خانه > مهاجرت از روش سرمایه گذاری, نیروی متخصص فدرال, نیروی متخصص کبک, کارآفرینی کبک و فدرال > تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

تعطیلی دفتر دمشق؛ وضعیت پرونده ها و چگونگی ارسال مدارک خواسته شده

۱۱ بهمن ۱۳۹۰

بر اساس توضیحی که انجمن ایرانی کانادایی مشاورین از سفارت کانادا در دمشق دریافت کرده اند آخرین وضعیت این سفارت به شرح زیر است:

۱- این سفارت هیچ پرونده جدیدی را نمی پذیرد و پرونده ها به دیگر ویزا آفیسها ارسال می شوند

۲- در مورد پرونده های سابق همه آنها به سفارت دیگری در منطقه فرستاده خواهند شد که متقاضیان باید منتظر دریافت نامه از سفارت جدید باشند.

۳- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته نشده است کلیه مکاتبات با دمشق خواهد بود و ایمیلها به ویزا آفیس مربوطه فوروارد می شود ولی تنها در مورد تغییر نشانی پستی؛ تغییر نشانی ایمیل و درخواست بستن پرونده مکاتبه کنید.

۴- تا زمانی که با شما از سفارت جدید تماس گرفته شود برای پاسخ به هر درخواستی (شامل درخواست اطلاعات و یا مدارک) که قبلا از سوی دمشق دریافت کرده اید باید نامه و مدارک خود را به دمشق ارسال کنید و سفارت در دمشق آنها را به اداره مربوطه خواهد فرستاد.

در غیر موارد مورد اشاره بالا نباید با سفارت کانادا در دمشق مکاتبه ای بشود و باید منتظر دریافت هر گونه خبر از اداره جدیدی که بررسی پرونده شما را به عهده گرفته است بمانید.

  1. رضا
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۵۹ | #1

    @Fereshteh
    خدمت شما عرض کنم پرونده من که از طریق اسپانسر شیپ اقدام کردم ۱۵ ماه است که in process است .

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۴ | #2

      متاسفانه همینطور است و با تغییرات سفارت و اینها ممکن است طولانی تر هم بشود

  2. پیمان
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۳۹ | #3

    سلام
    من در لیست ۳۸ گانه هستم و فایل نامبر اولم را در تیر ۹۰ دریافت و در آبان ۹۰ مدارک کاملم را در پایان فرصت ۱۲۰ روزه به دمشق ارسال کردم، ولی نمره زبان کافی کسب نکردم و در مدارکم علاوه بر ارسال نمره آیلتس ذکر کردم که در اولین فرصت نمره کافی کسب کرده و ارسال می کنم.در حال حاضر در آزمون شرکت کرده و نمره کافی بدست آورده ام،
    لطفاً راهنمایی فرمایید که آیا ارسال نمره کافی پس از ۱٫۵ سال از دریافت فایل نامبر دوم قابل بررسی است یا به محض رسیدگی پرونده باطل می شود ، حال اگر اینطور است، نمره را ارسال نکنم و قبل از اینکه به مرحله پروسس برسم ،انصراف داده و حداقل ۱۱۰۰ دلار را پس بگیرم.
    با تشکر

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۶ | #4

      بله مدرک زبان را بفرستید ورشو
      از متقاضیان این لیست که نمره زبان ندارند درخواست ارسال نمره زبان می کنند و پرونده را به صورت خودکار نمی بندند

  3. لیلا
    ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۹ | #5

    با سلام خدمت دکتر مختاری عزیز
    من متقاضی اسکیل ورکر کبک با فایل فدرال اپریل ۲۰۱۰ هستم با توجه به انتقال پرونده ها به سوریه ایا ما دورباره رغتیم ته صف؟هنوز اپدیتم دریافت نکردم.بعد از ۲۲ ماه انتظار.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۷ | #6

      نه شما در صف خودتان هستید دمشق یک سال بود عملا تعطیل بود این تغییر باعث خوشحالی است

  4. فاطمه
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۳ | #7

    سلام جناب آقای دکتر مختاری
    من با سفارت کانادا در سوریه تماس داشتمو مطلع شدم بعضی از پرونده ها به بیروت و بعضی به عمان و بعضی به ورشو و آنکارا رفته است . من منتظر مدیکالم هستم و حدود ۸ ماه پیش نامه تغییرات رو گرفتم . اگه بخوام بدونم پروندم به کدام سفارت رفته است می تونم مکاتبه کنم به تمام سفارت ها ؟ آیا شما خبری دقیق دارید ؟ متشکرم

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۷ | #8

      پرونده ایرانیان گروه لیست ۳۸گانه (۲۰۰۹ و ۲۰۱۰) و نیز درخواستهای قبل از ۲۰۰۸ ورشو هستند بقیه آنکارا خواهند بود

  5. نیکروز
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۰ | #9

    با سلام فایل نامبر من ۴ آگوست ۲۰۱۰ میباشد من برای دریافت مدیکالم باید با آنکارا در تماس باشم یا با سوریه؟ با تشکر.

