خانه > اخبار کنپارس > تلاش برای حل مشکل بیمه در برنامه های نیروی متخصص کبک و فدرال

تلاش برای حل مشکل بیمه در برنامه های نیروی متخصص کبک و فدرال

۲۸ دی ۱۳۹۰

به دنبال تهیه مستندات برای قانع کردن اداره مهاجرت در ارتباط با بیمه هستیم. باید ثابت کنیم که نداشتن بیمه به معنی زیر سوال بودن سابقه کار نیست

اینجا را بخوانید

  1. مصطفی
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۱۱ | #1

    جناب آقای دکتر با سلام
    بنده کارمند وزارت نفت هستم متاسفانه این ارگان دولتی به هیچ وجه مدارک سابقه کار و بیمه رو مشابه سازمان بیمه و وزارت کار به آدم نمیده و حالا که بنده میخوام تشکیل پرونده بدهم و درخواست سابقه کار کردم ، اونها فقط نامه ای برای بنده زدند که از چه تاریخی در این ارگان در حال کار هستم و چیزی دیگری ننوشتند ، و هر چقدر هم تلاش کردم مدرک دیگری برای بنده با فرم خاصی تهیه نکردند .خواهش میکنم راهکاری به بنده پیشنهاد نمایید.
    با تشکر

  2. ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۶:۵۳ | #3

    با سلام و خسته نباشید میخواستم از حضورتون بپرسم آیا برای اثبات سابقه کار دولتی با بیمه صندوق بازنشستگی کشوری ارائه حکم کارگزینی و ذکر نوع بیمه و صندوق کافیست ؟

  3. آرتا
    ۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۴ | #5

    با سلام و خسته نباشید میخواستم از حضورتون بپرسم که برای اثبات سابقه کار دولتی و بیمه صندوق بازنشستگی کشوری حکم کارگزینی و ذکر نوع بیمه و صندوق کافی است

  4. احسان
    ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۳ | #7

    سلام جناب مختاری عزیز
    ما پروندمونو در مارچ ۲۰۱۱ اقدام کردیم.. اون زمان در مورد سوابق بیمه ای زیاد تاکید نداشتن و ما سابقه همسرم که نفر اصلی پرونده باشه رو کامل و با نامه شرکت فرستادیم..
    همسرم ۵ سال سابقه کار در یک اداره دولتی به صورت روزمزد داشت که کاملا با رشتش مرتبطه ولی مشکلی که ما داریم اینه که هر جور تاییدی که از شرکت میخواهیم بهمون میده ولی اون ارگان دولتی حتی یک خط هم نامه نمیده..
    بخاطر مسائلی که همه میدونن تو ارگانهای دولتی بیمه نمیکنن.. امکان پرینت از حساب هم هست ولی مساله اینه که حقوق ایشونو هر چند ماه میریختن و تو شرحش هیچ چیزی که ثابت کنه حقوق بوده نیست..
    حالا ما موندیم که اون ۵ سالو چطور ثابت کنیم.. اگه کار به مصاحبه برسه خوب یک سری نامه کپی که از سیستم اداری اون ارگان داریم رو میتونیم ترجمه کنیم بدیم و توضیح بدیم و اینکه میتونه در مورد کارش که تخصصی هم بوده توضیحات خوبی بده. یک سری عکس هم از محیط کارش و جلساتش داره. ولی مساله اینه که ممکنه برای ما آپدیت بیاد و اگه مدارک معتبر نباشه امتیاز کم بیاریم و بعدشم یا کار به مهلت ۱۸ ماهه زبان برسه یا ریجکت..
    حالا به نظر شما چیکار کنیم… البته یه ۵ ماه بیمه داره از شرکت بعدی که مشغول شد و الان هم داره بیمه براش رد میشه ولی اون ۵ ماه مال سال ۸۹ بوده ..
    تا الان میشه نه ماه… ولی اون ۵ سال حیفه.. اگه اون حساب بشه واقعا امتیاز ما خوبه . واقعا ظلمی میکنن این ارگانهای مملکت ما..
    حالا تصمیم گرفتم برم تو شرکت پیمانکار تامین نیرو و مکاتبات قدیمشو با اون ارگان در بیارم بعد ترجمه کنم.. اونم که اینا بخاطر ایجاد نشدن تعهد اینقدر نامه هاشون عجیب غریبه که معلوم نیست آفیسر چی فکر کنه.. مثلا تو یکی از نامه ها مدت قرارداد ۳ ماهه ذکر شده با ۵ ساعت کار در روز.. بعد ۲ ساعت هم اضافه کاری مجاز داشتن.. عملا ۷ ساعتو کار میکرده..
    نمیدونم چیکار کنیم..راهنمایی کنین لطفا.

    • ۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۲:۰۲ | #8

      متاسفانه کمکی از من ساخته نیست اثبات سابقه کار به عهده شماست و هر کاری می توانید انجام دهید
      راه دیگر شاید شکایت از آنها به وزارت کار باشد برای بیمه نکردن همسرتان

  5. رضایی
    ۵ مهر ۱۳۹۲ در ۰۷:۳۸ | #9

    سلام
    آقای مختاری ایا می شود کسی بدون اینکه بیمه باشد از طرف شرکت مالیات بر حقوق داده باشد؟

  6. مربی
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۴:۳۷ | #11

    با عرض سلام بیمه من ۱۵ روزه ریخته می شه که حدودا ۱۰ سال کار کردم به این صورت می خواهم بدانم می تونم بیمه سال های قبل رو به صورت ۳۰ روزه پر کنم ؟

  7. رز
    ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۸ | #13

    با عرض سلام و تشکر که اینگونه پاسخگوی سوالات هستید.
    خواهر من مدت ۲ سال است که در شرکتی مشغول به کار است و از انجایی که مادرمان فوت کرده و حقوق ایشان را دریافت می کند نمی تواند از طرف شرکت بیمه شود، زیرا در غیر اینصورت موجب قطع حقوق دریافتی از طریق مادر می شود. وی متقاضی مهاجرت کبک است. آیا میتواند با ارایه مدارکی نظیر حکم سالیانه حقوقی مادر، قرارداد شرکت، نامه شرح وظایف با تایید شرکت، آگهی تاسیس شرکت، و تو ضیحات فوق برای اداره مهاجرت، نقص بیمه نبودن را پر کند؟ (وی از طرف پدر بیمه درمانی دارد.)

    • ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۱ | #14

      خیر عملا کاری که خواهر شما می کند خلاف قانون است و خلاف قانون توجیه ندارد. ایشان بیمه نمی شود چون وقتی شاغل باشد نمی تواند حقوق مادر را قانونا بگیرد به تعبیری با بیمه نکردن خود با وجود اشتغال به صورت غیر قانونی از آن حقوق استفاده می کند
      خیر هیچیک از اینهایی که فرمودید جز بیمه برای کبک قابل قبول نیست

  8. موحدی
    ۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۷ | #15

    با سلام. من حدود دو سال است که از طرف آموزشگاههای مختلف در منازل تدریس خصوصی دارم. آموزشگاه با ما قرارداد نبسته و فقط یک فرم رو روز اول پر کردیم. میتونم خودم رو بیمه خود اشتغالی کنم ؟ چگونه این کار رو انجام بدم؟ آیا این نوع بیمه برام سابقه کاری محسوب میشه؟

    • ۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۱۵ | #16

      اگر بیمه خود اشتغالی دارید بله وگرنه خیر
      برای بیمه کردن هم به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید

  9. محسن
    ۲۲ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۲ | #17

    سلام،

    آیا دفاتر سفارت کانادا مثلا آنکارا در حال بررسی سوابق بیمه از سایت تامین اجتمایی برای چک کردن سوابق استفاده میکنن؟. مثلا اگر به دلیل مغایرت سابقه با شغل اعلامی بگوییم که بیمه نداریم، امکان دارد که آنهابه سایت تامین اجتمایی دسترسی داشته باشند و چک بکنند؟

  10. ۲۱ دی ۱۳۹۱ در ۱۹:۰۲ | #19

    @صادق
    من هم کارمند نفت هستم
    به شما چطور نامه سابقه کار دادند به من با خطاب دادند که دادگستری تایید نکرد گفت نامه داخلی است و گواهی اشتغال به کار هم که میده توش طول مدت خدمت مشخص نیست

