خانه > سوالات گوناگون > طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

طولانی شدن فاصله انجام مدیکال و درخواست ارسال پاسپورت برای صدور ویزا

۸ فروردین ۱۳۹۱

تماسهای زیادی را دریافت کرده ام از موکلین و غیر موکلین که مدتهاست منتظر هستند نامه درخواست ارسال پاسپورت را از اداره مهاجرت دریافت کنند.  برخی از این دوستان مدیکال خود را از دمشق دریافت کرده اند و در فاصله انجام مدیکال و دریافت نامه ارسال پاسپورت سفارت کانادا در دمشق تعطیل شده است و پرونده ها به آنکارا رفته است و این دوستان تاخیر قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند. در حالت عادی زمان انتظار بین ۴۵ روز تا ۳ ماه بود ولی اکنون افرادی هستند که ماه ششم انتظار را سپری می کنند.

در مورد پرونده های ورشو نیز وضع به همین ترتیب شده است و زمان زیادی به مدت انتظار عادی اضفه شده است و برخی از این افراد هم ۶ ماه است منتظرند.

هر یک از این عزیزان به دلیل بی خبری از دیگر افراد تصور می کنند که چه بسا پرونده آنها مشکلی دارد که طولانی شده است و روز به روز نگران تر می شوند و این نگرانی و انتظار فشاری را هم به مجموعه ما وارد می کند از جهت پاسخگویی به سوالات تکراری تلفنی و ……

اما پاسخ:

این انتظار کاملا طبیعی است و در مورد پرونده های آنکارا ناشی از انتقال پرونده ها از دمشق به آنکاراست و در مورد ورشو نیز ظاهرا حجم پرونده ها باعث این تاخیر شده است. در هر صورت شما تنها نیستید. این انتظار ممکن است بیشتر از ۷ یا ۸ ماه هم بشود. اگر هر هفته بیننده بخش نامه های ما در سایت کنپارس باشید می توانید از شروع دریافت نامه درخواست پاسپورت از آنکارا و ورشو برای موکلین کنپارس مطلع شوید.

  1. مهتا
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۲ | #1

    با سلام مدیکال ما ارسال شده با اینکه ما سال ۲۰۱۲ تولد فرزند را به وکیل اطلاع داده بودیم… از قرار ایشان کاری برای ما انجام نداده اند… مدیکال ما ۳ نفری ارسال شده و فرزند جدیدم دو سالشه الان… وکیل محترم می فرمایند مدیکال را انجام ندهید تا پرونده درست بشه… آیا می توانیم از ایشان شکایت کنیم…. نمی دونم یا کار را ادامه بدهیم… اگر ما مدیکال را نفرستیم ایا پرونده ریجکت میشه… خیلی ممنون اگر راهنمایی بفرمایید

    • ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۱:۵۹ | #2

      مشکل بزرگی نیست مدیکال فرزند را زود می دهند شما هم می توانید مدیکال خود را انجام دهید و بعد مدیکال فرزند جدید را هم انجام دهید
      شکایت لازم ندارد

  2. نهال
    ۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۳ | #3

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    بنده قبلا نیز از راهنمایی های ارزنده شما بهره مند شده ام.اگر خاطر شریفتان باشد با کد ۴۱۲۱ اقدام کرده ام و در سال ۲۰۰۱ نیز همسرم پس از مسابقه فوتبال به طور موقت بازداشت شده و پس از رفع اتهامات وارده، با پرداخت جریمه یک میلیون تومانی آزاد می شود،دو ماه پیش پس از ۱۹ ماه از انجام مدیکال، سفارت از ما توضیحاتی در خصوص شرح آن ماجرا به انضمام مدارک وادله موجود خواست که طبق راهنمایی حضرتعالی ما آنرا بدون تعارفات و تشریفات زبان فارسی نوشتیم و تنها به شرح ما وقع پرداخته و نهایتا نیز به حکم برائت صادر شده از دادگاه انقلاب اشاره نمودیم و همگی ترجمه و ارسال شد. هم اکنون برای ما فایل نامبر جدید به همراه فرمهای مدیکال مجدد ارسال شده است، حال تقاضامندم طبق تجربه فراوانی که دارید بفرمایید به نظر شما پرونده ما در چه مرحله ای قرار دارد و نهایتا چه بر سر آن خواهد آمد.از همکاری و همفکری شما بسیار ممنونیم.

