چگونگی طرح سوالات در این وبلاگ

 

این وبلاگ آمادگی دارد سوالات متقاضیان مهاجرت را به طور محدود پاسخ گوید. البته عزیزانی که موکل من هستند و در ارتباط با پرونده در جریان خود می خواهند مطلبی بگویند و یا سوالی دارند باید حتما از روش ارتباط با دفاتر و یا ارسال ایمیل استفاده کنند و از گذاشتن کامنت در وبلاگ خودداری کنند به این دلیل که اولا وبلاگ وسیله ارتباط رسمی ما نیست و رکورد نمی شود دوم اینکه بنده تعهدی به پاسخگویی فوری ندارم شاید موضوع شما فوری باشد و از همه مهمتر اینکه وبلاگ فضای عمومی است و نمی توان جزییات پرونده شما را در آن مطرح کرد.

پس این وبلاگ برای طرح سوالات غیر موکلین است البته موکلین سوالات غیر مرتبط با پرونده خود را می توانند مطرح کنند.

 

دوستان می توانند به روشهای زیر سوال کنند:

 

۱- در مورد سوالات مرتبط با مطالب زیر همان مطلب در قسمت کامنتها

۲- در مورد سوالاتی که قبلا در مورد آن مطلبی نوشته نشده در کامنت همین مطلبی که هم اکنون می خوانید

۳- تکمیل و ارسال فرم زیر که در این صورت سوال شما و پاسخ آن  اگر قبلا در این وبلاگ مطرح نشده باشد به صورت مطلب جدید نوشته خواهد شد

۴- تنها سوالات کلی پاسخ داده می شود و مواردی که نیاز به صرف وقت و بررسی شرایط ویژه یک فرد دارد امکان پاسخ ندارد.  بنابراین با امکان طرح سوال در این وبلاگ وظیفه مشاور و یا وکیل شما را به عهده نمی گیریم.

 

لطفا در طرح سوالات خود نکات زیر را رعایت کنید:

 

۱- قبل از طرح سوال وبلاگ را برای پاسخ سرچ کنید

۲- حتما فارسی تایپ کنید و یا انگلیسی بنویسید. مطالب فینگلیش حذف می شوند

۳- کوتاه و مختصر بنویسید و سوالات روشن مطرح کنید. 

۴- از همه مهمتر در مورد زمان رسیدگی به پرونده خود نپرسید. سوالی است که با توجه به وضعیت فعلی امکان پاسخ ندارد. در سایت کنپارس صفحه نامه ها ی رسیده کنپارس هر هفته برای راهنمایی دوستان در این زمینه به روز می شود و می توانید پیگیر آن صفحه باشید و پرونده خود را مقایسه کنید.

۵- با توجه به اینکه سوالات غیر موکلین به طور محدود پاسخ خواهد گرفت اگر موکل هستید حتما در سوال اعلام کنید.

 

نام و نام خانوادگی (الزامی)

پست الکترونیک (الزامی)

موضوع

پیغام

  1. امید
    ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۰ | #1

    ممنون از اینکه وقت گذاشتید و جواب من رو دادید . مشکل من اینه که تا حالا کسی به اردن دعوت نشده برای مصاحبه که من از تجربیاتش برای سفر استفاده کنم آیا از بین موکلین شما کسی به اردن دعوت شده که منو راهنمایی کنه ؟ به من گفتن که باید یه مترجم رسمی بگیرم من واقعا به کمک شما دوستان و جناب آقای مختاری نیاز دارم که برای رفتن چیکار کنم اگه کسی تجربه داره خواهش میکنم راهنمایی کنه ممنون میشم

    • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۹ | #2

      متاسفانه ما کسی را برای مصاحبه در اردن نداشته ایم. اگر از مخاطبان سایت کسی در این مورد تجربه ای دارد تقاضا دارم اطلاعات را در همین محل اعلام کند

  2. عليرضا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۸ | #3

    باسلام و تشکر از اینکه وقت می گذارید
    فقط نفرمودید که با شرایطی که دارم چند امتیاز از مدرکم میتونم کسب کنم . ممنون میشم دراین مورد هم من رو راهنمایی کنید . از لطف شما صمیمانه متشکرم .

  3. علیرضا
    ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۱:۴۰ | #5

    سلام آقای مختاری
    از زحمات شما و جوابها و دقت نظرتون متشکریم .
    من نزدیک به سه سال پیش در انگلیس برای مهاجرت بهمراه خانواده اقدام کردم و تمام مراحل مدیکال و … را انجام داده ام.الان سه ماهی هست که آمریکا هستم و بعد از خارج شدن من از انگلیس برای من مدیکال چکینگ دوم به همراه درخواست سابقه پلیس مجدد بعلت اکسپایر شدن قبلیه آمده بود(البته ما دیر متوجه شدیم) .(اگه یادتون باشه)با مشاوره ای که با شما داشتم من برای سفارت کانادا در لندن ایمیلی زدم که من در آمریکا هستم و آدرسم را اعلام کردم(تغییر آدرس) و خواستم تا یا پرونده مرا به آمریکا منتقل کنند یا اگر مشکلی نیست من اینجا مدارک پزشکی را تکمیل کنم بعد از یک ماه که خبری نشد من درخواست خودم و خانواده را برای پلیس انگلبس فرستادم و بعد از سه هفته مدارک پلیس آمد و چندین بار دیگر هم برای سفارت کانادا در لندن ایمیل زدم ولی اصلا جوابی برایم نیامده در دوم اکتبر هم مهلت ارسال مدارکمان تمام شد و حالا تصمیم گرفتم که در نزدیکترین مرکز درمانی که مورد تایید کانادا هست در آمریکا اقدام به گرفتن مدیکال چکینگ کنیم. ولی می خواهم بدانم اول اینکه چون مهلت ارسال مدارک گذشته است من با کجا می توانم تماس بگیرم بجز سفارت کانادا در لندن که اگر قبول می کنند ما مدیکال را ارسال کنیم. دوم اگر من مدارکم را آماده کردم به هر ترتیب فرستادم و بعد آنها اعلام کردند مدارک شما به آمریکا منتقل شده چه کنیم . علت عدم انجام مدیکال تا الان در آمریکا هم همین مورد آخر بود که منتظر بودیم جوابی بیایید همیشه جواب می دادند ولی اینبار اصلا جوابی ارسال نشد .سوم اینکه کجا می شود از سفارت یا آفیسرمان شکایت کنیم تا پرونده ما را بررسی مجدد یا حداقل جوابمان را بدهند اصلا جایی هست ؟
    با تشکر فراوان

