خانه > اخبار کنپارس > پاسخ به سوالات مهاجرتی، بیست و سوم فوریه با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۷۷)

پاسخ به سوالات مهاجرتی، بیست و سوم فوریه با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۷۷)

۷ اسفند ۱۳۹۶

فایل صوتی: 

 

فایل تصویری:

قسمت اول:

 

قسمت دوم:

 

قسمت سوم: 

 

برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری، عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC و نیز عضو کانون وکلای دادگستری تهران، ظهر روز جمعه ۴ اسفند ماه ۱۳۹۶ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۱۸

ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تورنتو و مونترال

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

اجرا شد.

موضوعات مطرح شده در این برنامه به شرح زیر است:

  1. برنامه های تجاری استان پرنس ادوارد
  2. آیا می توان در کانادا حساب بانکی باز کرد و پول منتقل کرد؟
  3. اشاره به موضوع دزدی از فروشگاه ها یا پدیده Shop Lifting و اینکه برخی این موضوع را جدی نمی گیرند.

برخی از سوالاتی که در این برنامه پاسخ داده شد، در زیر می باشد:

  1. من با اداره مهاجرت کبک تماس گرفتم در خصوص اینکه اگر سی اس کیو داشته باشیم و بخواهیم دکترا بخوانیم سی اس کیو باید به سی ای کیو تبدیل بشه؟
  2. رایج ترین دلیلی که پرونده بعضی از ایرانی ها رو می فرستند برای security screening بیشتر برای CBSA چی هست؟
  3. نزدیک به دو ساله از طریق روش پ ای کیو و از داخل کبک کانادا اقدام کردیم و هر وقت تماس می گیریم میگن تو مرحله سکوریتی چک هست. و تعداد زیادی از دوستان دچار همین مشکل شده اند. حتی با دیدار با نماینده مجلس کانادا هم مشکل حل نشد. راه حلی به نظزتون میاد؟
  4. اگر کسی از طریق پیک( بعد از دریافت مدرک تحصیلی) سی اس کیو گرفته باشه و بخواهد برای دکترا اقدام کند در کبک آیا سی اس کیو باطل می شود؟ و ما نمیتونیم برای پرمننت رزیدنسی اقدام کنیم؟؟؟
  5. آیا این امکان هست که همزمان که بعد گرفتن سی اس کیو برای دولت فدرال اقدام کنیم آیا می توانیم برای اکسپرس انتری هم اقدام کنیم؟؟ آیا اکسپرس انتری سریع تر هست؟
  6. من سال پیش مدیکال داده بودم بعد یکسال دوباره از من مدیکال خواستند که الان یک هفته هست ارسال شده حالا به نظر شما کی ویزا ریکویست میشم از طریق استان نیوبرانزویک و کارآفرینی اقدام کرده ام؟
  7. آیا با ویزای وابسته به همسر و اجازه کار میشه از وام های دولت برای تحصیل در دانشگاه استفاده کرد؟
  8. خواهر من سی اس کیو گرفتند و مدیکال گذرانده اند و منتظر نامه لندینگ هستن من میخواهم برای اکسپرس اینتری اقدام کنم آیا در حال حاضر می توانم از امتیاز ایشون به عنوان خانواده در کانادا استفاده کنم یا باید منتظر بمانم تا ایشان لندیتک بگیرند؟
  9. من با ویزای وابسته به همسرم میام کانادا و open work permit دارم آیا میتونم از وام های دولت برای تحصیلات دانشگاهی استفاده کنم؟
  10. آیا وزارت مهاجرت کبک پس از دریافت مدارک لازم csq که از طریق کانادا پست از همینجا یعنی مونترال ارسال کردم، آیا دریافت مدارک رو به من اعلام می کند؟ آیا از طریق ایمیل خواهد بود یا از سایت mon projet؟
  11. اگر در زمان اپلای کردن برای ستیزن شیپی کانادا و پر کردن فرم ها، پاسپورت ۲ ملّیت دیگر را در فرم ها ذکر کنیم، اداره مهاجرت کانادا ایراد می گیرد و داشتن ۳ ملّیت (پاسپورت) مخالف قانون هست؟
  12. آیا حضور کمتر از شش ماه در طی ۵ سال در پرونده محاسبه می شود یا تغییر کرده است؟
  13. در زمانیکه در کانادا هستیم و می خوایم برای همسر درخواست ویزای دائم کنیم، آیا در این مدت می توان ویزای توریستی برای همسر درخواست کرد؟ و اینکه پروسه درخواست ویزای دائم چقد طول میکشه؟
  14. آیا کار در مراکز فرهنگی سپاه و رد شدن بیمه توسط سپاه برای افراد شاغل قراردادی، مشکلی در مهاجرت این افراد ایجاد خواهد کرد؟
  15. سایت mon projet کی باز خواهد شد؟

