چگونگی طرح سوالات در این وبلاگ

 

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

پس این وبلاگ برای طرح سوالات غیر موکلین است البته موکلین سوالات غیر مرتبط با پرونده خود را می توانند مطرح کنند.

 

دوستان می توانند به روشهای زیر سوال کنند:

 

۱- در مورد سوالات مرتبط با مطالب زیر همان مطلب در قسمت کامنتها

۲- در مورد سوالاتی که قبلا در مورد آن مطلبی نوشته نشده در کامنت همین مطلبی که هم اکنون می خوانید

۳- تکمیل و ارسال فرم زیر که در این صورت سوال شما و پاسخ آن  اگر قبلا در این وبلاگ مطرح نشده باشد به صورت مطلب جدید نوشته خواهد شد

۴- تنها سوالات کلی پاسخ داده می شود و مواردی که نیاز به صرف وقت و بررسی شرایط ویژه یک فرد دارد امکان پاسخ ندارد.  بنابراین با امکان طرح سوال در این وبلاگ وظیفه مشاور و یا وکیل شما را به عهده نمی گیریم.

 

لطفا در طرح سوالات خود نکات زیر را رعایت کنید:

 

۱- قبل از طرح سوال وبلاگ را برای پاسخ سرچ کنید

۲- حتما فارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید. مطالب فینگلیش حذف می شوند

۳- کوتاه و مختصر بنویسید و سوالات روشن مطرح کنید. 

۴- از همه مهمتر در مورد زمان رسیدگی به پرونده خود نپرسید. سوالی است که با توجه به وضعیت فعلی امکان پاسخ ندارد. در سایت کنپارس صفحه نامه ها ی رسیده کنپارس هر هفته برای راهنمایی دوستان در این زمینه به روز می شود و می توانید پیگیر آن صفحه باشید و پرونده خود را مقایسه کنید.

۵- با توجه به اینکه سوالات غیر موکلین به طور محدود پاسخ خواهد گرفت اگر موکل هستید حتما در سوال اعلام کنید.

 

نام و نام خانوادگی (الزامی)

پست الکترونیک (الزامی)

موضوع

پیغام

  1. shahin
    ۲۲ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۱ | #1

    با سلام و عرض ادب خدمت آقای مختاری عزیز. سوالی داشتم که دیگر دوستان مطرح کرده اند و شما زحمت پاسخ آنرا کشیده اید ولی سوال بنده کمی متفاوت است ممنون میشوم اگر بتوانید بنده را راهنمایی کنید جون اطلاعات ضد و نقیض شنیده ام ولی به تنها پاسخی که اطمینان دارم قطعا پاسخ شماست:
    اگر ویزا جهت شوهر – همسر و فرزند صادر شده باشد آیا شوهر میتواند به تنهایی برود و پس از چند ماه همسر و فرزند بروند یا اینکه شرط مهاجرت اینست که هر سه با هم لندینگ داشته باشند؟
    با تشکر فراوان از زحمات جنابعالی.

  2. Ali
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۶ | #3

    سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای مختاری.
    بنده الان در حال حاضر در کبک دانشجو هستم و ترم آینده تمام میشه درسم. حدود ۶ ماه پیش در مونترال CSQ ام رو گرفتم ولی هنوز پرونده فدرال رو باز نکردم.(چون گواهی سو پیشینه ام هنوز از ایران نرسیده)
    میخواستم بدونم در کدام مورد زیراگر محل زندگی ام رو به استان آنتاریو عوض کنم مشکلی نداره از لحاظ مهاجرت.
    -در حین اینکه دانشجو هستم و در حقیقت قبل از باز کردن پرونده فدرال.
    – در حین دانشجویی و بعد از باز کردن پرونده.
    – بعد از اتمام درس گرفتن ویزای کار. (قبلا پرونده فدرال رو باز کرده باشم)
    متشکرم.

  3. Ali
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۶ | #5

    سلام و خسته نباشید خدمت شما آقای مختاری.

    بنده الان در حال حاضر در کبک دانشجو هستم و ترم آینده تمام میشه درسم. حدود ۶ ماه پیش در مونترال CSQ ام رو گرفتم ولی هنوز پرونده فدرال رو باز نکردم.(چون گواهی سو پیشینه ام هنوز از ایران نرسیده)
    میخواستم بدونم در کدام مورد زیراگر محل زندگی ام رو به استان آنتاریو عوض کنم مشکلی نداره از لحاظ مهاجرت.
    -در حین اینکه دانشجو هستم و در حقیقت قبل از باز کردن پرونده فدرال.
    – در حین دانشجویی و بعد از باز کردن پرونده.
    – بعد از اتمام درس گرفتن ویزای کار. (قبلا پرونده فدرال رو باز کرده باشم)
    متشکرم.

  4. osati
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۶ | #7

    با سلام
    من با work permitدر کانادا اقامت دارم به همراه همسر و فرزندم با ویزای visitor ,قصد دارم تقاضای ویزای re-entry برای ورود مجدد آنها را داشته باشم. آیا برای این کار مدارک رو باید به اتاوا ارسال کرد یا آنکارا؟ اگر تجربه مشابه دارید ممنون میشم در اختیار من بگذارید.

