چگونگی طرح سوالات در این وبلاگ

 

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

پس این وبلاگ برای طرح سوالات غیر موکلین است البته موکلین سوالات غیر مرتبط با پرونده خود را می توانند مطرح کنند.

 

دوستان می توانند به روشهای زیر سوال کنند:

 

۱- در مورد سوالات مرتبط با مطالب زیر همان مطلب در قسمت کامنتها

۲- در مورد سوالاتی که قبلا در مورد آن مطلبی نوشته نشده در کامنت همین مطلبی که هم اکنون می خوانید

۳- تکمیل و ارسال فرم زیر که در این صورت سوال شما و پاسخ آن  اگر قبلا در این وبلاگ مطرح نشده باشد به صورت مطلب جدید نوشته خواهد شد

۴- تنها سوالات کلی پاسخ داده می شود و مواردی که نیاز به صرف وقت و بررسی شرایط ویژه یک فرد دارد امکان پاسخ ندارد.  بنابراین با امکان طرح سوال در این وبلاگ وظیفه مشاور و یا وکیل شما را به عهده نمی گیریم.

 

لطفا در طرح سوالات خود نکات زیر را رعایت کنید:

 

۱- قبل از طرح سوال وبلاگ را برای پاسخ سرچ کنید

۲- حتما فارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید. مطالب فینگلیش حذف می شوند

۳- کوتاه و مختصر بنویسید و سوالات روشن مطرح کنید. 

۴- از همه مهمتر در مورد زمان رسیدگی به پرونده خود نپرسید. سوالی است که با توجه به وضعیت فعلی امکان پاسخ ندارد. در سایت کنپارس صفحه نامه ها ی رسیده کنپارس هر هفته برای راهنمایی دوستان در این زمینه به روز می شود و می توانید پیگیر آن صفحه باشید و پرونده خود را مقایسه کنید.

۵- با توجه به اینکه سوالات غیر موکلین به طور محدود پاسخ خواهد گرفت اگر موکل هستید حتما در سوال اعلام کنید.

 

نام و نام خانوادگی (الزامی)

پست الکترونیک (الزامی)

موضوع

پیغام

  1. کیانا
    ۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۷ | #1

    درود بر شما جناب مختاری!

    بنده و همسر و فرزندم متقاضی مهاجرت کبک هستیم و برای ۲۰۱۵ برنامه ریزی میکنیم دو بار به ایمیل شما این پیام رو ارسال کردم متاسفانه از طرف شما جواب نگرفتم!!!
    از شما خواهشمندم به پرسش های بنده پاسخ دهید و ما را راهنمایی کنید!!!
    – هزینه و تعرفه جهت مشاوره و وکالت چند دلار میباشد!؟
    – امکان قسطی و چند مرحله پرداخت برای شما وجود است!؟
    – هزینه مانی اوردر و هزینه صدور مانی اوردر جدای از هزینه وکالت و مشاوره میباشد، یا با هم محاسبه میشود؟
    – هزینه ارسال مدارک به عهده کیست؟ آیا جدا محاسبه میگردد یا با تعرفه مشاوره محاسبه گردیده؟
    -طی تماس با دفتر تهران، همکاران شما گفتند از ماه فروردین مدارک را تحویل میگیرند اما تاریخ دقیق نگفتند!!!
    – بستن قرارداد حتما به صورت حضوری است یا اینکه پست و مکاتبه هم میشود!؟

    پیش از پاسخگوییتان از شما بینهایت سپاسگزارم جناب مختاری!

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۰ | #2

      هزینه اقدام ۴۵۰۰ دلار است در ۴ قسط
      هزینه های دولتی به این رقم اضافه می شود
      هزینه دیگری پرداخت نمی کنید
      هر زمان مراجعه کنید می توانید قرارداد ببندید و از هم اکنون هم مدارک را تحویل می گیرند
      عقد قرارداد غیر حضوری هم ممکن است از طریق ایمیل

      موفق باشید

  2. محمدرضا
    ۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۸ | #3

    محمدرضا :سلام و عرض ادب مجددتشکر از سعه صدر جنابعالیپیرو پست من در خصوص انتخاب زبان و مترجم برای مصاحبه دوم در سفارت کانادا در آنکارانامه ای به آنکارا نوشتم که زبان انتخاب کنم .گفتند زبان فقط انگلیسی است و مترجم هم خودمان نداریم .من و همسرم به زبان فرانسه مسلط هستیم و دچار مشکل شدیم آیا میتوانیم در این مورداز خدمات کنپارس استفاده کنیم .چنین امکانی هست؟

    در پاسخ نامه گفتند که مترجم باید حرفه ای بوده و مدارک دال بر انجام این کار (یعنی سابقه ترجمه همزمان را داشته باشد)

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۴ | #4

      متاسفانه خیر چنین خدماتی نداریم
      در همان آنکارا افرادی هستند که برای این قبیل خدمات در دسترس هستند

  3. محمدرضا
    ۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۳ | #5

    سلام و عرض ادب مجدد
    تشکر از سعه صدر جنابعالی
    پیرو پست من در خصوص انتخاب زبان و مترجم برای مصاحبه دوم در سفارت کانادا در آنکارا
    نامه ای به آنکارا نوشتم که زبان انتخاب کنم .گفتند زبان فقط انگلیسی است و مترجم هم خودمان نداریم .من و همسرم به زبان فرانسه مسلط هستیم و دچار مشکل شدیم آیا میتوانیم در این مورداز خدمات کنپارس استفاده کنیم .چنین امکانی هست؟

