خانه > نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

۱۲ مهر ۱۳۹۱

قول داده بودم در مورد بیمه اشاره ای داشته باشم که امروز فرصت آن دست داد.

پس از مطالعه همه جانبه موضوع و جمع آوری مستندات طی چند ماه نامه ای تهیه کردیم در مورد وضعیت بیمه در ایران و اینکه نه داشتن سابقه بیمه دال بر داشتن سابقه کار است و نه نداشتن آن دلیل خوبی است بر اینکه فرد سابقه بیمه ندارد البته بر بخش اول داستان چندان تاکید نکردیم. برای اثبات سخن خویش البته تمام مستندات لازم از جمله مطالبی که به صورت رسمی در مورد خودداری کارفرمایان از بیمه کردن کارمندان خود و نیز استدلالهای دیگر را مطرح کردیم. جالبترین بخش این مستندات هم تایید مسوولین مختلف دولتی و نیز خود تامین اجتماعی در مورد تخلف گسترده کارفرمایان در این زمینه با وجود الزام قانونی و نیز جریمه های قانونی موجود بود.

این نامه پر و پیمان را برای مسوولین اداره مهاجرت کبک فرستادیم. از مدیران برنامه و ادارات آن گرفته تا وزیر و معاونانش. پس از مدتها پاسخی دریافت کردیم از معاون وزیر مهاجرت کبک مبنی بر اینکه با وضعیت بیمه در ایران بیگانه نیستند اما تنها مرجع تایید سوابق کاری در ایران از نظر آنها سازمان تامین اجتماعی است. و در جای دیگری اشاره کرده اند که راه دیگری برای اثبات سوابق کاری افراد نمی شناسند اما اگر فردی که سابقه بیمه ندارد بتواند ثابت کند که بابت حقوق دریافتی خود به دولت مالیات داده است در این صورت سوابق وی را می پذیرند.

بنابراین در مورد وضعیت بیمه افراد یکی از حالتهای زیر را دارند:

۱- سابقه بیمه دارند یا حداقل بخشی از سوابق آنها همراه با بیمه بوده است. این افراد برای آن بخش از سوابق که بیمه دارد امتیاز لازم را می گیرند و برای بخشی که ندارد مانند یکی از حالتهای زیر می شود.

۲- متقاضی سابقه بیمه ندارد ولی امکان اثبات پرداخت مالیات بابت حقوق را دارد. البته از آنجا که فرار از بیمه کردن افراد معمولا با هدف فرار از تعهدات دولتی از جمله پرداخت مالیات است نمی دانم چه میزان این امکان هست که فردی که بیمه ندارد پرداخت مالیات را ثابت کند.

۳- متقاضی سابقه بیمه ندارد و امکان اثبات پرداخت مالیات هم ندارد. در این صورت تنها راه برای متقاضی مراجعه به وزارت کار و طرح شکایت از کارفرما برای تخلف از قانون در مورد بیمه کردن کارمند خود بوده است. این شکایتها معمولا به نفع کارمند تمام می شود و کارفرما مجبور می شود علاوه بر پرداخت جریمه تخلف از قانون حق بیمه های نداده را بدهد و تامین اجتماعی هم سوابق فرد را به رسمیت می شناسد.

پایدار باشید

  1. عفت
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۰ | #1

    سلام آقای دکتر مختاری
    متقاضی مهاجرت کبک با رشته آمار هستم ( مدارک ارسال شده ولی هنوز فایل نامبر نگرفته ام ).هفت ماه سابقه بیمه دارم بعد از آن به مدت سه ماه است که در مرخصی زایمان بسر می برم .
    ۱-آیا هفت ماه سابقه بیمه من برای حداقل امتیاز بیمه کفایت می کند؟ ( مدرک کارشناسی را سه سال پیش گرفته ام ).
    ۲-آیا مدت زمان مرخصی زایمان که در ایران جزء سابقه بیمه است در سوابق بیمه فایل من تاثیر دارد یا خیر؟
    با تشکر از لطف جنابعالی

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۵ | #2

      چیزی به اسم حداقل امتیاز بیمه نداریم اگر منظور این است که امتیاز کافی دارید یا خیر که خوب با این اطلاعات نمی توان نظر داد
      مرخصی زایمان سابقه کار نیست

  2. مروارید
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۲ | #3

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    نوشته بودید که اخیرا شما هم جهت تعویض پاسپورت دچار مشکل شده بودید ، البته شرمنده این سوال رو از حضورتون می پرسم ، چطور تو این مدت مگه الزاما جهت اخذ شهروندی ،۳سال از هر ۴سال باید لاینقطع باشه یا به خاطر سفرهای متعدد به حکم کاری به ایران شرایط هنوز ایجاد نشده.باز هم عذرخواهی می کنم.

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۷ | #4

      موضوع پاسپورت ایرانی بود و نه کانادایی
      پاسپورت ایرانی من همزمان با بسته شدن سفارت منقضی شد
      همین

  3. محمد يتدگار
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۵ | #5

    سلام جناب دکتر
    بنده مهندس الکترونیک هستم با ١۵ سال سابقه کار در ایران خودرو و دوره های زیادی در اروپا در رابطه با سیستم های الکترونیک خودرو و تجهیزات مختلف سالن مونتاژ و تست دیده ام که همه را فرستادم بنده جزو ٣٨ رشته ایی ها بعنوان مدرس کمپانی اقدام کردم و مدارک زیادی ارسال نمودم و در اپریل ٢٠١٠ فایل نامبر من امده است التدا پرونده در سوریه بود و سپس ماه اخر٢٠١١ به ورشو منتقل شده و در سایت inprocess شدم
    بتازگی ٢ اختراع ثبت نموده ام البته اسم ٣ نفر دیگر هم در اختراع بنده هیت و پس از شرکت در جشنواره نخبگان در سنندج برنده شده و هم اکنون نخبه درجه ٣ می باشم که هنوز کارت برای من ارسال نشده ولی می توانم از سازمان نامه بگیرم بنظر شما می توانم این مدارک را ترجمه کرده بفرستم ایا تاثیر در زودتر بجریان افتادن پرونده من دارد همسر من هم مهندس الکترونیک با ١٠ سال سابقه در مرکز تحقیقات مخابرات است و بچه نداریم بنده دیر متوجه شکایت شدم وگرنه حتما شرکت میکردم لطفا مرا راهنمایی کنید ٠٩١٢٣١۵٣٨٩٠ موبایل بنده و منولد اسفند ١٣۵١ هستم