    • ۱۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۶ | #6

      مورد عجیبی است البته پرونده ها معمولا منتقل نمی شود و لندن یکی از بدترین ادارات مهاجرت است. می توانید به مدیر مجموعه لندن و یا مدیر برنامه نیروی متخصص فدرال در اتاوا شکایت کنید

  4. bernasha
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۹ | #7

    با سلام و تشکر فراوان از راهنماییهای شما
    من برای نیروی متخصص کبک میخواهم اقدام کنم.آیا برای مصاحبه زمانی را که برای گذشت ۵ سال برای مدرک تحصیلی در نظر میگیرند تا بتوانیم امتیاز رشته را بگیریم زمان را، زمان ارسال مدارک یا زمان صدور فایل نامبر یا زمان را زمان مصاحبه در نظر میگیرند؟ بر فرض اگر کسی موقع صدور فایل نامبر از تاریخ فارغ التحصیلیش کمتر از ۵ سال گذشته باشد ولی در روز مصاحبه مثلا چند ماه بیشتر از ۵ سال از تاریخ فارغ التحصیلیش گذشته باشد افسر کدام زمان را ملاک قرار میدهد؟
    با تشکر فراوان از شما

    • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۳ | #8

      ملاک زمان ثبت پرونده در اداره مهاجرت است. لحظه ای که در اداره مهاجرت وصول و ثبت شده است

  5. امید
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۹ | #9

    با سلام . اول از هر چیزی تشکر می کنم که وقت میزارید و جواب می دهید و دوم اینکه می خواستم اولین نفر که خبردار میشه شما باشید . من حدود ۱۱ ماه است که از طریق اسپانسر شیپ اقدام کرده ام و همسرم سیتی زن کانادا است . من چند روز پیش یه ایمیل برام اومد از سفارت کانادا تو دمشق که برام وقت مصاحبه گذاشته بودن برای اردن . حالا میشفه گفت که سفارت کانادا برای فدرال وقت مصاحبه رو میزاره اردن اگه میشه راهنمایی کنید که من چیکار کنم چون به نظر خودم توی تمام دوستانی که اقدام کرده ایم من اولین نفر باشم برای اردن دعوت شده ام لطف کنید و من رو راهنمایی کنید برای اردن چیکار کنم . با تشکر

    • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۶ | #10

      دوست عزیز ممنون از اطلاع رسانی شما. مصاحبه در مورد پرونده های اسپانسرشیپ به دو دلیل برگزار می شود ۱- مسایل امنیتی ۲- اطمینان از واقعی بودن ازدواج اگر اولی باشد که صادقانه برخورد کنید و در مورد دومی نیز با خود اسنادی که ثابت می کند ازدواج شما واقعی است با خود ببرید مانند سوابق مکاتبات و ارتباطات و نیز آشنایی، عکس های خانوادگی، اسناد سفرهای دو نفره اگر داشته اید و ….

  6. عليرضا
    ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۸ | #11

    با سلام
    میخواستم بپرسم آیا با داشتن دیپلم متوسطه نظام قدیم(۱۲ سال تحصیل) به همراه گواهینامه فنی حرفه ای (برق) با ۱۲۴۵ ساعت آموزش امکان کسب ۲۰ امتیاز از برنامه مهاجرتی نیروی متخصص فدرال را دارم و اگر نه چه امتیازی رو میتونم کسب کنم . باتشکر

  7. ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۰ | #13

    سلام اقای مختاری عزیز….یلدا هستم قبلا هم مزاحم شده بودم برای اقدام مجدد جهت مهاجرت با شرمندگی فراوان ۲ سوال مجدد داشتم
    ۱- در سوالات بالا به دوستی پاسخ داده بودید که اداره مهاجرت از شما خواهد خواست که یکی از دو فایل نامبر را کنسل کنید میخواستم بدانم این سوال در چه مرحله ای خواهد بود با توجه به اینکه من میخواهم در طرح دعوا شرکت کنم مشکلی برای اون دعوای حقوقی پیش نمی اید؟
    ۲- دختر من متولد امریکاست با توجه به این که متولدین امریکا مرکز مهاجرتشون در سوریه نیست(البته دختر من شناسنامه ایرانی هم دارد) برای تسریع کار من میتوانم فعلا برای دخترم اقدام نکنم وقتی ویزای من درست شد برای او اقدام کنم؟
    باز هم ممنون به خاطر توجههتون و در اخر متاسفانه من هنوز بسته طرح دعوا را دریافت نکردم اگر فکر میکنید لازم است به دفتر کنپارس مراجعه کنیم لطفا بفرمایید
    با ارزوی موفقیت برای شما

