خانه > مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا و کبک > سوال درباره گواهی عدم سو پیشینه

سوال درباره گواهی عدم سو پیشینه

۱۲ مرداد ۱۳۹۰

سوال: با عرض خسته نباشید، من میخواستم برای کبک از طریق شرکت شما اقدام کنم ، لیسانس کامپیوترم ، ۴ سال سابقه کار دارم ، مدرکIELTS ، …

من ۳ سال پیش به مدت ۱۰ ماه با ویزای work & holiday استرالیا بودم ، میخواستم ببینم آیا الان اگه بخوام برای کبک اقدام کنم آیا لازمه که گواهی police check از استرالیا بگیرم؟

آیا دولت کبک خودش هم این بررسی رو انجام میده؟

پاسخ: شما بعد از ۱۸ سالگی در هر کشوری۶ ماه یا بیشتر حضور داشته اید لازم است از پلیس آن کشور گواهی عدم سو پیشینه بگیرید.

اما چون این مدرک در مرحله چک امنیتی نیاز است و اساسا کبک با آن کاری ندارد عجله ای برای دریافت این مدرک نیست. پرونده را باز کنید و ماهمزمان برای دریافت گواهی استرالیا اقدام می کنیم و سر فرصت دریافت خواهد شد


  1. حیدر راستکار
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۱ | #1

    با سلام با ویزای کار موقت ساکن کانادا هستم وبرای در خواست اقامت به گواهی عدم سو \یشینه نیاز دارم قبلن هم درسال ۸۸ انگشت نگاری شده ام برای دریافت مجدد به راهنمایی شما نیازمندم با تشکر

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۲۴ | #2

      عدم سو پیشینه از ایران یا کانادا
      از ایران را باید با دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن تماس بگیرید

  2. hhhh
    ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۰۶ | #3

    سلام
    تر و خدا یه مشکلی دارم میشه راهنمایی بفرمایید چند روزه خوابم نمی بره برای این مشکل.

    من برای یه کاری گواهی عدم سوء پیشینه نیاز دارم اما مشکل من:
    بنده حدود ده سال پیش که ۱۸ ساله بودم با چند نفر از دوستام در خیابان قدم می زدیم و دو نفر از دوستام برای دو دختر ایجاد مزاحمت کردند و شانس ما این اتفاق جلوی اطلاعات افتاد ولی من و یکی از دوستام عقب تر از سایر دوستام که باعث مزاحمت شده بودند حرکت می کردیم و من برای هیچ یک از دخترا ایجاد مزاحمت نکردم و با فاصله از اونا راه می رفتم که ناگهان چند مامور لباس شخصی آمدند و همه ما را سوار ماشین کردند و به کلانتری منتقل کردند آن شب را در بازداشتگاه کلانتری گذراندیم تا فرداش بریم دادسرا(البته این را ذکر کنم که همه ما اسامی و مشخصات فردی مون رو اشتباه به مامورا گفتیم یعنی اسمهایمان را به آنها نگفتیم و کارت شناسایی هم همراه نداشتیم)صبح که رفتیم دادسرا قاضی چون که بچه بودیم فقط مارا نصیحت کرد و دادگاه نیز تمام شد و ما را ول کردند.من خودم فکر می کنم که فقط خواستن اذیت مون کنن.
    حالا برای یک کاری گواهی سوء پیشینه نیاز دارم و خیلی می ترسم که اون قضیه تبدیل به سوء سابقه شده باشه البته ما اسم و مشخصات واقعی خودمان را به ماموران نگفتیم. تر وبه خدا اگر اطلاع دارید و تجربه چنین مواردی را دارید بفرمایید که آیا این موضوع برای من سوء سابقه شده است و از نگرانی نجاتم دهید چون این کاری که گواهی سوء سابقه می خواد برای من مرگ و زندگی هست
    تشکر

  3. ندا
    ۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۹:۴۲ | #5

    سلام ببخشید من نمیدونم جواب سوالمو از کجا بینم یه بار پرسیدم
    من نامزدم دوماهه با پذیرش تحصیلی اومده کانادا منو میتونه ببره اگه عقد کنیم?بعد چه مدت?سوال دمم اینکه من سه سال پیش یه سرقت اینترنتی داشتم قاضی منو صد تومن جریمه کرد ازم عکسو اثر انگشت گرفتن اگه یه وقت کارم جور شه واسه اومدن گواهی سوپیشینه بخوان واسم مشکل ایجاد میشه?

