چرا اینجا می نویسم؟

پس از مدتها نوشتن در سایت رسمی شرکت خدمات مهاجرت کنپارس به نظرم رسید نمی توان با توجه به محدودیتهای یک سایت رسمی آنطور که باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنم. از سوی دیگر روزانه دهها ایمیل دریافت می کنم که به تک تک آنها پاسخ می دهم و گاه این سوالات تکراری اند. اگر چه برخی از آنها سوالات شخصی است اما بسیاری دیگر سوالاتی است که می تواند برای بخش بزرگی از مخاطبین مطرح باشد.

تصمیم گرفتم که وبلاگی راه اندازی کنم و علاوه بر فرار از محدودیتهای سایت رسمی شرکت و نوشتن در مورد موضوعاتی که می تواند مهاجرتی نباشد سوالات و پاسخهای آنها را در این سایت مطرح کنم. امید آنکه به کار دیگران نیز بیاید. ضمن اینکه اظهار نظر دیگر دوستان نیز قطعا به غنای این وبلاگ کمک خواهد کرد.

از دوستان تقاضا دارم چند نکته را در این زمینه رعایت کنند:

نخست اینکه حتما فارسی تایپ کنند. مطالب به اصطلاح فینگلیش حذف خواهند شد.

دوم اینکه قبل از طرح سوال جدید برای پاسخ خود در همین وبلاگ سرچی بکنند

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

  1. Maya
    ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۱:۰۵ | #1

    Dear Mr Mokhtari, I got an email regarding medical exam requirements recently but I saw the email 2 weeks after it was sent, i am nervous and I am afraid I cannot do all the police certificate,medical and bank requirements as to the deadline of 60 days. Do you think it is too late.Please help me.

  2. مريم
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۷ | #3

    با سلام و تشکر فراوان از اینکه سنگ صبور ما مهاجران هستید
    من وهمسرم به دلیل مخارج پایین تر زندگی در کبک وامکانات بهتری که به مهاجران ارایه می دهد کبک را برای زندگی انتخاب کرده ایم .اما تنها نگرانی
    من اینست که بچه های من که ۵ ساله و ۱۳ ساله هستند پایه انگلیسیشان ضعیف شود و فقط فرانسه آنها قوی شود.آیا درکبک به همین اندازه که به فرانسه
    اهمیت داده می شود به انگلیسی هم اهمیت می دهند؟
    با تشکر بسیار فراوان از همکاری های شما

  3. فریدا
    ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۲:۲۲ | #5

    ببخشید دوباره مزاحم شدم می خواستم بدونم که money orderبهتره یا credit دوستم رو بهم بدم و یا شنیدم می شه onlineپرداخت کرد لطفا بفرمائید کدوم مطمئن تر و بهتره
    ممنونم از راهنمائیهای شما

  4. فریدا
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۰ | #7

    سلام عرض می کنم جناب آقای دکترخسته نباشیدومتشکرم اززحمات جبران ناپذیر شما
    همسرم جهت skilled worker(federal) اقدام کرده ودیروز مدیکالمون اومدونامه ای جهت آپدیت مدارک نیزفرستادندچندتا سئوال داشتم ممنون میشم راهنمائیم کنید
    ۱)بابت سوءپیشینه علاوه برایران خواستند که (همسرم)main applicantبایداز ایتالیا واتریش هم ارائه بدهد ومن ازاتریش(درصورتیکه در هیچکدام از این کشورها نبودیم حتی ۱روز)
    من چگونه باید آنهارو تهیه کنم؟وباتوجه به وقت ۶۰روز میشود؟
    متن دقیق آن( Provide updated original police certificates for all applicants aged 18 and over from Iran and for yourself from Italy and Austria and for your spouse from Austria.
    )
    ۲)مانی اوردر را که۲*۵۱۰دلارو۲*۴۹۰دلارهست دروجه چی بگیرم؟(هرچی گشتم نتونستم جائی که درسایت شما نوشته پیداکنم)وآیاهردورا باید در مدارک updateکه خواستندبفرستم درهمان پاکت بفرستم ؟
    ۳)دربرگه ۱۰۱۷Eمدیکال اسم من را اشتباه نوشتند(یک حرفHزیاددارد)وآدرس قدیم منزل را(با اینکه قبلا”ایمیل زدم وآدرس جدید رااعلام کردم)چیکارباید بکنم؟
    بسیارممنونم از راهنمائیهای بسیارخوب شما

    • ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۲:۵۱ | #8

      ۱- اگر نبوده اید اشتباه کرده اند بنویسید هرگز آنجا نبوده اید
      ۲- مانی اردر در وجه receiver General for Canada است بهتر است با هم بفرستید اگر نشد البته ایراد چندانی ندارد در دو بسته برود
      ۳- این مورد را هم به سفارت طی نامه ای تذکر دهید