    • ۱۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۴ | #14

      ۱- خیر معمولا در مرحله رسیدگی نهایی چنین موضوعی مطرح می شود.
      ۲- خیر چنین چیزی ممکن نیست و اگر او را به عنوان غیر همراه در پرونده بیاورید بعدا هرگز امکان بردن او را نخواهید داشت

      بسته طرح دعوا تا صبح پنجشنبه ارسال می شود

  8. الهام
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۳ | #15

    سلام امیدوارم خیلی خوب باشید .ببخشید من بازم یه سوال دارم در ابتدا بابت وقتی که می ذارید کمال تشکر رادارم
    اما سوالم :ما ۱۰ روز پیش یه میل به اداره مهاجرت زدیم و کار مدیکالمون را بعد از گذشت یکسال پیگیری کردیم . اداره مهاجرت در حواب یه میل فرستاد که ما داریم پرونده های ژانویه ۲۰۱۰ را بررسی می کنیم و شمااگه تغییری در مدارکتون دارید برامون ارسال کنید ؟ به نظر میاومد که این میل واسه همه پیگیری ها بطور یکسان ارسال میشه، درسته؟
    به نظر شما چند ماه دیگه حدودا” باید منتظر مدیکالمون باشیم . فایل نامبر فدرال ما ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۰ است و ما از طریق کبک اقدام کردیم
    با کمال احترام
    ارادتمند – الهام

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۸ | #16

      شما تا ۲۴ ماه انتظارتان طبیعی است. کار خاصی هم نمی توانید انجام دهید. بله این ایمیلها فرمت است

  9. reza
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۲ | #17

    با سلام و سپاس از وقتی که برای پاسخگویی میذارید
    با ۶ ماه سابقه بیمه واسه کبک میشه اقدام کرد؟ در ضمن شرکت محل کارم از دادن نامه سابقه کار خودداری میکنه
    ارسال مدرک زبان فرانسه با توجه به فرمهای جدید لازمه؟

    • ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۰ | #18

      بله بدون داشتن سابقه هم به فرض داشتن امتیاز کافی ممکن است. ارسال مدرک زبان فرانسه نیز الزامی نیست

  10. bernasha
    ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۶ | #19

    با سلام
    ممنون از وقتی که میگذارین و پاسخ میدین. من میخواهم برای اقامت نیروی متخصص کبک اقدام کنم چند سوال داشتم.
    ۱-در لیست رشته های امتیاز دار کبک بر فرض رشته آمار که لیسانس آن۱۲ امتیاز دارداگر کسی هم لیسانس آمارو هم فوق لیسانس آمار داشته باشد در صورتی که هر دو مدرک را بفرستد کدام مدرک را ملاک قرار میدهند؟لیسانس آمار یا فوق لیسانس آمار؟
    ۲- در لیست رشته ها لیسانس آمار ۱۲ امتیار دارد حال اگر هم لیسانس آمار و هم فوق لیسانس آمار را بفرستیم با این فرض که هر دو مدرک را در ۵ سال اخیر گرفتیم آیا ۱۲ امتیاز لیسانس رشته آمار را به من میدهند.بعضی ها میگن چون در لیست رشته ها لیسانس آمار ۱۲ امتیاز دارد نه فوق لیسانس آمار و آخرین مدرک شما را ملاک قرار میدهند و آخرین مدرک شما فوق لیسانس است نه لیسانس ۱۲ امتیاز را نمگیرید .ولی من هر دو مدرک لیسانس آمار و فوق لیسانس آمار را دارم و هر دو را در ۵ سال اخیر گرفتم. با این توضیحات من ۱۲ امتیاز رشته آمار را میگیرم؟ کلا در این حالت از تحصیلات( مدرک و رشته) چند امتیاز میگیرم؟
    با تشکر فراوان از شما

  11. ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۷ | #21

    با سلام و احترام

    موارد بالا در مورد اسکیل وورکر کبک بود
    مرسی

  12. ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۶ | #22

    با سلام و احترام

    جناب دکتر مختاری چند سوال داشتم در مورد زمان مصاحبه
    ۱- آیا در زمان مصاحبه اطلاعاتی در مورد وضعیت مالی مناسب به افسر داده شود آیا تاثیر مثبت دارد یا خیر لطفا راهنمایی فرمایید
    ۲- داشتن فرزند دانشجو یکی از رشته های دیمند در ترم اول امتیاز مثبت است؟

    با تشکر
    رضا

  13. bernasha
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۵ | #24

    باسلام
    من میخواهم برای اقامت دائم نیروی متخصص کبک اقدام کنم. یک سوالی داشتم.
    ۱-آیا ممکن است افسر یک خانم مجرد و تنها را که با حجاب به مصاحبه میرود به خاطر حجابش نپذیرد؟ممکن است امتیاز من را کم کند؟
    ۲- بعضی ها میگویند که عکس هایی که میفرستین و سر مصاحبه با افسر بی حجاب بروید که برای مصاحبتون مشکلی پیش نیاید بعد که ویزا گرفتید با حجاب به کبک بروید. آیا این روش خوبیه؟ به نظر شما از نظر قانونی مشکلی نداره؟ آیا این دروغگویی محسوب نمیشود؟
    ۳- آیا این درسته؟ به من میگویند هر چقدر هم امتیاز بالا داشته باشی به خاطر حجاب شما رو افسر قبول نمیکنه؟
    ۴- این درسته که عکسی که میگیریم باید گوشهامون معلوم باشه؟
    با تشکر فراوان از شما

