خانه > اخبار کنپارس, کارآفرینی کبک و فدرال, کانادا, کبک > پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۶): تفاوت اقدام در برنامه های کبک با برنامه های فدرال چیست؟

پاسخ ویدیویی به سوالات مهاجرتی (شماره ۱۶): تفاوت اقدام در برنامه های کبک با برنامه های فدرال چیست؟

۷ تیر ۱۳۹۵

در این ویدیو به تفاوت اقدام از طریق کبک و فدرال پرداخته ام.

بر اساس قرارداد بین کبک و فدرال افرادی که قصد زندگی در کبکگ دارند باید در برنامه های کبک اقدام کنند و کسانی که قصد زندگی در کبک ندارند باید در برنامه های فدرال اقدام کنند.

در ابین ویدیو تلاش کرده ام این موضوع را روشن کنم که تفاوت چیست و اینکه آیا پس از لندینگ در کبک می توان به دیگر نقاط برای زندگی رفت یا خیر؟

  1. پریسا
    ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۸:۱۰ | #1

    سلام آقای مختاری میخواستم ازتون بپرسم مدت زمان پروسه برنامه نیروی متخصص کبک۲۰۱۶ چقدر هست؟یعنی از زمان ثبت پرونده تا گرفتن ویزا چقدر هست؟
    ممنون از وقتتون

  2. اشکان
    ۲۱ تیر ۱۳۹۵ در ۱۷:۳۹ | #3

    با سلام جناب مختاری من در حدود ماه دیگه دانشجویی به استان سسکچوان میروم و از طرفی پرونده کبک هم دارم با توجه به توضیحات شما با این حساب پرونده کبک من اگر به استان سسکچوان بروم ملغی میشود ؟
    آیا راهی هست که بتوان جلو ملغی شدنش رو گرفت ؟

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۰:۰۵ | #4

      نه لزوما
      شما می توانید ساسگاچوان باشید ولی قصد زندگی شما بعد از مهاجرت کبک باشد

  3. علی
    ۲۱ تیر ۱۳۹۵ در ۰۸:۵۴ | #5

    با عرض سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر مختاری
    با تشکر از توضیحات جنابعالی . همسر اینجانب برای برنامه Express Entry اقدام کرده است و هنوز به امتیاز مورد نظر در آن برنامه نرسیده ایم . من نیز امتیاز خوبی برای برنامه نیروی متخصص کبک را اخذ میکنم . لذا سوال من این است که آیا همسر من که برنامه فدرال را اقدام کرده و الان در Pool قرار دارد ، من هم میتوانم برای برنامه نیروی متخصص کبک اقدام کنم یا خیر ؟ و اگر میتوانم در پروفایل Mon Projet قسمت اطلاعات همسرم آنجایی که میگوید : “آیا برنامه مهاجرت دیگری غیر از کبک را اقدام کرده اید ” چه گزینه ای را میبایست انتخاب کنم . لازم به ذکر است اگر آری را انتخاب کنم و وضعیت را ” در انتظار ” انتخاب نمایم ،امکان ثبت پروفایل را نمیدهد .
    ممنون از زاهنمایی های ارزشمند شما

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۰:۰۴ | #6

      بله منعی نیست برای اقدام شما
      ثبت پروفایل ای ای اقدام برای مهاجرت حساب نمی شود اگر دعوتنامه اقدام گرفتید تازه آن زمان درخواست می فرستید بنابراین پاسخ آن گزینه خیر است

  4. سارا
    ۱۷ تیر ۱۳۹۵ در ۰۸:۳۷ | #7

    سلام اقای دکتر خسته نباشید
    شما قبلا در متنی که زحمت کشیده بودید و گذاشته بودید فرمودید قانون شهروندی قرار است تغییر کند و دیگر ممنوعیت حضور ۶ ماه در سال را ندارد و تمام روزها حتی اگر ۶ ماه کمتر حضور داشته باشید در ان ۳ سال از ۵ سال به حساب می اید.
    امروز در سایتتان لینکی گذاشتید من ان لینک ر ا نگاه کردم
    http://www.parl.gc.ca/HousePublications/Publication.aspx?Language=E&Mode=1&DocId=8380792
    چیزی در مورد این به حساب امدن روزها نیامده و فقط ان مواردی که در انجا ذکر شده را قرار است تغییر بدهند.
    ممنون می شوم من را راهنمایی بفرمایید چون ما ۸ ماه حضور در خاک کانادا داشتیم و الان ۱٫۵ سال بیرون هستیم و میخواهیم دوباره برگردیم. نگرانیم که ایا ان ۸ ماه برای ان سه سال حساب می شود یا نه

