خانه > نیروی متخصص کبک > موضوع مدیکال متقاضیان کبک به دولت کبک مربوط نیست

موضوع مدیکال متقاضیان کبک به دولت کبک مربوط نیست

۲۹ دی ۱۳۹۰

سوال:

من حدود یک سال قبل در سوریه مصاحبه داشتم و قبول شدم. اما ۴۵ روز قبل برای کاری به ترکیه رفتم. من به هتل پارکسا رفتم تا جهت دریافت مدیکالم سوال کنم. وقتی با یکی از افیسرها انگلیسی صحبت کردم ناراحت شد که چرا فرانسه حرف نزدم .دعوام کرد که چرا اصلا به انجا رفتم .

اسمم را یادداشت کرد.الان خیلی نگرانم.چون دیدم داشتند به همدیگرمیگفتند که این فرانسه بلد نیست چطور قبول شده؟ ..حالا چه باید بکنم؟وقتی من مصاحبه داشتم از من مدرکی نخواستند چون خیلی خوب فرانسه صحبت کردم.

 

پاسخ:

با خواندن این سوال متاسف شدم از اینکه برخی دوستان دقت کافی ندارند و بدون تفکر دست به اقدامی می زنند که می تواند باعث تشویش خاطر آنها شود. البته برخی از دوستان را تقصیری نیست و به عادتی که در ایران هست تصوری از نادرستی آن ندارند.

دوستی پس از قبولی کبک برا ی پیگیری مدیکال به ترکیه رفته است آن هم به هتلی که احتمال می داده افسران کبکی آنجا برای مصاحبه حضور دارند. ایشان توجه نداشته اند که:

۱- در مرحله مدیکال و سکوریتی چک پرونده ربطی به کبک ندارد و در اختیاز فدرال است. اطلاعی هم به کبک در مورد پروسه کار داده نمی شود

۲- اگر هم کبک از روند کار اطلاع می داشت قرار نیست که هر افسر اداره مهاجرتی از همه پرونده ها خبر داشته باشد و اصولا افسران محدودیتهایی در دسترسی به اطلاعات پرونده متقاضیان دارند.

۳- اگر این دوست ما تصور می کرد که باید از کبک پیگیری کرد راههای بهتری قبل از راهی شدن به هتل محل کار افسران کبکی وجود داشت تصور می کنم راههای ارتباطی بهتری مانند تلفن فکس و ایمیل قبلا اختراع شده اند و نیاز به تماس چهره به چهره آن هم با افراد غیر مسوول منتفی است.

 

البته این دوست ما نباید نگران ژست آن افسر باشند مگر اینکه خدای نکرده مدارک تقلبی داده باشند. افسر حداکثر از مدیر برنامه خواهد خواست که به پرونده نگاهی بیاندازد و او در این مرحله اگر نکته ای را در پرونده ببیند که پیش از این از آن غفلت شده می تواند اقداماتی داشته باشد.

 

  1. حقیقی
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۹ | #1

    وسوال دیگرم اینکه هزینه صدو ر سی اس کیو برای نوزاد(۱۶۰دلار)-هزینه فدرال نوزاد(۱۵۰دلار) و هزینه لندینگ ۴۹۰ دلار با ویزاکارت قابل پرداخت است یا حتما باید مانی اردر بگیریم؟
    سپاس از لطفتون

  2. حقیقی
    ۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۵ | #3

    درود جناب مختاری
    فرزند من ۲۰ روزه که متولد شده منتظر بودم که پاسپورتش و بگیرم بعد اطلاع دهم به فدرال و ادارهکبک اما دیروز مدیکالمون اومد .
    هنوز پاسپورت پسرمون آماده نیست به نظرتون مدیکال و انجام بدیم یا اول تولد فرزندمون اطلاع بدیم با وجود اینکه پاسپورت پسرم آماده نیست هنوز ؟
    ممنون از پاسختون

  3. حقیقی
    ۲۶ تیر ۱۳۹۳ در ۰۵:۳۷ | #5

    @علی مختاری
    ممنون از پاسخ شما.
    میتونم بپرسم شرایط پذیرش وکالت در این مرحله چی هستش؟

  4. حقیقی
    ۲۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۹ | #7

    ویک مسئله دیگه جناب مختاریٰ
    من باردارم و ماه دیگه فزندمون به دنیا میاد .با راهنمایی سایت شما اطلاع این موضوع را موکول کرده بودم به زمانی که مدیکال میاد که نیومد .سوالم اینه اگر بعد از تولد بچه همچنان مدیکال نیومد باید چه اقدامی کنیم؟(به فدرال خبربدیم بچه دار شدیم و همزمان برای سی اس کیو اقدام کنیم یا اینکه فقط به فدرال خبر بدیم اول؟)
    اگر مدیکال اومد اونرا انجام بدیم یا خبر بدیم بچه دار شدیم و منتظر مدیکال بچه بشیم تا با هم بفرستیم؟

