خانه > نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

۱۲ مهر ۱۳۹۱

قول داده بودم در مورد بیمه اشاره ای داشته باشم که امروز فرصت آن دست داد.

پس از مطالعه همه جانبه موضوع و جمع آوری مستندات طی چند ماه نامه ای تهیه کردیم در مورد وضعیت بیمه در ایران و اینکه نه داشتن سابقه بیمه دال بر داشتن سابقه کار است و نه نداشتن آن دلیل خوبی است بر اینکه فرد سابقه بیمه ندارد البته بر بخش اول داستان چندان تاکید نکردیم. برای اثبات سخن خویش البته تمام مستندات لازم از جمله مطالبی که به صورت رسمی در مورد خودداری کارفرمایان از بیمه کردن کارمندان خود و نیز استدلالهای دیگر را مطرح کردیم. جالبترین بخش این مستندات هم تایید مسوولین مختلف دولتی و نیز خود تامین اجتماعی در مورد تخلف گسترده کارفرمایان در این زمینه با وجود الزام قانونی و نیز جریمه های قانونی موجود بود.

این نامه پر و پیمان را برای مسوولین اداره مهاجرت کبک فرستادیم. از مدیران برنامه و ادارات آن گرفته تا وزیر و معاونانش. پس از مدتها پاسخی دریافت کردیم از معاون وزیر مهاجرت کبک مبنی بر اینکه با وضعیت بیمه در ایران بیگانه نیستند اما تنها مرجع تایید سوابق کاری در ایران از نظر آنها سازمان تامین اجتماعی است. و در جای دیگری اشاره کرده اند که راه دیگری برای اثبات سوابق کاری افراد نمی شناسند اما اگر فردی که سابقه بیمه ندارد بتواند ثابت کند که بابت حقوق دریافتی خود به دولت مالیات داده است در این صورت سوابق وی را می پذیرند.

بنابراین در مورد وضعیت بیمه افراد یکی از حالتهای زیر را دارند:

۱- سابقه بیمه دارند یا حداقل بخشی از سوابق آنها همراه با بیمه بوده است. این افراد برای آن بخش از سوابق که بیمه دارد امتیاز لازم را می گیرند و برای بخشی که ندارد مانند یکی از حالتهای زیر می شود.

۲- متقاضی سابقه بیمه ندارد ولی امکان اثبات پرداخت مالیات بابت حقوق را دارد. البته از آنجا که فرار از بیمه کردن افراد معمولا با هدف فرار از تعهدات دولتی از جمله پرداخت مالیات است نمی دانم چه میزان این امکان هست که فردی که بیمه ندارد پرداخت مالیات را ثابت کند.

۳- متقاضی سابقه بیمه ندارد و امکان اثبات پرداخت مالیات هم ندارد. در این صورت تنها راه برای متقاضی مراجعه به وزارت کار و طرح شکایت از کارفرما برای تخلف از قانون در مورد بیمه کردن کارمند خود بوده است. این شکایتها معمولا به نفع کارمند تمام می شود و کارفرما مجبور می شود علاوه بر پرداخت جریمه تخلف از قانون حق بیمه های نداده را بدهد و تامین اجتماعی هم سوابق فرد را به رسمیت می شناسد.

پایدار باشید

  1. علی
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۶ | #1

    سلام و خسته نباشید
    من دیپلم و فوق دیپلم صنایع چوب دارم و همین طوردوره فنی و حرفه ای ۲۳۰۰ ساعتی در این رشته رو گذروندم .
    ۱سال ونیم بیمه در ضمینه کاریم تا شهریور ۸۷ و همین طور در ۶ ماه اخیر هم بیمه بودم یعنی کلا ۲ سال ، می خوام برای فنی و حرفه ای ها اقدام کنم ،ولی چون بیمه باید در ۵سال اخیر باشه میتونم از طریق قانونی با پرداخت مبلغی این فاصله بیمه ای رو از تامین اجتماعی خریداری کنم ، می خوام بدونم این بیمه به عنوان سابقه کار قابل قبول هست یا نه؟ با تشکر فراوان

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۹ | #2

      خیر شما باید واقعا کار کرده باشید
      برای برنامه جدید ما اوضاع فرق می کند البته

  2. امیر
    ۸ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۵ | #3

    با سلام و خسته نباشید . من لیسانس شیمی کاربردی. ۲۸ سال سن. ۲٫۵ سال سابقه بیمه. نمره tefaq نمره B1 از پغله و A1 از اکوت دارم . همسرم ۳۰ساله . فوق دیپلم مکانیک خودرو. ۳ سال سابقه بیمه . به نظر شما من برای کبک می توانم اقدام کنم. ؟ من برای گرفتن نامه سابقه کار از محل کار گذشته ام مشکل دارم . به نظر شما چه کار کنم ؟ ولی سابقه کار محل کار جدیدم را به طور کامل می توانم بفرستم . ممنون از راهنمایی شما

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۲:۳۳ | #4

      سابقه بیمه را که می توانید بیاورید
      بله می توانید اقدام کنید از دفتر ما وقت مشاوره بخواهید

  3. شروین
    ۷ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۸ | #5

    سلام دکتر خسته نباشید.ممنونم بابت اطلاعاتتون.من لیسانس بیوشیمی از دانشگاه آزاد دارم با معدل ۱۶٫۱سال سابغه کار در آزمایشگاه طبی دارم اما بدون بیمه.مدرک فنی حرفه ای آشپزی هم دارم متاهل هستم همسرم دیپلمه اند و هنرمند و ویزا موقت کاندا جهت اجرای کنسرت داشته اند و ۱سال سابقه ی بیمه ی بازاریابی یک کارخانه هر دو آیلتس ۶ داریم.برای تونتو اقدام کنم قبولم میکنند؟؟ فقط میخوام برم به نظرتون برای ویزای تحصیلی اقدام کنم یا اسکیلد ورکر؟؟در ضمن هردو ۲۵ سال داریم. من اقدام کنم ایشون هم همراه من میان؟خیلی ممنون

