چرا اینجا می نویسم؟

پس از مدتها نوشتن در سایت رسمی شرکت خدمات مهاجرت کنپارس به نظرم رسید نمی توان با توجه به محدودیتهای یک سایت رسمی آنطور که باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنم. از سوی دیگر روزانه دهها ایمیل دریافت می کنم که به تک تک آنها پاسخ می دهم و گاه این سوالات تکراری اند. اگر چه برخی از آنها سوالات شخصی است اما بسیاری دیگر سوالاتی است که می تواند برای بخش بزرگی از مخاطبین مطرح باشد.

تصمیم گرفتم که وبلاگی راه اندازی کنم و علاوه بر فرار از محدودیتهای سایت رسمی شرکت و نوشتن در مورد موضوعاتی که می تواند مهاجرتی نباشد سوالات و پاسخهای آنها را در این سایت مطرح کنم. امید آنکه به کار دیگران نیز بیاید. ضمن اینکه اظهار نظر دیگر دوستان نیز قطعا به غنای این وبلاگ کمک خواهد کرد.

از دوستان تقاضا دارم چند نکته را در این زمینه رعایت کنند:

نخست اینکه حتما فارسی تایپ کنند. مطالب به اصطلاح فینگلیش حذف خواهند شد.

دوم اینکه قبل از طرح سوال جدید برای پاسخ خود در همین وبلاگ سرچی بکنند

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

  1. افسون
    ۲۱ آبان ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۳ | #1

    با سلام جناب دکتر مختاری و تشکر از راهنمایی های بسیار مفیدتان
    بلاخره مدیکال ما هم آمد و سوالات بی پایان ما از شما در خصوص پرونده و روند مهاجرت و… تمام شد و فصل جدید سوالات ما آغاز شد
    ۱- قبل از لندینگ چگونه در مونترال می توان حساب بانکی باز کرد و بهتر است چه نوع حسابی باز کنیم و درکدام بانک ؟
    ۲- آیا شعبه ای از بانک های ایرانی مثل ملی یا ملت در مونترال شعبه دارند یا خیر ؟

  2. فرحناز
    ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۷ | #3

    با سلام جناب دکتر مختاری و تشکر از راهنمایی های شما..از اینکه وقت می گذارید و سوالات ما رو پاسخ می دید خیلی خیلی ممنونم.
    در مورد معادلسازی مدرک تحصیلی پرس و جو کردم
    گفتند نیاز به آدرسی هست در کانادا تا دانشگاه خودش مدارک رو بفرسته اونجا.ولی شنیدم عده ای از همین جا اقدام می کنند و مدارک رو مهر و موم شده می برند.گفتند اگر این کار را نکنی یا باید دوباره برگردی یا به کسی وکالت دهی پی گیر کارها باشد..اگر در سایت لینکی هست که در این مورد توضیح داده باشد سپاسگزار هستم که آدرس آن لینک را بدانم..

  3. محسن
    ۱۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۵ | #4

    با سلام و عرض ادب
    شما در قسمتی از سایت تصمیماتی که ۴ سپتامبر به افسران ابلاغ شده است را بیان کرده اید ، در بند سوم مربوط به کسانی است که پرونده خود را بعد اول اگوست ثبت کرده اند ، طی قانون جدید هر کسی که بخواهد بعد ١ اگوست اقدام کنه باید مدرک ب٢ را حتما داشته باشه ، حال منظور از این تصمیم چیست که با داشتن ٣٩ امتیاز برای مجرد گرفتن ٢ تا ب١ فعلا برای ارسال مدارک کافی است ، خواهش می کنم کمکم کنید
    ١- من دارای ٣٩ امتیاز بدون تطبیق و مجرد هستم ، هنوز مدارک ارسال نکردم آیا برای پست مدارک، مدرک ب١ کفایت می کنه وبعد طی ١٢ ماه باید ب٢ بگیرم ؟
    ٢ – پس منظور از مدرک ب٢ و اجباری شدن آن چیست ؟
    ٣-آیا باید آیلتس۵ هم داشته باشم ؟

    خیلی ممنون از شما

  4. الهام آقاکوچک
    ۱۸ آبان ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۹ | #6

    شما اطلاع دارید که چگونه میشود از cic پیگیری کرد که آیا مدارک واقعا رسیده و یا خیر؟ و چرا تا به الان فایل نامبر نگرفتیم؟

  5. الهام آقاکوچک
    ۱۸ آبان ۱۳۹۲ در ۰۴:۵۵ | #8

    ممنون ما با پست priority از آمریکا مدارکمون رو ارسال کردیم . بعد از پیگیری های زیاد دیروز از شرکت پست کانادا باهامون تماس گرفتن که مدارک رو ۱۹ جولای تحویل cic دادن و اونا احتمالا رسید دریافت رو اسکن نکردن و یا اسکن کردن و هلوگرامش خانا نبوده.حاالا نمی دونم واقعا چی میشه