  4. nika
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۴ | #7

    سلام آقای مختاری .رشته من آمار است سال گذشته که مدارک فرستادم صحبتی از بیمه نبود من ۲ سال سابقه کار بدون بیمه دارم ولی ۱ ماه پیش از من خواستند شماره بیمه را به سابقه کارم اضافه کنم که من ندارم هیچ مدرک مالیاتی یا شکایتی از کارفرما هم نمی توانم تهییه کنم سابقه کارم را دوباره بدون شماره بیمه بفرستم؟ لطفا راهنمایی کنید

  5. سارا
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۸ | #9

    با سلام مجدد آقای دکتر مختاری
    از اینکه پاسخ گوی من بودید سپاسگزارم . سوالم را تکمیل میکنم که من تازه می خواهم برای مهاجرت به کبک اقدام کنم آیا می بایست مشغول به کار شوم یا با همین وضعیت بیمه بیکاری می توانم درخواست مهاجرت دهم. و اگر لازم است که مشغول به کار شوم می بایست در همان زمینه شیمی باشد یا خیر ؟
    سپاسگزارم

  6. سارا
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۸ | #11

    با سلام مجدد آقای دکتر مختاری
    از اینکه پاسخ گوی من بودید سپاسگزارم . من همان کارشناس شیمی هستم که حدود ۸ سال در یک شرکت شیمیایی خصوصی در واحد تحقیق و توسعه آن مشغول به کار بودم ولیکن حدود ۱۱ ماه است که از کار بیرون آمده و از بیمه بیکاری تامین اجتماعی استفاده می کنم . سوالم را تکمیل میکنم که من تازه می خواهم برای مهاجرت به کبک اقدام کنم آیا می بایست مشغول به کار شوم یا با همین وضعیت بیمه بیکاری می توانم درخواست مهاجرت دهم. و اگر لازم است که مشغول به کار شوم می بایست در همان زمینه شیمی باشد یا خیر ؟
    سپاسگزارم

  7. SHADI
    ۲۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۰ | #12

    سلام آقای مختاری ,خیلی ممنون خواهم شد اگر زحمت بکشید و بگویید برای کسانیکه وقت پاسپورتشان تمام شده است و الان می خواهند به ایران مسافرت کنند, در مونترال کجا باید تجدید پاسپورت بکنند, با تشکر از شما

  8. شادی
    ۲۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۱ | #14

    ؟

  9. سارا
    ۲۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۳۷ | #15

    سلام آقای دکتر مختاری
    من کارشناس شیمی هستم و حدود ۸ سال در یک شرکت شیمیایی خصوصی در واحد تحقیق و توسعه آن مشغول به کار بودم و ۸ سال بیمه تامین اجتماعی دارم و لیکن حدود ۱۱ ماه است که به خاطر نگهداری از فرزند ۵/۲ ساله ام از کار بیرون آمده و از بیمه بیکاری تامین اجتماعی استفاده می کنم . سوال اینجانب اینست با توجه به توضیحات فوق در مورد بیمه برای مهاجرت به کبک با مشکل مواجه می شوم یا خیر؟
    سپاسگزارم

  10. لیلا
    ۲۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۰ | #17

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز

    با عرض خسته نباشید. من در مورد گرفتن سوابق بیمه به یک مشکلی خوردم ، من جمع آوری سوابق رو انجام دادم اما واسه گرفتن نامه سابقه از بیمه نیازمند داشتن نامه ای از شرکت هستم اما متاسفانه شرکت من چونکه دولتی است این نامه رو نمیده و من به مدت ۸ سال کامل و الان توی ۹ سال سابقه هستم. با توجه به اینکه توی فیش حقوقیم هم بیمه و هم مالیات کسر میشه می تونم با اون توی روز مصاحبه از خودم دفاع کنم یا اینکه به مشکلی می خورم.

    مرسی از کمک ها و راهنمائیهای همیشگی شما.

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۲۰ | #18

      از سایت تاین اجتماعی پرینت بگیرید ببرید تایید کنند اگر نکردند همان پرینت و فیشهای حقوقی برای اثبات کافی است

  11. امیر
    ۲۲ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۹ | #19

    با سلام خدمت شما آقای دکتر

    من هفته گذشته آنکارا بودم و ویزامو دریافت کردم شرایط بسیار مطلوب بود و به نظر کاملا ” فعالیت جدی شروع شده . اگه از بچه ها کسی میخواد بره آنکارا یک سری اطلاعات من تو این سفر داشتم البته امید وارم آقای دکتر upload کنن .
    ار تو فرودگاه از تاکسی هاشون استفاده نکنین چون فاصله فرودگاه از شهر ۴۰ کیلومتره و حداقل ۱۱۰ لیر شارژتون میکنن من اون جا یک اتوبوس های بسیار مرتب با ۵٫۷۵ لیر (خط ۴۴۲) میبرن میدون کیزیلای و از اون جا به هر تاکسی بگین خیابون جناح سفارت کانادا خیلی سریع میبرنتون . روزهای ۲ شنبه و چهارشنبه جهت مهاجرته و سه شنبه و پننجشنبه مال ویزا توریستی …. خیلی مرتب بود سیستم کاریشون روز اول نامه ها رو میگیرن روز کاری بعد ویززا رو تحویل میدن . اگه وقت کردین به موزه اتاترک هم برین از همون میدون کیزیلای معروف میرن داخل مترو دو خط مترو وجود داره ۱- آنکارای ۲- مترو همون خط آنکارای رو سوار شین ایستگاه سوم پیاده شین تا موزه ۳ دقیقه راهه معرکه بود حتما ببینین . در ضمن این میدون کیزیلای وسط شهره و تمام هتل ها بهش نزدیکن . واسه هتا خوب نزدیک هم هتل ددمان ۵ ستاره است و هتل اوزلیهان که ارزون تره ۳ ستاره است . به امید موفقیت همگی .