  4. paria
    ۵ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۸ | #7

    با سلام
    من در دوسال آخر دانشگاه برایم از طریق شرکتی بیمه رد می شد. می خواستم بدونم آیا این از نظر آفیسر قابل قبول که در دوران تحصیل کار تمام وقت داشته باشیم؟

  5. سما
    ۴ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۳ | #9

    سلام.
    ممنون میشم در زمینه شرایطم راهنمایی فرمایید.
    دختر مجردم ۳۲ ساله، لیسانس شیمی محضمو در سال ۸۲ گرفتم و فوق لیسانس شیمی فیزیک رو در سال ۸۸٫
    در سال ۸۳ در شرکت ایزوگام کار کردم ولی سابقه بیمه ای ندارم. و از سال ۸۸ به بعدم اصلا کار مرتبط با رشته نداشتم و بیشتر در شرکتهای بازرگانی بودم بدون سابقه بیمه. فقط یک ماه سابقه بیمه به دلیلی که بازرس بیمه اومده بود برام رد شده.
    سطح زبان انگلیسیم آیلتز ۶ و فرانسه هم احتمالا B1 یا B2
    با توجه به این که الان میخوام برای شروع پروندم اقدام کنم و سابقه بییمه ای ندارم چیکار کنم که امتیاز رشتم رو از دست ندم؟ اگر از همین الان شروع به کار مرتبط به رشته همراه با بیمه کنم میتونه کمکم کنه؟ یا اینکه حتما باید قبل از تشکیل پرونده چنین سابقه کاری رو داشته باشم؟

    • ۶ بهمن ۱۳۹۱ در ۰۴:۱۸ | #10

      از کارفرمای خود به دلیل بیمه نکردن شکایت کنید و سوابق را زنده کنید و اقدام کنید
      بدون بیمه مشکل خواهید داشت

  6. پیام معدلت
    ۲۴ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۵ | #11

    با درود
    جناب دکتر همونطور که خودتون آگاه هستید مسئله بیمه اساس مشکل افراد در اثبات رزومه است.
    من ۲۷ ساله هستم فارغ التحصیل کارشناسی عمران شهریور ۱۳۸۸ نزدیک به ۶ سال سابقه کار دارم که به دلایل مختلف از جمله دانشجو بودنم و بعد از آن سربازی سابقه بیمه ندارم…تنها دوره ای که سابقه بیمه درش هست دوره ی سربازیمه…
    آیا با این وضعیت می تونم امیدی به مهاجرت از طریق تخصص داشته باشم؟

  7. سارا
    ۲۲ دی ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۶ | #13

    سلام
    ممنون از پاسختون توی نامه مهلت ۹۰ روزه که برای خیلی از کسانی که decembre2010 مدارک فرستاده بودند برای کبک از ما اینا رو خواسته

    Originales des attestations de travail
    traduction certifiee +
    اگر دادگستری و امور خارجه مهر نکنه Certifiee نمیشه
    ——————————————————–
    من الان این موارد رو دارم
    ۱) سابقه ۴ ماهه کار با بیمه تامین اجتماعی قبل از استخدام نفتم
    ۲) ترجمه رسمی دفترچه بیمه که تا ۲۰۱۶ مهلت داره
    ۳) یک گواهی سابقه با ترجمه رسمی که Novembre 2010 ‘با بدختی ازشون گرفتم و ذکر شده مه از ۲۳ Feb 2009 در نفت کار می کنم
    ۴) ۳ فیش آخر حقوقی با ترجمه رسمی
    ۵) نامه گواهی سابقه با ترجمه معمولی دارالترجمه که تایید رسمی نشد چون خطاب داشت و حکم استخدامی و یک نامه که تنها توش گفته من کارمند رسمی نفت هستم و چیزی از سابقه و سمت و شرح وظایف توش ذکر نشده
    با این شرایط تنها چیزس که برای اثبات ۲ سال آخر میمونه کل فیش حقوقی هاست یعنی ۴۸ تا رو باید ترجمه رسمی کنم؟ راستش چون نامه مهلت دار دادند نگرانم یهو ریجکت نکنند این وسط پروندرو
    مشکل اینجاست توی اداره دولتی هم که تحصیلات و با پست و کارت مربوطه بازم باید استرس این چیزا رو آدم داشته باشه حتی یه نامه نمیدن که بابا این بیچاره ۴ ساله اینجاست

    • ۲۳ دی ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۹ | #14

      خوب است
      فیشهای حقوقی را سه ماه یکبار انتخاب و ترجمه کنید که طول دوره را نشان دهد یعنی سالی ۴ تا

  8. سارا
    ۲۱ دی ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۶ | #15

    با سلام وتشکر از راهنمایی های شما
    من کارمند رسمی نفت هستم با ۴ سال سابقه . وقتی جهت دریافت گواهی سابقه کار مراجعه کردم به من گواهی ندادند و پس از کلی پرسش و پاسخ , نامه را خطاب به ریاست دانشگاه زدند. مدارک رو که برای ترجمه به دارالترجمه ارسال کردم دادگستری تایید نکرده بود گفته بود که نامه داخلی است و تایید نمی کنند.
    از طرفی به هیچ عنوان حاضر نیتند امور اداری که نامه بدون خطاب بزنند. حتی حکم استخدامی من رو هم برگردانده بودند.
    نامه ای که جهت گواهی اشتغال به کار بدون خطاب می زنند فقط دارای مشخصات فردی و کد پرسنلی بدون ذکر عنوان سمت و بدون ذکر تاریخ شروع به همکاری است.