  4. ترنم
    ۱۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۵ | #7

    جناب دکتر مختاری عزیز، درود و عرض ادب،

    من نامه ی پذیرش دانشگاه م رو گرفتم. آیا امکان ش هست که بتونم برای پارتنرم از طریق common-law partnership ویزای ویزیتوری بگیرم؟ اصلن این آپشن برای ایرانی ها وجود داره؟ آیا بین موکلین ایرانی شما موردی بوده که از این طریق تونسته باشید برای همراهش ویزای ویزیتوری بگیرید؟ با توجه به این توضیح که در Guide 5269 آمده:
    “Common-law partners who have been in a conjugal relationship for at least one year but are unable to live together or appear in public together because of legal restrictions in their home country may still qualify and should be included on the application.”
    به نظر شما می تونیم از این طریق اقدام کنیم؟

    اگر الان که دارم برای ویزای دانشجویی خودم اقدام می کنم برای پارتنرم هم از این طریق اقدام کنم، احتمال داره که ویزای خودم هم به خطر بیوفته؟ پارتنر من ایرانی هستند و در حال حاضر دانشجوی ترم اول دانشگاهی در فنلاند هستند و به این خاطر ویزای شینگن دارند.

    بسیار ممنونم به خاطر راهنمایی های راهگشای شما و وقتی که برای خوندن سوالم گذاشتید.
    ترنم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۷ | #8

      به شرط اینکه بتوان اثبات کرد یک سال با هم زیر یک سقف زندگی کرده اید و در جامعه شما را به عنوان زوج می شناسند که اثباتش برای ایرانیان ساده نیست بنابراین به ندرت دیده ام پذیرفته شده است

  5. shahin
    ۱۷ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۴ | #9

    با سلام خدمت شما و سپاس فراوان. قبلا همسرم سوالی را طی توضیحاتی خدمتتان ارسال کرده است که چون جوابی نگرفته است بنده بطور خیلی خلاصه خدمتتان عرض میکنم (لذا از تکراری بودن آن عذرخواهی میکنم):
    بعد از گذشت ۶ ماه از ارسال مدارک مدیکال به سفارت, نامه status update ی آمد که مجددا اصل سو پیشینه را خواستند. این مدرک در مدت زمان خواسته شده ارسال و رسید آن توسط پاسخ ایمیلی از طرف سفارت کانفرم شد. آیا امکان ریجکت شدن پرونده در این مرحله وجود دارد؟ یعنی آیا Case های مشابه که بعد از مدیکال ریجکت شده باشند وجود دارد؟ ممنون میشوم راهنمایی فرمایید چون موضوع سوال برای بسیاری از آشنایان بنده نیز هست که میتواند از طرف شما راهگشا باشد. باز هم ممنون.

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۲ | #10

      ایراد ویژه ای نیست که نگران باشید

      امکان رد پرونده همیشه تا قبل از صدور ویزا هست ولی به ندرت اتفاق می افتد

  6. احمد
    ۱۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۳ | #11

    باسلام خدمت جناب آقای دکتر مختاری
    آیا جهت ارسال مدرک زبان می توان کپی مدرک را ارسال کرد ویا باید اصل را فرستاد .همچنین اگر بتوان کپی بفرستیم نیاز به برابر اصل کردن دارد یا خیر . با تشکر

  7. محمدرضا
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۱ | #13

    سلام و عرض ادب
    د ر نامه آنکارا برای مصاحبه دوم آ میتوانم همسرم را که نفر اوی پرونده میباشد را بعنوان مترجم زبان فرانسه با خود ببرم یا مترجم باید حتما مترجم رسمی باشد همسرم استاد زبان فرانسه می باشد.

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۴۶ | #14

      در نامه دعوت شما در این مورد نوشته است
      تا آنجا که می دانم خودشان مترجم دارند و شما باید زبان انتخاب کنید
      در هر صورت ایمیل بزنید مطمین عمل کنید

  8. محمدرضا
    ۱۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۵ | #15

    سلام و عرض ادب
    د ر نامه آنکارا برای مصاحبه دوم آ میتوانم همسرم را که نفر اوی پرونده میباشد را بعنوان مترجم زبان فرانسه با خود ببرم یا مترجم باید حتما مترجم رسمی باشد همسرم استاد زبان فرانسه می باشد. با توجه به جمله زیر

  9. محمدرضا
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۶ | #17

    باسلام
    خانم بنده نفر اول پرونده کبک می باشد و مدیکال ما مربوط به دسامبر ۲۰۱۳ بود . حالا امروز یک نامه از آنکارا دریافت کردیم که از من خواستند برای مصاحبه به آنکارا بروم . من تو کامنتها مورد مشابه ندیدم لطف میکنید بفرمایید این نامه چیست ؟ و علتش آن چیست؟

  10. محمدرضا
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۶ | #19

    سلام و عرض ادب
    آیا خبر عدم صدور ویزا توسط دفتر آنکارا تا پایان سال ۲۰۱۴ صحت دارد یا مثل خیلی از مسایل ساخته ذهن هموطنان است ؟
    با تشکر و احترام

