

      مدرک اصفهان اگر واقعی است ایرادی ندرد
      باید دقیقتر بررسی شود و کل امتیاز پرونده را شمارش کرد تا رد نشوید با این اطلاعات امکان اظهار نظر قطعی نیست

  9. Arash
    ۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۸ | #15

    سلام جناب دکتر مختاری
    من و همسرم ۱ سال است در کانادا زندگی میکنیم والان قصد جدائی داریم با توجه که اینجا سفارت نداریم چه جوری میشه طلاق ایرانی گرفت؟با توجه به اینکه همسرم قصد برگشت به ایران را برای طلاق ندارد ایا ایشون میتونند وکالت محضری در کانادا برای طلاق در ایران به من بدن؟ ممنون

    • ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۱:۳۹ | #16

      بله از طریق دفتر حفاطت از منافع ایران در آمریکا وکالت نامه طلاق تنظیم کنید و در ایران وکیل شما کار را انجام می دهد

  10. مستانه
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۸:۰۸ | #17

    با سلام و سپاس از پاسخ های کامل شما
    آقای مختاری من و همسرم حدودا ۳ سال پیش برای کبک اقدام کرده و فایل نامبر داریم اما برای مصاحبه دعوت نشدیم. دو سال پیش از هم جدا شدیم و همسرم درخواست کننده اصلی پرونده بودند. اخیرا ایمیلی مبنی بر آپدیت کردن مدارک دریافت کرده ایم. با توجه به اینکه همسرم دیگر مایل به آمدن نیست و بنده نیز درخواست کننده اصلی نبوده ام (دانشجوی دکترای روابط بین الملل هستم اما سابقه کار کمی دارم)، آیا خودم به شخصه شانسی برای گرفتم اقامت کانادا دارم که مدارک را آپدییت کرده و بفرستم؟ فرصت زیادی برای آپدیت مدارک نیست. پاسخ سریعتان و امکان ارتباط از طریق ایمیل یل تلفن مزید امتنان خواهد بود.

  11. شاهین
    ۲۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۲ | #19

    با سلام
    آقای مختاری وقتی یک زن و شوهر که به صورت skill worker و از طریق فدرال وارد کانادا شده اند و pr گرفته اند بخواهند جدا شوند :
    ۱- آیا باید حتما در ایران جدا شوند که سند طلاق و شناسنامه ها را ترجمه کنند و به اداره مهاجرت بدهند ؟
    ۲-بعد از جدا شدن چه مدارکی را باید به اداره مهاجرت ارسال کرد؟
    ۳- آیا در خود کانادا میتوان طلاق گرفت و ثبت کرد

    • ۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۳ | #20

      ۱- می توانند در ایران جدا شوند و لازم هم نیست مدارک طلاق را جایی بفرستید
      ۲- پس از مهاجرت با اداره مهاجرت کاری ندارید. در فرمهای مالیاتی خود را مطلقه اعلام می کنید همین بس است
      ۳- بله ولی طلاق کانادایی کلی هزینه دارد و یک سال هم باید جدا زندگی کنید. کسی که در ایران ازدواج کرده می تواند در ایران جدا شود و نیازی به صرف هزینه گزاف برای گرفتن طلاق کانادایی ندارید

  12. mamad
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۱ | #21

    سلام جناب دکتر
    من می خواستم برای نیروی کار ماهر کبک اقدام کنم و امتیاز همه ی بخشها رو به جز زبان فرانسه دارم. چون امتیازم به حد نصاب نمیرسید تصمیم گرفتم که با همکلاسیم که زبان فرانسه اش کامله ازدواج کنم (فقط رو کاغذ) تا هر دوتامون بتونیم اقامت دائم رو بگیریم و بعدش از هم جدا شیم.
    می خواستم بدونم وقتی اقامت دائم رو گرفتیم تحت چه شرایطی می تونیم از هم جدا شیم و اسپانسر همسر جدید از ایران بشیم و آیا طلاق تاثیری در اقامت هر کدوم از ماه اداره یا نه؟
    خیلی ممنون

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۳ | #22

      این کار شما درست نیست و ازدواج صوری است
      در هر صورت جدا شدن شکل ندارد می توانید طلاق ایرانی در همان ایران بگیرید

  13. Ali V
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۲ | #23

    @علی مختاری
    از راهنمایی شما خیلی متشکرم. برای این اعلام فرم خاصی وجود دارد؟ به نحوه خاصی باید اینکار را انجام دهم؟ مطلب دیگر اینکه در زمانی که من اقدام کردم مدرک TCF و IELTS اجباری نبود. با این وجود من TCFQ ارائه دادم. سوالم این است که درصورتی که دوباره پرونده مرا بررسی کنند مجددا از من مدرک IELTS می خواهند؟ شایان ذکر است من کارشناسی ارشد مکانیک هستم که ظاهرا در قوانین جدید از امتیاز بالا برخوردار می باشد. لطفا اینجانب را راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    • ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۵ | #24

      امکان اظهار نظر نیست
      فاکتورهای مختلفی در جریان است که دانستن آن مهم است

  14. elnaz
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۳ | #25

    Dear Dr. Mokhtari,

    Hope you are doing well.

    I received my Canadian Visa as a Federal Skilled worker 6 months ago and going to land in Canada in a month.

    Meanwhile I had applied for a K1 Visa ( a Fiancee Visa for the Us) through my fiance and was invited for an interview in Dubai one month after the reception of my Canadian Visa.
    but we postponed the interview from Dubai to Toronto because I would have preferred to land in Canada first and then attend for the interview.

