خانه > اخبار کنپارس > پاسخ به سوالات مهاجرتی، ۱۱ می با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۸۵)

پاسخ به سوالات مهاجرتی، ۱۱ می با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۸۵)

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

فایل صوتی:

 

 

فایل تصویری:

 

برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری، عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC و نیز عضو کانون وکلای دادگستری تهران، ظهر روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برابر با ۱۱ می ۲۰۱۸

ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تورنتو و مونترال

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

اجرا شد.

موضوعات مطرح شده در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است که به شرح زیر می باشد:

دندانپزشکان و مهاجرت به کانادا
تخفیف ویژه یا همان پروموشن خدمات مهاجرتی تا آخر ماه ژوئن
تشکیل پرونده مهاجرتی به شکل نادرست و تاثیرات

برخی از سوالاتی که در این برنامه پاسخ داده شد، در زیر می باشد:

  1. دانشجویان بین الملل میتونن وأم تحصیل دریافت کنند؟
  2. ما ۳ سال هست در کبک زندگی می کنیم آیا کلاسهایی مانند استارتینگ بیرنس میتونه برای اقدام سینیزن شیبپی به درد بخوره چون شوهر من مدرک دیگری از کالج های اینجا ندارند.
  3. آیا ویزای اسکیل ورکر پروسه طولانی دارد؟ و پس از گرفتن ویزا آیا کار هم مهیاست؟
  4. اگر یکی از زوج ها دارای پاسپورت کانادا و دیگری روی پی آر باشند این وضعیت مزیتی برای دارنده پی آر خواهد داشت؟؟
  5. مادر من امکان رفتن به ترکیه (یا سایر کشورهای دیگر) برای انگشت نگاری (بیومتری) ندارند… شنیده ام از ایران امکان بیومتری و ارسال آن برای ترکیه با پست وجود دارد اما نمیدانم اینکار چگونه انجام میشود؟ اداره آگاهی؟ (سن ایشان ۶۹ سال است.)
  6. آیا با مدرک دندانپزشکی از واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز امکان رجیستر شدن در کانادا هست؟ درسته که با مدرک دندانپزشکی از دانشگاههای ایران امکان رجیستر شدن در کانادا نیست و باید از ابتدا به دانشگاه رفت و دندانپزشکی خوند؟
  7. من اواخر دسامبر مدیکال رو انجام دادم و الان توی ماه چهاردهم هستم. امروز برای من ایمیل اومده با عنوان appointment for permanent resident , که باید برم مصاحبه تا پرونده ام فاینالایز بشه. میخواستم بپرسم که آیا باز هم مورد مشابهی بوده؟ من از طریق PEQ اقدام کرده بودم.
  8. آیا شرکت شما در گرفتن ال ام ای ای LMIAکمک می تونه بکنه ؟
  9. نیرو متخصص کبک هستم و ۸ ماه پیش مدارکم رو برای فدرال ارسال کردم به تازگی درخواست مدرک عدم سو پیشینه کردند و یک هفته مهلت دادند روی اکانتم آپلودش کنم. من به جای اصل سو پیشینه، فقط کپی برابر اصل و ترجمه رو فرستاده بودم. آیا دلیل درخواستشون همینه یا به دلیل قدیمی شدن مدرک قبلیست؟
  10. شما می تونید برای کسی جاب آفر بگیرید؟
Categories: اخبار کنپارس Tags:
  1. فرنوش
    ۱۵ آذر ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۷ | #1

    سلام
    دو سه سال پیش در کلگری لندینگ کردیم و پی ار گرفتیم. چون به کلگری پرواز مستقیم زیادی نیست آیا برای برگشت ، از آنحاییکه بار نسبتا زیادی همراه داریم، مانعی برای توقف در شهرهای دیگر و استفاده از پرواز داخلی نداریم ؟ آیا استفاده از پروازهای آمریکا را توصیه می کنید ؟
    تشکر

    • ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در ۰۰:۲۸ | #2

      هیچ مانعی نیست و از این پس اصلا کلگری موضوعیت ندارد هر جایی خواستید بروید
      خیر پرواز آمریکایی نمی توانید استفاده کنید