    با این اوصاف من چطور می توانم مدارک برای اثبات بفرستم آیا چنین گواهی قابل قبول هست؟

    • ۲۱ دی ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۰ | #16

      تایید دادگستری مهم نیست نمی کنند نکنند
      دفترچه بیمه و احکام و ابلاغهایی که دارید را ترجمه کنید

  9. فاطمه
    ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۱ | #17

    با سلام و خسته نباشید من و همسرم فایل نامبر خود را از فدرال یکسال و نیم پیش دریافت کرده ایم دیروز ایمیلی دریافت کرده ایم که سوابق بیمه ای ده سال گذشته همسرم را خواسته اند و یکماه بیشتر فرصت نداده اند با توجه به زمانبر بودن جمع آ وری سوابق بیمه آیا می توانیم از سایت پبرینت سوابق را گرفته پس از مهروامضا تامین اجتماعی بفرستیم؟

  10. سارا
    ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۵ | #19

    سلام آقای مختاری
    من بعد از لیسانس همزمان با کار فوق لیسانس می خوندم و فوق لیسانسم تمام وقت بوده ۲ ماه پیش دفاع کردم ولی هنوز مدارک آماده نیست که همراه مدارک درخواستی (نامه تکمیل مدارک)بفرستم و با لیسانس برای کبک اقدام کردم با توجه به اینکه فوق لیسانس مربوط است و ۲ امتیاز دارد. آیا از من ایراد نمی گیرند که چطور با کار تمام وقت تحصیل تمام وقت داشتی و دیگر اینکه دانشگاه تا انجام تسویه حساب کامل که ۱ماه طول می کشه به من نامه ای نمیده اگر در روز مصاحبه مدرک رو ارائه کنم مشکلی است و مورد قبول قرار می گیرد ؟

    • ۲۰ دی ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۵ | #20

      همین موارد را طی نامه ای اطلاع دهید و بعد مدارک را بفرستید
      در روز مصاحبه هم مدارک را ببرید
      تحصیل و کار هم زمان لزوما ایراد ندارد

  11. محسن
    ۱۹ دی ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۴ | #21

    سلام،

    من برای فدرال اقدام کردم و امروز نامه درخواست سابقه کار از من خواسته شده.

    ۱- حدود ۲ سال در دبی کار کردم اما برای آن مدت از یک شرکت در ایران سابقه کار برای من رد شد و برای بخش دیگری از آن خودم خویش فرما اقدام کردم.
    ۲- برای بعد از آن دوره در یک شرکت بیمه در ایران به عنوان کارشناس خسارت بیمه مشغول شدم و سابقه را به همین نام به کانادا دادم اما سابقه بیمه من در شرکتهای دیگه رد شده (به دلیل مشکل بیمه نکردن در همان شرکت).
    حالا چطور میتونم این مغایرتهای بیمه ای رو توضیح بدم.

    • ۱۹ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۴ | #22

      درست عمل نکرده اید و نباید مغایر با وضعیت بیمه ای خود سابقه کار اعلام می کردید. مجبورید توضیح دهید البته آن قسمت که در دبی بوده اید و برایتان بیمه رد شده اساسا غیر قانونی هم هست چون شما در شرکت ایرانی مشغول نبوده اید

  12. سارا
    ۱۸ دی ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۱ | #23

    سلام جناب مختاری
    در مورد کسانی که کار دولتی دارند به عبارتی بیمه تامین اجتماعی نیستند بیمه خود نفت هستند . یعنی براشون سابقه کار محسوب نمیشه؟
    در فیش حقوقی مالیات بر در آمد از حقوق کسر می شود به من مهلت۹۰ روزه تکمیل مدارک دادند .
    من اگر نامه سابقه کاری از شرکت بگیرم
    ۳ فیش حقوقی آخر که خودشون خواستند وترجمه دفترچه بیمه نفت رو بفرستم کافیه؟

    • ۱۸ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۰۰ | #24

      این دسته از افراد مشکلی ندارند بیمه نفت هم پذیرفته است
      مدارکی که نوشته اید کافی است

  13. روح الله
    ۹ دی ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۰ | #25

    سلام آقای دکتر
    من برای کبک اقدام کردم. کارشناسی ارشد مکانیک هستم. میخواستم بدونم که من چون سابقه کار و بیمه شرکتهای زیر مجموعه قرارگاه خاتم را دارم آیا به مشکل خواهم خورد؟
    با سپاس

  14. وحيد
    ۴ دی ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۲ | #27

    با سلام و عرض ادب،
    میخواستم سؤال کنم در مورد سابقه کار، ایا فقط سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلى امتیاز محسوب میشود یا هر نوع سابقه با بیمه در پنج سال گذشته ؟
    من در حال حاضر مهماندار هواپیما هستم و فارغ التحصیل مترجمى زبان انگلیسى با یکسال سابقه همراه با بیمه به عنوان مترجم و بیش از دو سال سابقه همراه با بیمه براى مهماندارى، میشه بفرمایید بنده چه وضعیتى دارم ؟
    سپاس.

  15. گلاره
    ۲ دی ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۴ | #29

    سلام
    در ماه آبان ایمیل انتظار برای مصاحبه برای من اومد. برای من با رشته ۶ امتیازی و فایل نامبر مربوط به اوریل دو سال پیش چقدر طول میکشه تا تاروز مصاحبه؟
    به علت عدم امادگی زبان فرانسه جهت مصاحبه می تونم که تاریخ مصاحبهرو به تعویق ندازم؟

  16. سروش
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۱ | #31

    جناب مختاری،
    با تشکر از پاسخ تان. من هنوز ۵ سال از زمان فارغ التحصیل شدنم در رشته مترجمی زبان نمیگذرد. آیا امتیاز مدرکمو میگیرم ؟ همونطوریکه شما فرمودید سوابق من مربوط به خارج از کارگاه پدرم بوده اند. سوال من اینه که اگر کلا بخوام اعلام کنم که فقط کار ترجمه کردم و در کارگاه دوزندگی پدرم به صورت تمام وقت به عنوان مترجم کار کردم و نامه با مهر و سربرگ ارائه کنم، در این صورت آیا میتونم امتیاز سابقه کارو احراز کنم؟ ناگفته نماند که در کارگاه واردات قطعات دوزندگی به عهده من بوده. اگر ممکنه بفرمایید برای ۲۱ ماه سابقه بیمه چند امتیاز خواهم گرفت؟

