چرا اینجا می نویسم؟

پس از مدتها نوشتن در سایت رسمی شرکت خدمات مهاجرت کنپارس به نظرم رسید نمی توان با توجه به محدودیتهای یک سایت رسمی آنطور که باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنم. از سوی دیگر روزانه دهها ایمیل دریافت می کنم که به تک تک آنها پاسخ می دهم و گاه این سوالات تکراری اند. اگر چه برخی از آنها سوالات شخصی است اما بسیاری دیگر سوالاتی است که می تواند برای بخش بزرگی از مخاطبین مطرح باشد.

تصمیم گرفتم که وبلاگی راه اندازی کنم و علاوه بر فرار از محدودیتهای سایت رسمی شرکت و نوشتن در مورد موضوعاتی که می تواند مهاجرتی نباشد سوالات و پاسخهای آنها را در این سایت مطرح کنم. امید آنکه به کار دیگران نیز بیاید. ضمن اینکه اظهار نظر دیگر دوستان نیز قطعا به غنای این وبلاگ کمک خواهد کرد.

از دوستان تقاضا دارم چند نکته را در این زمینه رعایت کنند:

نخست اینکه حتما فارسی تایپ کنند. مطالب به اصطلاح فینگلیش حذف خواهند شد.

دوم اینکه قبل از طرح سوال جدید برای پاسخ خود در همین وبلاگ سرچی بکنند

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

  1. سعید
    ۱۱ تیر ۱۳۹۴ در ۱۸:۲۹ | #1

    با سلام
    سوال من در مورد اقدام برای خویشاوند درجه دو می باشد که شامل برادر زاده زیر ۱۸ سال می باشد. می توانم شرایط غیر از حداقل درآمد سالانه برای اسپانسر بدانم؟ چون در وبسایتی خواندم که برادر زاده بایستی بدون سرپرست باشد ؟!ولی در وبسابت مهاجرت کانادا و کبک مطلبی در این مورد اشاره نشده است.
    ممنون

  2. faramarz
    ۹ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۶ | #3

    سلام. من در ایران بازرگان هستم و ۱۳ سال هست که واردات میکنم . به تازه گی در کانادا شرکتی ثبت کردیم ۶۰% من هستم و ۲۰% یک شریک ایرانی مقیم کنادا و ۲۰% هم یک شریک ایرانی و البته با توجه به اینکه می توانیم این شرکت تازه تاسیس کانادایی رو واقعا فعال و به سودهی برسونیم .آیا می توانیم ویزا و اقامت به گیریم . ممنون از شما جناب دکتر

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۱:۰۶ | #4

      خیر به این سادگی نیست دوست عزیز به صرف ثبت شرکت اقامتی در کار نیست حتی اگر فعال و سودده هم بشود
      اگر شرایط اقدام از روش سرمایه گذاری را دارید الان زمان اقدام است

  3. کامران غلامی
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۸:۱۷ | #5

    سلام آقای مختاری عزیز
    ببخشید من مستاجر هستم و اغلب ادرس پستیم عوض میشه البته از یک محله به محله دیگر ایا بایستی این تغییر ادرس را به اطلاع دولت کبک ( دفتر مهاجرت ) رساند. ممنون از صبر و حوصله ای که برای ما می گذارید

    • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ در ۰۷:۴۸ | #6

      بهتر است نشانی ثابتی را که می دانید عوض نمی شود از دوست و آشنا و فامیل پیدا کنید و آنرا اعلام کنید هر چند مکاتبات معمولا از طریق ایمیل است اما گاهی نامه می فرستند

  4. Sahar
    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۷:۲۵ | #7

    سلام جناب مختاری
    ١- ایا کپ ٢٠١۴ بسته شده ؟؟؟
    ٢- مدارک من ٣١ دسامبر٢٠١۴رسیده به دستشون ولی تا امروز که ٩ می ٢٠١۵ هست هنوز نه فایل نامبری و نه نامه ای مبنی بر بسته شدن کپ ٢٠١۴ به من رسیده من چه کار باید انجام بدم و تا چند ماه دیگر باید منتظر خبر بمانم ؟؟؟؟
    ٣-من چهت گرفتن جاب افر با دفتر شما صحبت کردم ولی گفتن تنها راه اینه که من برای ایمیل هایی که از جاب بانک می یاد رزومه ارسال کنم یعنی هیچ راه دیگه ای نیست ؟؟؟

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۸:۵۹ | #8

      ای بابا
      باید گفت ساعت خواب

      بله بسته شد

      در مورد دفتر سو تفاهم شده است دو برنامه برای کمک به شما داریم
      با چه کسی صحبت کردید
      با خانم طریقتی صحبت کنید