    ممنون از پاسختون

  6. الهام آقاکوچک
    ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۵ | #9

    مشکل من این بود که مدارکی که برای cic فرستادیم تو گمرک کانادا clear نشده و الان ۳٫۵ ماهه که گمرک مدارک ما رو به پست کانادا تحویل نداده . میخواستم بدونم میشه یه جور مدارک رو پس گرفت ازشون و یا حداقل دلیل clear نکردن رو برامون توضیح بدن؟؟؟؟؟؟؟اگه به شما وکالت بدیم ممکنه به شما تحویل بدن مدارک رو؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۵ | #10

      خیر ما چنین امکانی را نداریم

      با چه پستی فرستاده اید که به این مشکل برخورده است؟
      مدارک را تهیه کنید و دوباره بفرستید وقت خود را تلف آنها نکنید
      خواستید وکالت پرونده را می پذیریم

  7. الهام آقاکوچک
    ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۹ | #11

    سلام و خسته نباشید

    آقای مختاری لطفا اگه سوال منو خونده اید راهکارهاتونو بهم اعلام کنید شدیدا به راهنماییتون نیاز دارم

  8. فرحناز
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۲ | #12

    سلام جناب دکتر مختاری
    خسته نباشید.خب بعد از اینکه CSQ جدید به دست من رسید و البته من هر دو نسخه رو پیش خودم نگه داشتم نامه ی ویزام پریروز به دستم رسید که باید برم از آنکارا بگیرم..آیا دفتر شما این کار رو انجام میده به عنوان نماینده Client ها؟ اگر انجام میده هزینه ش رو می خواستم بدونم
    احتیاج به یک سری راهنمایی در خصوص آماده کردن مدارک تحصیلی موقع رفتن دارم.مدرک تحصیلی خودم و پسرم که راهنمایی هست..چطور می تونم اطلاعاتی در این مورد داشته باشم..
    به نظر شما آیا صبر کنم پسرم امسال تحصیلی رو تموم کنه یا نه؟ اونجا بر چه اساسی بچه ها رو توی کلاسای مدرسه ثبت نام می کنند؟
    خیلی خیلی ممنونم..

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۷ | #13

      بله با دفتر در مورد این خدمات تماس بگیرید
      در مورد زمان رفتن هم مقالاتی در سایت هست
      نظر من این است که برای بچه ها هر چه زودتر بروند بهتر است

  9. مريم
    ۸ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۰ | #14

    با سلام خدمت آقای دکترو عرض خسته نباشید
    یک سوال کلی داشتم اینکه برای citizenشدن از چه زمانی مهلت ۵ ساله شروع می شود از زمان اولین لندینگ یا از زمان pass request
    ۲-آیا ملاک ۲ سال از ۵ سال است یا ۳ سال از ۵ سال
    ۳-کلاسها ی فرانسه کبک تا چند ماه کمک هزینه پرداخت می شود و مقدار کمک هزینه چقدر است؟
    باتشکر فراوان

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۲ | #15

      کدام مهلت ۵ ساله
      همه را مخلوط کرده اید

      برای تابعیت باید روزی که میخواهید اقدام کنید ۴ سال عقب بروید ببینید سه سال در کانادا بوده اید یا خیر

      کمک هزینه نفری ۴۰۰ دلار است به گمانم

  10. فرحناز
    ۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۴ | #16

    سلام مجدد..فکر کنم توضیحاتم کم بود. CSQ ها در دو نسخه هست که زیر یکیش نوشته شده : Immigration Canada
    توی متن نامه پیوست CSQ نوشته شده که باید نسخه اصل رو پیش خودت نگه داری و نسخه اداره مهاجرت رو برای اداره مهاجرت بفرستی.ولی آدرسی که توی فرمها قید شده دمشق -سوریه هست.و تعجب من هم از این موضوع هست؟ پس سوالاتم رو خلاصه می کنم :
    ۱- اگر نیاز به ارسال CSQ هست باید اونو کجا بفرستم؟
    ۲- پس چرا با پست اون رو برام فرستادند؟ آیا باید امضاش کنم؟
    خیلی خیلی از وقتی که می گذارید و به سوالاتمون پاسخ می دید سپاسگزارم…

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۶ | #17

      ۱- نسخه اداره مهاجرت به ویزا آفیسی که پرونده شما در آن در حال بررسی است دمشقی وجود ندارد
      ۲- برای اینکه مال شماست . امضا لازم ندارد

  11. فرحناز
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۷:۱۵ | #18

    با سلام و تشکر از راهنمایی های خوب شما .
    متقاضی کبک اسکیلد ورکر هستم. با پسرم می رم.م نامه ی مدیکالم اومده و مدارک رو فرستاده م و به دستشون رسیده .
    قبلا عرض کرده بودم CSQ من ، منقضی شده بود CSQ جدید با یک سال اعتبار در دو نسخه برای خودم و پسرم فرستاده اند که امروز ازطریق پست دریافت کرده ام میخوام بدونم که آیا لازمه یک نسخه از اون رو برای اداره ی ویزا بفرستم؟جایی برای امضای خودم ندیدم ممنون از راهنمایی شما

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۸ | #19

      خیر لازم نیست
      مدارک تنها در صورت درخواست ارسال شود
      معمولا نسخه اداره مهاجرت را خودشان مستقیم می فرستند