  12. Ali
    ۲۱ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۰۱ | #21

    سلام جناب مختاری

    فکر می‌کردم چون موکل دفتر شما هستم ،حتما به پیامم پاسخ میدید!! گویا اشتباه می‌کردم

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۴ | #22

      به همه در حد امکان جواب می دهم ولی هر لحظه اینجا برای پاسخ حضور ندارم صبور باشید ضمن اینکه توصیه می کنم موکلین ایمیل بزنند

  13. فرزانه
    ۲۱ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۴ | #23

    سلام جناب دکتر
    آیا این حساسیت در مورد فدرال هم جدی است؟ من مدرس زبان انگلیسی هستم و سابقه بیمه ندارم، کلیه سوابق شغلی که از دانشگاه های معتبر بوده فرستادم و بابت بیمه نگرانم نکته مهمتر اینکه چرا در شرلیط اولیه مهاجرت بیمه جزو امتیازات محسوب نشده؟؟ آیا می توان بابت این مورد از ( عدم ذکربیمه در شرایط اولیه) از آنها شکایت کرد؟

    با سپاس فراوان

  14. نسرین
    ۲۰ مهر ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۴ | #25

    با عرض سلام و خسته نباشید و با تشکر از تمامی زحماتتان
    من اقامت دائم کانادا را دارم و ساکن مونترال هستم. میخواهم خواهر همسرم را که ۱۱ سال دارد با عنوان ویزای دانش آموزی به اینجا بیاورم.اطلاع دارم که در تورنتو این کار را از طریق درخواست از مدارس آنجا و صدور ویزا انجام می دهند آیا من هم در مونترال میتوانم این کار را کنم؟ یعنی آیا مدارس اینجا هم همچنین قوانینی دارند؟ ممنون از تمام راهنمایی هاتون
    شاد و پیروز باشید

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۶ | #26

      فرقی بین مونترآل و تورنتو نیست موضوع سفارت است که در این موارد ویزا نمی دهد
      تلاش کنید در هر صورت

  15. meryla
    ۱۹ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۹ | #27

    با عرض سلام خدمت دکتر عزیز .شرمنده هستم که شما رو با سوالات زیاد که ناشی از تشویش ونگرانی بیش از حدمون هست اذیت می کنیم اما ما به غیر از شما امید دیگه ای نداریم.جناب دکتر فقط با نگاه به صفحه نامه های سایتتون می شه متوجه شد که هر روز چقدر مدیکال واسه فدرالی ها صادر می شه اما هیچ خبری از کبکی ها نیست.می دونم که دوستان زیادی نگران هستند و این موضوع رو با شما در میان گذاشتند یعنی هیچ کسی جوابگوی ما نیست؟ یعنی شما نمی تونید به عنوان وکیل از سفارت به طور واضح بخواهید که این ابهام ومشگل را برطرف کنه؟ چه دلیلی داره که دمندهای ۲۰۱۲ یه ویزا هم رسیدند (امروز طبق خبری در فروم) اما ۲۰۱۰ ها دست وپا شکسته تا مارچ مدیکال گرفتند؟تو رو خداوضع ما رو هم در ایران مد نظر داشته باشید.تمام زندگیمون و دارائیمون یک سوم شده و اگه می دونستیم کی دقیقا کارمون درست می شه بهتر تصمیم می گفتیم لا اقل در مورد فروش وسایلمون.برای هزارمین بار تمنا می کنم کمی هم به مساله ما بپردازید خواهش می کنم.محض رضای خدا.با تشکر

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۰۳ | #28

      ما هر کاری توانسته این کرده ایم شرایط را هم درک می کنم
      باید منتظر بود چاره ای نیست

  16. انيا
    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۶ | #29

    سلام اقای دکتر ممنون از پاسخگویی شما من نزدیک دو سال است که در مصاحبه کبک قبول شدهام و منتظر مدیکال هستم سوابق بیمه نداشتم اما چون همسرم بیمه تامین اجتماعی بود دفترچه ی بیمه داشتم و با اینکه من مین بودم افیسر سوابقم را پذیرفت و قبول شدیم ایا ممکنه که دوباره در این مورد (بیمه)از من مدرکی بخواهند؟بسیار بسیار ممنون از توجه شما

  17. شیما
    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۷ | #31

    سلام دکتر مختاری عزیز یک سوال ازتون داشتم ممنون میشم جوابمو بدید چون واقعا نمیدونم چراواسه ما اینطوری شد من پرستارم وشوهرم مدرک فنی وحرفه ای جوشکاری داره بهمن ۸۹ مدارک فرستادیم اردیبهشت امسال علیرغم مدرک اجباری نبودن نامه درخواست مدرک برای خودم وهمسرم اومد یک ماهه مدراکمون رو فرستادیم ۶۷امتیاز داریم سن هردومون هم ۳۱ساله ولی نه درانتظار مصاجبه دادن نه دعوت به نظرشما امیدی به ویو شدن ما هست که تا حالاجواب ندادن شما چی فکر میکنید ممنون میشم باراهنماییتون از نگرانی من کم کنید ببخشیداز اینکه مزاحم اوقاتتون شدم

  18. شاهین زنوز
    ۱۸ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۹ | #33

    با سلام، اینجانب اقدام به گذراندن یک دوره قصابی نمودم. لطفا بفرمایید با توجه به اینکه من شاغل میباشم و بیمه من توسط شرکت مربوطه اعمال میشود، جهت کسب سابقه کار قصابی و گرفتن امتیاز سابقه کار چکار باید انجام دهم. و دیگر اینکه آیا احتمال میدهید رشته قصابی مورد نیاز فدرال ۲۰۱۳ باشد یا خیر؟ ممنون از شما . پایدار باشید.

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۰ | #34

      دوره ای را که اخیرا گذرانده اید نیاز به سابقه کار ندارد
      اینکه در رشته های فدرال هست یا خیر را نمی توان پیش بینی کرد

  19. سارا
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۹ | #35

    جناب آقای دکتر با عرض سلام و خسته نباشید.

