چرا اینجا می نویسم؟

پس از مدتها نوشتن در سایت رسمی شرکت خدمات مهاجرت کنپارس به نظرم رسید نمی توان با توجه به محدودیتهای یک سایت رسمی آنطور که باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنم. از سوی دیگر روزانه دهها ایمیل دریافت می کنم که به تک تک آنها پاسخ می دهم و گاه این سوالات تکراری اند. اگر چه برخی از آنها سوالات شخصی است اما بسیاری دیگر سوالاتی است که می تواند برای بخش بزرگی از مخاطبین مطرح باشد.

تصمیم گرفتم که وبلاگی راه اندازی کنم و علاوه بر فرار از محدودیتهای سایت رسمی شرکت و نوشتن در مورد موضوعاتی که می تواند مهاجرتی نباشد سوالات و پاسخهای آنها را در این سایت مطرح کنم. امید آنکه به کار دیگران نیز بیاید. ضمن اینکه اظهار نظر دیگر دوستان نیز قطعا به غنای این وبلاگ کمک خواهد کرد.

از دوستان تقاضا دارم چند نکته را در این زمینه رعایت کنند:

نخست اینکه حتما فارسی تایپ کنند. مطالب به اصطلاح فینگلیش حذف خواهند شد.

دوم اینکه قبل از طرح سوال جدید برای پاسخ خود در همین وبلاگ سرچی بکنند

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

  1. حمید رضا
    ۲ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۵۰ | #1

    آقای دکتر سلام همچنان که در جریان هستید همچنان مدیکال بچه های ۲۰۱۰ کبک خیلی با کندی فرستاده میشه آیا اطلاعی از دفتر جدید که فرموده بودید قرار بود در سپتامبر باز شود دارید خواهشا یک راه حلی برای ما باندیشید والا دیگه سبرمون به سر رسیده ممنون از لطف شما

  2. زهرا
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۱ | #3

    با سلام،
    من قبلا با یک مرد تبعه نیوزیلند ازدواج کردم و پس از بازگشت به ایران طلاق گرفتم هم اکنون همراه با هسر دومم اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از کانادا کرده ام. خواستم بدونم در صورتی که حرفی از همسر اولم در فرم های مهاجرت نزنم آیا با مشکل مواجه می شوم. آیا سفارت یک چنین اطلاعاتی(اطلاعات ازدواج و یا زندگی در یک کشور دیگر) را دارد؟
    ممنون می شم اگر راهنماییم کنید.

  3. داود
    ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۰ | #5

    سلام و خسته نباشید خدمت دکتر مختاری عزیز

    در صورت امکان کمی توضیح در مورد بازار کار رشته مکانیک و تکنسین مکانیک در مونترا ل بدهید ممنون می شوم

  4. rozhin
    ۶ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۲۵ | #6

    سلام آقای دکتر :
    من یکی از موکلین شما هستم، ممنون از اطلاع رسانی و جوابگویی خوبیتون
    می خواستم خواهش کنم در خصوص NOCرشته ها بیشتر راهنماییمون نمایید مثلاً رشته مهندسی کامپیوتر ( گرایش نرم افزار) تخصص در Quality Assurance ( همون تضمین کیفیت سیستم ها) ، ( در حیطه همون رشته کامپیوتر می باشد)، آیا زیر مجموعه مدیریت کامپیوتر که NOC، ۰ دارد می شود یا خیر؟
    و اینکه من با مهندسی کامپیوتر می تونم برای فدرال اقدام کنم یا خیر؟

    باتشکر

  5. پرستو
    ۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۴ | #7

    با سلام من در حدود یک سال هست ازدواج کردم و الان حدود ۳ ماه است که مدیکالم را به آنکارا فرستادم ولی تا حالا جوابی به من ندادند . آیا این تاخیر عادی است ؟ من mail هم زدم ولی پاسخی به من ندادند از شمت خواهش دارم که من را راهنمایی کنید .

  6. rozhin
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۳۴ | #9

    @علی مختاری
    مرسی آقای دکتر از راهنماییتون، من تو ماه اسفند پرونده کبکم رو بستم و رفتم روی پرونده منیتوبا، تا ماه خرداد که با همسرم ازدواج کردم و قرار شد بعدش پرونده ایشون رو هم به این پرونده اضافه کنیم و برای دفتر مونترال بفرستیم، اما چون هیچ منبع کاملی از منیتوبا نداشتیم به جز سایت و خود شما، همش تو دو به شک بودیم تا این اواخر که کاملاً متوجه شدیم که نمی شه روی منیتوبا حسابی بازکنیم، الان شما به عنوان وکیل ما چی پیشنهاد می کنید، آیا چند ماه صبرکنیم ببینیم وضعیت مهاجرت کاری و استانی به چه صورتی پیش می باد خوبه، یا نه برای کبک اقدام کنیم؟

    باتشکر

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۴۵ | #10

      اگر امکان اقدام برای کبک دارید اقدام کنید ما به هیچکس توصیه نکرده ایم که منیتوبا را به کبک ترجیج دهند