  11. زهره
    ۱۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۷ | #21

    سلام جناب آقای مختاری، ما از طریق federal skilled worker و با Noc 0213 سال ۲۰۰۹ اقدام کرده ایم و مدیکال ما در ژانویه ۲۰۱۴ آمد. اما تا ۶ ماه بعد از submission خبری از سفارت نشد تا اینکه پس از پیگیری خودمان نامه status update آمد که باید مدرک اصل فارسی سوء پیشینه را ظرف مدت یک ماه بفرستید. الان در حدود ۲ ماه است که از زمان فرستادن سو پیشینه خواسته شده گذشته است و هنوز هیچ خبری از سفارت نیست البته تاییدیه رسید مدارک را از طریق ایمیل داده اند با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان اعتبار مدیکال و طولانی شدن پروسه ما نگران هستیم که شاید در پرونده مشکلی وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که دو همکارمان که همزمان با ما اقدام کردند سه ماه پیش پاس ریکوست شدند اما در مورد ما هنوز خبری نیست ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید که آیا راهی برای پیگیری هست ؟

  12. سارا
    ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۳ | #23

    سلام ممنونم از راهنمایی های شما .من پروندم رو حدود یک هفته پیش ارسال کردم برای وکیلم در کانادا و ایشون هم فرستادن پرونده را برای مرحله بعد اما به دلایلی کلا منصرف شدم از بررسی پرونده و میخوام متوقف بشه ایا امکان داره؟و اگر بله ایا مدارکم رو بدستم میرسونن؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۴ | #24

      اگر ارسال شده باشد خیر قابل برگشت نیست
      البته می توانید پرونده را متوقف کنید ولی مدارک بر نمی گردد

  13. پيروز
    ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۹ | #25

    سلام جناب آقای دکتر ، من فایل نامبرم را از طریق نیروی کار کبک سه سال پیش دریافت کردم (من مدرک مهندسی کامپیوتر- نرم افزار دارم) حدود شش ماه پیش نامه در خواست بروزسانی مدارک را دریافت کردم و تا موعد مقرر مدارک بروزرسانی خواسته شده را دوباره به منترال ارسال کردم ولی متاسفانه بدلیل اینکه مدارک من کپی برابر اصل نشده بود من نامه ای مبنی بر مردود شدن پرونده ام از طریق ایمیل دریافت کردم ، دوباره همان مدارک را تهیه و کپی برابر باصل کردم وبهمراه مدرک TCF که B1 (در ۴ مهارت زبان )گرفتم بانضمام یک نامه مبنی بر مرور پرونده درخواست بررسی مجدد پرونده ام را کردم و اواخر مرداد ماه سال جاری مجددا به آدرس منترال ارسال کردم ولی هنوز هیچ جوابی دریافت نکردم ، سئوال من این است آیا میتوانم امیدوارم باشم به بررسی مجدد پرونده ام و آیا واقعا رسیدگی می کنند و در نهایت با این اوضاع نابسامان که من این همه سال وقت و هزینه کردم برای آموزش زبان فرانسه و دریافت مدرک TCF و هزینه ترجمه مدارک و غیره حال فقط بخاطر اینکه برخی مدارکم کپی برابر با اصل نشده پرونده ام را رد کنند میتوانستند حداقل برای مدارکی که برابر با اصل نشده درخواست کنند و من بلافاصله تهیه و برایشان دوباره میفرستادم (یک بهانه که واقعا ظالمانه است من وقتی فایل نامبر راگرفتم ۳۷ سالم بود و الان ۴۱سالم ) آیا راهی وجود دارد که پیگیر پرونده ام تا حصول به یک نتیجه عادلانه باشم . ممنون از مهر و انسانیت شما.

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۳ | #26

      خیر متاسفانه اتلاف وقت است
      در رفتار غیر اصولی و غیر منصفانه کبک شکی نیست ولی تجدید نظر به نتیجه نمی رسد

  14. Saba
    ۱۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۵ | #27

    سلام و خسته نباشید :
    تشکر میکنم از سایت به روز شما
    جناب اقای مختاری من متقاضی نیروی متخصص کار کبک هستم در سال ۲۰۱۰ اقدام به ارسال مدارک کردم تقریبا یک سال پیش برام دعوت به مصاحبه امد ولی به دلیل اینکه ازدواج کرده بودم این درخواست را رد کردم حدود یک ماه پیش برام ایمیل اپدیت امده رشته تحصیلی ام لیسانس کامپیوتر و قبلا به درخواست سفارت مدرک زبان B1 , A2 فرستادم که ایمیل قایل قبول بودن را دریافت کردم به نظر شما با توجه به نمره زبانم و مدرک تحصیلی و سابقه کاری هشت سالم ایا ممکن است که WAVE بشم یا خیر لازم به ذکر که همسرم دیپلم داره و نمره زبانم نداره . ببخشید سوالم طولانی شد

  15. سیما
    ۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۵ | #28

    با سلام و خسته نباشید
    من ۲۳ سال سن دارم و از ۹ سالگی در رشته تنیس روی میز فعالیت دارم و دارای حکم های قهرمانی در سطح استانی و کشوری و المپیاد های دانشجویی و مدرک داوری و مربی گری درجه ۳در سطح مختلف و مربی گری کودکان ولی قرارداد رسمی ندارم ولی گواهی های مربی گری و داوری دارم و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی از دانشگاه الزهرا تهران هستم آیا شانس دارم که برای مهاجرت اقدام کنم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

  16. Babak hosseini
    ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۲:۵۲ | #30

    سلام جناب دکتر مختاری

    من post graduation work permit برای مدت ۳ سال دارم. از طریق PEQ توانستم که CSQ بگیرم و الان ۹ ماه هست که برای PR اقدام کردم. در ضمن من ساکن مونترال هستم. من چند پیشنهاد حوب کاری از استان های دیگر دارم. لطف میکنید تا راهنمایی کنید من میتونم برم و جای دیگری کار کنم ولی برای PR مشکلی پیش نیاد؟ اگر برم مشکل پیش می آید؟

    خیلی ممنون از لطف شما

  17. علیرضا
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۱ | #32

    @علی مختاری

    با سلام و عرض ادب حضور آقای دکتر مختاری عزیز
    از پاسخ اولیه شما بسیار ممنونم.