    من از متقاضیان ۲۰۰۶ فدرال هستم که امید به بررسی پرونده م جزء ۲۰۰۰۰ نفری که قول بررسی داده اند، دارم.

    سوابق کاری من به صورت پروژه ای و پاره وقت هست و بدون سابقه بیمه. بر اساس کیپس ای که حدود یک سال پیش گرفتم، برای ۴ سال کار پاره وقت و کارهای پروژه ای که تا آن زمان در مجموع یک سال می شوند، تنها امتیاز یک سال کار پروژه ای را برای من لحاظ کرده اند. البته در حال حاضر سوابق کار پروژه ای من به قریب به ۳ سال می رسد. و خوشبختانه مربوط به یک شرکت معتبر دولتی در زمینه رشته تحصیلیم هست که برای هر قرارداد، مالیات ۵% هم از مبلغ پروژه کسر شده است.

    به نظر شما اگر در مراحل بعدی از من درخواست سوابق بیمه بکنند، میتونم با ارائه قراردادهای کاری و صورت حساب مالیاتی که از مبلغ قرارداد هام پرداخت شده، سوابق کاریم رو ثابت کنم؟

    باید بگم که امتیاز همون یک سال سابقه کار هم برای من کافیه تا حدنصاب ۶۷ امتیاز رو بگذرونم.

  20. tolou
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۸ | #37

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    سوالی داشتم. چقدر احتمال می دهید قبل از اول ژانویه لیست رشته ها را اعلام کنند؟

  21. سمیه
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۱ | #39

    سلام آقای مختاری عزیز! ما از متقاضیان کبک هستیم مصاحبه رفتیم و فایل فدرالمون هم ۱ ماهی هست که باز شده. میخواستم بدونم هزینه لندینگ فی رو که زمان مدیکال لازمه میشه یکی از آشنایان از خود مونترال به نام ما واریز کنن و فیش رو با مدارک مدیکال ما حضوری ببرن سفارت یا حتما خودمون باید با پست از ایران براشون بفرستیم؟ممنون میشم راهنماییمون کنین. مرسی

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۹ | #40

      می توانند برای شما درفت بانکی تهیه کنند و به سفارت در آنکار بفرستند با اشاره به فایل نامبر شما یا اینکه بفرستند ایران شا بفرستید آنکارا

  22. ترانه
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۲ | #41

    با سلام سوالی از شما دارم.دختر من متقاضی مهاجرت به کبک بوده و در سال ۲۰۱۰فایل نامبرش را گرفته و در انتظار تاریخ اینترویو بود که به ماجرای بسته شدن سفارت در سوریه وانتقال پرونده ها به ترکیه مواجه شد و ۲ماه پیش از اداره مهاجرت نامه ای دادند که باید مدرک تف ارائه دهد و۱۲۰روز مهلت داده اند در غیر اینصورت پرونده اش ریجکت خواهد شد و این در حالیست که دوستان همزمانش بدون امتحان تف برای مصاحبه دعوت شدند و موفق شدند.از آنجا که این امتحان برای افرادی که بعد از دسامبر ۲۰۱۲ تشکیل پرونده داده اند میباشد به نظر شما این بهانه ایست برای رد کردن پرونده یا هدف دیگری در کار است؟؟
    صمیمانه از شما ممنون خواهم شد که پاسخ این مادر دل نگران و منتظر را بفرمایید.
    با سپاس

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۸ | #42

      تصمیم افسر پرونده این بوده است و قاعده ویژه ای ندارد. در هر صورت دختر شما باید زبان فرانسه را برای قبولی کبک بداند و این درخواست جای اعتراض ندارد و هدفی جز بررسی وضع زبان ایشان مطابق قانون نیست

  23. Farzad
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۳ | #43

    Salam aghaye doctor
    Man chand salie ke baraye ye sherkate aerospace kar mikonam vali bimeh nadaram.1 maahe digeh ham nobate mosahebame chikar konam behtare? Chetoori be officer befahmoonam ke man nemikhastam bimeh basham.va Aya nomrehe sabbegheh karamo ke tarjomeh kardam ro mipazirand ya kheyli? Merci

  24. مرجان
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۲ | #45

    با سلام
    ممنون از راهنماییتون
    من خواستم یه تجربه در مئرد شکایت از کارفرما بگم که بقیه هم استفاده کنند
    من وقتی برای سوابق بیمه جهت ضمیمه به پرونده کبک رفتم متوجه شدم که یکی از شرکتها یک سال از بیمه من را رد نکرده
    لطفا اگر این اتفاق برای شما افتاد حتمن اقدام کنید هیچ کار محالی نیست البته من سهوا از لیست جا افتاده بودم اما مراحل رسیدگی به شرح زیر است
    اول با وزارت کار تماس بگیرید و بر حسب آدرس شرکت مذکور شعبه وزارت کار شرکت خود را پیدا کنید
    با کپی تمام مدارکی که می شه ثابت کرد در آن شرکت کار می کردید مثل قرارداد فیش حقوق فیش مالیات حکم انتصاب گواهی اشتغال به کار و کپی شناسنامه و کارت ملی به آنجا مراجعه کنید و فرمی به نام دادخواست را تکمیل و شرح ما وقع با کپی مدارک را تحویل دهید
    آنها یک تاریخ دادرسی که معمولن یک ماه بعد از تاریخ تحویل مدارک هست به شما می دهند و برای کارفرمای شما هم ارسال می کنند. جلسه در روز مقرر تشکیل و معمولن بعد از ۱۵ روز رای صادر و بع از ۱۵ روز دیگر به آدرس شما ارسال می شود تا اینجا می شه ۲ ماه. اگر رای به نفع شما باشد کارفرما ۱۵ روز وقت اعتراض دارد بعد از گذشت این مدت باز به شعبه وزارت کارتون برید برای اجراییه اقدام کنید. آنها شمارا به یک شعبه قضایی معرفی می کنند می روید آنجا درخواست اجراییه را قبت می کنید آنها هم بعد از ۱۵ روز رای صادر می کنند و به دست شما و کارفرما می رسونند تا اینجا ۳ ماه. ۱۰ روز هم به کارفرما وقت می دهند پول را به حساب تامین اجتماعی بریزد. والا بعد از این مرحله قاعدتا باید سوابق شما درست شود. من تا این مرحله پیش رفتنم و نمی دونم بقیه اش چقدر طول می کشه اما با ۳ بار حضور فیزیکی می تونید کلی به خودتون کمک کنید تازه اگر تا روز مصاحبه هم درست نشد همین رای ها رو ترجمه کنید و ببرید روز مصاحبه
    ممنون

