چگونگی طرح سوالات در این وبلاگ

 

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

پس این وبلاگ برای طرح سوالات غیر موکلین است البته موکلین سوالات غیر مرتبط با پرونده خود را می توانند مطرح کنند.

 

دوستان می توانند به روشهای زیر سوال کنند:

 

۱- در مورد سوالات مرتبط با مطالب زیر همان مطلب در قسمت کامنتها

۲- در مورد سوالاتی که قبلا در مورد آن مطلبی نوشته نشده در کامنت همین مطلبی که هم اکنون می خوانید

۳- تکمیل و ارسال فرم زیر که در این صورت سوال شما و پاسخ آن  اگر قبلا در این وبلاگ مطرح نشده باشد به صورت مطلب جدید نوشته خواهد شد

۴- تنها سوالات کلی پاسخ داده می شود و مواردی که نیاز به صرف وقت و بررسی شرایط ویژه یک فرد دارد امکان پاسخ ندارد.  بنابراین با امکان طرح سوال در این وبلاگ وظیفه مشاور و یا وکیل شما را به عهده نمی گیریم.

 

لطفا در طرح سوالات خود نکات زیر را رعایت کنید:

 

۱- قبل از طرح سوال وبلاگ را برای پاسخ سرچ کنید

۲- حتما فارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید. مطالب فینگلیش حذف می شوند

۳- کوتاه و مختصر بنویسید و سوالات روشن مطرح کنید. 

۴- از همه مهمتر در مورد زمان رسیدگی به پرونده خود نپرسید. سوالی است که با توجه به وضعیت فعلی امکان پاسخ ندارد. در سایت کنپارس صفحه نامه ها ی رسیده کنپارس هر هفته برای راهنمایی دوستان در این زمینه به روز می شود و می توانید پیگیر آن صفحه باشید و پرونده خود را مقایسه کنید.

۵- با توجه به اینکه سوالات غیر موکلین به طور محدود پاسخ خواهد گرفت اگر موکل هستید حتما در سوال اعلام کنید.

 

نام و نام خانوادگی (الزامی)

پست الکترونیک (الزامی)

موضوع

پیغام

  1. شراره
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۷ | #1

    با سلام و خسته نباشید. من آگوست مدارکم رو برای نیروی متخصص فدرال فرستادم.۶ روز پیش از ورشو ایمیل رسید مبنی بر انتقال مدارکم به ورشو. در قسمت موضوع(نه در متن ایمیل)عنوان شده که فرم سفرهای همسر در مدارکم نیست و در انتهای ایمیل این فرم خام برایم پیوست شده. من ایمیلی با همین سوال بهشون زدم که هنوز جواب نگرفتم. سوالات من:

    ۱- آیا من میتونم فرم تکمیل شده رو براشون ایمیل کنم یا باید پست کنم؟
    ۲-لطفا توضیح دهید چطور از ایران برای ورشو مانی اردر بگیریم؟(برای آینده)

    با تشکر فراوان

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۱ | #2

      باید پست کنید چون امضای اریجینال مهم است
      در مورد مانی اردر تفاوتی بین دفاتر نیست و باید قابل وصول در کانادا باشد

  2. ali
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۵ | #3

    علی مختاری :
    بله مشکل دارد باید برای همان مبلغ مانی اردر بدهید

    یعنی نمیشه ۴۰۶ تا رو با ۲ تا مانی اوردر ۳۹۵+۱۱ تایی که با هم پست میشه(نه جدا)
    پرداخت؟

  3. بهاره
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۰ | #5

    با سلام خدمت دکتر مختاری
    من بامدرک فوق دیپلم نقاشی اقدام کردم والان مدرک لیسانس زبان گرفتم (امتیاز بالاتر داره؟)چه طوری مدرک جدیدمو اضافه کنم؟ متشکرم

  4. somayeh
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۵ | #7

    با سلام.من و همسرم از موکلین شما هستیم.ما خیلی بد شانس هستیم دقیقا در زمانی که ماتمامی مدارکمان را به تهران ارسال کردیم وحتی روز قبل از تعطیلات تاسوعا عاشورا هزینه مربوطه را که چیزی حدود ۱ میلیون تومان بود به حساب شما واریز کردیم به قانون جدید خوردیم.خیلی آشفته و ناراحت هستیم و نمیدانیم چیکار باید بکنیم.خانم سیدین ( نماینده شما در شیراز) به ما گفتند که این موضوع را دارند بررسی میکنند شاید حداقل برای ما بشه از قانون قدیم استفاده کرد.رشته شوهر من که متقاضی اصلی است مهندسی عمران هست با ۷ سال سابقه یک بچه ۱ ساله هم داریم رشته خودم هم صفر امتیازی است.آقای مختاری تو رو خدا کمکمون کنید.

    • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۸ | #8

      من از شنیدن این موضوع متاسف شدم. تلاش کنید نمره زبان بگیرید در خدمت شما خواهم بود. اگر هم فرجی شد حتما در سایت اعلام می شود. اعتراضهای زیادی به این تصمیم شده است

  5. reyhan
    ۲۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۱:۱۵ | #9

    با عرض سلام و خسته نباشید جناب آقای دکتر مختاری
    من ۳۶ ساله هستم با سابقه ۱۰ سال کار و بیمه به عنوان مهندس برق و همسرم هم مهندس مکانیک ۴۱ ساله با ۱ فرزند دختر ۸ ساله آیا با قوانین جدید شانسی برای اقدام کبک داریم ؟ و اگر بله باید چه نمره در سطح زبان فرانسه بیاریم و آیا زبان انگلیسی هم احتیاج به مدرک دارد ؟ با تشکر

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۸ | #10

      نمره بالایی نیاز دارید تلاش کنید فرانسه بخوانید
      توصیه می کنم برای مشاوره دقیقتر به دفتر ما سر بزنید و در کلاسهای فرانسه ما شرکت کنید

  6. ali
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۸ | #11

    باعرض سلانم
    من با مدرک تحصیلی شیمی که متاهل هستم و همسر و یک فرزند خردسال هم دارم با سابقه کار کامل و تائیدیه بیمه تامین اجتماعی یک هفته پیش توی مصاحبه شرکت کرده و خانم آفیسر بهمون گفته شما نه مردود شدید و نه قبول. نهایتاً یه نامه با مضمون زیر بهمون داده. میدونیداین نامه چیه و به چه افرادی این نامه را میدهند؟
    Objet: Vérification des documents produits

    Nous avons examine avec soin votre demande en fonction d’un ensemble de facteurs qui permettent d’évaluer les chances de tout candidat et toute candidate a l’immigration de s’établir avec succès au Québec dans sa profession, son employabilité et sa mobilité professionnelle, sa formation, son expérience professionnelle, son âge, sa situation familiale, sa connaissance du français et de l’anglais, sa capacité d’autonomie financière, ses séjours au Québec, et , le cas échéant, les caractéristiques de l’époux et l’épouse ou du conjoint et de la conjointe de fait.
    Nous devons procéder, afin de compléter l’évaluation de votre demande, a un examen plus approfondi des documents produits. Nous vous communiquerons notre décision des que cet examen sera complété.
    Nous vous prions d’agréer, madame. L’assurance de nos meilleurs sentiments.

  7. sara
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۵ | #13

    با سلام و خسته نباشید
    اینجانب فوق لیسانس زبان فرانسه دارم ولی متاسفانه سابقه کار و بیمه ندارم و به طور خصوصی کار کرده ام و همسرم فوق لیسانس اقتصاد دارد و ۶ سال سابقه کاری در زمینه آمار دارد:۱-کدامیک از ما متقاضی اصلی برای مهاجرت کار کبک شود بهتر است؟
    ۲-مدرک زبان برای من نیز ضروری است و همسرم جطور؟
    ۳-با توجه به قانون جدید برای اقامت دانشجویان دکترا (در صورت گرفتن بورسیه از طرف من) همسرم اجازه کار در کبک دارد؟ و کدام روش مناسبتر است تحصیلی یا کاری؟

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۰ | #14

      ۱- همسر شما وضع بهتری دارد
      ۲- برای هر دو شما ضروری است
      ۳- بله اجازه کار دارند اما کار یابی ساده نیست روی آن حساب نکنید با توجه به هزینه های بالای تحصیل

  8. soroush
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۸ | #15

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام وخسته نباشید. من و همسرم منتظر مدیکال هستیم،الان ۹ ماه ازگرفتن فایل نامبر فدرال گذشته و حدود ۱۱ماه ویا شاید بیشتر وقت داریم آیا می تونیم در این فاصله به کشور دیگه ای برای ادامه تحصییل بریم ادامه تحصیل ما حدودا ۳ سال زمان می بره در این خصوص نیز لطفا ما را راهنمایی کنید . با تشکر فراوان

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۴ | #16

      شما میتوانید در هر جایی از دنیا که میخواهید زندگی کنید ولی باید در مدت زمان اعتبار ویزا حتما وارد کانادا شوید

  9. مريم
    ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۵ | #17

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بر اساس تجربیات شما آیا انتقال تعدادی پرونده ۳۸ رشته ای از دمشق به ورشو ممکن است باعث کندتر شدن پرونده های سال ۲۰۰۷ که ۵ سال انتظار کشیده اند را داشته باشد؟
    چون احتمالا نیرو زیاد نمی کنند بلکه از بررسی تعدادی پرونده چشم پوشی می کنند
    با تشکر از شما برای تخصیص وقت گرانبهایتان برای پاسخگویی به سوالات

  10. ali
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۰ | #19

    باعرض سلام و خسته نباشید
    من بالیسانس شیمی متاهل ودارای یک فرزند ۱۰ ماهه یک هفته پیش مصاحبه داشتم درپایان آفیسربه ما گفت شمانه ردشدید نه قبول پرونده شما نه مثبته نه منفی ونهایتا این پرینت را به ما داد(لازم میدونم بگم من ازاصفهان اقدام کردم وهیچگونه مدرک جعلی نداشتم )میخواستم ازشما خواهش کنم مرا راهنمایی کنید که این نامه را به چه کسانی میدهند و نهایتا تکلیف ما چیه؟

