خانه > نیروی متخصص کبک, کبک > رفتار بد یک یا چند افسر کبکی در مصاحبه با ایرانیان

رفتار بد یک یا چند افسر کبکی در مصاحبه با ایرانیان

۶ آذر ۱۳۹۰

تعدادی ایمیل دریافت کرده ام از افرادی که در استانبول مصاحبه شده اند و البته هیچکدام هم از موکلین من نبوده اند مبنی بر اینکه یک یا چند تن از افسران مصاحبه کننده کبک در استانبول در طول مصاحبه سخنان نا مربوطی را به زبان آورده اند مواردی مانند اینکه ایرانیان دروغ می گویند! رییس بانک ….. شما دزد بوده است! از فلان مقام کشور شما بدم می آید! و …..

باور این شنیده ها البته سخت است اما اگر واقعیت داشته باشد مایه تاسف است. افسر مهاجرت حق ندارد اظهار نظر کلی کند و ملتی را به صفتی خطاب کند و یا اظهار نظراتی کند که اساسا به متقاضی و پرونده اش مربوط نیست. این سخنان اگر بر زبان افسری جاری شده باشد؛ تخلف اداری تنها نیست و می تواند عنوان مجرمانه داشته باشد و باید با تمام توان با آن مقابله کرد.

از دوستان می خواهم که اگر چنین برخوردهایی را دیده اند اطلاعات زیر را برای من بفرستند:

نام افسر

تاریخ مصاحبه

نام مصاحبه شونده

توجه داشته باشید که هیچ خطری شما را تهدید نمی کند و کسی نمی تواند ضرری به پرونده شما وارد کند. من می دانم که مدیران ارشد اداره مهاجرت کبک چنین رفتاری را تایید نمی کنند و از سوی دیگر از سخنان یک افسر متخلف در اتاق مصاحبه شما خبر ندارند. این وظیفه ماست که از هویت ملی و نیز شان ایرانیان دفاع کنیم و با حرکتی هماهنگ موضوع را برجسته کرده و آنرا به گوش مدیران برسانیم حتی یک مورد قابل اثبات هم داشته باشم با اداره مهاجرت کبک مکاتبه خواهم کرد. من اطمینان دارم که این افسر یا افسران از مصاحبه با ایرانیان کنار گذاشته خواهد شد.

منتظر دریافت اطلاعات مفید شما هستم.

  1. رضا
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۳۲ | #1

    سلام
    من مدرک تعمیرات سخت افزار دارم(کاردانی )الان Avionics قبول شدم و دوره ۲ ساله هست.من ۵۰ تا از واحدهای درسی مدرک کاردانی من باAvionics یکی هست و من ۲۷ واحد باید بگذرانم و ۹ ماهه مدرک Avionics می گیرم.می خواستم بدونم به مشکل بر نمی خرم که ۹ ماهه مدرک می گیرم.
    با تشکر فراوان

  2. ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۱۰ | #3

    سلام
    من از طریق کبک و با رشته حسابداری اقدام کرده ام و در صنایع تولیدی چوب که متعلق به همسرم است مشغول هستم و چون ما خودمان کارفرما هستیم بیمه نشده ایم.همچنین تحت نظر بیمه تامین اجتماعی همسرم که کار نیمه خصوصی دارند قرار داریم.من هیچگونه سابقه بیمه ای نفرستادم و تنها حکم کارگزینی/ نامه اشتغال به کار/فیش حقوقی را فرستادم.حالا با توجه به سختگیری های کنونی ایا بیمه شدن من موثر خواهد بود.یا شبه برای افیسر ایجاد خواهد کرد.ضمنا من در ابان سال ۱۳۸۹ فایل نامبر دریافت کرده ام.

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۷ | #4

      متاسفانه سخت گیرند و شما هر کاری که در توان دارید باید برای اثبات اشتغال خود ارایه کنید. بیمه شدن الان قاعدتا مشکل را حل نمی کند ولی بد هم نیست

  3. ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۰ | #5

    سلام و عرض خسته نباشید
    این روزها بحث گرفتن مدرک دستیار دندانپزشکی خیلی زیاد شده و کمی به سمت انحراف پولی برای بعضی موسسات سوق داده شده است.
    سوال من این است که هر کس با هر رشته مثل حسابداری یا علوم سیاسی و غیره با داشتن این مدرک ایا امتیاز بیشتری بدست میاورد وبرای افیسر شبه ای ایجاد نمیشود؟
    چون بسیاری از عزیزان با گرفتن این مدرک و جور کردن ۶ ماه سابقه کاری دستیار …به فکر ۱۶ امتیاز هستند و عوض کردن مسیر پرونده در صورت لزوم.
    ممنون

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۴۱ | #6

      اولا در مورد اینکه آن مدرک معتبر است یا خیر نمی دانم. این مدارک مورد تایید کدام موسسه است و چگونه صادر می شود. دقت کنید که حتما از دوره های مورد تایید وزارت کار باشد
      دوم اینکه بله افسران را نباید هالو فرض کرد

  4. آرزو
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۱ | #7

    با سلام
    جناب مختاری آیا این امکان وجود دارد که در فاصله انتظار برای دعوت به مصاحبه ومصاحبه مدرک جدیدی به پرونده اضافه کرد؟ اگر این امکان وجود دارد ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید چطور باید این کار را انجام دادا..
    متشکرم

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۴ | #8

      بله آنرا با ذکر شماره فایل و نام و تاریخ تولد برای اداره مهاجرت کبک ارسال کنید

  5. reza
    ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۴ | #9

    با سلام آقای مختاری

    از پاسخگویی و کمکهای شما سپاسگزارم.

