خانه > اعلام تغییرات به اداره مهاجرت > ازدواج بعد از اقدام برای کبک

ازدواج بعد از اقدام برای کبک

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من ……… هستم  و برای مهاجرت از طریق نیروی کار کبک اقدام کردم. فایل نامبر اواخر اردیبهشت آمد.
حالا یک سوال دارم از خدمتتون من اگه بخواهم تو این فاصله مصاحبه ویا بعد آن یعنی تا آمدن مدیکال ازدواج کنم ،امکان پذیره؟ پروندم خراب میشه؟ عقب می افته؟ البته رشته دوستم که میگم کامپیوتره و مورد نیازشونم هست ولی خب وقتی اقدام کردم مجرد بودم و هنوزم هستم.
اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
پاسخ:
بسته به وضعیت همسر شما از جهت تحصیلات؛ سابقه کار و سطح زبان دارد. مهم نیست که شما به عنوان مجرد اقدام کرده اید. به محض اضافه کردن همسر پرونده شما با شرایط متاهل و در آن سیستم امتیاز بندی مورد بررسی خواهد بود بنابراین نمی توان گفت به نفع یا ضرر شماست. بهتر است قبل از مصاحبه ازدواج کنید چون اگر بعد از آن باشد ممکن است دوباره مصاحبه شوید. اضافه کردن همسر قبل از مصاحبه از نظر طول مدت رسیدگی تاثیری ندارد. 
  1. بیات
    ۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۷ | #1

    سلام آقای مختاری ، خسته نباشید .
    من قبلا هم سوالمو مطرح کرده بودم اما نمیدونم چرا حذف شده

    نامزد من ۲ سال پیش برای استان پرنس ادوارد اقدام کرده بودند و الان پاس رکویست شدند . ما به اونا اعلام نکردیم که نامزد کردیم و عقد رسمی هم نکردیم. سوال من اینه ؛ آیا به صلاحه همراه با ارسال مدارکشون به آنکارا طی نامه ای ،اآفیسر رو در جریان قصد ازدواجمون بذاریم ؟ یا اینکار آفیسر رو گیج میکنه ؟
    ممنون

  2. عسل
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۹ | #3

    با سلام
    نامزده من ۱ماه که از کانادا برگشته / PR را گرفته و در حال حاضر ایران هستن / ایا بعد از عقد و ازدواج ایشان میتوتنن که ایران باشن تا کار من انجام بشه و با هم بریم.

    با تشکر

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #4

      قانونا ایشان باید ساکن کانادا باشند تا بتوانند شما را اسپانسر کنند
      البته سفر به ایران ایرادی ندارد

  3. مسعود
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۲:۲۱ | #5

    سلام
    نمی دانم محل درست این سوال این قسمت است یا نه ولی با موضوع صفحه مرتیط است.
    من در حال حاضر دانشجوی دکترا در مک گیل هستم و از حضورم در مونترال ۹ ماه می گذرد و هیچ گونه اقدامی برای CSQ انجام نداده ام.
    دوست دخترم سه سال هستش که در مونترال دانشجو هستش و به تازگی بعد از گذشت ۲ سال CSQ رو گرفته و مدارک PR رو ارسال کرده است.
    ما در تابستان قصد ازدواج داریم. سوالی که برایمان پیش آمده این هستش که بهتر است صبر کنیم PR دوستم بیاید بعد ازدواج کنیم و یا ازدواج کنیم و وضعیت جدید را به فدرال و کبک گزارش دهیم.
    علت این سوال طولانی بودن پروسه دریافت CSQ است. نگرانی ما از ان جهت است که اگر قبل گرفتن PR ازدواج کنیم ممکن است به خاطر انتظار برای CSQ من PR با تاخیر زیادی بیاید. یعنی مثلا ۲ سال هم دوباره منتظر CSQ من بمانیم.
    ممنون از وقتی که می گذارید.