    Objet: Vérification des documents produits

    Nous avons examine avec soin votre demande en fonction d’un ensemble de facteurs qui permettent d’évaluer les chances de tout candidat et toute candidate a l’immigration de s’établir avec succès au Québec dans sa profession, son employabilité et sa mobilité professionnelle, sa formation, son expérience professionnelle, son âge, sa situation familiale, sa connaissance du français et de l’anglais, sa capacité d’autonomie financière, ses séjours au Québec, et , le cas échéant, les caractéristiques de l’époux et l’épouse ou du conjoint et de la conjointe de fait.
    Nous devons procéder, afin de compléter l’évaluation de votre demande, a un examen plus approfondi des documents produits. Nous vous communiquerons notre décision des que cet examen sera complété.
    Nous vous prions d’agréer, madame. L’assurance de nos meilleurs sentiments.

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۸ | #20

      ساده است با توجه به سیل مدارک تقلبی از اصفهان آن هم در این رشته خاص می خواهند بررسی کنند مطمین شوند جعلی نیست
      نگران نباشید

  11. سیما مویدی
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۹ | #21

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    من از موکلین شما هستم در مدارک ما نمره زبان برای من ۱۰ وبرای همسرم ۴ لحاظ شده می خواستم بدونم این نمره ها چه سطحی رو نشون می دن؟و اگر تا روز مصاحبه از این سطح بالاتر بودیم امتیاز بیشتری به ما تعلق خواهد گرفت یا نه؟

    با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار میدید.

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۳ | #22

      ۱۰ برای شما یعنی یکی از توانایی ها b1 و دیگری b2 است و برای همسرتان در هر دو توانایی b1
      اگر سطح زبانتان بالاتر باشد افسر امتیاز بیشتر خواهد داد

  12. ali
    ۱۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۷ | #23

    سلام آقای مختاری.مثل اینکه از ۲۰۱۲ هزینه های مهاجرت هم زیاد شده.ما مانی اوردر ۳۹۵ تایی داریم.الان شده ۴۰۶ دلاری.ما مانی اوردر ۱۱ تایی تهیه کنیم و مبلغو با ۲ تا مانی اوردر پرداخت کنیم مشکلی نداره؟

  13. ستاره
    ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۱ | #25

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام وخسته نباشید. بعضی از پرونده های لیست ۳۸ گانه اخیراً به ورشو (لهستان) فرستاده شده اند.آیا بر اساس ترتیب خاصی پرونده ها برای ارسال به ورشو انتخاب می شوند یا خیر؟ و اینکه روند رسیدگی به پرونده هایی که از سوریه به ورشو ارسال می شوند چگونه است؟

  14. ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۷ | #27

    با عرض سلام و تشکر
    جناب دکتر من مدرک فوق لیسانس عمران و حدود ۶سال تجربه کاری دارم.اکتبر ۲۰۱۰ مدارکم رو برای اسکیل ورکر کبک تو دمشق فرستادم و ژانویه ۲۰۱۱ فایل نامبر گرفتم.هنوز دعوت به مصاحبه نشدم.آیا ممکنه مشکلی پیش اومده باشه؟یعنی کی باید به صورت عادی دعوت به مصاحبه بشم؟مرسی

  15. آزاده
    ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۷ | #29

    با تشکر از پاسخ شما، من مطلع هستم که تا ۲ سال آینده پرونده اسپانسرشیپی پذیرفته نمی شود ولی اگر لطف کنید پاسخ سوالات من را طبق روالی که تا کنون بوده برای اسپانسر فدرال، بفرمایید، چون در زمینه سوالاتی که من دارم، در ۲ سال آینده احتمال زیاد شرایط تغییری نخواهد کرد.

    ۱- روزی که مدارک دست ویزاآفیس می رسه ، ملاک سن فرزند وابسته هست(برادرم که زیر ۲۲ باشد همراه خانواده)یا تاریخی که فرمها امضا می شود( یعنی روزی که براشون پست می شود)؟
    ۲-اگر قبل از ۲۲ سالگی فرزند وابسته درخواست بدهیم، دیگه مهم نیست که تا پایان پروسه دانشجو بماند؟
    ۴-آیا تا زمانی که پروسه اسپانسرشیپی تمام شود باید اسپانسر در کانادا باشد و مشغول کار؟ یا می تواند وقفه کاری و زندگی در کانادا داشته باشد؟

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۸ | #30

      ۱- خیر سن تا لحظه صدور ویزا متوقف نمی شود یعنی باید تا زمان صدور ویزا شرط زیر ۲۲ سال یودن و یا بالای ۲۲ و دانشجو و وابسته بودن حفظ شود
      ۲- چرا مهم است باید دانشجو بماند و به لحاظ مالی هم وابسته باشد
      ۳- خیر مشغول کار بودن شرط نیست

  16. آیدین
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۸ | #31

    با سلام
    اقای دکتر مختاری ما(من وهمسرم) ازساعتی که خبر تغییر قوانین کبک رادیدیم واقعا در نگرانی شدیدی هستیم.خواهش میکنم مارا از وضعیت پرونده مان بی خبر نگذارید.منتظر پاسخ هستم.لطفا.دراسرع وقت.