این برنامه را جمعه ها ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران در این نشانی ها مشاهده کنید.

Categories: اخبار کنپارس Tags:
  1. امین
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۵ | #1

    با سلام و احترام.
    خبری در سایت پارس کانادا گذاشتید مبنی بر دلایل تاخیر در پرونده های کبک ولی بعد این لینک در خود سایت کبک حذف شد!!!
    در اون خبر آمده که قرار است سیستم تغییر کند و در خبری دیگر تو سایت شما آمده که اداره مهاجرت کبک بخاطر تغییر در سیستم مهاجرتی منتظر است.
    حالا سوال این است دوباره هم قرار است ما که آنلاین پرونده داریم و سابمیت کردیم و یکبار هم در سال ۲۰۱۷ امتیازات تغییر کرد و شامل حال ما شد دوباره هم منتظر تغییر باید باشیم؟؟؟

  2. پویا
    ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ در ۲۰:۴۴ | #3

    با درود

    من پارسال اقامت دایم کانادا رو گرفتم و لندینگم رو انجام دادم و حدود یک ماه موندم. (یعنی می ۲۰۱۷ مقیم دایم شدم) ولی به این دلیل که در امریکا دانشجو هستم بعد از یک ماه برگشتم امریکا و باید تا آگوست امسال که فارغ التجصیل میشم امریکا بمونم. سوال من این هست که این یک سال و دو ماهی که من خارج کانادا بودم برای برگشتنم به کانادا مشکلی ایجاد میکنه؟ اطلاع دارم که قانون دو سال از هر پنج سال هست ولی دلیل سوالم اینه که من فقط یک ماه کانادا بودم و بعدش به مدت چهادره ماه کانادا رو ترک کردم.

    ممنون از پاسختون

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ در ۲۲:۳۵ | #4

      ​دوست عزیز

      شما باید در ۵ سال دست کم تعداد روزهای دو سال یعنی ۷۳۰ روز را در کانادا گذرانده باشید وگرنه خطر از دست دادن اقامت جدی است.
      ملاک تاریخ انقضای کارت شما نیست بلکه سالگرد لندینگ شماست.
      اگر این شرط را تامین نکرده اید و تا سالگرد ۵ سالگی اولین ورود شما نیز این کار شدنی نیست و هنگام ورود وضعیت شما از سر خوش شانسی بررسی نشود باید بدون اقدام برای تمدید کارت ۲ سال بمانید و بعد برای دریافت کارت اقدام کنید
      نداشتن کارت اقامت معتبر هیچ ایرادی ندارد و تنها برای مسافرت محدودیت خواهید داشت

      اگر به هر دلیل در خصوص حفظ اقامت با مشکل مواجه شدید می توانید برای دریافت خدمات با دفتر کنپارس تماس بگیرید.

      در این زمینه سه ویدیوی زیر را ببینید

      ​https://www.parscanada.com/Videos/104218

      https://www.parscanada.com/Videos/104222

      https://www.parscanada.com/Videos/104227

      برای دیدن ویدیوهای بیشتر اینجا را کلیک کنید

      https://www.parscanada.com/Videos.aspx

دیدگاه ها مسدود است.