خانه > نیروی متخصص فدرال > آشفتگی سفارت کانادا در آنکارا در مورد لیست ۳۸ گانه

آشفتگی سفارت کانادا در آنکارا در مورد لیست ۳۸ گانه

۱۶ خرداد ۱۳۹۱

خبرهای خوبی از آنکارا برای لیست ۳۸ گانه نمی رسد که در پست قبلی به یکی از آنها اشاره کردم.

ایمیلهای متعددی هم دریافت کرده ام مبنی بر اینکه پروفایل متقاضیان این گروه که در آنکارا بوده در سایت اداره مهاجرت حذف شده و دسترسی به آن نیست.

اگر شما هم از آن دسته اید و یا از آن دسته که در پست قبل به آن اشاره شد کامنت بگذارید تا آماری بدست آید.

نمی دانم چه می گذرد و داستان چیست؟

  1. farah
    ۸ آذر ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۰ | #1

    ما در ایران هستیم پاس ایرانی و کانادایی پدردخترم و پاس کانادایی دخترم سرقت شده باید اول کارت سیتی زن شیپ دخترم سپس پاس گمشده راباطل کنیم بعد درخواست پاس جدید کنم ؟این پروسه چقدرطول میکشد من ویزای شیگن برای ژانویه دارم میخوا ستم دخترم را با خودم به اروپا ببرم. دراین فرصت کم چه کارمیتوانم بکنم؟

  2. farah
    ۵ آذر ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۰ | #3

    ما در ایران هستیم من برای زانویه ویزای شینگن گرفتم و تصمیم داشتم همراه دخترم به اروپا بروم چون دخترم پاس کانادایی داشت درخواست ویزا برایش نکردم .اگه به سفارت کانادا در ترکیه اطلاع بدهم پروسه صدور پاسپورت جدید جقدر طول میکشد . آیا باید حضورا بروم با دخترم ترکیه .آیا اول باید کارت سیتی زن شیپ و پاس سرقت شده را باطل کنم اگه درهمین دوران پاسش پیدا شود چه می شود. آیا من به جای پدرش میتوانم ترکیه بروم جون دخترم اقامت کانادا را از طریق پدرش گرفته(جون پدرش هم پاس ایرانی هم پاس کانادایی اش را گم کرده و تا ۶ ماه نمیتواند از کشور خارج شود آیا راهی است که دخترم زانویه با من به اروپا بیاید.

  3. farah
    ۲ آذر ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۶ | #5

    پاسپورت کانادایی دخترم یازده سال ام همراه باپاسپورت ایرانی و کانادایی پدرش(همسرسابقم)
    سرقت شده ضمنا من پاسپورت کانادایی ندارم. برای صدور مجدد پاسپورت دخترم چکار
    می توانم بکنم.

    • ۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۱ | #6

      کجا سرقت شده شما کجایید؟؟؟
      اگر در کانادا هستید که باید به پلیس اطلاع بدهید و گزارش پلیس را به اداره گذرنامه ببرید
      اگر در ابران هستید باید موضوع را به سفارت انادا در ترکیه خبر دهید و درخواست پاسپورت جدید بکنید

  4. هلن
    ۲۰ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۶ | #7

    سلام
    من در گروه ۳۸ رشته ای بودم نامه ای برایم ارسال شده که چون شرح وظایفم با شرح وظایف گفته شده در NOC
    مطابقت دارد افسر مربوطه متقاعد نشده است که من در رشته مربوطه کار می کرده ام!!!!
    با توجه به اینکه امتیاز من ۷۲ بود و من خودم را کاملا واجد شرایط می دانم چکار کنم آیا به دادگاه شکایت کنم؟

  5. aref
    ۵ تیر ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۳ | #9

    علیرضا :به آنکار نیائید چرا که به هیچ وجه جواب شما را نخواهند داد ، بسیار مودبانه و محترمانه با شما صحبت می کنند اما به هیچ وجه نمی گذارند داخل شوید مگر اینکه پرینت نامه پاس رکوئیست خود را ارائه دهید.من دو روز پشت سر هم از ۸ الی ۱۱ صبح جلوی درب سفارت ایستادم اما فقط گفتند در صورت رسیدن نوبت شما به شما ایمیل یا تلفن خواهند زد .