  11. مریم حسینی
    ۱ مرداد ۱۳۹۱ در ۱۰:۰۱ | #21

    با درود و احترام
    بنده ۲۸ ساله،مجرد،لیسانس حسابداری و بدون هیچ سابقه بیمه و مدرک زبان هستم و هنوز اقدام به بازگشایی پرونده نکرده ام.به نظرجنابعالی با شرایط موجود چنددرصد احتمال پذیرش این پرونده وجود داد؟

  12. لیلا
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۴۶ | #23

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    می خواستم بدونم مدارک لازم و کافی برای اثبات بیمه بودن چه چیزهایی هستند؟
    (در مورد مهاجرت به کبک)
    مرسی.

  13. مریم
    ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۰ | #24

    باسلام
    با توجه به این مشکل سابقه بیمه پس اگه سابقه بیمه کافی جهت رسیدن به حد نصاب امتیاز را نداشته باشیم بهتره که اصلا اقدام نکنیم ؟ نظر شما چیست؟

  14. ندا
    ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۸ | #26

    سلام.
    من جزء لیست ۳۸ گانه هستم. گواهی کار و قرارداد و فیش حقوقی فرستادم ولی بیمه ندارم. آیا اگر از الان خودم , خودم رو بیمه کنم مشکلم برای سابقه کار برطرف میشود یا نه؟!
    ممنون.

    • ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۰:۵۴ | #27

      اگر شاغل هستید و شما را بیمه نکرده اند می توانید حداقل بیمه خوداشتغالی بشوید
      اینکه مشکل را به طور کامل برطرف می کند روشن نیست

  15. امیر
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۳ | #28

    سلام
    من در شرکتی کار می کنم که کارکنان خود را بیمه نمی کند . من پرونده ام را فرستادم اما بیمه ندارم .
    حتما باید بیمه داشته باشم؟؟؟؟؟؟

  16. احسان
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۱۱ | #30

    سلام
    من از موکلین شما هستم. زمانی که من مدارک را برای ارسال جمع آوری می کردم چهار سال سابقه کار داشتم. که از این چهار سال ۲ دو سال آن همراه با بیمه بود. ولی چون این بیمه ها در شهری غیر از تهران رد شده بود( در برخی از پروژه های ملی عمرانی هزینه بیمه توسط دولت پرداخت می شود و کارفرمایان تمایل دارند بیمه کارمندان خود را در این پروژه ها رد کنند) نظر مشاوران کنپارس این بود با توجه به اینکه دوران تحصیل فوق لیسانس من هم در شهر دیگری بوده است ارایه این بیمه ها ممکن است برای آفیسر سوال برانگیز باشد و ارایه قرارداد های کاری و گواهی اشتغال به کار کفایت می کند. البته خوشبختانه بیمه من در سال پنجم در تهران رد شده است. به نظر شما با شرایط جدید بهتر است من اون ۲ سال بیمه را هم در مصاحبه ارایه کنم؟
    من مدرک نظارت ساختمان از وزارت مسکن و شهر سازی دارم. آیا ارایه مدارک این نظارت مانند پروانه شروع عملیات ساختمانی و قبض پرداخت مالیات می تواند به من کمک کند.
    راستش بعد از اخذ مدرک TCF B2 B1 از سفارت فرانسه که مجموع امتیاز زبان فرانسه و انگلیسی من را پوشش می دهد امیدوار بودم که از مصاحبه معاف بشوم ولی با سخت گیری های جدید متوجه شدم که ممکن اصلا امتیاز سابقه کار را نگیرم و در نهایت رد بشم. لطفا من را راهنمایی بفرمایید

    • ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۷ | #31

      بله آن سوابق با توضیحی که می دهید قابل ارایه است و مغایرتی ایجاد نمی کند ولی با کارشناس خود هماهنگ کنید چون باید در جزییات پرونده دقت شود

      امیدوار باشید

  17. پویا
    ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۴:۳۰ | #32

    صحبت شما متین (جای خالی در لیست بیمه وجود دارد ، همان یک خلاف انجام شده)، ولی با شرایطی که من دارم راهی برای سابقه بیمه نیست جز این، در ضمن قراردادی هم ندارم به صورت پروژه ای و توسط شخصی در ایران حقوق میگیرم ، که اینم نمیشه ثابت کرد این پول از کجا اومده . البته من برنامه های زیادی در سایت های مختلف از جمله مارکت گوگل به فروش رساندم که اونها هم بدلیل نداشتن حساب بانکی در خارج ایران به اسم شخصی دیگر و به حساب او واریز شده.من حسابی کار کردم و سابقه خوبی دارم ، لطفا راهنمایی کنید بهترین شرایط چی هست واسه من ؟ یا اگر نیست راهی واسه مهاجرت – پیشنهادی دارید شما؟
    در ضمن مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ازاد دارم.

