خانه > نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک > تجربه یک خواننده وبلاگ در مورد شکایت از کارفرمای متخلف در مورد بیمه

تجربه یک خواننده وبلاگ در مورد شکایت از کارفرمای متخلف در مورد بیمه

۲۴ مهر ۱۳۹۱

دوستی تجربه خود را د رمورد شکایت از کارفرما در مورد بیمه نوشته است و حاوی نکات مفیدی است. ضمن تشکر آنرا به عنوان پست مستقل منتشر می کنم.

؛من خواستم یه تجربه در مورد شکایت از کارفرما بگم که بقیه هم استفاده کنند
من وقتی برای سوابق بیمه جهت ضمیمه به پرونده کبک رفتم متوجه شدم که یکی از شرکتها یک سال از بیمه من را رد نکرده
لطفا اگر این اتفاق برای شما افتاد حتمن اقدام کنید هیچ کار محالی نیست البته من سهوا از لیست جا افتاده بودم اما مراحل رسیدگی به شرح زیر است
اول با وزارت کار تماس بگیرید و بر حسب آدرس شرکت مذکور شعبه وزارت کار شرکت خود را پیدا کنید
با کپی تمام مدارکی که می شه ثابت کرد در آن شرکت کار می کردید مثل قرارداد فیش حقوق فیش مالیات حکم انتصاب گواهی اشتغال به کار و کپی شناسنامه و کارت ملی به آنجا مراجعه کنید و فرمی به نام دادخواست را تکمیل و شرح ما وقع با کپی مدارک را تحویل دهید
آنها یک تاریخ دادرسی که معمولا یک ماه بعد از تاریخ تحویل مدارک هست به شما می دهند و برای کارفرمای شما هم ارسال می کنند. جلسه در روز مقرر تشکیل و معمولا بعد از ۱۵ روز رای صادر و بعد از ۱۵ روز دیگر به آدرس شما ارسال می شود تا اینجا می شه ۲ ماه.

اگر رای به نفع شما باشد کارفرما ۱۵ روز وقت اعتراض دارد بعد از گذشت این مدت باز به شعبه وزارت کارتون برید برای اجراییه اقدام کنید. آنها شمارا به یک شعبه قضایی معرفی می کنند می روید آنجا درخواست اجراییه را ثبت می کنید آنها هم بعد از ۱۵ روز رای صادر می کنند و به دست شما و کارفرما می رسونند تا اینجا ۳ ماه.

۱۰ روز هم به کارفرما وقت می دهند پول را به حساب تامین اجتماعی بریزد. والا بعد از این مرحله قاعدتا باید سوابق شما درست شود. من تا این مرحله پیش رفتم و نمی دونم بقیه اش چقدر طول می کشه اما با ۳ بار حضور فیزیکی می تونید کلی به خودتون کمک کنید تازه اگر تا روز مصاحبه هم درست نشد همین رای ها رو ترجمه کنید و ببرید روز مصاحبه

 

  1. ندا
    ۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۴ | #1

    سلام آقای دکتر
    خسته نباشید
    یه سوالی داشتم
    ۱/۵ هست که در شرکتی مشغول به کار هستم
    از همان اول بهم گفتند که بیمه نداریم منم قبول کردم
    اما نه قراردادی داشتم و نه بیمه رد میشد
    با اینکه لیسانس هستم ساعتی ۱۶۰۰ و بعد از ۶ ماه ۱۷۰۰ شد و الان ببعد ار ۱/۵ سال با ساعتی ۱۹۰۰ کار میکنم
    حقوقم هم هر ماه گرفتم
    اما الان من را بیرون کردند
    من میتونم از ایشون شکایت کنم که حق و سنوات و بیمه من را ندادند آیا می توانم کاری بکنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    تورو خدازودتر
    لطف می کنین

  2. سارا
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۴:۵۴ | #2

    باسلام دکتر
    خسته نباشید
    من حدود چهار سال در یک دفترخانه مشغول به کار هستم و حدود یک سال است که بیمه منو را کارفرما نریخته
    و هیچ قراردادی بین ما وجود ندارد و حقوق من رو هم دستی به من می دهد ولی چند بار بازرس از بیمه اومده و من رو
    در محل کار دیده ایا می تونم شکایت کنم با این که قراردادی ندارم