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۱:۲۵ | #8

      شما موظف هستید به محض تولد بچه اطلاع دهید و مدارک را بفرستید ربطی به آمدن و نیامدن مدیکال ندارد

  5. حقیقی
    ۲۰ تیر ۱۳۹۳ در ۱۷:۰۱ | #9

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما .
    من رشته ام ۱۲ امتیازی بوده (شیمی) که بریا اسکیل ورکر کبک اقدام کردم.شهریور ۱۳۹۱ مصاحبه رفتم و اسفند ۹۱ هم فایل فدرال دریافت کردم . ولی بعد از آن تا اسفند ۹۲ هیچ خبری نشد تااینکه اسفند ماه از من آپدیتگواهی کار ورزومه کاری رو خواستن و بعد از آن هم دیگه هیچ خبری نشد .یعنی یک سال و ۴ ماه از تاریخ فایل فدرالمون گذشته .در حالیکه همکلاسی خودمکه از من ۱۰ روز دیرتر به مصاحبه رفت ۱۷ اردیبهشت ماه به مونترال رفتند!
    می خواستم سوال کنم که
    ۱-به نظرتون نامه ای به دفتر آنکارا بزنم ؟
    ۲-با توجه به اینکه من به تنهایی به مصاحبه رفتم و همسرم (چون آن موقع از شرکت قبلی که ممنوع الخروج بودن تازه استعفا داده بودند و پاسپورت می بایست یکسال پش آنها می ماند ) همراهم نبودند (البته شغل حساسی نداشتند و تکنیسین هواپیما بودند ولی شرکت وابسته به وزارت دفاع بود و تمام کارمندان ممنونع الخروج بودند .) آیا علت تاخیر می تواند این موضوع باشد ؟
    ۳- امکان دارد قصد دارند پرونده را ری جکت کنند که انقدر فرستادن مدیکال طول کشیده ؟
    از راهنماییتون ممنونم.
    در ضمن من از روی سایت که پروندم و چک میکنم وضعیت in process‌دارد.

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۶ | #10

      ۱- ضرر ندارد بله بزنید
      ۲- بعید نیست
      ۳- نه مشکلی باشد همسرتان را برای مصاحبه می خواهند
      مایل بودید وکالت دهید پیگیری کنیم

  6. علی1363
    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۶:۲۴ | #11

    سلام آقای دکتر
    من آواخر ۲۰۱۱ مدارکم رو فرستادم واسه کبک و یک ماه بعد فایل نامبر رو دریافت کردم. از بعده اون تاریخ دیگه هیچ ایمیلی یا نامه ای دریافت نکردم.و منتظر بودم که دعوت به مصاحبه بشم.چطور باید از روند پرونده ام مطلع بشم؟
    آیا نیار به ارایه مدرک فرانسه و اینگلیسی هست؟؟
    با سپاس فراوان

    • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۳ | #12

      مکاتبه و تلفن به اداره مهاجرت کبک

      بسته به شرایط پرونده دارد نمی توانم نظر بدهم

  7. saeed
    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۴ | #13

    با سلام وضعیت مدیکالهای کبک در چه ماهی است؟
    وضعیت پروندهه در چه ماهی؟

  8. مريم
    ۴ شهریور ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۵ | #14

    با سلام و احترام

    با افزایش زمان انتظار از ۲۱ ماه به ۳۱ ماه در ترکیه احتمال دارد csq منقضی شود. در اینصورت تکلیف چیست؟

    با سپاس
    مریم

  9. علیرضا مقالی
    ۱ شهریور ۱۳۹۱ در ۲۳:۰۸ | #16

    با تشکر از همراهی شما

  10. علی
    ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۹:۴۸ | #17

    سلام دوباره
    با عرض معذرت ، شما میدونید دفتر دوم در آنکارا چه موقع آغاز به کار میکنه ؟ آیا با شروع بکار این مرکز پرونده های ۲۰۱۰ میتونند امیدوار به دریافت سریعتر مدیکال ها باشند ؟
    مرسی

  11. علی
    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۲ | #18

    با عرض سلام وخسته نباشید
    بنده سئوالی داشتم. برای بعضی دوستان که فایل نامبر فدرالشون بعداز من هست ، تغییر آدرس اومده و از اونها خواستند که آدرسشون رو update کنند ولی برای بنده خبری نیست . update ادرس کلا به چه معنی هستش؟بنده بیشتر از ۱۹ ماهه که منتظر مدیکالم .
    ممنون از وقتی که برای ما زحمت می کشید .