    سؤال من در مورد سابقه کاریه. آیا به سابقه کاری که قانونی بوده و وزارت امور خارجه هم تایید کرده می توانند ایراد بگیرند؟ همونطور که می دانید وزارت امور خارجه و دادگستری بدون داشتن سابفه بیمه و داشتن مدرک مربوط به پست درج شده در سابقه کار اونرو تایید نمی کنند. نگرانی من از گیرهای جدیدی هست که به سابقه کار و حتی متهم کردن بعضی ها به دروغگوییه. اینا خودشون نمی دانند سابقه کار یا مدرکی که مهر وزارت امورخارجه داره نمی تونه جعلی باشه و باید اول از فیلتر دادگستری رد بشه تا تایید بشه؟…

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۶ | #10

      مشکل آنها فعلا بیشتر مدارک تحصیلی تقلبی و مدارک زبان تقلبی است که به صورت گسترده دریافت کرده اند

  6. na
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۵ | #11

    سلام

    من ابتدای ۲۰۱۱ با دفتر مهاجرتی عالم رایزن (اقای عالم زاده)فایل رو باز کردم فایل نامبر هم گرفتم.رشته من پرستاری هستش.مدتی بعد به دلیل مسایل مختلف که شاید به گوش شما هم رسیده باشه دفتر از طرف دادگستری با اتهامات فراوان بسته شد.من فورا با دفتر خانم رحمانی قرار دادی بستم .ولی من الان نمیدونم که دفتر قبلی به مدارک من چیزی اضافه کرده یا خیر.الان راهی برای این قضیه هست؟

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۶ | #12

      از مشاورتان بخواهید در این مورد به شما اطلاعات بدهد وی می تواند اطلاعات پرونده را از اداره مهاجرت بخواهد

  7. آرزو
    ۱۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۴۸ | #13

    با سلام وتشکر از اطلاع رسانی وزحمات شما.
    جناب دکتر مختاری
    من امسال با رشته میکروبیولوژی پرونده کبک باز کردم و فایل نامبرم شهریور ماه بدستم رسید.یکی ازموسسات مهاجرت دوره های آموزشی برای دستیاری دندانپزشکی برگزار میکند.میخواستم از شما که اطلاعات کامل وجامعی دارید بپرسم اگر من این دوره را بگذرانم مدرک پایان دوره تاثیری در روند پرونده من خواهد داشت با توجه به اینکه دستیاری دندانپزشکی ۱۶ امتیازیست؟و اینکه تضمین بهتری برای کارپیدا کردنم هم باشد؟
    با سپاس و آرزوی موفقیت

    • ۱۶ آذر ۱۳۹۰ در ۰۰:۰۸ | #14

      اگر آن دوره رسمی است و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای (وزارت کار) است و با تعداد ساعات آموزشی مدرک مورد نظر کبک همخوانی دارد بله وگرنه خیر

  8. علی شبان
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۸ | #15

    جناب دکترمختاری درود

    ار ینکه اینچنین تلاشی برای احقاق حق هوطنان و حفظ مقام و شان ایراننی مبذول داشته اید سپاسگذارم. بنده حقیر از موکلین نبوده ام ولی همواره مطالب را مصرانه و مجدانه پیگیری می کرده ام. الحق تلاش در خور ستایشی بود.

  9. سعید
    ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۱ | #17

    جناب دکتر مختاری عزیز سلام من از موکلین شما هستیم از مطالعه مطالب هموطنان بسیار شوکه و ناراحت شدم ، چون رعایت شئون انسانی مقدم بر همه چیز است و اگر قرار برتوهین به قیمت دریافت ویزا باشد ، من یکی اعطایش را به لقایش می بخشم ، ضمنا” به برخی ازهموطنان عزیز هم که شاید بواسطه برخی موسسات غیرصالح درمعرض جعل برخی مدارک قرار می گیرند ، عرض می کنم راستگوئی و صداقت زودتر آدمو به مقصد می رسونه ، ضمنا” ما حق نداریم با رفتار نادرست خودمون به سایر هموطنانمون ضربه حیثیتی بزنیم . درآخر سئوال من این بود که آیا کسانی که از طریق سرمایه گذاری اقدام کرده اند هم مصاحبه هایشان به این حد موشکافانه و استرس زاست ؟ و دوم آنکه من و همسرم که ویزای توریستی کانادارا دریافت کرده ایم و تا سال ۲۰۱۴ اعتبار دارد تا کی فرصت عزیمت به کانادا را داریم ؟ با سپاس فراوان

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۶ | #18

      سعید عزیز
      ۱- مصاحبه سرمایه گذاری اسان نیست ولی شما برای آن آماده خواهید شد و استرس ندارد
      ۲- ویزای شما یک تاریخ دارد که باید پیش از آن به خاک کانادا وارد شوید به دقت آنرا بررسی کنید اگر ۲۰۱۴ است مشکلی نیست