  6. مریم
    ۳ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۵ | #10

    سلام ,
    اوقات خوش, سوالی داشتم درباره آپدیت مدارک, می خواستم بدونم در آپدیت مدارک مربوط به حساب بانکی, قیمت ارز رو بر چه مبنایی محاسبه می کنند, قیمت دولتی یا بازار آزاد, مبلغ ریالی که ما در حساب بانکی داریم آیا باید با محاسبه ی دلار دولتی معادل (برای یک نفر) ۱۲ هزار دلار بشود یا با دلار بازار آزاد, چون با توجه به تفاوت فاحش بین این دو قیمت میزان ریالی که در حساب باید باشد خیلی متفاوت خواهد شد.
    و دیگه اینکه در سال ۲۰۱۰ که من اقدام کردم (فدرال ۳۸ رشته ای) مبلغی که باید در حساب می بود ۱۱ هزار و خورده ای بود, می خواستم ببینم هنوز هم همون هست یا تغییر کرده و اگه تغییر کرده برای پرونده های اون موقع شرایط به چه صورت خواهد بود.
    با تشکر از پاسخ گویی همیشگی شما و امید برای موفقیت هر چه بیشترتان.

  7. Houman
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۵ | #12

    سلام آقای دکتر مختاری

    من همیشه از سایت شما و راهنمایی های شما استفاده کردم و از شما ممنونم که وقت خود را برای پاسخ گویی به مسایل مربوط به مهاجرت می گذارید .
    الان یه مدتیه که نه با فایل نامبر اول و نه با یو سی آی نمیتونم وارد سایت بشم و وضعیتم رو ببینم. آخرین باری که چک کردم RBVO بود. با توجه به اینکه تمام دوستانی که پروندشون همراه من به آنکارا منتقل شدند وضعیتشون به اینپراسس ، د.م و یا RBVO همراه با ارسال نامه تغییر داده شده ولی از مال من هیچ خبری نیست چه مشکلی میتونه باشه؟

    از راهنماییتو ممنون

  8. ali
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۱ | #14

    سلام اقای دکتر
    ضمن خسته نباشید سوالی از حضورتون داشتم
    پرونده بنده در انکاراست و در استتوس بعد از چند سری رفت و امد received by visa office نشان میدهد ولی نکته جالب اینست که در داخل ایکیس عنوان شده است که برای شما در تاریخ ۳۱ می نامه ایی ارسال شده است با این مضمون we reviewed your application and sent you a letter on may 31,2012. با توجه به اینکه همچنان استتوس من نه in process و نه decision made است بلکه همان received by visa office است میخواستم از شما بپرسم که این نامه چه نامه ایی می تواند باشد؟؟اپدیت؟؟نامه ردی؟؟یا مدیکال؟؟
    بینهایت سپاسگزارم

    • ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۵ | #15

      منتظر نامه باشید تا روشن شود
      ممکن است اصلا نامه ای در کار نباشد
      خود را با این سایت آزار ندهید

  9. pooneh
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۰ | #16

    با سلام
    پرونده من (۳۸ رشتهnoc) که در ورشو میباشد قابل دسترسی نمیباشد. آخرین وضعیت Your application was reviewed and we started processing on February 16, 2012 بوده است.قبلا نامه آپدیت خواسته نشده .
    اینکه دسترسی امکان پذیر نیست به چه معناست؟

