چرا اینجا می نویسم؟

پس از مدتها نوشتن در سایت رسمی شرکت خدمات مهاجرت کنپارس به نظرم رسید نمی توان با توجه به محدودیتهای یک سایت رسمی آنطور که باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنم. از سوی دیگر روزانه دهها ایمیل دریافت می کنم که به تک تک آنها پاسخ می دهم و گاه این سوالات تکراری اند. اگر چه برخی از آنها سوالات شخصی است اما بسیاری دیگر سوالاتی است که می تواند برای بخش بزرگی از مخاطبین مطرح باشد.

تصمیم گرفتم که وبلاگی راه اندازی کنم و علاوه بر فرار از محدودیتهای سایت رسمی شرکت و نوشتن در مورد موضوعاتی که می تواند مهاجرتی نباشد سوالات و پاسخهای آنها را در این سایت مطرح کنم. امید آنکه به کار دیگران نیز بیاید. ضمن اینکه اظهار نظر دیگر دوستان نیز قطعا به غنای این وبلاگ کمک خواهد کرد.

از دوستان تقاضا دارم چند نکته را در این زمینه رعایت کنند:

نخست اینکه حتما فارسی تایپ کنند. مطالب به اصطلاح فینگلیش حذف خواهند شد.

دوم اینکه قبل از طرح سوال جدید برای پاسخ خود در همین وبلاگ سرچی بکنند

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

  1. حمید رضا شمس الهی
    ۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۱ | #1

    آقای دکتر سلام در آمار مدیکالهایی که در سایت قرار میدهید جچندین هفته است که از مدیکال کبکی ها خبری نیست به نظر شما چرا روند مدیکالها این قدر طولانی شده است؟

  2. داود دوستی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۰ | #3

    سلام آقای دکتر متاسفانه پلیس فرودگاه تا الان هیچ مدرکی به ما نداده و میگه شما باید فقط صبر کنید ما اسرار هم کردیم ولی قبول نکردند به ما حتی یک برگه بدندو گفتند باید ۶ ماه صبر کنید اگر پیدا نشد یک پاسپورت المثنی بگرید .در واقع من هیچ مدرکی ندارم و ۲۴ ساعت دیگه هم خانمم مصاحبه دارند.
    ممنون از لطف شما

  3. داود دوستی
    ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۲ | #5

    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من و همسرم ۱۵ نوامبر مصاحبه کبک در استانبول داریم امروز صبح ۱۳ جهت خروج به فرودگاه رفتیم ولی متاسفانه پاسپورت من بعد از دریافت بلیط سرقت شد.تورو خدا بگین چکار کنیم.
    خانمم شیمی خونده مدرک tcf b2 دارهو دیمند هست و من هم مکانیک خوندم امتیازمون خیلی خوب بود . خانمم الان استانبول است بدون من .خواهش می کنم بگین باید چکار کرد برای دریافت پاسپورت مجدد ۶ ماه زمان لازمه. دارم دیونه میشم

    • ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۲ | #6

      گزارش سرقت را که پلیس تایید کرده و یا تاییدیه نیروی انتظامی دال بر وقوع این سرقت و یا حداقل اینکه گزارش سرقت را دریافت کرده اند و آنرا ترجمه کنید و برای خانمتان بفرستید تا در جلسه مصاحبه ارایه کند نامه ای هم بنویسید و شرایط را توضیح دهید و آنرا فکس کنید. نگران نباشید

  4. مجيد
    ۱۹ آبان ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۳ | #7

    با سلام
    احترامآ طی طرح شکایت شما از وزیر مهاجرت اخیرا مدارکم را تحویل دفتر تهران دادم. تا چقدر باید امیدوار بود؟ یا به عبارت دیگر اگر در این طرح شرکت نمیکردم چه فرقی داشت؟
    با تشکر

    • ۲۰ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۷ | #8

      من که امیدوارم اما در هر صورت باید حرکتی کرد. اگر نتیجه ای داشته باشد شامل افرادی است که در آن شرکت دارند

  5. Haideh
    ۹ آبان ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۱ | #9

    باسلام، فابل # من مربوط به به ابتداس سال ۲۰۰۷ میباشد که برای نیروی کار از فدرال تقاضا کرده ام و هنوز در مرحله In Processاست. سوالم این است که معمولا چقدر زمان لازم است تا جوابی از سفارت سوریه بکیرم و آیا نیازی است که فایل جدیدی تشکیل دهم یا خیر؟ در پایان بر خود وظیفه میدانم که از شما و همکارانتان برای ایجاد چنین سایت مفیدی تشکر نمایم.

    • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۱ | #10

      در مورد زمان که نمی توانم چیزی بگویم فعلا از بخشی از ۲۰۰۶ ها مدارک خواسته اند
      اگر می توانید فایل جدید باز کنید

  6. بهی
    ۳۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۲ | #11

    سلام آقای دکتر مختاری عزیز
    لطفا اگر اطلاعاتی راجع به آخرین مدیکال های دریافت شده توسط متقاضیان نیروی متخصص کبک دارید در اختیارمون بگذارید…من هم ۲۱ ماه منتظر هستم…آیا کسی مدیکال در ماه اخیر دریافت کرده؟
    متشکرم

  7. siavash
    ۲۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۸ | #13

    جناب آقای دکتر مختاری سلام و خسته نباشید
    من در همین صفحه از شما راهنمایی گرفته بودم و از شما ممنونم.میخواستم ببینم در مورد پرونده های اسکیلد وورکر کبک که الان دو سال و بیشتر از فایل نامبر فدرالمون میگذره و هنوز مدیکالمون نیومده آیا به نظر شما لازم نیست که ما یک اقدامی شبیه به آنچه که شما در مورد ۳۸ رشته ایهای فدرال دارین انجام میدین بکنیم؟یعنی از این ناوزیر مهاجرت شکایت کنیم یا هرکار دیگه ای که شما صلاح بدونین.
    اصولاً من فکر میکنم که غیر از صبر کارهای دیگری هم میشه کرد و نباید دست رو دست بذاریم.یعنی بعد از دوسال از فایل نامبر فدرال و هفت ماه از آپدیت دیگه واقعاً تحملش سخته و من میدونم که قبل از ما هم بازم خیلیها هستند که منتظر مدیکالند.
    با تشکر از راهنمایی شما و نیز بخاطر اطلاعات بسیار جامع شما.

    • ۲۹ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۰ | #14

      بله صبر تنها راه حل نیست اما اقدام قانونی نیز باید مبنا داشته باشد و در این مرحله به نظر نمی رسد که بتوان اقدام حقوقی انجام داد. اگر احساس نیاز شود و شانس موفقیت داشته باشد مطمین باشید که ما خود در این زمینه ها پیشتازیم

  8. محمد
    ۲۸ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۳ | #15

    سلام آقای دکتر من قبلا از شما این سوال رو پرسیدم ولی جوابی نگرفتم لطفا راهنمایی کنید.
    من فارغ التحصیل مهندسی شیمی گرایش گاز ، متاهلم و برای نیروی متخصص کبک میخوام اقدام کنم ، سه سال سابقه کار در شرکت فنی ومهندسی در زمینه های ایمنی و بهداشت ، محیط زیست ، مهندسی شیمی و استقرار سیستم های مدیریت ( ISO ) کار کردم . الان مدارکمو ترجمه کردم و میخوام ارسال کنم ، میگن باید فیش حقوقی و سوابق بیمه رو ضمیمه کنم و توصیه نامه ؟؟ من ۲ تا تقدیرنامه دارم که دارالترجمه گفته نمیشه ترجمه کرد . حالا این مدارکو باید بفرستم همراه مدارک دیگه یا وقته مصاحبه با خودم ببرم متشکر میشم سوالمو جواب بدین .

    • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۱ | #16

      هر مدرکی را می توان ترجمه کرد منتها ممکن است قابل تایید از سوی دادگستری و وزارت خارجه نباشد که مهم نیست
      توصیه نامه لازم نیست ولی باید اثبات کنید که سوابقی دارید و بهترین مدرک بیمه است
      بهتر است قبل از مصاحبه ارسال کنید

  9. سارا
    ۲۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۸ | #17

    آقای مختاری عزیز سلام.
    من تابستان امسال در مونترال بودم. آقای یوسفی نشریه پرنیان رو به من معرفی کرد. بسیار وزین و بین باقی نشریات ایرانی در کانادا قابل توجه بود. واقعا خسته نباشید. بعد از برگشتن دنبال راهی برای دریافت ویزای کار یا دانشجویی بودم. گفتند شما می توانید پذیرش یک ساله برای زبان بگیرید و همسر شما ویزای یک سال و نیمه کار . می تونید منو راهنمایی کنید.

    • ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۰ | #18

      ممنون از لطف شما
      ما تنها می توانیم برای شما پذیرش دریافت کنیم و ویزای دانشجویی را تضمین نمی کنیم در صورت تمایل به اقدام ایمیل بزنید

  10. علیرضا سلیمانی
    ۲۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۱ | #19

    با سلام و خسته نباشید اقای دکتر مختاری عزیز من از موکلین شما هستم و برای برنامه سرمایه گزاری کبک اقدام کرده ام الان ۱۲ ماه از تاریخ فایل نامبر من می گذرد و منتظر مصاحبه هستم می دانم که تا ۱۸ ماه هم طبیعی است سوال من از شما راجع به بقیه مراحل یعنی بعد از قبولی در مصاحبه تا ورود به کانادا می باشد اگر ممکن است کمی راجع به مراحل دیگر توضیح دهید سوال دیگرم راجع به ویزای امریکاست شنیده ام کسانی که پرونده مهاجرت به کانادا یا استرالیا دارند ریجکت می شوند من به همراه خانواده ام ۲ سال پیش ویزای توریست گرفته ام و رفته و بر گشته ام ولی ۲ سال پیش پرونده مهاجرت نداشتم می خواستم راجع به این مساله نظر شما را بدانم و در ضمن اگر من را ریجکت کردند این مساله برای اداره مهاجرت کانادا قابل ملاحظه هست یا اهمیتی ندارد پیشاپیش از وقتی که می گذارید متشکرم

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۰ | #20

      آقای سلیمانی عزیز
      در مورد مراحل در سایت خواهم نوشت
      در مورد ویزا خیر چنین نیست و لزوما به این دلیل افراد رد نمی شوند. در صورت رد هم تاثیری در پرونده مهاجرت شما ندارد
      موفق باشید