    And now the Us embassy in Canada wants a copy of my Canadian Visa because it wants a status of me in Canada to process our K1 Visa and set an interview for me in there.

    And here again I get worried. I did all this because I didn’t want that these 2 visas get interfered. Will i face to any problem when I land in Canada because I had not informed
    them in advance regarding my engagement?

    Please tell me if you recommend me to send the copy of my visa to the Us embassy now or
    after my landing?
    Please help me!!!

  15. Ali V
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۵ | #27

    با سلام و احترام
    در پرونده مهاجرتی من مشکلی پیش آمده که خواستم از کارشناسان خبره شما راهنمایی بگیرم. من کارشناس ارشد مهندسی مکانیک هستم و برای اخذ اقامت کبک،پاییز دو سال قبل به مصاحبه رفتم مشروط قبول شدم، گفتند که باید مدرک تحصیلیم رو چک کنند چون مدرکم مربوط به اصفهان بود. بلاخره بعد از نزدیک ۱ سال CSQ من آمد.در طول این یک سال بعلت مشکلات خانوادگی از همسرم جدا شدم. حالا هر دوی ما CSQ داریم با این تفاوت که پروندمون نسبت به قدیم تغییر کرده. من نفر اصلی بودم. سوال من این که الان چه اتفاقی میوفته برای هر کدوممون و اینکه من واسه ادامه دادن پروندم چه کاری باید انجام بدم. پیشاپیش از رهنماییتون ممنونم.

    • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۷ | #28

      باید طلاق را به کبک اعلام کنید و ابن یعنی بررسی دوباره پرونده از سوی کبک که ممکن است امتیاز کافی نداشته باشید و باطل شود
      در حقیقت سی اس کیوی هر دوی شما در شرایط فعلی بی اعتبار است مگر اینکه اعلام کنید و پاسخ بگیرید و مشکلی نباشد

  16. reza
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۱ | #29

    سلام اقای مختاری

    از موکلین شما هستم سوالی داشتم از خدمتتون .من قصد ازدواج با خانومی را دارم که در حال حاضر در مونترال مشغول به تحصیل می باشند می خواستم بدونم در صورت ازدواج و با توجه به اینکه من هنوز مصاحبه نرفتم برای گرفتن ویزا و اینکه ایشون اسپانسر من بشن مشکلی پیش می اید چون شنیدم چون من خودم پرونده دارم در مرحله ویزا به مشکل خواهم خورد ممنون از راهنمایتون

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۱ | #30

      آن خانم دانشجوی خارجی هستند و یا پی آر دارند اگر حالت اول است اسپانسرشیپ بی معنی است
      اگر دانشجو هستند و ازدواج کرده اید می توانید درخواست ویزا بدهید ولی حساب و کتاب ندارد و ۵۰٪ شانس دریافت ویزا دارید داشتن فایل مهاجرت لزوما باعث رد نمی شود

  17. مولود
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۳ | #31

    بله میدونم که کبک باید سی اس کیو رو صادر کنه ولی سوال من اینه که چه جوری با فدرال ارتباط برقرار کنم که بفهمن من ازدواج کردم و آنها فقط مدیکال من رو ارسال کردن و اینکه ۳۰ روز دیگه بیشتر وقت ندارم برای دادن مدیکال .
    نمیدونم که مدیکالم رو بدم یا نه؟

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۱۱ | #32

      مکاتبه با سفارتی که پرونده شما در آنجاست و ارسال مذارک ازدواج
      بهتر است صبر کنید تا با هم مدیکال بدهید البته اگر در همین سی روز آمد وگرنه به تنهایی مدیکال بدهید

  18. مولود
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۴ | #33

    بله تماس گرفتم اما هیچ جواب مثبتی به من ندادن و گفتن کمکی نمیتوانند بکنند و من باید به سفارت کانادایی که ایران را ساپورت میکند تماس بگیرم.
    اما من نمیدانم به کجا زنگ بزنم . لطفا کمکم کنید
    و البته این هم گفتند که من یک فایل جدید برای کبک محسوب میشوم!

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۴ | #34

      صدور سی اس کیو به سفارت ربط ندارد و کبک باید صادر کند
      البته تماس تلفنی با کبک معمولا بی حاصل است و پاسخگوی تلفن معمولا بسیار بی اطلاع است

  19. سارا
    ۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۶ | #35

    جناب آقای مختاری
    با سلام و احترام
    شما در مورد پرونده فدرال جواب داده اید اما من پرونده کبک دارم، امروز ایمیل مدیکال را دریافت کردم. می خواهم ازدواج کنم، آیا قبل از ارسال جواب مدیکال، بهتر است ازدواج کنیم و همسرم را به فایلم اضافه کنم؟ آیا مجددا به مصاحبه دعوت می شویم و یا دیگر از هیچ کدام مصاحبه نمی شود؟ آیا امکان دارد که با اضافه کردن همسرم به فایلم، ویزای من هم به کل باطل شود؟
    ممنون از پاسختون

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۲ | #36

      در این مورد در همین وبلاگ مطلب زیاد نوشته ام
      پرونده کبک شما دوباره بررسی می شود و اگر به عنوان متاهل امتیاز نداشته باشید پرونده بسته می شود
      احتیاط کنید حداقل مطالب سایت را با دقت بخوانید قبل از اقدام

