خانه > اخبار کنپارس, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > آخرین تحولات در مورد پرونده های کبک در فدرال

آخرین تحولات در مورد پرونده های کبک در فدرال

۵ اسفند ۱۳۹۱

چند روزی است در مسافرت کاری هستم و در استانبول به سر می برم و فرصت نوشتن و پاسخ دادن به دوستان را  نداشته ام  به زودی باز می گردم و تلاش خواهم کرد سوالی باقی نماند. تا امروز ۹۹ کامنت پاسخ نداده دارم که پاسخ خواهم داد.

پیش از ترک مونترآل چندین تماس برقرار شد که فرصت نشد در وبلاگ منعکس کنم. اولی تماسی بود از سوی دفتر وزیر کبک که منجر شد صحبت مفصلی با خانمی که خود را دستیار وزیر معرفی کرد داشته باشیم و قرارمان این شد که با آقای دیگری هم در دفتر ایشان صحبت کنیم و احتمالا به ملاقات با وزیر خواهد انجامید.

یکی از نمایندگان کبکی پارلمان فدرال هم تماس گرفت و صحبت مفصلی داشتیم. سه موضوع تبعیض؛ تضییع حق دولت کبک و نیز موضوع عهد شکنی وزیر در مورد ۳۸ رشته ایها محور بحث بود و همه مطالب برای ایشان جالب بود قرار شد پرونده دادگاه فدرال ۳۸ رشته ایها و آمارهای مربوط به سهمیه ویزا و نیز تعداد پرونده های موجود در ویزا آفیسها را برای ایشان بفرستم تا پس از سفر در تماس دیگری قضیه را جدی تر دنبال کنیم.

همه مطالب و اطلاعات را در اختیار یکی از نمایندگان مجلس کبک هم گذاشتیم با این قول که ایشان هم سعی کند موضوع را در سطح دولت کبک مطرح کند.

پس از بازگشت علاوه بر پیگیری این موارد به دنبال انتشار مقاله ای دیگر در لاپرس خواهم بود و این بار در مورد لیست ۳۸ گانه. خبر خوب هم اینکه در هفته گذشته این گروه وضع خوبی داشته و مدیکالهای متعددی دریافت شده است که امیدوارم این روند ادامه یابد.

  1. هاله
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۵ | #1

    سلام،اقای دکتر من بهمن ۹۱ مصاحبه شدم و ۱۵ فروردین ۹۲ فایل فدرال گرفتم.رشته ام پرستاری هست.فکر می کنید با توجه به تغییرات جدید چند وقت بعد مدیکالم میاد؟مرسی

  2. علی
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۳ | #3

    سلام
    آقای دکتر آیا امکان دسترسی به آرشیو اعلام اسامی در سایت وجود دارد.؟

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۴ | #4

      خیر در همین حدی که اعلام می شود
      باید هر هفته پیگیر باشید تا از دست ندهید

  3. علی
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۰ | #5

    سلام
    منتظر آمار تعداد کسانی که از ۳۸ ها در شکایت شرکت کردند و بعد از ان پیگیری کارشان شروع شده میباشم. یا بطور کلی اسم آنها در سایت شما نوشته شده است. چون هنوز هیچ خبری برای من نشده است.

  4. محمود
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۱ | #7

    سلام آقای مختاری و ممنون بابت زحمات شما
    میدونم که در حال حاضر زمان بررسی پرونده برای رشته های ۰ امتیازی بعد از فایل فدرال تا ویزا ۳۶ ماه هست و فکر میکنم با توجه به تعطیلی و اتفاقات دمشق و بلاتکلیفی پرونده ها و کنسل شدن کلی مصاحبه این زمان انقدر طولانی شد
    حال با توجه به نحوه عملکرد آفیس ها به نظر شما برای کسانی که امسال موفق به اخذ csq و فایل فدرال میشوند احتمال دارد زمان کمتری را برای اخذ ویزا منتظر بمانند یا به مانند قبل همان ۳۶ ماه به بالا زمان خواهد برد؟؟؟(البته میدونم در مورد زمان نمیشود حدس زد ولی با توجه به مواردی در بالا ذکر شد نظر شما برایم بسیار مهم است)

  5. ned
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۹ | #9

    با سلام
    از نوامبر ۲۰۱۱ تابحال منتظر مصاحبه هستمو فرانسه میخونم.باتوجه به ۶امتیازی بودنم، ممکنه چقدر دیگه دریافت ایمیل زمان مصاحبم طول بکشه؟ دوستم ۱۲ امتیازیه و فایل نامبرش ۱ماه دیرتراز من اومده بود اما به تازگی ایمیل انتظار برای مصاحبه براش اومده!