  7. M.AM
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۵ | #11

    آقای دکتر سلام و عرض تشکر از پاسختان
    من در سایت مهاجرت کانادا دیدم که اخیرا روال کار را تغییر داده اند و دیگر خلاصه مدارک نمی گیرند ، بلکه در همان ابتدای کار مدارک کامل دریافت می کنند و ظاهرا سرعت روند کار هم تسریع پیدا کرده است. به هر حال من سوالم این است که با شرایطی که در پست قبل خدمتتان ذکر نمودم ( عدم مدارک مستند در رابطه با فعالیت کشاورزی که در ایران دارم) آیا امکان اقدام من در این روش وجود دارد یا خیر.
    با تشکر و سپاس

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۱:۵۱ | #12

      این تغییر مربوط به سال ۲۰۱۰ است و جدید نیست تغییرات بعد از آن را نمی دانید . فعلا برنامه های نیروی متخصص بسته اند

  8. rozhin
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۱ | #13

    با عرض سلام خدمت آقای دکتر وکیل عزیزمون
    ممنون می‌شیم نظرتون رو در خصوص اقدام به استان منیتوبا ( ویزای کاری) به جای اقدام به کبک به ما موکلین بفرمایید. و آیا هنوز می تونیم به منیتوبا اقدام نماییم یا با توجه به صحبت هایی که شما در سایت کنپارس فرمودید این کار بسیار سختی می باشد و شاید هم به موفقیت نینجامد.( با توجه به اینکه هزینه بسیار زیادی هم باید ما موکلین متقبل شویم)
    من ۲۸ ساله ، مهندس کامپیوتر با ۳ سال سابقه کار و زبان انگلیسی و فرانسه متوسط می باشم و همسرم ۳۳ ساله مهندس نساجی با ۹ سال سابقه کار می باشد جهت اطلاع که آیلس همسرم ۶٫۵ می باشدولی فرانسه نخوانده است.

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۲:۳۵ | #14

      در برنامه منیتوبا فعلا پرونده جدید نمی پذیریم اگر امکان اقدام در برنامه های دیگر دارید اقدام کنید وگرنه صبر کنید برای گشایش برنامه ها

  9. M.AM
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۵ | #15

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام و احترام
    من فوق لیسانس رشته کشاورزی داشته در حال حاضر شغل دولتی دارم ( در مرکز آموزش کشاورزی) . بیشتر از ۱۰ سال است که کار کشاورزی هم می کنم . در واقع مدیریت مزارع و باغ پدر همسرم به عهده من است . اما قرارداد یا مدرک خاصی در این مورد ندارم و زمینها به نام پدر همسرم می باشد. اگر این مسئله قابل حل باشد با توجه به بقیه شرایط من بیش از ۸۰ امتیاز جهت روش خود اشتغالی خواهم داشت. آیا برای اثبات فعالیت کشاورزی من نیاز به مدارک خاصی هست . لطفا راهنمایی کنید چگونه می توان آن را مستند نمود.
    با تشکر و سپاس

    • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۶ | #16

      خود اشتغالی فدرال باز است اما ارزش اقدام ندارد پرونده های ۸ سال پیش هنوز مانده اند

  10. داود
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۴ | #17

    ه شما پس از تائید مدیر سایت نمایش داده می شود.
    با عرض سلام خدمت جناب دکتر مختاری وتشکر بابت راهنمایهای بسیار مفید
    من در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۱ مصاحبه کبک داشتم که متاسفانه پاسپورتم در فرودگاه ناپدید شد ولی جناب عالی با راهنمایی بسیار مفید و بجا فرمودین نفر ی که پاس داره اقدام کنه خوشبختانه csq برامون صادر شد و امروز تو سایت برامون inprocess زدن میخواستم بدونم تو این مرحله سکیوریتی چک تمام شده بعد از گذشت ۸ ماه یا اینکه ما حالا باید تازه منتظر این دوره باشیم.
    با نهایت تشکر

    • ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۲۷ | #18

      دقیقا نمی شود گفت در چه مرحله ای است اطلاعات سایت هم دقیق نیست
      به هر حال در حال رسیدگی است

  11. yasaman
    ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۴ | #19

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر

    آقای دکتر من نوامبر ۲۰۱۱ فایل نامبر کبک را گرفتم و با توجه به شرایط پیش آمده و طولانی شدن بیش از حد این پروسه ، می خواهم برای ادامه تحصیل اقدام کنم ، می توانم برای دانشگاه های کانادا اقدام کنم؟ آیا مشکلی برای پرونده مهاجرت پیش می آید؟
    خیلی ازشما ممنونم .