    در مورد فرمایش شما در خصوص “تمدید دائمی کارت PR خود” که در سوال قبلی خودم مطرح کرده بودم، لطفا راهنمایی فرمایید زیرا گویا من در این مورد با قوانین آشنایی کافی ندارم :

    من برای اولین بار اواسط دسامبر سال ۲۰۱۳ به شکل FSW در تورونتو Land کردم و تاریخ اعتبار اولین کارت ۵ ساله PR من، تا دسامبر ۲۰۱۸ است. اگر من تا قبل از این تاریخ انقضا دوباره وارد تورونتو شوم و اینبار الباقی مدت ۲ سال از ۵ سال را پر کنم و به دولت اعلام کنم که ۲ سال از ۵ سال خود را تکمیل کرده ام، آیا کارت اول PR من فقط بمدت ۵ سال جدید دیگر (یعنی فقط تا دسامبر ۲۰۲۳) تمدید خواهد شد ؟ یا اینکه اینبار بطور دائم تمدید خواهد گشت ؟

    پیشاپیش سپاسگذارم از پاسخ شما
    سلامتی شما را آرزومندم.

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۲ | #33

      شما مطالب را بخوانید با قوانین آشنا خواهید شد

      کارت دایم ندارید همه کارنها ۵ ساله است

      وضعیت اقامت شما دایم است اما کارت ۵ ساله است

  18. mohammad bozorgi
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۰ | #34

    سلام جناب دکتر مختاری
    ممنون از پاسختون.
    ایمیل شخصی شما چیه تا نامه سفارت و جواب خودمو در مورد PFL براتون ارسال کنم؟ راستش نمی خوام مطالب تو این صفحه منعکس بشه. ایمیل شخصی من هست: smnb10@yahoo.com
    با تشکر و سپاس

  19. سیامک نورین
    ۶ آبان ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۲ | #36

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    بنده موکل شما در ایران بودم و به تازگی لندینگ کرده ام و قصد دارم بعد از دریافت PR به ایران بازگشته و پس از ازدواج درخواست همراهی همسرم به کانادا را بدهم ولی از قوانین مربوط به این قضیه بی اطلاعم ، لذا خواهشمندم در صورت امکان در این خصوص راهنمایی لازم را به بنده بفرمایید
    باتشکر
    سیامک نورین

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۴ | #37

      در ای زمینه در وبلاگ مطلب هست
      اگر مایلید می توانید در این مرحله هم از خدمات ما استفاده کنید

  20. بابک
    ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۲ | #38

    بابک
    ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۶ | #۵۶
    پاسخ | نقل قول

    دیدگاه شما پس از تائید مدیر سایت نمایش داده می شود.

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون

    من به مدت ۱۰ سال است که مقیم دایم کانادا هستم و در حال حاضر کارت اقامت دومم را دارم که ۲ ماه دیگر باطل میشود.
    ۳ ماه پیش در کانادا درخواست کارت سوم را اماده و ارسال کردم و با توجه به اینکه مدت زمان لازم را در کانادا نبودم مجبور به ارایه اطلاعات خلاف واقع در فرم تمدید شدم، در حال حاضر هنوز پرونده من بررسی نشده و نتیجه ان معلوم نیست .
    در حال حاضر تصمیم قطعی برای زندگی در کانادا را دارم وبا توجه به صحبت های قبلی شما با دوستان متوجه شدم می توانم تا قبل از تمام شدن اعتبار کارت با ریسک به کانادا بیایم از حضور شما چند سوال دارم :
    ۱. ایا میتوانم در صورت امدن قبل از اتمام کارت و ماندن به مدت ۲ سال مجدد درخواست دریافت کارت کنم و ایا در خواست حال حاضر من برای کارت، در ان زمان برای من مشکل ایجاد نمی کند.
    ۲٫ در صورتی که برای ارایه توضیحات برای این درخواستم از من درخواست مراجعه و ارایه مدارک بیشتر کردند ، چه کاری باید انجام دهم ایا مراجعه کنم یا نکنم؟
    ۳٫ در صورت بودن در کانادا بدون کارت برای ادامه تحصیل و کار و… به مشکل بر نمی خورم؟
    ۴. ایا می توان با توجه به اینکه هنوز درخواست جدیدم بررسی نشده می توانم درخواست کنسل کردن ان را بدهم و اکر میتوانم از چه راهی ؟
    ۵. در مجموع ایا تصور میکنید چه مقدار امکان عدم موفقیت در این برنامه وجود دارد چون واقعا ناراحت کننده است که بعد ۲ سال ماندن در کانادا به هر علتی ا ز علل بالا اقامت من از من گرفته شود
    با تشکر

  21. آرمان
    ۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۵ | #40

    سلام و درود آقای دکتر مختاری
    من از موکلین شما در رابطه با نبروی متخصص فدرال کاندا ۲۰۱۴ هستم.
    با توجه به مطلب درج شده جنابعالی در مورخه ۱۴ مهرماه، ممنون می شم رک و رو راست بفرمائید با این مخالفت آقای رئیس جمهور! چقدر احتمال موفقیت پرونده ما هست؟ منظورم در چه مدت زمانی و یا اصلا شدنی هست یا نه؟
    ممنون از صداقتتون.