  25. شادی
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۶ | #46

    با سلام.منتظر جواب حضرتعالی باشم؟

  26. persepolis
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۳ | #47

    با سلام یک سئوال داشتم من ۵۰ ماه سابقه بیمه دارم ولی الان که پرینت اون رو گرفتم می بینم که اسم شرکتی که از اون برای من بیمه رد شده با شرکتهایی که من قبلا از انها گواهی اشتغال به کار گرفتم فرق داره ایا این برای من اشکال ایجاد میکنه؟

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۰ | #48

      دلیل این تفاوت چیست؟
      این را برای اداره مهاجرت توضیح دهید و از شرکت اصلی نامه بگیرید

  27. nik
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۰ | #49

    با سلام
    آقای دکتر مختاری سوالی درباره مساله بیمه داشتم من متقاضی کبک هستم و فایل نامبر فدرالم مال آگوست ۲۰۱۰ هست و هنوز مدیکال و آپدیتی دریافت نکرده ام و در زمان مصاحبه سابقه کاری که داده ام بدون بیمه بود اما تقلبی نبود فقط بیمه رد نمشد می خواهم بدونم ممکنه الان از من بیمه بخواهند با اینکه من در مصاحبه قبول شدم؟

    باتشکر از زحمات شما.

  28. مروارید
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۰ | #51

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    بنده کار اقامتم درست شده و برای رفتن یکسری مدارک هویتی ، کاری و تحصیلی رو قصد دارم مجدد بدم ترجمه کنن منتها حتما اینبار هم باید مورد تایید امور خارجه قرار بگیره یا همون تاییدیه دادگستری کفایت میکنه.
    سپاسگزارم.

  29. mona
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۰ | #53

    سلام آقای دکتر

    از نامه ارسالی به کبک در خصوص تاخیر در مدیکال ۲۰۱۰ خبری نشد ؟؟

    ممنون از راهنمایی و پیگیری شما

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۳۸ | #54

      نامه را فرستاده ایم و اعلام وصول هم شده خبری گرفتم منعکس می کنم
      مهم اطلاع رسانی به کبک در مورد وضعیت پرونده هایش در فدرال بود و هدف هم همین بود

  30. رضا
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۳ | #55

    جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    با سلام و خسته نباشید
    یکی از دوستان بنام جعفر در بالا کامنتی گذاشته اند که ” بلاخره پس از ۱۳ ماه از مدیکال امروز نامه پاس ریکویست رو دریافت کردم” . مگر اعتبار مدیکال یکساله نیست پس چطور بعد از ۱۳ ماه ایشان پاس ریکوئست شده اند البته بدون مدیکال مجدد؟!
    با تشکر

  31. masoud
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۳ | #57

    سلام جناب مختاری
    پرونده های کبک که مدیکال دریافت کرده اند آیا از نظر سابقه بیمه توسط اداره فدرال بررسی می شوند ، من در شرکتی کار میکنم که از طرف این شرکت بعنوان مدیر پروژه در شرکت های دیگه کار میکنم و بیمه من رو شرکت های فوق رد میکنند نه شرکت اصلی خودم . به نظر شما مشکلی برای من پیش میاد .چون اگر استعلام کنند به نام شرکت اصلی هیچ بیمه ای برای من رد نشده.ممنون میشم جواب من رو بدید.
    با تشکر

  32. Ali
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۴ | #59

    با سلام ،

    جناب دکتر مختاری بنده از موکلین شما می‌باشم ، هنگام ارسال پرونده سابقه بیمه‌ نداشتم اما الان با گذشت ۷ ماه از فایل نامبر ۶ ماه سابقه بیمه‌ دارم که این مدت تا زمان مصاحبه به ۱۷ ماه خواهد رسید ،

    می‌تونم امید به چند امتیاز از سوابقم داشته باشم ،

    با سپاس

  33. نازی
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۵ | #61

    آقای دکتر من فرزند وابسته سرمایه گذار کبک هستم . با توجه به اینکه فکر نمی کنم تا شهریور سال آینده که زمان فارغ التحصیلی من هست به ویزا برسم :
    ۱- آیا اگر من از سال آینده (بعد فارغ.. دوره تخصص) دوره لیسانس زبان را شروع کنم مورد قبول اداره مهاجرت هست یا با توجه به عدم هماهنگی رشته ها مشکل به وجود می آید ؟

    ۲- اگر دوره زبان را نخواهم بروم و بخواهم پایان نامه ام را عقب بیاندازم آیا با ۳۰۰ واحد پایان نامه در یک سال و همچنین الزام به شرکت در امتحان بورد بعد از دفاع مجموعا تحصیل تمام وقت حساب می شود ؟

    ۳- آیا در سن ۲۷-۲۸ سالگی با شرط تحصیل تمام وقت هنوز هم فرزند واپسته حساب میشوم یا دیگه برای اونها خیلی غیر قابل فهمه .