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۴۴ | #25

      ۱- خیر به هیچ وجه اینطور نیست
      ۲- همانگونه که هستید عکس بفرستید به این حرفها گوش ندهید
      ۳- مزخرف می گویند
      ۴- منظور عکس گرفتن از روبروست برای با حجابها قرص کامل صورت کافی است

  14. امید
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۰ | #26

    با سلام و احترام
    آقای دکتر من قبلا با شما مشکلم را در میان گذاشته ام و شما لطف فرمودید و مرا کمی راهنمایی کردید.اما مشکل من هنوز پابرجاست.می خواستم بدونم آیا می توانم از کمک شما و موسسه تان در ادامه ی پرونده ام بهره ببرم؟
    با سپاس فراوان

    • ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۵۸ | #27

      در پاسخ قبلی تصریح داشتم به دفتر مراجعه کنید. هفته آینده از دفتر من در تهران وقتی بخواهید با هم صحبت کنیم لطف کنید مدارک دریافت شده از اداره مهاجرت کبک را نیز بیاورید

  15. nazanin
    ۸ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۵ | #28

    Dear dr. Mokhtari,
    I am writing to ask your advice about my case. I have applied for immigration as skilled worker through the law of 2010 of Federal. I have sent my application in Aug 2010 and last month I got an email from Warsaw to send them my medical examination and I sent them but in that email they emphasized that I am not waved for interview. I have 2 question 1)according to your experience and a lot of files that you had for your client who applied after 2010 what is the probability for inviting me for interview?(I have read your answers that it depends to officer but

    I just want to ask about your prediction)through your experience

    ۲)The company that I got my work experience from and where i was working went broke I am working in another company right now, what should I do ? would you mind giving me some advice to overcome this problem? I am worry about it what would happen if they search about my job experience and they get to no where what preventive measurement should I take?
    May I take this chance to thank you in advance for paying attention to my letter,
    Whit regards ,
    Nazanin

    • ۹ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۸ | #29

      Dear Nazanin

      They usually send template letters and I guess you did not understand it well. But in any case we had no interview for this category at all except for those with security concerns. the fact that you changed your job is not a problem. I do not think you have to be worried about anything specific.

      Thanks
      ali

  16. علی
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۴ | #30

    من از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کرده ام و در تاریخ ۲۰۱۱ –MAY 14 مدارکم را به سوریه ارسال نمودم. در تاریخ ۲۷ JUN سال جاری یعنی حدود ۴۳ روز بعد یک ایمیل از سوریه دریافت نمودم .در مورد آن چند سوال داشتم .اگر محبت بفرمایید.
    ۱- آیا شماره ای که روی نامه است و با حرف DA شروع شده همان فایل نامبراول است؟
    ۲- آیا باید نامه یی مکتوبی را نیز دریافت کنم ؟
    ۳- تاریخ روی نامه ارسالی که در تاریخ۲۷ JUN برایم MAIL شده Le 28 September 2011 قید شده است دلیل آن چیست ؟ آیا اشتباهی رخ داده و یا این تاریخ مفهوم خاصی را دارد؟ نیاز به مکاتبه دارد ؟

    با تشکر فراوان

    • ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۷ | #31

      ۱- بله
      ۲- نه لزوما
      ۳- متوجه منظور شما نمی شوم ولی احتمال اشتباه منتفی نیست. احتیاج به مکاتبه ندارد شما شماره فایل خود را دارید و منتظر دریافت وقت مصاحبه باشید

  17. داوود
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۵ | #32

    پویا :با سلام وتشکر از محبت شما برای جوابگویی دقیق به سوالاتاقای مختاری ایا راهی یا اعتراض وشکایتی هم برای متقاضییان سرمایه گذاریمیشود انجام داد.خودمن سال۲۰۰۸ از طریق کبک اقدام کردم نوامبر۲۰۰۹۱۲۰۰۰۰$راپرداختم.فایل فدرال رافوریه۲۰۱۰گرفتم هنوز منتظر مدیکال یاهر جواب دیگری هستم.بچه ها دانشجو وبالای۲۲سال هستند.اصلا بخاطرانهااپلایکرده ام.ونگران ازاین همه انتظار!

    چرا این قدر پروسه ی شما طوللانی شده؟ اگر امکان داره دوست دارم از روندد کار شما سوال کنم. ممنون میشوم با اجازه آقای مختاری به من ای مبل بزنید
    davood_medy@yahoo.com
    ممنونم

  18. حمید
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۸ | #33

    علی مختاری :
    ۱- خیر متاسفانه در این زمینه فعالیت انجام نمی دهیم
    ۲- صرف داشتن طرح خیر اما اگر سابقه تجاری و مدیریت دارید می توانید به عنوان کارآفرین اقدام کنید.
    در مورد پرونده فدرال نیز به شکایت ما بپیوندید

    ضمن سلام و تشکر از پاسختان
    می خواستم بدانم برای سابقه تجاری و مدیریت به چه مدارکی احتیاج هست و اینکه آیا شما در وب سایت کنپارس مطلبی در این زمینه دارید؟
    با تشکر فراوان

  19. niloofarkiaeimehr
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۶ | #35