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۹ | #41

      دوست عزیز
      حداقل دقت را نکرده اید
      اولا رییس جکهوری در کار نیست وزیر خارجه است
      دوما مربوط به شما نیست و مربط به سرمایه گذاران است
      تصمیمات ایشان هم هیچ ربطی به پرونده نیروی متخصص ندارد
      دقت کنید

  22. محمدرضا
    ۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۲ | #42

    سلام و عرض ادب
    آیا خبر عدم صدور ویزا توسط دفتر آنکارا تا پایان سال ۲۰۱۴ صحت دارد یا مثل خیلی از مسایل ساخته ذهن هموطنان است ؟
    با تشکر و احترام

  23. تابان
    ۲۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۱ | #43

    سلام
    من در یک موسسه آموزش عالی آزاد که زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی هستش مدرکی معادل فوق لیسانس گرفتم و لیسانسم رو از دانشگاه آزاد. مدرک مربوط به دانشگاه آزاد رو از طریق واحد بین الملل در تهران به wes ارسال کردم ولی در مورد فوق لیسانس که اون هم تازه معادلشه ( چون یه دوره ۲ ساله گذروندم )موسسه آموزش عالی مذکور گفته من هم اون نامه مربوط به wes رو مهر و امضا میکنم هم تو پاکت موسسه میکنم و مهر و موم میکنم تا نخواد بری واحد بین الملل دانشگاه علمی کاربردی تهران آخه من شهرستانی هستم.
    ۱- آیا ارسال از طریق شعبه دانشگاه نه خود دانشگاه برای wes قابل قبوله ؟
    ۲- اگه قابل قبول براشون نیست اون مدرک دانشگاه آزادم رو برام جداگانه assess و ارسال میکنن یا میگن هر دوتا مدرک رو کامل کن بعد هر دو تا رو با هم ارسال میکنیم؟

  24. ندا
    ۲۹ مهر ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۵ | #45

    با سلام بنده از موکلین شما هستم و ویزای فدرال مهاجرت برای ما صادر شده است و تا ۱۵ می ۲۰۱۵ زمان دارد می خواستم بانم بهترین زمان و شهر را برای اقامت ما کجا میدانید.با توجه به اینکه این ویرا شامل من و همسرم و یک فرزند که در حال حاضر ۸ ماه دارد.و این نکته که اولین سفر ما کوتاع مدت خواهد بود و بعد از اینکه فرزندم ۲ ساله شد برای اقامت دائم سفر خواهیم کرد.با تشکر فراوان

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۲ | #46

      بهترین زمان بهار است یعنی اواخر اوریل
      انتخاب شهر بسته به فاکتورهایی است که در مورد شما نمی دانم

  25. سيامك
    ۲۹ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۵ | #47

    جناب دکتر سلام
    ۵ ماه پیش در ونکوور لند و pr را دریافت کردم ولی بدلیل مشغله کاری مجبور هستم به تهران برگردم
    سوال من این است برای تمدید pr میبایست ۲ سال از ۵ سال در کانادا باشم آیا امکان دارد من تا ۲ سال دیگه به کانادا مراجعه نکنم آیا طبق این قانون شش ماه بیشتر نباید خارج از کانادا بود شامل من که میشود

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۰ | #48

      هیچ قانونی نیست که شما را برای بیش از ۶ ماه خروج از کانادا منع کند

      مشکلی نیست بروید دوسال بعذ برگردید

      تنها اگر مطمین هستید بیش از ۶ ماه نیستید به بیمه درمانی خبر دهید که پوشش بیمه را قطع کنند

  26. فاطمه
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۶ | #49

    سوال دیگه ای هم داشتم آقای دکتر:

    قبلا ازتون پرسیده بودم که اعتبار مدیکال چه مدته و شما گفته بودین ۱۸ ماه. در صورتیکه همه و مخصوصا پزشکی که مدیکال رو از طریقش ارسال کردیم میگن که ۱۲ ماهه. آیا لینکی واسه چک کردن اینکه اعتبار مدیکال چقدره وجود داره؟؟؟؟

    اگر اعتبار مدیکال ۱۲ ماه بشه، مدیکال من و همسرم آبان ماه منقضی میشه و ما حتی یک نامه پیگیری زدیم و tracking sheet های مدیکالمون رو که از پزشکمون گرفته بودیم رو براشون (دفتر پاریس، ما متقاضی کبک هستیم) ارسال کردیم ولی هیچ پاسخی ندادن!!!

    چون در سایت اداره مهاجرت چیزی پیدا نکردم. واقعا ممنون میشم که راهنماییم کنید.

