خانه > نیروی متخصص فدرال > سوال درباره انتقال پرونده

سوال درباره انتقال پرونده

۲۲ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

از سیستم کارگر ماهر جولای ۲۰۰۹ فایل دوم دریافت کردم و الان حدود ۱۳ ماه برای ادامه تحصیل در کانادا هستم. می خواستم تقاضای ارسال مدارک از سوریه به کانادا انجام بدم ولی گفته میشه اگر موافقت بشه تاریخ بررسی پرونده از نو محاسبه شده و این دوسال ازبین میره. آیا این حرف صحت داره؟

پاسخ:

نخست اینکه اساسا پرونده به کانادا منتقل نمی شود. اداره مربوطه برای افرادی که در کانادا هستند اداره مهاجرت مستقر در بوفالوی آمریکاست.

دوم اینکه با انتقال پرونده اصلا موافق نیستم از سویی مدت انتظار نامشخص خواهد بود و از سوی دیگر افسران اداره مهاجرت بوفالو به اندازه افسران دمشق با شرایط ایرانیان آشنا نیستند و همین می تواند به ضرر شما تمام شود. نشانی جدید خود را اعلام کنید ولی درخواست انتقال نکنید

  1. خالی
    ۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۳ | #1

    سوال:
    پرونده اینجانب را از بوفالو پس از اینکه درخواست مصاحبه شد و نتوانستم ویزای آمریکا را بگیرم به سوریه منتقل کردند. هم اکنون نیز شماره فایل جدید از سوریه دریافت کرده ام. با توجه به اینکه تمام مراحل مربوط به مهاجرت بعنوان متخصص ماهر را گذرانده بودم (حتی معاینات پزشکی)ُ آیا پرونده در سوریه در ادامه پرونده اصلی خواهد بود و یا خیر؟ فقط تقاضای تغییر محل مصاحبه را نمودم که کل پرونده به سوریه منتقل شد.

    • ۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۶ | #2

      بله سوریه فقط شما را مصاحبه می کند و در ضمن این مصاحبه امنیتی است یعنی در راستای چک امنیتی شماست که گاه در مورد ایرانیان اتفاق می افتد

  2. مهدی
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۴ | #3

    با سلام

    این جانب از موکلین کنپارس هستم. در پرونده ارسالی ۶ سال سابقه کار برای این این جانب محاسبه شده، ولی به طور همزمان در دانشگاه هم مشغول به تحصیل بوده ام. آیا در محاسبه امتیاز شغلی تاثیر دارد؟ آیا این امکان وجود دارد که در حال حاضر که حدود ۱ سال از دریافت فایل نامبر دوم می گذرد، مدارک شغلی به صورت تکمیلی ارسال شود؟

    • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۲ | #4

      اگر همزمان کار و تحصیل می کرده اید مشکلی نیست. بله می توانید مدارک شغلی خود را آپدیت کنید.

  3. مریم
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۳ | #5

    سلام
    سال ۱۳۸۷ اردیبهشت ماه نزد یک وکیل خصوصی مهاجرت (پرستار)برای مهاجرت اقدام کردم.اما متاسفانه ایشان فرستادن مدارک را به تاخیر انداخته اند وطبق قوانین جولای ۲۰۱۰ من الان نقص مدارک دارم. آیا می شود که مدارک را پس بگیرم و از طریق شرکت شما اقدام کنم.آیا این تعویض وکیل خیلی روند کار را به تاخیر می اندازد؟

دیدگاه ها مسدود است.