  4. مهرداد
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۹ | #7

    سلام
    من برای مهاجرت به کبک اقدام کرده ام و تقریبا همه ی مراحل به پایان رسیده و ویزای من هم صادر شده و قصد دارم ظرف دو سه ماه آینده به مونترال سفر کتم . با توجه به این که تقریبا کار پرونده من در این مرحله است و برای گرفتن PR که در فرودگاه مونترال انجام خواهد شد کاری باقی نمانده، می توانم مثلا دو سه هفته پیش از پرواز ازدواج کنم و اعلام ازدواج را هم موکول کنم به پس از ورودم به کانادا؟ آیا مشکلی برایم ایجاد نمی کند؟
    با سپاس از راهنمایی شما

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۱ | #8

      تا زمانی که لند نکرده اید تنها متقاضی مهاجرت هستید و هر گونه تغییر را باید اعلام کنید
      شما اساسا حق اسفاده از ویزا را در صورت ازدواج ندارید
      این مطلب دهها بار در این وبلاگ توضیح داده شده است مطالعه کنید و مواظب باشید

  5. آیدا
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۵۲ | #9

    سلام
    من برای نیروی کار کبک سال ۲۰۰۹ اقدام کردم و الان منتظر دریافت وبزا هستم. اگر پس از گرفتن کارت PR به ایران برگردم و ازدواج کنم ، برای اسپانسر شدن همسرم چه شرایطی لازم است و آیا پس از عقد حتما باید تنهایی برگردم کانادا و یا می شود وکیل مدارک را بفرستد تا ما با هم برویم.
    آیا می شود در مدت انتظار برای کارهای مهاجرت برای ویزای توریستی هم اقدام کنم که سریعتر بیاید و یا ازدواج وکالتی و غیابی من در کاتادا کمکی به تسریع پروسه می کند

  6. فاطمه
    ۹ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۲ | #11

    سلام جناب مختاری من ویزا دارم می خوام ازدواج بکنم چه موقع بهتر

  7. علیرضا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۳ | #13

    با سلام و احترام
    من جدیدا ازدواج کردم و خودم و همسرم فایل نامبر داریم. و قصد داریم که من main باشم.سوالم اینه که آیا همسرم هم باید فرم تغییرات را بفرسته؟و اینکه چطور باید اعلام کنم که همسرم هم فایل نامبر دارند،چون در فرم ندیدم؟

  8. نوشین
    ۲۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۳ | #15

    سلام آقای مختاری، امیدوارم خوب باشید،سوالی بام پیش اومده که ممنون میشم جوابمو بدید.

    من سال ۲۰۱۰ برای مهاجرت از طریق نیروی کار کبک اقدام کردم و فایل نامبر خود را نیز دریافت کردم و از سال ۲۰۱۰ منتظرنامه مصاحبه بودم..حدود ۵ ماه است که ازدواج کردم و مدارک مربوط به همسرم را نیز ارسال کردم و پولی که باید به علت اضافه شدن همسر واریز می کردم را نیز واریز کردم .(خودم مدرکم مهندسی شیمی و همسرم حسابداری است .هردو ۳۱ سال سن داریم-زمانی که من اقدام کردم ۲۸ سالم بود) نامه مصاحبه بنده بعد از ازدواج طی ایمیل آمد و تاریخ ان نیز مشخص شد همچنین ایمیل دیگری نیز برایم ارسال شد که پول اضافه شدن همسر برداشت شده…سپس۱ هفته بعد ایمیلی برایم ارسال شد که با توجه به شرایط متاهلی شما پرونده شما در حال بررسی مجدد قرار گرفته و مصاحبه شما کنسل شده است..بعد از بررسی باشما تماس گرفته میشود. حالا سوال من این است که با این توضیحات آیا بعد از ازدواج با قانون جدید (زبان b2) دوباره بررسی می شوم؟ باید حتما مدرک B1 داشته باشمو بعد به مصاحبه بروم یا با شرایط قبلی که در سال ۲۰۱۰ داشتن مدرک اجباری نبود مدارک بررسی میشود؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
    با تشکر فراوان

  9. زری
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۷ | #17

    ببخشید من زری هستم و در ایمیل قبلی فراموش کردم بگم من خودم حسابداری خوندم و مدرک ب۱ ب۱ دارم با این شرایط کسی که به فایلم بد از مصاحبه اضافه میشه و مدک مهندسی صنایع داشته باشه بد از مصاحبه چه نمره ایی باید بیاره؟ چون ایشان اصلا زبان فرانسه نمیدونه