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۴۴ | #50

      اعتبار یک سال است لازم باشد ۶ ماه هم تمدید می کنند
      شما نباید نگران اعتبار مدیکال باشید و پیگیری از طرف شما لازم نیست اگر لازم بدانند که البته بسیار کم اتفاق می افتد مدیکال را تجدید می کنند و این هرکز در کمتر از یک سال و نیم اتفاق نیافتاده است

  27. احمد
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۳ | #51

    سلام جناب دکتر این دومین کامنت بنده است جواب بدید سبازگزارم من از طریق خود اشتغالی کبک اقدام کردم و فایل نامبر گرفتم به عنوان تهییه کننده و در قراردادهای من ذکر شده است مبلغ مالیات کسر می شود ایا لازم هست یک نامه از محل کار بگیرم که بابت هر قرارداد فلان مبلغ بابت مالیات کسر شده است یا همون بند قرارداد کافیست که ذکر شده است از قرارداد مالیات کسر میشود از زحماتی که میکشید و بدون هیچ چشمداشتی جواب میدید سبازگزارم

  28. فرناز
    ۲۷ مهر ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۱ | #53

    سلام.ایا روش خود اشتغالی فدرال نیازمند سرمایه ای مانند روش کارافرینی است؟

  29. احمد
    ۲۷ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۲ | #55

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    اینجانب دبیر رسمی آموزش و پرورش در رشته حسابداری هستم و ۱۱ سال سابقه تدریس دارم .آیا من امتیاز تجربه کاری را در رشته حسابداری می توانم کسب کنم یا خیر ؟البته بنده به همین اندازه سابقه کار نیمه وقت ۲۴ ساعت درهفته درشرکت های خصوصی دارم که گواهی سابقه کار و فیش پرداخت مالیات را نیز برای اداره مهاجرت فرستاده ام .
    با تشـــــــــــــــــــــــــکر

  30. فاطمه
    ۲۷ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۷ | #57

    با سلام و تشکر بابت راهنمایی های همیشگیتون،

    شما اطلاعی از اینکه چرا فدرال برای متقضایان کبک حدودا ۴ ماه که ویزا صادر نکرده دارید؟؟؟؟؟ الان افرادی هستن که ۱۴ ماهه از مدیکالشون میگذره و همچنان منتظر دریافت ویزا هستن؟ آیا ممکنه تو این مرحله (بعد از فرستادن مدیکال) بخوان ریجکت کنن؟؟؟؟

    با سپاس

  31. علی مهدی پور
    ۲۵ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۳ | #59

    با سلام جناب مختاری این روزهای پایانی سال میلادی برای من مثل کابوس شده. متاسفانه نمره آیلتس بنده به گونه ای شد که در سیستم امتیازی فدرال ۱۹ امتیاز برایم در بر خواهد داشت. حال به دنبال امتحان تف هستم که نقص امتیازی خودم را جبران کنم. مشکل اینجاست که مدرک آزمون تف ۳۰ آذر به دستم خواهد رسید. آیا تاریخ یکم دی ماه برای ارسال پرونده ام برای ارزیابی در سیستم فعلی فدرال دیر نیست؟ متذکر میشوم که اسسمنت را انجام داده ام و تایید شده هستم.

  32. roozbeh
    ۲۵ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۶ | #61

    با سلام خدمت شما و تشکر بابت پاسخ به سوالات
    مدرس حق التدریس دانشگاه با بیش از ۵سال تدریس هستم که جمعا نزدیک ۳سال فول تایم می توان در نظر گرفت.متاسفانه دانشگاه گواهی تدریس به صورت ساعت در هفته که مدنظر اداره مهاجرت است به ما نمی دهد . از طرفی سابقه بیمه ام هنوز یک سال نشده.آقای مختاری عزیز با این شرایط چکار باید کرد؟(می توانم سابقه به صورت تعداد نیمسال بگیرم.اما ساعت در هفته در سابقه قید نمی شود!)
    متشکر از پاسختون

  33. پدرام
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۲ | #63

    با سلام
    به لطف محبت های شما لندینگ ما انجام شد و برگشتیم به ایران. سوال ما این هست که چطور در هنگام خروج در فرودگاه مونترآل، مهر خروج در پاسپورت ما نزدند؟ بعدا چطور میفهمند که ما چه مدت در کانادا بوده ایم؟

  34. سارا
    ۲۳ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۶ | #65

    با سلام و عرض خسته نباشید
    آیا بعد از دریافت کارت pr ،اگرامکان ماندن در کانادا نباشد، آیا با خرید خانه و یا اجاره میتوان از باطل شدن شرایط اقامت جلوگیری کرد؟ آیا راه حلی وجود دارد؟

  35. آذرخش معصومی
    ۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۹ | #67

    با سلام و عرض خسته نباشید .
    من از طریق موسسه شما برای فدرال ۲۰۱۴ noc4011 اقدام کردم . در مدارکی که فرستادم بیمه و فیش حقوقی نداشتم که البته گفتن ممکنه احتیاجی نباشه البته من کمی بیشتر از یک ماه بیمه به عنوان مدرس دانشگاه دارم و الان در حال تلاش هستم که دوباره بتونم تا موقع مدیکال باز هم سابقه بیمه جور کنم . می خواستم بپرسم که از اونجایی که بیمه و فیش حقوقی که به عنوان مدارک جانبی یرای اثبات بیشتر شاغل بودن مطرح هست ، من شش عدد پایان نامه دانشجویی دارم که استاد راهنما بودم آیا فکر می کنید ترجمه روی جلد اونها با مهر دادگستری می تونه کمک کنه به محکم تر شدن شرایط پرونده .
    با تشکر
    معصومی

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۳ | #68

      بی ضرر است

      موکلین البته لطف کنند ایمیل بزنند وبلاگ جای طرح سوالات پرونده موکلین نیست

  36. niki
    ۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۱ | #69

    آقای مختاری با سلام.پس چرا جواب سوال مرا (۴۱۶۰)ندادید؟چطور با شما میتوانم صحبت کنم؟؟پرونده من خیلی جاهای مبهم دارد.ممنون از پاسختون

  37. بدرالسادات حسینی
    ۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۱ | #71