  18. آیناز
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۷ | #34

    سلام آقای دکتر من دو روز پیش در استانبول مصاحبه داشتم و آفیسر سی اس کیو را برای من صادر کردند ولی به جای گواهی کار فقط از من بیمه خواستند و بعد گفتند اگه بیمه نیستید اصلا نمی توانم امتیاز سابقه کار را به شما بدهم. من ۷ سال سابقه کار دارم که ۴ سال اول را شرکت رد می کرد و ۳ سال بعد پاره وقت بودم. و شرکت دیگر بیمه رد نمی کرد ولی من برای سابقه خودم بیمه خود اشتغالی پرداخت کردم. ایشان هم دلیل بیمه خود اشتغالی را پرسیدند و من توجیهشان کردم و گفتم خودم به سازمان تامین اجتماعی پول می دادم ایشان هم ظاهرا قبول کردند حتی امتیاز کامل سابقه کار را به من دادند ولی ترجمه گواهی بیمه را نگه داشتند با وجود ارائه سی اس کیودر صورتی که از افراد دیگر این گرفته نشد. حالا من شنیده ام که آنها بیمه را از روی سایت تامین اجتماعی چک می کنند و من شناسنامه ام عوض شده است یعنی ۷ سال پیش شماره سریال شناسنامه که همان رمز ورود به سایت است شماره دیگری بودو الان سریال شناسنامه ام فرق می کند چند بار هم به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کردم که این مورد را درست کنم ولی متاسفانه کسی پاسخگو نبودو گفتند باید با همان شماره سریال قبلی وارد شوی. حالا اگر با شماره سریال جدید من آفیسر نتواند وارد شود آیا سی اس کیو باطل است؟ خیلی نگرانم ؟

  19. پویا
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۷ | #36

    با سلام
    بنده برنامه نویس و در ایران برای شرکت خارجی کار میکنم به صورت ریموت ، نمیتونم از اونها بخوام که ثابت کنند این مسئله را و در شرکت پدرم (شرکت راه و ساختمان) بیمه تحت عنوان مسئول انفورماتیک رد می شود.آیا این بیمه قابل قبول است ؟ یا باید حتما باید ثابت شود در شرکت پدر کار میکنم کنم ؟ (در ضمن در شرکت راه و ساختمان اصلا کاری واسه من وجود ندارند)

    • ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۳:۰۲ | #37

      متاسفانه این وضعیتی است که در ایران داریم و برخی صاحبان مشاغل فرزندان خد را در لیست بیمه می گذارند و از سوی دیگر کارگران خود را بیمه نمی کنند و این یعنی دو خلاف البته امیدوارم پدر شما تنها همان خلاف اول را انجام داده باشند در هر صورت شرایطی است که برای خود بوجود آورده اید. اگر برنامه نویس آن شرکت خارجی هستید در حیقت برای خود بیزنس دارید و خوداشتغالید به خصوص که جنس کار هم این را تایید می کند در این صورت باید صورت سود و زیان سالانه داشته باشید و وضعیت مالیاتی روشن به علاوه باید قراردادی با آن شرکت داشته باشید و پرداختهای آنها نیز در حساب شما قابل نشان دادن باشد که می دانم حتما اینطور نیست.

