خانه > اخبار کنپارس > پاسخ به سوالات مهاجرتی، دوم فوریه با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۷۴)

پاسخ به سوالات مهاجرتی، دوم فوریه با علی مختاری (برنامه زنده شماره ۷۴)

۱۷ بهمن ۱۳۹۶

فایل صوتی:

 

فایل تصویری:

 

برنامه زنده پاسخ به سوالات مهاجرتی با حضور علی مختاری، عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC و نیز عضو کانون وکلای دادگستری تهران، ظهر روز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ برابر با ۲ فوریه ۲۰۱۸

ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تورنتو و مونترال

ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران

اجرا شد.

موضوعات مطرح شده در این برنامه به شرح زیر است:

  1. طرح ۴ دعوا برای ۴ برنامه مهاجرتی علیه وزیر مهاجرت به دلیل تاخیر در رسیدگی پرونده ها در دادگاه فدرال
  2.  زمان مناسب برای سرمایه گذاری در املاک کانادا
  3. درخواست پناهندگی از دولت کانادا

برخی از سوالاتی که در این برنامه پاسخ داده شد، در زیر می باشد:

  1. اگر کسی از کانادا جاب آفر داشته باشه، تحت چه شرایطی می تونه واسه مهاجرت اقدام کنه؟ بعد از اینکه ورک پرمیت گرفت و اومد کانادا؟
  2. در مرحله بعد از مدیکال در پرونده استانی چه مواردی ممکنه باعث رد شدن پرونده شود؟
  3.  انترپرنر کبک که ٢ سال از ۵ سال در کانادا بوده باشد اما شرطش را پاس نکرده باشد، پی آرش تمدید می شود؟
  4. اگه با ویزای توریستی بیام و زیر شش ماه در تورنتو بمونم با توجه به اینکه پرونده کارآفرینی استانی دارم در رسیدگی پرونده م در فدرال نمره منفی منظور می شود؟ یا مشکل ساز است؟ اگه خانه در تورنتو برای این مدت اجاره کنم چطور؟
  5. اگر پدرى تنها داراى یک فرزند باشد و همسرى نداشته باشد و تنها در ایران زندگى کند و دخترش در کانادا باشد میتواند براى پدر تنهایش اقامت بگیرد؟ زمان نرمال صدور ویزای توریستی بعد از بایومتری چقدر است؟
  6. برای سیتیزنشیپی وقتی ٣ سال از ۵ سال گذشته باشد، اگر قبل ٣ سال ایران بوده باشیم، سو پیشینه تاریخ صدورش اهمیتی داره؟
  7.  آیا این درست است که جدیداً پرونده های إیرانی ها در مراحل بعد فدرال را بیشتر از بقیه کشورها و یا بیشتر از قبل طولانی رسیدگی می کنند؟
  8.  شما پرونده هایی داشتید که بعد از گذشت یک سال از مدیکال، رد بشوند یا نه اگر هست چقدر احتمال داره؟
  9. در صورتیکه الان حدود هشت ماه از مدیکالم گذشته میتونم با ویزای توریستی که دارم به فردریکتون برم و از اونجا درخواست کنم که از طریق نماینده نیو برانزویک یا اداره مهاجرت پیگیر پرونده شوند تا فدرال سریعتر پاسخ دهد؟
  10. ما تقریبا ۷ سال پیش برای برنامه ی خود اشتغالی نیو برانزویک اقدام کردیم که خوب خیلی طولانی شد و بلاخره بعد از کلی مشکلات یک سال و دو ماه پیش تونستیم مدیکال انجام بدیم ولی بعد از همچنان منتظر پاس رکویست هستیم. الان خیلی نگرانیم از این طولانی شدن قضیه. البته مد نظر قرار بدید که پدر من در سپاه طرح پزشکی رو گذروندند. حالا شما احتمال می دید چقدر طول بکشه و یا اینکه ممکنه رد بشیم؟
  11. من تقریبا هشت ماه پیش میدیکال دادم و از طریق کارآفرینی نیوبرانزویک اقدام کرده بودم هفته پیش هم نامه پیگیری زدم، جواب دادن سفارت پاریس که این یک پروسه عادیه. میخوام بدونم طبق روال موجود معمولا چقدر بعد میدیکال باید تو استانی صبر کرد؟
  12. من ساکن مونترال هستم و پی ار دارم ولی شاغل نیستم. آیا می تونم شوهرم رو بیارم به این دلیل می پرسم که شاغل نیستم؟
  13. لطفا در مورد برنامه ی استانی آنتاریو شاخه Ontario’s Express Entry Human Capital Priorities Stream توضیح دهید.
  14. بنده درخواست ویزا توریستی دادم و تقریبا ۴۰ روز از زمان فینگر پرینت گذشته و از نتیجه درخواست خبری نیست. زمان تقریبی براش مشخص هست؟
  15. برادر من مایل هست ویزای کار بگیرد، شانسی دارد یا نه؟ چه پروسه ای داره؟ دیپلم فنی حرفه ای کلیدسازی داره.
  16. سلام در خصوص ویزای توریستی سوال داشتم من کارم آی تی است و در یک جای دولتی کار میکنم علاوه بر این بصورت آزاد هم پروژه میگیرم و ممکن است یکدفعه یک پول حدود ۵۰ میلیون در هر بار به حسابم واریز شود – این کار آزاد و بصورت پروژه ای که خارج از هر شرکتی می باشد رو چگونه توجیه کنم؟ و همچنین این مبلغ رو باید چطوری توضیح بدم؟ و یک نکته هست اینکه من ممکنه پول در حسابم در چهار ماه نماند و پول زیادی در این چهار ماه فقط جا به جا شود؟ آیا این مشکل ساز است؟

این برنامه را جمعه ها ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران در این نشانی ها مشاهده کنید.

Categories: اخبار کنپارس Tags:
دیدگاه ها مسدود است.