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۸ | #6

      می تواند بله ازدواج کنید رسماو درخواست ویزا بدهید
      در مورد سو سابقه مشکلی نیست

  4. پویا
    ۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۵ | #7

    سلام
    من مجرد هستم و جهت اقدام به مهاجرت از طریق FSW باید سوء پیشینه خودم را بفرستم یا برای پدر و مادر و خواهر هم بفرستم؟

  5. sara
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۳ | #9

    با سلام،

    من آفر کار از کانادا دارم و قصد درخواست اجازه کار برای خودم و ویزا برای همسر و فرزندم دارم. ضمنا ساکن آلمان هستم از ۷ سال پیش. گواهی عدم سوً پیشینه آلمان طی‌ چند روز دستم میرسه اما مال ایران از طریق سفارت گفتن چند ماه طول میکش بیاد که دیر میشه برای شروع کارم در کانادا.

    آیا میشه بدون عدم سوً پیشینه ایران درخواست ویزا و اجازه کار کانادا رو سابمیت کنم و بعدن اون رو بفرستم؟ یا ممکن هست به دلیل ناقص مدارک برگردونن و باید دوباره اپلای کنم؟ نمی‌خوام این حالت پیش بیاد.

    ممنون، منتظر پاسخ شما هستم.

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۹ | #10

      می توانید اقدام کنید و مدرک دال بر درخواست از ایران را هم پیوست کنید و توضیح دهید که به محض دریافت ارسال می کنید

  6. حامد
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۴ | #11

    سلام جناب آقای دکتر
    با تشکر از راهنمایی های شما یه سوال خیلی ضروری داشتم.
    من بعد از فرستادن سو پیشینه به کانادا در فرودگاه آتاتورک با پاس جعلی دستگیر شدم و به ایران برگشتم و انگشت نگاری شدم.بعد از اون ویزای مهاجرتی کبک رو گرفتم.نتایج انگشت نگاری من بعد از دریافت ویزا به اداره گذرنامه رسید و ممنوع الخروج شدم.بلاخره تونستم ممنوع الخروجی رو رفع کنم و الان عازم کبک هستم.آیا بهتره در فرودگاه مونتراال در صورت سوال حقیقت رو در مورد دستگیری در ترکیه بگم یا شاید بهتر باشه ورود کنم و این مسیله رو عنوان نکنم؟

    با تشکر بسیار
    ممنونم.

  7. حامد
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۷:۱۳ | #13

    سلام جناب آقلی دکتر
    با تشکر از راهنمایی های شما یه سوال خیلی ضروری داشتم.
    من بعد از فرستادن سو پیشینه به کانادا در فرودگاه آتاتورک با پاس جعلی دستگیر شدم و به ایران برگشتم و انگشت نگاری شدم.بعد از اون ویزای مهاجرتی کبک رو گرفتم.نتایج انگشت نگاری من بعد از دریافت ویزا به اداره گذرنامه رسید و ممنوع الخروج شدم.بلاخره تونستم ممنوع الخروجی رو رفع کنم و الان عازم کبک هستم.آیا بهتره در فرودگاه مونتراال در صورت سوال حقیقت رو در مورد دستگیری در ترکیه بگم یا شاید بهتر باشه ورود کنم و این مسیله رو عنوان نکنم؟

    با تشکر بسیار
    ممنونم.

  8. ستاره
    ۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۳:۱۰ | #15

    سلام جناب مختاری
    من پنج سال هست که در مالزی دانشجو هستم، به ایران هم در این مدت نرفتم. میخوام برای ویزای نامزدی امریکا اقدام کنم، آیا باید هم از پلیس مالزی و هم از سفارت ایران در مالزی در خواست گواهی عدم سوئ پیشینه کنم؟

  9. سیاوش
    ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۰ | #17

    جناب مختاری متشکر از راهنماییتون
    با توجه به جواب شما من بسته ترجمه مدرک عدم سوپیشینه خودم برای سفارت را در میانه راه متوقف کردم. حالا سوالم اینه که من می توانم نسخه فارسی بدون ترجمه را بفرستم یا باید نسخه فارسی با ترجمه مهر شده را باهم بفرستم ؟
    باز هم ممنون

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۷ | #18

      آنها اصل سو پیشنه را حتما می خواهند ارسال ترجمه رسمی آن همراه اصل آن توصیه می شود