      توصیه رسمی من این است که ملزم به گفتن حقیقت هستید و باید کاری را که به آن مشغول هستید عنوان کنید و نمی توانم توصیه ای غیر از این داشته باشم ………………… خود شما تصمیم بگیرید

  20. شیوا
    ۹ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۷:۳۵ | #38

    با سلام
    من فیزیوتراپیست هستم. از طریق کبک برای مهاجرت اقدام کردم فایل نامبرم آبان امسال صادر شد دو سوال از خدمتتون داشتم.
    ۱٫ من در ۵سال گذشته ۱سال سابقه کار با بیمه داشتم آیا مایقی سابقه کاری من که بدون بیمه بوده در نظر گرفته نمیشه؟
    ۲٫ تابحال بیمه من از طریق محل کارم پرداخت میشد کارفما به عللی از ادامه پرداخت سرباز زده من میتونم تا زمان مصاحبه از طریق بیمه مشاغل آزاد بیمه رد کنم؟ در حال حاضر مسوول فنی ۱شیفت کاری در محل کارم هستم

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۶:۳۴ | #39

      ۱- اگر در سالهایی که بیمه نداشته اید خود اشتغال بوده اید قابل توجیه است وگرنه متاسفانه همینطور است

      ۲- بله می توانید

  21. آیدا
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۶ | #40

    من فایل نامبر اکتبر ۲۰۱۰ را دارم به نظر من باید به ما می گفتند که بدون بیمه سابقه قبول نمی کنیم که ما این همه هزینه کلاس فرانسه و ترجمه و مانی اوردر و از همه بدتر این همه انتظار را نپردازیم . درست است یا نه؟
    زمانی که من فرستادم دوستانم بدون حتی یک روز سابقه بیمه قبول شدند. باید از اول می گفتند. حال سوال من این است من سابقه کارم پاره وقت ذکر شده است آیا می توان بگویم در ایران پاره وقت رابیمه نمی کنند؟ ۵ روز دیگر مصاحبه دارم.مرسی

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۱ | #41

      بله هر توجیهی دارید ارایه کنید و هر مدرک دیگری هم در اختیار دارید ببرید مانند قرارداد نمونه کار فیش حقوق و …..

      هنوز به اندازه کافی برای ما مطلب ارسال نشده تا گزارش را تحویل دهیم ولی هنوز به آن مشغولیم

  22. مليحه
    ۵ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۸:۳۶ | #42

    علی مختاری :سیدنی کمتر از ۴ ماه فایل نامبر نمی دهد

    سلام جناب آقای مختاری و ممنون از پاسختون
    می خواستم بدونم مگر قبل از ماها بچه هایی که از طریق کبک اقدام می کردن پرونده هاشون رو به سیدنی می فرستادن ؟ مگه همه دمشق نبودن ؟ و آیا امکان داره که فایل فدرال ما همراه با مدیکال بیاید ؟ با توجه به اینکه اغلب بچه هایی که در نوامبر و دسامبر در استانبول مصاحبه دادن رشته های دیمند بودند چقدر ممکنه پروسه فایل فدرال تا مدیکال و ویزا طول بکشه؟

    • ۷ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۱ | #43

      خیر قبلی ها مستقیم به دمشق می فرستادند مقررات تغییر کرده است و همه باید به سیدنی برود

  23. شراره
    ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۶ | #44

    سلام جناب دکتر
    من دندانپزشک هستم و زمانی که شماره نظامم رو گرفتم ،نظام پزشکی معرفی نامه ای داد که با اون میتونستم بیمه تامین اجتماعی بشم و نیازی نبود که حتی یک روز هم کار کنم پس داشتن بیمه دلیل سابقه ی کار حداقل برای پزشکان نیست. البته بعلت سهل انگاری من با وجود اینکه ۶ ساله مطب دارم هیچوقت خودم رو بیمه نکردم. ۲سال بیمه ی تکمیلی درمانی داشتم و ۴ ساله که منشی ام رواز طرف مطب بیمه کردم. الان پرونده ام تو ورشوست. اگر مدارک بخواهند آیا اینها کافیه؟ در ضمن آیا این موضوعی که عنوان کردم نمیتونه در قانع کردن اداره مهاجرت کمک کنه؟ با تشکر

    • ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۳ | #45

      شما کارفرما بوده اید و برای کسی یا جایی کار نمی کرده اید بنابراین نداشتن بیمه قابل توجیه است
      ولی از هم اکنون حداقل خود را بیمه کنید و هر مدرکی دال بر اشتغال خود را هم به همراه داشته باشید مثلا اگر قرارداد خدمات با موسسه ای دارید می تواند مدرک خوبی باشد