  12. محمد
    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۰۸:۲۲ | #20

    درود بر شما آقای مختاری
    همانطور که در سئوالهای قبل عرض کردم حدود ۲۳ ماه پیش csq را از طریق تخصص گرفتم و پس از ارسال مدارک به سفارت کانادا در سوریه ۲۱ ماه پیش فایل نامبر صادر شد ولی هنوز مدیکال نیامده است . پیش بینی شما برای ارسال مدارک مدیکال از سوی ایشان چند وقت دیگر است ؟ ضمن سپاس فراوان از پاسخ شما

  13. مريم
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۶ | #22

    در ضمن از همسرم فقط پاس را به عنوان مدرک خواستند. آیا مدرک دیگری هم لازم است که با خودمان ببریم؟

  14. مريم
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۲ | #23

    با سلام.
    من و همسرم مارچ پارسال در دمشق مصاحبه کبک را قبول شدیم. اما بعد از یک سال برای مصاحبه دوم به آنکارا دعوت شدیم.
    من هیچ مطلب خاصی در این مورد پیدا نکردم. می دونم که هر سوالی ممکنه مطرح بشه.
    اما مهم تر از همه موضوع مترجم است که نمی دونم باید دقیقا چه مدارکی داشته باشه و کی باید به آنجا معرفی بشه؟
    همچنین نمی دونم شما کسی رو که دارای شرایط لازم باشه در آنکارا می شناسید یا نه؟
    لطفا اگر اطلاعاتی در این مورد دارید منو در جریان بگذارید.
    با تشکر.

    • ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۳ | #24

      مترجم برای چه
      فرض این است که شما زبان می دانید. در هر صورت اگر لازم باشد خود آنها مترجم دارند.
      این مصاحبه برای بررسی امنیتی است و ابهاماتی دارند که شما را برای توضیح خواسته اند داستانش با مصاحبه قبلی شما متفاوت است

  15. محمد
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۸:۰۰ | #25

    سلام
    با عرض ادب و سپاس از پاسخگویی شما
    همانطور که در پرسشهای قبلی عرض کردم csq کبک را گرفتم و حدود نوزده ماه از فایل نامبر فدرال می گذرد و منتظر فرایند مدیکال هستم .من ۸ سال پیش یک عمل مغز برای تومور خوش خیم مننژیم انجام دادم و خدا را شکر مشکل هم بر طرف شد و زندگی عادی را دارم. بعد از دریافت مدارک مدیکال زمانی که پیش دکتر معتمد می روم چگونه این موضوع را مطرح کنم همچنین چه تاثیری در پرونده من خواهد داشت ؟

    • ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۰:۴۳ | #26

      لازم نیست شما مطرح کنید اگر سوال شد واقعیت را بگویید
      بعید است مشکلی باشد

  16. محمد
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۵ | #27

    سلام ضمن تشکر از وقتی که برای پاسخگویی می گذارید . آیا ممکن است اتفاقی که در خصو ص جمع شدن پرونده های فدرال قبل از ۲۰۰۸ افتاد برای پرونده های کبک که csq را گرفته و فایل نامبر فدرال را گرفته اند نیز بیافتد؟

  17. hamideh
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۱ | #29

    سلام دوباره با پوزش جواب من رانوشتید متشکرم اما متوجه نشدم از بعد از csq پرونده کبک توسط فدرال بررسی و مدیکال وبقیه پی گیری می شود.آیا منظور شما این است که ما حتی در صورت طولانی شدن مراحل نیز آپدیت نیاز نداریم ؟ یا اینکه از طرف فدرال شاید آپدیت از ما بخواهند؟نه از طرف کبک.

  18. hamideh
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۵ | #31

    سلام من از موکلین شما هستم .پرستار ، قبولی مصاحبه ۲۸ نوامبر و ارسال مدارک ژانویه ۲۰۱۲ ابتدا باید منتظر نامه از آنکارا وبعد مدیکال باشیم؟ موضوع آپدیت مدارک مربوط به کبک است؟ اگر پروسه طولانی شود وآپدیت برای کبک هم میآید شامل چه مدارکی میشود؟ مثلا سابقه کار یا سوء پیشینه وغیره لطفا نام ببرید.طبق گفته خانم دکتر ساغری در مشهد مربوط به فدرال است.

    • ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۲ | #32

      خیر برای کبک آپدیت نخواهند خواست مگر تغییر در وضعیت خانوادگی ایجاد شود
      ممکن در صورت طولانی شدن فدرال آپدیت بخواهند که شامل عدم سو پیشینه و سوابق کار و … است

  19. محمد
    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۶ | #33

    سلام و درود
    من در تاریخ ژوییه ۲۰۱۰ در مصاحبه کبک در دمشق قبول شدم . پس از ارسال مدارک فایل نامبر فدرال به تاریخ صدور ۲/۹/۲۰۱۰ گرفتم الان منتظر مدارک مدیکال هستم پیش بینی می کنید در چه تاریخی بدستم می رسد و آیا دیر شده است ؟

  20. فهيمه
    ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۴ | #35

    با سلام و تشکر از زحمات شما.
    امروز در سایت اپلای ابرود مطالبی را خواندم که خیلی امیدوار شدم ولی مطمئن نیستم که این قضیه مربوط به کبک اسکیل وورکر هم میشه یا نه ؟
    در اون نوشته ها اشاره شده بود به کسی که با سفارت کانادا در آنکارا تماس تلفنی برقرار کرده بود و در مورد پرونده ه های انتقالی از دمشق پرسیده بود که در جواب بهشون گفته بودند که تا آخر خرداد سال آینده به همه پرونده هایی که بیشتر از ۱ سال منتظر مدیکال هستند رسیدگی می شه. البته خود ایشون از طریق اسپانسرشیپ اقدام کرده بودن ، ولی شخص دیگری می گفت از یکی از دوستان در سفارت کانادا در دمشق شنیده که برای همه پرونده های انتقالی به آنکار این قانون لحاظ می شه.
    شما چیزی از این موضوع می دونید . یا احتمال درستی این حرفها هست ؟

  21. مژگان ض
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۷ | #37

    از زمانی که صرف می کنید برای پاسخگویی بسیار بسیار سپاسگذاریم . موفق و سلامت باشید.

  22. بهنام
    ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۹ | #38

    با سلام و احترام
    من همسرم فوق لیسانس شیمی با سابقه تدریس و کار در کارخانه میباشد و دفتر جنابعالی نیز جواب مثبت در رابطه با اقدام به کبک داده اند.تنها مسئله این است که من در شرکتی فعالیت میکنم که سمت من کارشناس فروش است ولی در قرارداد کار عنوان کارگر را رد کرده اند که از لحاظ بیمه و رد کردن حق بیمه معادل کارگر مرا بیمه کنند.در ضمن در صورتی که سابقه کار از آنها بخواهم بابت کار مهاجرت احتمال اخراج کردن بنده زیاد است چون سرمایه گذاری آموزشی روی اینجانب دارند انجام میدهند.حال من سابقه بیمه دارم با عنوان کارگر،کارت ویزیتهایم کارشناس فروش است و سابقه نمیتوانم بگیرم.به نظر شما چگونه باید اقدام کنم که موقع چک کردن پرونده توسط افسر مهاجرت کار من دچار مشکل نشود؟

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۷ | #39

      همین که سابقه بیمه دارید خوب است و نگران آن قسمت نباشید در ضمن مجبور نیستید که به محل کارتان دلیل گرفتن گواهی را اعلام کنید تا شما را اخراج کنند نامه به هر عنوانی باشد مهم نیست اصلا به نام شرکت ما استعلام بگیرید و یا دفتر وکالت بنده. با مدیر دفتر ما در تهران هماهنگ باشید

  23. مژگان ض
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۳ | #40

    من ۱۶ بهمن پیامی گذاشتم متاسفانه جوابی نگرفتم . ممکن علت رو بفرمائید؟

  24. solmaz
    ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۱۳ | #42

    سلام .
    می خواستم بدونم زمان ورود در فرودگاه مونترال میشه انگلیسی صحبت کرد با افیسر ؟

  25. سارا
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۵۰ | #44

    سلام من یکماه دیگه عازم کانادا هستم و از طریق نیروی متخصص کبک اقدام کردم و لندینگم در مونترال است می خواستم بدونم تو فرودگاه میشود با افیسر انگلیسی حرف زد یا حتما باید فرانسه باشد . اخه از زمان مصاحبه فرانسه نخوندم دیگهو خیلی یادم رفته اگه مشکلی هست چند جلسه خصوصی بگیرم تا همه چیز یادم بیاید . خیلی ممنون از وقتتون

  26. فهيمه
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۳ | #46

    با سلام و تشکر از شما. در جواب خانم توکا فرموده بودید اطلاعات نامه های مدیکال را در اطلاعات هفتگی اعلام می کنید ، ولی متاسفانه کل مطلب قابل خواندن نیست و پیام شما عضو نیستید می دهد و وقتی عضو می شوم پیغام ” آدرس ایمیل تکراریست ” می دهد. برای دیدن اطلاعات مورد نظر لطفا راهنمایی بفرمائید. ممنون از شما.