  5. مريم
    ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۷ | #9

    با سلام خدمت آقای دکتر
    من ۲ سوال داشتم و ممنون می شوم که مثل همیشه که مشکلات بسیاری از ما را حل کردید مشکل من نیز برطرف شود
    ۱-من ۲ هفته دیگر در مانترال لندینگ می کنم لطفا برای بیمه درمانی ۳ ماه اول شرکت بیمه ای رامعرفی کنید که بلافاصله بعد از ورود خود و فرزندانم را بیمه کنم.
    ۲- من یک پسر ۱۳ ساله دارم که یک کلمه فرانسه بلد نیست.آیا با این شرایط دولت کبک در مدارس برای بچه هایی که اصلا فرانسه نمی دانند امکاناتی را دارد.یا مدزسه انگلیسی دارد؟در غیر این صورت من باید به دلیل این مشکل به تورنتو بروم (برخلاف میلم)
    خیلی ممنون که همیشه راهگشای مشکلات هموطنان هستید

    • ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۷ | #10

      ۱- در این زمینه ایمیل بزنیپ تا شرکتی را معرفی کنیم info @ parscanada.com موضوع ایمیل را بگذارید بیمه درمانی

      ۲- شما نگران فرزند نباشید سریع فرانسه یاد می گیرد و شما را به سخره خواهد گرفت. بچه شما تنها بچه مهاجری نیست که به کبک می آید
      فکر خود باشید و نگران وضعیت زبان خود

  6. ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۹ | #11

    به هر حال از این همه زحمات که به وضوح در اینجا قابل ملاحظه است سپاسگذارم
    شادوسلامت باشید

  7. ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۰ | #13

    با سلام
    من و نامزدم در پروسه پناهندگی ۲سال پیش اشنا شدیم ایشون قبولی گرفتن و منتظر ویزای کانادا هستن و من رد شده ام و الان می خواهیم ازدواج کنیم اگه به سفارت کانادا در انکارا خبر بدیم بهتره یا توی کانادا اقدام کنه؟اگه اینجا خبر بده ویزاش باطل نمی شه؟کلا مشکلی توی این پروسه هست بخاطر ردی من؟
    اگه اقدام کنیم تقریبا چقد زمان می بره؟

  8. رضا
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۱ | #15

    ممنونم جناب مختاری عزیز

  9. ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۱ | #16

    اقای مختاری سلام من لاتاری ۲۰۱۵ را قبول شدم وفرم مربوطه را پر کردم ولی بجای دیپلم اخرین مدرک تحصیلیم که لیسانس هست وارد کردم ایا این اشکالی داره یا قبول میکنند

  10. رضا
    ۴ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۴ | #18

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    کارتهای پایان خدمت جدید اسمی از ارگان خدمتی نیآورده آیا لازمه مثلا از سپاه نام برده شود ؟ یا همون نیروهای مسلح کافیه با این عنوان Armed forces of the Islamic Republic of Iran
    متشکرم

  11. كامران غلامي
    ۱ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۱:۱۱ | #20

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    من فایل نامبرم را از طریق ایمیل در آذرماه گذشته دریافت نمودم در فایل نامبرم به ابهامات ذیل برخورد نمودم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید.
    ۱- تاریخ بالای فایل نامبر من به تاریخ ۲۲mai 2014 قید شده که برابر با ( یک خرداد ۱۳۹۳) در صورتی که من دقیقا سوم دسامبر ۲۰۱۳ (۱۲ آذر ۱۳۹۲ ) دریافت نمودم و این میتونه مشکل ساز باشه.
    ۲- در ایمیل رسیده هیچ مدرکی و یا نوشته دال بر تاییدیه هزینه ارسالی ( مانی اوردر ) نمی باشد در صورتیکه برای دوستان که همزمان پرونده ارسال نموده ایم این تاییدیه ارسال شده است ( البته از طریق پست )
    ۳- دو برگ اسکن شده فایل نامبر من تقریبا یه کمی متفاوت است از فایل نامبر دیگر دوستم که از طریق پست دریافت کرده.
    ۴- همچنین یک سوال تکراری اینکه خانم من نفر اصلی است ولی نامه با خطاب آقا ( به جای خانم ) ایمیل شده است.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید در صورتی که نیاز به ایمیل زدن به سفارت کانادا است مرا راهنمایی کنید.