  5. شیوا
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۶:۵۷ | #9

    سلام آقای مختاری. من تلاش کردم از دفتر شما وقتی برای مشاوره بگیرم (با توجه به فوری بودنم کیسم) متاسفانه زودتر از شنبه یا یکشنبه ممکن نشد(۱۹ اردیبهشت). سوال من از محضر شما:
    من برای کاندا اقدام کردم و دیروز هم تقاضای ارسال پاسپورت ها رو کردند. البته ظاهرا به خاطر شرایط خاص پسرم که پیش دانشگاهی هست سریع تر
    در خواست پاسپورت کردند. سوال من از حضور شما این هست که با توجه به اینکه فاصله بین کنکور پسرم تا ممنوع الخروج شدن تنها جند روز هست آیا توصیه شما اینه که هر چه سریعتر پسرم رو بفرستم (قبل از کنکور)و احیانا” رفتن پسرم در فاصله اون چند روز و با وجود بودن ویزای کانادا در پاسش نمی تونه مشکلی ایجاد کنه یا اینکه معتقدید باید هرچه سریعتر بفرستم. من از مشغله شما باخبرم ولی منت بزرگی برگردن من میگذارید
    اگر به من سریع پاسخ بدید چون در واقع با سرنوشت خانواده من ارتباط داره و بسیار نظر شما تععین کننده است. ضمنا من خودم main هستم. پیشاپیش از لطف شما سپاس گذارم.

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۱ | #10

      بنده نمی توانم در این نظر اظهار نظر کنم
      اگر قرار است در کانادا درس بخواند و زندگی کند کنکور دادن برای چیست؟
      در هر صورت تا تاریخ اعتبار ویزا و ممنوع الخروج نشدن از ایران مشکلی برای لندینگ ندارد بقیه را شما باید تصمیم بگیرید

  6. reza
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۹:۴۷ | #11

    سلام جناب مختاری عزیز
    من وهمسرم ویزای اقامت کانادا رادریافت نموده ایم(فدرال) وهمزمان ویزای اقامت امریکارا نیزداریم(هردو تاریخ انقضا اگوست میباشد) باتوجه به اینکه هنوز مطمئن نیستیم مقیم کجا شویم سئوال من اینه که با توجه به اینکه بعدازدریافت گرین کارت برای ورود به کانادا مشکلی نخواهیم داشت آیا میتوان بعد از اتمام تاریخ ویزا برای اقامت به کانادا لند کنیم یاخیر؟
    سپاسگذارم

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۳ | #12

      خیر شما تنها در تاریخ اعتبار ویزا امکان لندینگ در کانادا را دارید بعد از آن نمی توانید به عنوان مقیم دایم وارد کانادا شوید

  7. مهسا
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۸:۰۹ | #13

    با سلام و تشکر از شما
    آقای مختاری این طرح اعمال نشدن قوانین جدید برای کسانی که قبل از سال ۲۰۱۳ فایل نامبر گرفته اند ، تصویب شد ؟ و هم اکنون اعمال می شود ؟
    ممنون

    • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۸ | #14

      کدوم طرح
      صحبت از رای دادگاه است که رویه کبک را مخالف قانون دانشته است پس از این پس امید است کبک به روش سابق عمل نکند

  8. علی
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۹:۰۱ | #15

    جناب آقای مختاری
    با سلام و خسته نباشید.
    از اونجاییکه ما همیشه خبرهای موثق رو از شما دریافت می کنیم. می خواستم بدونم خبر مربوط عطف به ماسبق شدن پرونده های قبل از ژوئن ۲۰۱۳ راسته یا نه؟
    خبر در آدرس زیر می باشد:
    http://www.cicnews.com/2015/04/victory-quebec-skilled-worker-applicants-045078.html

  9. محسن
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۸:۱۶ | #17

    با سلام و عرض خسته نباشید
    یک سوال در مورد قوانین مالیات داشتم اینکه آیا دفعه اول ورود به کانادا باید اعلام کنیم که مثلا مادر ایران خانه داریم و می خواهیم آن را بفروشیم و مثلا این قدر قیمت دارد .حال اگر دفعه اول چون نمی دانستیم که باید اعلام کنیم و بخواهیم بعدا اعلام کنیم که مالیات از ما نگیرندچیست؟
    باتشکر فراوان از راهنماییهای شما

  10. محسن
    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۶:۰۳ | #19

    باسلام و عرض احترام به آقای دکتر مختاری
    یک مورد در رابطه با شرایط شهروندی کانادا شنیدم که می خواستم صحت آن را از شما بپرسم.می گویند بعد از اینکه شهروند شدید باید ۶ ماه یک بار به کانادا سر بزنیم (برای کسانی که فقط گرفتن شهروندی و بعد برگشت به ایران دارند)بسیاردردسر دارد.آیا این مساله درست است یا امکان دارد در آینده
    تصویب شود
    باتشکر از شما که وکیل بسیارمطلعی هستید

  11. مهسا
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۷:۵۷ | #21

    با سلام
    آقای دکتر من فایل نامبر کبک ۴۹۹** نوامبر ۲۰۱۱ و رشته کامپیوتر هستم ، ظرف یک ماه گذشته دیدم که بسیاری از افراد حتی با فایل نامبر بعد از من نامه آپدیت مدارک دریافت کرده اند ، به نظرتون من چه کاری می توانم انجام بدهم ؟
    یک ماه پیش هم زنگ زدم و گفتند که منتظر باشم .
    ممنونم ازتون

  12. حمید
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۰۵:۱۱ | #23

    سلام آقای مختاری
    به پیشنهاد یکی از دوستان در سایت شما فرم ارزیابی پر کردم ولی چون من در حال حاضر خارج از ایران کار و زندگی میکنم در نتیجه کسی با من تماس نگرفت نه از طریق ایمیل نه تلفن. لطفا بفرمایید با از چه طریقی باید در تماس باشیم.