  20. رستا
    ۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۳ | #37

    سلام آقای مختاری
    من از گروه ۳۸ شغله فدرال هستم که مدیکالم به تازگی آمده و من آن را انجام دادم اما چون ۱ سال است که من و شوهرم جدا زندگی می کنیم و مراحل طلاق را طی می کنیم ایشان مدیکال نداده است. من مین پرونده هستم و شوهرم هیچ امتیازی به پرونده من اضافه نکرده است. از آنجایی که قصد طلاق دادن ندارد و مراحل طلاق ممکن است یک سال دیگر نیز طول بکشد لطفا به سوالان زیر پاسخ دهید.
    ۱- آیا ممکن است پرونده من دچار مشکل شود؟
    ۲- آیا ممکن است بتوانم ورشو را متقاعد کنم ویزا برای من صادر شود و من حتی طلاق نگرفته از ایران بروم و کارهای طلاقم را وکیلم انجام دهد؟ و برای همسرم هیچ وقت ویزا صادر نشود.
    با سپاس فراوان

  21. مولود
    ۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۷ | #39

    سلام آقای مختاری
    من ۴ ماه قبل همسرم را به پرونده کبک اضافه کردم و مدارک ایشون ۳ دسامبر به دستشون رسیده ولی هنوز CSQ متاهلی برای من ارسال نشده . نزدیک به ۲ هفته است که مدیکال من به تنهایی آمده است ، الان باید چکار کنم من؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  22. نغمه
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۶ | #41

    سلام
    اگر فرزند وابسته در فاصله بین آپدیت و مدیکال ازدواج کرده باشد ٬ چه شرایطی دارد؟ حتما باید اعلام بشه؟ ممکنه باعث ریپورت شدن باقی اعضای پرونده بشه؟
    ممنون

    • ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۳ | #42

      اگر بالای ۲۲ هستند بله به محض ازدواج از پرونده خارج می شوند
      اعلام هم باید بشود

  23. امیر
    ۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۰ | #43

    با سلام و درود
    من و همسرم از طریق اسکیل ورکر اقدام کرده ( همسرم مین اپلیکنت میباشد) و و در طول پروسه نیز صاحب فرزند شدیم و آن را اعلام نمودیم و در مدیکالهای خود و فرزندمان را هم ارسال نموده ایم. هم اینک که آپدیت مدارک را جهت ویزا خواسته اند من دچار مشکل سربازی شده (در زمان افتتاح پرونده مشمول سربازی نبودم) و امکان دریافت پاسپورت ندارم و میبایست به سربازی بروم. با توجه به اینکه فرصت کمی جهت ارسال آپدیت مدارک داریم و همسرم بدون من نیز امتیاز لازم را میاورد ، تنها راهی که به ذهنمان رسیده طلاق گرفتن و رفتن من به سربازی و دریافت ویزا برای همسر و فرزندم و سپس درخواست مجدد ویزا با ازدواج مجدد و اسپانسر شدن همسرم برای من میباشد. ضمنا متاسفانه به دلیل اینکه از زمان مشمول شدن من مدتی گذشته سرباز فراری به حساب می آیم و امکان دریافت هیچ نوع پاسپورتی حتی موقت ندارم.
    آیا این راه ممکن است؟ و آیا راه بهتری وجود دارد تا پرونده بسته نشود؟ با توجه به اینکه به دلیل سربازی من حدودا ۲ سال دیگر میتوانم پاسپورت بگیرم.
    با تشکر فراوان.

    • ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۲ | #44

      ممکن هست یعنی الان باید طلاق رسمی داده شود و اعلام شود و بعدها که خانم تشریف بردند و شما هم مشکل نداشتی دوباره ازدواج کنید و اسپانسر شما بشوند
      این فکر را هم بکنید که شاید بعدا ایشان نخواهد با شما ازدواج کند و یا اینکه شرایط برای اقدام همسر تغییر کند
      راه دیگری به نظر نمی رسد جز اینکه به گونه ای پاسپورت بگیرید

  24. ۳ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۰ | #45

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر از زحمات شما،
    اینجانب برای مهاجرت کبک (Skill worker) اقدام نموده ام و دیروز ویزا و فرم CRP خود را دریافت نموده ام. در حال حاضر قصد ازدواج دارم و با توجه به مشخص کردن زمان عقد طی روزهای آینده، و اعتبار ۸ ماهه ویزایم و عدم عجله برای رفتن کانادا (حتی ۱-۱٫۵ سال آینده) و ترجیح اینکه با همسرم همزمان برویم،
    ۱-آیا پیشنهاد شما اول لندینگ و بعد عقد یا اول عقد و بعد اعلام به کانادا می باشد؟
    ۲-آیا میشود اول عقد نمود و بعد سریعاً به کانادا بروم و اعلام ازدواج کنم؟
    ۳-و اینکه در صورت عقد و اعلام به کانادا تا چه مدت زمان امور مهاجرت همسرم اوکی میشود؟
    با تشکر فراوان از محبت شما

    • ۵ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۳ | #46

      به این سوالات به اشکال مختلف پاسخ داده شده پستها و کامنتهای مربوطه را بخوانید

      در مورد کبکی ها نمی توان گفت که ازدواج کنید یا نکنید باید پرونده را دید تا اثر ازدواج روشن شود
      خیر نمی شود عقد کرد و رفت بعد اعلام کرد تخلف است و تبعات سنگینی دارد