  5. رامین
    ۱۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۲۸ | #9

    سلام آقای دکتر عزیز

    برای سال ۲۰۱۵ از چه زمانی باید اقدام نمود ؟ و آیا مدرک زمان هم اول تشکیل پرونده لازم است یا نه ؟ چه زمانی ؟

    مرسی از صبر شما بزرگوار

  6. شکیب
    ۱۸ آذر ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۵ | #11

    من سوالات دیگری هم در این خصوص دارم. ۱-ایا بعد از مجوز یا قبولی در مصاحبه سرمایه گذاری کبک فایل نامبر دوم دریافت میشود؟۲-مدیکال و پلیس هم زمان باهم است؟ ۳-بعد از واریز پول ۳مرحله مدیکال پلیس و ویزا می ماند؟ باتشکر از شما.

  7. Neda
    ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۸ | #13

    سلام آقای مختاری،
    من ویزای اقامتم رو گرفتم و چون اینجا دانشجوام، از دانشگاه ویکتوریا پذیرش فرصت مطالعاتی گرفتم. منتها الان یک کم دو دلم، چون اولا اینکه دیدم دانشگاه از شهر خیلی دوره، و دیگه اینکه دیدم شهر خیلی کوچیک و کم جمعیته و دسترسی به شهرای دیگه مشکله. ظاهرا ایرانی هم توش کمه. ممنون میشم اگه اطلاعاتی راجع به امکانات newcomer ها مثل کلاس هایی که براشون میزارن واینا، و کاریابی تو ویکتوریا دارین بفرمایین لطفا. و اینکه آیا توصیه میکنین که کسی که میخواد بیاد کانادا لند کنه از ویکتوریا شروع کنه؟
    راهنمایی شما خیلی میتونه کمک کنه.
    ممنونم و موفق باشین.

    • ۹ دی ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۳ | #14

      اولا درس خواندن لزونا در ابتدای ورود کار درستی نیست
      دوما بهتر است از شهرهای بزرگ شروع کنید

  8. شکیب
    ۱۶ آذر ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۱ | #15

    با عرض سلام اقای مختاری همان طور که شما هم در جریان اخذ مجوز برای واریز مبلغ سرمایه گذاری کبک هستید همکارانتان ۵هفته قبل گفتند اخر این هفته(۵هفته پیش) دیگه مجوز میاد اما الان ۵ هفته هم گذشته هیچ خبری نیست و من هم خیلی دلم میخواد این صدور ویزا ما به پاییز و فصل سرما نکشه ممنون میشم خبری در این مورد دارید به ما بفرمایید.

  9. آزاده
    ۱۶ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۷ | #17

    جناب آقای مختاری
    وضعیت من بسیار حاد است. من سه شنبه نامه رد شدن اپلیکیشنم رو دریافت کردم و به دفتر تهران شما زنگ زدم ، گفتم یک وقت مشاوره می خواهم، متاسفانه وقت ندادند و گفتند در وبلاگ مشکلت را مطرح کن ، گفتم من عجله دارم ، گفتند بنویس عجله داری ، زود جواب می دهند. آقای دکتر ۴ روز گذشته و شما هنوز جواب نداده اید، الان در یک سایت دیدم که من ۱۵ روز برای اعتراض وقت دارم. لطفا به من جواب بدید.

  10. فرشته
    ۱۵ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۹ | #19

    سلام مجدد
    به ورشو اعلام کردم امدن برای مصاحبه در ورشو برایم ساده نیست و پیشنهاد آنکارا را دادم جواب داده اند برنامه مصاحبه برای ورشو تنظیم شده و حتما باید اینجا بیایید! به نظر شما عجیب نیست ؟

  11. احمد
    ۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۴ | #21

    با سلام
    بنده فوق لیسانس هوافضا هستم دارای دو ثبت اختراع و یک طرح نرم افزاری ثبت شده نیز دارم و دو جایزه از بنیاد ملی نخبگان دارم می خواستم از دو طریق اقدام کنم یکی از روش startup و دیگری از روش نیروی متخصص کبک سابقه کاری ۱۰ سال است سنم ۴۰ است از کدام روش بهتر است و هزینه startup چقدر است مدرک آیلتس هم ندارم

  12. احمد
    ۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۲ | #22

    با سلام
    بنده فوق لیسانس هوافضا هستم دارای دو ثبت اختراع و یک طرح نرم افزاری ثبت شده نیز دارم و دو جایزه از بنیاد ملی نخبگان دارم می خواستم از دو طریق اقدام کنم یکی از روش startup و دیگری از روش نیروی متخصص کبک سابقه کاری ۱۰ سال است سنم ۴۰ است از کدام روش بهتر است و هزینه startup چقدر است

  13. افسانه
    ۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۳ | #24

    جناب مختاری با سلام
    سوالی از خدمتتان پرسیده بودم که به شرح زیر بوده است:

    “من از موکلین شما می باشم که اخیرا به همراه همسر و فرزندم ویزای کانادا گرفته ام، اما به دلیل شرایط خاص پیش آمده، امکان حضور هر سه نفر ما در کانادا حداقل برای چند سال وجود نخواهد داشت، اما کاملا مصمم به دریافت پاسپورتمان هستیم، می خواستم بدانم که چنانچه همسرم به تنهایی در کانادا حضور داشته باشد و سالهای لازم را سپری کند، آیا بعد از گرفتن پاسپورت می تواند برای من و فرزندم مجددا اقدام نماید یا خیر، لازم به ذکر است که در پرونده ما نفر اصلی همسرم می باشد، ممنونم”
    البته زحمت کشیده و پاسخ داده بودید، می خواستم بدانم که چنانچه یک نفرمان ۴ سال را سپری کند و پاسپورت بگیرد، آیا می تواند به عنوان همسر من، برای من و فرزندش درخواست پاسپورت کند، بدون آنکه ما ۴ سال را سپری کرده باشیم. سپاسگزارم