  10. زری
    ۱۱ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۱ | #18

    سلام، امیدوارم خوب باشید، من تیرما ۹۰ فایل نامبر کبک گرفتم و الان منتظر دعوت به مصاحبه هستم ، برای من یک مورد ازدواج پیش اومده و نمیدونم با شرایط جدید که از همه ب۲ میخان ، از کسی که به فایلم بعد از مصاحبه اضافه میشه با وجود داشتن مدرک مهندسی صنایع و داشتن شرط سن و بیمه کافی چه نمره زبانی میخان ؟ چون ایشان اصلا زبان فرانسه نمیدونه ، ممنون میشم راهنمایم کنید،

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۰ | #19

      احتیاط کنید
      بر اساس مقررات جدید امتیازات را دوباره حساب کنید بعد تصمیم بگیرید

  11. پگاه
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۰ | #20

    سلام آقای مختاری

    ممنون می شم اگه جواب سوالمو بدید.
    من تصمیم به ازدواج دارم. با اینکه در سال ۲۰۱۰ فایل نامبر فدرال رو دریافت کردم. در صورت ازدواج نمره زبان مصاحبه در نظر گرفته نمی شود؟ در زمان مصاحبه , آفیسر به من گفت خیلی خوب صحبت کردی و در برگه ای که به من داد francophone زده بود. این موارد در قانون جدید بی تاثیر است؟ رشته ام با قانون جدید ۱۲ امتیازی است ( برنامه نویس کامپیوتر). به نظر شما ازدواج در این مرحله به صلاح نیست؟ و باید در کانادا لندیگ کنم؟ آیا راهی هست تا از نمره ای که آفیسر در زمان مصاحبه در نظر گرفته باخبر شد؟

  12. نازنین
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۹ | #22

    با سلام ، سوال من در خصوص اقدام برای اسپانسر کردن همسر بعد از ورود به خاک کانادا می باشد آیا می توان در مدت زمانی که در کانادا هستم غیابی عقد کنم و برای همسرم پرونده تشکیل بدهم ؟ ما حدود ۲ سال نامزد بودیم و جشن نامزدی گرفتنیم . کلی هم عکس و فیلم و پرینت مکالمات تلفنی داریم چون من برای مهر ماه به کانادا خواهم رفت و برای تابستان آینده جشن عروسی گرفته خواهد شد با این اوصاف ایا می توان در این مدت زمان غیابی عقد کرد و فایل را در جریان گذاشت ؟
    در صورت منتفی بودن حالت بالا آیا می توان با نامزدی پرونده را باز کرد بعد که تابستان عقد انجام شد مدارک مربوطه را ارسال کرد ؟؟
    با تشکر از توجه شما

  13. مریم
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۱ | #24

    با عرض سلام و خسته نباشید

    خبری رو در قسمت ازدواج کبکی ها خوندم که باعث شک و تردید بسیار برای من شد. من در مرحله بین ارسال مدیکال و صدور ویزا هستم و صدور ویزای من بدلیل نیاز به تمدید پاس متوقف شده بود. من تصمیم به ازدواج دارم و رشته من و نامزدم برنامه نویس کامپیوتر است . من از روش مصاحبه قبول شدم و مدرک فرانسه ای را نفرستادم. آیا من که سال ۲۰۱۰ مصاحبه رفته ام , بعد از ازدواج با قانون جدید (زبان b2) دوباره بررسی می شوم؟ یا با فرض اینکه من ۵۵ امتیاز مجردی خودم رو دریافت کرده ام. فقط ۸ امتیاز همسر بررسی میشه؟
    خیلی نگران پرونده ام هستم.. لطفا راهنماییم کنید.