  12. مهدی
    ۵ آبان ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۷ | #20

    سلام
    میخواستم بدونم آیا باز شدن محل جدید مصاحبه در ابوظبی آیا باعث تسریع در بررسی پرونده ها خواهد شد؟

  13. افسون
    ۳ آبان ۱۳۹۲ در ۱۴:۴۰ | #22

    ممنون از پاسختان آقای مختاری
    اما متاسفانه من به طور کامل در رابطه با علل بیکاریم در سالهائی که خواسته بودند توضیح دادم . و الان نزدیک به یک ماهه که برایشان ای میل کردم . آیا لازم است پست هم بکنم ؟
    و اینکه الان نزدیک به ۷ ماهه از نامه آپ دیتمان می گذرد و هنوز خبری از مدیکال نیست و کم کم دارم نگران می شوم به نظر شما بهتر نیست یک نامه پیگیری برایشان ای میل کنم ؟
    . به هر حال از وقتی که برای پاسخ دادن به نامه هایمان می گذارید واقعا ممنون هستم

  14. مهدی
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۵ | #24

    سلام
    میخواستم بدونم سوابقی کاری مرتبط باید بعد از اتمام تحصیل باشه؟ و اگر همزمان با درس کار مرتبط انجام داده باشیم بابت آن امتیاز کامل تعلق میگیره یا خیر؟ من ۲ سال سابقه بعد از تحصیل دارم و ۱٫۵ سال همزمان با رشته تحصیلی/
    با تشکر

  15. افسون
    ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۰ | #26

    سلام
    ببخشید واقعا فکر میکنم سوالات ما تمامی ندارد و ممنون از وقتی که برای پاسخ می گذارید .
    یک ماهی است که روند مدیکال برای فایل فدرال های ۲۰۱۲ خیلی کند تر شده است و بیشتر برای ۲۰۱۳ ها مدیکال آمده و توجهی هم به دیمند بودن بچه های ۲۰۱۲ نشان نداده اند و این موضوع ما را خیلی نگران کرده است با توجه به اینکه یک ماه پیش برای من نامه ای آمد مبنی بر اینکه از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ چکار می کرده ام و من هم واقعیت را طی نامه ای بزایشان میل کردم و گفتم که درگیر مراسم ازدواج و فوت پدر و شروع ارسال مدارک ببرای مهاجرت و در نهایت آماده شدن برای مصاحبه و مصاحبه و… بوده ام و در سال ۲۰۱۳ هم مشغول تدریس خصوصی شیمی و انگلیسی هستم . ( لازم به توضیح است که من شیمی کاربردی و در پرونده من ، ۷ سال تمام سابقه کار با بیمه است و در زمان ما مدرک زبان فرانسه و انگلیسی نیز نمیخواسته اند و همسرم هم مهندس مکانیک با ۲ سال سابقه کار با بیمه هستند و ما امتیازات کامل تشکیل پرونده را داشته ایم .)
    با توجه به پرونده ام و پاسخی که به نامه اخیرشان داده ام می خواستم بدانم آیا جواب برایشان قابل قبول نبوده که تاکنون مدیکال برای ما که دیمند با فایل نامبر فدرال ۲۰۱۲ هستیم نیامده است و یا اینکه دلیل دیگری وجود دارد ؟

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۸ | #27

      همین که سوال کرده اند یعنی پرونده در دست رسیدگی است
      در مورد زمانی که شغل رسمی نداشته اید و کار خاصی نمی کنید تنها به گفتن unemployed اکتفا کنید زیادی توضیح دادن مناسب نیست آنها تنها می خواهند بدانند با کجا کار می کرده اید و آن جا از آن موسسات خاص نباشد همین

  16. پریستو
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۰ | #28

    با سلام . من از طریق ازدواج به کانادا رفته ام و دارای کارت pr می باشم ولی به علت مریضی مادرم به ایران آمده ام و می خواهم تا عید نوروز ایران بمانم یعنی بیشتر از ۶ ماه می شود حدود ۸ ماه می شود آیا دولت کانادا با من که بیشتر از ۶ ماه از کانادا دور هستم مشکلی دارد یا کارت pr من به مشکلی بر می خورد؟ ممنون از راهنمایی شما

  17. مريم
    ۱۷ مهر ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۷ | #30

    باسلام و عرض خسته نباشید
    در گزارش هفتگی شما موردی دیدم که در مصاحبه کبک قبول شده اند و دوباره دعوت به مصاحبه فدرال شدند
    دلیل این مصاحبه چیست؟
    ممکن است برای افراد دیگر هم پیش بیاید که خود را آماده کنیم.
    در چه مواردی باید خود را آماده کنیم.
    بسیار ممنون از راهنمایی شما

  18. افشین رضایی
    ۱۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۰ | #32

    درود آقای دکتر من از موکلین شما هستم وچپند روز قبل سوالی در خصوص اینکه اگر والدین pr داشته و در ایران باشند و صاحب فرزند شوند تکلیف بازگشتشان به کانادا چیست که لطف فرموده و پاسخ دادید فقط می خواستم بدونم دریافت اقامت جهت فرزندمان چقدر زمان میبرد و آیا فرزندمان از امکانات و مزایای کودکانی که در کانادا متولد میشوند برخوردار است یا نه مانند دریافت کمک هزینه که دولت تا چند سال به کودکان میدهد.