  17. Raoof
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۱ | #33

    سلام آقای مختاری شما جواب منو ندادید خواهش کی کنم یک توضبحی بدهید من مدارکم آماده است برای فرستادن به کبک ولی مدرک زبان فرانسه ندارم آیا باید مدرک زبان را همراه با مدارک بفرستم یا موقع مصاحبه باید همراهمان باشد.منظور از الزامی بودن یعنی اینکه موقع مصاحبه یا فرستادن مدارک

  18. امین
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۹ | #35

    جناب آقای دکتر با عرض سلام می خواستم بدونم یک نفر می تواند همزمان دو تا پرونده با دو کد رشته متفاوت داشته باشد؟ یا می بایست اولی را ببندم. با سپاس

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۵ | #36

      معنی این سخن چیست؟ شما یک پرونده بیشتر ندارید یعنی تحصیلات مشخصی کرده اید و سابقه کاری معینی دارید. مفهوم اقدام با دو کد رشته چیست؟

  19. ali
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۱ | #37

    آقای مختاری .۱)به نظرتون سال جدید لیست رشته ها واسه کبک عوض میشه؟ چه تغییراتی پیش بینی میکنین؟ ۲)اگه واسه Tcfq بریم ترکیه امتحان بدیم نتیجشو خودشون میفرستن واسه آفیسر ؟ یا باید بریم خودمون بگیریم و ببریم؟ چند وقت بعد از امتحان نتیجش میاد؟ ۳)کلا تو این وضعیت پیشنهادتون چیه واسه فرستادن مدرک؟ من امروز tef ثبت نام کردم.اردیبهشت ۹۱٫از این تاریخ به بعد این اولین امتحان فرانسس که تو ایران برگزار میشه.اینو به وزیر مهاجرت بگید که بدونه!!

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۶ | #38

      ۱- خیر تنها وضعیت امتیاز سن تغییر می کند
      ۲- در ایران هنوز امکان امتحان هست به هر حال هر جا با سفارت فرانسه امتحان دهید می فرستند
      ۳- متاسفم ولی راه دیگری نیست

  20. bernasha
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۸ | #39

    سلام
    مدرک فرانسه اجباری شد؟
    میشه بگین دقیقا در چه تاریخی اجباری شده؟
    من ۱۵ نوامبر مدارکم رسید به دست اداره مهاجرت کبک ؟ ایا من هم شامل میشم یا نه؟
    خیای ممنون از راهنمایی شما

  21. bernasha
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۲ | #41

    با سلام
    من برای کبک اقدام میکنم. رشته ام ۱۲ امتیازی هست. مدارکم رو ۱۳ نوامبر ۲۰۱۱( حدود ۳ هفته پیش) فرستادم میخواستم از شما بپرسم
    ۱- حدودا چقدر طول میکشه برای رشته های ۱۲ امتیازی که فایل نامبر بگیرند و دعوت به مصاحبه بشوند؟ حدودا برای هر کدوم چند ماه طول میکشه؟
    ۲- آیا خبری از تغییر قانون هست؟ خبر جدیدی از تغییر قانون و امتیاز ها برای کبک؟
    ۳- نامه ای به اسم “آمادگی برای مصاحبه” وجود داره؟ بعد از فایل نامبر و قبل از نامه دعوت به مصاحبه این نامه داده میشه؟
    خیلی ممنون از توجه شما

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۹ | #42

      ۱- زمان فایل نامبر ربطی به امتیاز ندارد و برای همه یکسان است دعوت به مصاحبه سریعتر است اما در حال حاضر امکان پیش بینی نیست
      ۲- خبرها در سایت اعلام شده است
      ۳- بله گاهی

  22. سمیه
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۳ | #43

    با سلام.در مورد اجباری شدن مدرک زبان در سایتی نوشته شده بود : همه دوستانی که مدارکشون را برای ارسال آماده کردند

    البته با مسیولیت خودشان و با ضمیمه کردن نامه ای که تقاضای یک مهلت

    جهت درخواست مدرک زبان باشه را به همراه مدارک بفرستند

    چون حدافل در ایران با توجه به تعطیلی بخش فرهنگی سفارت فرانسه

    نمیشه به راحتی این امتحان را داد .))حال با توجه به اینکه من حدود یک هفته است که مدارکم را از دفتر شیراز به دفتر تهران ( کنپارس )پست کرده ام صلاح میدانید در این خصوص به دفتر تهران اطلاع دهم؟

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۲۷ | #44

      آنچه در آن سایت نوشته بی مبناست قانون برای همه یکسان است پرونده هایی که بعد از ۵ دسامبر پست شده اند باید مدرک زبان داشته باشند

  23. آزاده
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۵ | #45

    با سلام و تشکر از شما
    از طریق فدرال اقدام کرده ام.آیا شهری رو که در فرمها برای لندینگ انتخاب کردیم حتما باید به همون شهر وارد بشیم؟ و اگر نه،هنگام ورود باید حتما آدرس جایی رو در شهر انتخاب شده در فرمها بدهیم برای ارسال کارت PR ؟