  12. ع.ج
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۷:۱۲ | #21

    سلام
    ممنون از اینکه این امکان را فراهم کردید….من خانمم مین کبک هستند…و ما الان منتظر مدیکال هستیم …من ۵ ماه شرکتم عوض شده در یک شعبه دیگری کار می کنم….۱-آیا باید تغییر جا را اطلاع بدهم۲-به کبک یا آنکارا ۳- اگر اطلاع ندهیم چی ۴- از طریق ایمیل یا نامه
    ممنون از زحماتتان
    روزهای خوشی برایتان آرزومندم

  13. kazem.gh
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۰ | #22

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    رشته تحصیلی لیسانس مکانیک (سیالات) می باشد.رشته تحصیلی دیپلمم ماشین افزار می باشدکه ریز نمرات مربوط به دورهای دیپلم و لیسانسم را با مدارکم در مورخ ۲۰/۱۱/۲۰۱۱ ارسال نموده ام.رشته تحصیلی خانومم نیز لیسانس مامائی می باشد وممنون می شوم به سوالاتم پاسخ داده شود :
    ۱-با توجه به داشتن مدرک دیپلم ماشین افزار و لیسانس مکانیک شرایط دیمند(Dimand) شدن را دارم یا خیر؟
    ۲-در صورت دیمند شدن پس از چه مدتی از ارسال مدارک(۲۰/۱۱/۲۰۱۱) دعوت به مصاحبه خواهم شد؟
    با تشکر

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۱۹ | #23

      ۱- قطعی نیست ولی ممکن است
      ۲- در مورد زمان امکان پاسخ نیست الگوی قابل اتکایی ندارم

  14. علی
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۵ | #24

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر
    از شما ۳ سئوال داشتم که اگر من رو راهنمایی کنید ممنون میشم
    ۱)من ۱سال است که برای فدرال اقدام کرده ام وحسابم با توجه به دلار ۱۲۲۶ تومان مشکلی نداره ولی حالا که می خواهند قیمت دلاربانک رو بالاتر ببرند(روزنامه اعلام کرده)احتیاج هست که من در حال حاضر پرینت بگیرم و نگه دارم تا اگه بعدا خواستند،بدونند من باتوجه به دلار۱۲۲۶ تا امروز مشکلی نداشتم؟چون با افزایش نرخ مرجع ،گذشته حسابم زیر سئوال میره
    ۲)به عنوان مـثال اگر ۲۰۰۰۰۰۰۰تومان باید من داخل حساب داشته باشم میتونم به جای اون پرینت ۲ حساب که روی هم بشه ۲۰۰۰۰۰۰۰رو بدم؟یا حتما”باید ۱ حساب باشه؟
    ۳)آیا میتونم حسابم رو خالی کنم و دلار بگیرم و رسید صرافی رو برای officerبفرستم؟وعلت رو هم بگم که به علت گرون شدن دلار مجبور شدم دلار بخرم
    ممنون میشم اگر لطف کنید هر ۳ سئوال من رو پاسخ بدهید
    باتشکر وسپاس فراوان

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۴ | #25

      ۱- در زمان بررسی باید بر اساس سایت OANDA.com پول کافی در حساب داشته باشید
      ۲- می تواند دو حساب باشد
      ۳- خیر پول کش را نمی توان ثابت کرد

  15. rozhin
    ۳۱ تیر ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۵ | #26

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
    از شما خواهشی داشتم، که در خصوص اقدام به استان منیتوبا اطلاعات کامل تر و جدیدتری بیان نمایید و برای ما موکلین این موضوع و شرایطش را واضح تر نمایید.
    باتشکر

  16. اروین
    ۲۹ تیر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۲ | #27

    با سلام. نظرتون راجع به عملکردcic درمورد درخواست های ۲۰۱۱ فدرال چیست؟ ایا پیشرفتی دارند؟

  17. علی
    ۲۶ تیر ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۷ | #28

    سلام عرض میکنم آقای دکتر
    من قبلا” این مطالب رو نوشتم،ولی جوابی دریافت نکردم(احتمالا”به دستتون نرسیده)
    اول از همه تشکر میکنم از زحمات ارزشمند شماوامیدوارم در تمام لحظات زندگی وکار موفق باشید
    من جهت فدرال اقدام کردم و(
    We received your application for permanent residence on May 26, 2011,We reviewed your application and sent you a letter on July 21, 2011 to
    …..)
    این پیغام رو دریافت کردم.سپس(Your application was reviewed and we started processing on June 20, 2012)این پیغام رو دریافت کردم.
    سئوال من این است
    ۱)من نمی دونم که مدارک من ترکیه است یا خیرفقط با توجه به مطالب سایت شما حدس میزنم ترکیه میباشد آیا حدسم درست است یا ایمیل بزنم؟
    ۲)درابتدا آدرسم درClient Application Statusدرقسمت Your current mailing addressطبق آدرسی بود که نوشته بودم ولی الآن در قسمت

    In ProcessدرقسمتPermanent Residence آدرسم کامل نوشته نشده وخیلی ناقص میباشد آیا اشکالی دارد یا خیر؟واگر بخواهم آدرسم رو کاملتر کنم(چون قبلا”یک کلمه رو جا انداخته بودم)با توجه به اینکه نمی دونم ویزا آفیس من کجاست،باید به کجا ایمیل بزنم به ترکیه؟لطفا آدرس ایمیل رو به من میدهید؟
    ۳)حدودا”مرحله in processچقدر زمان میبرد(با توجه به تجربه خودتان)واینکه آیا احتمال رد شدن وجود دارد؟
    ۴)در مرحله in process چه کارهایی انجام میگیرد؟
    قبلا”از شما کمال تشکر وقدردانی رو دارم.بسیار ممنون وسپاسگذارم که با حوصله جواب همه مردم رو میدهید
    با تشکر