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۰ | #25

      خیر
      هر کس برای خودش باید زمان لازم را طی کند
      البته بچه های زیر ۱۸ تفاوت دارند

  14. فرشته
    ۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۲ | #26

    سلام و تشکر بابت همه لطفی که دارید
    حدود چهارده ماه بعد از مدیکال ، دعوت به مصاحبه به ورشو شدم. روز و ساعت تعیین کرده اند و گفته اند اگر نیایید بر اساس همان اطلاعات اولیه ارزیابی خواهید شد. با توجه به مشکلات اخذ ویزا از لهستان و اینکه نمی دانم چقدر گرفتن ویزا زمان خواهد برد قصد دارم درخواست کنم به ترکیه بروم.
    ۱- ایا این درخواست شدنی است و قبول می کنند؟
    ۲- صحبت از خانواده نشده ، ایا معمولا تنها متقاضی اصلی به مصاحبه میرود؟
    ۳- در مصاحبه به چه چیزی می خواهند برسند؟ ایا خیلی جدی است ؟
    ۴- ایا اصلا صلاح می دانید به ترکیه بروم یا همان روی ورشو کار کنم؟
    باز هم تشکر

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۸ | #27

      ۱- تنها اگر درخواست ویزای ورشو رد شود بله بنابراین قبل از اقدام برای ورشو درخواست برای آنکارا ندهید
      ۲- بله تنها با شما کار دارند
      ۳- در مورد سوابق کاری و تحصیلی شما می پرسند
      ۴- برای ویزای لهستان اقدام کنید و مراتب درخواست را هم اطلاع دهید

  15. آزاده
    ۱۲ آذر ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۰ | #28

    جناب آقای دکتر مختاری عزیز
    با سلام و احترام ، من یک مشکل بسیار مهم و فوری دارم که تمام زندگی من رو تحت شعاع خودش قرار داده و به شدت نیازمند مشاوره با شما هستم.
    من سال ۲۰۰۷ برای FSW اقدام کرده بودم و جزو بک لاگی بودم که پرونده هامون باطل شد اما از طرف استان انتاریو پذیرفته شدم و تمام مراحل کارم انجام شده بود و منتظر صدور پی آر بودم که به برنامه Quality Assurance استان انتاریو برخورد کرد و متوقف شد. متآسفانه دیروز یک نامه از استان انتاریو دریافت کردم که در مرور پرونده شما مشخص شده که شما آیلتس ۶ شدید در حالی که ۶/۵ باید می بودید و به همین دلیل ما شما رو رد می کنیم و به CIC هم گفتیم که دیگه شما رو ساپورت نمی کنیم.
    آقای دکتر من به خاطر مهاجرت ، مجبور شدم خیلی تصمیم های مهمی توی زندگیم بگیرم که بطور نمونه یکیش بازنشستگی پیش از موعده و همینطور گذشتن از حق و حقوقم برای اینکه بتونم طلاق بگیرم( همسر سابقم من رو ممنوع الخروج کرده بود و من نیازمند پاسپورت بودم)و … حالا با این بی رحمی و ظلمی که اینها در حق من کردند نمی دونم چکار کنم. لازم به ذکره که انتاریو نمره ایلتس من رو با ارفاق قبول کرده بود و اگه این برنامه QA نبود ، الان من در کانادا بودم. توی سایت هنوز وضعیت پرونده من in process هست و withdrawn نشده ، من ایمیل دادم بهشون که حاضرم آیلتس امتحان بدم و حتی ۷ بگیرم اما امیذوار نیستم به موافقتشون. لطفا من رو سریعآ راهنمائی کنید و اگر با گرفتن وکیل کارم درست می شه ، لطفا خودتون وکالت من رو به عهده بگیرید. خیلی ممنون می شم و خواهش می کنم بهم زود جواب بدید.

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۵:۵۳ | #29

      خوشحال خواهم شد کمک کنم
      به دفتر تهران مراجعه کنید با خانم امیریان صحبت کنید ۲۲۰۲۵۰۸۴

  16. راحله
    ۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۷ | #30

    سلام آقای مختاری

    وقت بخیر

    من نامه ارسال آپدیت مدراک گرفتم . آیا همه مدارکم باید به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه هم برسه یاخیر.
    دوم اینکه در نامه آپدیت شماره فرم خاصی در انکس آ ذکر نشده و در در انکس بی شماره A-1520-AF ذکر شده. دقیقا چه فرم هایی باید پر بشه؟ رشته من مهندسی کامیپیوتر نرم افزار هست.