  25. ۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۱ | #47

    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب شما
    اینجانب برای مهاجرت کبک به صورت مجرد اقدام و دیروز ویزا و CRP خود را دریافت نموده ام. در حال حاضر قصد ازدواج دارم. با توجه به اعتبار ۸ ماهه ویزای من و عدم عجله برای ورود به کانادا و ترجیح ورود به کانادا به همراه خانمم،
    ۱-پیشنهاد شما ابتدا عقد و سپس ارسال مدارک ازدواج برای کانادا می باشد یا بهتر است ابتدا لندینگ و سپس عقد کنم؟
    ۲-در صورت اینکه ابتدا عقد کنم حدوداً چند ماه بعد امور خانمم اوکی میشود؟ و آیا ویزای جدید مان همزمان می آید؟
    از لطف حضرتعالی متشکرم.

  26. ali
    ۲۶ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۱ | #48

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز و با تشکر از زحمات شما

    من پرونده کبک داشتم و خوشبختانه پس از چند سال انتظار ویزای کانادا رو به تازگی دریافت کردم. در این مدت با خانمی آشنا شدم که ایشان هم مشابه من فایل کبک داشتند و ایشان هم ویزای خود را دریافت کرده اند.

    ۱٫آیا ازدواج قبل از لند کردن برای ما مشکلی‌ ایجاد میکیند؟ منظورم اینست که منجر به باطل شدن ویزا خواهد شد. از نظر کبک چگونه ارزیابی خواهد شد. آیا اعتبار سی‌ اس‌ کیو دستخوش تغییر خواهد شد و در تسهیلاتی که کبک میدهد همچون وام دانشجویی،کلاسهای زبان و غیر مشکل ایجاد می‌کند؟

    ۲٫اگر ازدواج کنیم و به اداره مهاجرت اعلام نکنیم، آیا زمانی‌ که می‌خواهیم برای سیتیزنشیپ اقدام کنیم از ما شناسنامه
    خواهند خواست؟ اگر جواب مثبت است، با توجه به اینکه ازدواج ما در شناسنامه‌ها قبل از لندینگ ثبت شده مشکلی ایجاد می‌کند.

    ۳٫بطور کلی‌ آیا مدارک شناسایی همچون شناسنامه در کانادا مور نیاز خواهد بود؟ سوالم از این جهت است که در کانادا می شود بدون ارائه شناسنامه به مراکزی که ازدواج ثبت میکنند مراجعه کرد یا حتما شناسنامه لازم است.

    ۴٫نظر و راهنمایی جنابعالی در این خصوص چیست؟

    ممنون از زمانیکه اختصاص میدهید

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۱:۰۴ | #49

      ۱- نکنید این کار را لند کنید و ازدواج کنید موضوع تسهیلات نیست بحث کلی معطلی گرفتاری بی جهت است
      ۲- خیر از شما شناسنامه نمی خواهند ولی عدم اعلام ازدواج کاری خلاف است و می تواند به قیمت ویزای هر دوی شما تمام شود

      در ایران ازدواج کنید بدون ثبت رسمی و بعد از آمد به کانادا ازدواج خود را در کانادا ثبت کنید و یا وکالت بدهید در همان ایران بعد از لندینگ ازدواجتان ثبت شود

  27. پگی
    ۸ آذر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۸ | #50

    با سلام جناب آقای مختاری من و همسرم قبل از ارسال مدارک برای کبک از یکدیگر جدا شده بودیم و من به صورت مجردی برای خودم و پسرم تقاضای مهاجرت کردم حالا میخواهیم رجوع کنیم ولی امتیاز لازم برای بردن ایشان را نداریم میتوانیم بعد از لندینگ ازدواج کنیم و همسرم را اسپانسر کنم؟ آیا باید برگردم و در ایران ازدواج کنم ؟

    • ۸ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۶ | #51

      بله بعد از رفتن دوباره ازدواج کنید
      بهتر است برگردید ولی امکان اقدام بدون برگشت هم دارید

  28. مینا
    ۵ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۳۰ | #52

    سلام من منتظر جواب شما هستم

  29. مهسا
    ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۲۳:۰۱ | #53

    سلام آقای دکتر
    من چند وقت پیش به دفترتون مراجعه کردم مىخواستم در زمان ارسال مدارک چقدر به اداره مهاجرت پرداخت کنم?(fee )

    • ۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۴ | #54

      بسته به نوع درخواست دارد
      من نمی دانم درخواست شما چه بوده
      در سایت اداره مهاجرت کانادا و کبک جدول مربوطه هست

  30. ستاره
    ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۶ | #55

    جناب مختاریمن با مونترال تماس گرفتم و انها گفتند اخرین وضعیت شما انتظار برای مصاحبه است من خیلی متعجبم تو همین صفحه خودتان به من گفتید مصاحبه برای کیس شما به ندرت پیش می اید. من روز مصاحبه ۵۵ امتیاز گرفتم قبل اضافه کردن همسر کلی بررسی کردم و با توجه به اینکه همسرم ۸امتیازو می گرفت همه سایتهای مشاوره مصاحبه را در حالت خاص پیش بینی می کردند
    ازتون راهنمایی می خوام در مورد اینکه احتمالا کی مصاحبه هست و انها چه می خواهند بدانند
    و ایا
    بعد از ۳ سال انتظار دوباره مصاحبه
    احتمالارد پرونده زیاد است ؟ می توانم نامه ای بزنم و درخواست بررسی مجدد بکنم

    • ۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۴ | #56

      بنده نمی توانم پاسخ هیچیک از این سوالات را بدهم
      اگر احتمال رد زیاد بود مصاحبه لازم نداشت
      تا پاسخی نگرفته اید نامه بزنید که چه بخواهید؟

  31. ستاره
    ۲۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۷ | #57

    سلام و خسته نباشید
    ( فایل نامبر ۲ فوریه ۲۰۱۱ وآن زمان رشتم صفر امتیازی بود . مهندسی صنایع و امتیاز زبان ۹ گرفتم فرانکوفون )
    من ۲۶ می مدارک همسرم را برای اضافه شدن در پروندم ارسال کردم ( لیسانس مدیریت بازرگانی +۲۷ ساله ) با توجه به ۸ امتیازی که ایشون می گرفتند برای اخذ مدرک زبان اقدام نکردیم
    ۳۱ آگوست نامه ای مبنی بر ارسال اصل مدرک تحصیلی همسرم و CSQ من رسید که مدرک تحصیلی برابر اصل رو با اصل CSQ ارسال کردم
    البته یک اشتباهی کرده بودم که کپی برابر اصل CSQفرستادم و آنها مجدد به من اعلام کردند و یکماه پیش اصل را ارسال کردم
    از طرف دیگه پاریس برای من ایمیل زد که با توجه به آپ دیت شدن وضعیت شما هنوز CSQ همسرتون به دست من نرسیده و پیش بینی شما چیه
    و به فاصله ۲ دقیقه بعد برای من و همسرم مدیکال رو ارسال کردند
    ما مدیکال را انجام دادیم و فرستادیم و از طرفی تماس گرفتم به مونترال که گفتند پرونده شما هنوز در فرآیند است
    یکم گیج شدم اگه مونترال اضافه شدن را هنوز تایید نکرده چطور پاریس مدیکال فرستاده ؟ آنها لینک هستند ؟ آیا این موضوع نشانه خوبیه ؟
    با توجه به اینکه ۳۵ روز از ارسال مدیکل می گذره چقدر تا پاس ریکوئست زمان داریم ؟
    راستی رسید پول مونترال هم برامون پست شده است .

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ | #58

      پاریس و کبک هماهنگ نیست

      پاریس کار را تا ویزا پیش می برد و در زمان صدور ویزا وضعیت سی اس کیوی همسر و خود شما را بررسی می کند
      احتمالا امتیازتان در کبک کافی نبوده پس از ازدواج که خواسته اند اصل سی اس کیو را بفرستید

  32. محمدرضا
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۵ | #59

    سلام
    بسیار ممنون از پاسختون
    من مدیکال دخترم را طبق درخواست خود سفارت انجام دادم
    پس اگر همسرم مایل به نگهداری نیست فقط باید یک رضایت نامه بدهد…
    وآیا هر زمان که بخوام میتونم دخترم ببرم؟
    اگر اول خودم به کانادا بروم و بعدش درخواست بدم چطور؟ مشکلی پیش نمیاد؟
    چون فقط میخوام اول اونجا یک کم در ماه های اول جا بیفتم و بعد دخترم بیارم… البته این راه حل دوم برای من…
    و سوال دیگه آیا ویزایی که برای من صادر شده با اضافه شدن دخترم باطل و دوباره باید صادر بشه؟

    • ۱۹ مهر ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۱ | #60

      هر تغییری در وضعیت خانواده را باید قبل از رفتن اطلاع دهید و منتظر راهکار سفارت باشید

  33. محمدرضا
    ۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۰ | #61

    سلام وقت بخیر
    من برای مهاجرت سال ۲۰۰۹ افدام کردم. زمان مصاحبه اعلام کردم که فقط خودم به تنهایی قصد مهاجرت دارم و تعهد دادم همسر و دخترم را زمانی که شرایطم در کانادا مناسب شد خواهم برد. قابل توجه اینکه فقط من CSQ گرفتم.
    در زمان آپدیت چون در پروسه جدایی بودم شرایط را اعلام کردم و آنها همسرم را از پرونده خارج کردن که جواب آنها به شرح ذیل است:
    “Dear Applicant,
    Thank you for the documents you sent and for your informations.
    We have already withdrawn your wife from your application, and noted that the guardianship of your child has been shifted to her. However, we need to have a confirmation from you that your child is not accompanying.

    Please note that, in order to determine your medical admissibility to Canada, your child will be required to undergo a medical examination. This examination is required whether or not your dependent will accompany you to Canada.

    سوال من این است: آیا من میتوانم دخترم را با خودم ببرم چون همسرم مایل به نگهداری او نیست. اگر جواب مثبت است پروسه کاری من چقدر عقب می افتد؟ آیا نیاز به مصاحبه مجدد هست؟ (من در تشکیل پرونده از امتیاز همسرم استفاده نکردم) در حال حاضر منتظر ویزا هستم.
    آیا شانسی برای اسپانسرشیپی دخترم خواهم داشت؟ دخترم هم اکنون ۹ ساله است
    ممنون از پاسخ شما

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۴ | #62

      اگر قرار است ببرید همین الان ببرید زیاد عقب نخواهد افتاد فقط باید مدیکال انجام دهد نیاز به مصاحبه مجدد هم نیست
      البته همسر شما باید رضایتنامه محضری بدهد که مشکلی با مهاجرت دخترش ندارد