  12. مريم
    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۳ | #22

    باسلام خدمت آقای دکتر
    مقاله ای در ارتباط با بردن پول همراه نوشته بودید.در این مقاله توصیه شده بود که حدود ۱۰۰۰۰ دلارهمراه داشته باشیم.آیا این مبلغ برای یک نفر
    ذکر شده بود ؟برای خانواده ۴ نفری حداکثر می توان چه مبلغی اعلام کرد که مشکلی ایجاد نشود؟
    با تشکر فراوان از راهنماییهای شما

    • ۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۳ | #23

      من توصیه نکرده ام ده هزار دلار ببرید
      گفته ام اگر بیش از آن دارید اعلام کنید
      مبلغ محدودیت ندارد

  13. کوروش
    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۰ | #24

    درود
    درباره نظر شماره ۷۲۲ آیا امکان اعتراض هست و تا چند روز پس از اعلام؟ آیا معمولا پس از اعتراض و با ارایه مدارک قوی دادگاهی مبنب بر جدا زندگی کردن دو نفر و موید درستی موضوع و نیز درخواست فرصت برای ارایه طلاق در آینده میتوان به پرونده امیدوار بود؟ آیا در این مورد امکان دادن وکالت به شما و پیگیری موضوع وجود دارد یا اینکه دیگرهیچ امیدی نیست؟
    سپاس از راهنماییتون

    • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۲ | #25

      خیر جای دفاع ندارد کار افسر درست بوده مدارک همسری که طلاق داده نشده باید ارایه شود اگر مدرک نمی دهید باید طلاقنامه می دادید
      بعد از طلاق می توانید اقدام مجدد کنید

  14. امير
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۱ | #26

    با سلام
    من قبلن هم خدمت شما پیغام گذاشتم،
    ایمیل مدیکال من به تاریخ ٣٠ آپریل اومده ولی. . فرم های مدیکال ایمیل نشده ، چندین بار هم ایمیل پی گیری و فکس هم زدم ولی از طرف سفارت آنکارا جوابی داده نشده، به نظر شما چه کار دیگه میتون انجام بدم؟
    ممنون میشم

  15. پویان
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۵ | #28

    درود و عرض خسته نباشید.در مورد اسکیلد ورکر کبک(پرستاری) بعد از دریافت فایل نامبر حدودا بعداز چه مدت زمانی احتمال مصاحبه وجود دارد؟آیا درست است که فاصله زمانی فایل نامبرـ مصاحبه نسبت به قبل افزایش و برعکس مصاحبه – ویزا کاهش یافته؟با تشکر فراوان

  16. امير
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۷ | #30

    سلام
    ایمیل مدیکال من ٣٠ اپریل از انکارا صادر شده اما فرم مدیکال ارسال نشده، چندین بار ایمیل زدم و یکبار فکس، تا الان جوابی نگرفتم، به نظر شما چه کار بکنم زودتر جواب بگیرم؟
    ممنون

  17. Amir radmanesh
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۸ | #31

    باسلام
    ایمیل مدیکال من از انکارا ٣٠ اپریل فرستاده شده اما فرم های مدیکال فرستاده نشدن، چندین بار ایمیل پیگیری زدم جواب ندادن ، فکس هم زدم، تلفنی هم که جواب نمیدن، به نظر شما از چه راهی میتونم زودتر نتیجه بگیرم؟ممنون میشم

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۸ | #32

      باز پیگیر شوید متاسفانه این اتفاق زیاد ی افتد
      ضمن اینکه اسپم ایمیل خود را هم چک کنید

  18. کوروش
    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۳ | #33

    با درود
    در پرونده skill worker کبک پس از قبولی در مصاحبه متاسفانه با همسرم در دوران عقد مشکل پیدا کردیم و ایشان طبق رای دادگاه جدای از من زندگی میکند سپس ایمیل به روز آوری مدارک دریافت کردم و ایشان حاضر به همراهی و همکاری در ارسال مدارکش نشد و موضوع را به پاریس اعلام کردم پس از چند ماه ایمیل مدیکال دو نفر و نیز مجددا درخواست مدارک همسر را دریافت کردم مدیکال را به تنهایی فرستادم و موضوع عدم همراهی و همکاری و جدا زندگی کردن همسر را به پاریس اعلام و از آنها برای امکان حذف ایشان از پرونده راهنمایی خواستم و امکان جدا شدن از هم در آینده و نیاز به زمان این موضوع را اعلام کردم، پس از ۴ ماه پرونده به دلیل عدم ارسال مدارک همسر refuse شد، لطفا راهنمایی بفرمایید چه باید کرد.
    ممنون

    • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۰ | #34

      تنها در صورت طلاق می توانستید از ارایه مدارک همسر معاف شوید. شما باید قبل از این اتفاق مشورت می کردید
      الان کار چندانی نمی توان کرد

  19. sarah
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۰ | #35

    خسته نباشید.