  6. ned
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۴ | #11

    با سلام

  7. علی
    ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۷ | #12

    سلام بنظر میرسه هفته ای ۷ الی ۸ مورد مدیکال از ۳۸ گانه ها ارسال شده باید حدود نیمی از شکایت کنندگان به مدیکال رسیده اند. البته نمیدونم این اسامی اعلامی همه مربوط به شکایت کنندگان باشد یا نه؟

  8. علی
    ۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۶ | #13

    سلام تا الان جند نفر از موکلین شما که در پروسه شکایت ۳۸ رشته ای شرکت کرده اند .موفق به اخذ مدیکال . من هنوز مدیکال دریافت نکرده اند.

  9. سعید
    ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۹ | #15

    با سلام وعرض خسته نباشید من موکل شما هستم رشته تحصیلی ام رادیولوزی است هم لیسانس هم کاردانی وبا هر دو مدرک کار میکنم مجموعا ۷۵ ساعت در هفته در دو جای مختلف بیمارستان ومطب که از هر دو طرف هم بیمه شده ام قابل ذکر است که رادیولوزی در ایران ۳۵ ساعت در هفته را تمام وقت محسوب میکنند موقع مصاحبه کبک اگر سوال کردند چطور ممکنه که ۷۵ ساعت در هفته کار میکردی چه جواب بدهم چون از دوستانم سوال شده بود ودیگر اینکه باتوجه به ساعت کاری در ایران که ۴۵ ساعت در هفته است اگه گفتند ۳۵ ساعت تمام وقت در نظر گرفته نمیشود چه باید بگویم چون برای کاردانی ۳۵ ساعت در هفته مدرک فرستادم وطبق قانون انرزی اتمی ۳۵ تمام وقت است ممنون از راهنماییتان

  10. نازنین امیدوار
    ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۵ | #17

    با سلام
    من از متقاضیان نیروی کار فدرال هستم که در می ۲۰۰۷ تشکلیل پرونده دادم و جز افرادی هستم که در هنگام تشکیل پرونده هیچ مدارکی ارائه نداده ام. و تا کنون هیچ ایمیلی از طرف کانادا مبنی بر حذف شدن پرونده و یا استرداد مبلغ داده شده هنگام ثبت نام دریافت نکرده ام. میخواستم بپرسم پرونده های ما به طور قطعی حذف شده؟!

  11. سپيده
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۹ | #19

    خواهشمند است در خبری جداگانه موضوع انتقال پرونده های ۲۰۱۰ به پاریس را توضیح دهید .
    ممنون

  12. Alireza
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۰:۵۵ | #20

    خبر خوش برای منتظران مدیکال QSW : پرونده تعدادی از افرادی که فایل نامبر فدرالشون ۲۰۱۰ بود به دفتر پاریس منتقل شد ،فکر کنم چون سهمیه ویزای دفتر پاریس بالا باشه این دوستان کارشون زود راه بیفته

  13. سیما
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۲ | #21

    سلام اقای دکتر
    ایا شابعه آمدن فایل نامبر بعد از ۵-۶ ماه درست است؟

  14. مسعود
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۰ | #23

    سلام
    من یک سوال خیلی مهم داشتم . من مدارکم را در نوامبر سال ۲۰۱۰ پست کردم و در ماه می سال ۲۰۱۱ با ایمیل فایل نامبر برایم فرستادند از آن موقع به بعد دیگر هیچ ایمیلی دریافت نکردم. روز سوم ماه مارچ وقتی سایت مهاجرت کبک را چک کردم در قسمت کشورهای خاورمیانه و ایران نوشته بود افرادیکه مدارکشان را تا قبل از نوامبر ۲۰۱۱ فرستاده اند وقت مصاحبه گرفته اند در صورتیکه من هنوز نه وقت مصاحبه گرفتم و نه وقت امتحان . لطفا به من کمک کنید که چه کاری باید انجام دهم.
    با تشکر

  15. m
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۹:۵۲ | #25

    سلام دوباره اقای دکتر

    خبری از مدیکال بچه های کبکی ندارید ؟؟؟؟

    چون برای فدرالیها مدیکال داره میاد پرسیدم …..