  17. سروش
    ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۰ | #33

    خیلی ممنون از پاسخ تان . اما در ترجمه لیسانس من تاریخ فارغ التحصیلی ۲۰٫۰۷٫۲۰۰۸ خورده که نشان میده هنوز ۵ سال نگذشته. به علاوه پدرم در این مدت واردات قطعات دوزندگی داشته. کلا سوال من این است که اگر سوابق دیگرم را اصلا ذکر نکنم که دوگانگی را بوجود نیاورد و صرفاً بگویم که به طور تمام وقت در این کارگاه مترجم و انجام دهنده امور بین الملل بودم به نظرتان امتیاز خواهم داشت؟ اگر بله، چند امتیاز؟ @علی مختاری

  18. ali
    ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۵ | #34

    سلام جناب مختاری

    با سلام و تشکر فراوان بابت پاسخ گویی شما

    من ۲۴ سلا دارم و ۴ سال و ۷ ما است در یک شرکت خصوصی کامپیوتری خیلی حرفهای کار میکنم و Octebre 10 2010

    برای کبک اقدام کردم که بیمه اجباری نداشت و من الان از این ۴ سال و ۷ ماه ۱ سال و ۷ ماه رو بیمه دارم

    چون من در اوایل فقط ۲۰ سال داشتم و فوق دیپلم تجربه کافی نداشتم و حتی کارت پایان خدمت هم نداشتم منو

    بیمه نکردن

    ولی بعد از ۳ سال وقتی لیسانس رو گرفتم و به اندازه کافی تجربه کسب کردم منو بیمه کردن.

    از شرکت خصوصی هم به این راحتی نمیشه شکایت کرد و اگر هم بشه این کارو انجام داد باعث از دست رفتن

    موقعیت شغلی میشه و سال دیگه با همان شخص قرار داد تمدید نمیکنن.

    ممنون میشم اگه برام توضیح بدین من دقیقا باید چیکارکنم وای که این وضعیت میتونه برای من مشکل ایجاد کنه یا نه

    با سپاس فراوان.

  19. ali
    ۱۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۳ | #36

    سلام جناب مختاری

    با سلام و تشکر فراوان بابت پاسخ گویی شما

    من ۲۴ سلا دارم و ۴ سال و ۷ ما است در یک شرکت خصوصی کامپیوتری خیلی حرفهای کار میکنم و Octebre 10 2010

    برای کبک اقدام کردم که بیمه اجباری نداشت و من الان از این ۴ سال و ۷ ماه ۱ سال ماه رو بیمه دارم

    چون من در اوایل فقط ۲۰ سال داشتم و فوق دیپلم داشتم و تجربه کافی نداشتم و حتی کارت پایان خدمت هم نداشتم و منو

    بیمه نکردن

    ولی بعد از ۳ سال وقتی لیسانس رو گرفتم و به اندازه کافی تجربه کسب کردم منو بیمه کردن.

    از شرکت خصوصی هم به این راحتی نمیشه شکایت کرد و اگر هم بشه این کارو انجام داد باعث از دست رفتن

    موقعیت شغلی میشه و سال دیگه با همون شخص قرار داد تمدید نمیکنن.

    ممنون میشم اگه برام توضیح بدین من دقیقا باید چیکارکنم وای که این وضعیت میتونه برای من مشکل ایجاد کنه یا نه

    با سپاس فراوان.

  20. سروش
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۱ | #37

    با درود و تشکر از اطلاع رسانی تان،

    من مترجمی زبان خواندم و سابقه کار تدریس و ترجمه فراوان (بیش از ۸ سال) مرتبط اما بدون بیمه دارم. اما در کارگاه دوزندگی پدرم اسمم در لیست بیمه از سال ۸۸ رد شده. دقیق تر بگم، از شهریور ۸۸ تا آذر ۸۸ (۴ ماه)، بعد از دی ۸۸ تا تیر ۹۰ رفتم سربازی (که اتفاقا آنجا هم مترجم بودم و حتی به من نامه سابقه کار دادند) (۱۸ ماه) و بعد دوباره از تیر ۹۰ تاکنون (۱۴ ماه) سابقه که مجموعا ۲۲ ماه میشه سابقه تامین اجتماعی دارم. برای احتساب سربازی در سوابق بیمه ای گفتند که باید حداقل ۲۴ ماه بشه تا بتونم بخرم. حالا چند تا سوال داشتم :
    ۱- آیا میتونم بگم که به طور پاره وقت در کارگاه پدرم مترجم امور دوزندگی بودم، و یه معرفی نامه از پدرم به عنوان کارفرما با مهر و امضا در سربرگ بگیرم؟ تو لیست بیمه برای من “دوزندگی” رد شده، اما میخوام بپرسم که آیا میتونم بگم من در این شرکت دوزندگی مترجم بودم ؟

    ۲- آیا باید همگی سوابق من مرتبط با موضوع رشته ام باشه تا امتیاز لازمه رو احراز کنم؟ چونکه من ۲ سال مدیر یه شرکت هستم.

    ۳-کلا امتیاز بیمه ای من الان چقدره به نظر شما؟

    پیشاپیش از بذل توجه شما تشکر می کنم.

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۱ در ۰۲:۱۱ | #38

      ۱- پدر شما تخلف کرده اند که شما را که آنجا کار نمی کرده اید در لیست بیمه گذشته اند و مترجمی در دوزندگی گذشته از خلاف واقع بودن آن غیر منطقی است
      ۲- سوابقی که بیمه دارید در نظر می گیرند اگر برای شغل اصلیتان بیمه ندارید امتیاز نمی گیرید. در ضمن چون سابقه کار قابل اثبات در زمینه تحصیلی خود ندارید و بیش از ۵ سال است فارغ از تحصیل شده اید امتیاز رشته را هم نمیگیرید

  21. کام
    ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۸ | #39

    با سلام
    بنده ایمیل خود را تغییر دادام
    از اینکه ایمیل من دچار مشکل شد و زحمت شما رو زیاد کردم متاسفم
    با تشکر

  22. پدرام
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۷ | #40

    با عرض سلام
    آقای دکتر یک سوال از خدمتتون داشتم من ۴۰ روزه که پرونده ام را به کبک ارسال کرده ام البته هنوز فایل نامبر نگرفته ام. آیا در کپی های پاسپورتی که می فرستیم مهم است که پاسپورت چقدر اعتبار داشته باشد؟ چون پاسپورت همسرم ۲ ماه دیگه اعتبارش تموم می شه یعنی ممکنه که به این خاطر پرونده ما برگشت بخوره؟ پمناً بنده متقاضی اصلی هستم
    با تشکر از زحماتتون