  11. سيما
    ۲۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۵ | #21

    سلام
    من مارچ ۲۰۱۱از طریق اسپانسرشیپ(همسر) اقدام نموده ام. مرحله اول کار به خوبی انجام شد و مدارک در ۱۱ می ۲۰۱۱ به سوریه رسیده است. مطابق اطلاعات سایت از ۱۲ می ۲۰۱۱ کار پروسس پرونده ام شروع شده.زمان تقریبی کار چقدر خواهد بود؟ آیا امکان انتقال پرونده های خویشاوندی هم از سوریه وجود دارد؟ با توجه به انجام مدیکال پزشکی در ۱۶ فوریه ۲۰۱۱ در صورت منقضی شدن آن آیا انجام مجدد تاخیری در روند کار دارد یا خیر؟
    ممنون

    • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۲ | #22

      این پرونده ها بین ۴ تا ۱۴ ماه طول می کشد و امکان اتنقال نیز نیست
      در صورت منقضی شدن اعتبار گواهی پزشکی از شما خواهند خواست تجدید کنید البته همیشه این اتفاق نخواهد افتاد

  12. بهی
    ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۲ | #23

    درود بر شماو سپاس از لطفتون
    من ۲۰ماه است که منتظر مدیکال هستم(از روش کبک اقدام کرده ام). آیا چنانچه خودم قبل از درخواست سفارت، مدارک آپدیت کار و … را بفرستم، ممکن است ارسال مدیکال تسریع شود؟ یعنی دیگر از من آپدیت نخواهند؟متشکرم.

  13. محمد ب ط
    ۱۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۴ | #25

    با سلام از اینکه راهنمایی می کنید و وقت میگذارین ، من برای کبک می خوام اقدام کنم مهندس شیمی هستم ، متاهل ، ۳ سال سابقه کار دارم و در حال خوندن زبان فرانسه ( تقریبا ۹ ماه )تمام فرم هارو کامل کردم و مدارکم ترجمه شده فقط با توجه به مسائل اخیر نمی دونم به کجا مدارکم رو بفرستم ؟ سوریه ؟ مونترال ؟ می خواستم بدونم تقریبا چقدر طول می کشه که هم فایل نامبر بیاد و برای مصاحبه چقدر وقت دارم؟؟!!

    • ۱۶ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۷ | #26

      باید به مونترآل بفرستید
      اینکه چقدر هر یک از اینها طول می کشد متاسفانه روشن نیست

  14. الهه
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۲ | #27

    البته پرونده به نام همسرم است

  15. الهه
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۰ | #28

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    پیشاپیش از زحمات شما تشکر می کنم که با حوصله به تمام سوالات ما جواب میدید . یک سوال از خدمتتون داشتم
    من بری نیوبرانزویک اقدام کردم ۴ ماه پیش آپدیت فرستادم و تا الان جوابی نگرفتم درآپدیت مدارک سوالتی در مورد خدمت سربازی پرسیده بودند با توجه به اینکه ۴ مسافرت خارجی هم داشتمکه اکثرا توریستی بوده می خواستم نظر شما را در مورد اینکه چه مدت دیگر ما باید منتظر مدیکال باشیم و یا باید برای این زمان انتظار نامه پیگیری برای سفارت دمشق بزنیم یا خیر
    با تشکر فراوان از شما

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۸ | #29

      وضعیت ارسال مدیکالها فعلا از نظم خارج شده و قابل پیش بینی نیست. پیگیریهای مداوم در این مرحله هم مفید نیست

  16. ماربل
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۲۵ | #30

    با سلام و ضمن تشکر از نگرش والای شما
    من برای فدرال به تازگی پرونده ام در ورشو پراسس شده از طرفی بورسیه از یکی از کشورهای اروپایی گرفتم که اگر تا ۸-۷ ماه دیگه برم احتمالا ۴-۳ سال طول می کشه.آیا با پرونده کانادا دچار مشکلی نخواهم شد؟
    با سپاس فراوان

  17. محمد
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۵ | #32

    آقای دکتر سلام
    امروز برای دریافت مدرک موقت همسرم به دانشکاه مراجعه کردم و متاسفانه بدلیل مشکلی که داشت متوجه شدم تا یکماه دیگر مدرک بدست ما نمیرسد. با توجه به رشته همسرم (مترجمی فرانسه)تصمیم داریم ایشون مین باشه.سوالم اینه با توجه به شایعه تغییر قوانین در اکتبر به نظر شماما میتونیم بدون مدرک تحصیلی موقت ایشون مدارک رو بفرستیم و بعد ازصدور فایل نامبراصل مدرکو بفرستیم یا اینکه صبر کنیم تا مدرک موقت رو بگیریم و همراه مدارک بفرستیم.در مورد تغییر قوانین آیا اطلاعی از زمان آن دارید و در صورت تغییر قانون پرونده هایی که قبل از تغییر قانون دریافت شده باشند مشمول قانون قبلی اند یا پرونده هایی که قبل از تغییر قوانین فایل نامبر شده اند.ممنون میشم اگر نظرتون رو بفرمایید.