  17. مری خ
    ۱۱ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۱ | #32

    با سلام
    کلیه مدارک من جهت اقدام از طریق نیروی کار۲۰۱۴ آماده است ولی به دلیل مشکلاتی در روند ترجمه و پست گزارش WES آخر دسامبر آماده خواهد شد. آیا با توجه به اینکه آخرین مهلت آخر دسامبر است این امکان وجود دارد که مدارک آماده را ارسال کنم وگزارش ECA را دیرتر بفرستم.
    با تشکر

  18. سیاوش
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۹ | #34

    سلام جناب مختاری
    من و همسر سابقم، چند سال پیش موفق به اخذ ویزا و مهاجرت شدیم. متاسفانه بعد از گذشتن چند ماه و گرفتن پی آر، مشکلی برای بنده ایجاد شد که مجبور به بازگشت به ایران شدم و به دلیل پیچیده شدن مشکل، موفق به بازگشت مجدد نشدم. همسرم بنده را در بازگشت همراهی نکرد و بعد از گذشت چند ماه، گفت حاضر به بازگشت نیست حتی به قیمت جدایی. در نهایت نیز، همین اتفاق افتاد و از بنده جدا شد. بنده هم پس از جدایی، زندگی جدیدی رو شروع کردم و ازدواج دیگری انجام دادم.
    حالا که مشکلم حل شده و امکان مهاجرت رو دارم، سوالم اینه که در حال حاضر و با همسر جدیدم و بعد گذشت بیش از سه سال از گرفتن اون ویزا، آیا می توانم همون پرونده رو ادامه بدم و از این کارت پی آر استفاده کنم یا کلا باید پرونده جدیدی رو آغاز کنم و این کارت رو هم دور بندازم؟
    با تشکر از شما

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۱ | #35

      شما اقامت دایم را هنوز دارید
      باید به کانادا بیایید و برای همسرتان اقدام کنید

      البته نیازمند مشاوره دقیق هستید با توجه به عدم حضور طولانی
      ایمیل بزنید info @ parscanada . com

  19. ندا
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۱۴:۱۳ | #36

    با عرض سلام
    سه سال قبل برای مهاجرت به کبک از طریق skill workers همراه همسر و فرزندانم اقدام کردم. متقاضی اصلی خودم هستم (شش امتیازی). دو ماه پیش نامه آپدیت مدارک آمد. همگی را تهیه و با مهر دارالترجمه ،دادگستری و وزارت خارجه فرستادم. متوجه نشده بودم که مهر دفترخانه هم میخواهند. بعد از ۴۰ روز ایمیل ریجکت شدن پرونده ام آمد.
    آیا راهی برای درخواست بازنگری وجود دارد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

  20. مقدم
    ۱۰ آذر ۱۳۹۳ در ۰۹:۵۶ | #38

    سلام جناب آقای مختاری
    من برای fsw 2014 اقدام کردم و فایل نامبرم را هم گرفتم تا ۱۰ روز دیگه مدارک ارسال به ویزاافیس پاریس میشه و aor می گیرم…من دو سال پیش از ویزای دانشجویی آمریکا رد شدم و شوهرم هم با بند ۵۰۱ کار در حوزه نفت و گاز رد شد…ولی تو فرم IMM5669 اعلام نکردم و سوال مربوط به REFUSED ADMISSION OR ORDERED TO LEAVE را NO زدم….الان فهمیدم که می گن اطلاعات امریکا با کانادا SHARE میشه …به نظرتون چکار کنم ؟؟؟
    آیا الان اعلام کنم و ایمیل به ویزا افیس پاریس بزنم ؟
    منتطر باشم که بعد ا ز گرفتن AOR ایمیل بزنم بگم فراموش کردم ؟؟؟
    یا اینکه کلا نگم ؟؟؟؟
    میشه کمکم کنید.خیلی خیلی نگرانم.

  21. نیلوفر
    ۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۶ | #40

    با سلام
    من برای فدرال اقدام کرده ام.اخیرا که CPR برام اومده محل لندینگ ونکوور درج شده.ولی تمایل دارم تو تورنتو لند کنم و مستقر بشم.ایا حتما باید تو ونکوور لند کنم ؟

  22. رضایی
    ۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۵ | #42

    جناب آقای مختاری
    با عرض پوزش از سوال مجدد
    خود سی اس کیو ها( چه فدرال چه نسخه خودم) توسط مصاحبه کننده امضا نشده است. آیا این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند؟

  23. رضایی
    ۹ آذر ۱۳۹۳ در ۰۶:۰۷ | #44

    جناب آقای مختاری
    با عرض سلام
    من اخیرا سی اس کیو خود را از طریق پست دریافت نموده ام. نامه همراه سی اس کیو توسط آفیسر امضا شده ولی خود نسخه های سی اس کیو امضا نشده است. آیا میتوانم نسخه فدرال را به همین صورت به همراه سایر مدارک ارسال کنم یا باید اقدام دیگری انجام دهم؟
    با تشکر

  24. شکیب
    ۷ آذر ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۲ | #46

    سلام اقای دکتر مختاری ایا شما خبری از واریز مبلغ سرمایه گذاری کبک دارید؟۱ماه پیش به ما گفتن ۱هفته دیگه میاد اما الان ۴ هفته گذشته که خبری نیست.

  25. فرشته
    ۶ آذر ۱۳۹۳ در ۰۸:۲۳ | #48

    سلام و تشکر فراوان
    پرونده ما در ورشو مدتهاست در جریان است و تقریبا یک سال و دو ماه هم از مدیکال ما گذشته. در پاسخ به ایی میل ما گفته اند در مراحل پایانی Background Check هستیم با این حال تاکید کرده اند که اعتبار مدیکال کل خانواده منقضی شده است. نوشته اند از دفتر مدیکال مربوطه درخواست تمدید خواهند کرد و اگر موافقت شود اعتبار مدیکال و ویزا یک سال دیگر تمدید خواهد شد. اگر زحمتی نیست لطف کنید بفرمائید:
    ۱- مبنای موافقت یا مخالفت با درخواست تمدید اعتبار مدیکال چیست؟
    ۲- آیا ما هم شانس تمدید خواهیم داشت یا در نهایت مجبور خواهیم شد یک بار دیگر مدیکال بدهیم؟
    ۳- قبلا فرموده بودید اعتبار اولیه مدیکال یک سال و بعد تا شش ماه قابل تمدید است ماجرای یک سال که الان خودشان گفته اند چیست؟

    از وقت و حوصله شما واقعا ممنونم.