  3. نهال
    ۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۱ | #5

    سلام جناب دکتر مختاری عزیز
    بنده قبلا نیز از راهنمایی های ارزنده شما بهره مند شده ام.اگر خاطر شریفتان باشد با کد ۴۱۲۱ اقدام کرده ام و در سال ۲۰۰۱ نیز همسرم پس از مسابقه فوتبال دستگیر و به اتهاماتی چند، به طور موقت بازداشت شده و پس از رفع اتهامات وارده، با پرداخت جریمه یک میلیون تومانی آزاد می شود،دو ماه پیش پس از ۱۹ ماه از انجام مدیکال، سفارت از ما توضیحاتی در خصوص شرح آن ماجرا به انضمام مدارک وادله موجود خواست که طبق راهنمایی حضرتعالی ما آنرا بدون تعارفات و تشریفات زبان فارسی نوشتیم و تنها به شرح ما وقع پرداخته و نهایتا نیز به حکم برائت صادر شده از دادگاه انقلاب اشاره نمودیم و همگی ترجمه و ارسال شد. هم اکنون برای ما فایل نامبر جدید به همراه فرمهای مدیکال مجدد ارسال شده است، حال تقاضامندم طبق تجربه فراوانی که دارید بفرمایید به نظر شما پرونده ما در چه مرحله ای قرار دارد و نهایتا چه بر سر آن خواهد آمد.از همکاری و همفکری شما بسیار ممنونیم.

  4. ندا
    ۵ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۸ | #6

    سلام با توجه به شروع مدیکال برای پرونده های اسکیل ورکرفدرال ۲۰۱۰ میخواستم بپرسم روند کار چطور است. فایل نامبردوم دسامبر ۲۰۱۰ بوده چند وقت دیگه احتمال گرفتن نامه آپدیت و یا مدیکال هست؟ با توجه به تجربه شما ممنون میشم جواب سئوال من را بدهید.

  5. طناز
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۹ | #8

    اقای دکتر خیلی خیلی لطف کردید.ممنونم

  6. طناز
    ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۶:۴۰ | #9

    سلام.مدیکال من امده و در حال فرستادن مدارک هستم و وکیل هم ندارم.ازشما دوست عزیز ۲ سوال داشتم.
    ۱)از انجایی که فرم مدیکال مستقیما توسط پزشک به سفارت فرستاده می شود،ایا لازم است که من فرم خالی مدیکال را همراه با سایر مدارک به سفارت بفرستم یا خیر؟
    ۲)همسرم فراموش کرده که دفعه اول که schadule A را پر می کرده چه امضایی زیر ان زده،ایا می تواند مشکل ساز باشد؟
    ممنون

  7. مریم
    ۲۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۷ | #11

    با سلام و عرض ادب
    فایل نامبر فدرالم جولای ۲۰۱۲ است و دو هفته پیش برامون مدیکال آمد که ارسال شد
    رشته من کامپیوتره می خواستم بدونم باتوجه به اینکه رشته من ۱۲ امتیازی شده ممکنه زودتر به ویزا برسم؟
    اگر آره چند ماهه دیگه؟
    (متاهل یک فرزند رشته همسر هم کامپیوتر)

    ممنون از پاسخ

  8. احمد زمانی
    ۲۸ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۶ | #13

    با سلام ،همسر من main applicant است و ما سال پیش در مصاحبه کبک در ترکیه قبول شدیم و مدیکالمون را هم دریافت و مدارک را فرستادیم و منتظر ویزا هستیم.
    و قصد مون اینه که بعداز دریافت pr لز هم جدا شیم. و من pr بگیریم و برگردم ایران
    حالا می خوام بدونم که بعد از دریافت pr اگر از هم جدا شیم ، مشکلی برای من پیش نمی آید؟

    و دیگه اینکه
    وقتی یک سال بعد به کاناد بر می گردم می توانم در کلاس های فرانسه که دولت برگزار می کند و مخصوص مهاجرین است و مبلغی هم پرداخت می کنند شرکت کنم؟یا حق شرکت در کلاس من باطل می شود؟
    با سپاس

  9. لادن فرزین
    ۲۲ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۸ | #15

    با سلام ، من ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳برای مصاحبه کبک به ترکیه رفتم وقبول شدم ، یک ماه بعد هم مدارک فدرال را پست کردم.
    نامزد من ۱ سال قبل از من مصاحبه رفت و قبول شد و حالا نامه مدیکالش را دریافت کرده و تا این هفته مدارک اش را ارسال می کندد.
    و حالا قرار بر این است که ایشون بعد از دریافت ویزا به کانادا بره و وقتی pr گرفت به ایران بر گرده تا ویزای من هم بیاد با هم برگردیم.
    حالا مشکل اینه که چه مدت نامزد من می تونه ایران بمونه؟ تا برای گرفتن سی تیزن شیپ به مشکل بر نخوره؟
    و دیگه اینکه اگر کانادا بمونه و من را به عنوان نامزد خودش اعلام کنه در رفتن من تسریعی اتفاق می افتد یا نه؟ چه قدر طول می کش؟

    • ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۰:۰۶ | #16

      خیر نامزد اعلام کردن تاثیری در کار شما ندارد
      ایشان تا سه سال هم که ایران بماند مشکلی ندارد
      مطالب مربوط به شرط اقامت و تابعیت را در همین وبلاگ مرور کنید

  10. آ.غ
    ۱۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۳ | #17

    آقای مختاری سلام؛
    از ما ۱۴ ماه بعد از مدیکال توضیحاتی راجب کار و وظایف در شرکت پرسیدند (۱۰ سال سابقه کار) که زمانی که در این شرکت بودیم در تحریم نبود ولی الان که نیستیم در تحریم هست.(آفیس انکاراست و گفتند با ایمیل جواب دهید)

    مانند گزارشِ مصاحبه هایی که انجام میشود و در اتاوا بررسی میشوند و جواب به آفیس میاد…جواب ما هم برای بررسی به اتاوا فرستاده میشود؟
    با تشکر.

    • ۱۹ دی ۱۳۹۲ در ۰۴:۳۰ | #18

      بررسی امنیتی متمرکز است شما به هما نشانی که خواسته شده بفرستید اینکه کجا بررسی می شود فرقی به حال شما نمی کند

  11. asghari
    ۱۴ دی ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۸ | #19

    سلام در جواب سوال من گفتید با ویزا آفیس مذاکره کنم من مذاکره کردم جوابی نیامده ممکن است که اصلا پرونده مارا از یاد برده باشند ودیگر رسیدگی نشود خواهش میکنم یه کمکی به ما بکنید چون اصلا جواب نامه ها وایمیل ها را نمی دهند. مرسی

    • ۱۹ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۹ | #20

      چندان عجیب نیست که جواب ندهند
      اگر مایلید ما کمک کنیم باید وکالت بدهید که در این صورت هم راه آن مراجعه به دفر ما در تهران است

  12. asghari
    ۱۱ دی ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۳ | #21

    سلام خدمت آقای دکتر مختاری آقای دکتر من رشته ام ۱۲ امتیازی است وحدود ۱۶ ماه ازمدیکالم برای کبک میگذرد ویزا نیامده چه باید بکنم آیا در خواست مدیکال جدید بدهم یا همچنان در انتظار باشم برای خیلی از دوستام ویزا آمده ولی من همچنان درانتظار هستم ودر ضمن به طولانی شدن استرس دارم آیا ممکن است مشکلی پیش آمده باشد

    • ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۲ | #22

      با ویزا آفیس مکاتبه کنید ولی تا نگفته اند اقدامی نکنید
      مقایسه هم چندان معنی ندارد وضعیت پرونده افراد یکسان نیست

  13. سعید
    ۱ دی ۱۳۹۲ در ۲۲:۰۳ | #23

    سلام با تشکر از راهنمای جنابعالی
    فقط زمان ورود نیاز نیز که همزمان با هم وارد بشیم و پذیرش بشیم (البته مادرم مین اپلیکنت نیست)
    بازهم از راهنمایی شما متشکرم

    • ۵ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۳۴ | #24

      خیر لازم نیست با هم باشید شما لند کنید بعدا ایشان هم در همین کانادا لند می کنند

  14. سعید
    ۲۹ آذر ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۴ | #25

    سلام دوباره
    من و پدرم میخوایم دوشنبه بریم برای گرفتن ویزا اما مادرم الان در کانادست با ویزای توریستی .حالا مامانم میخوان بلیط بگیرن بیان ترکیه برای گرفتن ویزا به نظر شما چه باید کرد منبع اطلاعاتی هست که بشه قانعش کرد که نیاد یا کلا به نظر شما چه کنیم ؟
    با تشکر فروان

  15. سعید
    ۲۸ آذر ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۷ | #27

    سلام خدمت آقای دکتر
    با تشکر از راهنمای بسیار موثر جنابعالی
    بالاخره بعد از ۱ ماه بعد از مدیکال دوم و ۱۸ ماه از مدیکال اول ویزای ما اومد .
    با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و تشکر که راهنمایی های موثر شما من را در تحمل این مدت و انجام کار درست راهنمایی کرذ.

