خانه > عدم همراهی پدر و یا مادر فرزند زیر ۱۸ سال > عدم همراهی یکی از والدین با فرزند زیر ۱۸ سال در مهاجرت به کانادا

عدم همراهی یکی از والدین با فرزند زیر ۱۸ سال در مهاجرت به کانادا

۱۳ خرداد ۱۳۹۵
  • بسیار پیش آمده است که در پروسه مهاجرت پدر و یا مادری که از همسر خود جدا شده است و یا به هر دلیل دیگری قرار است بدون دیگر پدر و یا مادر فرزند مشترک زیر ۱۸ سال، او را با خود به کانادا بیاورد.
  • image
  • به تعبیر دیگر صحبت از زمانی است که پدر و مادر هر دو، فرزند را همراهی نمی کنند و یکی از آنها در این سفر غایب است.

بر اساس قوانین کانادا  مهاجرت فرزند تنها زمانی ممکن است که آن  پدر و یا مادر غایب در این خصوص رضایت داشته باشد و این رضایت بایستی با امضای فرم ویژه ای در دفتر اسناد رسمی پس از احراز هویت امضا می شود به اداره مهاجرت اعلام شود.

parent-declaration

این فرم رضایت نامه را می توانید اینجا ببینید و عنوان آن اعلامیه پدر و یا مادر غیر همراه است مبنی بر اینکه در خصوص مهاجرت فرزند اعتراضی ندارد.

نکته بسیار مهم این است که صرف داشتن حضانت فرزند و یا اینکه بر اساس قوانین ایران حقوق ویژه ای برای پدر و یا مادر قایل شده باشند کافی نیست و حتی اگر حضانت فرزند با پدر و یا مادر مهاجر است باید این فرم از طرف پدر و یا مادر غیر همراه امضا شود.


  1. مونا معینی
    ۷ مهر ۱۳۹۶ در ۰۵:۴۲ | #1

    باسلام، همانگونه که مستحصرید در ایران حضانت فرزند پس از مرگ پدر با پدربزرگ پدری است. همسر اینجانب اخیرا فوت کرده، ایا برای خروج از کشور با فرزندم و اخذ ویزا نیاز به اجازه پدربزرگ فرزندم را دارم ؟

  2. مجید کبیری
    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۳:۳۰ | #3

    سلام
    می خواستم برای فرزند ۱۳ سالم تقاضای ویزای تحصیلی دبیرستان کنم قبلا برای اقامت کبک از طریق خود استغالی درخواست دادیم و ۲۰۱۶ ابدیت شدیم و منتظر مدیکال هستیم
    می خواستم بدونم با ویزای تحصیلی فرزندم هم پدر و هم مادر می توانند ویزای همراه بگیرند یا فقط یکی از انها

  3. Mohammad
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ در ۱۹:۴۷ | #5

    من بعنوان کوچ،همسرم ودخترم بعنوان بازیکن مدارک دادیم برای ویزای کانادا.به اسم همسرم ویزاصادرنشدایابرای مسافرت بایدرضایت نامه همسرم باشه یاخیر؟

  4. Farhad
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ در ۰۷:۴۴ | #7

    جناب دکتر عزیز ،
    فرمى که در بالا قرار دادید و همچنین فرم custodian در دفتر خانه هاى ایران مجاز به تایید و امضا نیستند چون به زبان انگلیسى است . چه راهى پیشنهاد میفرمایید؟متشکر از پاسختون

  5. sasan
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۴:۴۲ | #9

    سلام اقای دکتر ضمن تبریک پیشاپیش سال نو . اقای دکتر برای تمدید پی ار برای کسی که الزام قانونی ۲ سال از ۵ سال برای تمدید را ندارد راهی به نام اکستنشن وچود دارد؟ من الان سه و نیم سال است پی ار گرفتم (جاب لیست از طریق دفترتان) و اگر این ۵ سال اول تمدید شود به طور کامل به کانادا مهاجرت خواهم کرد
    سوال دیگری که داشتم این است که ایا الان که ۳ و نیم سال است از لندینگم گذشته برای اوردن وسایلم به کانادا کاری می توانم انجام دهم؟ در هنگام لندینگ فراموشمان شد فرم بی ۴ را که نوشته بودیم تحویل بدهیم
    با عرض تشکر و عرض معذرت

    • ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ در ۲۰:۴۴ | #10

      شما حتما ویدیوهای مربوطه را در بخش ویدیوها در سایت پارس کانادا ببینید
      پاسخ شما انجاست