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۳ | #24

      فرم شما را یافتم

      برای اقدام در کبک باید فرانسه بخوانید تا امکان اقدام باشد
      به نظر می رسد برای Express Entry فدرال امکان اقدام دارید مطالب سایت را مطالعه کنید مایل بودید ایمیل بزنید تا مراحل بعدی را خدمت شما باشیم

  13. Sahar
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۴ | #25

    سلام خسته نباشی می خواستم بدونم چند ماه طول می کشه از زمانی که مدارک به دیت اداره مهاجرت میرسه در فدرال تا زمانی که فایل نامبر ارسال بشه ؟؟؟

  14. سینا
    ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۷:۰۱ | #27

    با سلام
    من اسمم سید سینا هست و درفرم لاتاری به اسم سینا ثبت شده و من هم اسمم اومده برای مصاحبه میخواستم بدونم تاثیری داره در قبول نشدنم یا نه

    • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۸ | #28

      باید نام شناسنامه ای خود را ثبت می کردید
      راه آن است که بروید گذرنامه خود را تجدید کنید و سید را بردارید اگر ممکن است البته

  15. mahnaz
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۹ | #29

    درود بر شما
    در سال ۲۰۱۱ اقدام به تشکیل پرونده نمودم و در نوامبر ۲۰۱۴ برام اپدیت امد و یکماه بعد مدارک براشون ارسال کردم
    چند روز پیش نامه رفوزه دریافت کردم دلیل اشم ندان امتیاز رشته اس که اعلام کردن بخاطر اینکه کار شما بیشتر شبکه ای و مدیریتی و رشته شما کامپیوتر نرم افزار است امتیاز رشته را ندادن بنابراین ۱۶ امتیاز را منظور نکردن و جمع امتیاز به ۴۹ رسیده و رفوزه شدیم و مهلت ۹۰ روزه دادن .می خواستم ببینم چه کار می تونم انجام بدم.ممنون می شم راهنمایی بفرمائید

  16. محمد
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۴:۴۲ | #31

    با سلام و احترام،

    این هفته ایمیلی دریافت کردم مبنی بر اینکه در لیست انتظار مصاحبه کبک قرار گرفته ام.
    از من خواسته شده خود را برای مصاحبه آماده کنم. ضمنا تاریخ مصاحبه در نامه دیگری به اطلاع خواهد رسید و بایستی منتظر بمانم.
    فوق لیسانس هستم و رشته تحصیلیم ۱۲ امتیازیست.
    فایل نامبر کبک برای آگوست ۲۰۱۱ می باشد.
    از من مدرک زبان فرانسه نخواسته اند در صورتیکه طبق روال بایستی به من یک فرصت یک ماهه داده میشد تا مدرک B2 ارائه نمایم! نظر شما چیست؟

    با تشکر از لطف شما.

  17. محمد
    ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۸ | #33

    با سلام و عرض تشکر
    مدتی است در فهرست نامه های رسیده خبری از لیست درخواست ‍پاسپورت برای صدور ویزا (برای متقاضیان ۲۰۱۴) نمی باشد. آیا واقعا درخواستی نبوده است یا اطلاعات آن ثبت نشده است.معمولا از زمان ارسال مدیکال و آپدیت چه مدت تا درخواست ویزا طول می کشد؟
    با تشکر

  18. محمد
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۷:۴۸ | #35

    با سلام و تبریک سال نو،

    روز پیش ایمیلی دریافت کردم مبنی بر اینکه در لیست انتظار مصاحبه کبک قرار گرفته ام. از من خواسته شده خود را برای مصاحبه آماده کنم. ضمنا تاریخ مصاحبه در نامه دیگری به اطلاع خواهد رسید و بایستی منتظر بمانم.
    در صورت امکان، با توجه به اطلاعات آماری که دارید و اصل عدم قطعیت، یک تخمین برای زمان دریافت نامه دعوت به مصاحبه و تاریخ مصاحبه من پیش بینی نمایید.
    با تشکر از لطف شما.

    • ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۹:۰۷ | #36

      پیش بینی ممکن نیست
      صفحه نامه ها را در سایت پارس کانادا پیگیر باشید تا ایده بگیرید

  19. امیر
    ۸ فروردین ۱۳۹۴ در ۰۸:۲۷ | #37

    سلام جناب مختاری
    با تشکر از وقتی که قرار میدید و پاسخ های مفیدتون
    بنده برای برنامه تخصص فدرال در آخرین روزهای سال ۲۰۱۴ اقدام کردم در گروه اساتید دانشگاه ولی هنوز فابل نامبر دریافت نکردم. البته کپ این گروه به شدت در حال پر شدن بود و من هم روز آخر مدارکم به سیدنی رسید. سه تا سوال داشتم:
    ۱- آیا اگر تا الان نامه ریجکت نگرفتم و مدارکم را عودت نداده اند به این معنی است که در ظرفیت تعیین شده قرار گرفته ام ؟
    ۲- آیا می توانم همزمان برای برنامه جدید EE اقدام کنم یا باید منتظر بمانم تکلیف پروندم مشخص بشه ؟ اگه اقدام کنم و بعد جواب FSW 2014 بیاد مشکلی پیش نمیاد؟
    ۳- روی سایتتون دیدم کسانی که دسامبر مدرکشونو فرستادن سیدنی فایل نامبر گرفتن یعنی احتمالا همین روزها باید منتظر فایل نامبر باشم ؟