  24. ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۵ | #47

    با سلام
    جناب آقای دکتر مختاری فوق دیپلم رشته ساخت تولید گرایش ماشین افزار جزء رشته های دیمند میباشد با تشکر رضا

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۲ | #48

      من معتقدم که هست اما باید در ترجمه مدارک دقت شود البته این احتمال هست که با افسر در این زمینه اختلاف نظر ایجاد شود ولی ارزش دارد

  25. ali
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۴ | #49

    آقا مثل اینکه مدرک زبان اجباری شد.درست روزی که پروندمو تو پاکت گذاشتم.چه کنیم.زندگی همینه.حالا ما با این مانی اوردر چه کنیم؟ سفارت فرانسه هم تعطیل کرده.ت س اف هم مثل اینکه فعلا ثبت نام نمیکنه.آخه این چه کاری بود کردن.حداقل ۲ هفته قبلش میگفتن ما مانی اوردر نمیگرفتیم.جای اعتراض نیست که تا ۲۰۱۲ مهلت بدن؟

  26. محسن
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۱ | #51

    با سلام خدمت شما
    من از موکلین شما هستم با توجه به اجباری شدن مدرک زبان میخواستم از تاریخ دقیق رسیدن پروندم به اداره مهاجرت مطلع بشم لطفا من را راهنمایی کنید باسپاس

  27. bernasha
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۳ | #53

    با سلام
    من برای کبک اقدام میکنم. رشته ام ۱۲ امتیازی هست. مدارکم رو ۱۳ نوامبر ۲۰۱۱( حدود ۳ هفته پیش) فرستادم میخواستم از شما بپرسم
    ۱- حدودا چقدر طول میکشه برای رشته های ۱۲ امتیازی که فایل نامبر بگیرند و دعوت به مصاحبه بشوند؟ حدودا برای هر کدوم چند ماه طول میکشه؟
    ۲- آیا خبری از تغییر قانون هست؟ خبر جدیدی از تغییر قانون و امتیاز ها برای کبک؟
    ۳- نامه ای به اسم “آمادگی برای مصاحبه” وجود داره؟ بعد از فایل نامبر و قبل از نامه دعوت به مصاحبه این نامه داده میشه؟
    خیلی ممنون از توجه شما

  28. Raoof
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۶ | #54

    سلام آقای مختاری من مدارکم آماده است برای فرستادن به کبک ولی مدرک زبان فرانسه ندارم آیا باید مدرک زبان را همراه با مدارک بفرستم یا موقع مصاحبه باید همراهمان باشد.منظور از الزامی بودن یعنی اینکه موقع مصاحبه یا فرستادن مدارک

    با تشکر

  29. معصومه
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۴ | #55

    سلام
    من ۴۳ سال دارم و ۲۰ سال سابقه کار در بانک با مدرک دیپلم دارم.در حال حاضر معاون بانک هستم .آیا امکان اقدام برای فدرال ویا کبک را دارم؟

  30. فراهانی
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۳ | #57

    باعرض سلام وخسته نباشید.من از موکلین شماهستم در رشته پرستاری که ارسال مدارکم ژانویه
    ۲۰۱۱ودریافت فایل نامبر ۲۹ جون و نامه امادگی مصاحبه۲۸اکتبر میباشد ولی چند تن از مولکلین شما و دوستانی که ارسال مدارک ودریافت فایلشان بعد از من بوده برای فوریه ۲۰۱۲ دعوت به مصاحبه شده اند ولی من دعوت نشدم میخواستم علتش را بدانم.
    با تشکر فراوان

  31. ali
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۲ | #59

    آقای مختاری یه سوال.من برای امتیاز زبان اومدم کل امتیازی که باید بگیرمو ۴۹ در نظر گرفتم.یعنی سازگاری رو در نظر نگرفتم.بعد کمبود امتیازمو با زبان جبران کردم.حالا سوال اینه: به احتمال خیلی زیاد من از سازگاری ۶ که نمیگیرم.در نتیجه روز مصاحبه باید زبانم مثلا ۳ امتیاز از مقدار ادعا شده بیشتر باشه.اگر سطح زبانم بیشتر از ۶ باشه آیا افیسر وقتی میبینه من قبلا زدم مثلا ۶ سطح زبانمو براحتی میاد دوباره توی ذهنش سطح زبان منو تشخیص بده و بالاتر بزنه؟ یا کلا اینکار خطر ناکه و بهتره از الان سطح بالاتری رو انتخاب کنم.(دلیل اینکه میخوام اینکارو کنم اینه که احتمال اومدن نامه برای فرستادن مدرک زبان رو پایین بیارم)