  10. مهران
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۵۹ | #19

    سلام
    من ۲۸ نوامبر با آقای ادی مصاحبه داشتم و قبول شدم. رفتار ایشان دوستانه بود. ما درباره مدارک کاری من به ویژه سابقه بیمه من خیلی بحث کردیم و در نهایت با امتیاز بالا قبول شدم. من فکر میکنم از دلایل ایجاد این بی اعتمادی ها ارایه مدارک تقلبی از طرف هموطن های عزیزمان است. در ضمن من آقای نیکلاس را هم دیدم و همینطور چند نفری که با ایشان مصاحبه داشتند. در پاسخ دادن به سوالاتی که مراجعان در لابی از ایشان داشتند به نظر بی ادب نبودند و همراهان هم همگی از ایشان قبول شده بودند و راضی بودند.

  11. مرتضي
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۱ | #20

    سلامجناب مختاری
    کارشناس عمران هستم متاهل ۳۸ ساله و همسرم۳۴ساله کارشناس کامپیوتر.(فاقد فرزند)
    چنانچه سایر شرایط در حد معمول و متوسط باشدآیاشانسی برای قبولی در مصاحبه داریم؟
    ممنون از راهنماییتان شاد باشید.

  12. فرین
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۵ | #22

    سلام آقای مختاری عزیز
    در ابتدا ار اهمیتی که به مسایلی از این دست می دهید تشکر می کنم. یاد یک سال پیش و برخورد آفیسر گابا با تعدادی از متقاضیان افتادم. از جمله ردی پرونده خودم و نامه ای که به شما نوشتم….
    از شما سوالی داشتم. ما بلافاصله بعد از رفیوز شدن پرونده دوباره اقدام کردیم ولی همانطور که در جریان هستید به دلیل کندی کار ممکن است تا یک سال آینده هم نوبت مصاحبه ما نشود، از طرفی پرونده ای که برای استرالیا داشتیم اکنون نتیجه داده و ما با ویزای پی آر استرالیا عازم آن کشور هستیم. سوال بنده این است که آیا ما می تواینم در این مرحله پرونده خودمان را به هنگ کنک که مرکز رسیدگی به متقاضیان از استرالیا است انتقال دهیم؟ نکته مهم هم این است که ما مدرک ت س اف با نمره بالا را هم برای مونترال فرستاده ایم و تقاضا کردیه ایم اگر امکان دارد با توجه به چک شدن تمام مدارک در مصاحبه اول، ویو شویم که هنوز جوابی دریافت نکرده ایم. با تشکر

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۴۶ | #23

      لطف دارید
      بله پس از رفتن به استرالیا نشانی جدید را برای آنها ارسال کنید و بخواهید پرونده منتقل شود معمولا موافقت می کنند. مصاحبه تنها برای بررسی سطح زبان نیست و دلایل دیگری هم دارد بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید حتما ویو شوید. این همه مدرک تقلبی ارسال شده به کبک به خصوص از اصفهان شرایط را سخت کرده است مدتهاست کسی ویو نشده

  13. بهناز
    ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۹ | #24

    سلام جناب آقای مختاری
    ممنون از پاسخ شما
    ریز نمرات لیسانس من اگرچه در قسمت فارغ التحصیل خط خوردگی دارد که البته قابل اصلاح نیست چون اشکال از سیستم است.و گرچه یک توضیح بابت تاریخ تولد پایین آن است ولی من برای تایید ریز نمراتم آن را به وزارت علوم میبرم تا همراه مدرک لیسانس مهر این وزارت را داشته باشد.بنظر شما باز هم جای اشکالی هست؟اگر حتی شک دارید که با مهر وزارت علوم هم کار درست نمیشود لطفا به من بگید چون من نگرانم.
    بی نهایت از شما ممنونم

  14. ل.مختاري
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۹ | #26

    سلام و روز خوش
    من از موکلین شما هستم ،حدود دوماهی از ارسال مدارکمان میگذرد،کلا اخبار مربوط به مهاجرت خیلی خوشایند نیست چون همیشه آنهایی که به مشکل برمیخورند می نویسند ، و این باعث ایجاد یک احساس تردید و ترس ونگرانی میشود.
    مسئله ای که برایمان خیلی مهم است اینست که آیا اتفاقات اخیر در روند پرونده های ما موثر خواهد بود؟ آیا ممکن است کانادا هم مثل کشور ۵۰هزارنفری سنت کیس نخواهد پرورنده های ایرانیان را بررسی کند؟
    سپاس و بدرود.

    • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۴ | #27

      خیر اصلا موضوع کانادا قابل مقایسه با آن کشور کوچک نیست و این اتفاقات مشکلی در روند دریافت اقامت دایم ایجاد نمی کند

  15. فایدیم
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۲ | #28

    درود بر شما و سپاسگزارم
    منتظر ایمیلتان هستم.