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۴۱ | #49

      ۱- با همه موافقت می شود مورد خلاف ندیده ام
      ۲- خیر تا دوسال مشکلی نیست
      ۳- ۱۸ ماه بسیار عادی است ولی تا ۲۴ ماه هم اعتبار می دهند به مدیکال

  26. نرمین
    ۶ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۰ | #50

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    فامیلی من شیری زاده است که در پاسپورت به صورت چسبیده SHIRIZADEH نوشته شده است ولی در مدارک به صورت جدا SHIRI ZADEH ترجمه شده است. آیا این مورد از نظر اداره مهاجرت اشکالی خواهد داشت؟ من فرم ها را با کدام فرمت پر کنم؟ SHIRIZADEH یا SHIRI ZADEH

  27. شراره
    ۴ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۵ | #52

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من قصد اقدام برای فدرال ۲۰۱۴ رو دارم و مدارکم توسط WES ارزیابی شده و آماده هستند. صرفاً در مورد گواهی تمکن مالی دچار مشکل هستم. میخواستم بدونم اگه صرفاً موجودی ارائه کنیم قابل قبول هست؟ و آیا امکانش هست که موقع آپدیت یا در هر مرحله دیگه ای گردش ۶ ماهه از ما خواسته بشه؟ چون من امکان این رو ندارم که ۶ ماه این پول رو توی حسابم نگهدارم. ضمناً آیا الان برای اقدام کردن دیر نیست؟ با توجه به اینکه کد رشته من ۲۱۳۱ هستش و فعلاً حدود ۳۰۰ پرونده رو نشون میده؟ آیا ممکنه تا دو هفته دیگه که من تمام مدارکم رو آماده کرده و ارسال کنم دیر بشه و پر بشه ظرفیت؟
    از وقتی که اختصاص میدین نهایت تشکر رو دارم.

  28. جلال سلیمان نزاد
    ۳ آذر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۷ | #54

    با عرض سلام خدمت دکتر عزیز من یه جر لوله کشی گاز خانگی هستم و ۲۶ سال سنمه و ۸ سال مشغول این کار هستم ودر کارم هم خیلی حرفه ای هستم ولی سابقه کار ندارم وحتما تا سال اینده امتحان تافل هم خواهم داد وقصد مهاجرت به استرالیا را دارم وایا درامد شغلمان در انجا خوب است و میتونم ویزای کار بگیرم و تشکر میکنم کمکم کنید با سپاس

  29. shahin
    ۱ آذر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۳ | #56

    با سلام مجدد خدمت شما انسان بزرگوار که با راهنمایی های بی شایبه خود موجب قوت قلب بسیاری از هموطنان عزیزمان که قصد مهاجرت دارند می شوید. مشکل بنده شبیه مشکلی است که سرکارخانم فرشته در پیام شماره #۴۲۷۶ عنوان کرده اند و البته بنده نیز با بیانی دیگر قبلا سوال کرده بودم و جوابی مشابه را زحمت کشیده بودید.
    اما پرسش الان بنده اینست که اگر بخواهیم به سفارت ایمیل بزنیم درخواستمان چگونه باشد: آیا فقط سوال کنیم پرونده در چه وضعیتی است؟ یا درخواست کنیم Status Update بفرستند؟ یا مستقیما درخواست کنیم بعد از گذشت نزدیک به یکسال از مدیکال و ۳ ماه از نامه final reminder منتظر مرحله پاس ریکویست هستیم؟ و یا سوالاتی از این قبیل.

    باز هم نمیدانم چگونه از شما سپاسگذاری نمایم. با تشکر.

  30. افسانه
    ۳۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۲ | #58

    با سلام
    من از موکلین شما می باشم که اخیرا به همراه همسر و فرزندم ویزای کانادا گرفته ام، اما به دلیل شرایط خاص پیش آمده، امکان حضور هر سه نفر ما در کانادا حداقل برای چند سال وجود نخواهد داشت، اما کاملا مصمم به دریافت پاسپورتمان هستیم، می خواستم بدانم که چنانچه همسرم به تنهایی در کانادا حضور داشته باشد و سالهای لازم را سپری کند، آیا بعد از گرفتن پاسپورت می تواند برای من و فرزندم مجددا اقدام نماید یا خیر، لازم به ذکر است که در پرونده ما نفر اصلی همسرم می باشد، ممنونم

  31. mohammad bozorgi
    ۲۸ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۱۶ | #60

    دکتر مختاری عزیز سلام
    اگر کسی در پروسه مهاجرت به کانادا ریجکت بشه (فرضا پس از دادن مدیکال و در مراحل اخر بخاطر security و …)، و فرضا در lottery امریکا بعدا قبول بشه، ایا امکان ریجکت شدنش در امریکا هم هست یا ربطی بهم نداره؟

    ممنون از وقتی که می گذارین

  32. مرجان
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۲۲:۳۵ | #62

    با سلام و خسته نباشید
    من و همسرم و پسرم دارای کارت اقامت دایم کاناداهستیم منتها فرزند دوم خود را سه ماه پیش در ایران به دنیا اوردم
    ۱- آیا برای گرفتن کارت اقامت برای فرزند دوم باید در کانادا حضور داشته باشیم
    ۲- اگر لازم است در این صورت می توانم با گرفتن ویزای توریستی همگی به کانادا برگشته و اقدام نماییم.
    ۳- اعتبار ویزای توریستی برای نوزادمان حداکثر چه مدت می تواند باشد و ایا سند ساپورت مالی لازم است و ایا باید به اسم خود او باشد.