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۱ در ۰۱:۳۴ | #41

      سریع پاسپورت را تمدید کنید و پاسپورت جدید را بفرستید
      بعید است برگشت بخورد به این دلیل

  23. کام
    ۱۲ آذر ۱۳۹۱ در ۰۸:۵۳ | #42

    با سلام و تشکر از زحمات شما

    بنده ایمیل خود را چک کردم ولی ایمیل شما inbox و spam نبود

    با سپاس

  24. کام
    ۱۱ آذر ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۸ | #44

    با سلام

    من یک کارگاه تراشکاری دارم که سند آن کارگاه به نام پدرم است و جواز صنف مربوطه و سابقه بیمه هم ندارم و اسم کارگاه هم به ثبت نرسیده است در نتیجه سر برگ و مهر ندارم( ولی امکان تهیه سر برگ و مهر را دارم)

    ۱-سوالی که از شما دارم این هست که اگر بنده ۶ ماه حق بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی به صورت ماهیانه پرداخت کنم این ۶ ماه سابقه بیمه را می توان جزء ضمیمه سابقه کار خود کنم و امتیاز ۶ ماه سابقه بیمه به من تعلق می گیرد؟

    ۲-در لسیت مدارک سابقه کار نوشته شده است که نامه سابقه کا بایستی شامل حقوق دریافتی و روی سر برگ شرکت همراه با مهر و امضای مدیر و کار فرما ودر صورتی که فیش حقوقی یا قرار داد یا حکم کار گزینی داشته باشیم باید نمونه ای از آن را تهیه کنیم در صورتی که بنده شغل آزاد دارم و در اول نامه به آن اشاره کردم چگونه می توانم رزومه سابقه کاری معتبر تهیه کنم؟

    پیشاپیش از بذل توجه شما تشکر می کنم.

  25. hossein
    ۷ آذر ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۹ | #46

    سلام آقای دکتر من میخوام از طریق آشپزی اقدام کنم . حتما باید سابقه کارم با بیمه باشه؟؟

  26. یلدا
    ۲۷ آبان ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۴ | #48

    با سلام

    من لیسانس شیمی هستم با ۲ فرزند زیر ۱۲ سال و بیش از ۴ سال سابقه کار. ولی از فروردین ۹۱ بیمه تامین اجتماعی شدم.شهریور ماه مدارکمون رو فرستادیم.(با احتساب ۸ نمره سابقه ی کاری جمع امتیاز ما بدون زبان ۶۱ بود ).متاسفانه ۳ روز پیش مدارکمون رو برگرداندند. و نامه ای مبنی بر عدم تایید بیمه برایم فرستادند. روی نامه یک .ref no ,وجود دارد.

    ۱-آیا پرونده ی ما بسته شده؟
    ۲-به نظر شما دلیل عدم تایید این بیمه چیست؟
    ۳- لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه میتوانم دوباره اقدام کنم که به تغییرات جدید برخورد نکنم.

    سپاسگزارم

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۷ | #49

      ۱- پرونده ای باز نشده که بسته شود
      ۲- از محتوای نامه خبر ندارم ولی احتمالا تنها به دوره ای که بیمه داشته اید امتیاز داده اند
      ۳- با نمره بهتر زبان مجددا اقدام کنید

  27. MAH
    ۲۲ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۹ | #50

    سلام
    شرکت ما هم مانند بسیاری از شرکت های خصوصی دو فیش حقوقی دارد. یکی دارای مبلغی که بیمه و مالیات از آن کم می شود و دیگری مابقی حقوق. در نامه ای که به عنوان گواهی از شرکت دریافت کرده ام حقوق مجموع نوشته شده است ولی در لیست بیمه همان بخش اول حقوق.
    آیا لازم است مبلغ نامه کاری را با مبلغی که برای لیست بیمه رد می شود تطبیق دهم؟
    آیا با وجود داشتن لیست بیمه که مبلغ و میزان مالیات و … در آن وجود دارد باز هم لازم هست که فیش حقوقی را جداگانه از شرکت دریافت نمایم؟
    اگر فیش حقوقی لازم است کدام مبلغ نوشته شود؟

  28. وحید
    ۱۸ آبان ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۱ | #52

    با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری

    من با مدرک مهندسی الکترونیک کارمند یکی از دستگاههای دولتی هستم و حدود ۱۱ سال است که بعدازظهرها بصورت نیمه وقت(۲۸ ساعت در هفته) در حرفه برقکار در شرکتی مشغول کار می باشم.ضمنا دوره برقکار خانگی و نیز برقکار صنعتی را حدود ۲۰ سال پیش در آموزشگاهی گذرانیده ام و مدارک مربوطه را دارم. سئوال من اینست که:
    با توجه به اینکه برای کار نیمه وقت بیمه رد نمیشود چطور کارکرد این ۱۱ سال را میتوان اثبات نمود؟ در ضمن شرکتی که من بعدازظهرها برایشان کار میکنم حاضر به ارائه گواهی کارکرد میباشند.
    پیشاپیش از وقتی که برای پاسخگویی می گذارید تشکر میکنم

  29. نوشین
    ۱۸ آبان ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۲ | #53

    سلام و ممنون از دلسوزیها و راهنمایهاتون
    من مترجمی انگلیسی خوندم. سال ۸۶ تا ۸۸ مهماندار بودم و بیمه هم داشتم.اما چون مهمانداری مورد تایید نبود به عنوان مترجم در یک دارالترجمه مشغول شدم که قرار بر بیمه شدن من بود که متاسفانه محقق نشد.از اول شهریور در یک شرکت جدید با عنوان مترجم مشغول هستم و بیمه دارم اما حدود ۲ هفته است که پرونده مان وارد لیست انتظار مصاحبه شده.با توجه به نامعلوم بودن زمان مصاحبه نمیشه تخمین زد که تا اون روز چقدر سابقه بیمه خواهم داشت.میخواستم راهنماییم کنید که بدونم وضعیت بیمه ام از نظر شما چطور ارزیابی میشه؟