  16. بهناز
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۰ | #29

    جناب آقای مختاری سلام
    من از موکلین شما هستم.شرح حال آقای حامد در مورد جعلی بودن مدارک در همین صفحه را که خواندم نگران شدم چون بعضی از مدارک من بعلت قرار گرفتن در پرونده دانشگاه دارای علامت پانچ است.(مدرک پیش دانشگاهی)
    بالای مدرک دیپلم من با خودکار نوشته شده شیمی ۸۱ که مربوط به رشته و سال ورود من به دانشگاه است که زمان ثبت نام مسیول مربوطه نوشته.در ریز نمرات من برای لیسانس هم خط خوردگی وجود دارد که مربوط به اشکال سیستم بوده و چون برای من نمینوشت فارغ التحصیل مسیول مربوطه با خودکار نوشته و مهر و امضا کرده.پایین همان ریز نمرات هم لاک خوردگی وجود دارد که مربوط به تاریخ تولد من است که مسیول مربوطه علت را روی آن توضیح داده و امضا کرده.
    همکاران شما در تهران به هیچکدام از این موارد ایرادی نگرفته اند اما این مال چند ماه پیش است که سختگیری ها تا این حد نبوده.الان چه کنم؟خیلی نگرانم.
    من فایل نامبر دارم.رشته دیمند هستم و منتظر مصاحبه ام.
    ممنونم

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۲ | #30

      جای نگرانی نیست این اشکالات به معنی جعلی بودن مدرک نیست. جعلی یعنی اینکه آن مدرک اساسا از سوی دانشگاه صادر نشده و فرد در آن زمینه تحصیل نکرده است. سعی کنید ریز نمرات را بدون خط خوردگی بگیرید

  17. نيما
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۶ | #31

    gholinejad
    میشه اطلاعاتی درباره ی پرونده مهاجرتیتون بدید؟( مثله رشته ، و امتیازات زبان )

  18. فایدیم
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۳ | #32

    با سلام
    من روز جمعه ۴ بار با دفترتان تماس داشتم ولی متاسفانه موفق نشدم با شما صحبت کنم.

    • ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۲۶ | #33

      ببخشید در زمانی تماس گرفته بودید که من خارج از دفتر بودم تلفن دیگری را برای تماس ایمیل می کنم

  19. پیمان
    ۱۲ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۶ | #34

    جناب آقای مختاری با سلام
    من در تاریخ ۲۸ نوامبر۲۰۱۱ با خانم دنییلا مصاحبه داشتم که متاسفانه در کمال نا باوری به قول ایشان خوفوزه شدیم حتی ایشان با اسرار های زیاد من جهت ارسال مدارک زبان هم حاضر نشدندمن و همسرم را مشروط کنند و گفتند شما شرایط انتباغ پذیری ندارید .من در خواست کننده اصلی بودم و من و همسرم هر دوفوق لیسانس شیمی هستیم و من رتبه ممتاز کشوری در شیمی دارم و مقالات بین المللی داشته من دارای سه عدد مربی گری در ورزش های رزمی هستم که در کبک هم این ورزش هاتدریس میشود.من و همسرم هر دو در کلاسهای زبان فرانسه شما شرکت داشته و بدون امتیاز زبان فرانسه من و همسرم و زبان انگلیسی من و انتباغ پذیری ما دارای امتیاز ۵۹ بودیم که پس از مصاحبه ایشان امتیاز ما را ۶۱ دادند و با وجود داشتن ۴ سال سابقه کاری (دو سال بیمه )ایشان به ما از ۸ امتیاز شغل ۴ امتیاز دادند که اگر ۶ امتیاز هم داده بودند باز هم امتیازم به ۶۳ میرسیدو کنپارس به من گفته بود که حتی داشتن شش ماه بیمه هم جهت اثبات کار کردن کافی است و من امتیاز شغل را کاملا میگیرم آیا امیدی به پیگیری و قبولی این جانب هست از طریق کاری یا خیر من چکار کنملطفا راهنمایی کنید با تشکرراستی نمره انتباغ پذیری من ۱ شد و نمره زبان انگلیسی هم ۱ شد و نمره زبان فرانسه هم ۲ شد از ۱۶ امتیاز و مجموع نمره من ۶۱ شد

    • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۵۲ | #35

      بسیار متاسف شدم از این موضوع اما نا امید نشوید
      دو کار می توان انجام داد یکی اقدام مجدد سریع و برنامه ریزی برای امتحان زبان
      دوم دریافت امتحان زبان و به چالش کشیدن نظر افسر در برآورد سطح زبان در مرحله تجدید نظر

      من اولی را ترجیح می دهم به دلیل اینکه حداقل تجدید نظر ۸ ماه طول می کشد و شانس گرفتن نتیجه هم ۵۰٪ است اما در اقدام مجدد می توان از قبولی اطمینان یافت ضمن اینکه زمان رسیدگی کمتر است

  20. فرناز
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۰۲ | #36

    با سلام خدمت شما. من از موکلین جنابعلی هستم که یک سال پیش C.S.Q. گرفتم. با توجه به این امر که طی چند ماه گذشته هیچ نامه مدیکالی برای داوطلبینی چون من صادر نشده است، آیا امکان دارد که شما از طرف ما نامه ای مبنی بر ارسال پرونده های ما به ترکیه یا هر کشور دیگری تنظیم فرمائید. با تشکر.