  24. ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۱:۳۵ | #46

    علی مختاری : به جز در مواردی که ظرفیت پر می شود در بقیه موارد پول ذت نقد می کنند بعد بررسی می کنند و ار واجد شرایط نباشد پول را بر می گردانند

    پس نقد شدن مانی اردر یکی از نشانه های در cap قرار گرفتن است حال ما چگونه میتوانیم متوجه شویم مانی اردر ما از کارت شما برداشت شده است یا نه؟ یاداوری می کنم همسر من طلوع قدری کد ۲۱۲۱ ۲۵ نوامبر ارسال به سیدنی، با سپاس از پاسخگویتان

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۶:۲۶ | #47

      بله ولی در مورد پرونده های ما داستان فرق می کند چون نمی توان تشخیص داد پولی که کسر شده بابت کدام پرونده است

  25. Mehrdad.A
    ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۲:۵۶ | #48

    جناب آقای دکتر مختاری، چگونه مستندی می تواند به شما کمک کند؟ بویژه درخصوص نظر شماره ۱

    • ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۲ | #49

      هر مستندی که به این ایده کمک کند که اساسا درخواست بیمه برای اثبات سابقه کار افراد و در نظر داشتن آن به عنوان تنها دلیل اثبات غیر منطقی و نا عادلانه است این مستندات می تواند دال بر تخلف کارفرمایان و یا اختلال سیستم و ناکارآمدی آن و در نتیجه غیر قابل اتکا بودن این روش باشد

  26. عرشيا
    ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۹ | #50

    آقای دکتر
    در حال حاضر برادر بنده ، دانشجو هست و کار هم نمیکند . بنده در شرکت خودم براش بیمه رد میکنم . منظورم اینه که داشتن بیمه هم تائیدی بر کارکرد واقعی فرد نیست.
    برعکس خانومم که متقاضی اصلی در پروندم هست رو بیمه نکردم . در حالیکه ایشون کارهای حسابداری و بودجه مارو انجام میده.
    حالا بقول معروف بیا برای این جماعت اینو جا بنداز !!!
    در ضمن من شنیدم چندتا مدیکال از ورشو برای گروه ۳۸ رشته صادر شده . شما در موکلینتون داشتید؟
    ممنون از زحماتتون.

    • ۳ بهمن ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۵ | #51

      خیر تاکنون مدیکالی برای ۳۸ رشته ای ها نبوده است جز تعدادی که پرونده آنها مربطو به خیلی قبل است و چک امنیتی آنها طولانی شده بود
      در مورد بیمه هم اگر خوب بنگرید اساسا آنچه می کنید خلاف است بر اساس قانون کسی که کار می کند باید بیمه باشد و کسی که کار نمی کند نمی تواند به عنوان کارگر در لیست حقوق باشد و احتمالا بعدها بیمه بیکاری بگیرد

  27. مصطفی
    ۲ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۵ | #52

    با درود
    در خصوص سابقه بیمه لازم است مد نظر قرار دهید که کارمندان نفت و گاز تحت پوشش بیمه نفت هستند و نه بیمه تامین اجتماعی و در این خصوص نیزچیزی بیش از حکم استخدام-دفترچه بیمه نفت-فیش حقوقی- و نیز یک رزومه کاری در سر برگ شرکت ان هم نهایتا با امضای رییس مستقیم و بدون مهر شرکتی نمی توان ارائه داد.بنده در لیست ۳۸گانه و نیز ۲۹ گانه applyکرده ام و مدارک مذکور را به عنوان مدارک سوابق کاری ارائه داده ام.
    ۱-مراتب جهت اطلاع شما از شرایط دوستانی که از زیر مجموعه نفت وگاز apply کرده اند .
    ۲- سوال بنده اینست که با توجه به ارائه مدارک مذکور در بالا آیا لازمست بنده به فکر ارائه مدرکی جدید دال بر سابقه کار و یا بیمه باشم؟
    با سپاس