  20. کامران غلامی
    ۴ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۶:۱۶ | #39

    سلام جناب دکتر مختاری
    ممنون ازصبر و حوصله شما و همگام بودن شما در این پرسه مهاجرت.
    سال نو بر شما و خانواده محترم مبارک باد و امیدوارم که هر کجا که هستید شاد و خرم و کامروا باشید.

  21. Sahar
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۹ | #41

    با سلام خدمت شما
    می خواستم بدونم اخرین روز تحویل مدارک برای پرونده ٢٠١۴ روز ٣٠ دسامبر بوده یا ٣١ دسامبر ؟؟؟
    و مدارکی که ٣١ دستمبر به دست سفارت رسیده مورد قبول ٢٠١۴ است یا خیر ؟؟؟؟

  22. مهشید
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۷ | #43

    با سلام و عرض تشکر.در صورت امکان قسمتی مربوط به نامه های رسیده/مصاحبه فایل فدرال و مدیکال و پاس ریکوست / سرمایه گزاری کبک اختصاص دهید تا ما هم کمی از نگرانی در اییم . با سپاس مجدد

    • ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۴ | #44

      این اطلاعات در اختیار دوستان آن بخش از شرکت نیست و فعلا نمی توانند اضافه کنند

  23. محمد
    ۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۷ | #45

    خدمت آقای دکتر و همکارنتون سلام عرض می کنم،

    در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ برای نیروی متخصص کبک اقدام کردم و ۱۹/۱۰/۲۰۱۱ فایل نامبر دریافت کردم. دو هفته قبل هم آپدیت مدارکم را بنا به درخواست اداره مهاجرت ارسال نمودم. هنوز پرونده من بررسی اولیه نشده است. قبل از تغییر امتیاز تحصیلات در سال ۲۰۱۵، رشته من صفر امتیازی بود. اما بر اساس لیست ۲۰۱۵، رشته تحصیلی من ۱۲ امتیازی شده است.
    با این اوصاف، آیا این تغییرات تاثیری در پرونده من خواهد داشت؟

    با تشکر از لطف شما

  24. افسانه
    ۸ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۲ | #47

    باسلام و عرض ادب جناب اقای دکتر مختاری اینجانب با داشتن ٧۴ امتیاز در سال ٢٠١۴ اقدام به ارسال مدارک کردم که مدارک بنده در تاریخ ٣١دسامبر ٢٠١۴ تحویل اداره مهاجرت در سیدنی داده شده ؟؟ آیا تحویل در این تاریخ مورد قبول اداره مهاجرت هست و پرونده من جز مدارک ٢٠١۴ لحاظ می شود ؟؟؟؟؟
    با توجه به اینکه در این مورد شک داشتم اقدام به پر کردن فایل اکسپرس اینتری ٢٠١۵ کردم که امتیاز من در این حالت بسیار کم است ایا با وجود فایل نامبر ٢٠١۵ امیدی به ٢٠١۴ است ؟؟؟ اگر من الان ٢٠١۵ را پاک کنم و از استخر کاندیدها بیرون بیام ( با توجه به نداشتن جاب افر و امتیاز ٣١٧ ) می تونم منتظر فایل نامبر ٢٠١۴ باشم ؟؟؟ و اگر ٢٠١۴ من قابل قبول نیست و مجبورم در ٢٠١۵ باشم چگونه می تونم امتیاز جاب افر رو دریافت کنم ؟؟؟ لطفا از شماخواهش می کنم کمکم کنید ..

  25. دریا
    ۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۲ | #49

    سلام اقای دکتر مختاریببخشید یک کم متن طولانی شد ۴ سال پیش که برای کبک اقدام کردم کسی که فرمها رابرای من پر کرد ایمیلم را اشتباه نوشت بعد از یک ماه که فایل نامبرم نیامد پیگیری کردم فهمیدم ایمیلم اشتباه بود بعد که تماس گرفتم با دفتر مهاجرت گفتند درخواست خودتان را به صورت کتبی ارسال کنید ( اما در نامه ای که فرستادم نوشته نشده بود ایمیل قبلی اشتباه است فقط نوشته شده بود که هنوز بعد از گذشت ۱۲۰ روز فامیل نامبر را دریافت نکردم لطفا به ایمیل ای که در این درخواست است فایل نامبر را بفرستید)بعد از یک هفته به ایمیل صحیح برام فایل نامبرم را فرستادن فایل نامبرم برای ۲۸ نوامبر ۲۰۱۱ است الان استرس گرفتم چون بچه های دسامبر هم دارند اپدیت می گیرند ممکن دوباره به ایمیل اشتباه من اپدیت را فرستاده باشند یا اینکه به همان ایمیلی صحیحی که فایل نامبرم را فرستادن، می فرستند ؟