  16. رکسانا
    ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۷ | #29

    خیلی ممنونم از پاسختون ولی برای انجام آزمایشات اصل پاسپورت رو میخوان.و تا پاسپورت نباشه نمیتونه گواهی عدم سوء پیشینه رو هم بگیره (هم ایران هم انگلستان).

  17. رکسانا
    ۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۸ | #30

    سلام.من در سال ۲۰۱۰ برای کانادا فدرال اقدام کردم و در ۲۰۱۲ هم ازدواج کردم ومدیکال ما هم اومده ولی شوهر من در حا حاضرانگلستان هستند و برای دریافت اقامت انگلستان پاسپورتشون درUK Boarder Agencyهست وامکان سفر به ایران رو ندارند .میشه لطفا من و راهنمایی کنید که الان بهتره من مدارکم رو بفرستم و به اونها اطلاع بدم شوهرم در چنین موقعیتی هست یا راه دیگه ای هست؟

  18. بهزاد
    ۱۲ آذر ۱۳۹۲ در ۰۸:۰۱ | #32

    با سلام آقای دکتر با قوانین جدیدی کبک مبنی بر نمره زبان فرانسه B2 آیا با توجه به اینکه رشته بنده دیمن و ۱۲ امتیازی است و حداقل نمره جهت ارسال مدارک را دارم متوانم بدون مدرک زبان مدارک ارسال نمایم بعداقدام به گرفتن مدرک زبان فرانسه نمایم؟در این صورت چه مدت زمان جهت گرفتن وارسال نمره زبان داده میشود؟

  19. بابک
    ۸ آذر ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۹ | #34

    با درود مجدد بر شما و تشکر از پاسخ شما
    همانطور که می دانید جدیدا برای گرفتن ویزا بایستی ایرانیان متقاضی هنگام دریافت ویزا به همراه پاسپورت شخصا به نزدیکترین دفتر cic مراجعه کنند تا هم عکس از آنها گرفته شود و هم اثر انگشت بدهند . سوال بنده این است که آیا این قانون برای متقاضیان ویزا از نوع skill worker هم هست ؟ مثلا من و همسرم و دو پسرم به سن های ۱۶ و ۱۰ سال بایستی برای دریافت ویزا به آنکارا برویم یا خیر ؟
    با سپاس از شما

  20. بابک
    ۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۷:۲۹ | #36

    جناب آقای دکتر مختاری
    با درود
    احتراما سوالی برای بنده پیش آمده که ممنون می شوم اگر پاسخی به آن بدهید . سوال این است که آیا کسانی که از طریق اسکیل ورکر کبک ویزا دریافت می کنند. آیا می توانند از همان ابتدا به ایالت دیگری از کانادا بروند ؟مثلا آلبرتا ؟
    با سپاس از شما

  21. فاطمه
    ۲۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۳ | #38

    با سلام
    سوالی برام پیش اومده ممنون میشم اگه راهنماییم کنیین
    با مردی آشنا شدم که برای اقامت کبک اقدام کردند
    تصمیم به ازدواج گرفتیم منتها هنوز عقد نکردیم
    ۱۹ شهریور مدارک پزشکی مربوط به مدیکال رو فرستادند
    هنوز ویزا نیومه
    با مشورت از جند وکیل مربوطه، تصمیم گرفتیم که ایشان به کانادا رفته و بعد از گرفتن کارت pr اقامت موقت ، به ایران برگشته و عقد کنیم و سپس برای اقامت من اقدام کنیم
    ۴تا سوال دارم
    ۱-بعد از اینکه ایشان به کانادا رفتند بعد از چه مدت کارت pr می آید؟
    ۲-با این شیوه من رو می تونند با خودش ببره؟
    ۳-اگه این شیوه صحیح هست, بعد از چه مدت من میتوانم به کانادا برم؟
    ۴-آیا بعد از عقد من با ویزای توریستی میتونم برم و ادامه کار از اونجا دنبال بشه؟
    ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید
    با تشکر