    سوالی داشتم از خدمتتون. من از متقاضیانِ سرمایه داری کبک هستم (۱۲۰$). فدرال فایل نامبرِ من برای ژولای ۲۰۱۱ هست ولی‌ تا الان فایل نامبر جدید که با حرفِ E شروع میشود را دریافت نکردم. با وکیلمون هم چک کردم، که گفتن فایل نامبر‌ها به صورتِ رندم آپدیت میشود. می‌خواستم ببینم اینکه من تا الان فایل نامبرِ جدید نگرفتم عادی هست یا باید بیشتر پیگیرِ این قضیه باشم؟

  20. بهزاد نریمانی
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۲ | #37

    با سلام و وقت بخیر
    بنده در تاریخ ۲۰۱۳/۱۱/۷ فرم ارزیابی در سایت را تکمیل کردم و بعد از تقریبا چهار روز ایمیلی از خانم م. ستایش حاوی این جمله (اگر حداقل ۲ سال در ۵ سال اخیر سابقه کار به صورت خوداشتغال داشته باشید ممکن است برای خود اشتغالی واجد شرایط باشید) دریافت کردم.
    به دفتر شرکت مراجعه کرده وبا خانم ستایش ملاقات حضوری داشتم و ایشان راهنمایی های لازم را داشتند. وتمام شرایط خوداشتغالی را دارا هستم و فقط با ارایه مدرک زبان فرانسه پرونده من آماده بررسی بود. واما سوال بنده میخواهم بدانم خود اشتغالی فقط برای کبک امکان دارد و آیا میتوان برای فدرال درخواست داد؟
    و در کل آیا ایالتهای انگلیسی زبان از طریق خوداشتغالی مهاجر میپذیرند.
    پیشاپیش از جوابتان و و قتی که صرف میکنید ممنونم.

    • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۱ | #38

      فدرال هم دارد ولی امید به رسیدگی نیست کبک رسیدگی می کند
      بر اساس مشاوره ای که گرفتید عمل کنید

  21. مهدی
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۷ | #39

    با سلام و احترام – جناب اقای مختاری
    یک سوال دارم. من برای اسکیل ورکر کبک اقدام کردم(مجرد) با ۴۹ امتیاز و داشتن مدرک آ۲ فایل نامبر هم برام صادر شده. از آنجایی که مدرک ب۲ هم باید بگیرم و بفرستم برام جای سواله که من باید تو دو تا مهارت ب۲ بگیرم یا یکیش هم کافیه؟

  22. mahyar
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۲ | #41

    با سلام من متقاضی ۵۰۰ رشته ای فدرال هستم که از april 2012 فایل نامبر گرفته ام ولی تا به حال april 2014 شده هنوز نامه مدیکال از آنکارا برایم نیامده و دقیقا ۲ سال طول کشیده آیا این زمان طولانی نشده از شما خواهشمندم مرا راهنمایی کنید با تشکر .

  23. مرجان
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۱ | #43

    با سلام خدمت شما. من و همسرم بهمراه فرزند ۹ ساله ام ماه آینده مونترال لند می کنیم. من کارشناسی ارشد شیمی دارم آیا به نظر شما من مستقیم برای کار اپلای کنم و یا ابتدا یک سرتیفیکیت از کانادا بگیرم و بعد برای کار اپلای کنم. و اینکه به نظر شما کار درستی است که من در مونترال بمانم و از آنجا برای کار در استانهای دیگر اپلای کنم چون شانس کاریابی در آلبرتا برای رشته من بیشتر است. با سپاس

    • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۷ | #44

      برای شیمی در مونترآل کار زیاد است
      بله ایده خوبی است که در مونترآل بمانید و به همه جای دیگر رزمه بفرستید

  24. مريم
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۵:۱۰ | #45

    با سلام خدمت آقای دکتر
    آیا برای بیمه درمانی برای ۳ ماه اول می توان به بیمه هایی مانند بیمه سامان که در آژانس های هواپیمایی ارایه می شود اعتماد کرد یا بهتر است در همان کانادا بیمه بخریم
    با تشکر فراوان از راهنماییهای مثبت شما

