خانه > اخبار کنپارس > آن علی مختاری من نیستم: استفاده ظریف تجاری از یک همنامی و دخالت غیر مجاز در امر مهاجرت

آن علی مختاری من نیستم: استفاده ظریف تجاری از یک همنامی و دخالت غیر مجاز در امر مهاجرت

۲۸ مرداد ۱۳۹۵

چندی پیش افتخار صحبت با دوستی فرهیخته را در مونترآل داشتم. ضمن صحبت از من در مورد پرونده عموزاده خود پرسید که راستی فلانی من تشکر می کنم که به عموزاده من مشاوره داده بودید. پرونده وی در چه حال است؟ امیدی هست؟

بنده ضمن تذکر این نکته من نمی توانم اسرار موکلین را در اختیار ایشان بگذارم از سر کنجکاوی پرسیدم که این عموزاده شما کیست؟ نامی را گفت که آنرا جستجو کردم و در سیستم کنپارس نیافتم. گفتم بنده چنین کسی را در مراجعین شرکت هم نمی بینم. کی مراجعه کرده است و از که مشاوره گرفته است. دست برد به تلفن همراه و با عموزاده گرامی صحبت کرد و کاشف به عمل آمد که ایشان ماه گذشته در دفتری که متعلق به من نبود علی مختاری را دیده است.

ali16

تنها نکته ماجرا  این بود که من دست کم چهار ماهی بود ایران نرفته بودم و قطعا آن علی مختاری نمی توانسته من باشم. آنقدر دوست عزیز و عموزاده مطمین بودند که من کم کم به فکر افتادم نکند در میانسالی خدای نکرده آلزایمر به سراغم آمده محض احتیاط گذرنامه را چک کردم و دیدم نخیر درست است من ایران نبوده ام.

با کوهی از سوال از آن دوست جدا شدم و بجه های دفتر تهران را مامور یافتن ماجرا کردم. در این میان نشانی دفتری که در آن علی مختاری دیده شده بود را هم دوست عزیزم به من رساند و من در اختیار همکاران نهادم. نتیجه تحقیقات خیلی زود روشن شد.

آقایی است به نام علی مختاری که احتمالا پسوندی هم دارد و به دلایل روشنی استفاده نمی شود. ایشان معلم زبان است و در مجموعه ای به کار مشغول است. در آن موسسه به گونه ای وانمود می شود که اگر نیاز به مشاوره مهاجرت دارید علی مختاری در اتاق بغلی می تواند خدمت شما باشد. مراجعین هم که احتمالا نامی از بنده شنیده اند به این تصور که علی مختاری مدیر کنپارس را قرار است ملاقات کنند وارد اتاق می شوند. اینکه آنها با دیدن آن چهره جوان متعجب نمی شوند یا می شوند را نمی دانم ولی بعید می دانم اگر سوال کنند شما همان مختاری کنپارس هستید یا نه پاسخ مستقیم بگیرند.

در هر صورت آن آقا که همنام من است مشاوره مهاجرت می دهد و ای بسا خدماتی را نیز ارایه می کند و ظاهرا کارشان هم گرفته است. این ماجرا دست کم هر بار دو قربانی می گیرد یکی مراجعه کننده ای است که گمراه شده است و دوم من از همه جا بی خبر که بدون اینکه بخواهم و یا بدانم مسوول مشاوره جناب مختاری جوان و نیز خدمات وی قلمداد می شوم. لابد اگر از او ناراضی بودند دو تا از آن ابدارها را هم در فضای مجازی نصیب ما می کنند.

کوتاه سخن اینکه دوستان توجه کنند من یعنی علی مختاری سابقا جوان و الان میانسال وکیل پایه یک دادگستری فقط یک دفتر در تهران دارم و هرگز امکان حضور جز در دفتر خودم را ندارم. از این پس اگر کسی را دیدید که علی مختاری بود ولی دفترش در خ خدامی کوچه لیلا ساختمان لیلا طبقه هفتم نبود من نیستم بلکه اوست.

به آن علی مختاری جوان هم توصیه می کنم دست بردارد از این بازی زشت و نقش مرا بازی نکند. ضمن اینکه ایشان مجوز کار در حوزه مهاجرت را ندارد و نباید در این زمینه مشاوره بدهند.

من محض احتیاط عکسم را دوباره منتشر کردم. البته در انتخاب عکس دقت کردم متعجب باشد.

  1. مریم
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۰ | #1

    باسلام خدمت شما جناب مختاری من از موکل های شما هستم که از سال ۲۰۱۱ تا الان در خدمتتونم رشته مترجمی زبان هستم در حال حاظر۱۴ ماه از تاریخ آپدیتم و ۹ ماه از تاریخ ایمیل اتاندی که دریافت کردم میگذره در فاصله ای که نامه اتاند دریافت کردم مدرک زبان فرانسه به پرونده م اضافه کردم و امتیاز کل پرونده م ۶۲ شده هنوز هیچ خبری ازسمت اداره مهاجرت به دستم نرسیده و خیلی خسته و ناامیدم شدم آیا این موضوع نیاز به پیگیری نداره ؟ چند ماه دیگه باید در این انتظار بمونیم ممنون میشم ازپاسختون

    • ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۵:۰۸ | #2

      خانم شهلایی
      شما هر روز ایمیل می زنید به دفتر تهران و مونترآل تلفن می زنید و یک پیام هم روی وبلاگ می گذارید
      شرایط شما را درک می کنیم ولی به شما اعلام کرده ایم که آنچه باید در مورد شما انجام بشود شده است و پیگیریهای لازم هم انجام شده شما باید صبر کنید. ایرادی در کار نیست.
      پیامهای هر روزه شما کمکی به سرعت کار نمی کند لطفا رعایت کنید