  14. سحر
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۵ | #26

    با سلام مجدد. جناب آقای دکتر اگر من ویزای کانادامو بگیرم و قبل از لندینگ طلاقم رو هم بگیرم و سپس مدارک ازدواج و طلاقم رو بفرستم چطور صلاح میدونید؟ تقریبا ۲ماه از ازرواجم میگذره و ۱هفته بعداز ازدواجم به ایران برگشتم
    با بهترین سپاس و احترام ها

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۲ | #27

      ویزا را بگیرید و نگیرید فرقی نمی کند باید اطلاع بدهید
      نمی توانید با آن ویزا لند کنید در صورت تغییر وضعیت و عدم اطلاع
      شما تا قبل از لندینگ هنوز متقاضی مهاجرت هستید و با ویزا هم مهاجر نمی شوید لندینگ بخشی از پروسه مهاجرت است

  15. سحر
    ۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۸ | #28

    ممنون از محبتون جناب آقای دکتر.
    امکان داره شماره تماس دفتر تهرانتون رو داشته باشم؟
    در سایه خداوند بهترین لحظات را براتون آرزو دارم.
    با احترام

  16. سحر
    ۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۸ | #30

    جناب مختاری با سپاس از لطف شما در پاسخ دادن به درخواست من.

    میشه ویزا کانادا رو بگیرم و کارهای جدایی رو انجام بدم سپس لندینگ رو انجام بدم؟ شما چطور صلاح میدونید؟
    و سوال دیگر اینکه میشه شماره تماس دفترتون در تهران ویا دفترتون در مونترال رو محبت کنید؟

    ممنون از صبر و توجه شما بزرگوار

    • ۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۷:۳۴ | #31

      تا قبل از لندینگ حتی با در دست داشتن ویزا هر گونه تغییر در وضعیت تاهل باید اطلاع داده شود و فرقی بین قبل از مصاحبه بعد از مصاحبه بعد و قبل از مدیکال و قبل و بعد از گرفتن ویزا نیست
      تا لند نکرده اید مهاجر نیستید و متقاضی هستید

  17. سحر
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۸ | #32

    اصلاح میکنم : امیدوارم که نظر خیر خداوند بزرگ هیچگاه از شما و عزیزانتان برنگردد.

  18. سحر
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۶ | #33

    من ۱ماهی میشه که مدیکالم رو فرستاذم ومنتظر ویزا هستم.
    من میتونم ویزای کانادا رو بگیرم به کبک بیام و بعداز دریافت pr به ایران برگشته و عازم پاریس بشم و بعداز فرایند طلاق مدارک ازدواج و جدایی رو ارائه بدم ؟ از این منظر مشکل پیش نمیاد؟

    با آرزوی بهترین ها برای شما انسان وارسته . به پاس این خیرخواهی شما در حق دیگران امیدوارم که نظر خیر خداوند بزرگ هیچگاه از شما و عزیزانتان بریگردد.

    • ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۴ | #34

      دوست عزیز شما موظف هستید هر تغییر وضعیت را اعلام کنید با اعلام ازدواج باید تمامی مدارک همسر را هم ارایه کنید ضمن اینکه امتیازات شما در سیستم کبک دوباره شمارش می شود و چه بسا رد شوید از سوی دیگر همسر محترم باید آزمایشات مدیکال را بدهد و از فیلتر امنیتی هم رد شود.
      اگر اعلام نکنید و بعدا روشن شود ارایه مدارک پس از پی آٰ‌ر یعنی اعلام مخفی کردن اطلاعات که آن هم باعث از دست دادن اقامت شما می شود

      امیدوارم موضوع را گرفته باشید

      اگر هم هیچ اعلام نکنید ممکن است بدون مشکل هم ویزا بگیرید اما اگر به هر ترتیبی روشن شود که شما اطلاعات ازدواج را کخفی کرده بودید اقامت را از دست می دهید