  28. ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۳ | #54

    علی مختاری : دوست عزیز من نخست اینکه کارشناسان ما حق اظهار نظر در مورد اینکه کسی به ظرفیت می رسد یا نمی رسد را ندارند چون با وضعیتی که هست این غیب گویی است. هیچکس نمی تواند در خصوص سرعت و یا زمان تکمیل ظرفیتهای فدرال اظهار نظر کند و این را به تجربه می گویم سایت تعداد افرادی را که وارد سیستم شده اند آن هم در مقاطعی نشان می دهد ولی هیچ روشی نیست که شما بتوانید دریابید چه تعداد پرونده به اداره مهاجرت رسیده و منتظر بازبینی است و چه تعداد در راه اداره مهاجرت است

    جناب مختاری سایت CIC بسیار گمراه کنندس و ناکارامد! ایا پس از دریافت مدارک در سیدنی انها یک بررسی اجمالی میکنند و پرونده را در cap قرار میدهند یا پس از نقد شدن مانی اردر یا تا هنگامی که بخواهند فایل نامبر صادر کنند؟ امیدوارم مورد اخر نباشد که فاجعه است!!

    • ۴ بهمن ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۲ | #55

      به جز در مواردی که ظرفیت پر می شود در بقیه موارد پول ذت نقد می کنند بعد بررسی می کنند و ار واجد شرایط نباشد پول را بر می گردانند

  29. صادق
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۱۸:۱۷ | #56

    با سلام خدمت دکتر مختاری
    آقای دکتر من کارمند رسمی یکی از شرکت های پتروشیمی هستم که زیر مجموعه وزارت نفت می باشد . بیمه ما بیمه نفت می باشد و بازنشستگی ما زیر نظر صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت می باشد . برای اثبات بیمه من این مدارک را دارم : ۱- فیش حقوقی با آرم نفت(تمام فیش های مربوط به ۱۰ سال گذشته) ۲- گواهی سابقه کار (۱۰ سال)با سربرگ نفت ۳- ریز وظایف شغلی با آرم نفت ۴- دفترچه بیمه درمانی نفت آیا این مدارک برای اثبات سابقه کار و بیمه در روز مصاحبه کافی می باشد ؟ با تشکر از شما

  30. آیدا
    ۳۰ دی ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۸ | #58

    با سلام
    آقای دکتر من از ۵ سال گذشته فقط ۶ ماه سابقه با بیمه دارم آیا به آن امتیاز ۴ تعلق می گیرد؟

  31. هدي
    ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۳ | #60

    با سلام
    جناب دکتر مختاری در یکی از بندهای قرارداد کاری من صراحتا ذکر شده که بیمه نخواهم شد و ادعایی نباید داشته باشم، همچنین زیر برگه گواهی اشتغال به کار من در آن مرکز ، توسط سازمان نظام پزشکی نیز مهر شده (به نشان تایید)که البته نمی دونم مهرها نیز ترجمه شده اند یا خیر.با این حال آیا باز هم ممکنه فقط به خاطر نداشتن بیمه سابقه کاریم نادیده گرفته شه؟
    با سپاس

  32. ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۱۴:۳۲ | #62

    جناب مختاری با عرض خسته نباشید، از موکلین شما هستیم که کد ۲۱۲۱ فدرال در تاریخ ۲۱ نوامبر مدارکمان را برای شما در مونترال ارسال نموده و شما نیز ان را به سیدنی فرستادید، از دوستان در رشته پرستاری وقتی هنوز سایت اداره مهاجرت به ۳۵۰ نرسیده بود پرونده وی رجکت شد بدلیل تکمیل ظرفیت! زمانی که ما مدارکمان را فرستادیم در ۲۳ نوامبر عدد ۲۹۴ را سایت نشون میداد و کارشناسان شما به ما اطمینان دادند پرونده ما به فایل نامبر خواهد رسید! حال با توجه به تجربه سالیان گذشته شما بگویید ما که ۴۵ روز قبل تکمیل ظرفیت به ادعای سایت و ۲۰۰ نفر جای خالی! ایا به سرنوشت دوستمان مبتلا میشویم؟ یع

    • ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۸ | #63

      دوست عزیز من نخست اینکه کارشناسان ما حق اظهار نظر در مورد اینکه کسی به ظرفیت می رسد یا نمی رسد را ندارند چون با وضعیتی که هست این غیب گویی است. هیچکس نمی تواند در خصوص سرعت و یا زمان تکمیل ظرفیتهای فدرال اظهار نظر کند و این را به تجربه می گویم سایت تعداد افرادی را که وارد سیستم شده اند آن هم در مقاطعی نشان می دهد ولی هیچ روشی نیست که شما بتوانید دریابید چه تعداد پرونده به اداره مهاجرت رسیده و منتظر بازبینی است و چه تعداد در راه اداره مهاجرت است