  18. بهناز
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۳ | #34

    با سلام میخواستم
    با توجه به اینکه رشته شیمی از امتیاز بالایی برخورداره میخواستم ازتون خواهش کنم در مورد بازار کار رشته شیمی و شاخه های مختلفش و میزان دستمزد هاش در مونترال هم گزارشات جامعی تهیه کنید
    سپاسگزارم

  19. محمد
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۴ | #36

    با سلام و تشکر از ابتکاری که به خرج داده اید.چون کسانی که در فضای اینترنت دنبال پاسخ ابهامات خودشان هستند و در مرحله تصمیم گیری یک مشکل بزرگی دارند و آن هم اظهار نظر اشتباه برخی افراد ولو با نیت خیر در مورد سوالات آنهاست.هرچند شرکت شما هم کما بیش جدای از مسایل مالی و در مشاوره رایگانی که انجام میدهد همین روال پاسخگویی دقیق را انجام میدهدکه شخصآ چندی پیش در مراجعه ای که به دفتر شما داشتم از نزدیک تجربه کردم و راهنمایی های دقیق یکی از مشاورین شما بسیاری از ابهامات من را برطرف نمود هرچند به دلیل مشکلات مالی متاسفانه قراردادی تنظیم نکردم.ولی مشی حرفه ای شما در مقایسه با سایر همکارانتان در دیگر شرکتهای مشاورتی برای من جالب بود.امیدوارم باقی شرکت های مشاوره مهاجرت هم مقداری به اهداف بلند مدت بیندیشند و و به منافعی که رفتار حرفهای تر نصیب آنها میکند نیز توجه کنند(به عنوان مثال در مورد شرکت کنپارس کمترین آن یاد کردن به نیکی و حرفای بودن از شرکت کنپارس در محافل مهاجرتی است.)پیشنهادی داشتم که در دیدار با کارشناس شرکت هم عرض کردم. اگر امکان داشتن پکیج های مشاورهای به غیر از پکیج موجود فراهم باشد دوستانی که شرایط مالی ضعیفتری دارند نیز میتوانند از آن استفاده نمایند .به عنوان مثال مشاوره به صورت زمانی یا جدا کردن مراحل مختلف مهاجرت و هزینه مجزا برای هر قسمت (ارسال مدارک،مصاحبه و…) و در پایان در قسمت بالا سمت چپ صفحه در قسمت دسته ها نوشته شده تمدید کارت اقت دایم که به نظر اقامت دایم صحیح هست باتشکر

  20. علی
    ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۴ | #38

    آقای مختاری آیا برای این همه پرونده های جعلی با رشته های دیمند که ساخته میشه و همشون هم در عرض یکسال کانادان میشه در صورت دونستن نام و مشهصات کامل این افراد چه حالا کسی که خودش رو وکیل معرفی کرده چه اونی که از این طریق اقدام کرده به جایی از سفارت نامه زد….که تعداد خیلی زیادی هم اینطوری اقدام کردن و ماهایی که از راه قانونی رفتیم الان تو ۱۸ ماه انتظاریم و اصلا معلوم نیست تکلیفمون کی معلوم شه

    • ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۰:۱۹ | #39

      شدن که می شود ولی چه عرض کنم
      آنها هم هموطنان ما هستند که طعمه سودجویان قانون شکن شده اند.

  21. حمید رضا شمس الهی
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #40

    آقای دکتربا سلام من یک بار دیگه هم این سوال رو پرسیدم ولی جواب نگرفتم لطف کنید میخواستم بدونم با توجه به اینکه من منتظر مدیکال جهت اقامت به کبک هستم ایا باید تغییر شغلیم را به فدرال اعلام کنم آیا تغییر شغلی نفر همراه را هم باید اعلان کرد؟ممنون از بذل محبت شما.

  22. سیاوش
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۹ | #42

    جناب آقای دکتر مختاری سلام و خسته نباشید
    من و همسرم از طریق نیروی متخصص کبک اقدام کردیم.حدود ۲۳ ماه پیش سی اس کیو را دریافت کردیم و ۲۱ ماه و نیم پیش فایل نامبر فدرال را گرفتیم.الان هم دقیقاً ۶ ماهه که آپدیت را برای سفارت کانادا در سوریه فرستادیم ولی هنوز خبری از مدیکال نیست. بنظر شما این تاریخهای ما دیگه خیلی طولانی نشده؟ آیا لازم هست که مکاتبه ای با سفارت بکنیم؟(من سال گذشته قبل از دریافت آپدیت ۳ بار نامه پیگیری زده بودم)-رشته من فوق لیسانس معماری است.
    سپاسگزارم

  23. حسن آزادی
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۷ | #44

    آقای مختاری
    باعرض پوزش فراموش کردم که بگم لیسانس من مترجمی زبان فرانسه هستش و فوق لیسانس هم که همونطور که گفتم آموزش زبان فرانسه هستش
    با تشکر مجدد

  24. حسن آزادی
    ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۲ | #46

    آقای مختاری
    با عرض سلام من فوق لیسانس آموزش زبان فرانسه از دانشگاه آزاد دارم میخواستم بدونم این رشته جندامتیازی هستش.
    با تشکر

    • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۱ | #47

      شما کلا برای تحصیلات ۱۲ امتیاز می گیرید و امتیاز ویژه برای آن دریافت نمی کنید

  25. نسترن
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۱۹ | #48

    سلام
    من یکی از موکل های شما هستم و در تیر ماه ۱۳۸۸ فایل نامبر اول رو دریافت کردم و با صحبتی که با دفتر تهران داشتم ارسال مدارک را بدون آیلس فرستادم چون نمره کافی نبود و تا به حال از فایل نامبر دوم خبری نیست می خوام بدونم آیا امیدی هست یا خیر پرونده من رد شده ؟ مدارک را مهر ۱۳۸۸ ارسال شده.

