خانه > اخبار کنپارس > در دادگاه پرونده امتیاز پزشکان چه گذشت؟

در دادگاه پرونده امتیاز پزشکان چه گذشت؟

۷ اردیبهشت ۱۳۹۱

دوستان زیادی تماس گرفته اند و در مورد نتیجه دادگاه می پرسند. می دانم که این نتیجه برای بسیاری از آنان بسیار مهم است اما صدور رای قاضی نیازمند زمان است و این به فوریت اتفاق نمی افتد. قاضی باید ادله دو طرف را بررسی کرده و در نهایت تصمیم خود را اعلام کند. لطفا تا زمان اعلام رای در سایت کنپارس از تماس با دفاتر و سوال در مورد نتیجه خودداری کنید.

اما اینکه دادگاه چگونه بود؟

در یک کلام می توانم بگویم که خانم کاترینا با دست پر و با تسلط بسیار بر موضوع دفاع جانانه ای در مورد امتیاز واقعی پزشکان بر اساس قانون را در ۴۵ دقیقه ارایه کرد. محور ادعای ما این بود که بر اساس قانون باید ارزش مدرک بر اساس معیارهای کشور محل صدور ان یعنی ایران در نظر گرفته شود و مدارک زیادی در تایید اینکه مدرک پزشکی عمومی ایران  معادل فوق لیسانس است ارایه شد. یکی از اسناد مهم ما که با همکاری یکی از دوستان در ایران بدست آمد؛ سند ۱۴۸ صفحه ای برنامه پزشکی عمومی کشور مصوب شواری عالی برنامه ریزی در سال ۱۳۶۳ بود که به تفصیل در مورد طول دوره و واحدهای مربوطه و …. سخن گفته است. طول دوره و نیز تعداد واحدها به علاوه تقسیم برنامه دوره پزشکی به دوره های مختلف مانند علوم پایه؛ بالینی و …. بر اساس این سند قابل اثبات بود.

در مقابل وکیل اداره مهاجرت نتوانست دفاعی در خور از درستی رویه موکل خود داشته باشد. تمام تلاش وی معطوف به اشاره به دو رای پیشین مربوط به دو پرونده پزشک متخصص بود که قبلا در دادگاه مطرح شده و اداره مهاجرت آن دو را برده است. این دو رای البته از نظر ما دور نمانده بود و از وجود آنها مطلع بودیم و همه زوایای آن دو رای بررسی شده بود. از یک سو پرونده مورد نظر ما پزشک عمومی بود و از سوی دیگر در هر دو رای پیش گفته دفاعیه ای بسیار ضعیف در دادگاه ارایه شده بود. در یکی از آنها پزشک متخصص ایرانی تلاش داشته است ثابت کند که مدرک وی PhD  است که البته سخن بی مبنا و غلطی است و هیچ سندی آنرا تایید نمی کند.

دیگر دفاع وی این بود که افسر نمی تواند در مورد ارزش مدارک تحقیقات گسترده ای کند و با همان مدارک موجود در پرونده رای می دهد که این استدلال از سوی خانم پارکر با پاسخی جدی مواجه شد. نخست آنکه ما در مقطعی برای همه موکلین پزشک خود از جمله پرونده مورد مناقشه در دادگاه نامه ای را فرستاده بودیم و با توضیح کامل برنامه پزشکی اسنادی را ارایه کرده بودیم مبنی بر ارزش مدرک پزشکی در ایران و بخشی از آن اسناد همان اسنادی بود که در دادگاه مطرح شد. گذشته از آن یک پتیشن آنلاین هم به امضای صدها پزشک رسید و برای اداره مهاجرت ارسال شده بود. دوم آنکه بر اساس قاعده رعایت عدالت یا procedural Fairness افسر موظف است آنگاه که با ابهام مواجه است برای رفع آن تلاش کند که می تواند یکی از راههای آن درخواست توضیح و مدارک از متقاضی باشد.