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۰ | #37

      غرناز عزیز کسانی هستند که حدود ۲ سال است منتظرند. اگر تا فوریه تحولی نباشد حتما پیگیری خواهیم کرد

  21. gholinejad
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۶ | #38

    با سلام خدمت جناب آقای مختاری عزیز
    با تشکر از زحمات شما.. بنده موکل شما هشتم و با آقای نیکلاس برژر مصاحبه داشتیم. این شخص خیلی به من و همسرم احترام گذاشت و در تمامی طول مصاحبه از ما تعریف کرد و تاکید می کرد که شما برای کشور کانادا مفید خواهید بود.. مصاحبه ما با این شخص در حدود ۱۰ دقیقه طول کشید و ۱۰ دقیقه هم طول کشید تا csq را برای ما صادر کنند. حتی زمانی که بنده از لهجه ایشون تعریف کردم ایشون بسیار با برخورد خوبی خندیدند و تشکر کردند. فقط تنها نکته لهجه بسیار غلیظ ایشون بود.. باز هم تشکر از زحمات شما..

  22. mari
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۴ | #39

    @mari
    با تشکر

  23. mari
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۳ | #40

    باسلام من به همراه همسرم در۱۸ آبان با خانم دنیلا مصاحبه داشتیم که نتیجه آن منفی بود ایشان از ابتدا شروع کرد به ایرادگرفتن.از لوگوی تامین اجتماعی تاکلاس زبان فرانسه ومتدی که خوانده بودیم.ما به تمام سئوالات ایشان جواب دادیم و خیلی خوب صحبت کردیم.جو خیلی دوستانه و خوب بود و ما فکر می کردیم که حتما قبول شدیم ولی در انتها ما رد شدیم.وقتی علت را پرسیدیم گفت که ۴ امتیاز به علت سن همسرم که۳۹ سال دارد از ما کم شده و ما مشکل انطباق با شرایط کبک را داریم.ولی زمانی که گزارش را خواستیم با کمال ناباوری دیدیم که نمره زبان را از ما کم کرده وخیلی غیر منطقی این نمرات را در نظر گرفته.حتی وقتی که به ایشان گفتیم که می توانیم در امتحان ت س اف شرکت کنیم و مدرکش را بفرستیم گفت تاثیری نخواهد داشت چون شما امتیاز سن ندارید و نمی توانید انطباق با شرایط پیدا کنید.
    حالا چون تنها امتیازاتی که از ما کم شده امتیاز زبان است (مجموعا ۵ امتیاز)بنابر این فکر می کنیم باید امتحان زبان بدیم.و نشان بدیم که ایشان اشتباه کرده و با توجه به موارد ضد و نقیضی که در گزارش ایشان دیده می شود می خواهیم اعتراض کنیم نظر شما در این زمینه چیست؟

    • ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۲۶ | #41

      بله حتما اعتراض کنید و به برآورد ایشان از سطح زبان شما استناد کنید حتی می شود به ادعای ایشان در عدم انطباق پذیری هم اشاره کرد شما از تاریخ دریافت رای ۹۰ روز وقت دارید اعتراض کنید حتما امتحان بدهید و با نمره زبان اعتراض کنید

  24. مهکامه
    ۱۱ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۱ | #42

    با سلام.من از طریق کبک اقدام نکردم ولی راستش خیلی بهم بر خورد.اولا یکی نیست به این کانادایی ها بگه ما دروغگوییم یا وزیر مهاجرت وقیح اونا که ۳ ساله داره در مورد گروه ۳۸ رشته ای ها دروغ میگه و کلی آدم از جمله منو معطل خودش کرده.قبول دارم که بعضی از هموطنان هم سعی کرده اند با مدارک جعلی مهاجرت کنند و اونو تایید نمی کنم ولی می خوام بدونم وزن کدوم دروغ بیشتره .مردم ایران که تعدادی از سر استیصال دروغ گفته اند یا آقای وزیری که با دروغهاش باعث از دست رفتن خیلی از موقعیتهای شغلی و تحصیلی برای مردم از جمله هموطنانمون شده.در ثانی همین رییس بانکی که اینا میگن دزده از کشور فراریه و همین کشور محترم کانادا ایشون رو پناه داده.یعنی اینا اینقدر از اخبار دنیا بی خبرند که عقلشون نمی رسه اگرم می خوان توهین کنند اقلا چیزی بگن که خودشون انجام نداده باشند.واقعا متاسفم که روزگار مارو به جایی رسونده که مجبوریم التماس همچین آدمهایی رو بکنیم تا مارو تو مملکتشون راه بدن.اگر برام موقعیت مهاجرت به جای دیگه ای فراهم شه به هیچ عنوان کانادا نمی رم چون ۵ ساله این مملکت منو به ناروا و به مدلهای مختلف دانشجویی و مهاجرتی علاف خودش کرده و اصلا دید خوبی بهشون ندارم.