    • ۱۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۲ | #49

      در مورد عدم دریافت فایل نامبر مکاتبه کرده ابم ولی پرونده شما قطعا در پروسه رسیدگی است و به هر دلیل از جمله مشکل پست, نامه رسید مدارک از دمشق به دست ما نرسیده است. البته می دانید که اساسا اگر پرونده مشکلی داشت و به موقع مدارک نرسیده بود سریعا پرونده را می بستند و رقم دریافتی را هم پس می فرستادند که چنین نشده است ضمن اینکه سوابق ما نشان می دهد که پرونده شما به موقع به دمشق رسیده است تنها می ماند همان احتمال اول. شما نمره زبان را به دفتر ما برای ارسال با استفاده از همان رفرنس فایل نامبر اول تحویل دهید. نگران نباشید مشکل حادی نیست.

  26. علی
    ۱۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۷ | #50

    با سلام
    میخواستم بدونم از فایل های ۲۰۱۰ در رشته های ۶ امتیازی کبک کسی مدیکال گرفته؟
    ممنون

  27. میلاد
    ۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۴ | #51

    با سلام
    من فایلم مارج ۲۰۱۰ باز شده . هنوز مدیکالم نیومده
    به نظرتون کی میاد که ما بتونیم برنامه ریزی کنیم
    الان می دونید که مدیکال های چه ماهی اومده؟
    من چطور می تونم پیگیری کنم
    ضمنا من برا کبک اقدام کردم

    • ۲ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۴ | #52

      بسته به رشته شما دارد مرحله فدرال پرونده های کبک بین ۶ تا ۲۴ ماه طول می کشد

  28. محمد حسین
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۶ | #53

    @علی مختاری
    لطف شما مستدام و آرزوی موفقیت براتون می کنم

  29. سارا
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۱ | #55

    به شدت موافقم!

  30. محمد حسین
    ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۰ | #56

    جناب دکتر مختاری با عرض تشکر فراوان از محبت شما، جسارتا می خواستم پیشنهادی خدمتتان بکنم، اگر نگاهی به قسمتهای مختلف وبلاگ بیندازید، متوجه می شوید که متقاضیان ممکن است در هر صفحه ای سوالات خود را مطرح کنند (مانند خود بنده که نمی دانستم کجا باید سوالم را بپرسم)، که دلیل آن بنظر بنده اینست که در وبلاگ هنوز هیچ پیش بینی برای محلی که سوالات مطرح شود، انجام نشده و همین باعث می شود که مطالب کاملا پراکنده و پس از مدتی مدیریت آنها بسیار سخت شود. بهتر نیست که با فراهم کردن محلی برای مطرح کردن سوالات از همه دوستان بخواهید از آن محل برای ارسال سوالات خود استفاده کنند؟ بدین ترتیب هم شما با انسجام بیشتری به سوالات دسترسی خواهید داشت، هم سایر بازدید کنندگان از مطرح کردن سوالات مشابه پرهیز خواهند نمود.
    بار دیگر از لطف شما ممنونم.

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۱ | #57

      پیشنهاد متینی است. برگه ای را به سایت اضافه میکنم زیر عنوان چگونگی طرح سوالات که بالای صفحه خواهد آمد
      ممنون

  31. سارا
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۵ | #58

    با تشکر!ببخشید من هنوز متقاعد نشدم که ایا مدارک کاری بیشتر بفرستم یا نه؟

  32. ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۷ | #60

    در مورد این موضوع اینجا را بخوانید
    http://www.parscanada.com/_1486

  33. ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۳ | #61

    برای فدرال همان گواهی کافی است هر چند بهتر بود همه را می فرستادید. در مورد چک کردن صحت مدارک بله اصلا بعید نیست که چنین کنند@سارا

  34. سارا
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۸ | #62

    با تشکر از وقتی که میگذارید .سوال دیگری نیز داشتم،من برای مدارک کاری خودم و همسرم ،تنها به گواهی کار اکتفا کردم و کارتهای ویزیت،قراردادهای کاری و …را نفرستادم.با توجه به اینکه فایل نامبر آمده(کتگوری ۲۹ شغل ) آیا نیازی به فرستادن مدارک کاری بیشتر هست؟ و سوال دوم اینکه آیا سفارت ،از طریق تماس تلفنی با محلهای کار، صحت گواهی کار را چک میکند؟ ممنون از توجه شما

  35. سارا
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۱ | #63

    با سلام و ممنون از اطلاع رسانی شما
    من در اگوست ۲۰۱۰ برای اسکیل ورکر فدرال اقدام کردم و پرونده به ورشو برای ادامه کار ارسال شد.چند سوال دارم:
    ۱٫با توجه به اینکه تا حدودی زبان فرانسه می دانم، آیا در روند مهاجرت بهتر است اگر من امتحان تف بدهم و مدرک را ارسال کنم؟
    ۲٫داشتن احتمالی یک فرزند،پروسه را به تاخیر خواهد انداخت؟
    ۳٫آیا این مطلب صحیح است که روند مهاجرین بعد از جون ۲۰۱۰ سریع تر از ۲۰۰۸-۲۰۱۰ است و اینکه آیا امکان دارد که کتگوری ۲۹ شغل زودتر از ۳۸ شغلی ها وارد کانادا شوند؟
    ممنون

  36. عباس ميرزايي
    ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۶ | #65

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    بنده از موکلین شما میباشم و اینکه مشاهده میکنم جنابعالی اینقدر خالصانه حتی برای کسانی که موکل شما نمیباشند زمان پاسخگویی میگذارین،واقعا به انتخاب خودم برای وکیل افتخار میکنم…جا داره از شما کمال تشکر و قدردانی رو داشته باشم.