  25. رضا
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۹:۱۴ | #47

    بسیار سپاسگذارم جناب دکتر از بابت وقتی که میگزارید@رضا

  26. Ali
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۱ | #48

    سلام ،با توجه به مشغله کاری شما لطفا پست ۶٩٠را پاسخ دهید،ممنون می شوم، با تشکر

  27. ali
    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۵ | #50

    سلام
    من در سمینار شما شرکت کردم وممنون از زحماتتان.من هفته آینده به مونترال لند می کنم.و داروهای مصرف سه ماه مربوط به اعصاب مقدار زیاد هست با نسخه پزشک دارم..آیا مشکلی در فرودگاه دارد واگر نه برای اینکه مشکلی پیش نیاید چه باید کرد؟ ممنون از توجه و زحماتتان

  28. آیدین افتخارزاده
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۰ | #51

    با عرض سلام ووقت بخیر جناب دکتر مختاری :بنده ازموکلین شما هستم که زحمت بسیاری هم به شما وهمکاران کنپارس داشته ام دررابطه با پرونده آلبرتا.آیا خبر جدیدی برای من هست؟با اینکه مدارک درخواستی را حدود چهارده ماه پیش فرستاده ام هنوز جواب نگرفته ام.صد البته شکی ندارم که شما وهمکارانتان سعی خودتان را میکنید ولی تقاضا دارم مجددا یه تکانی به پرونده های آلبرتا بدید.ضمنا” سال نو شما وهمکارانتان مبارک.

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۷ | #52

      آیدین جان
      ارتباط موکلین از طریق امور موکلین و ایمیل است
      در جریان کار شما هستم و بله به شدت پیگیریم

  29. سعید
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۸ | #53

    باسلام:من متاهل هستم .آیا امکان مهاجرت به کانادا به تنهایی بدون خانواده هست؟منظورم بدون زن وفرزندم؟

  30. رضا
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۵ | #55

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    توی فرمها فدرال اگه در دوران تحصیل ترک تحصیل یا مردودی داشته باشیم به تعداد سالهای تحصیل اضافه میشه یا سالهای قبولی رو باید لحاظ کرد
    وسال ردی رو با چه عنوانی باید اعلام کرد
    متشکرم از اینکه وقت گرانبهای شما رو گرفتم

  31. محمد حسین
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۰ | #57

    سلام و درود بر آقای دکتر مختاری
    من به همراه خانواده ۴ نفره خود ۳۰ مارس در استان کبک شهر مونترال لندینگ کردیم بنا به شرایط کاری خاصی که پیش آمده مجبورم روز ۱۷ این ماه تنها به ایران بروم و ۳ ماه دیگر برگردم با توجه به اینکه کارت PR را هنوز دریافت نکردم چه باید بکنم باسپاس از وقتی که مى گذارید

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۰ | #58

      بروید اگر کارت به نشانی شما آمد برایتان ارسال می کنند و اگر به هر دلیلی تا زان برگشت کارت نداشتید به سفارت در آنکارا بروید برگ سفر بگیرید

  32. ALI
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۲ | #59

    با سلام و احترام – جناب اقای مختاری – لطفا مرا در مورد چگونگی برگشت مبلغ ۱۲۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کبک راهنمایی کنید زیرا با توجه به طولانی شدن پروسه مدیکال ( ۲۰۱۱ تا حالا ) شرایط مهاجرتی ما تغییر کرده و داریم گرین کارت امریکا میگیریم و به آنجا مهاجرت میکنیم . با توجه به این موضوع چگونه میتوان فایل سرمایه گذاری کبک را بست و پول خود را پس گرفت.

    با نهایت احترام
    علی زره نازی

  33. مريم
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۳:۵۸ | #61

    باسلام خدمت آقای دکتر
    یک سوال در مورد qswها داشتم
    آیا اگر پس ار لندینگ فقط حدود ۱۰ روز در کبک بمانیم بعدا موقع سیتیزن شدن دولت کبک یا فدرال مشکلی پیش نمی آورد که چرا شما به تعهدات خود عمل نکردید و شما انسان راستگویی نیستید؟
    باتشکر فراوان از راهنماییهای مثبت شما

  34. نيكا
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۳:۵۲ | #63

    با سلام خدمت آقای دکتر و عرض تشکر
    ۲ سوال داشتم
    ۱-آیا برای ۳ ماه اول ورود به کانادا مهاجرین بیمه درمانی هستند با باید خودمان را از قبل از سفر برای ۳ ماه بیمه کنیم؟
    ۲- آیا بابت ۳ ماه اول هم کمک هزینه پرداخت فرزند می شود یا همه چیز بعد از سه ماه پرداخت می شود؟

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۶ | #64

      ۱- برای سه ماه اول باید بیمه بخرید می توانید به محض ورود بخرید یا از قبل اقدام کنید