  19. افسون
    ۱۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۲ | #34

    با سلام
    ممنون از راهنمایی های مفیدتان
    چند سوال داشتم :
    ۱- آیا این صحیح است که در یکسال اول ورود به مونترال به پول آورده شده مالیات تعلق نمی گیرد ؟
    ۲- آیا هر نفر می تواند ۱۰۰۰۰ دلار بدون تکمیل فرم مربوطه در فرودگاه بیاورند یا اینکه یک زوج ۱۰۰۰۰ دلار ؟
    ۳- یک راهنمائی هم در ارتباط با عضویت در انجمن شیمیست های کبک می خواستم و اینکه چه کتابهائی را برای آمادگی شرکت در امتحان مربوطه باید بخوانیم ؟
    ۴- معمولا چقدر بعد از ورود به مونترال می توانیم از کلاسهای فرانسه استفاده کنیم ؟
    باز هم از شما به خاطر وقتی که برای پاسخ به سوالات بی پایان ما می گذارید سپاسگذارم

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۱ | #35

      ۱- مالیات به درآمد شما تعلق می گیرد نه به پولی که قبلا داشته اید در این زمینه در سایت پارس کانادا قبلا نوشته ام بخوانید
      ۲- فرم را همه باید تکمیل کنند میزان ئول اگر بیش از ۱۰ هزار دلار باشد برای هر نفر باید اعلام شود نمونه فرم در همین وبلاگ یا سایت پارس کانادا هست
      ۳- از همان انجمن باید بپرسید منابع چیست
      ۴- یکی دو ماه

  20. فرحناز
    ۱۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۵ | #36

    با سلام
    ممنون از راهنمایی های قبلی شما
    پیشنهاد مهاجرت به آلمان به خواهر و شوهر خواهرم شده.اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید ممنون میشم سولات منو جواب بدید
    از شوهر خواهرم گذرنامه شناسنامه و پرینت حساب بانکی گرفته اند و گفته اند که از طرف شرکتی در آلمان دعوتنامه کار برای ایشون فرستاده میشه و تا مدت ۳ سال هر ۶ ماه ویزاشون تمدید میشه و بعد از سه سال اقامت خواهند داشت..آیا این روند قانونی هست؟ خواهرم نگرانه که نکنه این روش پناهندگی باشه .
    ممنونم

  21. Saghi
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۴ | #38

    Dear Mr. Mokhtari,

    I was interviewed in Istanbul on February 1st 2013 for immigration purposes to Quebec.
    I submitted my certified social security insurance document during this interview. Since it was not possible to verify the authenticity of this document online at that moment, he mentioned he will check it later and inform me in written.
    I have not received any update on my case since then, and I had no clue on how to contact officially.
    Please advise.

    Sincerely yours,
    Saghi

  22. افسون
    ۸ مهر ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۵ | #40

    با سلام
    من متقاضی اسکیل ورکر کبک هستم و تا ۵ ماه دیگر آنجا هستیم
    در صورت باردار شدن در مونترال
    ۱- آیا ما می توانیم برای پدر یا مادرمان دعوت نامه بفرستیم ؟
    ۲- آیا دولت کانادا امکانات خاص برای تولد بچه به والدین می دهد ؟
    ۳-آیا یچه در بدو تولد سی تی زن کانادا می شود ؟ و تاثیری بر روی زودتر گرین کارت گرفتن والدین دارد ؟

    ممنون از راهنمائی هایتان

    • ۹ مهر ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۷ | #41

      ۱- بله
      ۲- امکانات خاص منظور چیست بیمه درمانی و خدمات معمول
      ۳- بله بچه سیتی زن می شود و هیچ نفعی به حال پدر و مادر ندارد

  23. مهدی
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۸:۴۴ | #42

    با سلام آقای مختاری
    متقاضی کبک اسکیلد ورکر هستم.بنده قبلا از دفتر شما مشاوره شدم و قرار شد با یک مدرک A2 و داشتن ۴۹ امتیاز(مجرد) اقدام کنم اما حالا که قوانین عوض شده بازم میتوانم اقدام کنم. ۴۹ امتیاز دارم و مدرک A2-A1 TCF رو هم گرفتم.
    با تشکر

  24. فرحناز
    ۳ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۶ | #44

    عذر خواهی می کنم که مرتب وقتتون رو می گیرم.متاسفانه شماره ای که از آقای هاشمی از دفترتون گرفته شده مدام روی فکسه و موفق به تماس نشدند با ایشون.
    الان همسر سابقم تماس گرفتند.ظاهرا محضری در تهران مبلغی پول ازشون گرفته و فرم انگلیسی رو مهر و امضا کرده.و گفته این فرم رو ببر بده مترجم که امضای اونا رو ترجمه کنه.
    امیدوارم روال درستی باشه ..اگر غیر از این هست ممنون میشم راهنمایی کنید..خیلی خیلی ممنونم

  25. فرحناز
    ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۸ | #46

    ببخشید سوال دوم رو فراموش کردم بپرسم
    کدوم یک از موارد زیر صحت داره؟
    ۱- جدیدا مهلت لندینگ بعد از اومدن ویزا ۲ ماه شده
    ۲- بعد از مدیکال از ۳ ماه تا ۱۲ ماه فرصت داریم که لندیگ کنیم.فرجه لندینگ به ویزا بستگی داره.مثلا اگر ۸ ماه بعد از مدیکال ویزا بیاد چهر ماه فرصت داریم لندینگ کنیم؟
    می خوام بدونم مهلت لندینگ بعد از اخذ ویزا به چی بستگی داره
    ممنونم آقای دکتر.

    • ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۹ | #47

      ۱- ندارد
      ۲- دقیق نیست اعتبار مدیکال این روزها دست کم ۱۸ ماه در نظر گرفته می شود و در مورد لندینگ هم معمولا بسیار بیش از این فرصت می دهند

  26. فرحناز
    ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۳ | #48

    با سلام آقای مختاری
    متقاضی کبک اسکیلد ورکر هستم.متارکه کردم و با پسرم می رم.موقع مصاحبه آفیسر ازم مدرک معتبر محضری مبنی بر رضایت پدرش به خروج از کشور رو ازم خواست.و پذیرفته شدن منو منوط به ارسال اون مدرک کرد.اون گواهی رو گرفتم و فرستادم .الان نامه ی مدیکالم اومده و مدارک رو فرستاده م و به دستشون رسیده.تازگی ایمیلی دریافت کردم که ازم خواسته شده فرم IMM5604E.PDF با عنوان
    DECLARATION FROM NON-ACCOMPANYING
    PARENT/GUARDIAN FOR MINORS
    IMMIGRATING TO CANADA
    رو پدر فرزندم تکمیل و فرستاده بشه..نحوه پر کردن فرم رو نمی دونم چطوریه.
    Signature (before witness* اینجا رو کی باید امضا کنه؟ پدرش؟ یا یه شاهد؟
    ظاهرا بلاک آخر : Witness title and name in block letters (*must be a notary public)
    مربوط به محضره.ولی محضر چطوری یه فرم انگلیسی رو که تکمیل شده مهر می کنه؟

    آدرس فرم رو اگر خواستید : http://www.cic.gc.ca/english/pdf/kits/forms/IMM5604E.pdf

    ممنون میشم اگر در مورد نحوه ی تکمیل فرم راهنماییم کنید..

    • ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۲ | #49

      تنها بحث گواهی امضاست و محضر اگر البته فرد آگاهی باشد می داند که با محتوای فرم قرار نیست کار داشته باشد و تنها تایید می کند که این فرد با این هویت احراز شده این برگه را امضا کرده است. این کار را نزد یک وکیل هم می توانید انجام دهید اگر مشکل داشتید تماس بگیرید با دفتر ما در تهران تا به آقای سید یحیی هاشمی از دوستان وکیل من در تهران معرفی شوید و مشکل را حل کند. اگر من هم در تهران بودم این امکان را دارم که فعلا نیستم

  27. alireza
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۹ | #50

    سلام اقای دکتر مختاری
    موکل شما نیستم ولی شما با صبر پاسخ میدید ممنون ازتون
    ۱۹ ماه میشه جناب دکتر که فایل نامبر از کبک اومده بعد ۴۰ روز بعدش نامه ۱۲۰ روزه خواستن که ب۱ شدم و فرستادم البته انگلیسی زیر ۵ شد (که ۲ امتیاز میگرفت)
    حالا دکتر من ۲ امتیاز که از انگلیسی از دست میدم طبق قانون جدید ؟
    ایا من شامل قوانین جدیدم؟
    .peq کدامین پرونده ها میشه دکتر؟

    • ۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۵ | #51

      PEQ برای کسانی است که در کبک کار و یا تحصیل کرده اند

      بر اساس آنچه اعلام کرده اند شما بر اساس قانون جدید بررسی می شوید

  28. افسون
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۹ | #52

    سلام آقای مختاری

    الان ۹ ماه از فایل نامبر فدرال ما می گذرد و ۴ ماه از آپ دیت . ۲ هفته پیش یک نامه از پاریس آمد که در دو تاریخ از ما خواستند که بگوئیم چکار می کردیم و ما هم که در آن تاریخ ها سابقه کار نداشتیم راستش را طی یک نامه نوشتیم و همراه با رزومه و گزارش بیمه واسشون ریپلی کردیم ولی پست نکردیم و ای میل کردیم واسشون . با توجه به ۱۲ امتیازی بودن پرونده ما (شیمی کاربردی)
    ۱- آیا امکان رد شدن پرونده در این مرحله هست ؟
    ۲- به نظر شما چه مدت دیگر باید منتظر مدیکالمان باشیم ؟
    ۳- آیا لازم است که همان نامه و مدارک را علاوه بر ای میل پست هم بکنیم ؟

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۱ | #53

      ۱- اگر مشکل پزشکی و امنیتی نباشد خیر ردی در کار نیست
      ۲- خدا می داند ولی شاید تا ۶ ماه دیگر ویزا بگیرید صفحه نامه های کنپارس در سایت پارس کانادا می تواند به شما در این زمینه کمک کند
      ۳- اگر ایمیل گرفته اید پاسخ از طریق ایمیل کافی است