  22. فاطمه
    ۲۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۰ | #39

    با سلام
    سوالی برام پیش اومده ممنون میشم اگه راهنماییم کنیین
    با مردی آشنا شدم که برای اقامت کبک اقدام کردند
    تصمیم به ازدواج گرفتیم منتها هنوز عقد نکردیم
    ۱۹ شهریور مدارک پزشکی مربوط به مدیکال رو فرستادند
    هنوز ویزا نیومه
    با مشورت از جند وکیل مربوطه، تصمیم گرفتیم که ایشان به کانادا رفته و بعد از گرفتن کارت pr اقامت موقت ، به ایران برگشته و عقد کنیم و سپس برای اقامت من اقدام کنیم
    ۴تا سوال دارم
    ۱-بعد از اینکه ایشان به کانادا رفتند بعد از چه مدت کارت pr می آید؟
    ۲-با این شیوه من رو می تونند با خودش ببره؟
    ۳-اگه این شیوه صحیح هست, بعد از چه مدت من میتوانم به کانادا برم؟
    ۴-آیا بعد از عقد من با ویزای توریستی میتونم برم و ادامه کار از اونجا دنبال بشه؟
    ممنون میشم اگه به سوالاتم جواب بدید
    با تشکر

  23. AZRA
    ۲۵ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۲ | #40

    سلام خدمت دکتر مختاری
    باتوجه به اینکه یک واندی از مدیکال ما میگذره وخبری از ویزا نیست با اینکه رشته ما امار است وحتی انکارا جواب نامه ها رو نمی دهد چه باید کرد ایا ممکن است دیگر به پرونده های ما رسیدگی نشود وما از یاد رفته باشیم

  24. سعید
    ۲۳ آبان ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۶ | #42

    سلام خدمت آقای دکتر
    با تشکر از راهنمای بسیار موثر جنابعالی
    ما مدیکال رو انجام دادیم و دیروز رسید به لندن مادرم هم از کانادا انجام دادند.حال یک مشکل دیگه هم داریم حالا اگه ویزا بدهند مادرم چطور میتوندند ویزار بگیرند یا در این طور مواقع چه کاری انجام میدهند؟
    بازهم از جنابعالی متشکرم.

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۲ در ۰۳:۲۷ | #43

      ویزا آفیس در این مورد راهنمایی خواهد کرد پاسپورتها باید برای صدور ویزا ارسال شود پس از درخواست

  25. محمودی
    ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ | #44
  26. محمودی
    ۲۰ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۹ | #45

    سلام
    من برای ورک پرمیت اقدام کردم. کارفرمای کانادایی نظریه LBO را گرفته و اون مجوز مخصوص کبک را هم گرفته. وکیل آن شرکت مدارک حدود آپریل ۲۰۱۳ را برای سفارت ارسال کرده و حدود ۳ ماه پیش فقط برای همسرم تست مدیکال دادیم و ظاهرا برای من و فرزندم نیازی نبوده. آیا این تاخیر ۳ ماه نرمال است بعد از مدیکال؟

  27. سعید
    ۱۰ آبان ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۷ | #47

    سلام دوباره آقای دکتر عزیر
    برای ورود دیگر افراد اپلیکنت حضور مین اپلیکنت در هنگام ورود به کانادا ضروری هست؟
    با تشکر فراوان از راهنمای های موثر جنابعالی

  28. سعید
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۶ | #49

    سلام خدمت آقای دکتر
    بعد از گذشت تقریبا ۱۷ ماه از مدیکال ما که از طریق اسپانسر شیب از طریق برادرم اقدام کرده ایم از ما درخواست مدیکال جدید کردن و همچنین هزینه Payment of Right of Permanent Residence Fee (RPRF) .
    ۱- نظر شما در این زمینه چطور هست؟
    ۲- مادر من در حال حاضر با ویزای توریستی کانادا هست برای انجام مدیکال میشه از اونجا اقدام کنه و من و پدرم هم از ایران؟
    ۳-ما هزینه لندینگ فی رو پرداخت کرده بودیم چرا دوباره خواستن؟

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۵ | #50

      ۱- کار انجام شده مدیکال جدید بدهید ویزا بگیرید
      ۲- بله می توانند
      ۳- اگر پرداخت کرده اید بنویسید پرداخت شده است و سند آنرا بفرستید

  29. سعید
    ۹ آبان ۱۳۹۲ در ۰۹:۴۶ | #51

    سلام خدمت آقای دکتر عزیز
    بعد از گذشت تقریبا ۱۷ ماه از مدیکال ما که از طریق اسپانسر شیب از طریق برادرم اقدام کرده ایم از ما درخواست مدیکال جدید کردن و همچنین هزینه Payment of Right of Permanent Residence Fee (RPRF) .
    ۱- نظر شما در این زمینه چطور هست؟
    ۲- مادر من در حال حاضر با ویزای توریستی کانادا هست برای انجام مدیکال میشه از اونجا اقدام کنه و من و پدرم هم از ایران؟
    ۳-ما هزینه لندینگ فی رو پرداخت کرده بودیم چرا دوباره خواستن؟