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۳۳ | #62

      ۱- بر اساس قانون تا زمانی در پرونده پدر می مانید که دانشجوی تمام وقت باشید و فاصله ای هم در تحصیل نداشته باشید. توجه داشته باشید که این تنها شرط نیست و شرط دیگر وابسته بودن به پدر و مادر به لحاظ مالی است برخی دوره ها مانند تخصص پزشکی برای فرزند مناسب نیست چون در این دوره ها دانشجوی تخصص حقوق ماهانه دریافت می کند و اثبات وابستگی مالی آسان نیست. در مورد شما نمی دانم این موضوع مطرح است یا خیر ولی به آن توجه کنید. خواندن رشته دیگر در دانشگاه ایرادی ندارد مهم این است که دانشجوی تمام وقت بودن بر اساس قانون صدق کند

      ۲- طولانی کردن پایان نامه احتمالا باعث خروج شما از تعریف دانشجوی تمام وقت می شود در هر ترم باید این تعریف صدق کند از شما کارنامه می خواهند و باید تعداد واحدها توجیه داشته باشد

      ۳- با رعایت موارد بالا سن مهم نیست

  34. كاظم حبيبي
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۴ | #63

    با سلام و با تشکر از زحمات بی دریغ شما جناب آقای دکتر مختاری
    سوالی از شما داشتم که لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه این مطلب را برای آفیسر توضیح دهم.
    من نامه کاریم را از یک شرکت گرفتم و برای تشکیل پرونده فرستادم
    البته این شرکت با توجه به پروژه هایی که بدست میآورد من را به عنوان مامور به شرکتهای دیگر میفرستاد که در این مدت با توجه به قرارداد فی مابین دو شرکت بیمه و حقوق من توسط آن شرکتهایی که به آن مامور میشدم پرداخت گردیده و در حقیت من با آن شرکتها قرار کارمندی امضاء میکردم.
    من۸سال سابقه بیمه دارم که ۴ سال در یک شرکت و دو سال در شرکت بعدی و ۲ سال در این شرکت فعلی مشغول هستم.
    از شرکتی که من را به صورت مامور به شرکتهای دیگر میفرستاده میتوانم نامه کاری بگیرم که از تاریخ تا تاریخ در شرکت ثانی مشغول به کار بوده ام و در ضمن از شرکت فعلی هم که در آن مامور هستم میتوانم نامه کاری بگیرم
    سعی خود را هم انجام میدهم که ریز بیمه را نیز تهیه کنم را از شعبه مربوطه تهیه کنم.
    لطفا من را راهنمایی کنیدبا توجه به اینکه درفرمی که پر کردم من فقط نام شرکتی را آورده ام که من را به شرکتهای دیگر مامور کرده و از آن نامه کاری گرفته ام مشکل ایجاد نمیکند
    در ضمن شرکت فعلی به کارمندانش فیش حقوقی نمیدهد و به صورت نقدی تسویه حساب میکند
    زمان ارسال پرونده من بیمه اجباری نبوده است

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۲ | #64

      از شرکت مادر نامه توصیحی بگیرید که همین موضوع را توضیح دهد همین که به من گفتید را برای اداره مهاجرت هم روشن کنید

  35. شادی
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۳ | #65

    سلام آقای دکتر مختاری. چرا به سؤالم پاسخ ندادید و حذف کردید؟ 🙁

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۲۱ | #66

      حذف نشده است و پاسخ دادم. هر رزو نمی توانم به وبلاگ سر بزنم و متاسفانه چند روز یک بار می آیم

  36. شادی
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۸:۵۷ | #67

    باسلام و تشکر. من لیسانس حسابداری و شوهرم نیز لیسانس مخابرات هستیم. متقاضی اصلی مهاجرت به کبک از طریق نیروی کار ماهرمن هستم و شغلم دبیر درس حسابداری است. در موقع پرکردن فرمهای مهاجرت چون فکرکردیم که دبیری شغلی نیست که به عنوان شغل مرتبط با حسابداری و مالی محاسبه شود و شوهرم نیز چون برای گرفتن رزومه دچار مشکل میشد بناچار گواهی کار سوری به عنوان مسئول حسابداری یک شرکت برای خودم و مسئول مخابرات یک شرکت دیگه برای شوهرم جور کردیم و فرستادیم(البته اونموقع مصاحبه ها در سوریه بود و بیمه نمیخواستن). بنابراین مسلمه که سابقه بیمه از کار در اون شرکتها نمیتونیم جور کنیم.خواستم خواهش کنم اگه ممکنه راهنمائی کنید. اگه سابقه بیمه آموزش پرورش(با شغل دبیری) و مخابرات را با خودمون موقع مصاحبه ببریم ودر فرم application هم که موقع مصاحبه باید بروز ارائه بدیم هم اشاره به کار در آموزش پرورش و مخابرات کنیم و درنهایت بگیم که چون در این دوجا بیمه میدادیم دیگه توافق کردیم در محل کار دوم خودمون برامون بیمه رد نکنن، مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه چطور قانع کنیم که چرا در فرم اولی اشاره به شغل اولمون یعنی آموزش پرورش و مخابرات نکردیم؟ البته من برای گرفتن رزومه و بیمه آموزش پرورش مشکلی ندارم و همشو با سند میتونم ارائه بدم و شوهرم هم نهایتاً بتونه بیمه مخابراتشو بگیره و برای رزومه مشکل داره و نمیدن، البته غیراز رزومه میتونه مثلاً فیشهای حقوقی یا احکام استخدامی یا کارت شناسائیشو ارائه بده. ببخشید سرتون رو درد آوردم. ممنون.

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۱۶ | #68

      چه عرض کنم خانم شادی
      کاری کرده اید و خود را در دام انداخته اید. هر گونه توصیه من به شما خلاف مقررات خواهد بود و برای من مسوولیت آفرین است. توقع نداشته باشید که به عنوان یک مشاور رسمی مورد اعتماد دولت کانادا و کبک به شما راهکار در این زمینه بدهم. شما اقرار می کنید که مدرک صوری داده اید من چه بگویم؟؟

  37. فرهاد
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۴ | #69

    سلام
    در مورد مالیات برحقوق که فرمودید .اساسا کسی که بیمه نیست مالیات برحقوقی هم از طرف شرکت یا موسسه ای که افراد در آن کار میکنند برایشان رد نمیشود. من فکر نکنم حتی یک نفر را بتوان پیدا کرد که کارفرما برایش بیمه رد نکند ولی مالیات حقوق بپردازد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند. و پرداختن به بحث مالیات بر حقوق فقط کار را پیچیده تر میکند.
    با سپاس

  38. هدي
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۵ | #71

    با سلام
    جناب دکتر با توجه به صحبت دوستمون که گفتند چند ماه بعد مدیکال ازشون سابقه ی بیمه خواسته شده می خواستم بپرسم مگه ممکنه بعد تایید و مرحله ی مدیکال باز هم درخواست سوابق بیمه کنند؟؟؟پس برای ۳۸تایی های شرکت کننده در شکایت هم ممکنه اینگونه شه؟
    با سپاس