  6. sirous
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۹ | #11

    درود بر شما جناب آقای دکتر مختاری
    پرونده من ۱۲ دسامبر ۲۰۱۱به ورشو منتقل شده فایل اول من Jan 2010آمده ترتیب ارسال نامه آپدیت و یا شروع رسیدگی ها بر اساس تاریخ فایل است یا ارسال به ورشو .از این جهت پرسیدم که ببینم آیا ۲ ماه فرصت برای آیلتس دارم یا نه .سپاس از بزرگواری شما.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۱۸ | #12

      فرصت جندانی ندارید در حال مکاتبه اند و می خواهند که اولین فرصت ثبت نام آیلتس را برایشان بفرستید بنابراین ثبت نام کنید و تلاش کنید نمره قبولی آیلتس متناسب با وضعیت امتیازات را کسب کنید

  7. behi
    ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۲ | #13

    درود بر دکتر مختاری عزیز
    نامزد من در ماه می ۲۰۱۱ تشکیل پرونده فدرال دادند. در جولای، شماره پرونده از سیدنی برایشان ایمیل شد …اما:
    وضعیت ایشان در سایت صرفا received است
    و هرگز به in process تغییر نکرده است.

    آیا باید مکاتبه کنیم؟
    به دمشق؟ یا آنکارا یا ورشو….یا سیدنی؟
    خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

  8. مهدی
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۰ | #15

    با سلام.

    ببخشید این سوال را من با شفافیت بیشتر برای بار دوم می پرسم.
    من از موکلین شما در مشاغل ۳۸ گانه هستم. در سایت اداره مهاجرت کانادا تصریح شده است که «همه پرونده ها منتقل شده اند». این درحالی است که این جانب نه ایمیلی دریافت کرده ام و نه از طریق سایت کنپارس متوجه این انتقال شده ام. از سوی دیگر، دو هفته ای است که در ارایه گزارش نامه ها ی رسیده، هیچ اشاره آماری به انتقال پرونده ها نشده است. لطفا راهنمایی فرمایید که این مساله ویژه من است یا افراد دیگری هم هستند که مانند من هنوز بی خبر باشند. ضمنا راهنمایی ق=فرمایید که آیا نیازی به پی گیری از مجموعه کنپارس لازم است یا خیر.

    • ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۲ | #16

      خیر ویژه شما نیست همه پرونده ها منتقل می شوند یا شده اند ولی همه شرایط یکسان ندارند آنهایی که نامه دریافت کرده اند شاید بیست درصد هم نباشند حدود ۳۰ درصدی هم در سایت وضعیت انتقالشان اعلام شده و بیش از ۵۰٪ وضعیت خاصی برایشان اعلام نشده. نگران نباشید

  9. مرواريد
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۹ | #17

    سلام جناب مختاری عزیز خسته نباشید، بنده نیز درخواست آپدیت از ورشو گرفتم و از من فرمهایSchedule A و Supplementary Form که در ارتباط با اطلاعات سفرهایی که کردیم و گواهی سوء پیشینه و گواهی های کاری هم قدیم و هم جدید به همراه جزئیات کاری و حدود وظایف و ریزه کاری که باب طبع اونهاست و حتی گواهی مقیم بودم بستگانی که در کانادا اظهار کردم رو درخواست کردن.
    خواستم مطلع بشم که برای بقیه دوستان که آپدیت میگریرن هم معمولا همه اینهارو باهم خواستن یا برای من اینطوره یک ماه خیلی کمه البته نهایت سعیم رو میکنم منتها یکسری از جاهایی که کار کردم بیمه نبودم و یکی دوتاشون که اصلا واسه بار دوم بهم گواهی نمی دن یا خیلی شسته رفته فقط طول مدت یا عنوان کاری رو ذکر میکنند و وارد جزئیات نمیشن.
    بیم اینو دارم که از بابت گواهی کار ریجکتم کنن.
    لازم میدونم اینرو بگم که از ده سال سابقه کاری هفت سال و ممتد در یکجا کار کردم و بیمه شدم که متاسفانه مرکزی که کار میکردم مدیر مسئولش عموی بنده هست که این آشنا بودن علارقم اینکه گواهی کار رو هر جور که به صلاح باشه تنظیم میکنن ولی خوب شاید افسر مهاجرت اینو جور دیگه تعبیر کنه .حدود سه سال دیگه شو در چند جا کوتاه مدت کار کردم و گواهی یا هر چیزی که مدرکی از اونها بود فرستادم ولی برای بار دوم باهام همکاری نمیکنن نمی دونم به نظر شما اگر با همه سعیم نتونم در وقت مقتضی بعضی گواهی ها رو بفرستم باعث ریجکت شدنم میشود یا خیر.ممنونم از حوصله و وقتی که برای ما میذارین.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۰ | #18