  30. حميد
    ۷ آبان ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۴ | #52

    سلام آقاى دکتر من از طریق اسپانسرشیب درخواست کردم اما دقیق یک سال گذشته از مدیکالم جوابى ندادن اسپانسر کنندم مادرم هست اما هنوز کارت پى آرش نیومده این پرسه امکان داره چقدر دیگه طول بکشد؟! با سپاس

  31. AZRA
    ۲۳ مهر ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۲ | #54

    سلام آقای دکتر درپاسخ به سوال اقای حقیقی گفته بودید پرونده مانده آنکارا یعنی چی آیا دیگه به این پرونده ها نمی خوان حالا حالاها رسیدگی کنند ویه خواهش داشتم شما که وکیل معتبری هستید نمی توانید با آنکارا صحبت کنید البته شرمنده از لطف بی نهایتتان مرسی

    • ۲۳ مهر ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۲ | #55

      عده ای از دوستان ئیگیر هستند من هم مکاتباتی کرده ام در مطبوعات هم انعکاس داشته
      امیدواریم تکان بخورد

  32. AZRA
    ۱۵ مهر ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۱ | #56

    سلام خدمت آقای دکتر
    من نامه های کمپارس را نگاه میکنم تمام ویزاها از پاریس صادر میشه وتقریبا سفارت آنکارا تعطیل آیا راهی نیست تا رما که انقدر کارمان طول کشیده اعتراضاتمان را به گوش مسئولین کانادا برسونیم خیلی بی نظم کار میکنند دوست من که دوماه مدیکالش امده ویزاش امده انوقت ما که ۱سال وچند ماه ازمدیکالمان میگذره خبری نیست تازه دیرتر از ما اقدام کرده خواهشا شما به د اد مابرسید مرسی

  33. حقیقی
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ | #57

    ۱- میخواستم ازتون بپرسم به نظرتون جهت پیگیری پرونده نامه ای بزنم ؟ به کجا ؟

  34. حقیقی
    ۱۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۶ | #59

    با سلام خدمت جناب مختاری عزیز
    من سپتامبر۲۰۱۲ برای مصاحبه به استانبول رفتم( اسکیل ورک ر کبک اقدام کردیم ) البته به تنهایی چون همسرم ممنوع الخروج بودن .وبرای هر دومون csq به ما داده شد. فوریه ۲۰۱۳ فایل فدرالمون اومد و با اینکه من ارشد شیمی هستم و مین و همسرم هم تعمیر نگهداری هواپیما ولی هیچ خبری نشد.نه از مدیکال و نه از نامه ارسال مدارک به پاریس.
    ۱- می خواستم ازتون بپرسم به نظرتون جهت پیگیری پرونده بزنم ؟
    ۲- امکانش هست به دلیل عدم حضور همسرم در مصاحبه انقدر مدیکالمون طول کشیده باشه یابه دلیل شغل همسرم ؟( همسرم تکنیسین تعمیر نگهداری هواپیما بودن در حال حاضرمحل کارشون و عوض کردند و پاسپورت دارند .)

    از وقتی که خالصانه می گذارید صمیمانه سپاسگزارم

  35. AZRA
    ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۳ | #61

    باسلام خدمت دکتر
    ایا این درست است که ضرفیت بعضی رشته های کبک پر شده مثل آمار وبه خاطر همین ویزا بعد از مدیکال طول میکشه برای بعضی رشته ها، اگه درست چرا انقدر پرونده گرفتن؟

  36. مهرناز
    ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۵:۳۴ | #63

    سلام
    من ٢۶ساله هستم و ۴مهر دارم میرم کانادا با ویزای اقامت نامزدم اینجا هست مدارک برای سوری نبودن ازدواج کمی دارم به نظر شما لازم هست برای عقد برکردم یا غیابی میشه ممنونم از وقتی که میزارین

  37. داود
    ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۳ | #65

    با سلام
    مدت زمان ارسال گواهی تولد کودک برای مهاجرت به کانادا(کبک) که فایل نامبر هم امده چه مدتی است

    • ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۵ | #66

      سوال مبهم است
      اگر فایل نامبر دارید و بچه دار شده اید مدارک را حاضر کنید و بفرستید در اولین فرصت