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۶ | #72

      مورد خاصی است که به ندرت اتفاق می افتد
      در حالتی است که اصالت مدرک زیر سوال باشد. ارایه مدرک تقلبی هر زمانی می تواند دردسر ساز باشد

  39. نورا پورولی
    ۱۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۴:۴۲ | #73

    جناب اقای دکترمختاری باتشکرازپاسخهای سریع ودقیق شما بنده بیمه تامین اجتماعی ۱۲سال دارم ونگرانی من فقط از زمان جهت استعلام و…

    می باشد معمولا در این شرایط پس از ارسال مدارک خواسته شده چون کپی پاسپورتم خواسته شده است چقدر وقت زمان حدودا طول میکشه؟

    چون من ۲ دختر۱۰و۱۲ساله دارم که زمان برایم مهم است وبیمه بنده تامین اجتماعی است که به فرموده شما مشکلی ندارد.

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۰۹ | #74

      من که متوجه منظور شما نشدم
      زمان در کنترل شما نیست و تضمینی هم ندارد طبیعی است که زمان مهم است و برای همه همینطور است

  40. نورا پورولی
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۴۵ | #75

    سلام جناب اقای دکترمختاری خسته نباشید من باسایت وزین شما تازه اشناشدم من اقدام کننده اصلی گروه ۱۰۰۰تایی ۲۹ تایی هستم که الان بعد از حدود۹ماه از مدیکال در فدرال ازمن سوابق بیمه خواستن که فکرکنم عجیبه ومیخواستم بدونم این مدارک بیمه بنده چطوری وازکجا استعلام میشه؟نکته جالب
    فتوکپی پاسپورتم از من وخانواده ام خواستند اگر اینها را بفرستم چقدر بعد نتیجه بررسی مشخص می شود؟
    باتشکر از زحمات شما

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۶ | #76

      پرونده شما در مراحل نهایی است اگر مشکلی با اثبات سابقه نداشته باشید
      منظور شما از اینکه چگونه استعلام می شود چیست؟ شما اگر مدرک بیمه دارید بفرستید و نگران چگونگی استعلام آن نباشید. مدرک تقلبی هم نفرستید

  41. آرزو
    ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۰ | #77

    سلام و ممنون از مطلبتون .
    من یه سئوالی داشتم که زیاد مرتبط با این مطلب (بیمه ) نیست که اگر جواب بدین ،‌ممنون می شم .
    من برای کبک اقدام کردم و فایل نامبرم مال آوریل ۲۰۱۱ هست . تقریبا یکماه پیش برام یه ایمیل آمد که توش یه سری اطلاعات درباره مدارک زبان مورد تایید اونها (فرانسه و انگلیسی) بود ولی ایمیلش مخاطب خاص نداشت و صرفا یه ایمیل اطلاع رسانی در خصوص زبان بود . آیا به نظر شما ، این ایمیل به این مفهومه که به زودی نامه دعوت به مصاحبه ام می آد ؟ و یااینکه باید مدرک زبان براشون بفرستم ؟ (من مدرک آیلتس فرستاده بودم ولی مدرک فرانسه نه )

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۸ | #78

      نامه را به دقت بیشتر بخوانید اگر درخواستی در آن است عمل کنید با این وصفی که کرده اید ای معانی را نمی دهد ولی نامه پیش شماست و می توانید با دقت بیشتر بخوانید

  42. سارا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۳ | #79

    سلام آقای مختاری.
    من شدیدا احتیاج دارم که در مورد پرونده کبک اسکیل ورکرم با یک وکیل حضوری مشورت کنم.
    چی کار باید بکنم؟

  43. علیرضا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #81

    با سلام و تشکر

    من کارمند رسمی یکی از سازمانها هستم و بیمه خدمات درمانی دارم در حدود ۱۰ سال. ظاهرا بیمه خدمات درمانی بر خلاف تامین اجتماعی نامه تاییدیه سابقه بیمه به من نمی دهد. آیا از این رویه اطلاعی دارید یا سایر موکلانتان با این مشکل مواجه بوده اند؟ در اینصورت راهکار حل مشکل چیست.

    با سپاس

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۹ | #82

      شما مشکل بیمه ندارید همان فیش حقوقی شما گویاست هم مالیات کسر شده و هم به سابقه کار شما اشاره شده اگر افسر متوجه قضیه نبود توضیح دهید که کارمندان رسمی دولت زیر پوشش تامین اجتماعی نیستند

  44. مروارید
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۲۱:۲۳ | #83

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    سوال بنده ربطی به پست شما نداره ولی ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید اینکه آیا میشه شخصی از طریق دعوتنامه برای چند ماهی که در خاک کانادا هست با فرد مقیم کانادا ازدواج بکنه و پروسه گرفتن ویزای اقامت دایم رو با تمدید ویزای موقتی که داشته از همون خاک کانادا پیگیر بشه و دیگه برنگرده تا زمان درست شدن ویزای اقامت دایم.
    سپاسگزارم.

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۷ | #84

      بله می شود ولی اگر این ازدواج برای گرفتن اقامت اتفاق می افتد کاری غیر قانونی است

  45. درخشان
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۱۱ | #85

    با سلام
    آقای دکتر مختاری سوالی درباره مساله بیمه داشتم
    بنده فوق لیسانس مترجمی زبان فرانسه هستم.و یکسال است که فایل نامبرم را دریافت کردم,و مدرکtcf c1 هم ارسال کردم. درباره سابقه کارم از سال ۲۰۰۷ سابقه کار پاره وقت مترجمی و تدریس فرستادم,برای مترجمی نامه شرح وظایف و روزنامه رسمی شرکت را ارسال کردم که البته اسمم در آن نیست و فقط جهت اثبات وجود چنین شرکتی ارسال کردم (باید صادقانه بگم که آنجا مشغول به کار نبودم). از سوی دیگر برای کار تدریسم از دی ماه سال گذشته بیمه تمام وقت دارم که هنوز ارسال نکردم و تصور میکنم تا زمان مصاحبه بیشتر از یکسال سابقه بیمه داشته باشم.
    با توجه به شرایط ذکر شده و اینکه نمره سن و زبان فرانسه من کامل است به نظر شما چقدر امکانش هست که بنده به دلیل سابقه کار مترجیم که قابل اثبات نیست یا کم بودن سابقه بیمه رد بشم؟(با توجه به اینکه با همین یکسال سابقه بیمه و بدون احتساب نمره زبان انگلیسیم که البته بد هم نیست بنده ۵۸ امتیاز دارم)
    ممنونم که همیشه راهنمای ما هستید و مرجع بسیار قابل اعتمادی در این زمینه میباشید