در هر صورت می توان گفت که ما در این دادگاه دست بالا داشتیم.

قاضی داگاه یکی از قضات باسابقه بود که به نظر می رسید بر موضوع کاملا مسلط است. و قول داد در کمتر از یک ماه رای خود را صادر کند.

به خانم کاترینا گفتم که اگر چه رای مهم است اما نتیجه هر چه باشد چیزی از ارزش تلاش ما کم نمی کند. به هر حال امیدارم نتیجه بگیریم.

 

  1. faramarz abdi
    ۱۹ آذر ۱۳۹۱ در ۱۷:۳۵ | #1

    با سلام خدمت اقای مختاری
    بعد از حدود ۷ ماه از اعلان امتیاز ۲۰ به پزشکان عمومی شما فرمودید که این مورد را به دادگاه برده اید برای کسانی که شکایت کرده اانند . لطفا نتیجه شکایت را بفرمائید ایا نتیجهه ای داد یا بی فایده بود . چون من دیگر اخباری در این مورد نمی بینیم. متشکرم

  2. دكتر كبري نيكو خصال
    ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۴ | #3

    جناب اقای مختاری . با توجه به هیچ خبر جدید در باره پرونده امتیاز پزشکان بنظر میرسد که پرونده خاتمه یافته و نظر امتیاز اداره مهاجرت تائید شده است . درست است ؟ ایا حرکت یا پیگیری جدیدی در جریان است ؟
    با تشکر

    • ۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۱۲ | #4

      خیر چند پرونده در جریان داریم ضمن اینکه یک موسسه حقوقی دیگر هم با من تماس گرفت و در این مورد مشورت خواستند و آنها هم این هفته یک کیس جدید فایل کردند

  3. آزیتا
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۷:۰۴ | #5

    آقای دکتر مختاری سلام
    باتشکراززحمات شما.لطفابفرماییدکه امتیاز پزشکان متخصص که تخصص خود را از ایران گرفته اند چقدرمیباشد؟

  4. alineko
    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۰ | #7

    با تشکر از پاسخ شما اقای دکتر مختاری
    پس برای ما تنها راه این است که منتظر اعلان لیست جدید باشیم تا در صورت داشتن شرایط پرونده جدید باز کنیم . ولی با پرونده قبلی چیزی قابل پیگیری نیست؟ البته ما به رای اداره مهاجرت اعتراض کردیم البته نه دادگاه فدرال بلکه ما یه نامه اعتراض به خود اداره مهاجرت فرستادیم و انها گفتند که بررسی میکنند اما جوابی نیومد.امکانی وجود دارد که بشود از رای شما ما در پرونده خودمان استفاده کنیم ؟ چه در دادگاه فدرال یا اداره مهاجرت ؟
    با تشکر

    • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۱۳ | #8

      اگر نامه زده اید و هنوز پاسخ نداده اند فرصت مراجعه به دادگاه را از دست نداده اید. به دفتر ما در تهران مراجعه کنید و با خانم امیریان صحبت داشته باشید

  5. alineko
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۳۲ | #9

    جناب اقای دکار مختاری سلام
    با تشکر از زحمات شما . لطفا بفرمائید که پزشکان عمومی که قبلا ( حدود ۶ ماه پیش) پرونده انان رد شده با توجه به رای این دادگاه اگر برنده شوید میتواممد به دادگاه فدرال شکایت کنند ؟

  6. پریا
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۷ | #11

    با سلام
    ابتدا از کلیه زحماتی برا ی پزشکان کشیدید متشکرم
    من پزشک عمومی هستم با ۲ سال سابقه کاری و نمره ایلتس ۷ اما لیسنسنگ ۶٫۵ با توجه به این مسئله از نره زبان امتیاز کامل رو میگیرم؟
    چون غیر از شرایط سنی از بخش دیگه[خویشاوندی …]امتیاز نمیارم