  2. میلاد
    ۲ مهر ۱۳۹۷ در ۱۶:۳۷ | #3

    با سلام و ممنون از وقتی که میگذارید.
    میخواستم بپرسم در جدول رشته های مورد نیاز کانادا برای مهاجرت اسکیل ورکر بعضی رشته ها نوشته لیسانس مثل لیسانس مدیریت اطلاعات در صورتی که در ایران فقط کارشناسب ارشد مدیریت اطلاعات وجود دارد یا مثلا نوشته لیسانس تجارت بین الملل ولی در ایران فقط ارشد حقوق تجارت بین الملل است.حالا که من لیسانس حقوق و ارشد مدیریت اطلاعات دارم با ارشدم و جمع امتیاز های دیگر میتوانم برای مهاجرت اقدام کنم؟اصلا منظور از لیسانس رو که در ستون های رشته های مورد نیاز نوشتن نمیفهمم و ممنون میشم توضیح بدید

  3. محمد ر ن
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۹:۳۷ | #5

    محمد ر ن :
    سلام جناب مختاری
    بنده دندانپزشک هستم و دو سال سابقه کار در بیمارستان دولتی دارم ولی عموما بیمارستان ها پزشکان و دندانپزشکان را بیمه نمی کنند ولی میتوان از بیمارستان گواهی دال بر اینکه فلان شخص از تاریخ … تا … در این بیمارستان مشغول به کار بوده گرفت. همچنین قرارداد با بیمارستان و پروانه طبابت نظام پزشکی که در آن اسم بیمارستانی که در آن مجوز فعالیت دارم ذکر شده. به نظرتان با توجه به شرایط ذکر شده برای سیستم اکسپرس انتری سابقه کار اینجاب تایید می شود؟
    با تشکر

    ضمنا بنده تمام روزهای هفته و تمام روز در بیمارستان فوق کار نمیکنم و به صورت قراردادی کار میکنم.

  4. محمد ر ن
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۹:۰۸ | #6

    سلام جناب مختاری
    بنده دندانپزشک هستم و دو سال سابقه کار در بیمارستان دولتی دارم ولی عموما بیمارستان ها پزشکان و دندانپزشکان را بیمه نمی کنند ولی میتوان از بیمارستان گواهی دال بر اینکه فلان شخص از تاریخ … تا … در این بیمارستان مشغول به کار بوده گرفت. همچنین قرارداد با بیمارستان و پروانه طبابت نظام پزشکی که در آن اسم بیمارستانی که در آن مجوز فعالیت دارم ذکر شده. به نظرتان با توجه به شرایط ذکر شده برای سیستم اکسپرس انتری سابقه کار اینجاب تایید می شود؟
    با تشکر

    • ۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۸:۵۰ | #7

      شما پروانه مطب دارید و به عنوان خوداشتغال کار کرده اید قاعدتا یعنی با قرارداد با بیمارستانها همکاری کرده اید نیاز به بیمه ندارید و قابل قبول است
      استخدام نبوده اید

  5. مهدی
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۹:۵۳ | #8

    سلام آقای مختاری

    من متقاضی مهاجرت به کبک دور اول آنلاین سال ۲۰۱۶ هستم.

    تقریبا هشت روزه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اومدم چین (تاریخ ورودم به چین ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ هستش)

    سوالی که از شما دارم اینه که باید موضوع قطع همکاری با محیط کاری قبلیم در ایران و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان دانشجو در چین رو به سازمان مهاجرت کبک اعلام کنم یا منتظر واستم تا آپدیت بخوان و بعد بهشون بگم؟ اگه باید قبل از اینکه آپدیت بخوان اعلام کنم تو همون پنل Mon Projet Quebec برم وارد کنم یا نامه ای چیزی باید بفرستم؟

    • ۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۸:۴۹ | #9

      شما نشانی جدید خودپ و نیز وضعیت اقامتی خود در چین راباید اعلام کنید بقیه موارد مهم نیست
      در همان مون پروژه وارد کنید

  6. فرشته
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۳:۲۲ | #10

    سلام و وقت به خیر جناب آقای مختاری
    از کمک ها و راهنمایی ها بسیار ممنونم . اگر ممکنه بفرمائید حداکثر پولی که به صورت نقد و البته بدون دردسر ، میتوانیم هنگام ورود ، همراه داشته باشیم چقدر است ؟ آیا این رقم ، بر اساس تعداد افراد هر خانواده است یا برای هر نفر ؟ سلامت باشید همیشه

    • ۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۸:۴۸ | #11

      برای ورود به کانادا هیچ محدودیتی ندارید و سقف ندارد ولی اگر بیش از ده هزار دلار است برای یک خانواده باید هنگام ورد اعلام کنید و معمولا در مور منشا آن سوال می شود و اینکه برای چه آورده اید