    با سلام و تشکر بخاطر پاسخی که قبلا دادید. پروندم بخاطر کپی برابر اصل مدارک که نگذاشته بودم ریجکت شده و شما هم فرمودید اعتراض بی فایدست. فقط میخواستم بدونم آیا میتوان با انتقال پرونده به شرکت شما و پیگیری از سوی شما امید کوچکی برای احیای پرونده داشت؟

    • ۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۵ | #72

      متاسفانه چندان فرقی نمی کند
      انصاف و عدالت از اداره مهاجرت کبک رخت بر بسته است

  38. رضا
    ۲۱ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۴ | #73

    سلام حضور محترم جناب دکتر مختاری عزیز یک سوال فوری داشتم
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
    من تو متن ایمیل آپدیت فدرال فیلد اسکیل ورکر کبک به قرار ذیل بود که من فقط سوابق کاری و تحصیلی رو آماده کردم و فرستادم ولی متن رو که مجدد خوندم فکر کنم اطلاعات در باره محل کار رو هم خواستند ! آیا همون رزومه کافی بوده یا باید توضیحات بیشتری در مورد محل کار رو هم می دادم من فقط اسم شرکت رو آوردم و فعالیتهای خودم
    متن در خواست:
    a detailed and updated copy of the Curriculum Vitae (CV or resume) bearing information about employer, responsibilities and education for yourself and your spouse

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۱ | #74

      همان رزمه خوب و کامل که اطلاعات مورد نظر آنها را داشته باشد کافی است
      هم برای شما و هم همسر

  39. آذرخش معصومی
    ۲۱ مهر ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۲ | #75

    با سلام و عرض خسته نباشید .
    من از طریق موسسه شما برای فدرال ۲۰۱۴ noc4011 اقدام کردم . در مدارکی که فرستادم بیمه و فیش حقوقی نداشتم که البته گفتن ممکنه احتیاجی نباشه البته من کمی بیشتر از یک ماه بیمه به عنوان مدرس دانشگاه دارم و الان در حال تلاش هستم که دوباره بتونم تا موقع مدیکال باز هم سابقه بیمه جور کنم . می خواستم بپرسم که از اونجایی که بیمه و فیش حقوقی که به عنوان مدارک جانبی یرای اثبات بیشتر شاغل بودن مطرح هست ، من شش عدد پایان نامه دانشجویی دارم که استاد راهنما بودم آیا فکر می کنید ترجمه روی جلد اونها با مهر دادگستری می تونه کمک کنه به محکم تر شدن شرایط پرونده .
    با تشکر
    معصومی

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۲ | #76

      موکلین ایمیل بزنند یا از طریق دغتر در تماس باشند
      وبلاگ مناسب صحبت در مورد پرونده شما نیست

  40. niki
    ۲۱ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۸ | #77

    آقای مختاری.چطور می توانم باشخص شما تلفنی صحبت کنم؟؟در مورد پرونده من خیلی اماو اگر هست.اگر امکان داشته باشد و با شما صحبت کنم شاید بتوانم به نتیجه برسم.لطفا نحوه تماس با شما را در اختیارم قرار دهید.ممنون از لطف شما

  41. حسین
    ۲۱ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۷ | #79

    با سلام و عرض تشکر بابت وقتی که میگذارید میخواستم لطف کنید و دوستانی که می فرمایید رو برای مشورت معرفی کنید متشکر(۴۱۴۲)@علی مختاری

  42. niki
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۱ | #81

    تا الان ۳۲۸روز برای من بیمه رد شده است.با مشکل سابقه کار چکار کنم؟؟؟؟

  43. niki
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۵ | #83

    با سلام.با توجه به صفحه زیر
    http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?q=855&t=6
    آیا به عنوان مدرس حق التدریس می توانم برای فدرال ۲۰۱۴ اقدام کنم؟چون نامی از بیمه در سایت مهاجرت نیست و من کمتر از یکسال سابقه بیمه دارم ولی در کل نزدیک ۲٫۵ سال طبق نعریف فدرال (هر۱۵۶۰ساعت یک سال)سابقه کار دارم.آیا واجد شرایط فدرال هستم؟؟متاسفانه در این مورد خاص نظرمشاوران متفاوت است.
    متاسفانه دانشگاه به من سابقه یه صورت ساعت در هفته نمیدهد و واقعا شرایط بدی برایم پیش آمده.
    اگر از دست شما کاری برمی آید تا من جهت قرارداد اقدام کنم.لطفا راهنماییم کنید چون فقط به مهاجرت به کانادا می اندیشم و فکر میکنم آخرین سالی است که بتوان به راحتی شرکت کرد.

  44. بدرالسادات حسینی
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۳:۳۰ | #85

    با سلام و تشکر از اینکه قبلا لطف کردید و جوابم رو دادید. پروندم به علت نداشتن کپی برابر اصل ریجکت شده و شما هم فرمدید کاری نمیتوان کرد. میخواستم بدونم آیا میشه با انتقال موضوع به شرکت شما و پیگیری از آن طریق کمی امیدوار بود. آخه موردهایی در سایت applyabroad اشاره شده که فرصت۹۰ روزه دادن.البته با کمی تفاوت نسبت به من بطوریکه فقط مدرک بیمه در خود سازمان تأمین اجتماعی تأیید نشده بوده.