    ممنون از بابت زحماتی که می کشید

    • ۱۸ تیر ۱۳۹۵ در ۱۷:۳۴ | #8

      همان که همان ابتدا گفتم درست است و همه اصلاحات در قانون اعمال شده است اواخر سپتامبر اجرایی می شود

  5. وحید
    ۱۰ تیر ۱۳۹۵ در ۲۰:۱۱ | #9

    با سلام،

    سوالی داشتم در مورد ویزای توریستی.
    من حدود ۳ سال هست ونکوور هستم و دارم دکترا می خونم. دوست دختر من پرستاره تو ایران و پارسال آذر ماه مدارکشو فرستاد برای مهاجرت به کبک. حالا میخوایم تا موقعی که کار مهاجرتش درست بشه، در سال یک بار من برم ایران و یک بار اون بیاد اینجا (توریستی).
    مشکلی که هست اینه که یه سری موارد منفی هست که احتمال قبولی ویزای توریستیش رو میاره پایین: الان مجرده، سفر اروپایی نداشته، چون برای مهاجرت اقدام کرده اسمش تو لیست FOSS هست و من که میخوام دعوت نامه بفرستم نمی تونم رابطه م رو باهاش اثبات کنم (فقط چند تا عکس داریم).
    از طرفی یکی از دوستاش که تو ایران با هم همکار بودن چند سال پیش مهاجرت کرد به کبک. به نظرم اگه اون دعوت نامه بفرسته براش احتمال قبولیش خیلی بالاتره چون می تونه رابطه ش رو اثبات کنه. اون شخص موافقت کرده با فرستادن دعوت نامه.
    نگرانی من اینه که ویزای توریستی اوکی بشه و بیاد تا ونکوور ولی توی فرودگاه آفیسر بگه تو برای کبک درخواست ویزای توریستی دادی، توی ونکوور چکار می کنی؟! آیا احتمال چنین چیزی هست؟ اگر هست آیا راه حلی داره؟

    ممنون

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۵۵ | #10

      ویزا برای استان نیست فرقی نمی کند کجا وارد کانادا می شوند

      به محض اینکه روشن بشود رابطه ای دارید و برای دیدن شما می آیند ویزایی در کار نخواهد بود

  6. کورش
    ۸ تیر ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۱ | #11

    آقای دکتر بسیار بسیار ممنون از نکات ارزشمندی که بیان کردید. اخیرا برخی از مشاوران توصیه اکید دارند که اگر مهاجر کبک قصد جابجایی به ایالت دیگه ای هم داره، حتما چند ماه در کبک بماند و شواهدی جمع بکند که اگر احیانا در آینده قبل از درخواست شهروندی قانونی وضع شد و یا … از مقیم خواستند دلیل جابجایی ارایه کنه، ایشون بتونه “قصد” اولیه خودش رو اثبات کنه و ادله داشته باشه که مثلا من نتونستم کاری در کبک پیدا کنم بهمین دلیل مجبور به جابجایی شدم.
    جنابعالی نظرتون در این مورد چیه، آیا محتمله که بعد از لندینگ و قبل از دریافت شهروندی با چنین مشکلی مواجه شد؟ آیا در این خصوص فرقی بین متقاضی سرمایه گذار کبک و متقاضی اسکیل ورکر کبک وجود داره؟

    • ۲۱ تیر ۱۳۹۵ در ۰۰:۴۹ | #12

      همین که لندینگ در کبک اتفاق بیفتد کافی است
      توصیه های بنده در مقالاتی در همین وبلاگ در دسترس شماست

دیدگاه ها مسدود است.