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۳۴ | #12

      خواهش می نم
      خیر نمره کامل نمی گیرید برای گرفتن نمره کامل listening باید ۷٫۵ باشد بقیه موارد را هم که نگفته اید اگر همه بالای ۶٫۵ است نمره شما از زبان ۱۴ است

  7. نوشین
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۲ | #13

    با سلام خدمت شما
    سوالی داشتم در مورد عدم سوء پیشینه ( پرونده ۳۸ شغله) من و همسرم مدت ۲ سال است که در استرالیا اقامت داریم ( اقامت دانشجویی) و در طی این دو سال کمتر از ۶ ماه به ایران سفر کرده ایم آیا اگر سفارت از ما آپدیت عدم سوء پیشینه بخواهد آیا به سوء پیشینه ایران هم نیازی هست ؟ اگر جواب مثبت است اقدام برای سوء پیشینه ایران مدت زمان ۴ ماه طول میکشد ، آیا میتوان سفارت را قانع کرد که این مدت را صبر کنند یا نه؟

  8. سهراب
    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۰ | #15

    درود بر شما جناب دکتر مختاری

    من برای کانادا اقدام کردهام . حدود یک سال پیش مورد عمل جراحی شش قرار گرفتم و بخشی از ان به علت سرطان خارج شد. ایا پس از دادن تست مدیکال این بیماری میتواند باعث رد فایلم شود

    با سپاس

    • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۵۳ | #16

      اگر نیاز به مراقبت پزشکی هزینه بر داشته باشید بله ولی تشخیص با پزشک و بخش پزشکی اداره مهاجرت است

  9. دوست
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۴ | #17

    با سلام
    آیا نتایج این دادگاه در امتیاز دامپزشکان نیز موثر است؟

  10. لیلانعمتی
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۰۳ | #19

    آقای دکتر مختاری باسلام -من پزشک عمومی هستم وپرونده من جزوگروه قبل از ۲۰۰۸است.که همه را کنسل کردند.می خواستم بدانم آیاهیچ امیدی نیست که پرونده من جزوآن۲۰۰۰۰پرونده باشد که بررسی می شود؟آیا واقعا۲۰۰۰۰ پرونده بررسی می شود؟

  11. faramarz abdi
    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۴:۳۷ | #21

    با عرض سلام خدمت اقای مختاری
    احتراما در دیدگاه شماره ۲۵ بالا دیدم که شما فرموده بودید که اگر رای برای پزشکان گرفته شود میتوان پزشکانی که قبلا پرونده انان رد شده است هم دوباره به دادگاه فدرال با توجه به این رای اعتراض کنند و شانس زیادی برای پیروزی دارند . اما سوال من این است که ما نتیجه ردی ما در اداره مهاجرات را ۱۰ اوریل دریافت کردیم و همکاران شما فرمودند شما فقط ۲ ماه برای اعتراض به دادگاه فدرال زمان دارید . در صورتی که من مایل هستم اول نتیجه دادگاه فدرال این پرونده بیاید و در صورت مثبت بودن من هم روی پرونده اعتراض و در دادگاه فدرال مطرح کنم . لطفا در مورد این زمان کمی توضیح دهید.

    • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۳۳ | #22

      البته با اعتراض به رای می توان این فرصت را بیشتر کرد که د رمورد همه دویتان این اعتراض انجام میشود

  12. sara
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۰ | #23

    thank you for your respond

  13. فرهاد
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۳ | #24

    سلام آقای دکتر
    پرونده از پرونده اسپانسر هستم و بعد از ۱۲ماه در ماه فوریه پروسس شده
    آیا زمان ۱۴ ماه پروسس تایم در دمشق شامل این پرونده میشود یا ۵ ماه در آنکارا
    پیش بینی شما از زمان اتمام کار چقدر است ؟
    ممنون از لطف شما

  14. tahereh riahi
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۸ | #26

    جناب آقای دکتر مختاری.از زحمات شما پیرامون امتیاز پزشکان ممنونم.امیدوارم این امتیاز شامل حال دندانپزشکان نیز باشد.بهر حال بنده از تلاشهای شما و پیگیریهای مداوم شما سپاسگزارم.

    • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۳۱ | #27

      حل مشکل در صورت اتفاق به نفع همه دانش آموختگان دکتری حرفه ای خواهد بود

  15. فراز
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۳:۱۲ | #28

    سلام
    با توجه به بسته شدن بخش صدور ویزا و مهاجرت سفارت کانادا در تهران میخواستم بدانم پاسپورتهایی که برای صدور ویزای مهاجرت برای ورشو ارسال شده اند به کجا برگرداننده میشوند و چگونه به دست متقاضیان میرسند چون کوریرها اعلام میدارند تحویل و دریافت پاسپورت به سفارت متوقف شده است و آیا این مورد باعث تاخیر در رسیدن پاسپورت به متقاضی میشود یا خیر؟

    ممنون

  16. rozbeh
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۵۸ | #30

    با سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    اگر نامه مدیکال فرد قبول شده ای ایمیل شود (پست نشود) و آن فرد متوجه نشود امکان ارسال مجدد آن وجود داره یا خیر؟ و در صورتیکه چنین اتفاقی رخ دهد فرد چه کاری میبایست انجام دهد؟
    با تشکر فراوان از شما و تیم موفقتان.
    روزبه

  17. شهرام
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۵ | #32

    با احترام
    ما موکل جنابعالی هستیم آیا داشتن مبالغ مختلف در گردش مالی موسسه قوامین و برداشت ها و واریز هایی مانند ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ میلیون تومان مشکلی در ارایه دارایی بوجود می آورد یا خیر ور اگر بوجود آورد قبل از بروز مشکل میتوان نامه ای بر روی پرونده قرار دهید با عنوان اینکه ما برای خرید زمین و ملک این گونه گردش مالی داریم؟
    با سپاس

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۱۴ | #33

      شما باید مبلغی را که مورد نیاز است داشته باشید و نشان دهید که متعلق به خود شماست یک ملاک برای نشان دادن این تعلق در اختیار داشت آن حداقل برای ۶ ماه است اگر غیر از این باشد باید منشا آنرا ثابت کنید که می تواند فروش یک ملک باشد

  18. رضا م پ
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۵۹ | #34

    با سلام. اخیراً پیام هائی برایم فرستاده شده مبنی بر یک اقدام حقوقی جدید برای پرونده های قبل از ۲۰۰۸ . خواستم بپرسم اگر چنین موردی را تآیید می کنید نحوه اقدام و پیوستن به این شکایت را اعلام فرمائید. با سپاس

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۶ | #35

      در این زمینه خبر ندارم جز اینکه می دانم آقای لیهی صحبتهایی می کرد اگر ایشان هستند بد نیست ولی دیگران را نمی شناسم البته شانس بالایی ندارید

  19. samira
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۳:۴۸ | #36

    با سلام
    جناب دکتر میخاستم بدونم نتیجه قطعی تا جولای واسه امتیاز ÷زشکان معلوم میشه؟ و اینکه ایا شما در زمینه استرالیا هم فعالیت دارید ؟یا ممکنه کسی را معرفی بفرمایید ممنون

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۲۶ | #37

      فعلا در زمینه استرالیا کار نمی کنیم
      بله نظر قاضی باید ظرف یک ماه آینده اعلام شود

  20. حمیدرضا
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۳۸ | #38

    با سلام و ارادت
    آقای دکتر من بعد از ۳۶ روز اقامت در مونترال و قبل از دریافت کارت پی آر به ایران آمدم.به محض رسیدن به ایران مدارک لازم برای گرفتن travel document را به سفارت فرستادم از جمله اصل برگه لندینگ. امروز بهد از گذشت ۵ روز از ارسال مدارک خبر رسید که سفارت در تهران تعطیل شد!!!
    ۱-تکلیف مدارک من خصوصاً اصل برگه لندینگ چه می شود؟
    ۲-ادامه کار را از کجا باید پیگیری کنم؟
    ۳-اگر کارت پی آر من به آدرس مونترال پست شود(همان آدرس آقای روزبه را داده ام) آیا میتوان آن را با دی اچ ال به ایران فرستاد یا باید همراه مسافر این کارت به ایران منتقل شود؟
    باسپاس

    • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۰:۰۲ | #39

      پرونده به آنکارا رفته است در این مورد در سایت کنپارس در مطلبی در همین مورد یک لینک گذاشته ام که توضیح میدهد

  21. ریاحین
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۰۷ | #40

    با تشکر از توجه وپاسخ تان.پیروز باشید.

  22. کرمی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۴۸ | #41

    با سلام و عرض خسته نباشید یه سوالی ارخدمتتون داشتم
    آیا این شایعه که در حال حاضر حداقل زمان برای مصاحبه کبک ۲۱ شده درست میباشد البنه این مورد در چند ساینت نیز نوشته شده

  23. کامران
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۱ | #43

    خیلی ممنون از زحماتتون آقای دکتر

  24. احسان
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۸ | #44

    آقاب دکتر مختاری عزیز،
    ضمن عرض خسته نباشید و قدردانی از تلاشهای شما برای دفاع از حقوق پزشکان ایرانی، میخواستم بدانم آیا نتیجه رای دادگاه (هرچه باشد) تنها مشمول موکلین کنپارس و کسانی میشود که در دادگاه اقامه دعوی کرده اند، یا تمام پزشکان عمومی ایرانی را که برای مهاجرت از طریق فدرال اقدام کرده اند دربرخواهد گرفت؟

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۴۷ | #45

      نتیجه هر چه باشد از این پس مورد اجرای اداره مهاجرت خواهد بود آنهایی که رای گرفته اند و رد شده اند هم می توانند طرح دعوا کنند که با استناد به این رای موفقیت دعوای آنها قطعی خواهد بود

  25. سعید منورصادق
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۴:۱۱ | #46

    مطمئنا رای هر چه باشد ، تلاش شما بسیار ممدوح است

  26. محمدرضا
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۶ | #47

    جناب مختاری عزیز، ممنون از مطالب بسیار کارآمد سایت. من پزشک عمومی هستم و چند روز پیش اعلام کردند که بدلیل کسر امتیاز (همان نحوه محاسبه امتیاز پزشکان) مردود شده ام. من با کمک یکی از دوستان لندن توانستم فایلی را پیدا کنم که توسط یک وکیل کانادایی قبلا منتشر شده و در آن چگونگی برخورد با این مساله را توضیح داده که اگر مایل بودبد می توانم این فایل را ارسال کنم.

  27. طلا
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۱۵ | #49

    اقای دکتر با تشکر از لطف و محبت شما نسبت به ما افرادی که از طریق دفتر شما اقدام نکردیم اما باز شما مهربانانه و با صبر به ما پاسخ می دید بر خلاف همکارای دیگه اتون که می فرماین از پاسخگوئی معذوریم.شرمنده اما باور بفرمائید دارم از نگرانی می میرم .توی وبلاگ ها شایعه شده که می خواهند طیف وسیعی از پروند های کبکی ۲۰۱۰ رو مثل فدرالی ها رد کنند.ایا این حقیقت داره؟تو رو قران یه کاری بکنید .من سی.اس. کیو م تا زانویه ۲۰۱۳ باطل می شه و بچه ها می گند سفارت تعمدا طول داده تا همه سی.ا.س کیو ها باطل بشه و خودشون هم تاکید کردند که سی.اس .کیو نشانه گرفتن ویزا نیست و غیره.من فکس و نامه هم چند باز زدم اما هیچ جوابی نمی دهند.ما رو راهنمائی کنید .چرا از اوریل به بعد رو هیچ کاری نکردند؟هیچ خبری نیست.خواهش می کنم محض رضای خدا و شما رو به ابولفضل یه کاری کنید و یا لااقل بگید ما چه بکنیم؟ می دونم وظیفه شما نیست باور کنید منت تون رو هم داریم .اما دستمون از همه جا کوتاهه.دعای خیر من بدرقه راه شماست همیشه.موفق باشید.