    • ۲۷ تیر ۱۳۹۱ در ۰۳:۵۰ | #29

      ۱- بله احتمال بسیار بسیار زیاد در ترکیه است
      ۲- در همان سایت می توانید نشانی را تغییر دهید اگر نشد نامه بزنید به انکارا
      ۳- قابل تخمین نیست
      ۴-بررسی پرونده

  18. علی
    ۲۴ تیر ۱۳۹۱ در ۱۴:۲۶ | #30

    سلام عرض میکنم خسته نباشید آقای دکتر
    من تقریبا”یک هفته پیش چند سئوال نوشتم ولی هنوز جواب ندادید
    کی فرصت پیدا میکنید که جواب بدهید؟ممنونم منتظر جوابتون هستم

  19. ن.ش
    ۱۲ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۵ | #32

    با عرض سلام
    کسانی که مجرد وارد کانادا ( کبک) میشوند آیا میتوانند به محض ورود ازدواج کنند ؟ آیا باید شرایط خاصی داشته باشند ؟ و چقدرطول میکشد تا همسر رو بتونند با خودشون به کانادا ببرند؟
    با تشکر

  20. kimia
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۱ | #34

    سلام
    من ۲ اپریل مصاحبه داشتم و قبول شدم با توجه با اینکه رشته ام آمار است به نظر شما کی باید منتظر مدیکال باشم؟

  21. nasrin tayebi
    ۱۱ تیر ۱۳۹۱ در ۰۴:۲۷ | #36

    با سلام فایل نامبرم برای کبک بهمن ماه امد واز من مدرک زبان خاستند که تا مرداد باید بفرستم من در ۵ تیر امتحان دادم اما امتحانم جالب نشد فکر کنم در این مدت کمی که داشتم تمره لازم را نیاورم در ضمن رشته ۱۲ امتیازی هستم امکانش هست شما یک نامه ضمیمه کنید که من مجدادا در مهر امتحان بدهم چون سطح بالایی نمیخام امتحان tcf دادم نمره ان ۱۰ مرداد میاد در ضمن ما تا ۲۴ مرداد باید مدارک را پست کنیم و۱۴ مرداد هم امتحان iels دارم لطفا همکاری کنید من از موکلین شیراز هستم

    • ۱۶ تیر ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۱ | #37

      متاسفانه در این موراد امید چندانی به گرفتن وقت مجدد نیست اگر چه ما درخواست می کنیم به هر حال با دفتر ما در تهران خانم امیریان در تماس باشید

  22. علیرضا
    ۴ تیر ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۴ | #38

    سلام آقای دکتر تبریک میگم به شما و همه ایرانیها

    میخواستم راهنمایی کنید منو و از تجربه شما استفاده کنم

    راستش من نامه مبنی بر فرصت ۶ ماه برای دو مدرک زبان از کبک دریافت کردم ولی نتونستم نمره لازم را بیارم چون نامه من دیر رسید به دستم و بیش از دو ماه از فرصت اون گذشته بود و پست هم فایل نامبر رو به دست کسی دیگه اشتباهی فرستاده بودن .
    ۱- حالا به نظر شما من چی کار بایستی انجام بدم که تمام زحماتم هدر نره . میتونم وقت بگیرم

    ۲-در ضمن من دیگه رشته ام تو لیست مشاغل نیست

    عاجزانه تقاضای کمک دارم.

    • ۸ تیر ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۹ | #39

      بله می تونید در خواست وقت کنید و به دیر رسیدن نامه استناد کنید شانس پذیرش درخواست هست

  23. عليرضا
    ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۰ | #40

    سلام جناب آقای مختاری عزیز.من فایل نامیر کبک در تاریخ ۳ می ۲۰۱۱ را دارم و ارسال مدارکم هم دسامبر ۲۰۱۰ می باشد و رشته ام هم شیمی و ۱۲ امتیازی است.با توجه به فرمایشات و راهنمایی های شما و مشاهده تاریخهای رسیده برای موکلین شما و با توجه به اینکه تا کنون هیچ ایمیلی برای تاریخ مصاحبه دریافت نکرده ام.آیا بنظر شما باید پیگیری بکنم یا هنوز دیر نشده؟در هر صورت اینجانب را راهنمایی کنید.پیگیری به چه صورتی بهتر و سریعتر است؟پیشاپیش از راهنمایی شما ممنون هستم

  24. hefzollah
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۳ | #42

    با سلام و خسته نباشید من امسال در لاتاری قبول شدم ام یک مشکل دارم خواستم شما مرا راهنمایی کنید نام من فاطمه است هنگام قرعه کشی این طوری نوشتم fatemeaاما بعد که برای گرفتن پاسپورت اقدام کردم تو پاسپورتم این طوری نوشته بود fatemehخواستم ببینم ایا برای من در سفارت مشکلی پیش می اید یا نه و فرم مورد نظر را با کدام یک از این ۲ اسم پر کنم اسمی که در قرعه کشی بود یا اسمی که در پاسپورت هست با تشکر از راهنمایی تان

    • ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۳ | #43

      مدارک شما همه باید مطابق پاسپورت باشد در مورد احتمال بروز مشکل باید از سفارت آمریکا بپرسید
      بعید است مشکلی باشد

  25. ned
    ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۴ | #44

    با سلام
    جناب آقای مختاری،

    رشته ی من ۶امتیازیه و فایل نامبرم در تاریخ نوامبر ۲۰۱۱ آمده و همچنان خبری از مصاحبه نیست…درحالی که دوستانم ایمیل مصاحبه رودریافت کردن.ممکنه درباره ی رنج زمانی مصاحبه راهنماییم کنید که بدونم کی منتظرباشم؟!

    متشکرم
    NED,

  26. مینا
    ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۳۳ | #46

    با سلام و تشکر از جوابهای کامل شما. ما فایل نامبر دوممان را آگوست ۲۰۱۰ با شماره B057360225 را دریافت کردیم و من با راهنمایی شما بررسی کردم در حال حاضر پرونده ما در ورشو است:
    Your application was reviewed and we started prtocessing on February 10,2012
    می خواستم بدونم چون فایل نامبر ما با B آغاز شده ما جز ردی ها هستیم ؟ لطفا راهنمایی کنید؟ یا هنوز امیدی هست

    • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۳:۳۳ | #47

      چه کسی گفته فایل نامبرهایی که با B شروع می شوند رد می شوند
      نمی دانم این از کجا آمده

  27. مجید
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۴ | #48

    سلام.قرار بود ۵ جون نتایجی از دادگاه شکایت از وزیر مهاجرت مشخص گردد. الان وضعیت به صورتی میباشد . با سپاس

  28. ناهيد
    ۳ خرداد ۱۳۹۱ در ۲۲:۲۷ | #50

    با سلام وتشکر من یک بار فایل قبلی ام که ۲۰۰۸ بوده رو بسته ام سفارت چک ژانویه ۲۰۱۰ که تاکنون نقد نشده صادر کرد حالا برای دریافت پولم چه کار کنم؟

  29. مصطفی
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۴ | #52

    با درود
    چند وقتی است در لیست نامه های اعلام شده در سایت از ۲۹ گانه ها خبری نیست.به یاد دارم که ۲۹ گانه ها در زمان شروع بررسی ها سرعت بسیار خوبی داشتند به طوریکه ۷-۸ ماهه مدیکال دریافت می گردند.آیا روال بررسی ۲۹ گانه ها متوقف شده است؟

  30. لیلا
    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۲ | #53

    با سلام
    در حال حاضر من تمایل به اقدام مهاجرت از طریق کبک را دارم. از زمان اعتبار مدرک ایتلس من ۵ ماه باقی مانده است. سوال من این است که با توجه به اینکه در طی بررسی درخواست من؛ اعتبار ایتلس من تمام می شود ایا باید مجدد امتحان ایتلس بدهم یا خیر؟ دیگر اینکه ایا باید مدرک زبان فرانسه را در ابتدا همراه با درخواست بفرستیم یا زمانی برای ارسال ان بعد از درخواست اولیه داریم؟

    با تشکر

  31. مصطفی
    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۸ | #55

    با درود
    جنای آقای مختاری
    با توجه به آنکه مقرر گردیده پرونده ۳۵۰ نفر تا پایان ماه جون بررسی شوند بنابراین مطمئنا اداره مهاجرت بایستی به ویزا آفیسها اسامی این ۳۵۰ نفر را جهت بررسی تا پایان جون اعلام کند و مسلما این کار از طریق نامه نگاری انجام خواهد شد.سوال بنده این است که با توجه به آنکه شما و خانم پارکر به عنوان وکلای ۳۵۰ نفر جهت شکایت مشغول پیگیری اوضاع هستند اگر نامه ای در این زمینه موجود باشد حق شما و همه ماست که از این نامه مطلع شویم.و اگر نامه ای در این زمینه وجود ندارد با توجه به آنکه بی نظمی و بدقولی اداره مهاجرت به همگان اثبات شده است شما چه طور به حرف اداره مهاجرت دال بر بررسی پرونده ها تا پایان ماه جون اعتماد کرده اید؟
    با سپاس

    • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۷ | #56

      وقتی توافقی شده است باید صبر کرد اقدامات نسنجیده به اصل کار لطمه می زند. این توافق با واسطه دادگاه انجام شده و شکایت به قوت خود باقی است