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۱۸ | #60

      با توجه به اعلامیه جدید فکر کنم پاسخ نخواهید الان مجبورید نمره زبان بفرستید

  32. امین
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۶ | #61

    با عرض سلام و خسته نباشید. جناب آقای دکتر مختاری من در دسامبر ۲۰۰۹ مدارکم را برای فدرال ۳۸ رشته (مدیریت ساخت) به سیدنی ارسال کردم و در فوریه ۲۰۱۰ فایل نامبرم آمد و در تاریخ آپریل ۲۰۱۰ کلیه مدارک خواسته شده را برای دمشق فرستادم و فابل نامبر دوم را گرفتم منتهی از اون موقع تا کنون هیچ اتفاقی رخ نداده. با توجه به وضعیتی که برای افراد لیست ۳۸ گانه پیش آمده واینکه مدرک تحصیلی من معماری است و من در آن زمان نامه های سابقه کاریم را از شرکتها مدیریت ساخت گرفتم و ارسال کردم آیا به نظر شما بهتر است که اون فایل را کنسل کنم و مجددا با فهرست جدید که آرشیتکت می خواهند اقدام کنم یا اقدامی نکنم و منتظر نتیجه همان فایل بمانم؟ در ضمن یکسال است که کارم را تغییر داده ام و می توانم از محل جدید نامه سابقه کار معماری بگیرم. با تشکر

  33. سیاوش
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۱ | #63

    سلام مجدد جناب دکتر.چند روز پیش سوالی در مورد وضعیت پرونده ۲۰۰۶ هایی که آپدیت کردند و منتظر مدیکال هستند پرسیدم.ولی جوابی از شما دریافت نکردم.ممنون میشم اگه منو راهنمایی بفرمایید.سپتامبر ۲۰۰۶ از فدرال اسکیل ورکر اقدام کردم.سپتامبر ۲۰۱۰ نامه آپدیت گرفتم.نوامبر ۲۰۱۰ اپدیت کردم و از طریق کیپس در ماه فوریه ۲۰۱۱ متوجه شدم که امتیاز لازم را کسب کردم.ولی تا حالا مدیکال نگرفته ام.شما تخمین میزنید که من تا کی باید منتظر باشم.مرسی

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۹ | #64

      من سوال شما را پاسخ داده ام در ایمیل شما هست
      وضعیت رسیدگی در گروه شما هم مبهم است و با وجود اینکه در گزارش ۲۰۱۱ اعلام کرده اند که می خواهند این گروه را هر چه زودتر رسیدگی کنند اعداد اما چیز دیگری می گویند. این مقاله را بخوانید

  34. محمد
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۵ | #65

    سلام.خسته نباشید من دانشجوی زیست مولکولی ام میخاستم بپرسم تو کانادا دانشگاه رایگان و زبان تدریسی دانشگاه انگلیسی باشه هست یا نه. هزینه اقامت چقدر میشه و دانشجو حق کار داره

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۸ | #66

      در کانادا دانشگاه رایگان نداریم
      هزینه اقامت بسته به نوع پرونده است
      دانشجو تنها ۲۰ ساعت در هفته می تواند در دانشگاه کار کند برای بیش از آن باید درخواست بدهد
      اگر می خواهید در کانادا درس بخوانید روی کار کردن حساب نکنبد

  35. ali
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۶ | #67

    سلام آقای مختاری عزیز.یه پیشنهاد دارم.دوستانی که تازه با این قسمت وبلاگ آشنا میشن معمولا در جاهای خالی بالای صفحه سوالاشونو پر میکنند.طبیعتا جواب شما به ایمیل اونها میره و انها بس از مدتی میگن سوالمون نیست یا چرا جواب نمیدین.خواستم بگم لطفا در قسمت قبل از سوالات همین صفحه تصریح کنید موضوع رو که اگر میخواهید جواب سوالات رو در همین صفحه ببینید، قسمت پایین رو پر کنید.

  36. رضا
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۸ | #69

    با سلام
    من ۲ سال پیش امتحان آیلتس جنرال دادم و امتیاز ۸ گرفتم که الان اکسپایر شده است. ۵ سال پیش نیز آیلتس آکادمیک دادم که ۷ شده بودم. مطابق با آمار ویزای من سال ۱۳۹۲ آماده می شود. می خواستم بدانم در صورتیکه قصد ادامه تحصیل داشته باشم، آیا دانشگاههای کبک دوباره به آیلتس جدید احتیاج دارند یا همین آیلتس های قبلی و اکسپایر کار من را راه می اندازند؟

  37. محمد
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۸ | #71

    با سلام و خسته نباشید.
    من در حال جمع آوری اطلاعات در زمینه اخذ ویزای دانشجویی از کانادا هستم.
    مدرک دیپلم فنی در رشته کامپیوتر دارم و درحال اخذ پذیرش از یکی از کالجهای کانادا می باشم.

    سوال اول من این است، که ایا گرفتن ویزای دانشجویی از این طریق قابل انجام میباشد!؟
    ( از چند نفر شنیدم که خیلی سخت روی این حالت ویزا میدن)

    سوال دوم: آیا داشتن مدارک زبان الزامی هست یا گرفتن درس های آموزشی زبان از کانادا این مشکل رو حل میکنه ؟

    با تشکر از وقت شما

    • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۲ | #72

      ۱- بسیار سخت است و تقریبا غیر ممکن
      ۲- بله بدون دانستن زبان موضوع را فراموش کنید

  38. بهاره
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۶ | #73

    سلام
    دوستم ۲ هفته پیش مصاحبه داشته و قبول شده هیج مشکلی به افیسر ها نداشته و خانم با ادب و خوش برخوردی بوده و ممکنه دوستان واقعا مشکلی در مدارک و زبان دارند .