      اگر اعلام کنید امکان انجام مدیکال برای دخترتان ندارید باید فرمی را امضا کنید که شما را در آینده از اسپانسر کردن دخترتان محروم می کند

  34. منا
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ | #63

    سلام
    می خواستم بدونم رشته مهندسی کشاورزی -صنایع غذایی جز رشته های امتیاز داره ؟ واگر داره چند امتیاز؟ در حال حاضر با قانون جدید برای هر رشته ای می شه اقدام کرد حتی اگر امتیاز نداشته باشه ؟ من با رشته خودم می تونم اقدام کنم؟

  35. sanam
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۹ | #65

    با سلام
    نامزد من به همراه خانوادش که از طریق سرمایه گذاری اقدام کردند و حالا منتظر مدیکال هستند.من ونامزدم میخواهیم عقد کنیم ولی میترسه از پرونده خانوادش حذف بشه.میشه راهنمایی کنید ما کی میتونیم عقد کنیم ؟؟یعنی تا قبل از رفتنشون به کانادا امکان نداره؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۶ | #66

      هر وقت تشریف بردند و لند کردند
      بله از پرونده خارج می شوند با ازدواج تا قبل از آن

  36. Jahan dadfarnia
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۶ | #67

    سلام آقای دکتر
    من مقیم دائم (سیتی زن نیستم) مونترال هستم.
    آقای دکتر میخواهم به صورت وکالتی ازدواج کنم، درصد ریسک ازدواج غیابی برای پرونده اسپانسر شیپ چقدره؟ میخوام بدونم اگه درصد ریسک بالاست، ریسک نکنم و بروم ایران و حضوری ازدواج کنم. مرسی

  37. ستاره
    ۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۶ | #69

    سلام آقای مختاری
    من ۳ ماه پس از دریافت مدارک برای اضافه شدن همسر به پروندم این نامه رو گرفتم
    متوجه نمی شم اگه کانفرم کردن اضافه شدن رو پس چرا خط بعد نوشته بعد از تصمیم گیری بهتون ایمیل می زنیم
    معنی این نامه رو می شه برام توضیح بدهید

    Objet : Votre demande de certificat de sélection du Québec – Ajout de personne(s) à charge

    Madame,

    Nous confirmons l’ajout de votre conjoint à votre dossier. Vous recevrez par la poste l’accusé de réception attestant de la perception des frais afférents à l’étude de votre « Demande de certificat de sélection » du Québec.

    Vous recevrez un courrier de notre part dès qu’une décision sera prise. De plus, si vous avez déjà entrepris vos démarches auprès du Gouvernement du Canada, vous devez l’aviser de ce délai. Pour connaître le délai actuel entre la réception d’une demande et l’entrevue de sélection, nous vous invitons à consulter l’adresse suivante :

    http://www.immigration-quebec.gouv.qc.ca/fr/immigrer-installer/travailleurs-permanents/demande-immigration-general/couts-projet/delais.html

    Nous vous remercions de votre intérêt pour le Québec et vous prions de recevoir, Madame, l’assurance de nos meilleurs sentiments.

    • ۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۳۲ | #70

      نگفته تصمیم گرفتیم فرموده اند دریافت شده است و پس از تصمیم گیری به اطلاع شما خواهند رساند

  38. هدی
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۱ | #71

    سلام آقای مختاری
    فرمودید که میشه همسر رو از همون ابتدا از پرونده خارج کرد:
    ۱) ایا بعد از اقامت در کبک میشه اسپانسر همسر شد یا اینکه دیگه راهی واسه اومدن ایشون به کبک از طریق من نیست؟

    ۲) آیا هنگام ارسال مدارک و اعلان عدم همراهی همسر، باید تعهد نامه محضری همراه مدارک ارسال کرد؟ اگر جوابتون مثبت است : من باید تعهد نامه بدم که همسرم همراهم نمیان یا همسرم باید تعهد بدن که منو همراهی نمی کنند و اینکه تعهد نامه چه فرمتی باید داشته باشد و خطاب به کجا باشد؟

    ممنون از وقتی که میزارین

    • ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۳۳ | #72

      ۱- خیر با خارج کردن وی برای همیشه شانس اسپانسر کردن را از دست می دهید
      ۲- بله تعهد می دهید می دانید که بعدا نمی توانید ایشان را اسپانسر کنید خودشان راهنمایی می کنند

  39. مریم
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۵ | #73

    با سلام
    اگر در پروسه مهاجرت کبک کسی بعد از قبولی در مصاحبه ؛ ازدواج کند چه اتفاقی می افتد؟

    • ۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۳:۳۶ | #74

      این همه مطلب در این وبلاگ در همین مورد نوشته شده بخوانید
      قبل و بعد از مصاحبه فرق نمی کند

  40. هدی
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۰ | #75

    با سلام
    من مهندس کامپیوتر هستم و میخوام برای نیروی متخصص کبک اقدام کنم .از اونجایی که مطمئن هستم همسرم برای مصاحبه نخواهند اومد آیا راهی وجود داره که از ابتدا اعلام کنم ایشان در روز مصاحبه حضور نخواهند داشت؟ با توجه به اینکه ۳سال سابقه کار مرتبط و با بیمه دارم و فرزند ۲ ساله و سن ۳۱ سال.