  37. پویا
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۰ | #67

    با سلام وتشکر ازاینکه وقت میگذارید وبا دقت جواب هموطنان را میدهید

    من از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کرده ام ایا هنگام لندینگ در مونترال میتوانم ادرس خارج از استان کبک را برای دریافت pr کارت ارایه کنم.همچنین برای sin وبیمه اگر خارج از کبک اقدام شود مشکلی بوجود نخواهد امد؟

  38. مرجان
    ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #68

    با سلام و عرض ادب، بنده برای اسکیل ورکر کبک اقدام کردم و ژانویه ۲۰۱۱ فایل نامبر من آمد چند سوال داشتم:
    ۱- با توجه به اینکه پاسپورتم را به دلیل انقضای تاریخ عوض کردم وکیلم گفت که نیازی به ارسال اطلاعات پاس جدید نیست و هنگام مصاحبه در فرمی که همراه می بریم اصلاحات انجام میشود آیا واقعاً نیازی نیست که الان اقدام کنم؟
    ۲- دیروز اخباری شنیدم راجع به اینکه کسانی که فایل نامبرشون از مهر و آبان سال گذشته به اینطرف آمده به مصاحبه دعوت نمیشن و برای چند تاشون نامه اومده و بهشون ۱۲۰ روز مهلت برای ارائه مدرک زبان دادندآیا این امر صحت دارد؟
    ۳- از طرفی هم شنیدم که مصاحبه ها شروع شده و برای مصاحبه به آنکارا دعوت میشیم آیاپروسه دوباره شروع شده و قضیه آنکارا صحت دارد؟
    در ضمن از بذل زمانی که برای هموطنان خود دارید باید قدردانی کنم من یکی از اعضای سایت کنپارس و طرفداران پروپا قرص وبلاگ شما هستم و هر روز وبلاگ و سایتتون را چک میکنم ازتون واقعاً سپاسگزارم.

    • ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۱ | #69

      ضمن تشکر از ابراز لطف شما

      ۱- اعلام کنید بهتر است
      ۲- همیشه همینطور بوده است و کبک برای کسانی که دلیل مصاحبه را تنها بررسی زبان تشخیص دهد چنین نامه هایی را ارسال می کند مختص این افراد نیست
      ۳- خبر موثقی ندارم و هنوز دعوتنامه ای دریافت نشده است

      موفق باشید

  39. مهدی
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۴ | #70

    با سلام، هدف من دریافت اقامت کبک است و با توجه به اینکه از نظر شغلی در ایران درگیر هستم و عملا قصد اقامت دراز مدت در کانادا را ندارم، میخواستم بپرسم حداقل چه مدت زمان تا دریافت اقامت و شهروندی کانادا باید در آنجا مقیم بود؟ آیا امکان مثلا مسافرت منظم و دوره ای برای چنین هدفی میسر است؟ با تشکر

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۸ | #71

      برای حفظ اقامت باید در هر ۵ سال حداقل ۲ سال در کانادا باشید و برای دریافت تابعیت باید حداقل سه سال در یک دوره ۴ ساله در کانادا بگذرانید

  40. محمد حسین
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۴ | #72

    جناب دکتر مختاری با عرض سلام
    ضمن تشکر از لطفی که کردید و این وبلاگ را راه اندازی کردید، این حرکت شما بنوعی فرهنگ سازی در حوزه اطلاع رسانی است که همه ما باید آنرا بنوعی الگوی خود قرار دهیم.
    سوالی داشتم و آن اینکه من برای مهاجرت فدرال اقدام کرده ام و با دریافت فایی نامبر هاِی ۱ و ۲ در حال حاضر جهت آینده مشغول پس انداز پول هستم. از آنجا که من این پس انداز را به صورت دلار آمریکا نگهداری می کنم تا از نوسانات پولی ایران کمترین لطمه را بخورد، می خواستم بدانم چنانچه ویزای کانادا را دریافت کنم، امکان این هست که این پول را به صورت نقد با خودم همراه ببرم؟ چون من شنیده ام که در زمان ورود اگر وجه نقد به میزان زیاد همراه داشته باشیم دردسر ساز خواهد شد.
    از طرفی حواله این پول به صورت دلار از ایران هم امکان ندارد، صرافی ها صرفا ریال قبول می کنند و نمی توانم دلار به آنها پرداخت کنم. چنانچه شما پیشنهادی بابت انتقال این پس انداز دارید ممنون می شوم همه ما را راهنمایی کنید.
    بازهم از لطف شما سپاسگذارم

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۴ | #73

      ضمن تشکر از ابراز لطف شما
      مشکلی نیست و شما می توانید پول نقد با خود ببرید دردسری هم ندارد تنها مبلغ بالای ده هزار دلار را باید هنگام ورود اعلام کنید و از شما در مورد منشا آن سوال خواهند کرد. در مجموع مشکلی نیست

  41. رضا
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۷ | #74

    با عرض سلام وخسته نباشید. پرونده ما در حال بررسی در ویزا آفیس می با شد. با توجه به اینکه اعتبار پاسپورت ما به پایان رسیده است ، آیا تجدید پاسپورت را باید به اطلاع ویزا آفیس رساند؟ و اینکه چه اقدامات دیگری در این زمینه لازم است انجام شود؟ با تشکر.