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۱ | #86

      مهم نیست که دلیل رد چیست
      متاسفانه اراده بررسی مجدد پرونده ها در کبک نیست و بی فایده است
      این به این معنی نیست که در ۹۰ روز اعتراض نکنید حتما این کار را بکنید ولی امیدوار نباشید

  45. mohammad bozorgi
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۰ | #87

    سلام جناب دکتر مختاری
    شما فرمودین در مورد procedural fairness letter قبلاً توضیحاتی دادین، نوشته های قبلی رو چک کردم فقط در خصوص مسائل پزشکی بود، راستش این نامه برای من بعلت مورد s.e.c.u.r.i.t.y. اومده، منهم پس از بررسی برخی وبسایتهای کانادایی بطور کامل موارد رو براشون توضیح دادم. ممنون می شم بفرمایید حالا به بعد باید چیکار کنم و خصوصاً نحوه پیگیریم چگونه باشه؟
    با کمال تشکر و احترام

  46. رامین
    ۱۹ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۴ | #89

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز
    ممنونم از پاسخ شما به سوال من . ولی من یکبار فرم ارزیابی را پر کردم و دوستان و همکاران شما به من جواب دادن واجد شرایط هستم ولی من از اون عزیزان هم درخواست کردم که الان ساکن هند هستم چیکار کنم تا از این فرصت کوتاه باقی مانده استفاده کنم . ممنون میشم شما یک راه حلی به من پیشنهاد کنید .
    سوال من درخصوص سکونت فعلی در هند است .
    مرسی

  47. علیرضا
    ۱۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۰ | #91

    دکتر مختاری عزیز
    با عرض سلام و تشکر فراوان از راهنمایی شما
    من اواسط دسامبر سال قبل (۲۰۱۳) بشکل نیروی کار متخصص برای مهاجرت فدرال در تورونتو Land کردم و بمدت ۲ ماه تا نیمه فوریه ۲۰۱۴ در تورونتو ماندم تا کارت PR خود را گرفتم و سپس بلافاصله به ایران برگشتم. اکنون در نظر دارم حداکثر تا قبل از ماه May سال ۲۰۱۵ ، یعنی حداکثر تا ۱۵ ماه از تاریخ آخرین خروج خودم از کانادا، دوباره به کانادا وارد شوم که باقیمانده ۲ سال از ۵ سال خود (یعنی ۲۲ ماه باقیمانده از ۲ سال) را پر کنم تا کارت PR خود را بطور دائم تمدید کنم. با توجه به طولانی شدن نسبی مدت اقامت من در خارج از کانادا (۱۵ ماه)، آیا بهنگام ورود به فرودگاه تورونتو، به مشکل بر خواهم خورد؟
    پیشاپیش سپاسگذارم از پاسخ شما

    • ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۴ | #92

      خیر مشکلی نخواهید داشت
      این به طور دایم کارت را تمدید کردن را نفهمیدم منظورتان چیست
      به نظر می رسد خیلی با قوانین آشنا نیستید بیشتر بخوانید

  48. احمد
    ۱۸ مهر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۵ | #93

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز از اینکه بدون هیچ چشمداشتی به همو طنانتان کمک میکنید جای تقدیره سوالی که داشتم من از طریق خود اشتغالی کبک اقدام کردم و فایل نامبر گرفتم به عنوان تهییه کننده تلویزیون و با مدارکم قراردادهای کاری و یه نامه از صدا وسیما که به مدت ۱۲ سال به صورت قراردادی این فیلم و برنامه ها را تهییه کردم فرستادم و در متن قراردادها نوشته مبلغ ۵ درصد بابت مالیات خود تلویزیون مستقیم به حساب اداره مالیات میریزد ایا لازم من یه نامه مجزا از محل کار بگیرم که برای کارام مالیا ت دادم یا همون بنده مالیات قرارداد کافی است و سوال دومم اینه که در مصاحبه خود اشتغالی چه مدارکی باید تهییه بشه و از چه موضوعاتی سوال میشه با تشکر

    • ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۸ | #94

      از اداره مالیات یا صدا و سیما در این مورد گواهی بگیرید اگر می شود وگرنه خود آن بند هم کافی است
      در مصاحبه از همه چیز سوال می شود و مفصل است
      مقاله من در مورد مصاحبه سرمایه گذاری را در سایت پارس کانادا بخوانید
      در مورد شما علاوه بر سابقه باید توانایی اینکه می توانید از نظر اقتصادی به خود متکی باشید و خود اشتغال شوید را ثابت کنید
      ساده نیست

  49. سها امیری
    ۱۷ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۴ | #95

    با سلام من ۳ ماه پیش نامزد کردم و در حال حاضر نامزدم دانشجو دکتری در کاناداست می خواستم بدونم سریع تزین راه برای اقدام ویزا چیست؟
    ۱.عقد کنیم سپس اقدام برای ویزا؟
    ۲.گرفتن ویزا دانشجویی و سپس عقد کردن؟
    ۳.چه راه بهتری وجود دارد؟
    چطوری می تونم باهاتون خصوصی صحبت کنم با توجه به اینکه شیراز هستم؟

  50. بدرالسادات حسینی
    ۱۵ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۸ | #97

    پیغام دیروزم را از طریق فرم بالا ارسال کردم. پروندم بخاطر اینکه کپی برابر اصل مدارک را نذاشتم ریجکت شده

    • ۱۹ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۷ | #98

      متاسفانه کاری نمی توان کرد
      اداره مهاجرت کبک این موضوع را حربه ای کرده است تا تعداد زیادی پرونده را از تیغ بگذراند
      اعتراض هم بی فایده است

برگه نظرات
1 43 44 45 46 47 56 175
  1. بدون بازتاب