خانه > نوشته های غیر رسمی > دقت در انتخاب فرصتهای اقتصادی و بیزنس در مونترآل

دقت در انتخاب فرصتهای اقتصادی و بیزنس در مونترآل

۸ آذر ۱۳۹۲

در یک ماه گذشته دست کم ده نفر از دوستان از من در مورد بیزنس و سرمایه گذاری در مونترآل پرسیده اند. لازم دیدم چند نکته را برای دوستان به طور کلی بنویسم شاید کمکی باشد:

۱- سرمایه گذاری در املاک مسکونی تا آنجا که من می دانم همیشه مناسب بوده است و این به این معنی نیست که  بدون وسواس و دقت و مشورت کافی ملک مورد نظر را انتخاب کنید. دوستانی که در کانادا هستند می دانند که می توانند برای خرید از بانک وام دریافت کنند ولی این امکان برای کسانی که در خارج از کانادا هستند داستان دارد. امکان خرید قطعی و نقد البته همیشه هست. قبل از خرید املاک مسکونی برای زندگی ابتدا از اینکه آن محل برای شما مناسب است و همه جوانب را سنجیده اید مطمین شوید به خصوص مدرسه بچه ها. هنگام خرید تنها به قیمت ملک فکر نکنید به اقساط بعدی و نیز هزینه های دیگر هم توجه کنید. املاک مالیات سالانه دارند ضمن اینکه هزینه گرمایش و نگهداری هم هست.

۲- خرید املاک تجاری حساسیت بیشتری دارد و به خصوص با تصوری که در ایران هست متفاوت است. ارزش ملک تجاری قبل از هر چیز به میزان درآمد سالانه آن بستگی دارد. توجه کنید که صحبت از خرید بیزنس نیست صحبت از خرید ملک تجاری است که ممکن است با بیزنس دایر در آن ملک همراه باشد و یا نباشد.  معمولا برای خرید ملک تجاری با توجه به ریسک بالاتر بانکها درصد کمتری وام می دهند که به نظرم دست بالای آن ۶۵٪ است.

۳- خرید بیزنس یا همان کسب و کار خودمان. برای مثال شما یک رستوران که دایر است و در محلی اجاره ای کار می کند می خرید. اینجا شما بیزنس خریده اید یعنی نام، سابقه، وسایل، مشتریان بالقوه و…… همه و همه به جز ملک آن. در این مورد دقت کنید و بیزنسی را بخرید که می توانید اداره کنید و در آن سر رشته دارید. پیش از خرید نیز از اینکه آن بیزنس بدهی ندارد مطمین شوید. دوستی را دیدم در مونترآل که معلم زمین شناسی بود و آمده بود آرایشگاهی را خریده بود. روشن است که پس از چندی پول خود را از دست می دهد و شکست چنین فردی تقریبا قطعی است.   قیمت بیزنس هم ارتباط معنی داری با درآمد آن دارد هر چند این تنها فاکتور مهم نیست. اگر قرار است با کسی شریک شوید حتما کسی باشد که می دانید اهل فن است و قصدش تنها گرفتن پول شما نیست به خصوص اگر در مونترآل نیستید و قرار است شریک ساکت باشید.

قبل از هر اقدامی حتما مشورت کنید و سعی کنید همه جوانب را بسنجید.

چند فرصت سرمایه گذاری در املاک و نیز چند بیزنس مناسب نیز در دسترس بنده هست که اگر علاقمند بودید می توانید برای اطلاعات بیشتر به خود بنده ایمیل بزنید.  توجه کنید که این موارد هیچکدام زیر ۱۲۰ هزار دلار نیستند.

 

  1. فرهاد
    ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۲ | #1

    باسلام و سپاس
    اخیرا بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده است : بنا به درخواست اداره مهاجرت کبک امتحان TCFQدر چهار مهارت و بصورت مجزا برگذار میگردد و متقاضیان برحسب نیاز به امتیاز میتوانند در همه مهارت ها و یا هر کدام به صورت مجزا شرکت کنند …
    حال سووال این است که اگر فردی در امتحان های گذشته کسب نتیجه B1B2 کرده باشد و اکنون فقط در مهارتی که B1 شده شرکت نماید و نمره B2 بگیرد …اداره مهاجرت مجموعا ۱۰ امتیاز زبان فرانسه را برای متقاضی لحاظ میکند؟؟؟
    با تشکر