  26. ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۲ | #51

    با سلام و احترام
    در رابطه با ویزای EB3، خواستم بدونم حتما احتیاج به ارائه ی کارت پایان خدمت ( یا معافیت دائم ) هست؟ یا برخورداری از معافیت تحصیلی کفایت می کنه؟ از این جهت می پرسم چون خودم ۲۴ ساله هستم و ورودی جدید مقطع ارشدم.
    سوال دیگه هم اینکه سن بالا (حدود ۵۰) واسه اقدام از این طریق، مانعی ایجاد نمی کنه؟

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۱۷ | #52

      بالای ۵۰ قرارداد نمی بندیم

      پایان خدمت لازم نیست تنها مهم داشتن پاسپورت و امکان خروج قانونی است

  27. افسانه
    ۳ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۶ | #53

    باسلام و عرض ادب جناب اقای دکتر مختاری اینجانب با داشتن ٧۴ امتیاز در سال ٢٠١۴ اقدام به ارسال مدارک کردم که مدارک بنده در تاریخ ٣١دسامبر ٢٠١۴ تحویل اداره مهاجرت در سیدنی داده شده ؟؟ آیا تحویل در این تاریخ مورد قبول اداره مهاجرت هست و پرونده من جز مدارک ٢٠١۴ لحاظ می شود ؟؟؟؟؟
    با توجه به اینکه در این مورد شک داشتم اقدام به پر کردن فایل اکسپرس اینتری ٢٠١۵ کردم که امتیاز من در این حالت بسیار کم است ایا با وجود فایل نامبر ٢٠١۵ امیدی به ٢٠١۴ است ؟؟؟ اگر من الان ٢٠١۵ را پاک کنم و از استخر کاندیدها بیرون بیام ( با توجه به نداشتن جاب افر و امتیاز ٣١٧ ) می تونم منتظر فایل نامبر ٢٠١۴ باشم ؟؟؟ و اگر ٢٠١۴ من قابل قبول نیست و مجبورم در ٢٠١۵ باشم چگونه می تونم امتیاز جاب افر رو دریافت کنم ؟؟؟ لطفا از شماخواهش می کنم کمکم کنید

    • ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۱۳ | #54

      داشتن پروفایل EE هیچ ایرادی ندارد
      منتظر باشید شاید فایل نامبر از پرونده ۲۰۱۴ بگیرید منافاتی ندارد

      برای بحث کاریابی می توانید از بسته های کاریابی کنپارس استفاده کنید

  28. مینا
    ۱ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۱ | #55

    سلام آقای دکتر خسته نباشید

    اینجانب قصد مهاجرت به کانادا و یا امریکا را دارم برایم فرقی نمیکندبه قصد ادامه تحصیل باشد و یا کار و ….
    اما انچه مهم است من ۴۵ سن سال دارم الان ielts 6 دارم البته میتوانم ارتقا بدهم من در حدود ۸۰۰ میلیون دارایی دارم یا کمی بیشتر و دکتری مامایی هستم متاهل هستم و دو فرزند دارم مهم این است با مطالعه شرایط مهاجرت با توجه به سن من فقط با یک پیشنهاد کاری میتوانم امتیاز بگیرم حال سوال من این است ایا شما میتوانید برای پیشنهاد شغلی به من کمک کنید و کلا ایا من راهی برای مهاجرت دارم ؟؟؟؟؟؟؟با توجه به سن من

  29. علی محمدراده
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۹ | #57

    با سلام و احترام

    من و همسرم برای اقامت کانادا اقدام کرده بودبم ( main applicant من بودم ) .ضمنا در لاتاری آمریکا هم ثبت نام کرده بودیم . April 2012 نتیچه لاتاری آمریکا اومد و همسرم در لاتاری برنده شده بود . دو هفته بعد هم ویزای کانادا اومد .

    من و همسرم در مورد رفتن به کانادا و آمریکا شدیدا دچار اختلاف شدیم . همسرم در آمریکا فامبل داشت و اصرار میکرد که بریم آمریکا و من تمایل به مهاجرت به کانادا داشتم .
    با همسرم توافق کردیم که من برم کانادا و بعد از یکماه بیام ایران و همه چیز را مرتب کنیم و با همسرم بریم کانادا . در May 2012 در تورنتو landing کردم و بعد از ۴۵ روز به ایران برگشتم . متاسفانه وقتی برگشتم متوجه شدم همسرم من را با اجرا گذاشتن مهریه ممنوع الحروج کرده و دو روز قبل از ورود من به ترکیه و نهایتا به آمریکا رفته است .

    من تا ۴ ماه پیش ممنوع الخروج بودم و بالاخره با توافق با وکیل ایشان توانستم طلاق بگیرم که در حکم دادگاه هم ذکر شده با توجه به حضور زوجه در خارج از کشور استعلام تست حاملگی به عهده دفترخانه میباشد .