    سلام اقای مختاری عزیز من همیشه مزاحم شما هستم.اگر خاطرتون باشه من پرستاری هستم که زانویه ۲۰۱۱ اقدام کردم وهنوز فایل نامبری دریافت نکردم.طبق فرمایش شما اول مهر فکس زدم به مونترال و دمشق و اسکن فکس رو امروز سوم مهر به مونترال فرستادم.به نظر شما۱- چقدر زمانبره تا جواب بگیرم ۲-ایا در صورت عدم دریافت جواب یه فایل جدید باز کنم۳-ایا با مراجعه حضوری به یکی از دفاتر دمشق یا مونترال بهتر جواب نمی گیرم؟۴-ایا راه دیگه ای وجود داره برای پیگیری؟۵-بعضی از مشاورین معتقدند که احتمالا فایل نامبر دستم نرسیده ومنتظر ایمیل مصاحبه باشم.نمیدونم چکار کنم واقعا سر درگم شدم.بی صبرانه منتظر جواب های شما هستم و ممنون از سایت فوق العاده اتون

  20. حمید
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۹ | #37

    با عرض سلام و خسته نباشید
    با توجه به اینکه تخصص بنده شبکه های صنعتی می باشد، بنده طرحی برای ساخت و تولید مجموعه ای از دستگاههای صنعتی مبتنی بر شبکه های بی سیم دارم. این یک طرح اشتغال زا هست و دستگاههای تولیدی آن می تواند در سراسر دنیا بفروش برسد. بهتر است ساخت و تولید این دستگاهها در خارج از ایران صورت پذیرد لذا درنظر دارم این طرح را با یک شرکت سرمایه گذار یا یک شرکت صنعتی در زمینه بی سیم مطرح نمایم. دو سوال برای بنده پیش آمده است
    ۱) آیا امکان دارد شما بعنوان یک وکیل به بنده در جهت پیدا کردن سرمایه گذار کمک نمایید؟
    ۲) آیا امکانی وجود دارد تا از این طریق برای مهاجرت به کانادا اقدام نمود؟
    لازم به ذکر است بنده در لیست ۳۸ گانه اقدام به مهاجرت نموده ام

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۹ | #38

      ۱- خیر متاسفانه در این زمینه فعالیت انجام نمی دهیم
      ۲- صرف داشتن طرح خیر اما اگر سابقه تجاری و مدیریت دارید می توانید به عنوان کارآفرین اقدام کنید.

      در مورد پرونده فدرال نیز به شکایت ما بپیوندید

  21. پویا
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۶ | #39

    با سلام وتشکر از محبت شما برای جوابگویی دقیق به سوالات
    اقای مختاری ایا راهی یا اعتراض وشکایتی هم برای متقاضییان سرمایه گذاری
    میشود انجام داد.خودمن سال۲۰۰۸ از طریق کبک اقدام کردم نوامبر۲۰۰۹
    ۱۲۰۰۰۰$راپرداختم.فایل فدرال رافوریه۲۰۱۰گرفتم هنوز منتظر مدیکال یا
    هر جواب دیگری هستم.بچه ها دانشجو وبالای۲۲سال هستند.اصلا بخاطرانهااپلای
    کرده ام.ونگران ازاین همه انتظار!

  22. ali
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۴ | #41

    با کمال تشکر وارزوی موفقیت روزافزون برای شما

    @علی مختاری

  23. الهام
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۶ | #42

    سلام
    وقت شمابخیر.از بابت پاسخ کاملی که ارائه فرموده بودید ، بسیار سپاسگزارم.تعریف شما را از یکی از دوستان بسیار صمیمیم که در مونترال زندگی میکنند خیلی شنیده بودم.کاملا” درست گفته بودند . آرزوی موفقیت روز افزون شما را از درگاه خداوند خواهانم
    ارادتمند – الهام

  24. ali
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۴ | #44

    با عرض سلام مجدد ولی من هرچه گشتم جواب شما را نیافتم اگر امکان داره مجدد لطف کنید پاسخ بدهید باکمال تشکر@علی مختاری

  25. علیرضا
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۹ | #46

    با تشکر فراوان از راهنماییهای شما جناب آقای دکتر مختاری که مفیدترین و جامعترین اطلاعات را در اختیار هموطنان خود می گذارید،
    – آیا در نتایج آزمایشات مدیکال وجود فشارخون بالا مشکلی می باشد؟
    – بجز بیماریهای واگیردار آیا بیماری های دیگر مشکل سازند؟ (W.B.C بالا که پزشک مدیکال هم به پزشک دیگری ارجاع نداد)
    – انتفال دفتر فدرال به ورشو در چه زمانی خواهد بود؟
    بسیار سپاسگزارم

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۸ | #47

      لطف دارید
      ۱- تا آنجا که من می دانم فشار خون بالا خود بیماری نیست و علامت مشکلات دیگری است
      ۲-دو نکته برای رد پرونده به دلیل پزشکی مورد توجه است. ۱- بیماری واگیردار و خطرناک است ۲- هزینه های پزشکی فرد به دلیل داشتن بیماری غیر واگیردار از سرانه سالانه هزینه پزشکی کانادایی ها بالاتر است که البته این یکی چاره دارد
      ۳- سوال نا مفهوم است فدرال هم در ورشو دفتر دارد و هم در سوریه و فعلا هم سوریه باز است هر چند سرعت آن کند است