  32. مصطفی
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۰۰ | #57

    با درود و عرض سپاس از زحمات و اطلاع رسانی های تیم کنپارس
    جناب آقای مختاری بنده در اعتراض ۳۸ گانه با شما همراه شده ام و چندی پیش در سایت اعلام کردید که پرونده نفراتی که در اعتراض شرکت کرده اند(حدود ۳۰۰ نفر به گفته شما) تا آخر ماه جون بررسی می شوند چند سوال برای روشن تر شدن قضیه داشتم:
    ۱-آیا دادگاه به ویزا آفیس ها دستوری بابت بررسی این ۳۰۰ پروند که هرکدام ممکن است در جاهای مختلف باشند (ورشو-آنکارا) صادر کرده است؟
    ۲-با فرض مثبت بودن جواب سوال اول بنابر این تا پایان ماه جون بنده بایستی یا reject شوم و یا مدیکال دریافت کنم و یا شاید هم آپدیت درست است؟
    ۳-اگر ویزا آفیس ها تا پایان ماه جون عملی انجام ندادند ادامه شکایت تا صدور حکم دادگاه چقدر زمان خواهد برد آیا قابل پیش بینی می باشد؟
    با سپاس

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۲ | #58

      در جریان جزییات دستور اداره مهاجرت نیستیم ولی پرونده ها در حال بررسی است و قرار است تا پاسان جون تکلیف همه روشن شده باشد به همان ترتیبی که فرموده اید
      در صورت عدم انجام این کار رسیدگی در دادگاه ادامه می یابد و چند ماهی زمان می برد

  33. نرگس
    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۰ | #59

    با سلام
    جناب آقای مختاری من دعوت به مصاحبه شده ام و بعد از مصاحبه از مجرد به تاهل تغییر وضعیت خواهم داد. همسرم پرستار است، سئوال من اینه که ایشون فرانسه خواندن رو شروع کنن و آیا اضافه شدن ایشون به سرعت پرونده من هم کمک میکنه یا برطبق روال قبلی انجام میشه ؟ چون رشته ایشون ۱۲ امتیازی هست و رشته من ۶ امتیازی و همچنیین ایشون چقدر باید به فرانسه مسلط باشند.
    با تشکر

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۹ | #60

      کمکی به سرعت پرونده نمی کند و پرونده شما تا اظهار نظر کبک متوقف می ماند یعنی کبک بار دیگر پرونده را بررسی می کند
      ایشان باید حداقلی از فرانسه بدانند و اگر مصاحبه گذاشتند تا حدودی امکان صحبت داشته باشند البته به نظر می رسد مشکل امتیاز ندارید

  34. علیرضا
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۶ | #61

    سلام اقای دکتر
    من نامه از کبک مبنی بر سطح دو زبان انگلیسی و فرانسه دریافت کردم وقت کمی هم دادن انصافا .
    من اگر اون سطح که خواستن رو مثلا ب ۲ رو ، (ب۱ ) بیارم و قبل از اتمام تاریخ نامه امتحان فقط فرانسه بدم و به جای ب ۲ نتونم بگیرم ( در حال حاضر ب۱ هستم ) و ب۱ بفرستم پرونده به چه صورتی میشه ایا برمیگرده
    ۲- و برای انگلیسی هم میشه وقت گرفت با توجه به اینکه کبک فرانسه زبانن یا نه باید تا مهلت داده شده هر دو رو بفرستم.
    ۳- ایا اونها زمان امتحان دادن رو قبول میکنن و یا جواب رو که تقریبا ۲ ماه طول میکشه، مشکل ایجاد نمیکنه

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۱ | #62

      ا حداقل در مهلت داده شده امتحانها را بدهید و بعد برای ارسال نمره وقت درخواست کنید

  35. میثم
    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۲۰ | #63

    سلام اقای دکتر
    من خرداد سال ۹۰ یعنی یک سال پیش مدارکم رو برای مهاجرت کبک به مونترال فرستادم. اما بعد از یک سال هنوز فایل نامبر نگرفتم. می خوام پیگیری کنم اما نمیدونم فکس بهتره یا ایمیل یا پست؟
    و هیچ شماره و ادرسی هم ندارم؟
    با تشکر

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۰ | #64

      نشانی آنها مخفی نیست در سایت کبک موحود است باید مکاتبه کنید با دفتر اداره مهاجرت کبک در مونترآل بخش خاورمیانه
      نامه سفارشی بفرستید و یا فکس بزنید

  36. بابک
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۸ | #65

    با سلام خدمت دکتر مختاری
    حدود ۲۰ روز از ارسال پاسپورتمان برای اخذ ویزا به سفارت کانادا در تهران و متعاقبا ارسال مدارک به ورشو توسط خود سفارت می گذرد که خبر انتقال امور مهاجرتی سفارت کانادا در تهران به انکارا منتشر شد،می خواستم بدونم تکلیف ویزای من چه میشود ؟آیا مثل سابق به آدرس منزل ارسال میشود یا خیر؟

  37. سیاوش
    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۴ | #67

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    خسته نباشید
    جناب دکتر، سفارت کانادا در ترکیه چند روز پیش ایمیل مدیکال ما را داده و گفته که Right of permanent residence را هم بپردازین.
    حالا من دو تا سوال دارم :
    ۱- با توجه به اینکه بانکهای ما تحریم هستند چطور این پول را برای ترکیه میشود فرستاد؟
    ۲- آیا عموی من که ساکن امریکاست میتواند معادل این پول را –که ۴۹۰ دلار کاناداست- به دلار آمریکا محاسبه کند و به ترکیه حواله کند؟( حدود ۵۰۰ دلار امریکا میشود) یعنی سفارت کانادا در ترکیه، ۵۰۰ دلار امریکا را بجای ۴۹۰ دلار کانادا به عنوان Right of permanent residence از من میپذیرد؟
    با سپاس فراوان از محبتتان