  28. رویا
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۵۰ | #51

    جناب آقای دکتر مختاری

    از زحمات بسیار زیاد و مسئولانه شما برای موکلینتان و سایر متقضیان مهاجرت سپازگزارم . نمونه بارز یک وکیل واقعی با تلاشهای شما نمایان شد و حتی اگر درخواست اینجانب برای مهاجرت پذیرفته نشود باز هم متشکرم.

  29. مسعود محرابی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۷ | #52

    دکتر جان سلام
    خواستم بدونم از برگزاری همایش در تهران خبری هست یا نه ؟
    ما دلمون برای شما و آقای مجید بسطامی تنگ شده
    من خیلی خیلی مشتاقم در زمینه نحوه نوشتن رزومه کاری و همچنین از شرایط و جو محیط های کاری در کانادا با خبر بشم
    شما فرمودید شرایط برای برگزاری همایش بعدی در بهمن ماه سال گذشته مساعد نبوده و در اردیبهشت ۹۱ برگزار میشه ولیکن خبری نیست

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۰ | #53

      در حال برنامه ریزی هستیم
      اعلام خواهد شد ولی نمی توانم تاریخ دقیقی بدهم

  30. علی
    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۰ | #54

    @رضا
    سلام رضا جان
    شما حدودا ۵و۶ ماه قبل از ما اقدام کردید یکی از دوستان ما حدود ۳و۴ ماه قبل از ما اقدام پرونده اسپانسرشیپ همسر کرد که ۱۰ ماهه ویزاشو گرفت ولی متاسفانه ما و شما هنوز خبری نیست .
    امیدوارم هرچه زودتر کارها درست بشود

  31. کترمحمدرضاخراسانی
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۸ | #55

    جناب مختاری خیلی خوشحالم که فایلی که از مصوبه تشکیل رشته پزشکی عمومی در ۱۳۶۳ برایتان فرستادم بکار آمد.
    اگر کمک دیگر هم لازم شد در خدمت همکاران هستم.

  32. هدي
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۴۴ | #57

    با سپاس

  33. علی
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۰:۴۰ | #58

    سلام جناب دکتر ، با عرض صمیمانه ترین خسته نباشیدها

    بنده ۲ بار از شما درخواست کردم اگه امکانپذیر باشه ما بتونیم به عملکرد آنکارا در قبال پرونده های کبک اعتراض کنیم و شما فرمودین که هنوز وقت اعتراض نرسیده. جناب دکتر به نظر شما چه زمانی وقت اعتراض میرسه، برخی از دوستان تقاضاکننده به وضوح ترس خودشون رو بیان میکنند از اینکه فدرال- به هر بهانه ای- کاری رو که با اون ۳۰۰هزار تا پرونده کرد اینجا هم بکنه، دولت تننبل کبک هم که انگار اصلا بدش نمیاد ار این وضعیت. خواهشا راهنمایی بفرمایید و در صورت لزوم، اقدام عاجل.باور بفرمایید استرس، توانایی کار روزمزه رو هم از خیلی از بچه ها گرفته…

  34. mahsa
    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۵۲ | #59

    با سلام و تشکر از اطلاع رسانی و پیگیری شما
    در صورت موفقیت برای سایرین دارندگان مدرک دکترای حرفه ای ( دندانپزشک و داروساز) نیز امتیاز مورد نظر به دست می آید؟

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۷:۵۵ | #60

      بله شرایط همه تغییر خواهد کرد البته هر فایل رای گرفته ای باید در دادگاه مطرح شود ولی در مورد آینده مشکل حل می شود