  19. سحر
    ۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۸ | #35

    سلام.ممنون از محبت شما در جواب دادن.فرمودید که باید اطلاع بدم اما
    اگر من الان که مدیکالم رو هم فرستادم ازدواجم رو اعلام کنم و بگم که قصد طلاق دارم اما هنوز هیچ اقدامی برا طلاق انجام ندادم مشکلی پیش نمی آید؟ازدواج بعداز آبدیت و قبل از مدیکال بوده-آیا مشکل پیش نمیاد که چرا زودتر خبر ندادم؟ ۱۷تیرماه ازدواج کردم-۲۵ تیر به قصد جدایی به ایران برگشتم-۳مرداد مدیکالم اومد-۱۴مرداد هم مدیکالم به پاریس رسید. الان ۳۸ روزه که من در ایران هستم-و ۴۷روزه که از ازدواجم میگذره- ۱۹روزه که جواب مدیکالم رو دریافت کردن- با توجه به این که من ایرانی هستم اما در شناسنامم ازدواجم ثبت نشده آیا مدارک فرانسوی ازدواجم رو قبول میکنن و یا اینکه باید حتما در شناسنامه ثبت بشه؟
    سوال دیگر اینکه میشه عاجزانه خواهش کنم بفرمایید با این شرایط روند پرونده من به چه صورت خواهد بود؟
    ممنون میشم کمکنم کنید.امیدوارم جز خوبی-شادی و سلامتی به خانه دلتان سر نزند.با احترام

  20. سحر
    ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۱ | #37

    سلام.من ازطریق دعوتنامه به پاریس رفتم.آبدیتمو از پاریس فرستادم.۲هفته بعد از ارسال آبدیت در پاریس ازدواج کردم.ازدواج رو در شناسنامه ثبت نکردیم.بهخاطر مشکل بزرگی قصد طلاق توافقی گرفتیم.غافل از اینکه حضور من در دادگاه اجباریه به ایران برگشتم. بعداز برگشت به ایران مدیکالم اومد و الان ۱۶روزه که مدیکالم به پاریس رسیده.سفارت اصلا در جریان این اتفاقات نیست.
    نمیدینم چه کنم؟ خواهش میکنم کمکم کنید

  21. Baran
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۹ | #39

    با سلام
    من در زمان انتظار برای مصاحبه هستم ،برای اعلام ازدواج:
    آیا امکانش هست که هزینه اضافه نمودن همسر به پرونده را از طریق ترکیه پرداخت کرد؟ ومدارک تکمیلی را نیز از همان ترکیه به مونترال پست نمود؟ با سپاس

  22. مریم
    ۲۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۴ | #41

    ممنون می شم اگه توضیح بدید که راه حل بهتر چیست؟ اسپانسر شدن یا خواندن فرانسه؟

  23. مریم
    ۲۰ تیر ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۳ | #42

    با سلام

    حدود ۱ هفته است که نامه مدیکال من اومده و من آزمایش هامو انجام دادم. ولی می خوام تا ۱-۲ ماه دیگه ازدواج کنم و همسرم رو به پروندم اضافه کنم. ایشون ۳۳ سالشونه و مهندس کامپیوتر با ۱۰ سال سابقه کاری هستند. مدرک ielts آکادمیک دارند و اصلا زبان فرانسه نخواندند. به نظر شما, با اضافه شدن ایشون به پروندم , نیازی به امتحان فرانسه دارند یا با فرض اینکه من ۵۵ امتیاز قبولی رو گرفتم . ۸ امتیاز ایشون هم کافی است . ( بدون مدرک فرانسه)

  24. مونا
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۲ | #44

    با سلام
    من ۲ سال پیش مدارکم رو فرستادم و هنوز برای مصاحبه دعوت نشدم ، و تا دو ماه دیگر قرار است ازدواج کنم ، می خواستم بدونم مدارک همسرم و مبلغی که باید بفرستیم فقط برای بررسی مدارک همسرم هست یا من هم باید مبلغی که بابت بررسی مدارک هستش رو دوباره بفرستم ؟!

    با تشکر.

  25. sahra
    ۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۱ | #46

    سلام من مدیکالم رو هم در پروسه کبک فرستادم می خوام ازدواج کنم نمی خوام تنها برم از اسپانسر شیپب استفاده کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید خیلی درگیر شدم خیلی نرس هستم

    • ۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۹ | #47

      اگر ازدواج کنید باید کبک دوباره پرونده را بررسی کند و اگر با وجود همسر امتیاز نداشته باشید پرونده بسته می شود و شما هم نمی توانید بروید