  25. a
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۵:۳۹ | #43

    دکتر مختاری عزیز
    من به خاطر نیامدن ویزا از سفارت کانادا در تهران مصاحبه کبک(پرونده سرمایه گذاری)را از دست دادم ومشاور من به اداره مهاجرت در تاریخ ۷ اکتبر نامه ای فرستاد با دو بند A:درخواست مصاحبه در ترکیه و B:اینکه اگر سفارت در تهران زودتر ویزا صادر کرد وقت مجددی در کبک به من بدهند.حالا دو ماه گذشته نه اداره مهاجرت وقت مصاحبه داده نه از سفارت کانادا در تهران خبری هست. به نظر شما اینکه اداره مهاجرت تا حالا وقت مصاحبه نداده دیر نشده؟وسوال دوم اینکه اگر معجزه ای شد و سفارت کانادا درتهران ویزا داد اگر درخواست مصاحبه در کبک بدم زودتر بهم وقت میدن؟یا منتظر وقت ترکیه بمونم؟
    باتشکر از محبتهای بی دریغ شما

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۱۴ | #44

      بله قرار این است که کسانی ه ویزا می گیرند سریع وقت مصاحبه دریافت کنند. برای ترکیه وقت نگرفته اید چون هنوز برنامه مصاحبه های جدید اعلام نشده

  26. پرستو
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۳ | #45

    سلام ما با نیکلاس مصاحبه داشتیم و قبول شدیم.رفتارش کاملا رسمی و سردبودولی توهینی در کارنبودوکاملا مودبانه برخورد میکرد, سوال هم زیاد پرسید.اخرش هم ما رو تادم در بدرقه کرد و درو برامون باز کرد.ولی شایعات درمورد این ادم زیاد بودو خیلی هادر مصاحبه با این فرد رد شدند.

  27. mehdi
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۴ | #46

    سلام من برای مصاحبه به ترکیه رفته و رد شدم در حالی که تمام مدارک من کامل بود و امتیازات آنها را هم گرفتم اما به دلیل پرسیدن سوالهای نامربوط آقای نیکلاس با لهجه فرانسوی و با سرعت بالاتر از حد معمولی (مثلا کانال TV5) و گرفتن بهانه های مختلف نمره ۵۹ را آوردم که تحت هیچ شرایطی حاضر به شرایطی کردن و حتی فرستادن مدرک زبان از سفارت هم نشد به نوعی افرادی که نیکلاس را دچار عذاب وجدان بسیار زیاد می کرد قبول می کرد . همچنین باید با نمره زبان ۱۱ یا ۱۲ به مصاحبه بروید تا بتوانید جوابهای سوالهای نامبرده را بدهید .

  28. الهام
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۶:۰۲ | #47

    سلام جناب آقای مختاری
    با تشکر از زحمات شما
    در سایت سلام کبک و قدم به قدم کانادا شا می توانید شرح مصاحبه و رفتار بد افیسر نیکلاس را مطالعه کنید

  29. فایدیم
    ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۵ | #48

    فایدیم
    با درود
    بیصبرانه منتظر پاسخ شما هستم. اگر با دفتر تهران تماس بگیرم میتوانم با شما صحبت کنم؟

  30. حامد
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۳۰ | #50

    سلام آقای مختاری عزیز
    من و همسرم ۲۵ نوامبر مصاحبه داشتیم متاسفانه مصاحبه انجام شده به نفع ما تمام نشد وخستگی ۱۵ ماهه به تن ما ماند . همسرم با رشته شیمی نفر اصلی پرونده و من با رشته مهندسی شیمی همسرم را در این مصاحبه همراهی میکردم . ما وکیل نداشتیم و فرم ها توسط خودمان تکمیل شده بود افسر مصاحبه کننده تاکید داشت که شما این فرم ها را تکمیل نکرده اید و تکمیل آن کار شما نیست از ما اطلاعات بیشتری خواست اما توجیه و قانع نشد در مرحله بعدی که مدارک تحصیلی ما را چک می کرد وقتی به ریز نمرات همسرم رسید گفت تو درسی به نام عربی گذرانده ای و اگر واقعا مدرک مربوطه مال توست تو باید بتونی عربی صحبت کنی .در مرحله بعدی که نوبت به چک کردن مدرک تحصیلی من رسید نسبت به یک خطی که پشت مدرک من با خودکار کشیده شده بود اعتراض کرد و توضیح خواست ما توضیح دادیم اما باز هم قانع نشد … هدفش این بود که به ما با این جور سوالات می خواست القاء کند که مدارک شما جعلی است در انتها هم ترجمه مدارک تحصیلی , کاری و بیمه ای ما را برداشت و اعلام کرد شما برای مصاحبه آماده اید ولی برای زندگی در کبک نه و سطحی باور نکردنی از زبان فرانسه را به ما اعلام کرد و فرم فیش امتیازات و صورتجلسه را به همراه یک برگه دیگر که تا ۹۰ روز به ما زمان اعتراض داده بود تحویل داد و گفت شما مردود هستید … . حال نیازمند راهنمایی شما در جهت انجام بهترین عمل می باشم. با تشکر از زحمات شما

    • ۱۰ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۳۲ | #51

      متاسفانه ارسال مدارک جعلی از سوی برخی موسسات به صورت سیستماتیک باعث شده است ذهنیت آنها نسبت به ایرانیان به شدت منفی شود و به دنبال مدارک جعلی هستند
      شما می توانید اعتراض کنید و در خواست Administrative Review کنید اما توصیه می کنم دوباره اقدام کنید چون شانس شما در تجدید نظر بالا نیست و تنها ۲۰ درصد پاسخ مثبت می کیرند و از سوی دیگر ۹ ماه دیگر را به انتظار خواهید بود. اقدام مجدد بسیار به صرفه تر است. اگر مایل بودید به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