  27. hamideh
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۷ | #48

    سلام من از موکلین شما هستم در مصاحبه قبول شدم .متاهل هستم و۱پسر ۵ ساله دارم .رشته پرستاری ۲۸ نوامبر مصاحبه وارسال مدارک فدرال توسط دفتر تهران ۷ دسامبر .به نظر شما فایل فدرال ومدیکال ما چه تاریخی می اید؟ ضمنا موضوع دعوت مصاحبه دوم که سایت سلام کبک نوشته یا apply abroadفقط برای بعضی موارد مثلا تغییر نام و.. می آید؟

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۶ | #49

      مصاحبه دوم تنها در صورت داشتن نرانیهای امنیتی اتفاق می افتد و جای نگرانی ندارد اما در این شرایط نمی توانم زمانی را برای انتظار اعلام کنم شرایط عادی نیست و تخمین نا ممکن است

  28. tooka
    ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۶ | #50

    سلام
    میشه لطفا بگید آخرین نامه های مدیکال کبک که رسیده مربوط به مصاحبه در چه تاریخی بوده؟
    ممنون که وقت می گذارید و همیشه صبورانه جواب می دین

  29. مژگان ض
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۸ | #52

    با سلام و تشکر از پاسخگویی شما. بنده و همسرم برای کبک ( نیروی متخصص) اقدام کرده ایم متقاضی اصلی من هستم انگلیسی بلدم و مشغول یادگیری فرانسه هم هستم ،ولی متاسفانه همسرم هنوز شروع به یادگیری نکرده است . ده ماه هم هست که فایل نامبرمان را دریافت کرده ایم .درصورتیکه من مدرک فرانسه ارسال کنم و درصورت دعوت هردویمان به مصاحبه ایا فرانسه دانستن همسرم قبل از ورود به مونترال ضروری است ؟ و تاثیربلد نبودنش بر مصاحبه چقدرخواهد بود؟ شادکام باشید

    • ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۵ | #53

      ندانستن فرانسه دو اثر می تواند داشته باشد یکی از جهت امتیاز که باید بشمارید ببینید وضع شما چیست
      دیگر از جهت اینکه آیا ایشان می توانند گلیم خود را در مملکت جدید از آب بکشند یا خیر که نگاه به پرونده شما از این جهت از افسری به افسر دیگر متفاوت است و نمی توان پیش بینی کرد مواردی بوده است که همسذر وضع فرانسه خوبی داشته و همه شرایط هم مهیا بوده ولی همسر اصلا نمی دانسته و افسر با وجود اینکه می توانسته آنها را بپذیرد با کم دادن امتیاز انطباق آنها را رد کرده است در حالی که عکس همین حالت در مورد پرونده های ضعیفی که هر دو خوب فرانسه صحبت می کنند افتاده است.
      بنابراین مهم است و با نمره فرانسه صفر برای همسر پرونده شما در خطر جدی است

  30. مهرداد
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۱ | #54

    سلام جناب دکتر آخرین مصاحبه انجام شده ایرانیان قانون ۱۲۰۰۰۰$ سرمایه گذاری کبک مربوط به چه ماهی است؟بنده فایل نامبرم ۲۰۱۱/۱۱/۱۵ است ؟

  31. رضوانه
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۰ | #56

    سلام اقای دکتر مختاری
    لطف بفرمایید راهنمایی نمایید که برای سرمایه گذاری اقدام کنیم یا کار؟کدام راحت تر است؟ میزان سرمایه حداقل چقدر باید باشد؟
    متشکرم

  32. رضوانه
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۱۵ | #58

    سلام جناب دکتر مختاری
    بنده ماما هستم پانزده سال سابقه کار دارم و سابقه کار پرستاری هم دارم.مدرک زبانم تافل میباشد.شوهرم پزشک عمومی و شاغل است.بنظر شما
    ۱-از طریق شغل همسرم اقدام به مهاجرت کنم؟
    ۲ -کدام راه ،نیروی متخصص که تا پانزده بهمن مهلت دارد یا برنامه ویژه پزشکان کنپارس؟ ۳-مدرک تافل قابل قبول است؟
    لطفا راهنمایی فرمایید.
    متشکرم

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۲ | #59

      شما لطف کنید فرم ارزیابی ما را در سایت تکمیل کنید

      http://www.parscanada.com/freeCheck.aspx
      این اطلاعات برای پاسخ دقیق کافی نیست ضمن اینکه شما چند مطلب را با هم مخلوط کرده اید که گرفتن یک مشاوره حضوری را الزامی می کند
      خیر تافل قابل قبول نیست