      ۲- سه ماه تنها برای بیمه درمانی است بقیه موارد موکول به سه ماه نیست

  35. رضا
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۱ | #65

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    من چند سوال در مورد اقدام پس از CSQ برای فدرال دارم
    ۱: من دارای خواهر و برادر ناتنی هستم و پدر و مادر جدا از هم زندگی میکنند و دارای بچه هستند آیا نام اونها رو باید در فرم ذکر کنم؟
    ۲: کارت ملی ها در ایران همه منقضی شده اند و تاریخ صدور ندارند میشه از شماره شناسنامه استفاده کرد؟
    متشکرم از لطف شما

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۷ | #66

      ۱- بله
      ۲- تاریخ صدور مربوط به ۵ سل قبل از انقضاست و تاریخ انقضا را هم ۵ سال بیشتر از آنچه در کارت نوشته بزنید

  36. امید
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۵ | #67

    @علی مختاری
    جناب دکتر بزرگوار با سپاس فراوان از پاسختان

  37. پریسا
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۶ | #68

    با سلام خدمت شما . من pr دارم حدود ۹ ماه است ایران هستم می خواهم تا ۳ ماه دیگر بمانم اگر من ۱ سال کانادا نباشم مشکلی برای من و اقامتم یا pr من پیش نمییآیید؟ اعتبار کارت pr من تا ۲۰۱۷ می باشد .

  38. امید
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۶ | #70

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام
    شاید سوالی که از حضورتان دارم با سوالات متداولی که مطرح می شود فرق داشته باشد و بیشتر بتوان نام مشاوره با برادری بزرگتر را بر آن نهاد. من و همسرم ویزای فدرال خود را مدتی است دریافت کرده ایم ولی از همان ابتدای تشکیل پرونده شاید رویکردمان به مهاجرت با بسیاری دیگر از افرادی که به این موضوع فکر می کنند بسیار متفاوت بوده است، که نمی خواهم در اینجا وقت گرانبهای شما را برای آن بگیرم. در راستای همان نگرش، و با توجه به اطلاعاتی که از تجارب گوناگونی که از طریق دوستان و وبلاگهای مختلف میتوان بدست آورد، پیدا کردن کار مناسب با مدرک تحصیلی ایران گرچه در بالاترین سطح آن اگر نگوییم غیرممکن که بسیار سخت است. من و همسرم به این نتیجه رسیده ایم که پس از لندینگ در کانادا به منظور صرفه جویی در هزینه ها به ایران بازگردیم و از همین جا برای اخذ پذیرش در دانشگاه اقدام کنیم و در موقع مناسب که احتمالاً ۱۰ ماه طول خواهد کشید به طور کامل پروسه مهاجرت را انجام دهیم. حال از شما به عنوان فردی صاحب نظر و برادری بزرگتر و دلسوز می خواهم بپرسم که آیا این نظر ما را تایید می کنید یا پیشنهاد دیگری دارید؟lممنون میشوم اگر پاسخ این سوال را از طریق ایمیل دریافت کنم. پیشاپیش از حسن توجهتان سپاسگزارم

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۲:۵۷ | #71

      کاملا مخالفم
      رفتن به دانشگاه را فرض گرفته اید و این غلط است. باید بروید زندگی کنید و جامعه را بشناسید بعد تصمیم بگیرید اساسا لازم است دانشگاه بروید یا خیر و اکر بله چه رشته ای در چه مقطعی

  39. نيكا
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۴:۴۹ | #72

    با سلام خدمت آقای دکتر و ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت
    در سایت شما مقاله ای در ارتباط کمک هزینه فرزند در استان کبک نوشته شده است.آیا در استانهای دیگر کمک هزینه پرداخت نمی شود؟
    ۲-مبلغ آن در حال حاضر چقدر است؟
    ۳-آیا ربطی به فرمی که در هنگام اقدام برای کبک که چقدر پول به همراه خود می آورید دارد که اگر مبلغ بالایی نوشته باشیم شامل ما نشود.
    باتشکر فراوان از راهنماییهای مفید شما

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۰ | #73

      در همه استانها هست رقم تفاوت می کند
      خیر ربطی به پول همراه ندارد ضمن اینکه فرمی هم نیست این سوال را بکند

  40. bahram
    ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۳:۰۷ | #74

    سلام جناب دکتر مختاری
    زدیک هشت ماه است که در کانادا لندینگ کردم وقصد جدائی از همسرم دارم با توجه که ایشان نفر اصلی پرونده بودند برای من مشکلی پیش نمی اید؟
    ایا تمکین نکردن زن از مرد مثل ترک خانه طبق قوانیین کانادا موردی برای طلاق منظور میشود?

    • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۲ | #75

      پاسخ هر دو سوال منفی است
      نه مشکلی برایتان پیش خواهد آمد و چیزی به اسم تمکین معنی دارد افرا آزادند راه زندگی خود را برگزینند

  41. مهدی
    ۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۰ | #76

    با سلام
    جناب دکتر، عرضی داشتم. اداره مهاجرت اعلام کرده زین پس کپی فارسی مدارک یا باید از سازمان صادر کننده مدرک تایید بشه یا اسناد رسمی کپی برابر اصل بشه. الان دو سوال برام پیش اومده
    ۱- دیگه داراترجمه نباید کپی فارسی رو مهر بزنه؟
    ۲- دفاتر اسناد رسمی با مهر فارسی که میزنن مورد قبول واقع میشود؟

    • ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۹ | #77

      هر دم از این باغ بری می رسد
      دفاتر اسناد رسمی مهری جز فارسی ندارند
      برای موکلین کنپارس راهکاری اندیشیده شده است که بر آن اساس عمل می شود

  42. افسون
    ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۳ | #78

    سلام
    ما اول مارچ در تورونتو لندینگ کردیم و کارهای لندینگ هم در فرودگاه تورنتو انجام دادیم و ۳ ساعت بعد هم وارد مونترال شدیم و الان کلیه کارهای اداریمان را در مونترال انجام دادیم و همه چیز هم خوب پیش رفته .
    ۱- لیست دوره هایی که در قبال آنها مبلغی به ما پرداخت می شود را می خواستم که اگر امکانش هست برایمان بگذارید تا ما در این ۲ ماهی که تا کلاس فرانسه هست از آنها استفاده کنیم .
    ۲- سوال دومم هم این هست که از چه زمانی ما می توانیم برای خانواده دعوت نامه بفرستیم
    ممنون از شما و سایت مفیدتان

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۳:۲۶ | #79

      ۱- مقالات سایت پارس کانادا را بخووانید برایتان مفید است در این زمینه مطلب هست
      ۲- هر زمان می توانیددعوتنامه بدهید ولی کمی صبر کنید کمی از ورودتان بگذرد جا بیفتید دعوت توجیه داشته باشد

  43. mostafa
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۳ | #80

    بادرود و سپاس از زحمات بیدریغ جنابعالی
    همانطور که قبلا ازخدمتتان سوال کردم بنده دارای دو پرونده در federal هستم ۲۹ و ۳۸ گانه.پرونده ۲۹ گانه در اول فوریه مدیکالش ارسال شدو دو هفته بعد کلیه مدارک آپدیت و مدیکال را به دست ورشو رساندم.نزدیک به دو روز است مدیکال پرونده دیگر یعنی ۳۸ گانه آمده است همراه با درخواست آپدیت و نیز landing fee باز هم از ورشو.این یعنی آنها از داشتن دو پرونده بی اطلاع هستند.جنابعالی قبلا پاسخ داده بودید یکی از پرونده ها را ببندم.ولی من قصد دارم تا آمدن ویزا پرونده ای را نبندم.بعد که ویزا روی یک پرونده صادر شد سپس اقدام به بستن پرونده دیگر کنم.
    با این اوصاف برای پرونده ۳۸ گانه که در حال حاضر درخواست مدیکال و landing fee کرده اند چه کنم.یعنی نمیخواهم مجددا مدیکال دهم و لندینگ فی پرداخت کنم و در عین حال پرونده را هم نمیخواهم در این مرحله ببندم.خواهش میکنم کمک کنید.

  44. نگار
    ۱ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۷ | #82

    با سلام و تشکر از پاسخ های بی دریغ تان،
    مدیکال من ماه پیش از پاریس آمد و ارسال کردم، ( متقاضی کبک اسکیل ورکرز و انتقال پرونده از آنکارا به پاریس ). با توجه به تعویض پاسپورتم که کمتر از یک سال وقت داشت و حال با مطالعه پست های قبلی (۶۴۳و۶۴۴ ) برایم جای ابهام است که:
    ۱- کپی پاسپورت جدیدم را به پاریس بفرستم یا به آنکارا.
    ۲- آیا ایمیل پاریس همین است؟ : re-paris-immigration@international.gc.ca
    با تشکر

  45. کیارش رضامنش
    ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۵:۰۸ | #84

    با سلام خدمت شما
    میخوام برای پروسه مهاجرت اقدام کنم اما در جایی کار میکنم که با وجود بیش از ده سال کار،سابقه کار یا بیمه ام را نمیتونم بگیرم یا بهتره بگم که سابقه ام را نمیدن .اگه ممکنه منو راهنمایی کنید.در ضمن نتونستم فرم ارزیابی شما را پر کنم در صورت باز شدن حتما انجامش میدم.
    با تشکر از شما