  10. مریم
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۸ | #18

    سلام,
    با تشکر از اعلام سریع اخبار و اتفاقاتی که در کانادا بخصوص درباره وضعیت مهاجرت میوفته, از شما یک دنیا ممنونم که ما را از بی خبری و آشفتگی در میاورید.
    اخبار مربوط به پرونده اقای لیهی خیلی خوشحال کننده بود, و ما را به اجرای قانون و احقاق حق در کانادا امیدوار کرد, باشد که درس عبرتی بشود برای این دولت و دولت های بعدی که عدم حضور افراد در کانادا دلیل بر اعمال بی عدالتی بر آنها نخواهد شد. امیدوارم که تا پایان جون به قول خودشون عمل کنند و دیگر نیازی به پیگیری مجدد شما در باره شکایت دادگاه ۳۸ رشته ای ها نباشد و پرونده های قبل از ۲۰۰۸ هم از خطر حذف محفوظ بمانند.
    از قرار معلوم ۲بار حذف شدن و برگشتن پرونده من به وبسایت به علت تغییر وضعیت آن به “IN PROCESS ” بوده, این بار فایل من با تغییر استتوس برگشت به وبسایت مبنی بر اینکه از تاریخ ۶ جون(۲هفته پیش) پراسس آن شروع شده است اما همچنان بدون آدرس پستی.
    پرونده من ۳۸ رشته ای ۴۱۳۱ بوده که مدارک اولیه را در اپریل ۲۰۱۰ به سیدنی فرستاده ام و در اکتبر ۲۰۱۰ فایل اول و در مارچ ۲۰۱۱ فایل دوم رو از دمشق دریافت کردم و در اوایل اپریل ۲۰۱۲ هم به آنکارا منتقل شده بود.
    باز هم از شما برای اطلاع رسانی های بی وقفه و به روز بودن اخبار وبسایتتون تشکر می کنم. امیدوارم که پرونده من و همه ی هموطنان دیگه بدون اجحاف بررسی بشه و سریع تر به نتیجه برسه, بعد از مدتها انتظار.

  11. shila
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۵۲ | #19

    I’ve recieved my second file no in April 2011.my adocuments are at Ankara office now.I’ve noticed that they sent a letter for me on 7th june 2012 but I do not get the letter yet.there was not (in process) or ( decision made) above my statuse.do you think that I shoud expect my medical letter or ……thank you for yourd help.

  12. shila
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۵:۳۴ | #21

    I am a nurse& I’ve recieved my second,file no.on April 2011. On june 7th2012 I noticed a new point of my application from Ankara office.they wrote that my application& supporting document was reviewed & they sent a letter. I am worry about this letter what this letter is. Medical???? Update??????or…..??? There was not any (decision made) or (in process) above my statuse.please help me.thanks a lot.

  13. محمودي
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۳ | #23

    باسلام و تشکر فراوان از راهنماییهای شما
    من بعد از in process ده روز decision made شدم ایمیل دادم انکارا وضعیت پروندرو سوال کردم الان چند روزه که ادرسم حذف شده ولی همچنان decision made هستم.امکان داره مدیکالم بیاد؟یا ممکنه رد شده باشم؟

  14. shila
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۸ | #25

    Ba salam va ehteram,az parastaran dar gorohe 38 reshteyee hastam ke Aprile 2011 file 2 ra daryaft karde am.parvandeye man dar Ankara ast va ba check kardane site cic fahmidam ke 7th june2012 neveshte ke 1 name barayam send shode vali na in process didam va na decision made.khahesh mikonam ba tajrobeye khod fekr mikonid in name che chiz mitavanad bashad? Yani medical an ham be in zoodi va ya radi bedoone update khastan?kheili negaranam,lotfan ma ra rahnamayee konid.

  15. بهاره
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۱۸ | #27

    سلام مجدد آقای دکتر،
    فراموش کردم بپرسم که چطور میتونم از وضعیت پروندم آگاه بشم؟کجا رو و چطور باید چک کنم؟
    بسیار سپاس گزارم.

  16. Mehrdad.A
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۵۵ | #29

    با سلام؛
    امکان دارد برخی از دوستان، ناخواسته محل مربوط به “عدم دسترسی از طریق وبسایت ” را در هنگام مشاهده وضعیت پروفایل خود مارک کرده باشند و این باعث عدم دسترسی آنها به پروفایل شان شده باشد؟

  17. امید
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۰:۱۷ | #30

    آقای دکتر مختاری
    اگه کسی دو پرونده فدرال داشته و در یکی مدیکال بگیره به نظر شما پرونده دیگر رو انصراف بده ؟؟؟
    ممنونم از توجه شما

  18. مریم
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۰ | #32

    سلام چند باره !!!
    پرونده من که یکشنبه هفته پیش حذف و جمعه دوباره “پیدا” شده بود اما این بار بدون آدرس پستی, از امروز صبح یک بار دیگه حذف شد !!!!
    امیدوارم این دفعه هم خودش “پیدا” بشه دوباره!! گویا سفارت در ترکیه بجای رسیدگی به پروندهایی که مدتهاست داره خاک می خوره یا هر از چندی از این گوشه به گوشه ای دیگه پرت میشه, شروع به تمرین “شعبده بازی” کرده !!!!