    بازم ممنونم

    • ۱۸ آبان ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۲ | #54

      از آن دارالترجمه ای که شما را بیمه نکرده است شکایت کنید و سوابق بیمه خود را ادعا کنید وزارت کار از شما حمایت می کند

  30. وحید
    ۱۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۰ | #55

    با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری

    من با مدرک مهندسی الکترونیک کارمند یکی از دستگاههای دولتی هستم و حدود ۱۱ سال است که بعدازظهرها بصورت نیمه وقت(۲۸ ساعت در هفته) در حرفه برقکار در شرکتی مشغول کار می باشم.ضمنا دوره برقکار خانگی و نیز برقکار صنعتی را حدود ۲۰ سال پیش در آموزشگاهی گذرانیده ام و مدارک مربوطه را دارم. سئوال من اینست که:
    با توجه به اینکه برای کار نیمه وقت بیمه رد نمیشود چطور کارکرد این ۱۱ سال را میتوان اثبات نمود؟ در ضمن شرکتی که من بعدازظهرها برایشان کار میکنم حاضر به ارائه گواهی کارکرد میباشند.

    • ۱۹ آبان ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۵ | #56

      گواهی تنها کافی نیست اینکه بیمه ندارید توجیه دارد چون بیمه کار دولتی هستید ولی تنها در صورتی می پذیرند که قرارداد کار مشخص فیش حقوقی و نیز مدارک مثبته پرداخت مالیات بر حقوق دریافتی از کار دوم را ارایه دهید

  31. مهدیه
    ۱۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۳ | #57

    با سلام
    من بیمه شده تامین اجتماعی هستم ولی پس از مراجعه به مرکز بیمه تامین اجتماعی جهت دریافت لیست بیمه و سابقه کار، به من گفتند بر اساس قانون جدید دیگر لیست بیمه جهت ارائه با دارالترجمه یا سفارت به کسی داده نمی شود. این در حالیست که دوستان دیگرم از کارگزاران دیگر به راحتی لیست بیمه را ردیافت کرده اند.
    در اینصورت تنها راه کاری که می ماند این است که سابقه را از سایت تامین اجتماعی دریافت کنم. آیا این لیست اعتبار دارد؟ البته شرکتی که در آن کار می کنم قبول کرده است که نامه ای هم ضمیمه کند و سابقه بیمه دریافتی از سایت را هم مهر و امضا نماید.
    با تشکر از سایت بسیار خوب شما

  32. rezayi
    ۱۴ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۱۲ | #59

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر

    در مورد ۵ سالی که از مدرک تخصصی نباید بگذرد سوال دارم :
    آیا این ۵ سال دقیقا حساب می شود یا از سال تحصیلی حساب می کنن؟ من در جولای ۲۰۰۸ فارغ التحصیل شدم آیا می توانم بعد از ۲۰۱۳ مدارک را بفرستم و امتیاز مربوط به رشته را بگیرم با توجه به اینکه فقط ۳ ماه تجربه کاری بیمه مرتبط با مدرک دارم؟

    با تشکر فراوان

  33. farahani
    ۱۳ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۸ | #61

    با عرض سلام و احترام
    جناب اقای مختاری
    می خواستم بدانم که آیا امتیاز سابقه کار به من تعلق میگیرد؟
    (توضیح: اینکه بنده ۱۰ سال سابقه کارو بیمه تامین اجتماعی در یک شرکت تولیدی را دارم و ۱ سال پیش موفق به گذراندن یک دوره آموزشی فنی و حرفه ای و گرفتن مدرک آن شده ام که می خواهم با آن مدرک برای نیروی متخصص کبک اقدام کنم ولی سابق بیمه ای برای این دوره ای که گذرانده ام, ندارم و با سوابق بیمه ای ۱۰ ساله ام نیز غیر مرتبط میباشد. می توانم با ارائه یک گواهی به شرح اینکه: از ۱ سال پیش به صورت پاره وقت ((بعد از پایان وقت کاری شرکت)) درجای دیگر مرتبط با مدرک فنی و حرفه ایم مشغول به کارآموزی (بدون حقوق) بوده ام و با توجه به اینکه برای کار پاره وقت نمی شود بیمه رد کرد و مخصوصا برای من که در شرکت تولیدی بیمه کامل رد میشود ونمی توانم آن را کنسل کنم.علاوه بر امتیاز مدرک, امتیاز سابقه کار را نیزدریافت میکنم؟) باتشکر اززحمات شما.

  34. شیما
    ۱۲ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۷ | #63

    با سلام و تشکر فراوان از راهنمایی ها و پیگیری های شما.
    ببخشید من متقاضی مهاجرت از طریق نیروی متخصص کبک هستم و با خوندن مطالب شما و بقیه س سایت ها فکر می کنم با اینکه چهارساله سابقه ی کار اونم نه در یک جا بلکه در چند جا به طور همزمان رو دارم اما کلا مشکل بیمه دارم.

    من فوق لیسانس شیمی هستم و یکسال پیش فارالتحصیل شدم. در این یکسال خودم یک آزمایشگاه اجاره کردم و در اون مشغول انجام پروژه های تحقیقاتی برای دانشگاه ها یا مراکز دیگه شدم. در این مدت دو پروژه تحقیقاتی انجام دادم که به تولید صنعتی هم رسیده (البته این دو پروژه مربوط به خودمه). با توجه به این موضوع که من بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی،خودم کاری رو شروع کردم و برای کسی کار نمی کنم که بخواد بیمه رد بشه من چظور می تونم این موضوع رو عنوان کنم و از این سابقه استفاده کنم؟ من الان فقط قرارداد اجاره ی آزمایشگاه و قراردادهای پروژه ها با مراکز مختلف رو دارم. من باید در این مدت خودم، خودم رو بیمه ی خویش فرما می کردم؟