  38. simin
    ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۴:۵۲ | #67

    سلام
    جناب آقای مختاری سوالی از خدمتتون دارم:
    برای کبک اقدام کردم ومنتظر مدیکال هستم با رشته ی۶ امتیازی پرونده فدرال۲۰۱۲٫در حال حاضر مدیکال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ دریافت میشود ولی خبری از ۲۰۱۲ ها نیست به نظر شما دلیل خاصی دارد؟؟؟من شنیدم که از فدرال لهستان برای بک گراند چک پرونده های ۲۰۱۲ کمک گرفته شده و ۹۰ روز است هیچ مدیکال ۲۰۱۲ نیامده.این حقیقت دارد و کار پرونده های ما دوباره متوقف شده؟؟؟؟؟
    با تشکر

  39. کامبیزی
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۹ | #68

    جناب دکتر مختاری با سلام.من پزشک عمومی هستم و در اکتبر ۲۰۰۹ مدارکم را جهت فدرال اسکیلد ورکرز به سیدنی فرستادم و در سپتامبر ۲۰۰۹ اولین فایل نامبر را گرفتم و دومی هم از دمشق در مارچ ۲۰۱۰ آمد.طبق اطلاعات سایت مهاجرت کانادا مدارک را به ورشو در لهستان فرستاده اند.تا به امروز هم هیچ جوابی حتی کسری مدارک و یا مدیکال نگرفته ام وهیچ تماسی هم با من نگرفته اند.بعضی از دوستان توصیه به ایمیل زدن به دفتر ورشو می کنند.به نظر شما این زمان طبیعی است و هنوز منتظر بمانم و یا اینکه اقدام به پیگیری از طریق ایمیل کنم.اگر راهنمایی و توصیه دیگری دارید سپاسگزار خواهم بود بفرمایید تا استفاده کنم.با امتنان

  40. Maya
    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۷ | #70

    سلام خدمت شما
    از اینکه وقت گرانبهایتان را صرف می کنید و با حوصله به همه پاسخ میدهید بسیار ممنون هستیم ، جهت اطلاع به همه کسانی که از این سایت استفاده می کنند امروز با گذشت ١٣ ماه از تاریخ إرسال مدیکال مان بالاخره پاس ریکوست شدیم، البته نکته جالب و خوشایند آن این است که ١١ ماه به ما مهلت خروج داده اند، در این جا برای همه کسانی که منتظر ند ارزوی موفقییت می کنمو امیدوارم به زودی به انچه که می خواهند دست پیدا کنند

  41. مجید
    ۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۱ | #71

    با سلام جناب دکتر مختاری و تشکر از زحمات شما
    بعد از ۱۹ ماه از مدیکال و پیگیریهای Email ،هفته پیش به سفارت فکس زدم که در نتیجه دیروز برای بار سوم(یک بار مصاحبه کبک، دوم مصاحبه اثبات ازدواج در دمشق) دعوت به مصاحبه در آنکارا شدیم که از ما خواسته شده که همراه خودمون علاوه بر پاسپورت یک فرم که برامون Email شده به اسم Contact Sheet را پر کنیم و ببریم، سوال اینجاست که چرا انقدر مصاحبه و آیا ممکن است مشکلی در این مصاحبه پیش بیاد؟ این فرمی که ازمون خواستن چی هست؟ و اگر من در تاریخی که گفتن مشکلی داشته باشم و نتونم برم می تونم درخواست تعویق مصاحبه بدم؟و سوال آخر آیا ممکن است که بعد از مصاحبه همانجا به ما ویزا بدن؟
    واقعا من رو بابت این همه سوال ببخشید ممنون می شم راهنماییمون کنید

    • ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۲ | #72

      حتما مصاحبه را بروید
      امنیتی است و احتمالا به کارتان حساسند و یا تشابه اسمی است
      خیر همانجا ویزایی در کار نیست

  42. سعید
    ۷ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۳:۲۰ | #73

    با سلام و عرض تشکر از بابت راهنمایی های مثمر ثمر جنابعالی
    ما از طریق اسپانسر شیب پدر مادر اقدام کردیم و تقریبا ۱۵ماه از مدیکال ما میگذرد
    نظر شما در مورد زمان صدور ویزا چطور است ؟( پدر من نظامی بودن)؟این میتونه باعث تاخیر در صدور ویزا بشود؟
    و اینکه احتمال دوباره خواستن مدیکال هست؟

    • ۸ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۱:۳۶ | #74

      بله اگر بیش از ۱۸ ماه بشود احتمال تکرار هست
      نظامی بودن هم توضیح خوبی برای تاخیر است که البته هنوز غیر عادی نیست