  19. امیر حسین
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۲ | #34

    با سلام مجدد
    به اطلاع دوستان می رسانم، همانطور که آقای دکتر فرمودند هرج و مرج عجیبی دفتر آنکارا را فرا گرفته. مجددا هفته گذشته به مدت ۴ روز نمی توانستم وضعیتم را چک کنم. دوباره دسترسی از روز دوشنبه برقرار شد. دوستان نگران این مسئله نباشید.

  20. sara
    ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #35

    جناب آقای دکتر مختاری
    باسلام و احترام

    از اینکه با صبر و بردباری پاسخ سوالات را می دهید تشکر می کنم .من از موکلان شما نیستم اما همیشه از سایت شما و راهنمایی های شما استفاده کردم و از شما ممنونم که وقت خود را برای پاسخ گویی به مسایل مربوط به مهاجرت می گذارید .

    امیدوارم همیشه سالم ، پرانرژی و پیروز باشید .
    سارا – شیراز

  21. شیما
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۰ | #37

    با سلام وخسته نباشید .من وهمسرم۱۲امتیازی هستیم ومدارکمان رابهمن۸۹فرستادیم ۱ماه پیش درکمال تعجب نامه درخواست مدرک دریافت کردیم میخواستم ببینم کسی شرایط ماروداره امکان داره باارسال مدرک وامتیاز بالامون ویو بشیم باتشکر

  22. شیما
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۹ | #39

    با سلام وتبریک به همه عزیزانی که قبول شدن .من وهمسرم۱۲امتیازی هستیم ومدارکمان رابهمن۸۹فرستادیم ۱ماه پیش درکمال تعجب نامه درخواست مدرک دریافت کردیم میخواستم ببینم کسی شرایط ماروداره امکان داره باارسال مدرک وامتیاز بالامون ویو بشیم باتشکر

  23. ساناز
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۸ | #40

    درود بر اقای دکتر مختاری عزیز
    می خواستم بدانم با توجه به اینکه ورشو فعال شده و مدام نامه مدیکال می دهد چقدر احتمال دارد ظرفیت صدور ویزا برای امسال به پایان برسد ؟چون تا انجا که من می دانم ظرفیت صدور ویزا در هر ویزاافیس محدود است.بسیار سپاسگزارم

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۴ | #41

      در این مورد در سایت مقاله ای هست
      هر ه بدهند از همین گروه می دهند و تفاوتی نمی کند که تام می شود همه مال ایرانیان است

  24. مریم
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۶ | #42

    سلام دوباره, از ایمروز صبح پرونده ام دوباره تو وبسایت هست ولی با این تفاوت که باکس آبی که آدرس توش بود حذف شده !!!!
    آیا این برای همه پرونده ها صدق می کنه؟! یا مشکلیه که فقط پرونده من داره ؟!!!!

  25. مهاجر
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۲ | #43

    من الان نزدیک به یک هفته است که دسترسی به پروفایلم در ایکیس ندارم

  26. مهدیه
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۱ | #44

    سلام آقای دکتر
    من هم کلاینت شما هستم (۳۸ گانه و رشته پرستاری ) همانطور که برای شما ایمیل دادم پروفایلی در سایت اداره مهارجت ندارم و شما فرمودید که اصلا جای نگرانی نیست و خیلی ها مثل من هستند! و مشکل دیگر این است که نمیدانم پرونده ام در آنکارا هست یا ورشو و همین خیلی منو نگران کرده . ممنون میشم اگر این موضوع را پیگیری کنید…
    مهدیه شعیبی

  27. نازی
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۳۵ | #46

    آقای دکتر سلام

    می خواستم از حضورتون بپرسم آیا دارندگان فایل فدرال سرمایه گذاری کبک هم میتوانند از طریق بانک سرمایه گذارشون دعوت نامه جهت بازدید از کانادا را بگیرند یا این دعوت نامه فقط برای افراد در مرحله مصاحبه است ؟ اگر برای این افراد روشی به جز این هم هست بفرمایید لطفا .

    مرسی.