  26. هستی
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۱ | #48

    با سلام و خسته نباشید
    خدمت شما ۲سوال داشتم:
    ۱- من شهریور۸۸ فارغ التحصیل شدم واز مهر۸۸تاکنون ۲سال سابقه کار دارم.آیا کار در دوران تحصیل هم دارای امتیاز است؟و اگر من بخوام گواهی سابقه کار در دوران تحصیلم رو بگیرم باید برای تابستان(تمام وقت)جدا و برای طول سال(پاره وقت) گواهی جدا بگیرم؟یا کلا پاره وقت باشد؟
    ۲-جایی خوندم که رشته معماری(لیسانس)اگر در مدرک با عنوان مهندسی معماری ذکر شده باشد(با توجه به اینکه معماری۰ امتیازی است) زیر شاخه عمران حساب می شود و با ۶ امتیاز!!آیا واقعا اینگونه است؟در اینصورت چه مدارکی باید ارائه شود که ۶ امتیاز رو کسب کنم؟
    ممنون

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۸ | #49

      ۱- بله سابقه کار واقعی امتیاز می گیرد. شما باید واقعیت را منعکس کنید. اینکه چطور سابقه بگیرم بی معنی است.
      ۲- معماری مهندسی نیست و همان عنوان صحیح آن باید ترجمه شود

  27. امید
    ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۵ | #50

    با سلام
    آقای دکتر از اینکه وقت گذاشتید و به سوال من پاسخ دادید بسیار سپاسگزارم. حتمابا دفتر شما تماس می گیرم.

  28. داوود
    ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۹ | #51

    داوود :ادرس ایمیلتون رو بفرمایید

    ضمنا از اصفهان هستم و یک بار با نماینده اصفهانتون صحبت کردم و ایشون هم گفته اند از طریق میل با هاتون در ارتیاط باشم

  29. امید
    ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۹ | #53

    با سلام و احترام
    من و همسرم در گروه کارافرینی کبک سال ۲۰۱۰ اقدام کردیم و تقریبا ۲ ماه قبل برای مصاحبه به مونترال آمدیم اما بعد از ۲ هفته پرونده ی ما علیرغم کسب امتیاز لازم به علت خوب توضیح ندادن ما درباره ی طرح تجاری!!!!و خوب جانیفتادن برای آفیسر رد شد.البته بعداز خواندن متن مصاحبه متوجه شدیم مترجم محترم تمام صحبت های دو طرف را ترجمه نکرده است!!!! در حال حاضر تصمیم به اعتراض وتقاضای مصاحبه ی جدید داریم اما وکیلمان نظر به اقدام مجدد دارند.در صورت امکان می خواستیم نظر شما را بدانیم.آیا امیدی به اعتراض هست؟ با تشکر فراوان

    • ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۳ | #54

      من این سوال را قبلا پاسخ داده ام.

      موضوع مترجم درست است و ما نیز در چند مصاحبه کاملا این موضوع را احساس کرده ایم که خانم مترجم که این روزها همه مصاحبه ها را هم شرکت می کند چندان مسیولانه کار نمی کنند. در مورد میزان موفقیت در زمینه تجدید نظر باید پرونده شما خوانده شود. معمولا شانس قبولی در تجدید نظر در پرونده های تجاری بالاست. اگر مایل بودید مجموعه ما می تواند در این زمینه اقدام کند. در صورت تمایل با خانم بنایی در دفتر تهران هماهنگ کنید و یا با دفتر ما در مونترآل تماس بگیرید. ایمیل هم در اختیار شما هست

  30. داوود
    ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۵ | #55

    سلام وممنون بابت وقتی که برای پاسخگویی قرار میداهید
    ۲۶ ساله دارای مدرک مهندسی مکانیک هستم,در شرکت نفتی مشغول به کار هستم و از نظر صحبت به انگلیسی مشکلی ندارم. مدرک زبان ندارم و فرصت هم برای گرفتنش ندارم. دلم رو یکی کردم, قصد دارم برای ادامه تحصیل به کانادا و ترجیحا به کلگری بروم. حاضرم دوره زبان رو در اونجا بگذرونم و سپس برای فوق لیسانس اقدام کنم و هم زمان برای اقامت کانادا پس از ورود اقدام کنم. میتونید در این زمینه کمک کنید و پذیرش و ویزا های مرتبط رو برام بگیرید. و در کل مبدونم ممکنه گرفتن این ویزا بدون زبان کمی مشکل باشه, اما واقعا فرصت زبان رو ندارم مگر اینکه دیگه واقعا از این جا برم. با دفتر تون صحبت کردم گفتند با شما هم مشورت کنم. منتظر خبرتون هستم. اگه میتونید در این ضمینه کمکم کنید فقط بگید من چه کار کنم
    ضمنا اگه لازم به امتحان برای زبان هست میتونم امتحان بدهم و مدرک ایلتس در حد ۵ را دریافت کنم فقط به منظور اینکه میزان سطح زبان من مشخص بشه و بعد از اون برای تکمیل این سطح زیان در کانادا ادامه بدهم.

    • ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۵ | #56

      با سطح زبان ۵ می توانید پذیرش بگیرید ضمن اینکه باید معدل بالایی هم داشته باشید. در هر صورت با مشخصات کاملتر ایمیل بزنید تا کارشناس مربوطه با شما تماس بگیرد