      مروارید عزیز
      تلاش آنها رد حداکثری است و شما هم تلاش کنید هر آنچه می توانید در زمان موجود جمع آوری و ارسال کنید
      بله از افراد دیگر هم همینطور آپدیت خواسته شده

  10. حمید
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۰ | #19

    درود فراوان خدمت دکتر عزیز و همکاران صبور شما
    همسر من از سال ۲۰۰۵ در زمینه Tax & SSO (بیمه و مالیات) در یک شرکت بزرگ بین المللی مشغول به کار بوده و در رشته حسابداری هم تحصیل کرده، ما در مارچ ۲۰۱۰ پرونده را با عنوان حسابداری برای همسرم در فدرال (۳۸ رشته) باز کردیم اما ظاهرا عاقبت این پرونده ها معلوم نیست، آخرین تغییر ، رفتن پرونده ما به ورشو میباشد. حال سوال من این است:
    ۱- آیا با توجه به اینکه تخصص بیمه جزو رشته های مورد درخواست در لیست اخیر میباشد، بهتر نیست که یک پرونده با این رشته باز کنیم؟ و آیا اصلا میتوانیم چنین کاری انجام بدهیم؟
    ۲- آیا این موضوع که گواهی شغلی که برای همسر من به سفارت فرستاده شده تنها به موارد حسابداری در شغل همسرم اشاره شده و نه بیمه، مشکلی برای باز کردن پرونده دوم با عنوان متخصص بیمه بوجود نخواهد آورد؟
    با تشکر فراوان از زحمات و پاسخهای کاربردی شما
    حمید

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۳۱ | #20

      ۱- بله این کار را توصیه می کنم در مقالات خود در سایت هم بارها گفته ام اگر می توانید اقدام موازی کنید

      ۲- حسابداران در لیست نیستند ونامه باید در مورد سوابق کار در زمینه بیمه با ذکر شرح وظایف باشد در غیر این صورت نمی پذیرند

  11. ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۸ | #21

    سلام .پروسه پرونده من ۱۳ماهه بوده و در حال حاضر ۱۳ ماه پرونده ی من تمام شده میخواستم بدانم با این اوصاف چقدر طول میکشد تا ویزای من بیاید.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۱ | #22

      اینکه ۱۳ ماهه بوده از کجا آمده است
      اصلا پرونده شما در کدام برنامه بوده است؟

  12. سوزان
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۴۱ | #23

    باسلام وتشکر.
    اسکیل ورکر ۳۸ رشته ایcommon law partner اقدام کرده ام.مارچ ۲۰۱۰ فایل نامبرگرفته.۳ ماه قبل تغییر ادرس داده وپرونده راsingle کرده ام.۱۴ Dec پرونده به ورشومنتقل شده.درحال حاظر نامزد کرده ام ولی نمی دانم چه زمانی برایورود نام نامزدم به عنوان همسر به پرونده مناسب می باشد.الان؟بعد از دریافت نامه مدیکال یا بعد ازگرفتن ویزا؟

  13. بابك
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۰ | #25

    با سلام و احترام
    ما به تاریخ ۱۲ دسامبر۲۰۱۱ از سفارت کانادا در سوریه نامه ای دریافت کردیم مبنی براینکه چک صدور ویزا و سوئ پیشنه ما بعد از انجام مدیکال به دستشان رسیده ولی تاکنون پاس ریکوئست نشدیم ، به نظر شما چقدر طول می کشد؟
    با تشکر

  14. علی
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۶ | #27

    با سلام و سپاس،

    ما فایل نامبر اکتبر ۲۰۰۹ اسکیلد ورکر کبک رو داریم و سپتامبر ۲۰۱۱ مدیکالمون رو فرستادیم پاریس و یک آپدیت برای دمشق. الان نزدیک ۶ ماه از زمان انجام مدیکال می گذره و هنوز خبری از پاس ریکوئست نیست. خواستم سؤال کنم به نظر شما تکلیف ما چی میشه؟ آیا فایل ما همچنان در دمشقه؟ اگه اینطوره، آیا هنوز در دمشق فعالیتی صورت می گیره؟ متاسفانه به هیچ پیگیری (ایمیل / فکس / تلفن) جواب نمی دهند. ممنون از راهنماییتان.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۰۷ | #28

      منتظر باشید احتمالا پرونده شما هم به آنکارا رفته است
      پرونده ها از دمشق در حال انتقال است

  15. مهرداد
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۲ | #29

    جناب دکتر مختاری عزیز با عرض پوزش در اشتباه بوجود آمده در تایپ نامتان لطفاً قبل از انتشار تصحیح بفرمائید .
    با عرض امتنان .