  10. سیاوش
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۶ | #19

    سلام جناب مختاری
    من از طریق همسرم برای کانادا اقدام کرده اند. بعد از چهار ماه از شروع پرونده برای بار دوم از من عدم سوپیشینه خواسته اند که من ترجمه عدم سو پیشینه ام را برایشان ارسال کردم. آیا می بایست نسخه فارسی عدم سو پیشینه را هم ارسال می کردم ؟ یا ترجمه با مهرهای لازم کافیست ؟

    • ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۶ | #20

      در مورد عدم سو پیشینه تنها نسخه اصل فارسی قابل قبول است و باید فرستاده شود

  11. shahroo
    ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۹ | #21

    آقای مختاری عزیز سلام
    من اون نفر رو جهت اخذ سوپیشینه در ایتالیا یافته ام و برام اقدام کرده اما دو مورد بشدت منو فکر منو اشغال میکنه:
    ۱- بیش از سی سال پیش در حالت مستی با پلیس دعوا کرده ام (اینطور پرونده شده)و بطور مشروط آزاد وسپس محاکمه وباز هم بطور مشروط آزاد گشت هام وسپس به ایران آمده ام.آیا سابقه من هنوز وجود دارد؟
    ۲- پلیس در درخواست خود نوشته Original police certificate from Italy for your spouse covering the period of his stay in that country along with its original و من نگران آن دوره هستم که ایشون روش تاکید داره .

  12. Shahroo
    ۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۷ | #23

    با سلام
    بصورت کارمند ماهر متقاضی مهاجرت به کانادا هستم. پس از گذشت سه ماه مدیکال دیروز ایمیلی آمده مبنی بر درخواست police certificate ( من بیش از سی سال قبل ۵ سال در ایتالیا زندگی کرده ام).
    – به سفارت ایتالیا مراجعه کردم هیچگونه کمک ویا یاری ویا کاری در این مورد نکردند واز هرگونه مسئلیتی نسبت به اینکار شانه خالی میکنند. انگار نه انگار نماینده دولتشان هستند.
    – حالا چطور میتونم برم ایتالیا و پلیس سرتیفیکیت بگیرم؟
    با تشکر

    • ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۱ | #24

      چه عرض کنم؟
      اگر سفارت همکاری نمی کند سرچ کنید شاید موسساتی باشند در ایتالیا و یا خود پلیس آن کشور امکان اقدام آنلاین داشته باشند

  13. mahdi
    ۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۸ | #25

    با سلام.
    من در سال ۲۰۱۲، از تاریخ ۱ جولای تا ۲۷ دسامبر ( سه روز کمتر از ۶ ماه) در کشور سویس اقامت داشتم.
    سه ماه اول رو با ویزای توریستی بودم و بعد از اون درخواست اقامت بلند مدت دادم که تا روز آخر آماده نشد و من با برگه درخواست (Attestation) از سویس خارج شدم.
    هم چنین از تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۳ تا ۱ مارچ ۲۰۱۴ در کشور آلمان بودم که این بار با ویزای دانشجویی وارد شدم و کارت اقامت برای ۹ ماه گرفتم.
    در حال حاضر ایران هستم و دیگه امکان سفر به این دو کشور رو ندارم.
    الان می خوام برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنم. (پذیرش فول فاند دکترا دارم)
    سوال اول: آیا من گواهی عدم سو پیشینه برای این کشورها رو لازم دارم؟ برای سویس هم لازمه ( باتوجه به اینکه کمتر از ۶ ماه اونحا بودم)
    سوال دوم: چطوری باید این سوپیشینه هارو تهیه کنم؟ با توجه به اینکه الان ایران هستم و سفر به اون کشورها دیگه برام مقدور نیست…
    با تشکر

  14. Aida
    ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۲ | #27

    با سلام. من حدود یک ماه پیش مدیکال و آپدیت مدارکو واسه سفارت فرستادم. ۲،۳روز پیش واسم ایمیل اومده از پاریس که ازم گواهی پلیس خواستن. حالا مشکل اینجاس که من از۹ ماه پیش کانادام. نمیدونم چجوری باید تهیه ش کنم. ممکنه راهنمایی بفرمایید؟
    ممنون

    • ۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۳:۵۰ | #28

      اگر از آخرین باری که مدرک پلیس داده اید ایران نرفته اید می توانید مکاتبه کنید قبول می کنند