    ۱- من ۱ ماه دیگر دارم برمیگردم کانادا ولی نمیدونم مدارک طلاق را کجا تحویل بدم تا اعلام کنم که ما طلاق گرفته ایم ؟

    ۲- آیا نیاز هست کپی قبولی لاتاری همسرم و حکم دادگاه را که نشان میدهد ایشان خودش به آمریکا رفته و با من نیامده و مانع ورود مجدد من به کانادا برای مدت ۲ سال شده است را ارایه بدهم ؟

    ۳- آیا میتونم این مدارک را به واحد مهاجرت در فرودگاه ارایه بدم و آیا باید فرم و نامه ای ارسال کنم یا خیر ؟

    با تشکر فراوان

  30. مريم
    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۷ | #59

    با سلام خدمت آقای دکتر وعرض خسته نباشید
    در ارتباط با مساله ای که برای خانه برای من پیش آمده اگر در دفتر خودتان یا شخصی که مرتبط با این مساله باشد را معرفی کنیدکه من با پرداخت حق و حقوق از او کمک بگیرم چون مسایل دیگری پشت این ماجرا می باشد که من باید توضیح دهم که به چه دلایلی این اتفاق افتاده و شاید حق با من باشد
    لطفا درصورت امکان من را راهنمایی کنید
    باتشکر فراوان از تمام همکاریهی شما و آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر برای شما

  31. کامران غلامی
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۷ | #61

    سلام آقای مختاری
    من با مدرک تحصیلی مهندسی صنایع غذایی قایل نامبر گرفتم (سال قبل) در قوانین جدید این رشته نیست و رشته مهندسی غذا ۱۲ امتیازی شده ببخشید ممکن رشته صنایع غذایی جزء مهندسی غذا محسوب بشه و یه سوال دیگه اینکه من کاردانی تکنولوژی مواد غذایی را نیز همراه با مدرک لیسانس فرستادم البته بیمه مربوط به درک لیسانس می باشد ممکن امتیازی کسب کنیم لطفاً راهنمایی بفرمایید. ممنون میم اگه کامل توضیح دهید. ممنون

  32. مريم
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۱ | #63

    باتشکر از راهنمایی شما در ارتباط با پاسخ سوالی که در ارتباط با خانه پرسیدم
    برای من متاسفانه این مساله پیش آمده ومن به این دلیل که می خواستم سریع به ایران برگردم و کسی را برایsublet پیدا نکردم این leaseرا ترک کردم البته الان در ایران هستم وبرای زمانیکه می خواهم برگردم نگرانم .الان من باید چه کنم.لطفا من را راهنمایی کنید
    با تشکر

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۲۱ | #64

      نگرانی ندارد هر چه می خواسته بشود شده است کردیت شما می تواند از این موضوع آسیب ببیند

  33. دریا
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۴:۳۵ | #65

    سلام اقای مختاری من یک سوالی داشتم من لیسانسم مهندسی کامپیوتر – نرم افزار اما رشته فوق لیسانسم مدیریت فناوری اطلاعات است زمانیکه فایل نامبر گرفتم هنوز فوق لیسانس را نگرفته بودم و با رشته کامپیوتر فایل نامبر گرفتم الان برای مرحله اپدیت مدارک اگر فوق لیسانسم را بفرستم امتیاز رشته مهندس کامپیوتر را می گیرم یا اینکه اصلا فوق لیسانس را ارائه ندهم کار من هم برنامه نویسی که مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر است لطف می کنید اگر من را راهنمایی کنید مرسی

  34. پریسا
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۶ | #67

    سه سال پیش از طریق ازدواج به کانادا رفتم در حدود ۱ سال پیش از همسرم در ایران جدا شده ام ولی الان تصمیم داریم در کانادا از هم جدا شویم
    آیا ما ۱ سال پیش از هم جدا شدیم در ایران باید بگوییم؟ اصلا کانادا به طلاق ایرانی ما کار دارد یا نه

  35. علي
    ۶ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۷ | #69

    سلام ممنون از اطلاع خوبی که می دهید،
    زمان لند ورود به فرودگاه، افیسر در فرم مربوطه به اجسام و اقلام بعد از ورود گفت نیازی به وارد کردن پول حاصل از خانه و املاک ،،،،که در اینده می خواهیم بیاوریم ،نیازی به اعلام نیست.
    آیا این دارایی ها را باید جایی اعلام کرد که گمرک حاصل از این پول را معاف شد؟؟؟؟چه اداره ای؟
    ویا آیا در زمان ورود پول فقط مدرک حاصل از فروش کافی است ویا از الان باید جایی اعلام کرد؟ممنون
    منتظر جوابتون هستم،
    شاد و موفق باشید

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۳۲ | #70

      خیر

      منعی برای آوردن پول خود ندارید ولی باید منشا آن روشن باشد آن فرم برای پول نیست

  36. مريم
    ۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۷ | #71

    باسلام خدمت آقای دکتر وعرض خسته نباشید
    می خواستم در مورد قوانین lease transferدر کبک اکر سوالی داشتیم از چه منبعی این سوال را بپرسیم؟سوال من اینست که اگر کسی اپارتمانی در کبک قراردادیک ساله ببندد و به دلایلی بخواهد تا قبل از پایان یک سال بدون اینکه آن خانه را به کسی sublet یا مثشسث کند به ایران برگردد ممکن است چه مشکلاتی برایش پیش بیاید و راه حل چیست؟
    با تشکر از راهنماییهای شما