  6. حامد
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ در ۰۸:۴۸ | #11

    سلام
    من در ایران هستم، در حال طی مراحل جدایی با همسرم و در عین حال قصد مهاجرت به تنهایی از طریق برنامه های استانی ساسکاچوان یا اونتاریو ومسیر اکسپرس اینتری را دارم (امتیاز ۴۳۹ بدون امتیاز استانی).
    همسر بنده دو فرزند ۱۸ و ۲۵ ساله از ازدواج قبلی خود دارد که هر دو مجرد هستند ولی فقط فرزند کوچکتر وابسته است و البته فاقد فرزند مشترک هستیم.
    در حال حاضر حکم اولیه دادگاه (دادنامه) جهت جدایی و همینطور برخی صورتجلسات جهت این منظور امضا شده و موجود است، حال با توجه به زمانبر بودن اعلام حکم قطعی دادگاه و ثبت نهایی طلاق(حداقل سه ماه) و نیز عدم دسترسی به مدارک ایشان، بنده قصد اعلام “Legally separated” را دارم، لطفا راهنمایی فرمایید که استتوس اعلام شده “Legally separated” مناسب است و برای ارسال مدارک پشتیبان آیا صورتجلسات و دادنامه دادگاه و ترجمه آنها کفایت می کند؟ در این مدارک نحوه پرداخت مهریه و سایر حقوق مشخص شده است و یا نیازی به اخذ نامه از ایشان و یا صورتجلسه جدیدی می باشد؟
    ضمنا برای بچه ها آیا باید چیزی اعلام شود؟ تحت عنوان stepdaughter یا adopted? و یا نیازی نیست؟

    بینهایت سپاسگزارم
    با آرزوی توفیق روز افزون

    • ۲۸ دی ۱۳۹۵ در ۰۳:۳۵ | #12

      legally separated غلط است ما چنین چیزی در سیستم حقوقی ایران نداریم شما married هستید ولی می توانید بدون همراهی همسر برای مهاجرت اقدام کنید
      نیازی به همکاری ایشان نیست

  7. ازاده
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۴:۰۷ | #13

    سلام من تازه میخاهم برای اقامت نیروی متخصص کبک اقدام کنم شوهرم دراین رابطه امتیازی نمی اورد ولیکن من ودوفرزند م این امتیاز راداراهستیم ومیخاهم بعد از اقامت خودمان ایشان رااز طریق اسپانسری یاهر راه دیگرببرم ایا برای ثبت نام باید رسما طلاق گرفته باشم یااینکه میتوان خودم ودوفرزندم بدون همراهی ایشان ذکرشویم وازامتیاز مجرد همراه دوبچه استفاده کنیم ؟ممنون ضمنا من اصفهان هستم ایادفترشمادراصفهان قابلیت دفترتهران را دارد یااینکه تهران بیایم برای قرارداد.

    • ۲۹ شهریور ۱۳۹۵ در ۲۳:۱۲ | #14

      عجب
      شما مقررات را از اساس نمی دانید
      شوهر از خانواده جدا نیست که امتیاز دارد یا خیر

      تشریف ببرید دفتر ما مشاو.ره حضوری بگیرید و درست عمل کنید
      بله اصفهان هم امکان ارایه خدمات دارد

  8. مریم
    ۸ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۶:۰۱ | #15

    با سلام و تشکر از پاسخ جنابعالی،
    همسرم به عنوان همراه پسرم حق کار در کانادا را دارد؟؟

  9. مریم
    ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۰۵:۰۳ | #17

    سلام و عرض ادب،
    من و همسرم پسر ۱۲ ساله و یک دختر ۲ ساله داریم، قصد داریم برای پسر ۱۲ ساله مان از یکی از دبیرستان های کانادا پذیرش تحصیلی بگیریم. در این صورت امکان اخذ ویزای همراه برای دختر ۲ ساله مان هم هست؟؟

    • ۳ مرداد ۱۳۹۵ در ۲۰:۳۵ | #18

      می توان درخواست داد ولی تضمینی ندارد
      برای اقدام می توانید به دفتر ما مراجعه کنید

  10. فرهاد
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۲:۵۳ | #19

    سلام
    من کلیه اقدامات اقامتی در شاخه سرمایه گذاری را انجام داده ام و اینک در پاسپورت ما خانواده ۴ نفری ویزای ورود به کانادا ثبت شده و قصد داریم چندروز دیگر برویم . یکی از فرزندانم بالای ۱۸ و دیگری زیر ۱۸ سال است . خانم من بنا به دلایلی امکان همراهی ما را در این سفر ندارد و من و پسر بالای ۱۸ سال و دختر ۱۳ ساله ام فقط می توانیم فعلا برویم و البته شرایط پسرم هم به گونه ایست که باید الان بروم والا سرباز است و مشکلات سربازی دارد . آیا اگر ما بدون همسرم برویم مشکلی خواهیم داشت یا خیر ؟ ممنون می شوم را هنمایی بفرمایید . با تشکر

    • ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۹:۵۲ | #20

      اگر شما متقاضی اصلی هستید هیچ مشکلی نیست و عدم همراهی ایشان مکشلی ایجاد نمی کند

دیدگاه ها مسدود است.