  35. ریاحین
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۱:۰۳ | #61

    با سلام وخسته نباشید با این که کار مهاجرتی بنده که توسط دفتر تهران شما پیگیری می شود روند عادی خود را طی می کند و مشکلات دوستان را ندارم ولی از اینکه برای موفقیت انها تلاش میکنید از شما سپاسگزارم اقای دکتر لطفا بنده راراهنمایی فرمایید ۱-مدیکال ما ۲۴ فروردین امد.اعتبار ویزا از چه زمانی محاسبه می شود؟و یکسال اعتبار دارد یا بیشتر؟ ۲-چون من متخصص واستاد دانشگاهم شاید طی مدتت مقرر نتوانم با خانواده عزیمت کنم ایا قبل از اتمام اعتبار ویزا میتوانم سفر کوتاهی داشته باشم(به تنهایی) و قانونا چه مدت باید در کانادا باشم تا دوباره بتوانم برگردم و کارهای نهایی را انجام دهم؟ ا میدوارم سربلند باشید

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۲ | #62

      لطف دارید
      ۱- یک سال اعتبار از زمان صدور گواهی پزشکی که یکی دو ماه بعد از مدیکال شما صادر می شود
      ۲- بله می توانید یک سفر داشته باشید برای ثبت لندینگ و فردای آن روز هم باز گردید آنچه مهم است این است که ظرف ۵ سال پس از آن حداقل ۲ سال در کانادا باشید

  36. امیر حسین
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۲۱ | #63

    جناب آقای دکتر
    با سلام
    همانطور که فرموده بودید بنا بود اداره مهاجرت به شرط آنکه از شکایت ۳۸ رشته ای ها منصرف شوید، مبادرت به رسیدگی به تمامی ۳۵۰ پرونده مشارکت کننده در دعوای حقوقی تا پایان ماه جون کند. تا به امروز که اواخر آوریل هستیم حداقل برای بنده هیچ پیشرفتی در وضع پرونده ام رخ نداده است. تنها اداره دریافت کننده مدارک از دمشق به آنکارا تغییر یافته و دیگر هیچ.
    در مورد سایر دوستان روند کار چطور بوده است؟ آیا شما همچنان پیگیر این شکایت هستید؟ من موکل شما نبودم اما در دعوای حقوقی مشارکت داشتم. لطفا بنده را هم در جریان پیشرفت امور قرار دهید، اصلا پیشرفتی رخ داده یا خیر؟
    با سپاس

    • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۸:۰۴ | #64

      همه تحولات در صفحه نامه های سایت منعکس می شود
      برای بسیاری هنوز خبری نبوده است

  37. رضا
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۶:۰۶ | #65

    @ علی
    علی آقای عزیز من دقیقا شرایط شما رو دارم با یک وکیل که در تورنتو پیگیر کارهاست با این حال پرونده من (اسپانسر شیپ) از نوامبر ۲۰۱۰ in process است .

  38. علی
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۹:۰۵ | #66

    با سلام آقای مختاری
    پرونده من اسپانسر شیپ همسر هست بلاخره بعد از ۱۳ ماه انتظار. در سایت وضعیت پرونده من از Application Received به In Process تغییر پیدا کرد
    We started processing your application on April 2012
    میخواستم بدونم که :
    ۱- معمولا بعد از استارت خوردن پروسه چقدر زمان تقریبی باید صبر کرد (مثلا ۶،۷ ماه دیگه )
    ۲- مدیکال من باطل شده وقتی از من دوباره مدیکال بخوان ۲،۳ ماه دیگه به مهلت انتظار من اضافه میشه ؟
    ممنون از لطف شما

    • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۴ | #67

      در مورد زمان نمی توان در شرایط فعلی اظهار نظر کرد هیچ قاعده گذشته ای عمل نمی کند

  39. omid
    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۵:۴۰ | #68

    جناب دکتر مختاری عزیز
    از زحماتی که در خصوص احقاق حقوق پزشکان می کشید صمیمانه سپاسگذارم.

دیدگاه ها مسدود است.