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۴ | #68

      ۱- این پول باید یا در ترکیه پرداخت شود و یا درفت و یا مانی اردر از کانادا بگبربد و یا مانی اردر بین المللی از دیگر کشورها تهیه کنید. در ایران امکان پرداخت نیست
      ۲- عموی شما می تواند یک مانی اردر بین المللی به مبلغ ۴۹۰ دلار کانادا در وجه Receiver General for Canada تهیه کند و بفرستد اگر رقم دقیق نباشد بر می گردانند چه زیاد باشد و چه کم

  38. يلدا
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۴ | #69

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری عزیز
    در مورد سوال خانم سارا می خواستم تجربه خودم را بنویسم من هم دقیقا دقیقا شرایط ایشان را داشتم ودر مهلت قانونی b1,b2 را فرستادم وبه مصاحبه دعوت شدم چون با همان مدرک امتیازم ۴۹ بود.
    با تشکر از آقای دکتر عزیز

  39. sara
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۶ | #70

    با سلام
    جناب آقای دکتر مختاری، برای من نامه ۱۲۰ روزه آمده که مدرک بفرستم یکبار امتحان دادم ولی B1 , B2 گرفتم در صورتی که هر دو را B2 زده بودم .۲ماه از وقتم باقی است و در این فرصت کم نمی توان هیچ امتحانی را ثبت نام کرد. به نظ شما چه کار کنم؟ آیا می توانم یک نامه بزنم و درخواست مهلت کنم؟ و آیا این کار ریسک دارد و ممکن است که مشکلی برام پیش بیاید؟

    خیلی از شما ممنونم .

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۴ | #71

      در هر صورت در مهلت داده شده امتحان بدهید شاید امکان جایگزینی با مواردی که کنسل می کنند داشته باشید. در هر صورت در مهلت امتحان بدهید و اگر نتیجه خارج از مهلت بود شانس
      اگر خارج از مهلت بخواهید امتحان بدهید ریسک این هست که وقت را تمدید نکنند.

  40. mahsa
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۰ | #72

    با سلام
    آقای دکتر من دیشب نامه ۱۲۰ روزه یکی از دوستانم را دیدم که از ایشون خواسته بودند که حتما نمره امتحان TCF را باید براشون بفرسته!! شما می دانید که قضیه چیه؟ این هم از تغییرات جدید است؟!! این امتحان که در حال حاضر در ایران برگزار نمی شود. و تکلیف اون هایی که TEF دادند چیه؟
    خیلی از شما ممنونم

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۵ | #73

      اگر نامه از کبک است فرقی نمی کند کدام امتحان را بدهند
      در ضمن آنها همیشه می توانسته اند نمره زبان بخواهند

  41. ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۳ | #74

    با سلام و تقدیم احترام
    با تشکر از توجه جنابعالی . با توجه به اینکه از زمان اتمام لیسانس تا شروع فوق لیسانس یک وقفه زمانی
    بوجود می آید و ایشان در این بازه زمانی دانشجو نیستند اشکالی ندارد؟
    آیا میتوانید زمان تقریبی تا دریافت شماره مدیکال از آنکارا را اعلام فرمایید.

    با تجدید احترام
    علی زره نازی

  42. مایا
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۹ | #76

    با سلام واحترام
    خواهشمندم جهت معرفی وکیلی جهت مهاجرت به نیوزلند روشی جهت تماس با شما اعلام فرمایید با توجه به اینکه شما ایمیل من را دارید مرا درانجام این کار راهنمایی فرمایید .

  43. rojin
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۱ | #78

    با سلام بنده از گروه ۳۸ شغله هستم و با کد شغلی ۰۳۱۱ به عنوان پرستار اقدام کرده ام . ایا امکان دارد که برای تسریع کارم جاب افربا عنوان (care giver)
    بگیرم و ایا این جاب افر میشود از یک خانواده ی ساکن انجا باشد؟

  44. ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۲ | #80

    با سلام و تقدیم احترام و تشکر
    بنده پرونده سرمایه گذار کبک هستم و سپتامبر ۲۰۱۱ فایل نامبر از دمشق دریافت کرده ام . دخترم ترم آخر دانشگاه است و ۲۲ ساله .ایا بعد از اتمام دانشگاه بایستی حتمآ دانشجو باشد یا راه دیگری هم دارد ؟
    با نهایت احترام
    علی زره نازی

    • ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۷ | #81

      ایشان باید تا زمان دریافت ویزا دانشجو باشند وگرنه از پرونده خارج می شوند و هیچ چاره دیگری هم ندارد