  33. محمد
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۰ | #60

    دکتر مختاری عزیز
    همانطور که میدانید همزمان با ارسال نامه های آپ دیت برای دوستان متقاضی در سفارت ورشو متناسب با آن دوستانی را متاسفانه بعد از ۳ سال انتظار رد کرده اند.
    چند مورد از دوستان پزشک را به دلیل محاسبه امتیاز ۲۵ از جانب خوشان و ۲۰ از طرف پزشک و کسری ۵ نمره ای امتیاز تا ۶۷ و عده ای دیگر از دوستان را به دلیل محاسبه کمتر از پیش بینی خودشان در مورد سابقه کار.(دوستان همزمان با کار فوق لیسانس هم می خواندند و امتیاز هر ۲ سال کار برایشان ۱ سال فول تایم محاسبه شده است).
    سوال من از شما این است که من هم بیش از ۲ سال از سابقه کارم مصادف با تحصیل در فوق لیسانسم بوده ولی کلیه کلاس های ما طبق تقویم دانشگاهی در ۵شنبه و جمعه برگزرا شده که از این بابت نامه ای از دانشگاه گرفته و به تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد رسانده و حتی تایید دادگستری و امر خارجه را هم در ذیل ترجمه رسمی آن گرفته و از طریق شما برایشان ارسال داشتم. در ضمن در طول ۵ روز باقی مانده هفته از شنبه تا ۵ شنبه من ۴۰ ساعت کار را داشته و از این بابت نامه مربوطه را با فرمتی که شما خواسته بودید تهیه کرده و ارسال شده است.
    سوالم این است که حال که رد پرونده ها شروع شده است آیا امکان کاهش امتیاز سابقه کار من وجود دارد با درنظر گرفتن نامه دانشگاه؟
    در ضمن امتیاز من ۶۸ امتیاز است. و اینکه حال که پرونه به ورشو ارسال شده در این زمان اگر ازدواج کنم امتیاز تحصیلات همسر برایم لحاظ میشود یا باید زمان تشکیل پرونده متاهل میبودم؟
    با احترام و تشکر

    • ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۸ | #61

      بعید می دانم با توجه به شرایط شما مشکلی در مورد محاسبه سابقه کار داشته باشند هر چند در بهانه جویی استادند

      بله ازدواج کنید و همسر را به پرونده اضافه کنید امتیاز آنرا خواهید گرفت

  34. محمد
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۹ | #62

    از بابت همه زحمت ها و درک وضعیت موکلین و متقاضیان سپاسگذارم.
    کامیاب باشید

  35. محمد
    ۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۱ | #64

    با سلام
    جناب مختاری اگر جواب کامنت قبلی مرا فراموش کردید که بدهید ممنون میشوم اگر در مورد وضعیت شکایت فدرال مطلبی ارایه نمایید و به شائبه ها و گامنه زنی ها و صد البته منحرف کردن افکار متقاضیان توسط سایر وکلا در سایت ها و وب لاگ ها و شبکه های تلویزیونی خاتمه دهید.
    فکر نمیکنید بعد از این همه مدت و با هیاهویی که طرح این شکایت براه انداخت و کج ذهنی برخی از همان ابتدا وقت آن رسیده است که از این شکایت هم مطلبی بنویسید؟
    با احترام

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۷ | #65

      در این مورد بخش اول گزارش را در سایت نوشتم بخش دوم را هم به زودی ارایه می کنم شکایت با جدیت در جریان است.

  36. غفاری
    ۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۸ | #66

    سلام من ۷ فروردین ۹۰ در دمشق مصاحبه داشتم و قبول شدم و همان روز هم فایل نامبر فدرال را گرفتم الان بعد از حدود یکسال دعوت به مصاحبه دوم شدم اینبار در آنکارا ! رشته تحصیلی من شیمی هستش. میشه لطفا بگید این مصاحبه دوم را برای همه می گذارند یا این حالت استثناست؟؟ راستش نگرانم

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۹ | #67

      مصاحبه دوم در مورد شما دو دلیل می تواند داشته باشد
      ۱- موضوعات امنیتی که ممکن است در مورد محل کار شما و یا شرح وظایفتان ابهاماتی داشته باشند
      ۲- درستی مدرک تحصیلی شما. به این دلیل که مدارک تقلبی زیادی در این رشته ارایه شده اگر خواسته اند اصل مدرک را هم ببرید این احتمال قوی تر است و اگر مدرک شما از اصفهان است این دیگر احتمال نیست قطعیت است.