  2. داود
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۳ | #3

    با سلام و تشکر از شما

    من از متقاضیان جدید اسکیل ورکر فدرال ۲۰۱۳ هستم و هفته پیش بعد از حدود ۳ ماه از فرستادن مدارکم، فایل نامبرم رو از طریق ایمیل برام فرستادند اما نه در سایت سفارت و نه در ایمیل ار مراحل بعدی که مثلا چقدر زمان می بره یا آیا این فایل نامبر که فرستادن به این معنا است که پرونده من قطعاً قبول شده چون مصاحبه ای در کار نیست. آیا شما می دونید زمان دریافت مدیکال این اسکیل ورکرهای ۲۰۱۳ چقدر است؟ و قطعاً مصاحبه نداره؟ و چرا در سایت سفارت هیچ اشاره ای به زمان بندی و مرحله بندی این پرونده های نشده؟

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۱ | #4

      تنها معنای آن این است که فایل شما باز شده
      مصاحبه نداشتن به معنی قطعی بودن آن نیست
      در مورد زمانها هم صفحه نامه های کنپارس در سایت پارس کانادا را دنبال کنید

  3. ویدا
    ۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۵ | #5

    ببخشید آقای دکتر میخواستم بدونم آیا سرمایه گذارهاریی که فایل فدرال دارن هم مثل اسکیل ورکر ها فایل نامبر جدید میگیرن یا نه ؟

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۶ | #6

      این موضوع اصلا مهم نیست
      همه هر دو فایل نامبر را دارند جدیدها از ابتدا همین e نامبر را گرفته اند

  4. صنم
    ۱۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۹ | #7

    با عرض سلام و ادب خدمت شما
    من میخواستم از حضورتون این سوال را داشته باشم اگر ممکن باشه. من مصاحبه دوم رو هم گذروندم و منتظر ویزا بودم که در کمال ناباوری من رو به مصاحبه سوم دعوت کردن. من میخواستم بدونم احیانا شما مورد مشابه ای هم داشته اید یا خیر.
    سپاسگزارم.

  5. ۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۶ | #9

    سلام جناب دکتر روز پاییزی شما بخیر من از موکلین شما هستم که در دست اندازهای قوانین کانادا که لحظه به لحظه تغییر میکند مانند سایر دوستان گیج هستم چند ماهی از اعلام اداره مهاجرت مبنی بر الزام بر داشتن مدرک B2میگذرد اما من در این چند ماه بیخبر از وضعیت پرونده ام هستم من مدرک A2 واین اصل را میدانم باید سطح زبانم را بالا ببرم اما از دفتر هیچ تماسی با من صورت نگرفته که بدانم وضعیت پرونده ام بکجا رسیده است چه کنم خواهش میکنم راهنمایی فرمائید

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۵ | #10

      نکته نخست اینکه موکلین لازم نیست برای تماس از وبلاگ استفاده کنند
      دوم اینکه خبر کلی که روشن است و شما حتما خواننده سایت و خبرنامه هستید در مورد خاص پرونده هم هر زمان خبری باشد تماس می گیرند
      در هر صورت هر زمان لازم دیدید تماسی داشته باشید با بخش امور موکلین تهران صحبت کنید و یا به من ایمیل بزنید

  6. ریحانه
    ۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۷ | #11

    سلام جناب مختاری ما که همچنان منتظر مدیکال سرمایه گذاری ۲۰۱۰ هستیم ولی اگر بالاخره رفتیم برای این مشاوره و راهنمایی ها میتوانیم از راهنمایی شما بهره مند شویم/

  7. آناهیتا
    ۹ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۲ | #13

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز

    امروز تو وبلاگتون کامنت یکی از دوستانو خوندم که ذهن منو خیلی مشغول کرده ایشون گفتند یکی از دوستانشان skill worker quebec اقدام کرده و حالا بعد از آپدیت مدارک ریجکت شدند بدلیل اینکه نفر همراه بیمه و فیش حقوق نداده به اداره مهاجرت
    سوال من اینه که این مسائل که به فیش حقوق و سابقه کار مربوط میشه مربوط به کبک هست زمانی که شخصی csq میگیره و به مرحله فدرال میرسه یعنی از طرف دولت کبک انتخاب شده آیا بازم در مرحله فدرال بازم ممکنه ریجکت شه؟

    متشکرم از راهنماییتون

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۸ | #14

      خیر داستان را نگرفته اید
      ایشان در مرحله فدرال همسر را اضافه کرده و طبیعی است که کبک دوباره پرونده را بررسی می کند نه اینکه فدرال از ایشان بیمه خواسته

      بی جهت نگران نشوید

دیدگاه ها مسدود است.