  15. صابر
    ۲۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۲ | #29

    باسلا م من یک سوال داشتم واقعیت هارومیگم تاجواب واقعی روبشنوم من دردوران دبیرستان یک سری دوست ناباب رفیق بودم که ایران باتحریک من راوارادبه یک کار زشت آونم سرقت کردن که متاسفانه بعدیه مدت اوناشناسایی واسم منوگرفتن منم لو دادن بعددستگیر وبه مدت ۱۰روزبازداشت بودیم که بارضایت شاکی آزادشدیم بعد یه نامه ازدادگاه اومدنفری ۵۰هزارتومان بابت جرایم دادگاه به حساب دادگاه پول واریزکردیم آیاالان من سو پیشینه دارم اگه امکانش هست واضح ومفصل بیان بفرمایید متشکرم

    • ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۰:۲۰ | #30

      تفصیل ندارد
      به نظر من که ندارید
      ساده است درخواست عدم سو پیشینه کنید روشن می شود

  16. اسان
    ۲۵ آذر ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۸ | #31

    سلام به دلیل تهدید وانتشار عکسبرام سوئ سابقه خورده این امر آیا مشکلی در مهاجرتم به وجود
    میاره؟

  17. زری
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۹ | #33

    من در سال۹۱ بعلت شرکت در مهمانی مختلط دارای سوسابقه شده ام، حکم تبرئه بوده و اینکه به مدت ۲ سال نباید مشابه این اتفاق تکرار شود. آیابرای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و استرالیا در چک امنیتی مشکلی وجودداردوآیاازنظرمهاجرت بامشکلی مواجه خواهم شد

  18. سودا آذری
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۹ | #35

    سلام من ۲۰۱۰ اقدام به ارسال مدارک به دمشق کردم برای مهاجرت به کانادا. مصاحبه را در استانبول با موفقیت گذراندم و اکنون پس از دریافت دومین فایل نامبر پرونده ام به پاریس منتقل شده است. و درنامه ای که به ایمیلم فرستاده شده گفته است که گواهی عدم سوء پیشینه برای خودم و همه اعضای خانواده ام را باید با سایر مدارکم تا ۶۰ روز دیگر بفرستم. من خودم تنها هستم و تنها مهاجرت خواهم کرد ولی درنامه گفته اند که گواهی عدم سوء پیشینه را برای خودم و همه افراد خانواده ام چه همراه من بیایند یا نیایند باید برایشان بفرستم. آیا منظورشان این است که من گواهی برای پدر و خواهر ها و برادرهایم که اصلاً اقدامی برای مهاجرت به همراه من نکرده اند در هر کشوری که بیش از ۶ ماه زندگی کرده اند هم برایشان بفرستم؟ ممنون می شوم اگر مرا از این موضوع آگاه بفرمایید. با سپاس از پاسخ شما

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۷ | #36

      خیر ربطی به پدر و مادر شما ندارد
      نامه ها فرمت است
      خانواده یعنی زن و یا شوهر و فرزندان و بس

  19. کیانا
    ۵ دی ۱۳۹۱ در ۰۳:۵۵ | #37

    با سلام
    من برای فدرال لقدام کردم ، دعوت به مصاحبه شدم ، می خواستم ببینم با شرایط زیر گواهی عدم سو پیشینه مجددا لازم است یا خیر؟

    من ایران زندگی نمی کنم و ساکن مالزی هستم ، همراه مدارک در May 2012 گواهی عدم سو پیشینه ایران و فرستادم ، از اون تاریخ هم فقط در August دو هفته ایران بودم ، آیا الان که دعوت به مصاحبه شدم (تاریخ مصاحبه : ۲۱ فوریه ۲۰۱۳) لازم است دوباره عدم سوپیشینه رو بگیرم و آپدیت کنم یا نه ؟ چون تو نامه مصاحبه نوشته عدم سوپیشینه برای همه کشورهایی که شش ماه اقامت داشتین اگر که Submit نکردین

    ممنون و متشکرم

  20. مارال
    ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۲ | #39

    با سلام آقای دکتر

    من متقاضی فدرال هستم. سال ۲۰۱۲ هم اقدام مجدد برای اپدیت نامه عدم سو پیشینه کرده ام. طی ۱ سال گذشته ۲۰ روز به ایران سفر کرده ام و همسرم هم به ایران باز نگشته .مابقی رو در مالزی سکونت داشته ام. ایا باید دوباره برای نامه تازه اقدام کنم یا نامه عدم سو پیشینه کشور مالزی کافیست؟
    با تشکر فراوان

    • ۲۵ آذر ۱۳۹۱ در ۱۳:۴۳ | #40

      منتظر درخواست سفارت باشید ممکن است نخواهند ولی در عین حال پیش بینی هم بکنید در مورد خودتان البته چون ایران رفته اید

دیدگاه ها مسدود است.