  7. فرنوش
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۹:۱۹ | #12

    سلام
    سوالی مهم دارم اینکه با توجه به اینکه انگشت نگاری اجباری شده از ۳۱ جولای ۲۰۱۸ به بعد برای تمام ویزاها تقریبا و ۱۰ ساله هم هستش.
    آیا من که واسه ویزای مولتی توریستی انگشت نگاری کردم و پرونده در کبک دارم و درصورت قبولی در فدرال نیاز به انگشت نگاری مجدد دارم یا همان قبلی را می شود روی آن پرونده هم گذاشت؟ با تشکر

  8. امین
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۸:۴۲ | #14

    با سلام و احترام به علی آقای عزیز

    متاسفانه با توجه به اپلای قوانین جدید ۲۰۱۸ به پرونده های قبلی ۲۰۱۶ آنلاین آیا زندگی کردن به مدت ۲ هفته در کبک ۱ امتیاز را به دنبال دارد بعد از سابمیت؟ یا حتما باید قبل از سابمیت باشد.دقیقا بنده ۱ امتیاز کم دارم(۵۸) و شدیدا نیازمند و مولتی ویزای توریستی کانادا را هم دارم. به غیر از بچه دار شدن و ب۲ فرانسه و آیلتس بالاتر چه راهی برای افزایش امتیاز هستش؟متاسفانه مدرک تحصیلی بعد از سابمیت هم که فایده ندارد.
    با تشکر

    • ۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۸:۴۵ | #15

      شما به جای این همه هزینه کردن رای آمدن روی زبان فرانسه وقت و هزینه بگذارید منطقی تر است و مفید تر

  9. ستایش
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۷:۴۵ | #16

    ببخشید در خصوص ویزای تحصیلی دانش آموز من شنیدم که اگر والد همراه هم یک دوره یا کالجی ( دو ساله یا بیشتر) رو در کانادا بره بگذرونه از شهریه مدرسه فرزند کم میشه یا رایگان ممیشه این درسته ؟

  10. ستایش
    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۷:۴۱ | #18

    آقای مختاری سلام عرض کردم

    ممکن است ازتون در خصوص ویزای تحصیلی دانش آموزی سوال کنم ، با این ویزا یکی از والدین میتواند همراه فرزند ویزا بگیرد میخواستم بدونم این ویزا تا سن ۱۸ سالگی فرزند میباشد یا بعد از آن هم به نحوی امکان تمدید دارد؟ ( خرید ملک و…..) و آیا در زمان سن زیر ۱۸ سال فرزند والد دوم هم با نوعی از ویزا میتواند به کانادا ببیاید (ویزای توریسیتی) و در کانادا بماند؟

    خیلی لطف میفرمایید. ممنونم

    • ۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۸:۴۱ | #19

      دوست عزیز

      این ماجرا روش مهاجرت نیست تا برنامه طولانی مدت برایش بریزید
      می خواهید اقامت بگیرید فرم ارزیابی را در سایت ما تکمیل کنید
      با خرید ملک نیز هیچ اتفاقی برای کسی نمی افتد و هیچ ویزای قطعی نمی شود گاهی ضرر هم دارد برای دریافت ویزا
      اگر سایقه دریافت ویزا دارید تا زمانی که مقررات را نقض نکرده باشید همچنان به شما ویزا می دهند لزومی ندارد ویزا برای همراهی فرزند باشد
      بعد از ۱۸ سالگی هم فرزند دانشجوست و شما برای دیدنش می توانید ویزا بگیرید

  11. ستایش
    ۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۹:۴۸ | #20

    ببخشید من کارمند ان ر ژی ات می هستم با اعلام این موضوع از کانادا نتونستم ویزا بگیرم به نظر شما با توجه به شرایط حاضر آیا اگر برای پذیرش دانشگاهی برای استرالیا یا اروپا اقدام کنم وضعیت به همین منوال خواهد بود ؟ راهنمایی تون خیلی برام مهم است

  12. ستایش
    ۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۹:۴۳ | #22

    با سلام و احترام
    من متاسفانه دو سال پیش درخواست مهاجرتم به کبک رد شد. البته در فدرال رد شد بعد از دادن مدیکال در سکوریتی چک. میخواستم بدونم الان میخوام برای پذیرش دانشجویی اروپا اقدام کنم در فرمها باید به این درخواست رد شده هم با توجه به این در پاسپو.رت من مهری برای عدم ویزا نزدن باید اشاره داشته باشم؟

    • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۲۲:۴۶ | #23

      بله باید مطرح کنید
      رد شدن را البته باید پیگیری می کردید و نباید رها می شد معمولا با طرح دعوا در دادگاه حل می شود اگر سابقه جنایی در کار نباشد

  13. امین
    ۵ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۶:۳۱ | #24

    با سلام به علی آقای عزیز

    بالاخره این عطف به ماسبق قوانین جدید ۲۰۱۸ چی شد؟به پرونده های ۲۰۱۶ آنلاین تاثیر می گذارد یا خیر؟
    با تشکر

  14. محمد صرافی
    ۲ شهریور ۱۳۹۷ در ۰۵:۳۲ | #26

    با سلام و احترام
    من با ویزای دانشجویی کانادا هستم و در حال حاضر مستر میخونم. قصد ازدواج با خانم کانادایی دارم که ۶ ماه است آشنا شدیم ولی نمیخوام اسپانسرم بشه برای پی آر چون عواقبشو چندان دوست ندارم. و فقط میخوام بعد از ازدواج اپن ورک پرمیت بگیرم تا بتونم از عهده ی مخارج دانشگاهم بر بیام. سوالم اینست که درصورتی که با درخواست ورک پرمیت من موافقت بشه میتونم حین تحصیل بصورت فول تایم کار هم بکنم؟ یا اگر فول تایم کار و تحصیل کنم ویزای دانشجویی من باطل میشه؟ تحصیل بصورت پارت تایم و کار بضورت فول تایم چطور؟
    ممنون از وقتی که اختصاص میدین.

    • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۲۲:۴۷ | #27

      عواقب را نمی فهمم
      بعد از ازدواج تا برای اسپانسرشیپ اقدام نکنید خبری از ویزای کار نیست

  15. Pegah
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲۱:۳۷ | #28

    من سوالی دارم همسرم کندین سیتیزن هستن و ما با ویزای نفتا امریکا هستیم متاسفانه هنوز محل کار همسرم اسپانسرشون برای gc نشدن و معلوم نیست چه موقع میتونیم gc بگیریم ما هنوز برای pr من اقدام نکردیم اصلا فقط حدود یکسال پیش پول رو ریختیم به حساب گاورمنت و مدارکی پست نکردیم هنوز به دلایلی . من میخواستم بدونم من اگه pr رو بگیرم باید اینگونه که متوجه شدم ۲ از ۵ سال رو کانادا باشم بنظرتون با شرایط تراول بن و شرایط موندن ٢ سال حداقل آیا معقول هست که ما اقدام کنیم برای پی ار من یا نه ؟؟؟ در ضمن دختر ما جدیدا کندین پاسپورتش رو هم گرفتیم علاوه بر این که بورن اینجا هم هست، و در واقع فقط من هستم که هنوز پاس ایرانی دارم و راستش نمیدونم چیکار کنم با شرایط فعلی

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲۲:۴۴ | #29

      شما زمانی برای پی آر اقدام کنید که می دانید می توانید ۲ سال در ۵ سال را کانادا باشید

  16. امین
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ در ۰۵:۳۵ | #30

    با سلام و احترام
    در ۲۰۱۶ سری دوم آنلاین سابمیت کردم با رشته ی کامپیوتر و همسرم هم همینطور دفعه اول امتیازات کم شد با آیلتس جبران کردم.
    متاسفانه الان ۲۰۱۸ دوباره کم شد و من ۲ امتیاز کم آوردم دو سوال دارم.

    ۱-آیا با داشتن یک b1 در پغله فرصت ۱۲ ماهه میدن یا باید هر دو b1 باشد؟
    ۲-با زندگی گردن ۳ ماهه در کبک ۲ امتیاز میشه گرفت بعد از سابمیت؟چون ما مولتی کانادا داریم

    کلا بغیر از گرفتن b2 چه راهی داریم؟

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲۲:۴۷ | #31

      احتمال اینکه مقررات جدید را به شما اپلای کنند کم است
      مطلبی را فرداد در سایت در این زمینه خواهم گذاشت