    ممنون از پیگیریهای شما

  16. ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۴ | #27

    سلام

    من تازه با سایت شما آشنا شدم سوالم از شما اینه که من ۵ سال دستیار دندانپزشک بودم و برای اقامت کبک میخواهم مدرک این رشته را بگیرم اما متاسفانه این مدرک مربوط به وزارت بهداشت میشه و نمیشه مدرک فنی و حرفه ای گرفت میخواستم بدونم که آیا مدرک فوق از طرف وزارت بهداشت مورد تایید کبک هست یا خیر و راه حل شما چیست؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۷ | #28

      این مدرک را گاهی پذیرفته اند و گاهی خیر من هر دو مورد را داشته ام
      اقدام کنید ببینید چه می شود

  17. سایه
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۲ | #29

    با سلام
    من این مطلب را در سایتی خواتدم ایا صحت دارد:
    بعد از قبولی در مصاحبه کبک رشته های صفر امتیازی دریافت ویزا۳۰-۳۶ ماه طول می کشد؟؟
    ایا با توجه به تجربیات شما وارتباطات با نمایندگان کبکی امکان دارد این موضوع را مطرح کنید تا از این بلا تکلیفی وانتظار در بیا ییم و زودتر اقدام کنند؟؟؟؟؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید

  18. ناديا
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۶:۲۶ | #31

    salam
    من نادیا هستم عاشق مردهای کانادایی وامریکایی هستم دوست دارم بیام با یک مرد امریکایی زندگی را تجربه کنم شاید روحم یکم شاد و بشاش بشه .

  19. ما ندانا
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۲ | #32

    سلام من برای کبک اقدام کرده ام ورشته صفر امتیازی دارم ولی همسرم ۴ امتیازی است ضمنا من main هستم .بیش از یک سال و نیمه که فایل نامبر ما اومده و خبری از زمان مصاحبه نیست.واقعا امیدی است که ما رو ریجکت نکنند. از سایت ام نمی شه زمان رو براورد کرد چون همه رشته های امتیاز در هستند. لطفا جواب کامنت من رو بدهید.بسیار ممنون

  20. ل ش
    ۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۱ | #34

    سلام
    واقعا از شما متشکریم .چون این تاخیر های ناموجه تاثیر بسیار بدی بر روی زندگی سرمایه گذاران مهاجرت گذاشته. پول مردم را گرفته اند وهیچ جوابی هم به هیچ کس نمیدهند ، که در واقع بسیار توهین آمیز است.
    باز هم ممنون .به شما افتخار می کنیم

  21. رامين
    ۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۳ | #35

    سلام جناب دکتر
    صفحه نامه های دریافتی از ١۵ فبریه تا کنون update نشده…
    دلیل خاصی دارد. ویا نامه ای دریافت نشده…؟
    شما در رابطه با ٣٨ رشته ای ها امیدهای خوبی دادید اما خبری هنوز نشنیدیم…
    متشکرم

  22. m
    ۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۷ | #37

    سلام اقای دکتر …حسته نباشید

    انشالا بزودی شاهد موفقیت های بیشتر باشیم …..

    شاد و سلامت باشید

  23. ۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۸ | #38

    {حکیم فردوسی}..سیاهی لشکر نیایدبکار.. ..که یک مرد جنگی به ازصد هزار اقای دکتر سلام و خدا قوت حتما تلاشهای شما نتیچه میدهد .امید وارم که روند رسیدکی سرعت بیشتری پیدا کند. ملاقات با وزیر کبک ونماینده کبک میتواند کمک کند.منتظر هستیم.

  24. صبا54
    ۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۸ | #40

    سلام
    خدا قوت .من هم مثل همه ممنونم .این جسارت شما و آدمایی مثل عیسی که با یک روزنامه کبکی مصاحبه کرد بما درس شجاعت و جسارت را میده نتیجه مهم نیست تلاش همگی شما برایم ارزشمند و قابل احترام است .

  25. سباس
    ۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۸ | #41

    مرسی

    جهت اطلاعتون (که البته ممکنه مطلع باشین) من با خانم DeCourcy از طریق توییتر و ایمیل در مورد پرونده کبکی های ۲۰۱۰ در ارتباطم. ایشون در چند هفته اخیر توییتهای امید بخشی دادند. قرار بود در ۱۴ فوریه با آقای کنی در مورد مسایل مهاجرتی صحبت کنند. متاسفانه علیرغم پیگیری فیدبکی از این جلسه دریافت نکردیم. لطفا در این مورد هم پرس و جو کنید.