  33. علیرضا
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۰ | #64

    با سلام
    من و همسرم متقاضی اسکیل ورکر کبک هستیم
    درتاریخ ۱۳می ۲۰۱۴ فایل نامبرمون صادرشده
    میخواستم بدونم امکان پذیرش وکالت پرونده ازاین مرحله وجود دارد؟

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۱ | #65

      بله می توانید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان در این مورد صحبت کنید ۲۲۰۲۵۰۸۴

  34. آذر
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۸ | #66

    با سلام و احترام
    من برای FSW میخوام اقدام کنم. (طبق قوانین می ۲۰۱۴)
    ۱: برای ارائه مدارک برای اثبات داشتن خویشاوند در کانادا آیا باید مدارک انگلیسی آنها نیز کپی برابر اصل شود؟
    ۲:ایا اگر بیش از یک نفر خویشاوند درجه یک در کانادا داشته باشم باید مدارک همه آنها را بفرستم، یا یک نفر کافی است؟ (Proof of Status/relationship/residency)
    ۳:برای گواهی صورت حساب بانک، ذکر مبلغ موجودی کافی است یا گردش حساب نیز باید داشته باشد؟
    ۴:برای واریز مبلغ درخواستی از طریق credit card در فرم ۵۶۲۰ اگر اسکن امضا باشد مورد قبول است؟

    با تشکر

    • ۸ آذر ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۳ | #67

      پاسخ داده ام قبلا

      ۱- خیر
      ۲- خیر یک نفر کافی است
      ۳- پرینت ۶ ماهه
      ۴- خیر باید امضا اصل باشد

  35. نغمه
    ۲۶ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۳۷ | #68

    جناب دکتر مختاری با عرض سلام
    پروندهی skilled worker در فدرال داشتم که حدودا در ماه فوریه سال گذشته با توجه به اینکه تمام مراحل را تا صدور ویزا گذرانده بودیم مردود شد به عالت اینکه افسر قانع نشده بود که بستگان من در کانادا هستند(اگر خاطرتون باشه همان زمان به شما ایمیل زدم و ازتون راهنمایی گرفتم) ما بلافاصله مراحل درخواست تجدید نظر را طی کردیم و دادگاه در نهم اکتبر تشکیل شد و قاضی به روند کار افسر ایراد گرفت و نهایتا اداره immigration تصمیم به بازکردن مجدد پرونده گرفتند و پرونده را به افسر دیگری دادند. ما بلافاصله ادرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل جدید را بهشون معرفی کردیم و تنها جوابی که داشتیم automatic confirmationبوده و هنوز هیچی تماسی با ما گرفته نشده یک باردیگر هم ایمیل زدیم و خواستیم که application status ما را در وب سایت آپدیت کنند ولی هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده. آیا به نظر شما تا کی منطقی است که منتظر بمانیم و جه کاری می توانیم انجام بدهیم ؟ آیا ممکن است بازنگری با مشکل مواجه بشود؟
    ممنون از توجه و راهنمایهای شما

  36. رضا
    ۲۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۳ | #70

    @علی مختاری

    رضا :
    با درود و تشکر از راهنمایی های همیشگی شما،
    جناب دکتر مختاری، الآن مدت زمان زیادیه که آنکارا هیچ ویزایی برای اسکیلد ورکر های پاریس و خود آنکارا صادر نکرده.
    می خدواستم بدونم آیا شما در این زمینه پیگیری انجام دادید یا خبری از برنامشون دارید ؟
    ممنون

    ببخشید جناب دکتر

    منظور من اسکیلد ورکر های کبک بود که با توجه به صفحه نامه های دریافتی، مدت زمان زیادی است که آنکارا برای این گروه ویزا صادر نکرده.

    ممنون

  37. معین
    ۲۵ آبان ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۴ | #72

    با سلام،
    اینجانب در حال پر کردن فرم های فدرال بعد از دریافت csq هستم. سفر ۲۰ روزه کاری به ترکیه داشتم که به شغل فعلیم مربوط نمیشه. آیا عنوان کردن این سفر بعنوان توریستی مشکلی ایجاد می کند؟ با توجه به مدت ۲۰ روز و اینکه در طول مدت این سفر، شغل دیگری در ایران داشته ام.
    بسیار ممنون

  38. علی
    ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۸:۴۹ | #74

    با سلام و عرض ادب حضور جناب دکتر مختاری
    ۲۲ سپتامبر ارزیابی مدرک دانشگاهی تمام و ارسال شده ولی هنوز از طرف WES از طریق پست معمولی به دستمان نرسیده
    با توجه به اینکه به پایان سال ۲۰۱۴ مدت کمی مانده و زمانمان بسیار کم است، لطفا راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

  39. فرشته
    ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۰۷:۵۰ | #76

    با سلام و تشکر بابت وقت و حوصله حضرتعالی ،
    از روزی که مدیکال ما انجام شد و مدارک دیگر درخواست و ارسال شد دقیقا یک سال و یک ماه می گذرد اما خبری از درخواست گذرنامه نشده است آیا هنوز هم می توان گفت همه چیز طبیعی است و زیاد دیر نشده است؟ دو سه ماه پیش ایی میل دادیم اما جوابی ندادند آیا لازم است برای پیگیری مجدد باز هم ایی میل بفرستیم؟ با این شرایط ، مدیکال که اعتبارش هجده ماهه است اما آیا مدارکی را که اعتبارشان یک ساله بود مثل عدم سوء پیشینه مجددا از ما درخواست خواهند کرد؟ و اگر احتمالا ویزا این روزها آمد ، اعتبارش بر اساس تجربه شما حدودا چقدر خواهد بود؟
    برای شما موفقیت روزافزون و سلامتی آرزو می کنم.