  46. احسان ثالثی
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۷ | #87

    با سلام و خسته نباشی خدمت حضرت عالی
    با توجه به اینکه اغلب شرکت ها قرارداد با مدت ۳ ماه با پرسنل می بندد تا مجبور به پرداخت اجباری بیمه نباشند و کارمند نتواند از کارفرما شکایت کند ، ایا این مطلب قابل اثبات به آفیسر هست؟

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۰ | #88

      متاسفانه نمی فهمند ما تلاش کرده ایم در این زمینه ولی اگر قراردادها را دارید و همه سه ماه سه ماه هستند با خود ببرید و سعی کنید موضوع را به افسر حالی کنید

  47. جعفر
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۱۳:۰۳ | #89

    سلام آقای دکتر
    خوشحالم که اولین کامنت این پست شمارو با یه خبر خوش مینویسم بلاخره پس از ۱۳ ماه از مدیکال امروز نامه پاس ریکویست رو در حالی دریافت کردم که کاملا نا امید بودم. میخوام به سایر دوستان هم بگم که ویزاتون میاد بلاخره امیدوار باشین.

  48. عسل
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۲ | #90

    جناب آقای دکتر مختاری با سلام و تشکر از جنابعالی به جهت پیگیری تمام مشکلات مهاجرین
    درصورتیکه شخص مدارک پرداخت مالیات شرکت و تسویه حسابهای مالیاتی شرکت را داشته باشد مدرکی مورد قبول از نظر اداره مهاجرت است. میخواستم بپرسم آیا استباط من از مطالب شما درست است یا نه؟
    با تشکر فراوان

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۵ | #91

      منظور ما در این پست مالیات بر حقوقی است که کارمند گرفته است. در مورد سوال شما اگر عضو هیات مدیره آن شرکت هستید موضوع قابل تامل است ایمیل بزنید اطلاعات بیشتر بدهید

  49. fahimeh
    ۱۳ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۲ | #92

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    جای تسکر دارد که شما همیشه پیگیر مسائل مهاجرتی در دو گروه فدرال و کبک می باشید . با تشکر فراوان از زحمات شما در اینجا از طرف خودم و البته تعداد زیادی از متقاضیان نیروی متخصص کبک از شما خواهش می کنم در صورت امکان پیگیریهایی نیز جهت ارسال مدیکالهای نیروی متخصص کبک QSW نیز داشته باشید . با تشکر فراوان

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۶ | #93

      از لطف شما ممنونم مدت زیادی نیست که نامه مفصلی به نمایندگی از تعداد زیادی از دوستان ارسال شده است

  50. علی
    ۱۲ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۰ | #94

    با سلام
    من یک متقاضی بودم که با توجه به اخبار بسیار مایوس کننده در مورد الزام ارائه بیمه همراه سابقه کار که در حین تشکیل پرونده میشنیدم(که نداشتن آن بلاشک به رد شدنمان منجر خواهد شد)اقدام به ضمیمه کردن یک برگ استعلام سوری بیمه به سابقه کارم کردم ودر نهایت اداره مهاجرت که دیگر این روزها گویی کارمندانش در تامین اجتماعی ایران کار میکنند….!اقدام به رد ۵ ساله پرونده من کرد (با ذکر دلیل=به علت اشتباه بودن یا سوری بودن بیمه).با فرجه زمانی کمی که داده اند برای ادعا و طرح شکایت روی تصمیمشان! با کمال تاسف این در حالیست که در چند سال پیش اصلا بیمه ای نمیخواستند و چند سال بعدش بیمه هاو سوابق کاری سوری بسیار زیادی را که افراد ارائه کرده بودند بررسی نمیکردند و قریب اتفاق آنها الان در خاک کانادا زندگی میکنند!!!!ایا باز کردن پرونده در سالهای آخری اینقدر گناه بزرگی است که چنین رای ناعادلانه ای صادر کنند؟آیا با خود فکر نکرده اند که چقدر زیاد هستند افرادی که بدون بیمه و با سابقه کار ساختگی به آنجا پا گذاشته اند؟؟!دوست دارم نظر شما که یکی از فعالان معتبر در زمینه قوانین مهاجرتی کانادا هستید را بدانم و اینکه چه میشود کرد؟شاید نخواهید در اینجا پاسخی دهید چون قبلا خوانده ام که به سوالات موردی پاسخ نمیدهید ولی این سوال من چندان هم موردی نیست و طیف وسیعی را ممکن است در بر بگیرد.و لااقل لطف فرموده در ایمیلم پاسخ دهید.ممنونم

    • ۱۵ مهر ۱۳۹۱ در ۲۳:۲۱ | #95

      اینکه پیش از این افرادی تقلب کرده اند و تقلبشان اشکار نشده به این معنی نیست که این کار مجاز است. ارسال مدرک تقلبی همیشه ممنوع بوده زمانی به افراد بیشتر اعتماد می شد و فرض بر صحت مدارک بوده افرادی مانند شما این اعتماد را خدشه دار کردند و اینک اصل را بر عدم صحت مدارک گذاشته اند. آن زمان که شرکتهای مهاجرتی متقلب به خصوص آن دوقلوهای اصفهانی ماشین جعل اسناد راه انداخته بودند و پرونده از سر تا به پا تقلبی می فرستادند و افراد هم دانسته به آنها مراجعه می کردند باید فکر این روزها می شد.
      خودمان کرده ایم و خود کرده را تدبیر نیست

برگه نظرات
1 2 3 4 1183
دیدگاه ها مسدود است.