  26. الهه
    ۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ | #48

    سلام
    من برای مهاجرت به کبک اقدام کرده ام و تقریبا همه ی مراحل به پایان رسیده و ویزای من هم صادر شده و قصد دارم ظرف دو سه ماه آینده به کانادا بروم. می خواستم سوال کنم با توجه به این که تقریبا کار پرونده من در مرحله فدرال هم به پایان رسیده و جز مراحل پایانی منجر به گرفتن PR که در فرودگاه مونترال انجام خواهد شد کاری باقی نمانده، می توانم مثلا دو سه هفته پیش از پرواز ازدواج کنم و اعلام ازدواج را هم موکول کنم به پس از ورودم به کانادا؟ آیا این باعث دردسر برایم نمی شود؟ آیا ممکن است بابت این موضوع مرا از همان فرودگاه برگردانند!؟ یکی از دوستانم می گفت بهتر است فعلا ازدواج نکنم و بروم و پس از ۳-۴ ماه برگردم ازدواج کنم و مجددا به کانادا برگردم و ازدواج را هم طبعا اعلام کنم. به نظر شما کدام یک از این راهها مطمئن تر است و مشکلی برایم ایجاد نمی کند؟
    با سپاس از راهنمایی شما

    • ۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۸ | #49

      خیر به محض ازدواج باید اطلاع دهید و پرونده شما از سوی کبک دوباره بررسی می شود
      عملا ویزای شما قابل استفاده نخواهد بود و دردسرش زیاد است
      بروید کانادا برگردید ازدواج کنید و همسر را اسپانسر کنید

  27. هدیه
    ۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۲ | #50

    سلام آقای دکتر.سال نو مبارک! من و نامزدم بطور جداگانه برای فدرال اقدام کردیم. و قبل از عید نامزد کردیم. مدیکال ایشون اومده و انجام شده. سوال من اینه که برای ثبت رسمی صبر کنیم برای دریافت مدیکال من یا نه عقد کنیم ومدارک رو بفرستیم و اعلام کنیم.
    درصورتی که عقد کنیم و اعلام نکنیم چه پیش میاد. پیشنهاد شما چیه؟درضمن عکس مسافرت، نامزدی و حساب مشترک و ….داریم.
    ممنونم از لطفتون

    • ۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۲:۰۲ | #51

      شما نمی توانید دو پرونده داشته باشید ازدواج کنید و خود را به پرونده ایشان اصافه کنید برای شما هم سریع مدیکال خواهد آمد

  28. مریم ق
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۸:۴۷ | #52

    با سلام
    من در اردیبهشت ۱۳۹۰ فایل نامبرم برای نیروی کار کبک اومده واون زمان هنوزمجرد بودم ومنتظر دعوت به مصاحبه میباشم .در۱۱/۳/۹۱ ازدواج کردم وفعلا”همسرم نمیتونه باهام اقدامی بکنه چون ازپدرومادرپیرش پرستاری میکنه.ولی اجازه داده که اگه قبول کنن خودم ادامه مهاجرت رااقدام کنم وبعدا” همسرم به من ملحق بشه.حالا من نمیدونم مدارک ازدواجمونو بفرستم به ادره مهاجرت آی قبول میکنن که به تنهایی برم مصاحبه یا نه؟

  29. بهناز
    ۱۱ دی ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰ | #54

    دکتر مختاری عزیز سلام

    من تو زمان انتظار برای مدیکال ازدوتج کردم پروندم دوباره بررسی شد و بدون مصاحبه مججد CSQ جدید گرفتم تو آپدیت فدرال حدود ۴ ماه پیش به پرونده ی فدرال هم ایشون رو اضافه کردم هنوز مدیکال نیومده آیا میتونم اعلام کنم که ایشون با من نیمیاد یا حتما باید مدرک طلاق داشته باشم؟ چون ایشون فقط به خاطر پرونده ی کانادا با من ازدواج کردن و من به راحتی نمی تونم ازشون جدا شم. آیا میتونم بدون اینکه خودش بفهمه از پروندم حذفش کنم؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید واقعا مستاصل شدم. متشکرم

    • ۲۱ دی ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۴ | #55

      نیاز به طلاق ندارد می توانید به کبک و فدرال اعلام کنید که مایل نیستید ایشان را ببرید

      البته توجه کنید که زندگی بازی نیست آسان نگیرید

  30. parham
    ۹ دی ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۱ | #56

    با سلام و تشکر از اینکه دفعه پیش به سرعت پاسخ سوال مرا دادید.