    موفق باشید

  26. پیام
    ۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۷ | #43

    سلام خواستم بدونم مدیکالهای اسکیل ورکر کبک اومده سال ۲۰۱۰ اگه اومده بجز رشته های دیمند مال چه برجی از ساله ؟

  27. لیلا
    ۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۷ | #45

    سلام اقای دکتر
    خواهش میکنم موضوع ما کبکی های ۲۰۱۰ رو پررنگ تر جلوه بدید.
    با تشکر از پیگیری های دلسوزانه شما

  28. هستی
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۸ | #46

    سلام.
    بینهایت از پیگیریهای مجدانه شما کمال تشکر را دارم.
    به عنوان یک ایرانی از داشتن هموطن با مسوولیتی چون شما (فارغ از هر نتیجه ای)به خود میبالم

    درود بر شما و به امید موفقیت شما که مساویست با موفقیت بیش از ۳۰۰۰پرونده ی منتظر

  29. ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۸ | #47

    با سلام

    لطفاً در مورد QSW هم صحبت بفرمایید .

    ممنون

  30. علی
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۷ | #48

    اقای دکتر شما ظاهرا تمرکز تان فقط روی کبک است و تقریبا هیچ مطلبی در مورد فدرال نمی نویسید اگر اینگونه است بفرمایید ما دیگر مزاحم نشویم

  31. shafagh
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۲۳ | #50

    سلام جناب دکتر
    ممنون از زحمات شما.امیدوارم روند ارسال مدیکال برای متقاضیان کبک هم بزودی شروع شود.

  32. کیوان رنگین کمان
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۵ | #51

    با سلام و عرض تشکر از زحمات جنابعالی من از موکلین شما هستم از ۳۸ تایی های فدرال که تازه مدیکال دریافت کرده ایم یک سوال در خصوص پرینت ۶ ماه حساب بانکی دارم واریز بیش از چه مبلغی نیاز مند مدرک است؟ من با موجودی ۳۸ میلیون تومان واریز ۱۲٫۸ میلیون تومان هم داشته ام مربوط به ۳ ماه پیش اما واریز و برداشت ۸-۹ میلیون تومان هم داشته ام چون این حساب اصلی من بوده است که باهاش کار می کنم خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.

  33. پروانه
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۵ | #53

    سلام و ممنون از اطلاع رسانی شما.
    من فایل نامبر دسامبر ۲۰۱۰ دارم و رشته کامپیوتر(۶ امتیازی) و ۲۸ ماهه که منتظر مدیکال هستم. امیدوارم سرعت کار بالاتر بره و منم مدیکال دریافت کنم 🙂

  34. مجید
    ۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۴ | #54

    دکتر جان .من ۲۰سال است در ایران کار حقوقی میکنم.وبدون اغراق فرق بین یک وکیل شجاع و مسولیت پذیر را با سایرینی که اینگونه نیستند ، تشخیص میدهم .لذا ضمن تشکر بخاطر زحماتت به صراحت بگویم بهترین وکیل مهاجرتی هستی که توی چند سال اخیر دیده ام. امیدوارم همچنان پیگیر وسر افراز باشی. مجید ،مهاجر کبک دارای فایل نامبر سه ماهه سوم ۲۰۱۰ در حال انتظار برای آپدیت

  35. شایان احدی
    ۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۸ | #56

    درود بر شما…. پس سرانجام انتظار برای ما سرمایه گذاری های کبک هم سر خواهد آمد؟؟؟
    ممنون از تلاش های بی دریغ شما اقای دکتر مختاری

  36. m
    ۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۹ | #57

    خدا قوت

  37. Alireza
    ۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۸ | #58

    امیدواریم که کشور کانادا مثل همسایه جنوبیش در زمینه ارزشهای متعالی انسانی به نمایش مناسبی داشته باشه

  38. محمد
    ۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۵ | #59

    سلام به شما دکتر مختاری
    تنها میتونم از تعهد شما به موکلینتون و متقاضیانی که هیچ صدای اعتراضی ندارند و روزها رو در انتظار شب میکنند، تشکر کنم.
    امیدوارم همونطور که از هفته قبل شاهد هستیم در محیط فروم های مهاجرتی که دوستان ۳۸ تایی خبر مدیکالشون رو میدن این رویه ادامه دار باشه و سال ۲۰۱۳ سال تعیین تکلیف این لیست فراموش شده باشیم.
    با احترام

  39. soroush
    ۵ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۲ | #60

    سلام
    خیلی ممنون از پیگیریهای شما انشالله نتیجه بده

دیدگاه ها مسدود است.