  16. مهرداد
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۲۶ | #30

    سلام
    ۱- آیا جنابعالی تسریع روند رسیدگی به پرونده های ۳۸ رشته ای در سال جدید میلادی را تائید می فرمائید؟
    ۲-آیا از پرونده های ترانسفر شده از سوریه به ورشو کسی به مرحله مدیکال نزدیک شده یا خیر ؟
    از پاسخگوئی شما سپاسگذارم.

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۱۱ | #31

      ۱- در حال بررسی به قصد رد حداکثری به منظور کم کردن آمار هستند هنوز نمی توانم اراده رسیدگی واقعی را تایید کنم
      ۲- خیر به هیچ وجه حتی یک مورد

  17. هدی
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۹ | #32

    با سلام
    لطف کنید آدرس ایمیل دفتر دمشق و آنکارا را اعلام کنید .
    با تشکر.

  18. مائده
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۶ | #34

    با سلام و خسته نباشید

    جناب دکتر، من ۱۸ ماهه که CSQ دریافت کردم و منتظر مدیکال هستم.
    الان ۶ ماهه که کارم رو تغییر داده ام. آیا نیازه واسه سفارت نامه بزنم و اعلام کنم که کارم رو عوض کرده ام؟ یا اینکه سفارت فدرال کاری به کار و محل کار من نداره در حال حاضر؟

    ممنون از راهنماییهای خوبتون

  19. محبوبه
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۱۲ | #36

    باسلام وتشکر بسیار زیاد از راهنمایی شما
    من به سایت cic مراجعه کردم .هنوز ظرفیت رشته ما پر نشده.
    ایا فعلا برنمه پذیرش متوقف شده؟
    ایا موسسه شما کمکی در این راستا میتواند انجام دهد؟
    بازهم از توجه شما متشکرم

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۲ | #37

      برنامه متوقف نشده و می توانید اقدام کنید بله موسسه ما به شما کمک خواهد کرد به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

  20. tara
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۴ | #38

    سلام . خسته نباشید من ۱۸ ماه هست که همه مدارکام رفته سوریه چند ماه پیش نامه داشتم برای تمدید مدیکالم الان ۵ ماهه که خبری نگرفتم الان که سفارت دمشق بسته شده و ضعیت من چی میشه ؟ به نظر شما بردن پرونده ها به یک سفارت در سر عت بررسی پرونده ها تا ثیری داره ؟ من از طریق همسرم دعوت شدم ممنونم تز پاسخ شما

    • ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۲۴ | #39

      سفارت دمشق در عمل کاری نمی کرد و این انتقال خبر خوبی است
      منتظر تماس بعدی از آنکارا باشید

  21. ایرج
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۵ | #40

    با عرض سلام
    پرونده ما در سوریه در حال بررسی بوده و فرمهای مدیکال ما نیز ۲ ماه پیش به مقصد ارسال شده.
    می خواستم ببینم با توجه به بسته شدن سفارت کانادا درسوریه ما چطور می توانیم پیگیری کنیم؟
    آیا توسط ایمیل یا نامه به ما خبر میدهند؟چون نامه ها بدست ما نمی رسه.
    اصولا بررسی نتایج پلیسی و کریمینال چقدر طول می کشد؟

  22. عرفان
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۲ | #42

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری
    پرونده ما استانی آلبرتاست که بعد از پرونشیال نامینی شدن مدارک را در می ۲۰۱۱ فرستادیم دمشق .در آگست ۲۰۱۱از ما مدیکال خواستند و مدیکال ما سپتامبر ۲۰۱۱ به پاریس رسیده و دریافت آن هم یک ماه بعد در سایت ثبت شده. چند روز بعد از آن در اکتبر از ما لندینگ فی خواستند که آن را هم فرستادیم دمشق. در هشتم دسامبر نامه رسید لندیگ فی و برداشت پول از حساب را دریافت کردیم.

    ۱-حال با این جابجایی ها از دمشق به آنکارا فکر میکنید چه اتفاقی برای پرونده ما بیفتد؟ یعنی در دمشق می ماند و یا به آنکارا میرود؟

    ۲- آیا در صدور ویزا تاخیر زیادی اتفاق میافتد؟

    ۳- آیا ما در مرحله صدور ویزا هستیم واگر جواب مثبت است در صورت ارسال پرونده به آنکارا پرونده از اول برسی میشود ویا فقط ویزا صادر میشود؟

    با تشکر از اینکه وضعیت ما را درک کرده و یارای ما هستید

  23. فرهاد
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۵۴ | #43

    با درود -چک لندینگ فی من در دمشق است و حامل چک میگه که سفارت تعطیله.الان یکماهه از ارسال مدیکالم میگذره.میشه لطفا راهنمائی کنید .ممنون

    • ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۵ | #44

      سفارت برای دریافت نامه تعطیل نیست
      اگر اصرار دارند تماس بگیرید و کسب تکلیف کنید

  24. محبوبه
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۷ | #45

    با سلام مجدد و تشکر از توجه شما
    با توجه به فرمایشات شما
    ایا تا قبل از خرداد نمیتوانم اقدامی کنم.چون حداکثرتا اخر فروردین میتوانم مدرک ایلتس را با نمره مورد نیاز بگیرم

    پیشاپیش از توجه شما کمال تشکر رادارم

  25. Ali
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۹ | #47

    Dear Mr.Mokhtari
    I want to know somthing about my Application Status in CAS website
    My application is Spouse sponsership
    When I check my application status I can only see this:
    Permanent Residence Application Status
    Application Received
    After about 11 months is only Application Received
    Im not In Process yet
    But I saw The diagram explains each step in the application process “Application for Permanent Residence Outside Canada”
    When an application recieved by CIC it means is In Process
    Now I want to know my case is In Process or not ?
    or the CAS website didnt update the information about my status
    Thank you
    Best Regards

  26. Fereshteh
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۴ | #49

    @علیرضا
    ببخشید همسر من هم از طریق اسپانسر شیپ اقدام کرده چقدر برای شما طول کشید تا پروندتون رسیدگی شد ؟

  27. محبوبه
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۶ | #50

    باعرض سلام وادب حضور حضرتعالی
    من فوریه ۲۰۰۷ فایل نامبر از دمشق دریافت کردم. ۲سال پیش ایمیلی برایم فرستادند که ایا خواستار ادامه ی پروسه هستید.؟
    با این اوصاف وضعیت پرونده ما به چه صورت است؟
    آیا پرونده های ۲۰۰۷ هم به آنکارا رفته است ؟
    باتوجه به اینکه درسایت cicمدت پروسه را به۹۷ ماه تغییر داده اندآیا واقعا باید این مدت منتظر بود ؟
    یا بهتر است پرونده جدیدی با شرایط جدید تشکیل داد ؟
    در ضمن بنده فیزیوتراپیست هستم وشرایط جدید هم شامل حال من میشود
    با تشکر واحترام

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۱ | #51

      در تلاشند تعداد پرونده ها را کم کنند و برای همین این نامه ها را می فرستند پرونده شما باز است ولی خدا می داند چقدر طول می کشد و در کجا رسیدگی می شود. اگر می توانید از روش دیگر اقدام کنید
      شما می توانستید همین امسال اقدام کنید و یک ساله ویزا بگیرید به فکر آیلتس باشید و آماده باشید برای خرداد ماه که لیست جدید اعلام می شود شاید باز رشته شما باشد

  28. Fereshteh
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۴ | #52

    با سلام
    پرونده همسر من الان ۱۰ ماه هست که توی سوریه است و هیچ خبری هم تا الان نشده میخواستم بدونم چقدر زمان میبره تا پرونده ها از سوریه منتقل بشه و مدیکال همسرم تا الان باطل شده به نظر شما حدودا چقدر دیگه طول میکشه
    تا کار همسرم درست بشه ؟
    متشکر

  29. علیرضا
    ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۵ | #54

    سلام دکتر مختاری عزیز

    آیا زمان ۳۰روزه برای ارسال پاسپورت قابل تمدید برای یک دوره دیگر هست؟من سفری در پیش دارم و تا ۲ مااه آینده نمیتونم پاسم رو بفرستم.با سپاس

  30. رضا
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۴ | #56

    سلام اقای مختاری من دیروز سوالی را مطرح کردم که متاسفانه پیج مربوطه رو گم کردم اگر امکان داره براتون مجددا جواب منو بدید لطفا.من و همسرم از موکلین شما هستیم که منتطر تاریخ مصاحبه .همسرم نفر اصلی است با رشته ریاضی میخواستم بدونم برای این رشته چه جاپ سرچ رو انجام بدیم برای روز مصاحبه؟در حقیقت با لیسانس ریاضی چه عناوین شغلی رو در مونترال سرچ کنیم برای متقاعد کردن آفیسر؟ممنون از زحمات بی منت شما

  31. مجید
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۲ | #58

    سلام

    من از طریق یک مشاور برای کبک اقدام کردم ولی مشاور من برای من لیسانس آمار فرستاد ولی مصاحبه ی من که امد ترسیدم و مصاحبه نرفتم حالا میخوام از طریق رشته ی تحصیلی واقعی خودم اقدام کنم میخواستم بنده را در این مسیر راهنمای کنید
    تشکر