  40. ملیحه
    ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۹ | #78

    سلام. من رشته ام ۶ امتیازی است. فایل نامب۲۰۱۳ /۰۱/۰۷ گرفتم. مدارک زبان فرانسه و انگلیسی۷ و ۷٫۵ و b2b2 قبل از گرفتن فایل نامبر ارایه کردم. هنوز نامه ای بری آپ دیت دیافت نکرده ام. ولی تاریخ انقضا مدارکم تمام شده. آیا بایستی برای آپدیت یا مصاحبه دوباره امتحان دهم و مدرک به روز بگیرم. با تشکر از شما.

  41. علی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۱ | #80

    با سلام و عرض ادب حضور جناب دکتر مختاری
    ۲۲ سپتامبر ارزیابی مدرک دانشگاهی تمام و ارسال شده ولی هنوز از طرف WES از طریق پست معمولی به دستمان نرسیده
    با توجه به اینکه به پایان سال ۲۰۱۴ مدت کمی مانده و زمانمان بسیار کم است، لطفا راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۰ | #81

      چه عرض کنم
      کاری نمی توان کرد
      در مورد موکلین ما مکاتبات با دفتر مونترآل می شود و زمان زیادی نمی برد برای دریافت آن

  42. مائده
    ۲۲ آبان ۱۳۹۳ در ۰۶:۴۸ | #82

    باسلام
    همسرم ویزای مولتیبل کانادا دارد ومیخواهد به کانادا برود وبرای همیشه انجا بماند …همسرم از همسر سابق خود جداشده وما مدت دوسال است ازدواج کردیم من ویزایی ندارم ..فرزندان او درکانادازندگی میکنند وبرای من دعوت نامه نمیدهند من ۲۰ سال اختلاف سن هم دارم .ایا امکان دارد بعداز رفتن همسرم من به اوملحق شوم؟چگونه میسر میشود؟چقد زمان میبرد که اواز طریق کار برایم ویزا بفرستد؟من تخصصی ندارم .ایا میتواند مرااسبانسر کند؟ ممنون از شما

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۲ | #83

      ویاز مولتیپل دارد یعنی به عنوان ویزیتور به کانادا می رود پس نمی تواند بیش از ۶ ماه بماند. ماندنش برای همیشه غیرقانونی است

      ایشان برای شما هم نمی تواند کاری انجام بدهد مگر اینکه به طریقی پی آر شود و بعدا شما را اسپانسر کند

  43. ali vakili
    ۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۲۳:۴۸ | #84

    سلام و خسته نباشید
    من و همسرم کارت پی آر داریم و اکنون در تورنتو هستیم تا بتوانیم کارتمان را تمدید کنید. فرزند ما چند ماه پیش ایران به دنیا آمد.برای آوردنش و اقدام برای پی آر او به کجا باید مراجعه کنیم؟ در سایت CIC مطلبی پیدا نکردم جز اسپانسرشیپ. آیا از ایران هم میتوان اقدام کرد؟

    ممنون

  44. Negar
    ۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۲۱:۰۱ | #86

    سلام آقای دکتر
    امیدوارم خوب و سرزنده باشید
    در مورد تمکن مالی در روش اسکیل ورکر فدرال سوالی داشتم.
    بنده خوشبختانه مبلغ مورد نظر را دارا میباشم اما این پول در دو حساب جداگانه ولی در یک شعبه میباشد.

    بنده دو حصاب در یک شعبه از بانک ملی دارم که هر کدام بیست ملیون تومان موجودی دارد. سوال اینجاست که آیا این مورد مشکلی برایم ایجاد نمیکند؟ به دلیلی که قابل ذکر نیست نمی توانم مبالغ این دو حساب را یکی کنم.
    یکی از کارکنان بانک به بنده گفت که در فرم گردش مالی میتوان هر دو حصاب و موجودی آنها را لیست کرد.

    با تشکر فراوان

  45. شیدا
    ۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۳ | #88

    وقت بخیر جناب مختاری

    بتازگی سایت شما رو از دوستان معرفی کردند و میبینم که خیلی با حوصله به پرسشها پاسخ دادید.
    واقعا جای سپاس داره..
    میخواستم از شما سوالی بپرسم..من و همسرم ۲۰۱۳ برای کبک اسکیل ورکر اقدام کردیم .من مین پرونده هستم(کاردان مکانیک و کارشناس صنایع هستم).تمام مدارک را کامل ارسال کریدم .
    ۳ ماه پیش درخواست آپدیت کل مدارک را ازما کردند ماهم اینکار را کردیم.
    متاسفانه فراموش کردم ریز نمرات رشته دوم کارشناسی را (که رشته اصلی در پرونده هم نبود) ارائه دهم. نامه ریجکت برایم امد. طبق توصیه وکیل ظرف ۲هفته سریعا تکمیل و ارسال کردم .هنوز بعد از ۲ ماه جوابی نیامده است. نظر شما درمورد نتیجه پرونده چیست ؟
    از شکیبایی شما ممنونم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۵ | #89