    من برای شما توضیح دادم که من یک با ازدواج کردم و در پرونده فدرال ۳۸ گروه شغلی بودم که متاسفانه از همسر سابقم جدا شدم و طلاقم را در پرونده اضافه کردم. حدود یک سال بعد با همسرم آشنا شدم و و بعد از ۴ ماه ما عقد محضری کرده و من ایشان را در پرونده خود اضافه نمودم.
    دفعه پیش سوال کردم که چقدر طول می کشد که برای ایشان هم مدیکال بیاید چون من این کار را بعد از مدیکال انجام دادم. که خوشبختانه مدیکل ایشان در کمتر از یک ماه آمد.
    ولی آفیسر از ما مدارکی برای اثبات رابطه مان خواسته بود مثل عکس و حساب بانکی یا اینکه در یک خونه زندگی می کنیم. من هم تمام عکس ها را از ۷ ماه پیش تا عروسی البته نامزدی بود که ما جای عروسی جا زدیم. چون لباس ایشان مثلل لباس عروس بود، فرستادم.
    و وکیل ما هم توضیح داد که به دلیل سیستم ازدواج در ایران ما در یک خونه فعلا نیستیم.

    البته چون مدیکال من اومده بود ما به همین دلیل تصمیم گرفتیم که دیگه هزینه اضافه برای گرفتن خونه نکنیم.
    حالا سوال من اینکه با تمام این جوانب و با توجه به اینکه آفیسر حتی مدیکال همسر من رو هم صادر کرده آیا ممکنه که یک دفعه پرونده ما رو به خاطر ازدواج رد کنند. یا اینکه الان بعد گذشت یک ماه از زمان مدیکال همسر من دیگه مشکلی نیست و ما باید منتظر پاسپورت ریکوئست باشیم.

    و اینکه فکر میکنین چقدر طول میکشه که ما پاسپورت ریکوئست بشین.
    دفعه پیش همه من رو ترسونده بودن که اگر بعد از مدیکل همسرتو اضافه بکنین ممکنه یک سال طول بکشه ولی خوشبختانه کمتر از یک ماه جوابش اومد. امیدوارم این هم همینطور بشه
    لازم به ذکر است که پرونده ما در ورشو است.
    با تشکر فراوان از حوصله و صبر شما

  31. پژمان
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۶:۴۵ | #58

    سلام

    من CSQ خودم را دریافت کردم و با توجه به شرایطی که برای دیمندها هست، فکر می کنم تا چند روز دیگه مدیکالم بیاد. فقط من ۲۵ روز پیش ازدواج کردم، الان چه باید بکنم؟ وایسم مدیکالم بیاد، بعد همسر رو اضافه کنم؟ یا اصلا ویزا را بگیرم بعد برای همسرم درخواست بدم؟ مشکلی پیش نمی آید؟ آیا باید به جایی اعلام کنم؟

  32. محمد
    ۳ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۶:۵۸ | #60

    سلام من به تازگی CSQ رو دریافت کردم رشته ام هم دیمند هست. اما بخاطر فرایند طولانی ویزا تصمیم دارم در اینده ازدواج کنم. میخاستم بدونم درصورت ازدواج مراحل کبک دوباره اغاز میشه یا اینکه به موازات فرایند فدرال انجام میشه. بعبارت دیگه اگر فرایند ویزا بصورت نرمال که ٣١ ماه اعلام شده ،بررسی شرایط تازه متقاضی در همین مدته یا اینکه فرایند متوقف میشه بررسی دولت کبک شروع میشه و بعد از قبولی بازهم باید ٣١ دیگه انتظار کشید؟
    اگر قبل از صدور ویزا ازدواج کنم تا چه زمانی فرصت دارم برای اعلام ؟ که بعنوان پنهان کاری محسوب نشه؟
    سپاس بی پایان

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۱ | #61

      در این مورد بارها نوشته ام بله کبک شما را دوباره بررسی می کند در مورد تاثیر زمانی آن پاسخی ندارم
      در هر صورت باید ظرف ۱۵ روز ازدواج اعلام شود