  3. میلاد
    ۵ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۰۶ | #4

    سلام دکتر سوالی داشتم ما الان در مرحله چک امنیتی هستیم و از فایل دوم ما ۲۵ ماه می گذرد و از نوع سرمایه گذاری کبک هستیم ایا ثبت نام در لاتاری برای ما در این مرحله حساس برای ما مشکلی درست می کند ویا اساسا کار ما را عقب بیاندازد و صلاح می دانید این کار را بکنیم

  4. مروارید
    ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۹ | #6

    سلام جناب دکتر خسته نباشید
    عنوان کردید در زمان لندینگ به میزان پول همراه ما کاری ندارن ولی در برگه ای که در زمان صدور ویزا جهت راهنمایی از مراحل بعدی به ما داده شده در یکی از بندهای آن اومده که باید رضایت افسر در زمان تایید فرم نهایی از وضعیت مالیمون جلب بشه ، اینکه کاری به میزان پول همراه ما ندارند در مورد افراد مقیم در سفرهای ادواری و ورود مجدد اونها به کشور صدق میکنه ولی نه یک مهاجری که اولین ورودش رو داره انجام میده و در ابن مرحله قراره برگه ای که یکی از قسمتهای اون ذکر پول همراه مهاجر در اولین ورود هست با توجه به جمیع شرایط دیگر که هر کدام به صورت کد در فرم مربوطه لحاظ شده همگی به تایید افسر برسه تا اقامت به ما اعطا بشه.
    در این شرایط چطور میشه تمکن مالی رو ثابت کرد.
    سپاسگزارم.

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۴:۴۸ | #7

      معنی سخن من این نیست که می توانید هیچ پولی همراه نداشته باشید منظور این است که رقم مهم نیست و لازم نیست دقیقا رقمی باشد که در نامه تمکن شما آمده است. منطقی است که بخشی از پول شما بعدا فرستاده شود.

  5. ساچلی
    ۲ آبان ۱۳۹۱ در ۰۱:۴۱ | #8

    بله. من تازه به نیوبرانزویک مهاجرت کردم. خواستم بدونم ایا مهاجرین تازه وارد که فقط کارت پی آر دارند می تونن به امریکا سفر توریستی داشته باشن یا خیر. از پاسخ گویی شما هم ممنون.

  6. raham
    ۱ آبان ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۳ | #10

    سلام اقای مختارییک هفته پیش مدارک اپ دیت از جمله مدارک مربوط به توانایی مالی یعنی موجودی حساب رو برای ورشو فرستادیم. دیروز من در سایت اداره مهاجرت بخش Arriving مدارک مورد نیار برای ورود به کانادا رو سرچ می کردم یکیش مدرک اثبات توانایی مالی بود. با توجه به اینکه ما اپدیت رو دادیم و مدیکال که قبلا انجام دادیم و منتطر ویزا هستیم بالاخره لازمه که پولمون رو برای بردن به کانادا از حساب خارج کنیم و ارز بخریم. هر ایرانی که تنها ۵۰۰۰ دلار می تونه خارج کنه و چیزی هم که به ریال در حساب نگه نداشتیم چطوری باید توانایی مالیمون رو در مرز و موقع لندینگ ثابت کنیم؟

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۰ | #11

      شما با پولتون هر کاری بخواهید می توانید بکنید و اصلا مهم نیست چقدر همراه می برید

  7. علیرضا
    ۳۰ مهر ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۴ | #12

    با درود
    جناب آقای دکتر مختاری
    من از موکلین شما در کنپارس هستم و برای استان کبک اقدام و حدود ۸ ماه پیش فایل نامبر دریافت کردم . با توجه به مدرک کارشناسی ارشد (کامپیوتر-نرم افزار) و نمره IELTS 6.0 متوجه شدم شرایط اقدام برای ویزای کار در دانمارک را دارم.
    آیا اقدام من برای دریافت ویزای دانمارک و احیانا مهاجرت به این کشور تاثیری بر پروسه مهاجرت من به استان کبک دارد؟