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۷ | #59

      منظور شما یک متقلب است نه یک مشاور. درسته؟
      برای شما توصیه خاصی ندارم دانسته مدرک تقلبی فرستاده اید

      می توانید نامه ای بزنید و اعلام کنید که قربانی یک متقلب بوده اید و مدرک واقعی شما را نفرستاده است هر چند در مورد شا این واقعیت ندارد و شما مطلع بوده اید و به طمع گرفتن فوری قبولی لیسانس آمار قلابی فرستاده اید

  32. Nasrin Farokhi
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۰ | #60

    Dear Dr. Mokhtari;
    I received my UPDATE Letter from Damascus about 23 days ago, until I completed the needed documents , was informed that the Damascus post is closed, now I wonder where to submit my documents, should I send them to Ankara, or where? as I don not have enough time left I appreciate if you canhelp me with my problem.
    Thank you for your help and regards

  33. Ehsan
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۶ | #62

    سلام عرض میکنم

    ۱_ در حال حاضر درخواست مدیکال از متقاضیان پرونده های سرمایه گذاری ۱۲۰ هزار دلاری، به فایل نامبرهای چه تاریخی نوبت رسیده؟

    و اگر مدیکال فایل نامبر های ایجاد شده در ۲۰۱۰ شروع شده، به چه ماهی رسیده؟

    ۲_ تاکنون درخواست مدیکال از سفارت کانادا در آنکارا برای متقاضی ای فرستاده شده یا هنوز پرونده ای از ایرانیان رو در آنکارا بررسی نکردند؟

    ممنون

  34. hosseyn
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۲ | #64

    با سلام و خسته نباشید

    از طریق اسکیلد ورکر فدرال حدود ۱ سال قبل اقدام کردم.نوامبر ۲۰۱۱ نامه مدیکال صادر شد و ۳ ژانویه مدارک پزشکی به پاریس رسید. ضمنا” در سایت هم مدیکال من اعلام شده است.( سایت رسیمی مهاجرت ). تو نامه مدیکال از من پرداخت لندینگ فی و همچنین سوء پیشینه را خواسته بودن که انجام دادم.
    دو سئوال داشتم.
    اول اینکه صدور ویزای بنده میتواند قطعی فرض شود؟( برنامه ریزی برای سفر را انجام بدهم، بخصوص تهیه دلار که به صورت عجیبی داره رشد میکنه.)
    دوم اینکه گواهی بانکی را ممکنه از من بخواهند. ( با توجه به اینکه در ارسال پرونده پرینت بانکی را ارسال کردم)
    با تشکر زیاد

  35. الهام
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۳ | #66

    راستی ما در مرحله ۱۶ ماه انتظار مدیکال به سر می بریم

  36. الهام
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۲ | #67

    سلام
    امیدوارم خیلی خوب باشید. ما تغییر آدرسمون را از طریق میل به آدرسی که برامون گذاشته بودید ارسال کردیم این بار میل برگشت نخورد اما یک هفته گدشته و پاسخی دریافت نکردیم . آیا باید منتظر پاسخی باشیم ؟ چقدر طول می کشه ؟
    ارادتمند – الهام

  37. sayeh
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۵ | #69

    سلاموخیلی ممنون میشم اگر امکان داره من را راهنمایی بکنید.من ۱۰روز قبل از بسته شدن وریه مدیکالم رو دریافت کردمو تست های پزشکی را انجام دادم .سوریه از من خواسته بود ۴۹۰﷼ برای لندینگم بفرستم.می خواهم بدونم آیا من این پول را به آدرس سوریه بفرستم یا آنکارا؟

  38. امير
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۸ | #71

    با سلام خدمت جناب دکتر مختاری
    ضمن تشکر از زحمات جنابعالی لازم به ذکر است در این آشفته بازار شایعات و نتیجه گیری های شخصی بی اساس تمامی گرایش ها به سمت مشاورین و وکلای فعال و با تجربه مهاجرت مانند حضرتعالی است.
    هر چند که ما به هر دلیلی از موکلین شما نیستسم ولی فعایت شما و اطلاع رسانیتان را تحسین می کنیم و سپاسگزاریم و وکالت شما را به دیگران توصیه می کنیم..
    اما در خصوص انتقال پرونده های ایرانیان به آنکارا خصوصا پرونده های اسکیلد ورکر کبک لا اقل از شما انتظار داشتیم که پاسخی مستدل و مستند در مورد زمان بررسی آنها ارائه فرمایید زیرا هم اکنون تفاوتی بین ما و شما در مورد سطح اطلاعاتی و جود ندارد و انتظار می رود از شما که بسیار فعال هستید لااقل تماسی با آنکارا -دمشق-وزارت مهاجرت و غیره که ما دستمان از آنها کوتاه است داشته باشید و هموطنان نگران خود را یاری دهید.
    بسیار از زحمات شما سپاسگزارم و آرزوی موفقیت بیشتر را برای شما آرزومندم.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۱ | #72