  46. سارا
    ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۳ | #86

    سلام
    میخواستم بدونم اعتبار مدارک فنی حرفه ای و مدرک بین المللی ICS کانادا در کانادا چقدر است؟
    آیا با داشتن یکی از این مدارک باز هم نیاز به گذراندن دوره در کانادا هم هست یا خیر؟

    با تشکر

  47. رضا صدیق
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۲۱ | #88

    با عرض سلام و احترام،
    متاسفانه در مسیر پرونده مهاجرت به مشکلی برخورده ام و بدینوسیله از شما خواهش میکنم که در صورت امکان راهنمایی خود را از من دریغ نفرمایید
    من در جولای ۲۰۱۰ از طریق skilled worker برای مهاجرت اقدام نمودم و در زمان اقدام متاهل بودم و خودم نیز main applicantپرونده ام بوده ام. متاسفانه ۱ سال قبل من از همسرم جدا شده ام ولی از ترس آنکه مبادا در روند امر مهاجرت خللی وارد شود این موضوع را به اداره مهاجرت اعلام نکرده ام و باید به اطلاع برسانم که وجود همسر سابقم در پرونده مهاجرتی به جهت دارا بودن مدرک لیسانس ۲ امتیاز برای من به همراه داشته که این دو امتیاز مجموع امتیازهای من را به حد نصاب ۶۵ در آن زمان رساند
    در حال حاضر اداره مهاجرت برای من درخواست انجام آزمایشات پزشکی و ارسال سایر مدارک مربوط به سوء پیشینه و … را ارسال نموده است
    حال این سه سوال برای من به وجود آمده است:
    ۱) با توجه به اینکه من با همسر سابقم دیگر رابطه ای ندارم، آیا این امکان وجود دارد که آزمایشات را به تنهایی انجام داده و برای سفارت ارسال کنم؟ یا ایشان باید در انجام آزمایشات و سایر مراحل شرکت کرده و همزمان همراه من به خاک کانادا وارد شود؟
    ۲) آیا این امکان وجود دارد که سفارت را اکنون از موضوع طلاق و جدایی مطلع کنم بدون اینکه خللی در انجام کارم بوجود آید و خودم به تنهایی بعد از اتمام مراحل وارد خاک کانادا شوم؟
    ۳) از آنجا که در شرف ازدواج با خانم دیگری هستم آیا این امکان وجود دارد که در این مرحله و هم اکنون سفارت را از موضوع طلاق در سال گذشته مطلع کرده و فرد جدیدی را به جای همسر قبلی در فایل مهاجرت جایگزین نمایم؟

    با تقدیم احترام
    ارادتمند شما…

  48. عليرضا سليماني
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۰ | #90

    سلام اقای دکتر دلمون براتون تنگ شده بود گفتم هم یه سلامی عرض کنم و هم خسته نباشیدی بگم خدمتتون ما که فعلا پرونده امون رویsilent و هیچ خبر خوب و بدی ازش نیست که تلفنی مزاحمتون بشیم به هر حال خسته نباشید با ارزوی موفقیت و سربلندی

  49. MOSTAFA
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۸:۳۶ | #92

    بادرود و سپاس از پاسخگوئی جنابعالی
    در مورد پست شماره ۶۴۹ هنوز چون پرونده به ویزا نرسیده مطمئن ۱۰۰% نیستم که به ویزا برسد در واقع هر اتفاقی ممکن است بیفتد بنابراین خواستم تا رسیدن یک پرونده به ویزا صبر کنم و بعد پرونده دیگر را ببندم.چون اصلا معلوم نیست که کدامیک به ویزا برسد و مهمتر آنکه کدامیک سریعتر برسد با اوضاع و احوالی که از اداره مهاجرت و ویزا آفیس ها در چندین سال گذشته دیده اید و دیده ایم هیچ چیز تا رویت نکردن ویزا روی پاسپورت مشخص نیست.
    بنابرایم ممنون میشوم مجددا سوالهای بنده را خوانده و پاسخ دهید.(سوالهای پست شماره ۶۴۹)
    باسپاس

  50. mahnaz khalili
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۹ | #93

    سلام برشما
    امروز خبری مبنی بر برگرداندن فایلهای سرمایه گذاری فدرال شنیده ام .آیا آنها هم مثل ما سرمایه گذاران استان کبک پول واریز کرده اند.

    • ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۴ | #94

      خیر آنها تنها هزینه باز کردن پرونده داده اند در حد همان ۱۰۵۰ دلار برای متقاضی اصلی و ۵۵۰ برای همسر و ..

برگه نظرات
1 6 7 8 9 10 12 28
  1. بدون بازتاب