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۱ | #75

      کپی گذرنامه جدید را همراه با نامه ای به اداره مهاجرت مربوطه ارسال کنید و دقت کنید که در گذرنامه جدید اسپل نام شما همانی باشد که در قدیمی بود وگرنه مشکل ساز می شود.

  42. عبدالرضا
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۸ | #76

    از این که وب لاگ خودتون رو منتشر کردید تشکر می کنم- دقیقا سوالات دیگران راهنمایی برای مشکلات ما می شود- اقدام من که از موکلین شما بوده ام در آپریل ۲۰۱۰ بوده است و دریافت فایل نامبر اول در سپتامبر ۲۰۱۰ و دریافت ای میل از دفتر دمشق در مارچ ۲۰۱۱- از آن به بعد هیچ خبری نیست- تخمین شما چه میزان است و چقدر باید منتظر باشیم؟

    • ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۳ | #77

      ضمن تشکر از ابراز محبت شما
      متاسفانه امکان تخمین وجود ندارد فعلا وضعیت نیروی متخصص فدرال به گونه ای در حالت توقف است. اخبار جدید در سایت و وبلاگ منتشر خواهد شد.

  43. مهدی سالم
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۸ | #78

    با درود
    نام خانوادگی من دارای پسوند مکان است که قصد دارم آن‌را حذف کنم، آیا این حذف اثر منفی بر پرونده دارد و یا ارسال کپی ترجمه و تایید شده‌ی شناسنامه‌ی توضیح‌دار با پاسپورت جدید تمامی مشکلات را حل خواهد کرد؟
    سوال دیگر اینکه تغییر اسپلینگ نام در پاسپورت چگونه مورد توجه قرار می‌گیرد ایا مهم شمرده می‌شود و یا با کپی پاسپورت قبلی قابل رجوع است؟ فرض کنیم کلیه‌ی مدارک و سوابق و گواهینامه‌های من با اسپلینگ پاس قبلی بوده و در پاسپورت جدید این اسپلینگ تغییر یافته است. چرا که جدیدا در هنگام تغییر پاسپورت تمامی نام و نام خانوادگی را هر چند بخش باشد پشت سر هم می‌نویسند و….
    متشکرم.

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۲ | #79

      اثر منفی ندارد به شرط اینکه اسپلینگ نام شما تغییر نکند. موضوع اسپلینگ نام شما بسیار مهم است و بعدا دچار مشکلات جدی می شوید و از نظر آنان شما فرد دیگری هستید. جای شما بودم تغییری ایجاد نمی کردم و می گذاشتم برای بعد از مهاجرت

  44. farzaneh
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۶ | #80

    با سلام و خسته نباشید
    ممنون میشم اگر به این سوال پاسخ بدید.
    من مهاجر کبک هستم و هم اکنون حدود ۲۰ ماهه که از دریافت فایل فدرالم گذشته و همچنان در بی خبری هستم.ایا تا کنون خبری مبنی بر انتقال پرونده های مهاجرت از دفتر سوریه به ترکیه دریافت کرده اید؟
    با تشکر

    • ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۰ | #81

      هرگز قرار نبوده است پرونده های فدرال به ترکیه برود شما باید حداقل ۴ تا ۶ ماه دیگر منتظر باشید

  45. مهرنوش
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۶ | #82

    با سلام و خسته نباشید .
    من و همسرم مرداد ۸۹ در مصاحبه کبک قبول شدیم و طبق پرسجویی که داشتیم تا الان میبایست مدیکال ما می آمد ولی هنوز خبری نیست.با توجه به اتفاقاتی که در دمشق افتاده آیا ارسال مدارک با تاخیر است؟ ما چه طور از شرایط خود آگاه شویم ؟ خواهر من در مونترال است ، آیا از طریق خواهرم میتوانم مدیکال خود را بگیرم ؟؟
    لطفا مرا راهنمایی کنید .
    با تشکر .

    • ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۹ | #83

      بله تاخیر وجود دارد و از شما هم کاری جز انتظار ساخته نیست.
      خواهر شما هم چه در مونترآل و چه در هر نقطه دیگر از جهان به هیچ وجه نمی تواند کمکی بکند.