  31. امیر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۳۹ | #52

    سلام آقای مختاری
    من الان حدود پنج ماه است که از کانادا برگشتم وکارت pr دارم می خواستم از شما بپرسم تا چه موقعی می توانم در ایران بمانم؟من حدود یازده ماه در کانادا سکونت داشتم خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۰ | #53

      شما باید در یک دوره ۵ ساله ۲ سال در خاک کانادا باشید یعنی به گونه ای باید به کانادا بروید که تا انقضای کارت پی آر دو سال را پر کنید یعنی حداقل ۱۳ ماه قبل از انقضای کارت باید به کانادا بروید و بمانید

  32. لیلا
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۵ | #54

    آقای چوبان اوغلو یکی از همین افسران هستند که همسر من بسیار مورد بی احترامی ایشان قرار گرفت. ایشان موقع مصاحبه با همسر بنده سوت میزدند درحالی که همسر من در استرس کامل بسر میبرد.بنده فکر میکنم این حرکت بسیار زشت و زننده است وباید زکر کنم که آقای چوبان اوغلو همانطور که از اسمشان پیداست ترک هستند و کار همسر مرا که آلردی سیتیزن بودند به مدت ۹ ماه عقب انداختند.

  33. ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۶ | #56

    با سلام آقای دکتر ما با نیکلاس مصاحبه داشتیم رفتار توهین آمیز با ما نشد اما جوی که از همان ابتدا ایجاد کرد بسیار سرد بود و استرس زا اما با یکی از دوستانم را که تو ترکیه دیدم و قبول هم شده بود گفته بود مدارکت قلابیه میخوام زنگ بزنم پلیس بیاد ببرتت زندان و می گفت من کلمه زندان را نمی دانستم که برایم روی یک ورقه کشید و کمتر امکان دارد چنین بچه های شکایت کنند چون دنبال دردسر نیستند اما اینها قبل از هر چیزی تو را متهم می کنند و شاید به من هم گفته بود و چون من آمادگی چنین سخنانی را نداشتم متوجه نشدم نمی دانمواقعا؟؟و مرسی از حرکتی که ایجاد کردید

  34. مهر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۶:۰۴ | #57

    سلام جناب آقای مختاری
    من و همسرم در تاریخ ۱۸ آبان در استانبول مصاحبه داشتیم و با توجه به یادداشتهای دوستان لازم دونستم که مواردی را که خودم شاهد بودم برای شما بنویسم:
    در روز مصاحبه ما، فقط دو نفر از افسران مصاحبه انجام میدادند: خانم دانیلا و آقایی که اسم ایشان را نمی دانم، برخورد خانم دانیلا با ما و سایر مصاحبه شوندگان(از جمله ایرانیان) بسیار عالی بودو آقای افسر برخورد مناسبی با ایرانیان نداشته و گویا با تعصب خاصی سعی در رد کردن آنها به دلایل واهی داشتند. و متاسفانه برخورد دوستان ایرانی ما نیز پس از مردودی توسط ایشان، اغلب بسیار نامناسب بوده و فکر میکنم مورد ذکر شده در بالا دقیقا قبل از مصاحبه ما اتفاق افتاد که مصاحبه شوندگان تحت هیچ شرایطی حتی با برخوردهای جدی و بد آقای افسر و تهدید ایشان به احضار مسوولین امنیتی هتل، حاضر به ترک محل مصاحبه نبودند و با گریه و زاری سراغ خانم دانیلا آمدند که در حال مصاحبه با فرد دیگری بودند وخانم دانیلا نیز طبق مقررات و نظم اداری خودشان با تذکری جدی ضمن ابراز تاسف، آنان را به ترک محل راهنمایی کردند. و تقریبا همه مردودین سعی در ارتباط با خانم دانیلا جهت تجدید نظر در مصاحبه را داشتند.

  35. مهدی -ر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۲:۰۹ | #58

    با سلام خدمت آقای مختاری عزیز
    در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۱ فایل نامبر برای مهاجرت به کبک از طریق نیروی متخصص دریافت کردم رشته تخصص من اویونیک است. ولی تا این لحظه از مصاحبه خبری نیست.ایا شما نظری دارید؟البته من از موکلین شما نیستم وقبلا از زحمات شما متشکرم.

  36. امیر
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۱۰:۰۳ | #60

    جناب مختاری
    الان سه آفیسر در ترکیه مصاحبه میکنند که آقای ادی السید آقای نیکلاس و خانم دانیلا هستند.تمام این توهینها و شکایات دوستان در مورد آقای نیکلاس است.در وبلاگ سلام کبک و چندین وبلاگ دیگر میتونید شرح مصاحبه ها را بخوانید.