  29. مهدی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۴ | #54

    با سلام خدمت شما.
    با توجه به نداشن موجودی کافی در حساب بانکی، برای تمکن مالی باید قدرالسهم خودم از سهام یک شرکت ثبت شده رو به یکی از دوستانم بفروشم. میخواستن بدونم که:
    ۱- در این مورد چه مدارکی لازمه تهیه و ترجمه بشه. ایا صورتجلسه هیات مدیره در سربرگ با مهر شرکت وامضا اعضا کافیه یا باید تمام مراحل انتقال سهام طی بشه و اگهی تغییرات چاپ بشه.
    ۲-همینطور میخواستم بدونم که آیا انتقال وجه باید از حساب شخصی خریدار به حساب من باشه
    ۳- این پول چه مدت باید در حساب من بمونه، آیا محدودیتی هست؟ یا بلافاصله بعد از واریز پول می تونم درخواست تمکن مالی رو انجام بدم.
    با تشکر.

    • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۲:۰۴ | #55

      ۱- اگر مدرکی خواستند همان صوذتجلسه کافی است
      ۲- مهم نیست
      ۳- وقتی منشا آن معلوم است نیازی نیست مدتی باشد

  30. alireza mahmodi
    ۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۲ | #56

    با سلام خدمت شما جناب اقای مختاری
    در ابتدا تشکر میکنم از جنابعالی بابت زحماتتون”
    لازم به ذکر است که اینجانب اخیرا از طریق دفتر شما ………..بنده در جریان اینکه این درخواست از طرف دولت کانادا میباشد نه از طرف سازمان شما”از این رو از شما خواهش میکنم نسبت به حل مشکل اینجانب و امثال بنده اقدامات لازم را مبذول نمایید.و نظرتون را نسبت به حل این مشکل ذکر نمایید…..باتشکر فراوان

    • ۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۵ | #57

      موکلین لازم است از طریق ایمیل و یا مراجعه به دفتر در تماس باشند وبلاگ جای طرح مسایل خاص پرونده شما نیست و مسایل خصوصی شما نباید منتشر شود

  31. افسون
    ۲ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۱ | #58

    سلام
    ۲ سوال داشتم :
    ۱- آیا ما که از طریق کار به مونترال می رویم می توانیم ادامه تحصیل بدهیم
    ۲ – شرایط ادامه تحصیل در مونترال چگونه است و هزینه ای هم می دهند یا خیر ؟

    • ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۷ | #59

      بله می توانید هر چه می خواهید انجام دهید
      در ورد ادامه تحصیل محدودیت نیست
      در این مورد مقالات در سایت پارس کانادا و وبلاگ من کم نیست

  32. ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۸:۲۷ | #60

    با تشکر از اینکه برای راهنمایى افذاد وقت میگذارید
    یک سوال داشتم چند وقت پیش فرم رایگان سایت را پر کردم جوابی که برایم امد بنده را شامل شرایط اسکیل ورکر کبک تشخیص دادند کمی که تحقیق کردم متوجه شدم ابتدا به ساکن نیاز به مدرک بی٢ فرانسه میباشد رشته تحصیلی من متالورژی است و ١۴ سال سابقه کار دارم احتمال میدهم اشتباهی صورت گرفته لطفا راهنمایی بفرماید

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۳۰ | #61

      از دفتر وقت مشاوره حضوری بگیرید
      پاسخ ارزیابی کلی است و وارد جزییات نمی شود

  33. محمد
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۴ | #62

    سلام خسته نباشید
    سوالی داشتم میخواستم بدونم من در حدود یک ماه قبل اقدام کردم از سفارت اسپانیا برای خرید ملک به ارزش ۱۹۰۰۰۰ یورو که به من نیو نامبر دادن حال میخواستم بدونم با تغییر شرایط که باید میزان خرید ملک بالای ۵۰۰۰۰۰ یورو باشه آیا قانون جدید شامل حال ما هم میشه ممنون میشم پاسخ منو بدید

  34. مهدی
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ | #64

    سلام اقای دکتر ما لندیک فی و ابدیت مدارک قد رنگچشم و تمکن مال را ۴ ماه که فرستادیم از ۲ اردیبهشت اما خبری از دریافت ویزا نیست از مدیکال هم یک سال گذشته پرونده ما از ورشو هست تا که انتظار باید کشید

    • ۱ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۲ | #65

      صبوری کنید
      طول مدت قابل پیش بینی نیست
      صفحه نامه های کنپارس در سایت پارس کانادا هم می تواند کمک کند

  35. یاسین
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۱ | #66

    سلام آقای دکتر مختاری من میخوام بیام کانادا پدرم اونجاست وقتی رسیدم کارت پی آر م گرفتم میتونم برگردم ایران واسه ازدواج پدرم که میگه الان عقد کن خودم نمیخوام میگه اگه بیایی کانادا نمیتونی تا ۸ سال چشمت به ایران بیوفته خواستم راهنماییم کنی که میتونم کی برگردم ایران یه سال دیه یا دو سال میتونم واسه ازدواج برگردم مهاجرتم هم خویشاوندی هستش این سوال هم دارم من میتونم برم اونجا یه کم زبانم خوب بشه هم کار کنم هم درس ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین

    • ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۱ | #67

      چه عرض کنم
      این سوال شما بیشتر مانند یک رمان کوتاه است
      تنها نکته اینکه ۸ سال را نفمیدم و اینکه چرا باید فردی ۸ سال نتواند کانادا را ترک کند
      درست نیست آنچه شنیده اید

  36. شادی
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۸ | #68

    سلام لطفا راهنمایی فرمایید چه وسایلی را می توانیم با خود به کانادا بیاوریم که مشکل سلز نباشد و همچنین به چه مدارکی نیاز داریم ایا مدارک دانشگاهی را ترجمه کنیم

  37. مهدی
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۳۰ | #70

    با سلام
    جناب دکتر در مرحله تشکیل پرونده(نیروی متخصص کبک) اگه به غیر از مدرک تحصیلی، مدارک مهارتی مرتبط هم بفرستیم اشکال دارد؟ چون بعضی ها میگن بجز مدرک تحصیلی هیچ مدرک مهارتی(به عنوان مثال مدارک فنی حرفه ای) نفرستید.
    میخواستم نظر شما رو به عنوان یک شخص معتمد و کاردان جویا بشم.
    با تشکر

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۹ | #71

      ایرادی ندارد اگر در جهت تقویت پرونده باشد
      بسته به آن مدرک مهارتی و نسبت آن با مدرک تحصیلی شماست

  38. مهراد
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۰ | #72

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری.من و همسرم یک پرونده کبک داریم که فایل نامبر درتاریخ اپریل ۲۰۱۱صادرشده بود ومن هم که مین هستم عمران و ۶ امتیازی بودم.چندماه پیش خبر دادند که پرونده مارا بسته اند به دلیل اینکه ازما یکسری مدارک خواسته بودن وما نفرستادیم.درحالیکه ماهیچ ایمیلی مبنی بر ارسال مدارک از آنهانگرفته بودیم.چندین بارزنگ وایمیل زدیم تااینکه به ما گفتند نامه کتبی بفرستیدمونترال و ماهم فرستادیم.وبعدگفتندکه بایدحداقل۶ماه صبرکنیم تابه ماجواب بدهند.ازاونجاییکه معلوم نیست جواب انها مثبت خواهد بود یامنفی میخواشتم ازشما بپرسم که آیامیتوانیم پرونده مجددبلزکنیم یانه؟باتوجه به اینکه اگرجواب انها بعدحداقل ۶ماه منفی باشه تمام زحمات ۳سالمون از بین رفته وباتوجه به اینکه باشرایط جدید رشته عمران ۱۲امتیاز دارد.ممنون

  39. نارسيس
    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۶ | #74

    سلام وبا عرض احترام،من کانادا زندگى مىکنم ولى منتظرم پى آرم را تمدید کنم ،خواهرم سیتیزن آمریکا است وبا همسر ودو فرزند شش ساله آنجا زندگى میکند براى آمدن به کانادا چگونه میتواند اقدام کند و چقدر طول خواهد کشید ،میتواند توریستى بیاید وبماند تا اقامت بگیرد،اگر بشود آن چه مدت طول مىکشد،

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۵ | #75

      ایشان می تواند با پاس آمریکایی خود بدون ویزا به کانادا بیاید و ۶ ماه هم بماند
      بیش از ۶ ماه نمی تواند در یک سفر در کانادا باشد

      برای دریافت اقامت فرقی بین آمریکایی و دیگران نیست باید شرایط اقدام را داشته باشد

  40. افسون
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۴ | #76

    یه سوال دیگه

    ۳- ارتقاء شغل آقای کنی باعث کمتر شدن پذیرش ایرانیان خواهد شد ؟ مخصوصا ماها که در مرحله انتظار مدیکال کبک هستیم ؟

    • ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۹ | #77

      ارتقای شغلی؟

      ایشان از وزارتخانه مهمی به وزارتخانه با اهمیت کمتر رفته اند

  41. افسون
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۰ | #78

    سلام

    ۱-با توجه به اینکه از اول اگوست امتیاز رشته شیمی از ۱۲ به ۶ تقلیل پیدا کرده آیا این تغییر ،تاثیری روی پرونده ما که مربوط به قوانین ۲۰۱۱ ( زمانی که ما پرونده را به کانادا ارسال کردیم) و آنموقع جزو پرونده های دیمند بوده می گذارد یا خیر ؟
    ۲- اگر امکان دارد لینکی که بتوان با دفتر پاریس در تماس باشیم ( ای میل و تلفن) را بگذارید .

    با تشکر فراوان

  42. حسین
    ۹ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۲ | #80

    @علی مختاری
    ضمن تشکر فراوان من فرمایش شما را انجام دادم و به یک مسافر دادم که از داخل کانادا پاسپورت را پست کند. خواستم ببینم شما از طرف شرکت خود مسافر به ایران ندارید که من برای برگشت پاسها از این طریق اقدام کنم. چون کسی را هنوز پیدا نکردم در ماه آگوست یا سپتامبر ایران بیاید و به شرکت شما اعتماد دارم.

