خانه > نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

موضوع بیمه برای متقاضیان مهاجرت به کبک

۱۲ مهر ۱۳۹۱

قول داده بودم در مورد بیمه اشاره ای داشته باشم که امروز فرصت آن دست داد.

پس از مطالعه همه جانبه موضوع و جمع آوری مستندات طی چند ماه نامه ای تهیه کردیم در مورد وضعیت بیمه در ایران و اینکه نه داشتن سابقه بیمه دال بر داشتن سابقه کار است و نه نداشتن آن دلیل خوبی است بر اینکه فرد سابقه بیمه ندارد البته بر بخش اول داستان چندان تاکید نکردیم. برای اثبات سخن خویش البته تمام مستندات لازم از جمله مطالبی که به صورت رسمی در مورد خودداری کارفرمایان از بیمه کردن کارمندان خود و نیز استدلالهای دیگر را مطرح کردیم. جالبترین بخش این مستندات هم تایید مسوولین مختلف دولتی و نیز خود تامین اجتماعی در مورد تخلف گسترده کارفرمایان در این زمینه با وجود الزام قانونی و نیز جریمه های قانونی موجود بود.

این نامه پر و پیمان را برای مسوولین اداره مهاجرت کبک فرستادیم. از مدیران برنامه و ادارات آن گرفته تا وزیر و معاونانش. پس از مدتها پاسخی دریافت کردیم از معاون وزیر مهاجرت کبک مبنی بر اینکه با وضعیت بیمه در ایران بیگانه نیستند اما تنها مرجع تایید سوابق کاری در ایران از نظر آنها سازمان تامین اجتماعی است. و در جای دیگری اشاره کرده اند که راه دیگری برای اثبات سوابق کاری افراد نمی شناسند اما اگر فردی که سابقه بیمه ندارد بتواند ثابت کند که بابت حقوق دریافتی خود به دولت مالیات داده است در این صورت سوابق وی را می پذیرند.

بنابراین در مورد وضعیت بیمه افراد یکی از حالتهای زیر را دارند:

۱- سابقه بیمه دارند یا حداقل بخشی از سوابق آنها همراه با بیمه بوده است. این افراد برای آن بخش از سوابق که بیمه دارد امتیاز لازم را می گیرند و برای بخشی که ندارد مانند یکی از حالتهای زیر می شود.

۲- متقاضی سابقه بیمه ندارد ولی امکان اثبات پرداخت مالیات بابت حقوق را دارد. البته از آنجا که فرار از بیمه کردن افراد معمولا با هدف فرار از تعهدات دولتی از جمله پرداخت مالیات است نمی دانم چه میزان این امکان هست که فردی که بیمه ندارد پرداخت مالیات را ثابت کند.

۳- متقاضی سابقه بیمه ندارد و امکان اثبات پرداخت مالیات هم ندارد. در این صورت تنها راه برای متقاضی مراجعه به وزارت کار و طرح شکایت از کارفرما برای تخلف از قانون در مورد بیمه کردن کارمند خود بوده است. این شکایتها معمولا به نفع کارمند تمام می شود و کارفرما مجبور می شود علاوه بر پرداخت جریمه تخلف از قانون حق بیمه های نداده را بدهد و تامین اجتماعی هم سوابق فرد را به رسمیت می شناسد.

پایدار باشید

  1. لیلا
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۶ | #1

    سلام جناب مختاری
    من لیسانس پرستاریم و ۵ سال سابقه کار دارم ولی یکسال ونیمه سر کار نمیرممیرمیخواستم بدونم از سابقه کار چند امتیاز میگیرم و اینکه ایا میتونم فیش حقوقی قبل و بفرستم؟

  2. هلن قديرى
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۸ | #3

    سلام و خسته نباشید.
    من متقاضی فدرال ۲۰۱۴ هستم و فایل نامبر دریافت کردم. شرکتی که سه ساله توش با عنوان مدیر منابع انسانی مشغول هستم تازه یکماهه بیمه ام کرده البته با پرداخت معوقه احتمالا بتونم از مرداد ماه بیمه بشم. و از زمان ازدواج بیمه همسرم در شرکت نفت هستم. اگر هنگام درخواست آپدیت از من سابقه بیمه بخواهند که جدیدا دوباره باب شده توصیه شما چیه؟ ممنون

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۴ | #4

      هر مدرکی دارید بفرستید در زمان خود
      توصیه میژه ای نمی توان داشت جز اعلام حقیقت

  3. سمیه
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۳ | #5

    بله.ایشان به عنوان وکیل اقدام کردن.حالا من موندم چرا توی حرفشون تناقضه.دفعه اول یه چیزی گفتن بعد که ترکینگ خواستم چیز دیگه ای نشون داد واصلن این ترکینگ بسته پستی متعلق به من است؟چطورمیتوان این قضیه را مشخص کرد؟

  4. سمیه
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۸ | #6

    بله.مدارک من را چک کردن وفرستادن.به عنوان وکیل.بعدتاریخ ارسال مدارک راازایشان پرسیدم تاریخی راگفتن وچندوقت بعدکه ترکینگ رادیدم تاریخ دیگری بود .چطورمیتوان صحت ترکینگ رامشخص کرد که متعلق به بسته من است؟