  39. shima
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۶ | #74

    با سلام و خسته نباشیید خدمت آقای دکتر مختاری:
    من یکی از موکلینتون هستم که حدود ۲ هفته پیش مدارکم از دفتر کنپارس برای مسولین کانادایی ارسال شده است و دراین مورد چند سوال داشتم.
    ۱٫ مدارک به کجا ارسال شده است؟
    ۲٫ آیاوقتی مدارک من دست افراد رسید نباید به ما اطلاعی بدهند و فقط من باید منتظر فایل نامبرم باشم؟
    ۳٫ با توجه به اینکه روال مصاحبه به صورت نرمال قبلی در آمده است،من باید بعد از ۲ ماه منتظر فایل نامبرم باشم و اینکه آیاپس از دریافت فایل نامبر امکان اینکه زمان مصاحبه من زودتر از ۶ ماه باشد وجود دارد یا خیر؟
    ۴٫ با توجه به اینکه خیلی از افراد در مصاحبه به علت ایرانی بودن و مشکلات فعلی جامعه رد شده اند ما در هنگام مصاحبه باید چه کنیم؟

    ممنون از زحمتی که برای ما موکلین و دیگر دوستان می کشید….

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۱ | #75

      ۱- مدارک به دفتر مونترآل و پس از بررسی به دفتر اداره مهاجرت می رود
      ۲- اگر بخواهید می توانید ایمیل بزنید و تاییدیه ارسال را بخواهید ولی معمولا چنین است و باید منتظر فایل نامبر باشید
      ۳- روال مصاحبه ها هنوز نرمال نیست و نمی توان در مورد زمان آن اظهار نظر کرد
      ۴- کسی به علت ایرانی بودن رد نمی شود خود را برای مصاحبه آماده کنید زبان خوب بخوانید و به توصیه ها عمل کنید موفق خواهید بود

  40. رضا
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۸ | #76

    با سلام،
    یکی از آشنایان، اخیرا بعد از ارسال مدارک آپدیت، منتظر مدیکال است که متاسفانه در این مدت دچار سرطان سینه شده اند و مجبور به انجام شیمی درمانی و برداشتن عضو بدنشان شده اند. می خواستم از شما بپرسم که آیا این موضوع در مدیکال آنها تاثیر می گذارد؟ آیا این نوع بیماری و برداشتن عضوی از بدن برای ایشان در انجام پروسه مهاجرت مشکلی ایجاد می کند؟
    با تشکر

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۴ | #77

      بی تاثیر نیست ولی تشخیص میزان اثر آن با کمیته پزشکی اداره مهاجرت است. اگر مشکل سرطان رفع شود نداشتن عضو بدن اشکالی ندارد

  41. طراوت
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۶ | #78

    با سپاس از پاسخ سریعتان
    با توجه به اینکه یک ماه برای فرستادن مدارک و پاسپورت وقت دارم میتوانم منتظر شوم مانی اردری که با مدیکال یک ماه پیش فرستادم نقد شود که اگر مشکلی داشته همه مدارک را با هم بفرستم یابر عکس به تعطیلات کریسمس نخورده زود پاس رو بفرستم؟بطور کلی نقد شدن مانی اردر چند روز طول میکشد؟

  42. محمد رضا
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۶ | #80

    با تشکر از پاسخ شما وسپاسگذاری بابت سرعت عمل در پاسخگویی و ارسال ایمیل.جناب مختاری ممنون میشم راهنمایی کنید که این تغیرات(ادرس سکونت و شغل) را باید ایمیل کنیم ویا پست و اگر پست است باید نامه تایپ کنیم یا فرم مخصوصی هست.با سپاس

  43. محمد رضا
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۶ | #82

    ببخشید در ادامه مطلب بالا میخواستم بگم کلیه رزومه وسابقه کارهام مورد تایید ورسمی بوده و بعد از ارسال مدارک ما تصمیم به رفتن گرفتیم.

  44. محمد رضا
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۰ | #83

    سلام جناب مختاری.من چند روز پیش چند سوال طرح کردم ولی اینجا نیست.ممنون میشم کمکمون کنید.فایل نامبر ما چند روزیه اومده ولی چند سوال و مشکل اول اینکه در فرمها من مین هستم ولی در ابتدای نامه نوشته مادام. ایا این مهمه؟.دوم اینکه پایان ادرس نوشته مراکش چرا ایمیل از مراکش اومده.مورد اخر اینکه ما بخاطر الودگی هوای تهران چند ماهه اومدیم شمال و من از شغل تهرانم استعفا دادم و اینجا شغل ازاد دارم.حالا با توجه به رزومه و شغل و ادرسی که قبلا دادم الان چکار کنیم و ایا این اتفاق در مصاحبه ما تاثیر داره .ممنون

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۸ | #84

      من پاسخ دادم به سوال شما
      به اداره مهاجرت ایمیل بزنید و تصحیح کنید که شما آقا هستید
      با دقت بیشتری مطالب و نشانی را بخوانید ایمیل از مراکش نیامده در قسمتی از نام اداره مهاجرت مربوطه در مونترآل نام مراکش هم هست
      تغییرات را اعلام کنید