  43. ۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۵ | #82

    واقعا” ممنونم از پاسخ گویی شما

  44. مجید
    ۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۱ | #83

    با درود مجدد
    در صورت عدم همراهی وهمکاری همسر در ارسال مدارک در مرحله آپدیت قبل از مدیکال(پرونده skill worker) کبک، (همسر در مرحله عقد مهریه را به اجرا گذاشته و قسطی در حال دریافت مهریه است و طبق رای دادگاه تا پایان دریافت اقساط( ۲۰سال دیگر) بر اساس تمایل خودش حق دارد شوهر را همراهی نکند، اما طلاق نگرفته است، آیا باید در فرمها وضعیت ازدواج(legally seperated) اعلام شود؟آیا در حالت عادی نفر دوم پرونده میتواند از پرونده حذف شود و یا از مرحله ای به بعد بدون ایجاد مشکل در پرونده، ادامه ندهد؟ بهترین راه حل چیست؟

    • ۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۳ | #84

      خیر ما در ایران legally separated نداریم و در این مورد قبلا نوشته ام
      تا طلاق نگرفته اید مشکل دارید چون همسر شما هستند چه بیایند چه نیایند باید همکاری کنند تا مشکل شما حل شود

  45. مجید
    ۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۴ | #85

    با درود مجدد
    در صورت عدم همراهی وهمکاری همسر در ارسال مدارک در مرحله آپدیت قبل از مدیکال(پرونده skill worker) کبک، (همسر در مرحله عقد مهریه را به اجرا گذاشته و قسطی در حال دریافت مهریه است و طبق رای دادگاه تا پایان دریافت اقساط( ۲۰سال دیگر) بر اساس تمایل خودش حق دارد شوهر را همراهی نکند، اما طلاق نگرفته است، آیا باید در فرمها وضعیت ازدواج(legally seperated) اعلام شود؟آیا در حالت عادی نفر دوم پرونده میتواند از پرونده حذف شود و یا از مرحله ای به بعد بدون ایجاد مشکل در پرونده، ادامه ندهد؟ بهترین راه حل چیست؟ خواهش میکنم با توجه به زمان کوتاه مانده برای ارسال مدارک اینجانب(۱۰ روز مانده از ۶۰روز) راهنمایی کامل و دقیق بفرمایید.
    پیشاپیش ازلطف شما بسیار بسیار ممنونم

  46. ۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۶ | #86

    مرسی از پاسخ گویی شما . یعنی حتما” باید در ایران لیسانس بگیرم؟؟؟ و از طریق دیپلم غیر ممکن است ؟ و اینکه دختر خاله ی من در مونترال است و شما را به من معرفی کرده و می خواهم که از طریق شرکت شما اقدام کنم و با شما مشورت کنم می توانم شماره ی تماسی از شما داشته باشم که باتون صحبت کنم

    • ۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۲ | #87

      شما مشورت کردید ولی باز اگر لازم است شماره های ما در سایت canpars.ca هست
      ویزا برای دوره لیسانس به سختی می دهند البته می تونید امتحان کنید

  47. ۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۷ | #88

    با عرض معذرت آقای دکتر اما من هیچ ایمیلی دریافت نکردم امکان هست برای من یک بار دیگر بفرستید با تشکر فراوان

  48. ساسان
    ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۷ | #90

    سلام آقای دکتر خسته نباشید.ممنون از پاسخهای خوب وکاملتون.موفق باشید

  49. ۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۷ | #91

    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر مختاری .اقای مختاری من امسال دیپلم گرفتم و واقعـا” تلاش زیاد کردم چون می خواستم دیپلمم برای امدن به کانادا بالا شود که شد.ومعدلم هم بالاشد.امسال هم پیش دانشگاهیم رامی خوانم و می خواستم ویزای دانشجویی بگیرم برای منترال ومشکلم کارت پی آر هست می خواستم بدونم اگر با دیپلم بیایم شامل کارت پی آر می شوم یا فقط با لیسانس شامل این کارت می شوم؟؟ چون می خواهم از دیپلم اقدام کنم و لیسانسم را در کانادا بگیرم. و می خواستم بدانم ایا سال اول یا دوم چون به عنوان دانشجوی بین المللی وارد می شوم باید شهریم را به دانشگاه پرداخت کنم و بعد شامل پی آرکارت می شوم ایا؟؟؟ممنون می شوم از پاسخ گویی وسپاس گزارم که بگویید باید چه کار کنم ممنونم

  50. افسون
    ۳۱ تیر ۱۳۹۲ در ۰۶:۲۲ | #93

    سلام و سپاس ازاطلاع رسانی های خوبتان
    با توجه به اینکه ما چک هزینه لندینگ را همراه با نامه آپ دیت در اردیبهشت ماه به پاریس ارسال کرده ایم :باتوجه به اینکه زمانیکه پرونده را ارسال کرده بودیم ( تقریبا ۱٫۵ سال پیش )به صورت پستی پاس شدن مانی اردر تشکیل پرونده امان برایمان آمد )
    آیا رسید پاس شدن چک هزینه لندینگ برایمان ارسال می شود ؟

    باز هم ممنون از راهنمائیهایتان

برگه نظرات
1 4 5 6 7 8 12 28
  1. بدون بازتاب