  28. sara
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۱ | #48

    با سلام و تشکر از پیگیری های دلسوزانه شما
    جناب آقای دکتر چگونه می توان فهمید که مدارک در آنکارا است یا در ورشو ؟ لطفا در این مورد توضیح دهید چون من فایل نامبر را که چک می کنم جیزی در این مورد ننوشته است .
    با تشکر
    سارا- شیراز

  29. مریم
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۷ | #50

    سلام،من هم جزو لیست ۳۸گانه هستم که هفته دوم آپریل در وبسایت وضعیت پرونده ام به آنکارا تغییر کرد، تا ۵ روز پیش تغریبا هر روز چکش می کردم اما چند روزه که می گه پرونده ای با این مشخصات وجود نداره!
    با شنیدن خبر بی عدالتی با آن ۴ کد رشته خیلی نگران شدم،من کد۴۱۳۱ هستم،آیا ممکنه این رفتار با ما هم بشه؟
    آیا این که پروندم رو نمیشه چک کنم به این معنی هست که بررسی داره میشه؟ آیا می خوان یه تصمیم عجیب غریب بگیرن؟

  30. MQ
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۸ | #52

    من از موکلین شما و ۳۸ رشته ای هستم و پروندم به آنکارا رفته. با توجه به پست شما امروز در سایت اداره مهاجرت وضعیتم رو چک کردم و مشکلی نبود. منظورتون از پروفایل حذف شده همین قسمت وضعیت بود یا چیزی دیگه ای هست؟
    ممنون

  31. امید
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۴ | #54

    جناب دکتر مختاری عزیز
    از لیست ۵۰۰ تایی ها هم که به آنکارا رفتند هیچ خبری نیست . ممکنه با این گروه هم رفتار مشابه داشته باشند .

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۱ | #55

      تا اتفاقی نیافتاده است و شاهدی نیست اظهار نظر یعنی پیشگویی بی مبنا
      نگران نباشید

  32. فرهاد فرهنگ فر
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۷ | #56

    جناب آقای دکتر مختاری
    با عرض سلام و خسته نباشید
    ۱- تا جایی که خاطرم هست در یکی از پست ها در مورد دادگاه ۳۸ رشته ای ها به پرونده های مشابه آقای تیم لیهی اشاره نمودید که قرار بود پنجم ماه جون برگزار شود. آیا دادگاه برگزار شد؟
    ۲- آیا کسی از موکلین گروه ۳۸ گانه که شکایت کرده اند تا کنون موفق به دریافت مدیکال شده اند؟
    با تشکر از زحمات شما و همکارانتان

  33. علیرضا
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۳ | #58

    به آنکار نیائید چرا که به هیچ وجه جواب شما را نخواهند داد ، بسیار مودبانه و محترمانه با شما صحبت می کنند اما به هیچ وجه نمی گذارند داخل شوید مگر اینکه پرینت نامه پاس رکوئیست خود را ارائه دهید.من دو روز پشت سر هم از ۸ الی ۱۱ صبح جلوی درب سفارت ایستادم اما فقط گفتند در صورت رسیدن نوبت شما به شما ایمیل یا تلفن خواهند زد .

  34. بهپو
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۶ | #59

    سلام
    مال من که هنوز خوشبختانه حذف نشده است. من هم از فهرست ۳۸ گانه هستم و در همان رشتهٔ مدیریت فناوری اطلاعات اقدام کرده‌ام و هم اکنون دو ساله که ساکن کالیفرنیا در امریکا هستم.
    این هم نتیجهٔ ورود به سایت، همین الان:

    We received your application for permanent residence on January 12, 2010.

    We reviewed your application and sent you a letter on March 4, 2010. Please consider delays in mail delivery before contacting us.

    Your application and supporting documents were received by the Warsaw office. They are pending review.

    We transferred your application to the Warsaw office on March 10, 2010. The Warsaw office may contact you.

    We transferred your application to the Warsaw office on December 12, 2011. The Warsaw office may contact you.

    Your application was reviewed and we started processing on February 29, 2012.

  35. امیر حسین
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۶ | #60

    با سلام
    برای بنده مدت دو روز اینطور شد (که در چند پست قبلی به آن اشاره کردم) و بعد از آن وضعیتم تغییر کرد (RBVO به IP)

دیدگاه ها مسدود است.