  37. kiana
    ۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۰ | #68

    salam man mundam daraye kaar eghdaam konam ya tahsil foghelisaanse zabanshenasi karbordi hastam ba geraayesh amuzesh be khaarejian. mikham bebinam se saal yu ye jaa mashool budam masool daftaar boodam bad alanam daram dars midam benazaretun tahsili eghdam konam ya kari?30 melyoon hameye darahihaye man hastesh
    merci

  38. محمد
    ۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۲۱ | #70

    سلام به شما دکتر مختاری
    همانطور که در جریان هستید نرخ دلار در طی این ۲ سال که گروه ۳۸ رشته ای اقدام کردند و به وعده ناصحیح دولت کانادا پول را راکد در حساب خود نگه داشتند حدود ۲ برابر گردیده و موکلین و متقاضیان به زحمت فراوانی علاوه بر شرکت در دعوی حقوقی و سایر موارد افتاده اند.
    سوال و خواهش من به عنوان یکی از موکلین شمااین است که امکان این وجود دارد که تخفیفی هم برای تصویه مابقی اقساط ما موکلین ۳۸ تایی در نظر بگیرید. این درخواست من به این دلیل است که قرارداد شما با موکلین بر اساس دلار کانادا تنظیم شده و نرخ دلار خیلی خیلی بالا رفته.
    امیدوارم درخواست من به نمایندگی از چند تا از موکلینتان به حساب خدای نکرده جسارت برداشت نشود.
    باز هم از پیگیری های شبانه روزیتون ممنونیم

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۷ | #71

      در این زمینه تسهیلاتی را اعلام کرده ام که از ۱۰ بهمن قابل اجراست امیدوارم راضی باشید

  39. فراهانی
    ۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۳ | #72

    سلام
    از زمانی که فایل نامبر می آید تا زمان دعوت به مصاحبه چقدر طول می کشد .
    مرسی

  40. amir
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۸ | #74

    HI dear dr mokhtari
    First of all i intend to thank from your generous answers to questions,as i asked you a few months ago,and according to your weekly list of medicals and pass request,there is not any cases of medical for quebec applicants,whats your description over this and when you predict they will commence issuing medicals for 2010 applicants?
    best regards

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۶ | #75

      Thanks for your kind words
      the answer is simple, they stopped working on them in Syria but hopefully they will start doing that after transferring them to another embassy

  41. رضا م پ
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۵ | #76

    با سلام خدمت آقای دکترمختاری. من موکل شما نیستم، اما چون اطلاع رسانی در سایت شما را خیلی مناسب می‌دانم و احترامی را که شما برای مراجعه کننده خود قائل هستید، می‌بینم هر از گاهی مزاحم می‌شوم. می‌خواستم بپرسم وضعیت پرونده‌های فدرال قبل از ۲۰۰۸ تغییری کرده یا نه و آیا پروسه‌ی رسیدگی به آن‌ها در حال انجام است. من از ژانویه ۲۰۰۶ تا کنون در حال انتظار هستم. ممنون از اطلاع رسانی شما.

  42. behzad
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۱۲ | #78

    سلام آقای مختاری عزیز

    آقای مختاری شما اطلاعی در مورد انتقال پروندهای کبک در بحش قدرال به ترکیه دارین با توجه به اینکه مصاحبه های دوم در آنکارا قرار است انجام شود .؟

  43. ليلا
    ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۱ | #80

    سلام و درود بر شما
    ن یکی از موکلین شما هستم که ۲۸ نوامبر در مصاحبه قبول شدم و ۸ دسامبر مدارکم برای دفتر شما درمونترال فرستاده شد . خواستم بپرسم با توجه به اینکه رشته ام دیمند و شیمی هست چه مدت زمان طول میکشد تا مدیکال بیاید؟ نمیدانید استرس و ناراحتی از این شرائط حاکم ، بالا رفتن قیمتها از یک طرف و طولانی شدن پروسه ها از طرف دیگر چقدر آزاردهنده است مخصوصا برای ما که دوبار مصاحبه مان کنسل شد و با این همه بد بیاری مواجه می شویم. کاش دولت کانادا شرائط ما را در نظر می گرفت. خیلی ناراحت کننده است!!!!!!!!!

  44. زهرا
    ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #82

    سلام آقای مختاری عزیز

    من یکی از موکلین شما در ۳۸ تایی هستم که در هنگام ارسال مدارکم نمره ایلتس و سو پیشینه ام را به دلایل مسایل خاصی که در آن زمان برایم پیش آمد نفرستادم و خیلی هم امیدوار نبودم،تا اینکه هفته پیش نامه ای برای من آمد مبنی بر اینکه سو پیشینه و مدارک مربوط به زبان را که می تواند برگه ثبت نام هم باشد را تا یک ماه وقت دارم بفرستم، و ۲ آزمون نزدیک به تاریخ من ۲۰ اسفند و ۲۴ فروردین هست ،اول مردد بودم کدام را بفرستم بعد فکر کردم هر دو را ثبت نام کنم و بفرستم می خواستم بدونم نظر شما در این مورد چیست ۱-آیا واقعا به ما فرصت داده شده یا فقط یک پروسه اداری هست برای ریجکت کردن؟
    ۲-اگر هر ۲ تاریخ را بفرستم مثبت است یا منفی؟

    باز هم از همراهی شما و تیمتان ممنون.