      متاسفانه انصاف و عدالت در کبک نیست و پرونده ها باز نگری نمی شوند

      وقت خود را تلف نکنید و به فکر اقدام مجدد باشید

      فرم ارزیابی را در سایت ما تکمیل کنید و مایل بودید با مجموعه ما وارد قرارداد شوید

      http://canpars.ca/assessment.aspx?language=fa-ir

  46. lمریم
    ۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۲ | #90

    جناب آقای دکتر مختاری

    باسلام. من می خواستم اگر لطف کنید با شما مشاوره داشته باشم. برای یک دادگاه که در تورنتو انجام می شود. لطفا من را راهنمایی کنید

  47. سيامك
    ۲۱ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۱ | #92

    جناب دکتر با سلام
    برای پیگیری و تسریع در صدور pr به چه مرجعی باید نامه نوشت
    ممنون شما

  48. همراز
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۸ | #94

    با سلام و خسته نباشید
    این موضوع آپدیت مدارک که برای خیلی ها پیش اومده و باید تقریبا ۹۰% مدارکی که قبلا فرستاده بودند را ترجمه کنند و بفرستند ..برای من و چند نفر از دوستانم مشکل ساز شده ..چون هر دارالترجمه یک مدل جواب می دهد و در فروم ها یک چیز دیگه …
    مزاحم شما شدم که دقیق از شما که در این زمینه حرفه ای هستید راهنمایی بگیرم ..خیلی سپاسگذارم

    ۱- آیا ترجمه رسمی ۳ سال پیش مربوط به ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی با مهر دادگستری و خارجه , الان قابل قبول است ؟ یا حتما باید دوباره ریز نمرات را به امضا سازمان کل آموزش و پرورش برسونیم و مجددا ترجمه و مهر بشه ؟
    ۲- آیا گواهی کار ترجمه شده ۳ سال پیش با مهر و امضا دادگستری و خارجه , قابل قبول است برای آپدیت مدارک یا این هم دوباره باید ترجمه شود ؟
    (چون در این مورد دارالترجمه اعتقاد داره اعتبار مدارک نهایتا ۱ سال ارزشمند است و الان این مدارک معتبر نیست !!!!!!! چون مثلا ریز نمرات حتما برای آپدیت باید مهر سازمان کل آموزش و پرورش را بگیرد و این یک تغییر در اصل مدرک به حساب می آید )))

    ۳-آیا علاوه بر این مهر و امضا ها باید همه مدارک با کپی ها به دفترخانه اسناد رسمی برده و مهر شوند ؟؟؟؟

    ۴-سابقه کار ۵ سال قبل از تاریخ فایل نامبر را از ما خواسته … درصورتی که بعد از تاریخ فایل نامبر سابقه معتبر تر و بهتری موجود است (یعنی ۳ سال اخیر)… به نظر شما این سوابق رو هم بفرستیم یا فقط همان ۵ سال قبل از تاریخ فایل نامبر که گفته ؟؟؟

    ۵- کپی برابر اصل همه مدارک باید مهر دارالترجمه داشته باشد؟ بعلاوه مهر دفترخانه و دادگستری و …؟؟؟

    خیلی سپاسگذارم (از طرف من ۴ نفر از دوستان با شرایط من )

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۳۹ | #95

      ۱- قابل قبول است
      ۲- اگر در مورد همان سه سال پیش است و قرار نبوده از نظر محتوایی آپدیت شود ایراد ندارد
      ۳- بله همه کپی های مدارک باید برابر اصل شود در دفترخانه
      ۴- همه را بفرستید
      ۵- کپی برابر اصل باید در دفترخانه انجام شود نه دارالترجمه

  49. رضا
    ۲۰ آبان ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۹ | #96

    با درود و تشکر از راهنمایی های همیشگی شما،

    جناب دکتر مختاری، الآن مدت زمان زیادیه که آنکارا هیچ ویزایی برای اسکیلد ورکر های پاریس و خود آنکارا صادر نکرده.
    می خدواستم بدونم آیا شما در این زمینه پیگیری انجام دادید یا خبری از برنامشون دارید ؟

    ممنون

  50. عاطفه
    ۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۷ | #98

    سلام و عرض ادب ، من از موکلین خودتون هستم . ممنون میشم به سوالات من پاسخ بدین

    من و همسرم چند ماهی است که ویزا دریافت کردیم ولی هنوز نتونستیم لندینگ کنیم ، آیا برای لندینگ کردن تاریخ ویزا ارجحیت داره به تاریخ مدیکال ؟ چون ویزای ما تا فروردین معتبر است ولی مدیکالمون بهمن ماه بوده

    تمدید ویزا چه شرایطی داره ؟ واگه نشه تمدید کرد وما فقط چند روز برای لندینگ وارد کانادا بشیم ، برای دریافت کارت PR میتونیم از شما کمک بگیریم؟

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۵ | #99

      ملاک تاریخ انقضای روی ویزای شماست

      به هیچ عنوان تمدید امکان ندارد و باید تا قبل از آن تاریخ وارد کانادا بشوید

      بله می توانید بروید لند کنید و برگردید بعدا بروید

      خدمات پس از ورود ما هم برای کمک به شما در دسترس است

      با دفتر تهران در تماس باشید

برگه نظرات
1 44 45 46 47 48 56 175
  1. بدون بازتاب