    سوال دوم اینکه دو تا ثبت اختراع دارم. این ثبت اختراع ها یا پروژه هایی که به تولید رسیده، در صورتی که از اون شرکت ها و کارخونه هایی که براشون تولید رو راه انداختم تاییدیه و حسن کار بگیرم تاثیری می تونه در سابقه ی کاریم داشته باشه یا آفیسر برای مصاحبه فقط بیمه رو می بینه؟

    سوم اینکه حدود ۴ ساله که در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می کنم اما مانند خیلی جاهای دیگه، قراردادی هستم و فقط با افرادی قرارداد بسته می شد که خودشون بیمه تامین احتماعی بودند و من هم از طرف خانواده چندین سال بیمه هستم و واسه همین این سابقه ی کارم هم بدون بیمه از طرف دانشگاهه و فقط قرارداد دارم. البته در هر قراداد ذکر شده که از حقوقم مالیات کم شده. این سوابق میتونه کمکم کنه ؟

    عذر می خوام اینقدر طولانی شد.

    • ۱۵ آبان ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۱ | #64

      بیمه خانواده خاصیتی ندارد ملاک بیمه درمانی نیست منظور بیمه بازنشستگی و بیکاری است

      در مورد کیس شما باید یک حسابرس گزارش حسابرسی از وضعیت قراردادهای شما تهیه کنند در حقیقت شما بیزنس داشته اید و مالیات داده اید و همه اینها سوابق شما را اثبات می کند پرونده حساسی است و باید با دقت بسته شود

  35. فهیمه
    ۱۲ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۱ | #65

    سلام
    من به مشکلی برخوردم. من برای ویزای دانشجویی اقدام کرده ام. در فرمهای مربوطه می بایست سوابق کاری ارائه میشد. من از طرف یک شرکت در طول تحصیلات کارشناسی ارشد بیمه شدم که این شرکت حتی در شهر محل تحصیل هم نمی باشد. در فرم مربوطه هم اصلا توجه نداشتم که این را به عنوان سابقه کار بنویسم. آیا امکان اینکه از سازمان بیمه تامین اجتماعی استعلام شود وجود دارد؟
    به نظر شما آیا اشتباه به وجود آمده را برایشان شرح دهم و در کمال صداقت بنویسم که قضیه از چه قرار است؟ البته من برای نیوزلند اقدام کرده ام
    ممنون میشوم که هر چه زودتر من را راهنمایی کنید

    • ۱۵ آبان ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۳ | #66

      در ویزای دانشجویی این موضوع حساسیت ندارد ولی تصحیح آن را توصیه می کنم چون اگر بعدها بخواهید برای اقامت اقدام کنید همین فرمها باز بینی می شود و نباید مغایرتی باشد

  36. delara
    ۹ آبان ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۶ | #67

    با سلام و خسته نباشید،
    من برای کبک اقدام کردم و ۳ ماه پیش وقتی داشتم همسرمو به پروندم اضافه می کردم مدارکمو آبدیت کردم.الان واسم نامه ی درخواست بیمه اومده،با توجه به اینکه شرکت ما چند بخش است و من در بکی از این بخش ها کار میکنم الان متوجه شدم که بیمم در بخش های دیگه رد شده،الان بیمه ی من با گواهی هایی که فرستادم فرق می کنه چه کار باید بکنم؟

  37. دل آرا
    ۸ آبان ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #69

    باید اضافه کنم که ۳ ماه پیش ازدواج کردم و مدارک کاریمو آبدیت کردم،به نظرتون الان که ازم سابقه بیمه خواستن،می تونم از شرکتی که توش بیمه رد شده گواهی بگیرم؟اگر این کارو بکنم شک نمی کنن که چرا توی یک روزه دو جا سابقه کاری دارم.
    یا بهتره یه نامه ضمیمه ی سابقه ی بیمم بکنم که چون محل کارمون ساختمان مسکونییه بیمه نمی تونسته رد بکنه به همین دلیل بیمم توی شرکت دیگمون رد شده.
    آقای مختاری واقعا نمی دونم چه کار باید بکنم.

  38. دل آرا
    ۸ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۸ | #70

    سلام آقای دکتر مختاری،

    من ۲٫۵ سابقه ی کاری با بیمه دارم،۲ سال پیش مدارکمو برای کبک فرستادم،الان متوجه شدم که اسمم در یکی دیگر از شرکت های کمپانی که کار می کنم رد شده در صورتیکه نامه های سابقه کاری که فرستادم از شرکت دیگر است.الان از من سابقه ی بیممو خواستن چطور می تونم توجیه کنم که توی ایران چنین مشکلی هست.
    لطفا راهنماییم کنید.
    با تشکر

  39. ahmad
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۳ | #72

    @علی مختاری
    آقای دکتر سلام مجدد واقعا از راهنماییتون ممنونم. آیا لازمم هست که فیش حقوقی و دفترچه بیمه ام را ترجمه کنم و به همراه سایر مدارک بفرستم و یا کافیه که در روز مصاحبه با خودم ببرم؟

  40. محمد
    ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۱ | #74

    سلام آقای دکتر
    آیا آفیسرها در موقع چک کردن سابقه بیمه فقط به مدارکی که ما میدهیم استناد میکنند یا خودشان هم از جاهای دیگر مثل سایت تامین اجتماعی استعلام میکنند؟
    با تشکر فراوان از جنابعالی

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۳۱ | #75

      شما موظف به گفتن حقیقت هستید پس این سوال جای طرح ندارد. بله اگر بخواهند امکان هر گونه بررسی بیشتر دارند
      تقلب نکنید

  41. farahani
    ۵ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۰ | #76

    با سلام واحترام
    جناب آقای مختاری میخواستم بدونم آیا سابقه کاری باید حتما مرتبط با رشته ای که به عنوان تخصص در آن اقدام میکنیم باید باشد(توضیح:اینکه بنده ۱۰ سال سابقه کارو بیمه تامین اجتماعی در یک شرکت تولیدی را دارم و ۱ سال پیش موفق به گذراندن یک دوره آموزشی فنی و حرفه ای و گرفتن مدرک آن شده ام که امتیاز خوبی دارد ومی خواهم با آن مدرک برای مهاجرت اقدام کنم ولی سابق بیمه ای برای این دوره ندارم و غیر مرتبط با سوابق بیمه ای ۱۰ ساله ام میباشد و با توجه به اینکه نمی توانم بیمه اولم را کنسل کنم. میشود با ارائه یک گواهی دال بر اینکه بعد از ظهرها به صورت پاره وقت درجای دیگر مرتبط با مدرک فنی و حرفه ایم مشغول به کاربوده ام. پرونده ام راپیش ببرم و مشکلی نخواهد داشت. باتشکر اززحمات واطلاع رسانیهای مفیدتون.