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۴۰ | #83

      همان تاریخ اول را بفرستید و خوشبین باشید

      تاکنون که به تذکرات بی توجه بودید و جدی نگرفتید این یکی را جدی بگیرید

  45. مروارید
    ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۹ | #84

    خسته نباشید جناب مختاری،جوابی دریافت نکردم رو این اساس مجددا سوالم و مطرح میکنم،برادر بنده مدت سه سال هست که در ژاپن مشغول تحصیله، آیا میتونن از طریق سفارت ژاپن برای مهاجرت بخش فدرال اقدام کنن یا حتما باید از طریق سفارت دمشق باشه .تشکر میکنم.

  46. Mostafa
    ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۴ | #86

    با سلام واحترام.
    آیا این امکان وجود دارد که برای متقاضیان فدرالی که به یک باره مابقی قرارداد خود را با شما تسویه کنند، تخفیفی مانند کبک در نظر بگیرید؟

  47. مروارید
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۰۹:۳۱ | #88

    سلام جناب مختاری عزیز خسته نباشید،آیا اگر یه دانشجوی دکترا در ژاپن که چیزی حدود یک سال و دو سه ماه دیگه هم در ژاپن خواهد موند بخواد برای اقامت کانادا بخش فدرال آن اقدام کنه میتونه از طریق سفارت ژاپن اینکارو بکنه وبعد که برگشت به ایران اگه هنوز جواب نهایی نگرفته باشه فقط در سایت تغییر آدرس بده یا باید حتما از طریق سفارت دمشق باشه چون اینجور که از مدت پروسس پرونده ها دیده میشه طول این مدت در ژاپن به قاعده نصف میانگین مدت پروسس پرونده در دمشق هست و با توجه به اوضاع نابسامان این روزای دمشق یقینا بیشتر هم خواهد شد بااینکه حتی بخشی از پرونده ها هم به ورشو فرستاده شده امید چندانی به جواب گرفتن زودهنگام نمی ره.سپاسگذارم از راهنمایی های بیدریغ شما.

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۵ | #89

      پرونده شما می تواند در ویزا آفیسی که کشور محل اقامت و یا کشور محل تولد را پوشش می دهد باز شود ولی این به این عنی نیست که اگر پرونده شما در ژاپن باز شد در همان کشور تا آخر بماند به این دلیل که افسرانی که در ژاپن کار می کنند با پرونده های ایرانی آشنا نیستند و خود آنها ممکن است آنرا به دمشق و یا ورشو بفرستند بناباین پاسخ شما مثبت است یعنی می توانید پرونده را در ژاپن باز کنید اما برای بعد از آن کنترلی ندارید و معلوم نیست از مزیت کم تعداد بودن پرونده های منتظر در ژاپن بهره مند شوید
      البته این را هم بگویم که بررسی پرونده های فدرال جدید در دمشق و ورشو هم چندان طولانی نیست

  48. آزاده
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۳ | #90

    اینجاست که نیاز به داشتن وکیلی زبده جهت مشاوره ودلسوزی سخت احساس میشه دکتر عزیز ممنون از حضورتون

  49. vahideh
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۸ | #91

    با عرض سلام وخسته نباشید
    ما تا ۴۵ روز دیگه عازم کلگری برای اولین بار هستیم “می خواستیم بلیط از تهران به فرانکفورت وسپس از انجا مستقیم به کلگری بگیریم. دوستی به ما گفت چون برای اولین بار دارید میرید حتما باید وارد تورنتو یا مونترال بشید چون آفیسر اداره مهاجرت فقط در این فرودگاهها مستقر است . میخواستم ببینم این قضیه صحت داره؟ فرودگاه کلگری افیسر مهاجرت برای رویت مدارک ما نداره؟ با توجه به محدودیت شدید برای انتقال دلار از ایران :ماچگونه میتونی دلار مورد نیاز برای چند ماه اول رامنتقل کنیم؟ ممنون وسپاس از شما

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۵ | #92

      خیر در هر فرودگاهی می توانید وارد شوید
      به هر اندازه که می توانید دلار ببرید و باقی مانده را از طریق صراف حواله کنید به حسابتان پس از آمدن به کانادا

  50. بابک
    ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۲ | #93

    هر کی فقط فکر خودشه به هر طریقی حتی پایمال کردن حق دیگران!!!تا کی این فرهنگ دست برداره معلوم نیست متاسفانه

برگه نظرات
1 2 732
دیدگاه ها مسدود است.