  46. بابک
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۵ | #84

    با سلام خدمت شما
    جناب آقای مختاری در ایران دوستان شما را به من معرفی کردند و تعریف شما را زیاد کردند لطفا اگر ممکن است نظرتون را درباره این کیس من اگر ممکنه بدهید
    من درخواست اقامت کانادا را از انگلستان دادم بیشتر از دو سال (۲سال و چهارماه)پیش و قرار بود یک ساله جواب بدهند.ما(من و همسر و فرزندم) تمام کارهای لازم و پول لندینگ و… را ارسال کردیم. یک ماه پیش از من و خانوادم عکس دوباره خواستند ارسال کردیم و جدیدا برایم نامه ای آمده برای مدیکال مجدد و در حال حاضر (سه ماهه)من از انگلستان به آمریکا آمده ام و مجبورم اینجا باشم (تعهد کاری دارم) البته ویزای انگلستان ما هنوز معتبر است ولی می خواستم نظرتون رو در این باره بدونم که آیا کیسم را تفییر آدرس بدهم به آمریکا یا نه – چون تو ذهن من این بود که ایمیل بزنم که من در آمریکا مسافرت هستم و اگر می شود مدیکال را در یکی از شهرهای آمریکا انجام بدهم .سوال بعد من از شما این است که من طبق شرایطی درخواست گرین کارت آمریکا را هم دادم آیا این موضوع هنگام ورود من به کانادا اثر می گذارد و من می تونم با توجه به تعهد شغلی که الان دارم برای یک سال بین این دو کشور رفت و آمد کنم و مشکلی نخورم – با تشکر از شما منتظر جواب و راهکار شما هستم

    • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۲ | #85

      دوستان شما لطف دارند
      شما موظفید تغییر آدرس را اعلام کنید و می توانید بدون اعلام به اداره مهاجرت به پزشک معتمدی در شهر خود در آمریکا مراجعه کنید برای یافتن پزشک معتمد اینجا را چک کنید
      درخواست همزمان برای گرین کارت می تواند مشکل ساز باشد کانادا از شما خواهد پرسید که بالاخره شما قصد دارید در کدام کشور زندگی کنید کانادا یا آمریکا اینکه بگویید هر کدام زودتر نتیجه داد پاسخ خوبی نیست. کانادا نمی خواهد آلترناتیو آمریکا باشد و این به غرور ملی افسر بر می خورد و این استنباط افسر که شما نه به قصد کار و زندگی در کانادا بلکه فقط برای برخورداری از مزایای کانادا و کار و زندگی در آمریکا اقدام کرده اید موجب رد پرونده شما در کانادا می شود به خصوص که درخواست گرین کارت شما بعد از درخواست کانادا بوده است. پیشنهاد می کنم اگر در این خصوص از شما سوال شد بگویید که آمادگی دارید آن درخواست گرین کارت را پس بگیرید.

  47. رویا مرادجو
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۹ | #86

    سلام جناب دکتر مختاری
    من دیروز برای شما پیغام گذاشتم ولی نمی دانم چرا حذف شد
    من طبق قانون ۲۹ رشته ای از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ اقدام کردم فایل رو ۱۴ آوریل فرستادم و الان هم مرحله in process هستم . من در فرم دمشق تنها چند تا از مسافرتهایم را زدم من حدود ۳۰ تا ۴۰ سفر خارجه داشتم که قید نکردم. به نظر شما برایم مشگلی اینجاد میشود . اداره مهاجرت به این موضوع پی می برد . و پیشنهاد شما چیست ؟

    • ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #87

      شما باید همه مسافرتهای خود را طی نامه ای که برای اداره مهاجرت می فرستید اعلام کنید بهتر این است که آن فرم را بار دیگر تکمیل کنید و باز ارسال کنید. اعلام اطلاعات ناقص و یا غلط می تواند تبعات سنگینی داشته باشد

  48. پویا
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۶ | #88

    با سلام وخسته نباشید
    من از طریق سرمایه گذاری کبک اقدام کرده ام درنوامبر۲۰۰۹سرمایه گذاری کرده ودر فوریه ۲۰۱۰ فایل نامبر فدرال را گرفتم متاسفانه از ان زمان تا کنون هیچ خبری از فایلم نیست لطفا راهنمایی فرمایید چه باید کرد.
    با تشکر

  49. بابک پاکنهاد
    ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۲ | #90

    جناب آقای دکترمختاری سلام عرض میکنم
    ۱- موقعیکه بعد از ارسال مدارک فایل نامبر دوم صادر می شود آیا این بدان معنا است که هیچ مشکلی ازنظر تطابق NOC با شرح وظایف یا سابقه کاری یا کافی بودن نمره آیلتس وجود ندارد یا اینکه ممکن است ایراداتی در این مورد هویدا شود؟
    ۲- الان ۱۵ ماه از فایل نامبر دوم بنده برای فدرال گذشته . تخمین شما برای فاینال شدن پروسه چه مدتی است؟

    • ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۵ | #91

      ۱- خیر صدور فایل نامبر اول و حتی دوم در مورد فایلهای قبل از جون ۲۰۱۰ به هیچ وجه چنین معنایی ندارد و بررسی هنوز شروع نشده است
      ۲- متاسفانه امکان اظهار نظر و تخمین زمان وجود ندارد

  50. امیرحسین کیایی
    ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۷ | #92

    با عرض سلام وخسته نباشید .میخواستم اگه ممکنه همونطورکه راجع به بازار کار رشته های مختلف در ایالت کبک مقاله های جامع و کارشناسی شده تهیه میکنید .درمورد بازار کار رشته حسابداری و شاخه های مختلف آن و میزان دستمزد ها در شهر مونترال هم – گزارش جامع چند قسمتی تهیه فرمایید. با تشکر فراوان

    • علی
      ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۷ | #93

      چشم حتما در این مورد نیز خواهیم نوشت

برگه نظرات
1 2 3 12 28
  1. بدون بازتاب