  33. حسین
    ۱۵ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳ | #62

    با تشکر از دوستان.
    آیا تغییر در پرونده پس از مصاحبه باید مستقیما به اطلاع سفارت در آنکارا برسد و یا به اطلاع CIO برسد؟

  34. علی
    ۱ تیر ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۹ | #64

    با سلام
    جناب آقای دکتر مختاری
    در جواب سوالات دوستان که فرموده اید تغییرات بعد از مصاحبه ودریافت فایل نامبر(مثلا تغییر محل کار) باید اطلاع داده شود :
    ۱- آیا برای فرستادن نامه پستی به اداره کبک باید از آدرس دفتر سیدنی که برای تشکیل پرونده ها می باشد استفاده کنیم ؟ (Ministère de l’Immigration et des Communautés culturelles

    No.285, rue Notre-Dame Ouest, 4e étage

    Montréal (Québec) H2Y 1T8

    CANADA

    تلفن: ۹۱۹۱ – ۸۶۴ ۵۱۴ ۱+

    فکس: ۹۲۶۵ – ۸۷۳ ۵۱۴ ۱+
    )
    ۲ – برای فرستادن نامه پستی به اداره فدرال باید از آدرس دفتر سیدنی که برای تشکیل پرونده ه فدرال می باشد استفاده کنیم و یا اینکه مستقیما به سفارت کانادا در آنکارا ارسال نماییم ؟ (Citizenship and Immigration

    Quebec Skilled Worker Program

    Centralized Intake Office

    PO Box 8888

    Sydney, Nova Scotia

    B1P 0C9

    Canada
    )
    پیشاپیش از پاسختان ممنونم

  35. حسین
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۵ | #66

    با تشکر از پاسخ شما.
    آیا این غییر در شغل و آدرس باید به اطلاع سفارت در آنکارا برسد؟ آیا ارسال ایمیل کافی است؟
    لازم به ذکر است که در حال حاضر بنده شماره UCI و EPXXXXX را دریافت کرده ام. ( این طور که شنیده ام این شماره با فایل نامبر فدرال متفاوت هست و باید منتظر فایل نامبر از سفارت در آنکارا باشم)

    • ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۴۶ | #67

      فایل نامبر شما همین است
      برای تغییر آدرس و شغل هم ایمیل بزنید و هم نامه پست کنید

  36. حسین
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۶ | #68

    با سلام،
    حدود ۱ سال پیش در مصاحبه کبک پذیرفته شدم ( به عنوان skilled worker) و بعد از چند ماه فایل نامبر فدرال را دریافت کردم و منتظر آپدیت هستم. کار خود را در هفته پیش عوض کرم. سوال من این است که آیا باید از تغییر شغل دولت کانادا را مطلع سازم؟ با ایمیل یا نامه؟ و یا اعلام در زمان آپدیت کفایت میکند؟ در ضمن از آنجا که کار جدیدم در ارتباط با رشته تحصیلی ام نیست آیا تاثیر منفی ندارد؟
    سوال دیگر هم اینکه تا ۳ ماه آینده محل زندگی ام تغییر میکند. آیا این مطلب هم باید اطلاع داده شود؟
    با تشکر

    • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۳ | #69

      بله هر تغییری باید اعلام شود می توانید صبر کنید هر دو تغییر نشانی و شغل را با هم اطلاع دهید
      تاثیر منفی ندارد

  37. سارا
    ۱۸ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۰ | #70

    سلام

    شوهر من یک پرونده با کد ۰۷۱۱ ۳۸ رشتهای داره ومن امسال با ۱۱۲۲ اقدام کردم که به علت کپ برگشت خورد
    حالا یک سوال دارم من با کد ۷۲۴۱ می تونم اقدام کنم؟ چون مدرک نظارت ساختمان از سازمان نظام مهندسی دارم ودر یک شرکت ساختمانی به صورت پاره وقت ۳ ساله که کار میکنم و خودم مهندس الکترونیک هستم

    به نظر شما می تونم یک پرونده دیگه تشکیل بدم
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاه ها مسدود است.