  45. ali k
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۰ | #82

    با سلام
    من فایل نامبر از کبک دریافت کردم و به من فرصت کمی دادن تا فرانسه و انگلیسی مدرک بفرستم تا ۱۶ تیر و این خیلی کم هست نمره بالا هم میخوام.
    ۱- میتونم از سفارت وقت بگیرم و نامه بزنم یا قبل ۱۶ تیر فقط یکی از امتحان رو بدم.
    ۲-چون رشته اقتصاد امتیاز نداشت و فقط لیسانس ۱۰ امتیاز گرفتم به خاطر کمبود امتیاز نمره هر دو زبان رو نمره ۸ زدم حالا باید چند بگیرم از فرانسه و انگلیسی
    ۳- من مدرک برق درجه دو هم دارم ولی سابقه کار ندارم اگه خدا نخواسته کبک نشد برای فدرال میشه اقدام کرد با این مدرک و اینکه این درست هست کسانیکه رشته اشون امتیاز ندارن نمیتونن شرکت کنن برای کبک.
    با تشکر دکتر مختاری

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۵۷ | #83

      شما باید در این بازه زمانی مورد نظر آنها اقدام کنید البته اگر در همین دوره امتحان دادید ولی نتیجه هنوز نیامده بود می توان وقت گرفت تا نتیجه آماده شود ولی نمی توانید به دلیل عدم آمادگی درخواست وقت کنید
      وضعیت فدرال فعلا مبهم است

  46. sarah
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۷ | #84

    با سلام ،
    جناب آقای دکتر من ۶ماه است که فایل نامبر کبک را گرفتم ، برای من نامه ۱۲۰روزه برای فرستادن مدرک فرانسه هنوز نیامده است .۳ ماه پیش امتحان دادم و نمره لازم را گرفتم.می خواستم بپرسم با توجه به این که اعتبار مدرک TEFAQ یک سال است، من مدرک را بفرستم یا منتظر باشم؟ و به کجا باید فرستاد؟ و آیا باید اصل مدرک را بفرستم؟
    ممنون از راهنمایی های مفیدتون

  47. saba
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۰ | #86

    با سلام جناب اقای را مختاری من اذز ماه سال نود مدارک خودم را برای کانادا ارسال نمودم اما متاسفانه ایمیل اولی که نوته شده است در فرمها اشتباه بود و من هنوز نتونستم فایل نامبر را بگیرم چند بار فکس و ایمیل زده ام و یک ایمیل دیگر که همان ایمیل دوم من است را دادم که به ان برایم بفرستند ولی انها در پاسخ گفتن که حریم خصوصی من نمی توان اطلاعات را به این ایمیل بفرستم الان من باید چه کار کنم ؟

    • ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۲۱ | #87

      نامه بزنید و اصل نامه را ارسال کنید و موضوع را توضیح دهید و بخواهید اطلاعات شما را در فایل آپدیت کنند
      روشن است که به ایمیلی که از غیر از آن ادرسی که درفایل دارند ارسال شده است پاسخ نمی دهند

  48. بابک
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۴:۵۰ | #88

    با سلام آقای دکتر
    از زمان ارسال مدیکال(فدرال) به لندن توسط پزشک ۴۵ روز می گذرد،با توجه به اینکه در مورد مشابهی که یکی از دوستان همزمان با من اقدام کرده ،پاس رکویست بعد از ۲۰ روز از ارسال مدیکال فرستاده شده.آیا جای نگرانی هست یا روند منطقی است؟

  49. رستم بیگی
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۵۸ | #90

    با سلام وتشکر از راهنمایهای جنابعالی
    من فایل نامبر ژانویه ۲۰۱۲ کبک هستم با توجه به اینکه رشته من ۱۲ امتیازی (شیمی) است ِاز نظر شما حداکثر زمان برای دریافت مدیکال چند ماه است(با توجه به انتقال پرونده هاا به انکارا)؟
    در ضمن آیا جنابعالی در مورد روند کاری افیسرهای آنکارا خوشبین هستین و آیاما ایرانیها می توانیم پیگیری خاصی جهت تسریع روند ژروند کبک در مرحله فدرال انجام دهیم.
    با تشکر

  50. علي
    ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۹:۱۱ | #92

    سلام اقای دکتر
    من دچار یک بیماری پوستی بنام دا الصدف یا پزوریاسیس هستم که باعث میشه پوست سر و بدنم حالت خشک داشته باشه و حالتی مثل شوره سر داشته باشه. این بیماری ‍زنتیکی هست و به کسی هم سرایت نمیکنه یعنی میکروبی ویروسی یا قارچی نیست. و درمان هم ندارد و فقط باید با لوسیون و پماد پوستم را چرب نگه دارم ایا ممکن است به خاطر ان رجکت بشم. این بیماری با ازمایش قابل تشخیص نیست و فقط ضایعاتی روی بدنم به اندازه عدس تا بند انگشت وجود دارد. ایا نگفتن این مساله به پزشک در صورتی که پزشک معتمد متوجه نشود بعدا دردسر ساز است؟ و یا اساسا این نوع بیماری باعث رجکت پرونده میشود.؟؟؟ ممنون

    • ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۳:۴۳ | #93

      شما نباید چیزی را مخفی کنید ولی این بیماری باعث رد نمی شود چون هزینه بالا ندارد

برگه نظرات
  1. بدون بازتاب