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۱ | #76

      بله هنگام پاسخ به نامه دعوت اعلام کنید همسر شا همراهی نمی کنند
      می توانید ایشان را از پرونده خارج کنید

  41. peyman
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۳ | #77

    سلام
    من ۲۶ اکتبر ۲۰۱۰ csq گرفتم و ۲۷ اکتبر فایل فدرال از دمشق دریافت کردم.دسامبر ۲۰۱۱ ازدواج کردم و مدارک همسرم را فوریه ۲۰۱۲به دفتر کبک تو مونترال و سفارت کانادا در انکارا به همراه هزینه های مربوطه (۵۵۰$+۱۵۶$) فرستادم و درخواست csq جدید و اضافه شدن همسرم به پرونده را دادم.
    طی این مدت چند بار از انکارا با من تماس گرفته شد و درخواست CSQ جدید از من شد که با توجه به عدم صدور و پاسخ از سوی دفتر کبک اعلام کردم که پرونده منو تا زمان دریافت و ارسال CSQ باز نگهداشته شود.ضمنا شماره فایل فدرال ما نیز تغییر پیدا کرد.
    در ۱۴ مه۲۰۱۳ نامه اپدیت مدارک پاریس برایم با شماره فایل قدیم ارسال شد که منم مدارک خودم و همسرم رو فرستادم و بعد ازم درخواست ۴۹۰$ لندینگ برای همسرم کردند که draft bank فرستادم و همچنین مدرکی دال بر پرداخت ۵۵۰$ همسرم هم شد که فقط کپی رسید پست بانک کانادا که از اونجا money order گرفته بودم و هنگام ارسال مدارک همسرم بعد از اعلام تغییرات اصلشو برای انکارا (فوریه ۲۰۱۲ ) فرستاده بودمو داشتم که با توضیخات مربوطه و مفصل فرستادم.
    بعد از مدتی برای من و همسرم مدیکال اومد و هیچ حرفی و خبری هم از CSQ همسرم نشد.بعد از یک هفته ایمیل اومد که ۵۵۰$ پرداختی تائید نشده و باید پرداخت کنم.(تمام مکاتبات با پاریس و مدیکال با شماره فایل قدیمم بود)
    در صورتیکه از پست بانک کانادا پیگیری کردم و اعلام کردند که در تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۲ به حساب Reciever General for Canada مانی اردر نقد شده.حالا نمیدونم باید دوباره پولو پرداخت کنم؟ و چطوری مدیکال بدون CSQ صادر شده یا اینکه صادر شده و به دست ما نرسیده؟؟CSQ ها موقع لندینگ به کبک باید همراه مدارک باشه؟
    ضمنا ما مدیکالمونو انجام دادیم و فرستادیم پاریس.
    مرسی از راهنماییتون

  42. mah
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۱ | #79

    با سلام

    سولای که از خدمتتون داشتم این بود که اگر کسی که در حال حاضر حدود ۲۲ ماه منتظر مصاحبه کبک می باشد قصذ ازدواج با کسی که ساکن کاناداست داشته باشد (البته خارج از کبک ) باید پرونده کبک رو ببنده و یا اینکه چه اقداماتی رو باید انجام بده. پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنون

  43. روشنک
    ۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۵ | #81

    سلام
    من متقاضی نیروی کار کبک هستم.
    ۱٫آیا میتوانم بلافاصله بعد از لندینگم (با شخصی که تحصیلی وارد کانادا شده است) ازدواج کنم یا باید صبر کنم تا کارت پی آرم به دستم برسد ؟
    ۲٫چقدر زمان میبرد تا پی آر او هم بیاید؟
    متشکرم

  44. آرش
    ۲۹ تیر ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۴ | #83

    با سلام
    من ۲۷ سالمه و پدر من در سال ۲۰۱۰ متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک شد و چون تحصیل من بدون وقفه بوده و در اون زمان ۲۴ ساله بودم من نیز تحت پوشش پدر قرار گرفتم و در سال ۲۰۱۱ CSQ پدر ، مادر و خواهرم امد و با تاخیر سه ماهه برای بررسی بیشتر پرونده درسی، CSQ من هم آمد ، حال بیش از ۱٫۵ سال از CSQ گذشته و منتظر مدیکال هستیم در این مدت بنده با دختری نامزادی کردم می خواستم بدونم امکان ازدواج برای من قبل از لندینگ وجود داره یا خیر؟ و اگر ازدواج کنم چه خواهد شد ؟

  45. سعید
    ۲۳ تیر ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۷ | #85

    آقای مختاری، با سلام
    یک سوال داشتم. همسر غیر ایرانی من یک دختر ۹ ساله حاصل از ازدواج قبلیش داره. اگر تصمیم به جدایی بگیریم، آیا من باید هزینه های زندگی بچه همسرم را متقبل بشوم؟ یا قانون فقط شامل کودک حاصل از ازدواج ما می شود؟
    با سپاس از شما
    سعید

  46. مولود
    ۱۰ تیر ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۷ | #87

    سلام آقای مختاری
    من حدود ۲ هفته است که فایل نامبر فدرال رو دریافت کرده ام و می خواهم تا ۲ ماه آینده ازدواج کنم .
    ۱- باید اعلام تغییرات را به آنکارا داشته باشم ؟
    ۲-با توجه به تغییر تعرفه ها من هم باید دوباره پرداخت ها را داشته باشم + همسرم یا خیر؟

    با تشکر

  47. محمدرضا
    ۹ تیر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۵ | #89

    @علی مختاری

    جناب آقای مختاری ممنون از پاسختون.

