خانه > اخبار کنپارس > پاسخ به سوالات مهاجرتی، ۲۰ آوریل با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۸۲)

پاسخ به سوالات مهاجرتی، ۲۰ آوریل با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۸۲)

۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

فایل صوتی:

 

فایل تصویری:

 

برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری، عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC و نیز عضو کانون وکلای دادگستری تهران، ظهر روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ برابر با ۲۰ آوریل ۲۰۱۸

ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تورنتو و مونترال 

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

اجرا شد.

موضوعات مطرح شده در این برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است که به شرح زیر می باشد:

  1. تخفیف ویژه یا همان پروموشن خدمات مهاجرتی تا آخر ماه ژوئن
  2. ماجرای Class Action Lawsuit علیه اداره مهاجرت کبک چه بود؟
  3. اخبار جدید در خصوص وضعیت برنامه های مهاجرتی کبک: سرمایه گذاری و نیروی متخصص
  4. تغییرات جدبد در برنامه های مهاجرتی استان کبک: الف) حداقل دارایی در برنامه سرمایه گذاری کبک بایستی دو میلیون دلار باشد.  ب) ۵۰۰۰ پرونده نیروی متخصص کبک تا ۱۵ آگوست ۲۰۱۸ دریافت خواهند شد.

برخی از سوالاتی که در این برنامه پاسخ داده شد، در زیر می باشد:

  1. اسم من واسه لاتاری پدر و مادر در اومده تا ۱ ماه دیگه وقت دارم که application بفرستم، pr کارت من چند ماه که expire شده و هنوز renew نکردم، مشکلی پیش نمیاد اگه کپی pr کارت قبلی بفرستم تو application؟
  2. گواهی عدم سوء پیشینه برای سیتیزن شیپی لازمه؟ من در ۴ سال گذشته ٩ ماه ایران بودم. ٣ سال بنده تا چند ماه دیگه پر میشه میتونم اپلای کنم برای سیتیزن شیپی. چجوری گواهی عدم سوء پیشینه بگیرم؟
  3. من از روش کارآفرینی استانی اقدام کرده ام و الان بعد از دادن مدیکال هستم، آیا فدرال در حال حاضر فقط در سیکیوریتی چک پرونده است یا از لحاظ مالی هم پرونده را چک می کند؟
  4. من یک نامه درخواست ویزا دارم من چه کار کنم؟
  5. ویزاى مهاجرتى را بگیریم چقدر وقت داریم بیایم کانادا؟ مادر و پدر هستیم و اسپانسرمان دخترم هست و زمان pr و پاسپورت گرفتن چقدر می باشد؟
  6. آیا نیازی برای ترجمه تاریخ مهر ورود و خروج به ایران در پاسپورت برای سیتیزنشیپ است؟
  7. آیا اقدام برای ویزای توریستی والدین و برای برادر مجرد جدا انجام می شود؟
  8. من ۳۶ سال سن دارم، آیا می تونم در کانادا برای تحصیل اقدام کنم؟
  9. به نظر شما با مشکلات ارزی در ایران مشکلی برای روش سرمایه گذاری و یا کارآفرینی بوجود می آید؟
  10. برای ویزای توریستی باید تمکن حساب حدودا ۱۲۰ میلیون باشه، این پول می تونه مقدارش حدودا نصف در قالب سپرده بلند مدت ارزی باشه؟
  11. برای مهاجرت نیروی ماهر اگر الان بعد از گذروندن نصف دوره در کبک اکنون اقدام نماییم، چه مدت طول میکشه تا برای ارسال مدرک سوال شویم (در حال حاضر) و مهلت ۳ ماهه ارسال مدرک در صورتی که نرسیم مدرک ها را بفرستیم، قابل تمدید است؟
  12. من فرم ارزیابی رو پر کردم و جواب هم مثبت بوده. آیا برای عقد قرارداد از روش خوداشتغالی حتما باید اون پولی که اعلام کردیم ..توی حساب داشته باشیم ؟ و دوم اینکه ما هنرمندها حتما باید اسممون باید توی گوگل باشه؟ یعنی باید هنرمند جهانی باشیم؟
  13. با ۳۶ سال سن امکان تحصیل دارم یا نه؟ من ویزای ۵ ساله دارم.
  14. من هم پروفایل ساختم در پروژه کبک ولی خب فهمیدم اشتباه هست ولی هنوز با یوزرنیم و پس ورد فعلی اکانت من باز میشه آیا مجدد باید یه اکانت بسازم ؟ یعنی ممکنه که حذف بشه اکانت قبلی؟ لازمه که بگم پولی پرداخت نکردم.
  15. اگر فردی حدود ۶ ماه از سابمیت پرونده دانشجوییش گذشته و هنوز جواب نیومده آیا میشه کاری کرد؟
  16. این جانب از روش self-employment هنرمندان مدارک خود را برای نوآ اسکوشیا ارسال کرده ام .طبق رسید پست در تاریخ ۲۲ فوریه مدارک به سیدنی نوآاسکوشیا تحویل داده شده اند. هنوز فایل نامبری دریافت نکرده ام آیا روشی هست که بتوانم مطمئن شوم که مدارک به قسمت صحیح تحویل داده شده است؟
  17. خواهرم در ونکوور درس می خواند و کار ندارد آیا ایشون میتونه دعوت نامه بفرسته ؟
  18. برای مشکل ۳ ماهه ارسال مدرک، مشکل از نظر رسیدن مدرکها به علت نداشتن ویزا برای رفتن به ایران برای جمع آوری مدارک است! و از آنجا که الان برای ویزا اپلای میکنم معلوم نیست ویزا چندماهه صادر میشه و از این میترسم یک سری مدرکها نیاز به حضور خودم در ایران باشه برای صدور مدرک و میترسم زود برای ارسال مدرک اسک شوم و در اون بازه ۳ماهه ویزا صادر نشه ! از طرفی سابقه کار را از دست خواهم داد، اگر دیرتر اقدام نمایم و نیازمند فرانسه میشوم که خوب در حال سخت تره! در ادامه سوال قبلی اگر بهردلیلی نتوانیم مدرکها را در زمان لازم برسانیم و درخواست ریجکت شود؛ آیاهمان زمان امکان درخواست با روش PEQ بعد فارغ التحصیلی است؟ ترجیحا PEQ نمیخواهم بروم چون نیاز به فرانسه است.

این برنامه را جمعه ها ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران در این نشانی ها مشاهده کنید.

Categories: اخبار کنپارس Tags:
  1. رضا فرهادی
    ۲۱ تیر ۱۳۹۷ در ۱۳:۵۱ | #1

    با سلام
    جناب دکتر از موکلین قدیمی شما هستم
    در خصوص ویزای ویزیتوری برای والدین ایا این امکان وجود دارد که در دعوتنامه نام زن و شوهر هردو عنوان شود؟ چون قصد ما این است که مادر همسرم را دعوت کنیم ولی همسرم در کانادا شاغل نیستند و درامدی ندارند و تنها درامد موجود مربوط به بنده میباشد.

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ در ۲۲:۵۸ | #2

      سلام
      در آمد شما مهم نیست
      پدر و مادر بهتر است در ایران پول و دارایی نشان دهند
      بفرستید دفتر ما برایتان انجام دهند در تهران یا کانادا

دیدگاه ها مسدود است.