  33. آیدا
    ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۰۸:۲۳ | #64

    با سلام
    آقای دکتر من از ۵ سال گذشته فقط ۶ ماه سابقه با بیمه دارم آیا به آن امتیاز ۴ تعلق می گیرد؟
    من در ۱۰ روز دیگر مصاحبه دارم در استانبول آیا لازم است فرم درخواست را به فرانسه هم پر کنم یا همان انگلیسی کفایت می کند/
    منظور application for selection چون ایجانب در زمینه انگلیسی قوی تر از فرانسه هستم

  34. مليحه
    ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۰۵:۲۹ | #66

    سلام جناب آقای مختاری و تشکر بابت مطالب به روز شما
    می خواستم بدونم پرونده های کبک که به سیدنی فرستاده شدن یعنی بچه هایی که در آخر نوامبر و اوایل دسامبر رفتن استانبول برای مصاحبه کی فایل فدرال می گیرند آیا شما اطلاعی دارید؟ یا تا حالا به کسی فایل فدرال دادن ؟
    ممنون از پاسختون

  35. هدي
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۰۲ | #68

    جناب دکتر اگه برونده به دلیل نادیده گرفتن سابقه ی کاری به علت نداشتن بیمه رد بشه آیا امکان مطرح شدن موضوع در دادگاه هست؟و آیا میشه اونها رو آگاه و قانع کرد که در ایران قضیه متفاوته ؟ آیا از همه سابقه ی بیمه رو درخواست کردن(فدرال ۳۸ گانه)؟

  36. حمید
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۲ | #70

    سلام آقای دکترمختاری عزیز
    آیا برای شاغلین در ادارات دولتی که بیمه آنها مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری ست و تامین اجتماعی نیست باز هم ایراد می گیرند؟
    با تشکر از پاسخ شما

  37. sara
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۳ | #72

    سلام جناب مختاری..همه اونهایی که من می شناسم که پاسپورتشون را خیلی دیرتر از من فرستاده بودند،پاس را تحویل گرفته اند…مال من در هفته نهم است!!پیشنهاد میکنید که ایمیل بزنم به ورشو؟

  38. halleh
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۲ | #74

    آقای مختاری عزیز،با سلام
    ممکنه از ما که قبلا از طریق کبک قبول شدیم و بعدا توی فدرال پرونده تشکیل دادیم با گذشت حدود ۲۰ ماه، تقاضای مدارک بیمه کنند؟

  39. هدي
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۵ | #76

    با سلام
    جناب دکتر یعنی با وجود ارایه ی گواهی و قرارداد کاری و… باز هم فقط به خاطر نداشتن بیمه سابقه ی کاری افراد رو نادیده می گیرند!!!؟؟
    ما همه ی تلاشمون رو در گرداوری مدارکی که بتونه شما رو یاری کنه می کنیم

  40. Mehrdad. A
    ۲۸ دی ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۴ | #78

    نکته دیگری که به نظر اینجانب بایستی در نظر گرفته شود این است که برخی کارفرمایان که پرسنل خود را بیمه نیز کرده اند، برای پرداخت حداقل میزان بیمه، عنوان شغلی آنها را بگونه ای در لیست بیمه درج می نمایند تا بنوانند پایه حقوق حداقل را برای آنها ملاک پرداخت حق بیمه قرار دهند. بطور مثال کارمندی که سمت مدیر مالی یک شرکت را دارد، اگرچه حقوق نردیگ به یک میلیون و جهارصد هزارتوانی دریافت می کند، اما با عنوان شغلی کارمند امور اداری یا کارمند فروش در لیست بیمه، حداقل حقوقی چهارصد هزار تومان را نشان می دهد. آیا این مورد مشکل ساز نخواهد بود؟

    • ۲۹ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۴ | #79

      بله این هم نکته ای است که اگر بتوان آنرا تا حدی مستند کرد برای ارایه گزارش خوب است

دیدگاه ها مسدود است.