    من یک متنی را آماده کردم برای توضیخ شرایطم که میخواهم ایمیل بزنم. اگر امکانش هست فقط میخواستم متن را ملاحظه کنید فقط از این بابت که قابل قبول و واضخ باشه. قطعا تایید یا رد این نامه مسئولیتی رو متوجه شما نخواهد کرد. فقط لطف و کمکی است که بنده میکنید.
    بسیار سپاسگذارم

    آفیسر محترم ایمیل شما را در مورد اطلاعات آبدیت درخواستی همسرم ، خانم تقی نژاد را دریافت کردم.
    در ابتدا لازم است که نکاتی را به اطلاع شما برسانم:
    همانطور که در پرونده موجود است من به صورت انفرادی برای مهاجرت اقدام کرده ام و در روز مصاحبه نیز به آفیسر محترم در این باره توضیح داده ام و جهت قطعی شدن موضوع و نشان دادن حسن نیت خود تعهد نامه ای نبز برای شما ارسال کردم.
    در نتیجه همسرم نمی تواند CSQ داشته باشد در صورتی که شما در ایمیل خود یک کپی از CSQ همسرم را درخواست کرده اید.
    لازم به ذکر است بر طبق تعد نامه ای که در هنگام تشکیل پرونده ارسال کردم، متعهد شدم که زمانی همسر و فرزندم می توانند برای مهاجرت اقدام نمایند که برطبق قوانین کبک دارای شرایط مهاجرت باشند. در حال حاضر من و همسرم در پروسه جدایی هستیم.حکم طلاق برطبق نظر دادگاه صادر شده است وحضانت فرزندم به مادرش واگذار شده است. در نتیجه همسرم دیگر شرایط مهاجرت به همراه من را نخواهد داشت.(شما می توانید ترجمه حکم طلاق را در ضمیمه ای که فرستادم ملاحظه فرمایید)
    دلیل اینکه من در فرم IMM008 به این نکته اشاره نکردم این بود که:
    برطبق قوانین جمهوری اسلامی ایران حکم طلاق بعد از پرداخت مهریه، بصورت قانونی اجرا و در شناسنامه ثبت رسمی می گردد. (شرایط کامل مهریه در ترجمه عقد نامه قبلا برایتان ارسال شده است)
    به دلیل دریافت نکردن حکم دادگاه مهریه، طلاق ما هنوز بصورت قانونی ثبت و اجرا نشده است برای صحت این موضوع من ترجمه شناسنامه خود را برای شما ضمیمه کردم.
    با توجه به دلایل بالا برداشت من این بود که همسرم به دلیل نداشتن CSQ نیازی به تکمیل فرم IMM0008 و گواهی سوه پیشینه و پرداخت مبلغ در خواستی (۵۵۰CAD) و (۴۹۰CAD) ندارد درصورتی که فرمهای شماره IMM5406E و IMM5669E که مربوط به اطلاعات همسرم می باشد را ارائه داده ام .
    از آفیسر محترم تقاضا دارم که در این مورد بنده را راهنمایی کنند.

  48. Molood
    ۵ تیر ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۶ | #91

    سلام آقای مختاری
    من الان فایل ناملر فدرال را دریافت کردم و منتظر مرحله مدیکال هستم، تا ٢ ماه آینده قصد ازدواج دارم. می خواستم بدونم که باید مدارک همسرم را به دولت کبک در آنکارا اعلام کنم یا فقط به دولت فدرال؟
    با تشکر

    • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۶ | #92

      دولت کبک دفتری در آنکارا ندارد و باید به مونترآل بفرستید
      هم زمان به هر دو آفیس کبک و فدرال باید اعلام کنید

  49. محمدرضا
    ۳ تیر ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۹ | #93

    @علی مختاری
    ممنون از پاسختون
    امکانش هست از همکاران کسی رو به بنده معرفی کنید تا به من در تنظیم نامه برای اداره مهاجرت و توضیح شرایط جدیدم کمک کنند؟
    خود شما چطور؟ امکانش هست؟
    با سپاس فراوان

    • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۲ | #94

      اقدام عملی تنها برای موکلین ممکن است مشاوره موردی و کار جزیی فعلا برایمان مقدور نیست

  50. منا
    ۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۷ | #95

    با سلام
    ۵ سال چطور؟ آیا باید ۵ سال از مدت طلاق با همسر اول گذشته باشد و بعد از این تایم برای همسر دوم اقدام برای اقامت کرد؟جواب این سوال برای من خیلی مهمه جناب آقای دکتر.
    می خوام بدونم بعد از جدایی از همسر اول بلافاصله می توان برای همسر دوم درخواست اقامت کرد با توجه به پرونده اسکیل ورکر ۲۰۱۰ و ازدواج اول در سال ۲۰۱۱ بوده است؟ خیلی خیلی ممنون از صبر و شکیبایی شما امیدوارم که همیشه سلامت باشین
    @علی مختاری

    • ۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۹ | #96

      توجه به پاسخ نکردید
      اگر با هم وارد کانادا شده اید یعنی یکی اسپانسر دیگری نیست سابقه اسپانسرشیپ وجود ندارد بنابراین به محض جدایی می توان ازدواج مجدد کرد و برای همسر دوم اقامت گرفت
      اگر همسر با اسپانسز شیپ آمده است پس از طلاق تا ۵ سال پس از اولین ورود همسر اول به کانادا نمی توان همسر دوم را اسپانسر کرد

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.