  31. داوود
    ۱ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۱ | #57

    سلام وممنون بابت وقتی که برای پاسخگویی قرار میداهید
    ۲۶ ساله دارای مدرک مهندسی مکانیک هستم,در شرکت نفتی مشغول به کار هستم و از نظر صحبت به انگلیسی مشکلی ندارم. مدرک زبان ندارم و فرصت هم برای گرفتنش ندارم. دلم رو یکی کردم, قصد دارم برای ادامه تحصیل به کانادا و ترجیحا به کلگری بروم. حاضرم دوره زبان رو در اونجا بگذرونم و سپس برای فوق لیسانس اقدام کنم و هم زمان برای اقامت کانادا پس از ورود اقدام کنم. میتونید در این زمینه کمک کنید و پذیرش و ویزا های مرتبط رو برام بگیرید. و در کل مبدونم ممکنه گرفتن این ویزا بدون زبان کمی مشکل باشه, اما واقعا فرصت زبان رو ندارم مگر اینکه دیگه واقعا از این جا برم. با دفتر تون صحبت کردم گفتند با شما هم مشورت کنم. منتظر خبرتون هستم. اگه میتونید در این ضمینه کمکم کنید فقط بگید من چه کار کنم

  32. امید
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۲۷ | #58

    با سلام
    آقای دکتر من روز گذشته سوالی را از شما پرسیدم. لطفا اگر امکان دارد پاسخ مرا بدهید. بسیار ممنونم

  33. علی دولتشاهی
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۰ | #60

    باعرض سلام وخسته نباشید
    جناب دکترمخناری من ازموکلین جدیدشماهستم.یک سوال داشتم اینکه من مدرک کارشناسیم (مهندسی تکنولوژی مکانیک)رااخیرا گرفتم البته کاردانی به کارشناسی بودم (کاردانی تعمیرات نگهداری ماشین آلات راهسازی وراهداری)ولی ۱۰سال سابقه کارمرتبط (بابیمه) دارم
    به نظر شما می تونم امتیاز سابقه کارم را بگیرم وروی مدرک کارشناسیم اقدام کنم؟
    البته کارشناس شما جواب مثبت دادند ولی من هنوز شک دارم چون برخی ازدوستان که اقدام کردندگفتندنمیتونی چون مدرکتو تازه گرفتی
    درصورت امکان منو ازدلنگرانی در بیاریید.با تشکر

  34. امین
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۳ | #62

    امین :سلام آقای مختاری شما در جواب یکی از سوالات فرمودید در بعضی از موارد مدارک سازمان فنی حرفه ای مشکلاتی پیش میاد لطفا چند نمونه از این مشکلات بیان کنید

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۳ | #63

      گاه در تطبیق عنوان رشته و محتوای آن مشکل دارند بسیاری اوقات مربوط به ترجمه غلط است در ضمن بعضی موسسات را هم قبول ندارند

  35. amir ali
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۰ | #64

    سلام جناب دکتر .
    فایل نامبر کبک من ۲۰۱۰ آمد . سطح فرانسه هم برای صحبت و شنیدن ۵/۱۲ زدم .
    ماه می ۲۰۱۱ امتحان tcfq دادم نتیجه اش برای شنیدن B1 ولی برای صحبت کردن A2
    چون فکر میکنم A2 ضعیفه برای سطح ۵ ، نمیدونم باید مدرک tcfq ام رو بفرستم تا قبل از مصاحبه یا نه
    لطفا راهنمائی کنید .

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۴ | #65

      امکان اظهار نظر ندارم اطلاعات کافی نیست. محاسبه کنید اگر امتیاز کافی است بفرستید

  36. faranak
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۷ | #66

    از اینکه وقت میزارین و پاسخ میدین خیلی خیلی از شما ممنونم.

  37. faranak
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۶ | #67

    با سلام و تشکر فراوان از راهنماییهای شما

    من برای گرفتن سوپیشینه اقدام کردم ولی ممکن تا ۱۵روز دیگه جواب نیاد و منم چون میترسم لیست جدید پر بشه میخوام بقیه مدارکو بفرستم…این مشکلی ایجاد میکنه که سوپیشینه رو بعدش بفرستم؟
    میشه فهمید که پرونده رسیده دستشون و در بین ۵۰۰تا نیازشون هست یا نه؟

  38. ali
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۱ | #69

    سلام آقای مختاری.پیرو مطلب قبل راجع به خود اشتغالی،۱) آیا میشه در آن واحد از هر دو روش کارگر ماهر و خوداشتغالی اقدام کرد؟ ۲)ضمنا اگه ممکنه راجع به شرایط پذیرش به روش خود اشتغالی ،سطح زبان فرانسه و انگلیسی مورد نیاز و نحوه امتیاز گیری در این روش توضیح بدین.و یه لینک که بتونم اطلاعت این روشو بگیرم بهم بدین.
    ۳)من بزودی پرونده نیروی متخصص رو میخوام پست کنم.اگر شما رو بعنوان وکیل خود اشتغالی انتخاب کنم میتونم بعدا شمارو بعنوان وکیل نیروی متخصص معرفی کنم؟هزینه کل دو روش چطور محاسبه میشه؟ ممنون

    • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۵ | #70

      ۱- خیر
      ۲- اطلاعات در سایت هست
      ۳- قبول وکالت محدودیت ندارد ولی نمی توان در دو برنامه کبک همزمان اقدام کنید

  39. ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۱ | #71

    جناب آقای دکتر مختاری
    با سلام واحترام

    ۱-آیا امتیاز سن زمان ارسال مدارک لحاظ میگردد یا زمان مصاحبه برای کارگر ماهر کبک
    ۲- دیگر اینکه برای کارگر ماهر کبک حد اکثر چند بار میتوان درخواست داد
    باتشکر

  40. راسخی
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۰ | #73

    با سلام
    من مدارک خودم را در اردیبهشت ۹۰ جهت نیروی متخصص به سوریه ارسال کردم .در خرداد ماه توسط mail از دمشق یک نامه داشتم که رسیدن مدارک و باز شدن پرونده را بهمن اعلام کردن .این نامه دارای یک شماره است آیا این همان فایل نامبر است یا باید منتظر فایل نامبر باشم ؟ اگر جواب مثبت است حدودا چقدر طول می کشد.
    با تشکر فراوان