  2. الهه مقدم
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ در ۲۱:۲۸ | #3

    سلام.من ازمراجعین مکرر به دفتر شما هستم ودنبال یک راه قانونی وواقعی برای مهاجرت به کانادا میباشم که شامل همه اعضاء خانواده ام بشود.اخیرا یک وکیل ابراز کردند که با مدرک اشپزی که از تاریخش سه سال گذشته باشد وباسابقه یکسال کار دررستوران وایلتس ۵ می توانم اقدام به مهاجرت به کانادا داشته باشم. لطفا شما بگویید که ایا امکان دارد وایا می توانم روی شما برای این کار حساب کنم؟ممنون.

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ در ۲۲:۲۴ | #4

      بنده نظری ندارم
      اگر برای برنامه ای واجد شرایط بودید با شما قرارداد بسته می شد
      معمولا راههای فوق العاده و غیر واقعی به افراد منتظر و نا امید پیشنهاد می شود خام نشوید

  3. وحیدشاکری
    ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ در ۰۹:۳۹ | #5

    آقای مختاری عزیز بنده ۷ سال پیش دردفتر شما قرداد مهاجرت به کبک را بستم وتمامی اقساط اولیه را پرداخت کردم ، پس از دریافت فایل نامبر نیز قسط دوم خود را پرداخت نموده. ولی متاسفانه همکاران شما به محض رسیدن زمان مصاحبه فقط به ارسال ایمیل اکتفا کرده بودند و با توجه به مسدود شدن ایمیل بنده . زمان مصاحبه من گذشته بود و پرونده من باطل گردیده است . بارها به دفتر شما مراجعه کردم ولی متاسفانه شخصی پاسخگو نبود

    • ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ در ۲۲:۴۴ | #6

      خیر دوست عزیز
      اینطور نیست طبق بررسی های بنده همکاران ما همه راههای ارتباطی ممکن را استفاده کرده اند و زمان مصاحبه به اطلاع شما رسیده است سه سال از آن تاریخ گذشته است و اکنون شما به یاد آن افتاده اید. به فرض صحت ادعای شما و بر اساس گفته شما باز هم مسوولیتی متوجه ما نیست بر اساس قرارداد شما موظف بودید ایمیل معتبر به دفتر می دادید و هر گونه تغییر نشانی و تلفن را هم به اطلاع می رساندید. خود شما کوتاهی کرده اید
      باید به فکر اقدام مجدد باشید

  4. Reza
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ در ۰۷:۲۶ | #7

    چه آدم های پست و کثیفی پیدا میشن

  5. علي
    ۹ شهریور ۱۳۹۵ در ۰۹:۴۹ | #8

    والله دیگه این بی انصافیه وسط این جنجال یکی به غلط املایی هم گیر میده،اونهم بشکل اعلان عمومی ، تمام هویت شغلی بنده خدا رو جعل کردن!! ایکاش این گیر ها رو به آقای مختاری جوان و نه میانسال میدادن یک کم….

  6. رضا
    ۲ شهریور ۱۳۹۵ در ۰۵:۴۳ | #9

    با سلام خدمت جناب اقای مختاری عزیز
    بنده مدت یکسال است در چند فاصله زمانی فرم ارزیابی را تکمیل و ارسال کردم ولی از دفتر تهران هرگز تماسی با بنده برقرار نشده
    و من همچنان منتظر هستم هر بار هم که با شماره های دفتر تماس می گیرم موفق به گفتگو با کارشناسان نمیشوم
    با توجه به اینکه خواهرم در شهر اوتاوا زندگی می کند
    ایا میتوانم از طریق ایشون با شما گفتگو و مشاوره داشته باشم؟

  7. هادی
    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۷:۲۵ | #11

    آخرش که گفتید عکس با تعجب هست .عالی بود…
    چه مطالب جدیدی آدم می خونه .امان از دست مردم..

  8. مصطفی
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۹:۵۴ | #12

    عالی بود!!!
    امیدوارم این همنام جوان تان زودتر از این کار دست بردارد چون با توجه به نشانی هایی که شما داده اید ادامه این روند برایش همه جوره چر هزینه خواهد بود و البته اگر خوب فکر می کند می بیند که خودش یک ابزاری شده برای آن موسسه زبان و البته در نهایت و به ویژه با انتشار این متن هم همنام شما و هم آن موسسه در میان مدت هزینه هنگفتی را خواهند پرداخت چون حداقل اعتماد مردم را از دست می دهند و صداقت شان بیش از این زیر سوال می رود و این خود بزرگترین زیان است.

  9. Sasan
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۹:۳۶ | #13

    ارادتمند استاد مختاری بزرگ

  10. کورش
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۶:۳۷ | #14

    خیلی جالب بود!
    عکستون لابد وضوحش کم بوده، با کیفیت HD بزارید!

  11. امیر حسین
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۲:۵۵ | #15

    آقای مختاری عزیز، از خواندن متن شما که با چاشنی طنز بود لذت بردم، جسارتا از آنجا که می دانم مثل بنده به پاسداشت زبان پارسی حساس هستید، متن را مجددا مروری بفرمایید و اشتباه های املایی را تصحیح بفرمایید.
    با تقدیم احترام

دیدگاه ها مسدود است.