  43. هستی
    ۶ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۲ | #75

    با سلام و عرض تشکر از بابت راهنمایی های مثمر ثمر جنابعالی

    من متقاضی مهاجرت به کانادا از گروه ۳۸ رشته ای هستم و ۲۷جولای ۲۰۱۳ نامه ارسال مدارک مدیکالم رو از ورشو دریافت کردم.سوال من اینه که با توجه به قضیه اعتصاب افسران مهاجرت ،تا اخذ ویزا حدودا چقدر طول میکشه؟فراوان

    با سپاس و تقدیر فراوان

  44. AZRA
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۲۲ | #77

    سلام خدمت دکتر
    ببخشید مدیکال ما یک ساله شد برای مدیکال چدید خودمان باید درخواست بدهیم یا خودشان دوباره صادر میکنند .مرسی ازصبر وحوصله شما

  45. مسعود
    ۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۸ | #79

    سلام من ۱۰ ماه پیش مدیکال رو انجام دادم و روی سایت هم اومده. ولی تا حالا جواب ندادن. الان چی کار کنم؟
    یه سوال دیگه هم داشتم: حدوداً چند درصد به مدیکال دوم کشیده میشوند؟ متشکرم

  46. نادر خجسته
    ۲۶ تیر ۱۳۹۲ در ۰۵:۰۷ | #81

    سلام و خسته نباشید

    من در تاریخ ۲۴ جون ۲۰۱۲ دعوت به مصاحبه شدم و در دسامبر ۲۰۱۲ فایل نامبر خودم را دریافت نمودم و در اوایل جون ۲۰۱۳ آپدیت خود را به پاریس فرستادم. در ضمن رشته من ۱۲ امتیازی و متاهل هستم. اما نمی دانم چرا مدیکالم نمی آید مگر فاصله زمانی از فایل نامبر تا مدیکال ۷ ماه نبود؟ یعنی حتی نمی شود احتمال این را داد که در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی بیاید؟

    لطفا دراین امر مرا راهنمایی نمایید.

  47. AZRA
    ۲۵ تیر ۱۳۹۲ در ۰۷:۵۳ | #83

    سلام خدمت دکتر وعرض خسته نباشید سوال من این بود که یکسری از بچه های کبک
    که مدیکالشان برای ۲۰۱۳ است دارند ویزا میگیرند اما برای ما که برای sep 2012 است هنوز هیچ خبری نیست آیا این طبیعی است دلیل این بی نظمی چه چیزی میتواند باشد؟ ممنون از پاسخ شما

  48. arash
    ۵ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۵ | #84

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز و تشکر از محضرتان
    با توجه به اینکه ١۶ ماه از تست مدیکال ما میگذرد و ۵ ماه از مصاحبه دوم ما میگذرد و هیچ خبری از مدیکال مجدد و ویزا نیست ،من این سوال از خدمتتون دارم در حال حاضر چه کار میتوانیم بکنیم بر مبنای تجربه شما :آیا باید فقط منتظر باشیم و هیچ کاری نکنیم و تا هر زمان که بخواهند میتواند ما نگاه دارند ؟
    آیا راه حلی را شما پیشنهاد میکنید؟مثل نامه زدن به سفارت یا گرفتن کیپس ؟یا چیز دیگری؟
    و سوال دوم آیا سفارت کانادا با توجه به اینکه بیش از ٢ سال از گرفتن CSQ گذشته میتونه به بهانه اینکه رشته کاری ما دیگر مورد نیاز نیست درخواست مهاجرت را رد کند یا از ما درخواست امتحان زبان مجدد کنند؟

  49. سهیلا
    ۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۵ | #86

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    ضمن تشکر فراوان از راهنماییها و دلگرمی های جنابعالی به اطلاع می رساند که بالاخره ما هم بعد از گذشت ۱۸ ماه از مدیکال اول و حدود ۲ ماه از مدیکال دوم ، پاس ریکوست شدیم. با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما و آرزوی به اتمام رسیدن انتظار برای همه دوستان.

  50. مجید
    ۳ تیر ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۲ | #88

    با سلام و تشکر که به سوالهای ما جواب می دید، آقای دکتر از مدیکال ما حدود ۱۷ ماه می گذره، حدود ۴ ماه پیش هم بعد از پیگیریهایی که کردم ازمون آپدیت خواستن که فرستادم، آیا ممکن هست که باز برامون مدیکال صادر بشه؟ آیا تو این مرحله کسی رو Reject می کنن؟
    با توجه به اوضاع ترکیه و آنکارا آیا تو روند صدور ویزا تاثیری دارد؟

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.