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۷ | #72

      از شما شکایت می شود و کردیت رکورد شما خراب می شود بعدا عملا هیچ اقدام مالی موثری نمی توانید انجام دهید کسی هم به شما خانه اجاره نمی دهد

  37. پریسا
    ۳۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۰ | #73

    سلام با تشکر از کمک شما
    سه سال پیش از طریق ازدواج به کانادا رفتم در حدود ۱ سال پیش از همسرم در ایران جدا شده ام ولی الان تصمیم داریم در کانادا از هم جدا شویم
    آیا ما ۱ سال پیش از هم جدا شدیم در ایران باید بگوییم؟ اصلا کانادا به طلاق ایرانی ما کار دارد یا نه؟

  38. محمد
    ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۴ | #75

    با سلام خدمت آقای دکتر و همکارنتون،
    در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ برای نیروی متخصص کبک اقدام کردم و ۱۹/۱۰/۲۰۱۱ فایل نامبر دریافت کردم. بعد از مدتها، هفته پیش ایمیل آپدیت مدارک دریافت کردم. من مدارک زبان ارائه نداده بودم. الان هم از من مدارک زبان نخواسته اند.
    در حال حاضر مدرک IELTS دارم ولی TCFQ ندارم. با توجه به محدودیت زمانی ۳ ماهه برای ارسال پاسخ، توصیه شما چیست؟ برای کسب امتیاز زبان بایستی مدارک زبان را بفرستم یا خیر؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر از لطف شما

    • ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۲ | #76

      نامه را دقیق بخوانید و آنچه را خواسته اند بفرستید و نمره زبان انگلیسی را هم که دارید بفرستید
      در مهلت تعیین شده حتما مدارک به دستشان برسد

  39. مريم
    ۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۷ | #77

    باسلام خدمت آقای دکتر و عرض خسته نباشید
    یک سوال در مورد اولین لند به کانادا و لندهای بعدی داشتم.من به دلیل یک سری مسایل نمی توانم بعد از لنداول تا ۳ سال دیگر به کانادا بروم آیا بعد از ۳ سال ، افسر در زمان ورود ایرادی برای ورود نمی گیرد یا ممکن است مشکلاتی ایجاد شود؟
    باتشکر فراوان از راهنماییهای مثبت شما

  40. سیاوش
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۸ | #79

    با عرض سلام،

    جناب مختاری آیا اقدام از طریق express entry/skilled trades نیاز به پیشنهاد شغلی و Qualification certificate دارد؟

    با تشکر

  41. Emad
    ۱۶ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۸ | #81

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما جناب اقای دکتر مختاری
    آقای دکتر سوالی راجع به پروسه نیروی متخصص کار کبک از حضور شما داشتم . تقریبا دو ماه پیش ایمیل آپدیت دریافت کردم مدارکم را ارسال کردم و متاسفانه رفوزه شدم و ۱ امتیاز کم اوردم و ۹۰ روز به من وقت دادن لازم به ذکر که همسرم دانشجو می باشد و این ترم مدرک کاردانی خودش را میگیره ( و این در حالی که در ریز نمره هایی که سفارت برای ما ثبت کرده دیپلم ایشان را ثبت کرده ) وچون ایشان دانشجو بون من مدارک دانشجویی در مرحله اپدیت برای همسرم نفرستادم چون فکر میکرم رشته کامپیوترم را ۱۲ امتیاز حساب میکنن حال همانطور که میدانید تقربا ۶ ماه طول میکشه تا همسرم دانشنامه را بگیره به نظر شما اگر یک گواهی از دانشگاه بگیریم که ایشان فارغ التحصیل شده و تعداد واحد های که گذرانده را ذکر بکنن در داخل نامه با توجه به اینکه دانشگاه ازاد مرکز تا صدور دانشنامه فوق دیپلم ایشان را تایید نمیکنه . به نظر شما یک امتیاز را به ما میدهند ؟
    لازم به ذکر که امتیازات خودم که نفر اصلی هستم کامل لیسانس کامپیوترم و سابقه کارم کامل نمره گرفتم و زبان فرانسه ۷ را هم برام ثبت کردند و فایل نامبرم مربوط به سال ۲۰۱۰
    ممنون از اینکه برای سوالات وقت میگذارید .

  42. aseman
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۰ | #83

    با سلام
    من فایل اسپانسری پدر مادر در آنکارا دارم که ۵ ماه است خانوادم مدیکال و right of payment رو هم انجام دادن به نظر شما چقدر دیگه پاس ریکوئست خانوادم میاد ؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

  43. منا
    ۸ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۶ | #85

    سلام
    ایا در سال ۲۰۱۵ job list Federal برداشته شده و همه رشته ها امکان اقدام دارند؟ رشته کشاورزی -صنایع غذایی امکان اقدام برای مهاجرت از طریق فدرال را دارد؟

  44. محمد
    ۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۷ | #87

    سلام جناب اقای دکتر مختاری عزیز
    آیا کسانی که به روش استانی (family support ) اقامت دایم گرفته اند باید در همان استان ها زندگی کنند ؟ اگر اینطور است تا چه مدت؟