  5. سمیه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۱ | #8

    منظورم وکیلی بود که ازطریق ایشان اقدام کردم

  6. سمیه
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۰ | #9

    باسلام
    چندی پیش برای فدرال ۲۰۱۴ اقدام کردم بااینکه همه مدارک آماده محکم وشسته رفته بودونمره زبان خوبی داشتم ازایشان تاریخ ارسال به سیدنی ودریافت مدارک توسط سیدنی رادریافت کردم که ایشان دوتاریخ را اعلام کردن بعدکه ازایشان ترکینگ خواستم با ترکینگ نامبری که دراختیارم گذاشتن تاریخ دیگری را مشاهده کردم به نظرتان چطورمی توانم اصل قضیه راپیگیری کنم تا مطمئن شوم

    • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۸ | #10

      من متوجه نشدم داستان چیست
      کس دیگری برایتان اقدام کرده است؟
      راهی جز انتظار تا زمان دریافت فایل نامبر یا بازگرداندن مدارک در صورت نرسیدن به ظرفیت نیست

  7. وحید
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۶ | #11

    سلام اقای دکتر
    من دامپزشک هستم سه سال است مطب دارم ولی از بیمه استفاده نکردم می خواستم بپرسم راهی برای اثبات سابقه کاری دارم یا نه؟
    در واقع من بصورت خود اشتغالی کار کردم

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۲ | #12

      پروانه مطب دارید؟ نیروی استخدام کرده اید؟ قراردادهایی دارید؟ مالیات داده اید؟ و ….

  8. سیما
    ۱۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۷ | #13

    سلام وقت شما بخیر. اقای مختاری ایا کبک بیمه های بانک و شرکت نفت را قبول دارد؟ بنده فایل نامبر دارم و منتظر آپدیت هستم. با تشکر

  9. ۶ آذر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۱ | #15

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دکتر مختاری عزیز
    آقای دکتر با این توضیحاتی که فرمودید، تکلیف مشاغل آزاد (مثل وکلا، پزشکان و مشاوران) چی میشه؟
    یا افرادی که در شرکتهای خصوصی و به صورت درصدی کار میکنند و خیلی از اونها بیمه نیستن چی؟
    آقای دکتر به نظرتون بیمه خویش فرما به علاوه قرارداد و سابقه کاری برای افرادی که شغل آزاد دارند میتونه مشکل بیمه رو حل کنه؟
    با سپاس فراوان از حسن توجه جنابعالی

  10. سینا
    ۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۷ | #17

    سلام جناب مختاری،

    در مرحله آپدیت کبک و بروز رسانی فایل در صورت عدم ارسال نامه بیمه آیا پرونده رد می شود یا امتیاز تعلق نمی گیرد؟ طبق قوانین کبک، متقاضی باید برای اثبات کار بیمه ارائه دهد، در این صورت آیا به نظر شما بهترین کار این نیست که اصلا سابقه کار پاره وقت در زمان آپدیت ارسال نشود ؟

    با سپاس

  11. نوشا
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۰۴:۲۷ | #19

    درود جناب مختاری و سپاس از محبتتون و وقتی که گذاشتید.
    برداشت من از فرمایش شما این بود که هر آنچه واقعیت پوزیشن شغلی من بوده بنویسم.
    اما یک سوال: آیا یکسان نبودن پوزیشن شغلی من با تایتل های شغلی NOC، مساله و منافاتی ایجاد نمی کنه؟
    البته شرح شغل های من، main duties مربوطه رو تا ۷۰ الی ۸۰ درصد پوشش می ده.

    بهترین ها رو براتون آرزو می کنم. موفق و سربلند باشید.

  12. علیرضا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۶ | #21

    با سلام و احترام حضور شما آقای مختاری
    من و همسرم با یک فرزند ۶ ساله در ماه اوت سال ۲۰۱۱ فایل نامبر کبک را گرفته ایم رشته من کارشناسی مهندسی مکانیک و همسرم کارشناسی مشاوره میباشد و نفر اصلی پرونده هستم تا آخر شهریور ماه سال ۹۱ به میزان ۸٫۵ سال سابقه کار مرتبط به همراه بیمه دارم .در حال حاضر به مدت ۲ سال است که به صورت پاره وقت در یک شرکت مشغول به کار میباشم و بیمه برایم رد نمیشود .میخواستم بدونم آیا اینکه الان به مدت ۲ ساله که بیمه ندارم در روز مصاحبه مشکلی برای من پیش خواهد آورد یا خیر .و چه توضیحی باید بدهم؟
    و آیا اینکه تا به حال هیچ خبری از پرونده من نشده جای تعجب ندارد؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید
    با تشکر

    • ۱۹ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۸ | #22

      قاعدتا ایرادی ندارد هر چند افسران کبک قابل پیش بینی نیستند و چندان دغدغه انصاف قانون و عدالت را ندارند

      تلفنی پیگیری کنید از دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترال

برگه نظرات
1 2 3 4 1183
دیدگاه ها مسدود است.