    • ۳ آبان ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۷ | #13

      به هر حال مغایر اعلام اراده شما برای زندگی در کبک است ولی صرف اقدام ایرادی ندارد تا اقامت دانمارک صادر نشده ضرری نمی زند

  8. مروارید
    ۲۹ مهر ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۴ | #14

    سلام جناب مختاری عزیز خسته نباشید
    میخواستم در خصوص مطلب جدیدی که در سایت گذاشتید صحبت کنم اینکه نگرانیهای موجود بر سر تحلیل ذخایر مالی افراد از نظر ارزش دلاری که بنده هم به نوعی درگیرش هستم جو بدی ایجاد کرده، البته به شخصه توکلم به خدا و قابلیتهایی که در خودم احساس میکنم هست ، در این چندسال انتظار تمام تلاشم رو جهت هر چه آماده تر شدم برای محیط جدید کرده ام منتها بنده نیز مجرد و البته در زمان اقدام برای مهاجرت همان حداقل مجاز را داشتم که متاسفانه در حال حاضر بسیار اندک در سطح سه تا چهار هزار دلار شده و پس از طی به قولی هفت خان رستم و گرفتن ویزا در حال حاضر که حدود پنج ماه دیگر بنا به اقتضا و شرایطی مسافر خواهم بود تنها نگرانی موجود از ریجکت شدن در زمان لندینگ و تایید نهایی بنا بر عدم تمکن مالی بر خلاف آنچه اظهار کرده بودم هست که با آن روبرو شدم که متاسفانه آرامشی رو که باید قبل از سفر داشته باشم از من به کلی گرفته ،خواستم مطلع بشم آیا امکان قانع کردن افسر مهاجرت با توجه به شرایط موجود در ایران و برخی مسایل دیگه هست یا نه.
    با تشکر از وقتی که میذارید ، پیروز باشید.

  9. حامد
    ۲۸ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۲۹ | #16

    دکتر مختاری عزیز
    از موکلین همراه با شما در شکایت ۳۸ تایی ها هستم. به دلیل عدم رضایت از عملکرد وکیل خودم قصد عزل ایشان را دارم ولی در مورد ۲ مسئله نگرانم:
    ۱٫ ایشان(وکیل) یک سری فرم امضا شده از ما دارند
    ۲٫ بندی از قرارداد ایشان به شرح زیر است که مفهوم حقوقی آن برای ما مشخص نیست
    Place of jurisdiction is Canada: if there is a breach of any terms or condition of this agreement. This agreement will be enforced in Canada.

    خواهشمندم راهنمایی فرمایید.

    • ۶ آبان ۱۳۹۱ در ۱۴:۵۰ | #17

      تغییر و یا عزل وکیل را در میانه راه اصلا توصیه نمی کنم. با این بلبشویی که در اداره مهاجرت هست حداقل ضرر آن این است که ممکن است نامه هایی ارسال شود که به دست شما نرسد. با این وضعیت هیچ راهی نیست که بتوانید مطمین شوید همه مکاتبات با شما انجام خواهد شد

  10. ساچلی
    ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۰۳:۱۷ | #18

    با درود فراوان خدمت اقای مختاری. لطفا بفرمایید برای گرفتن ویزای توریستی امریکا از استان نیوبرانزویک چطور باید اقدام کرد و شرایط خاصی دارد یا نه. ما ۸ ماهه مهاجرت کردیم . لطفا اگر می شه شرایط رو برا ایمیل کنید.در سایت خود امریکا راجع به مهاجرین تازه وارد مطلبی پیدا نکردم. ممنون می شم.

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۷ | #19

      من متوجه نشدم شما در کانادا و در نیو برانزویک هستید و می خواهید ویزای توریستی آمریکا بگیرید که در این صورت باید به یکی از نمایندگی های آمریکا مراجعه کنید نمی دانم در هالیفاکس کنسولگری دارند یا نه ولی کافی است سرچی در وب بکنید
      اگر غیر از این است که ……… چه عرض کنم

  11. sara
    ۲۵ مهر ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۵ | #20

    Hi ,i live in canada and i wanna travel iran with one of my canadian friend,as the embassy is closed,how can we asked for tourism visa?!!

دیدگاه ها مسدود است.