    • ۲۵ دی ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۲ | #88

      دست کم تا قبل از ورود به کانادا نباید چیزی جز این در سر داشته باشند
      بعد از دریافت اقامت دایم که پس از لندینگ معنی می دهد می توانید هر جا بخواهید زندگی کنید هر چند آن کسی که شما را دعوت کرده بعدا برای دعوت دیگران مشکل خواهد داشت

  45. غزاله جام
    ۳ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۸ | #89

    سلام میخواستم بدونم اطلاعات بیومتریک حودم را برای ویزای توریستی باید از ایران بگیرم یا در همان مراکز وک انجام میشود

  46. ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۸ | #91

    در ضمن من در این ۹ سال ۵-۶ بار به کانادا رفته ام و مشکلی برایم پیش نیامده است

  47. سپیده کسائیان
    ۲۶ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۶ | #92

    سلام آقای مختاری،
    من حدود ۹ سال پیش به همراه خانواده ام (همسر و دو فرزندم) سی تی زن کانادا شده و پس از گرفتن کارت سیتیزنی و پلسپورت کانادایی به ایران برگشتیم. حدود یک سال و نیم بعد از سیتی زنی از همسرم جدا شدم. در آن زمان آقای حسابداری در ونکورر می ششناختم که کارهای tax و حسابداری ما را انجام می داد، به ایشان اعلام کردم که جدا شده ام و درضمن کانادا زندگی نمی کنم و آقای حسابدار پس از مدتی به من اعلام کردند که طلاق من اعلام شده و من را non resident اعلام کردند. و در این سالهای اخیر هم من tax رد نکرده ام. در این ۹ سال یکبار چهار سال پبش پاسپورت خودم و بچه هایم را در تهران تمدید کردم و از ۴ سال پیش پسرم به کاناده رفته و دانشجوی سال سوم UBC می باشد

    حدود ۸ ماه دیگر پاسپورت من و بپه هایم Expire می شود، پسرم که مشکلی ندارد و این کار را در کانادا انجام می دهد ، ولی من با توجه به شایعات اخیر نمی دانم که آیا اشکالی برایم پیش نمی آید که برای تمدید پاسپورت خودم و دخترم به آنکارا بروم؟ و ایا من واقعا non resident هستم و چگونه می توانم چک کنم (دیگر دسترسی به آقای حسابدار ندارم)؟

    ممنون از حوصله ای که برای خواندن نامه طولانی من صرف نمودید.

  48. لیلا شادمان
    ۲۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۰ | #94

    سلام آقای مختاری
    من پسوند فامیلی دارم که خیلی اذیتم میکنه. متاسفانه دو ماه پیش با همین فامیلی فعلیم درخواست Educational Credential Assessments (ECA) دادم و جوابش هم اومد یعنی WES ارزشیابی مدرکم رو با همین فامیلی فعلیم انجام داده. آیلتسم با همین فامیلی فعلیم هست که چون نمرم زیاد خوب نشد قراره دوباره امتحان بدم که مطمئنا اگه پسوند فامیلیمو بردارم با فامیلی جدیدم میشه. حالا دلم می خواد قبل از انجام بقیه کارها مثل ثبت نام در Express Entry در مورد فدرال یا درخواست برای مهاجرت به کبک پسوند فامیلیمو حذف کنم. با این شرایط که ارزشیابی مدرکم با فامیلی پسوند دارم هست و بقیه مدارکم قراره بعد از تغییر نام خانوادگی ترجمه بشن مشکلی در روند مهاجرت پیش میاد یا نه؟ لطفا راهنماییم کنید این پسوند فامیلیم واسم کابوس شده.

  49. مريم
    ۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۰۵:۰۷ | #96

    با سلام خدمت آقای دکتر و عرض خسته نباشید
    یک سوال در مورد قانون جدید شهروندی داشتم که چه زمانی تصویب و جزییات مشخص می شود
    با تشکر فراوان ازپاسخگویی شما به سوالات

  50. مهدی
    ۳ آذر ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۴ | #98

    با سلام
    من در سال ۲۰۱۳ اقدام به تشکیل پرونده کردم و فایل نامبر دریافت کردم. من فوق دیپلم ماشین ابزار هستم که تو لیست مشاغل ۱۶ امتیازی میباشد اما الان نامه ۹۰ روزه جهت اعتراض دادن و به من امتیاز ۶ دادن. تو لیست مشاغل زدهDVS یعنی دیپلم. آیا امتیازی که به من دادن درست است؟ چون دوستی داشتم که از طریق شما اقدام نموده در سال ۲۰۱۲ و الان در مونترال بسر میبره اما برای من به مشکل خورده است.
    ۱-آیا امتیازی که به من دادن درست است؟
    ۲-آیا قوانین عوض شده؟
    ۳- فوق دیپلم من با دیپلم فنی معادل نمیشود؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۶ | #99

      وضعیت کبک تاسف بار است و حساب و کتاب ندارد متاسفانه اعتراض هم به جایی نمی رسد
      مشاوره بگیرید از دفتر ما و برای اقدام مجدد خود را آماده کنید

برگه نظرات
  1. بدون بازتاب