  17. علی
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ در ۰۴:۵۱ | #32

    سلام آقای مختاری

    من قصد رفتن به کانادا و درخواست اقامت دائم از طریق روش PEQ رو دارم در نتیجه باید دوره های DEC به مدت ۱۸۰۰ ساعت در کانادا بگذرونم
    ظاهرا درخواست ویزا برای کالج های معمولی مثل کالج teccart رد میشه توسط دولت کانادا
    سوالم اینه که اگر برای کالجی مثل la salle درخواست ویزا بدم، آیا میشه بعد از گرفتن ویزا و رفتن به کانادا بدون اینکه ثبت نام کنم و و شهریه ترم اول رو بخواد بدم برم کالج دیگه ای مثل teccart که ارزونتره ثبت نام کنم؟
    چون کالج la salle یا دوره هاش طولانی و خیلی گرونه یا دوره های AEC داره که به درد برنامه PEQ نمیخوره

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲۲:۴۹ | #33

      بسته به این است که CAQ و استادی پرمیت شما را با چه مشخصاتی صادر کنند
      معمولا نیاز به تغییرات است و مجبور می شوید دست کم یک ترم در آن کالج اول بمانید

  18. arash
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ در ۰۰:۳۶ | #34

    سلام خسته نباشید، بنده قصد مهاجرت برای تحصیل در المان رو دارم، یک سال پیش یه علت شرب خمر محکوم شدم و حکم برام صادر و اجرا شد، آیا سفارت المان برای دادن ویزا این جور مسائل رو چک میکنه؟ از چه طریقی چک میکند؟ و اینکه آیا باعث ریجکت شدن من میشه یا تاثیری ندارد؟
    ممنون

  19. فرشته
    ۴ تیر ۱۳۹۷ در ۱۶:۵۵ | #36

    سلام و تشکر بابت زحمات
    هشدار داده بودید در برخی بانکهای کانادا حساب باز نکنید و گفته بودید احتمال دارد حساب مسدود شود.
    لطفا بفرمایید دقیقا منظور چیست ؟ مسدود شدن یعنی چه ؟ ایا میگویند حساب را ببندند و به بانک دیگری بروند یا اینکه
    پول توقیف می شود و اصلا پس نمی دهند ؟
    باز هم ممنونم

    • ۱۷ تیر ۱۳۹۷ در ۱۴:۳۱ | #37

      در هر بانکی می توانید حساب باز کنید ولی پول خود را در بانک تی دی نگه ندارید
      این بانک پیش از این در سال ۲۰۱۲ حساب هزاران کانادایی ایرانی تبار را به بهانه تحریم بسته است
      آینده را نمی دانم باید احتیاط کرد

  20. Keyhan
    ۲ تیر ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۸ | #38

    سلام

    من فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز هستم و میخواستم برای سربازی امریه خاتم الانبیا بگیرم.

    میخواستم ببینم اگر این کارو بکنم بعدش برای اپلای برای کشور هایی مثل کانادا و امریکا مشکلی پیش میاد؟

    ممنون

  21. Elham
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ در ۱۷:۱۷ | #40

    سلام وقتتون بخیر

    دختر خواهرم برای ویزای دانشجویی از طریق کبک اقدام کردند متاسفانه ریجکت شدند و دلیل ان هم عدم اراِیه دلایل کافی برای ویزیت کانادا هست . یکی از دوستان که مشاور مهاجرت در کبک هستند گفتند می تونند یه تعهد نامه تو دفتر خانه امضا کنند که نشون بدند بعد از اتمام تحصیلات به کشور بر می گردند و به اداره مهاجرت بفرستند ، نظرتون چیه ؟ چقدر احتمال داره که ویزاشون درست بشه ؟
    با تشکر فراوان

    • ۲ تیر ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۴ | #41

      فکر نمی کنم کارساز باشد
      با افراد با تجربه مشورت کنید
      در مورد رد ویزا اگر افسر اشتباه روشنی در ارزیابی فکتها داشته باشد قابل اعتراض است مثلا وقتی شما حساب بانکی پر و پیمون گذاشته اید و افسر مدعی است در پرونده دلیلی بر داشتن پول ندیده است
      در تر صورت اگر تمایل دارید از خدمات ما استفاده کنید ایمیل بزنید

  22. Fran
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ در ۱۷:۴۳ | #42

    سوالی داشتم میخواستم بدونم آقای مختاری شما از سرانجام پیمان نفتا و مهمتر از اون ویزای TN خبری دارید یا نه؟؟ در روزهای اخیر با توجه به وضع تعرفه های جدید و تیره شدن روابط بسیاری از کانادایی ها نگران سرانجام این پیمان و بالطبع اون ویزای TN هستند؟؟!

دیدگاه ها مسدود است.