  41. راسخی
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۴ | #75

    با سلام
    جدیدا بعضی از وکلا برای یافتن کارفرما برای متقاضیان مهاجرت اقدام میکنند ودر اصل برای آنها ابتدا یک شغل مناسب می گیرند و سپس پس از ورود برای اقامت دائم ایشان اقدام مینمایند . نظر شما چیست ؟ آیا کنپارس به این خدمات فکر می کند؟
    ممنون

  42. ali
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۱ | #77

    سلام آقای مختاری.
    بنده حدود ۵ سالی هست که بعنوان شغل دوم در حیطه نصب دوربین های مدار بسته ودزدگیر فعالیت خوب و مداومی داشته ام.من این کار رو بصورت سفارشی و تلفنی انجام داده ام و مدرک خاصی که نشانگر این فعالیت باشه ندارم.(میتونم یه رزومه که شامل تصدیق کتبی تعدادی از ادارات دولتی،نمایندگیهای ایران خودرو و جواهر فروشی ها مبنی بر نصب سیستم های امنیتی اونها تهیه کنم)میتونم مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا رو هم بصورت دارایی نقدی یا ملکی معرفی کنم.آیا میشه از طریق خوداشتغالی اقدام کرد.ضمنا بیمه من از کارفرمای شغل اولم پرداخت شده.مدرکم لیسانس دبیری ریاضی.۲۶ سال سن و مجرد.

  43. amir
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۷:۴۴ | #79

    با سلام وخسته نباشید
    من ازبانک نامه ای مبنی بر گردش مالی ۱۶۰۰۰۰۰۰ تومانی را همراه مدارکم فرستادم. درحال حاضر در شرف گرفتن ویزا هستم .آیا این تعهد مالی را به محض ورود باید به حساب بانکی که در کانادا باز می کنم منتقل کنم؟
    با تشکر

  44. ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۴ | #81

    سلام جناب مختاری

    من لیست مدارک فنی حرفه ای رو در سایت دیدم.آیا مدارکی که از طرف وزارت ارشاد با عنوان گواهینامه مهارت داده میشود هم امتیاز و اعتبار دارد؟یا فقط به پر بودن پرونده کمک میکند؟
    اگر نه گواهی نامه مهارت حتما باید از خود فنی حرفه ای صادر شود؟
    و اگر چندین گواهی مهارت در زمینه های مختلف داشته باشیم آیا امتیاز همه آنها محسوب میشود؟
    با تشکر

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۰ | #82

      خیر تنها مدارک صادره از سازمان فنی و حرفه ای را می پذیرند که تازه در ان مورد هم گاهی مشکلاتی هست. روی این امتیازات حساب نکنید

  45. ali
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۳ | #83

    آیا احتمال خواستن مدرک زبان برای کسانی که سطوح بالاتر رو میزنن(b2مثلا)بیشتر میشه؟

  46. ali
    ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۹ | #85

    آقای مختاری از لطفی که دارید تشکر میکنم.امیدوارم همیشه موفق باشید.خوشحالم که تو این بازار سیاهی که واسه مهاجرت ایجاد شده کسی هست که واقعا به فکر خوشبختی مهاجرینه.شاد باشید.محمودی

  47. امین
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۹ | #87

    منظورم قوانین جدید کبک هستش

  48. امین
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۳ | #88

    سلام آقای مختاری میخواستم در مورد قوانین جدید که از ۲۰۱۲ اعمال میشه سوال کنم و اینکه به نظر شما این قانون از چه ماهی شروع میشه و اینکه لیست مشاغل رو تغییر میدند؟

  49. پرویز
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۸ | #90

    با سلام و احترام
    ۱- همسر و فرزندم هر دو یک پاسپورت دارند. آیا برای ارسال مدارک بایستی برای هرکدامشان یک پاسپورت جداگانه تهیه نماییم
    ۲- در صورتی که ۲ ملیتی باشیم در کدام فرم بایستی این مسئله ذکر شود آیا بایستی کپی هردوپاسپورت را ارائه بدهیم؟
    با تشکر

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۹ | #91

      ۱- بله
      ۲- باید یکی از دو ملیت را اصلی فرض کنید ولی اطلاعات دیگری را نیز بفرستید

  50. نرگس
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۷ | #92

    با سلام و احترام فراوان خدمت شما؛یکی از دوستان من با لیسانس هواضا قصد دارند برای کبک اقدام کنند اما سطح فرانسشون در حد A1 هست الان.باتوجه به اینکه رشته ایشون دیمند هست و با فرستادن مدارک سریعا تایم مصاحبه براشون می آد آیا بهتر است الان مدارکشون رو بفرستند یا دست نگه دارند و زمانی که سطح فرانسشون بهتر شد و تونستند مدرک TEF بگیرند مدارک رو بفرستند؟احتمال این هست که اگر صبر کنند باتوجه به اینکه قوانین از ۲۰۱۲ عوض می شه،لیست رشته های دیمند عوض بشه و ایشون ۱۲ امتیازشون رو از دست بدهند؟ممنون از زحمات شما.

    • ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۵ | #93

      با توجه به عقب بودن مصاحبه ها و وقفه ای که ایجاد شد چندان سریع هم مصاحبه نخواهد آمد. بفرمایید بفرستند

برگه نظرات
  1. بدون بازتاب