  45. طراوت
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۴ | #85

    با درودو تشکر از پاسختان:

    ماه قبل درخواست مدیکال و لندینگ فی برام اومدکه چهار روز بعد مدیکال به پاریس رسید و لندینگ هم جدا فرستادم دیروزاز دمشق پاس رکوئست و آپدیت سوءپیشینه و پرینت بانک و…و از جمله لندینگ فی دوباره ذکر شده نمیدونمtemplate یاهنوز مانی اردر رو نقد نکردندحالا تو کاور لتر مدارک جدید اشاره ای به فرستادن قبلی و کپی نامه درخواست Med&Land بکنم یا تا اون موقع تو پروندم رسیدن مانی اردر ثبت میشه؟در ضمن بعد از رسیدن مدیکال تو E-caseاضافه شد medical result recievedهر چند توی کامنتها اشاره کردید که به پیامهای e-caseاعتقادی ندارید ولی اگه قرار باشه که رو حساب عمل کنند معمولا جمله رسیدن permanent resident feeهم معمولا اضافه میشه؟
    همیشه دلتون شاد باشه

  46. حسین
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۹:۲۰ | #87

    سلام .من دو ماه پیش مدیکال را انجام دادهام (فدرال)ولی هنوز از دریافت پاسپورت خبری نیست .طولانی شدن صدور ویزا در این حد طبیعی است یا نه؟ ممنون

  47. امیر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۲ | #89

    سلام آقای مختاری
    من الان حدود پنج ماه است که از کانادا برگشتم وکارت pr دارم می خواستم از شما بپرسم تا چه موقعی می توانم در ایران بمانم؟من حدود یازده ماه در کانادا سکونت داشتم خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

  48. ناهید
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۲ | #90

    سلام, من دیروز هم سوال مطرح کردم, ولی نمیدونم چرا پیداش نمیکنم,در هر صورت جناب مختاری من در می ۲۰۱۰ مصاحبه کبکم رو قبول شدم و همون روز هم فایل نامبر فدرالم رو باز کردم و هنورز از مدیکالم خبری نیست.از طرفی نامزد من تقریبا ۲ سال و نیم میشه که به کانادا مهاجرت کرده(خارج از کبک)…..۱٫با توجه به این شرایط و در نظر گرفتن اینکه میخواهیم این پروسه به کوتاه ترین زمان ممکن برسه آیا شما پیشنهاد میکنیند که ایشون برای من اقدامی بکنند؟…۲٫اگر بله که حتما باید عقد کنیم یا اینکه میتونیم با عکس یا هر طریق دیگه ثابت کنیم؟با تشکر

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۰ | #91

      ناهید عزیز
      بله این تاخیر طبیعی است و تا ۲۴ ماه هم در صف انتظار هستند اما به نظر نمی رسد ازدواج و اثدام از طریق همسر سریعتر به ویزا منجر شود

  49. سهیل
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۵ | #92

    جناب آقای مختاری
    باسلام و احترام

    سوال من راجع به گواهی عدم سوء پیشینه است… من و همسرم مصاحبه کبک را قبول شده و منتظر مدیکال هستیم(حدوداَ ۱۶ ماه)….با توجه به اینکه در زمان آمدن آپدیت، ۶۰ روز مهلت برای ارسال مدارک و ازجمله سوء پیشنه می دهند، و با توجه به اینکه در ایران گاهاً پروسه گرفتن سوء پیشینه طولانی می گردد، آیا می توان آن را کمی قبل از آمدن زمان آپدیت یا قبل از زمان مدیکال گرفت؟ آیا این اقدام جلوتر از موعد مورد قبول دفتر فدرال هست؟

    از وقتی که برای پاسخگویی می گذارید، سپاسگزارم.

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۷ | #93

      سو پیشینه یک ماه اعتبار دارد و بهتر است در زمان اعتبار ارسال کنید البته به این موضوع حساس نیستند

  50. نسرین آقایی
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۴ | #94

    با درود و عرض ادب
    دیروز هم این سوال رو پرسیدم اما متاسفانه جواب نگرفتم.لطفا در صورت امکان پاسخ بدهید.
    من به علت راهنمایی اشتباه دوستان نمره زبانم رو بالاتر از انچه لازم بود انتخاب کردم و الان رسیدن به سطح انتخاب شده (B2)به نظرم بسیار سخت میرسه.امکان داره که از طریق نامه یا ایمیل سطح زبان رو تغییر بدم یا بهتره مدارکم رو مجددا برای باز شدن یک پروتده دیگه با امتیاز جدید بفرستم.بسیار نگرانم که نتونم به انچه ادعاکردم عمل کنم و سطح B1 هم برای اکتساب امتیاز لازم کافی است
    از شما بسیار سپاسگزارم

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۷ | #95

      من پاسخ شما را دادم

      موضوع چندان مهم نیست سعی کنید خود را به سطح مورد نظر برسانید اما اگر احساس می کنید راحت نیستید نامه ای بزنید و ایمیل کنید و در مصاحبه هم همراه ببرید
      جای نگرانی نیست

برگه نظرات
1 4 5 6 7 8 56 175
  1. بدون بازتاب