خانه > کبک > تحلیل علی مختاری درباره ثبت پرونده های نیروی متخصص در اول آوریل

تحلیل علی مختاری درباره ثبت پرونده های نیروی متخصص در اول آوریل

۲۱ فروردین ۱۳۹۷

سال کاری استان کبک ۳۱ مارس به پایان می رسد و امسال تا روز های آخر مارس، دولت کبک هیچ خبری از برنامه های مهاجرتی خود منتشر نکرده بود و همه منتطر بودند که زمان ثبت برای آن ۵۰۰۰ پرونده ظرفیت سال ۲۰۱۷ اعلام شود، تا اینکه بالاخره در روز چهارشنبه ۲۸ مارس، دولت کبک در روزنامه رسمی، پیشنهادات وزیر مهاجرت این استان را برای انجام تغییراتی در برنامه های مهاجرتی کبک از جمله برنامه سرمایه گذاری و برنامه نیروی متخصص منتشر کرد.

تغییراتی که در خصوص برنامه سرمایه گذاری اعلام شد این بود که حداقل دارایی متقاضی به جای ۱٫۶ میلیون دلار به ۲ میلیون دلار کانادا باشد و مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا (که قبلا ۸۰۰ هزار دلار بود) سرمایه گذاری انفعالی داشته باشد.

تبعات این تغییر در برنامه سرمایه گذاری کبک این خواهد بود: افرادی که می خواهند سرمایه گذاری یک میلیون دویست هزار را انجام ندهند و مبلغی را بدهند، احتمالا بایستی مبلغ ۳۵۰ هزار دلار به جای ۲۲۰ هزار دلار و ۲۵۰ هزار دلاری که قبلا مطرح بود، بپردازند.

در ارتباط با برنامه نیروی متخصص در همان روزنامه رسمی توضیح داده شده بود که سیستمی شبیه سیستم اکسپرس انتری فدرال استفاده شود که همانند آن سیستم، ابراز علاقه مندی یا Expression of Interest مبنای آن است. ادامه مطلب…

Categories: کبک Tags:
دیدگاه ها مسدود است.