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۷ | #77

      اگر مدرک امتیاز داری را در ۵ سال گذشته گرفته اید برای داشتن امتیاز آن نیاز به سابقه کار ندارید

  42. رضا
    ۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۱ | #78

    با سلام خدمت آقای دکتر
    اگر به کسی ۶۰روز مهلت جهت ارسال مدرک زبان بدهند و شخص نتواند در این ۶۰ روز مدرک زبان بگیرد سرنوشت پرونده اش به چه صورت میشود؟
    با تشکر فراوان از شما

  43. رضا
    ۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۸ | #80

    با سلام خدمت آقای دکتر
    آیا آفیسرها سوابق بیمه ما را از روی مستنداتی که خودمان ارائه میکنیم چک میکنند یا از روی سایت بیمه تامین اجتماعی؟
    با تشکر از راهنمایتان

  44. نازی
    ۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۰ | #82

    @علی مختاری

    جناب آقای مختاری خیلی از پاسخ شما سپاسگزارم . خوشبختانه من دوره تخصص را به صورت آزاد می گذرانم و نه تنها حقوق نمی گیرم بلکه شهریه هم پرداخت می کنم. فقط می خواستم ۲ سوال دیگر هم از خدمتتون بپرسم و از حضورتون خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.

    ۱- آیا در صورتی که بخواهم در رشته زبان انگلیسی ادامه تحصیل بدهم بهتر است در دانشگاهی در ایران باشد یا خارج از ایران ؟ آیا با توجه به شرایط من خواندن رشته ای غیرمرتبط با رشته اولم وابستگی حساب می شود یا بهتر است در خارج ادامه تحصیل بدهم؟

    ۲- آیا کنپارس خدمات ویزا دانشجویی می دهد؟

    بسیار سپاسگزارم.

  45. رضا
    ۲ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۸ | #84

    با سلام خدمت آقای دکتر
    رشته بنده ۱۶ امتیازی هست و ۶/۲۰۱۲ فایل نامبر گرفتم در ضمن مدارکم را بدون مدرک زبان ارسال کردم. آیا درخواست ارسال مدرک زبان از بنده میکنند؟ اگر جواب بله است حدودا چند ماه بعد از تاریخ دریافت فایل نامبر درخواست ارسال مدرک زبان از بنده میکنند؟ و تو نامه درخواست مدرک زبان چند ماه وقت برای ارسال میدهند؟
    با تشکر فراوان از شما

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۳ | #85

      بسته به نظر افسر است اگر تشخیص دهد لازم است می تواند از شما نمره زبان بخواهد و معمولا ۶۰ روز فرصت دارید

  46. رضا
    ۲ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۰ | #86

    سلام آقای دکتر من ادعای ۴۹ ماه سابقه کار از شرکتی را کردم(با نامه ترجمه شده از شرکت مذکور) اما بغیر از ۶ ماه اخیر سابقه بیمه از ان شرکت را ندارم. آیا امتیاز سابقه کار را مگیرم؟
    خیلی ممنون از راهنمایی تان

  47. اهورا
    ۲ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۲ | #88

    من از گروه اول هستم یعنی بیمه تامین اجتماعی نداشتم ولی با ارائه برگه های پرداخت مالیات که بصورت سالیانه بود و همچنین فیش حقوقی ماهانه که در آن مبلغ مالیات کسر گردیده بود.تونستم در همین مصاحبه های اخیر از پروندم دفاع کنم و در مصاحبه قبول بشم.آفیسر بدون چون و چرا تمام سوابق من رو کامل طبق فرم اولیه که فرستاده بودم قبول کرد و تمام امتیاز سابقه کار رو داد.مطلب جنبه اطلاع رسانی داشت.

  48. ahmad
    ۱ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۰ | #90

    سلام آقای دکتر.
    من با مدرک فوق لیسانس مهندسی شیمی, کارمند رسمی شرکت نفت هستم و ۶ سال هست که در این شرکت مشغول به کار هستم و هر ماه از حقوق بنده مالبات و سهم صندوق بازنشستگی نفت کسر میشود. از طرفی کارمندان شرکت نفت فقط بیمه همین شرکت بوده و در جای دیگر بیمه آنها اعتباری ندارد و اصلا با سازمان تامین اجتماعی ارتباطی ندارند.
    در گواهی اشتغال به کارم قید شده که ۶ است که سابقه دارم و بعنوان کارمند رسمی این شرکت مشغول فعالیت هستم. حال برای اثبات سابقه بیمه چه کاری میتوانم انجام دهم؟ چنانچه در نامه ی قید شود که من ماهانه به صندوق بازنشستگی نفت مبلغی را پرداخت میکنم کفایت میکند؟
    قبلا از راهنماییتون تشکر میکنم.

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۵ | #91

      ما مشکل ندارید صندوق بازنشستگی نفت را می شناسند. دفترچه بیمه و فیش حقوقی را حتما همراه داشته باشید

  49. نگار
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۷ | #92

    با درود
    آیا متقاضیان نیروی متخصص فدرال نیز نیاز به ارایه یا داشتن سابقه بیمه برای سابقه کاری دارند؟
    و آیا در روند بررسی پرونده حتما توسط اداره مهاجرت کانادا چک می شود؟
    باتشکر فراوان

  50. Ali
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۸ | #94

    با سلام

    جناب مختاری از موکلین شما هستم ،چطور می‌تونم به آدرس ایمیل شما دست رسی داشته باشم

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.