      امیر عزیز
      ممنون از ابراز لطف شما
      شما پاسخ مستند می خواهید و در این مورد چیزی که بشود به آن استناد کرد نیست. موضوع به آینده مربوط می شود و کسی نمی تواند پیش گویی کند حتی اداره مهاجرت هم نمی تواند حرف دقیقی بزند.
      پیش بینی گاهی بر اساس تجربه های سابق ممکن است ولی در این زمینه تجربه ای نیست. البته یک بار تجربه انتقال کبک از دمشق ب مونترآل را داشتیم که دیدید وقفه ای حداقل ۴ ماهه به کار تحمیل شد

  39. علیرضا
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۷ | #73

    ا سلام و خسته نباشید
    من ار طریق اسپانسرشیب همسرم اقدام کردم وآپدیت مدارک شامل مدیکال مجدد،سو.پیشینه مجدد،لندینگ فی و کپی پاسپورت همسرم در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۱ حدود ۴۰ روز پیش بدست سفارت در دمشق رسیده ومدیکال هم ۶ دسامبر به پاریس رسیده،با بسته شدن سفارت دمشق ایا پرونده من به آنکارا ارسال میشود؟به نظر شما چقدر طول میکشه پاسپورت ریکوست شوم؟ممنون

  40. علی
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۶ | #75

    با سلام و تشکر از شما بابت وقتی که برای بیننده های سایتتون میگذارید
    من در سال ۲۰۰۷ برای فدرال اقدام کردم و دارای پرونده فدرال می باشم. اما امسال ازدواج کردم و همسرم مقیم کبک هستند و یک پرونده اسپانسرشیپ کبک هم باز کردیم. حال قصد دارم که پرونده فدرال را کنسل کنم. به نظر شما آیا اینکار را انجام بدهم؟ میشه لطفا من را در خصوص متن ایمیلی که باید بفرستم راهنمایی کنید؟ با سپاس فراوان

  41. مهرداد
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۵ | #77

    جناب مختاری عزیز با سلام پس از مدتها
    پس از کنترل سایت مهاجرت بالاخره در ۴ feb پرونده من به ورشو ارسال شد . یعنی بعد از یکماه که in process شده بود . به نظر شما قدم بعدی چیست و تا گرفتن ویزا چه زمانی باقی مانده ؟ با تشکر از شما

  42. a
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۶ | #79

    با سلام خدمت شما اقای مختاری
    من یه گله از دولت کانادا دارم و اینه که است که چرا همه برنامهای کانادا به عقب افتاده
    درسته که موضوع دمشق یه وقفه ۶ ماهه ایجاد کرد ولی باید اینقر طول بکشه
    کشوری که ادعای اینو داره که از تاپ ترین کشورهای دنیاست و خودشو از خیلی از کشورهای دنیا مثل امریکا سر تر میدونه چرا هنوز نتونسته یه راه حل برای سرعت بخشیدن به مصاحبه یا مدیکال پیدا کنه
    یعنی اضافه کردن چند تا ویزا افیسر و اجاره یه مکان بزرگتر انقدر هزینه بر هست
    به ما وعده ۱ سال و نیمه داده شد ولی خیلی بیشتر از اینه باید منتطر بود
    اگه اینگونه است پس چه فرقی بین کشورهایی جهان سوم و کانادا است؟
    همه برنامه ریزی کردن مثل کسایی که میرن مصاحبه و بهشون میگن شما سنتون بالاست
    در صورتی که اون شخص ۳ سال زودتر اقدام کرده بوده واون موقع سنش بالا نبوده این وقفه دولت کانادا بوده
    که باعث شده سن طرف مقابل بالا بره و نکته دیگه اینکه چرا از اول نگفتن که سن شما بالاست و فایل نامبر میدن شخص رو امیدوار میکنن و انکته اخر چرا شخص رو میکشونن به مصاحبه و اونجا میگن که سن شما بالاست
    در صورتی که میتونستن اینو قبل از مصاحبه بگن و…….
    با تشکر از جواب شما

  43. الناز
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۵ | #81

    سلام جناب آقای مختاری عزیز
    من بواسطه تقاضای اسپانسرشیپ همسر دو ماه پیش نامه ای از دمشق دریافت کردم که در آن یک فایل نامبر آفیس IMM 1343 CASE LABLE نوشته شده که شامل یک حرف و ۱۱ عدد می باشد. وقتی برای چک کردن وضعیت پرونده که در چه مرحله میباشد این فایل نامبر را وارد میکنم قبول نمی کند ومی نویسد فایل نامبر از یک یا دو حرف و ۹ رقم تشکیل شده است. مشکل کار به نظر شما چیست؟ همچنین من مدارک خود را طبق نامه درخواستی شامل عدم سوء پیشینه و غیره به دمشق پست کردم آیا برای فایل من نیاز به مصاحبه خواهد بود یا نه؟ با تشکر

  44. رضا
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۲ | #83

    سلام دکتر مختاری ممنون از وقتی که برای موکلین خود می گذارید.من از موکلین شما هستم که با رشته ریاضی جهت اقامت کبک اقدام کردیم و منتظر اعلام مصاحبه .سوالم این است با رشته ریاضی من چه جاپ سرچی میتوانم انجام دهم یعنی به دنبال چه شغلی برای سرچ و ارایه به افیسر باشم.؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۷ | #84

      مشاغل زیادی می تواند مورد نظر شما باشذ از معلمی گرفته تا حسابداری و کارشناسی آمار

  45. رضا
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۲ | #85

    سلام جناب مختاری
    من اسکیل ورکر کبک اقدام کردم و فایل دومم آوریل ۲۰۱۰ هست
    فکر می کنید انتقال پرونده ها به آنکارا حدودا چقدر طول بکشه؟

  46. vida
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۶ | #87

    با عرض سلام از مصاحبه های سرمایه گذاری کبک چه خبر؟ما فایل نامبرمون اکتبر۲۰۱۰ گرفتیم

  47. ر.س
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۵ | #89

    سلام آقای دکتر مختاری
    من فکر می کنم خوب شرایطم رو توضیح ندادم براتون.من اسکیلد ورکر کبک هستم و جواب مدیکالم ۳ رانویه رسیده پاریس. منتظر پاس ریکوئست بودم که خبر تعطیلی سفارت اومد رو سایت مهاجرت. لندینگ فی رو هم پرداخت کردم.آیا پرونده من که در مرحله پایانی صدور ویزاست هم رفته آنکارا؟ به نظر شما چقدر زمان میبره تا پاسپورت از من بخوان؟ بازهم ممنونم.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۳۳ | #90

      سیاست جزیی اداره مهاجرت جایی توضیح داده نشده است و شما هم نباید نگران این موضوع باشید منتظر شوید ببینید از کجا نامه دریافت می کنید و پاسپورت را به همان سفارت بفرستید ممکن است همان دمشق بمانید تا ویزا

  48. djamileh daravian
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۹ | #91

    با سلام و سپاس از زحمات شما

    جناب مختاری ما متقاضی مهاجرت (interprenure) در سال ۲۰۰۴ هستیم. اخیرا” سفارت در دمشق از ما یک سری مدارک جدید خواسته که تا آخر اسفند ماه ما مهلت ارسال داریم . آیا باید مدارک را به آنکارا ارسال کنیم یا به دمشق ؟ آیا به ما اطلاع میدهند؟
    با تشکر

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۸ | #92

      باید به همان دمشق بفرستید همین پستی را که در آن کامنت گذاشته ایر را به دقت بخوانید

  49. هدي
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۱ | #93

    با سلام
    جناب دکتر از اونجائیکه فرمودید از ۳۸ تائی ها که به ورشو رفته اند کسی مدیکال نگرفته و صرفا در صدد رد هستند پس باید نتیجه گرفت این روند فرمالیته بوده و پرونده ها از همین حالا تکلیفشون مشخص است؟
    با سپاس

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۸ | #94

      نه اینطورها هم نیست
      وزیر به دادن آمار علاقه ویژه ای دارد و می خواهد زود مراتب کم شدن آمار پرونده های منتظر رسیدگی را قهرمانانه اعلام کند بنابراین هر جه می تواند رد می کند ولی کارش آسان هم نیست

  50. roya
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۶ | #95

    خیلی ممنون از راهنمایی تون
    اما نمیدونم می تونم امیدوار باشم که ویزا آفیس به مدارک من توجه و رسیدگی کنه و پرونده ام بتونه سیر معمولی خودشو پیدا کنه؟؟
    درضمن آقای دکترمختاری ، افرادی که در دفتر سفیران (سخایی منش ) کار می کردند هنوز دارند به طور مخفیانه کار میکنند و حتی مترجمی که برایش کار میکرد و هم دارالترجمه کلاهبردار بصیرت هنوز دارند کار میکنند و یک شعبه هم در شاهین شهر زده اند به اسمی دیگر.
    مترجمهای دیگر می گویند که پروانه کار همشون رو خواسته اند و این رو هم گفتند که سفارت به تمام پرونده هایی که از اصفهان ارسال میشه مشکوک شده اند.

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۷ | #96

      شما تلاش خوذ را بکنید

      در مورد ادامه کار کلاهبرداران هم چه بگویم. همیشه افرادی هستند که طعمه شیادان باشند

      بله به همه اصفهانی ها مشکوک شده اند

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.