  37. فایدیم
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۲ | #61

    با سلام
    ضمن سپاس از زحمات شماخواهش میکنم چنانچه برایتان مقدور است تلفنی را اعلام بفرمایید تا بتوانم با شما در این خصوص تلفنی صحبت کنم. من هم با یک خانم مصاحبه داشتم که جو مصاحبه با ایشان چندان خوشایند نبود. برای آنکه در این خصوص مطمئن شوم لازم میدانم اول با شما صحبت کنم. شاید روال همه مصاحبه ها اینگونه باشد.
    تاریخ مصاحبه: ۲۳ نوامبر
    نام مصاحبه کننده را به خاطر ندارم.اما ایشان خانمی با موهای مجعد مشگی کوتاه و کمی تپل و با قدی متوسط بودند.
    باز هم از پیگیری شما سپاسگزارم

  38. پری رضایی
    ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۵:۳۴ | #63

    سلام
    جناب مختاری این وبلاگ رو ملاحظه بفرمایید مربوط به کسی هست که با نیکلاس مصاحبه داشته :
    http://leila2151.blogfa.com/post-120.aspx
    به عنوان نمونه و اشنایی با افیسرهای غیر معمول چیز جالبی میتونه باشه که من هم واقعا نویسنده وبلاگ رو نمیشناسم.

  39. مهاجر کبک
    ۸ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۵ | #64

    سلام آقای مختاری عزیز
    از شما وکیل محترم که با این جدیت به امور مهاجرتی هموطنان عزیزمان رسیدگی می کنید بسیار متشکرم. من از یکی از دوستانم که به تازگی به استانبول رفته شنیدم که آفیسر ها برخورد نامناسبی با مصاحبه شوندگان داشته اند و برخوردها از حالت اداری خارج شده و شکل شخصی به خود گرفته است. حتی دوست من در لابی هتل شاهد برخورد نامناسب همراه با فریاد کشیدن خانم دانیلا با ۲ نفر از مصاحبه شوندگان بوده است. این نوع برخورد نه شایسته شخصیت مصاحبه کننده و نه شایسته شخصیت مصاحبه شونده است و اگر با پیگیری و کمک شما وکیل گرامی که همیشه حامی موکلان و غیر موکلان بوده اید این موضوعات حل نشود چه بسا در آینده ای نزدیک شاهد برخورد های نامناسبتر نیز باشیم.

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۱ | #65

      حتما پیگیری می کنم تنها لازم است دوستان همکاری کنند و گزارش کنند اما تا این لحظه هنوز یک گزارش دقیق همراه با نام افسر و تاریخ مصاحبه و … ندارم

  40. موکل مشهد
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۴ | #66

    ضمنا به این فرد گفته شده که جواب مصاحبه را ژانویه اعلام می کنند و CSQ دریافت نکردند.

  41. موکل مشهد
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۳ | #67

    آقای دکتر من یکی از موارد که افسر گفته بود شما ایرانیها دروغ گو هستید از نزدیکان دوست صمیمی من هستند. به ایشان خواهم گفت به شما ایمیل بفرستند

  42. amir
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۲ | #69

    Dear dr.mokhtari
    thanks a lot for your efforts for iranians,I have a question and that is why there has not been any medical tests isssued for quebec applicants over the last few months?

  43. ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۰ | #71

    سلام اقای مختاری

    من کاملا با شما موافق هستم.
    امیدوارم همانطور که فرمودید، حداقل یک مورد قابل اثبات از طرف دوستان ارائه بشه و دوستانی که با انها چنین رفتارهایی شده از بازگو کردن حقیقت خودداری نکنند.

    بسیار متشکرم

  44. مهدی
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۴:۴۴ | #72

    با سلام

    گویا واقعیت دارد. من هم از دوستانم در این زمینه شنیده ام و به ایشان توصیه می کنم که با شما تماس بگیرند.

  45. babak
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۱ | #73

    با سلام

    درود بر شما جناب آقای مختاری … خیلی خیلی خوشهالم که وکیل شجاع و قدرتمندی مثل شما تو ایران هست و از حقو حقوق ما دفاع می کند.
    لازم دونستم ازتون تشکر کنم .
    موفق و پیروز و سربلند باشید.

  46. takin
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۱ | #74

    .windows man farsi nadarad,ama dar site salam quebeq mitavanid sharhe mosahebeha ,tarikh va esme oficer ra bebinid,movafagh bashid

  47. رضا
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۲۹ | #75

    با عرض سلام
    یه سوال داشتم خدمتتون ابنکه ما پرونده سرمایه گذاری ۱۲۰۰۰۰ دلاری کبک داریم و منتظر وقت مصاحبه هستیم.
    ۱٫مصاحبه ها در مونترال برگزار میشود یا ترکیه ؟

    ۲٫اگر از ادامه پرونده منصرف بشیم و نخوایم مصاحبه انجام بدیم ایا از ویزای احتمالی کانادا میتونیم جهت سفر توریستی استفاده کنیم و سفری به کانادا داشته باشیم ؟ مشکلی پیش نخواهد امد ؟

    با تشکر از لطفتون.

    • ۹ آذر ۱۳۹۰ در ۰۳:۲۷ | #76

      ۱- در هر دو شهر برخی به ترکیه دعوت می شوند و برخی به مونترآل قابل پیش بینی نیست
      ۲- بله اگر ویزا گرفتید کسی اینکه کجا می روید را کنترل نمی کند

  48. mohamad
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۷:۱۶ | #77

    درود بر جناب مختاری
    از موکلین شما نیستم ولی خوشحالم تلاش شما رو برای حفظ شان ایرانی ها( شان انسان ها) میبینم. متاسفانه بارها دیدم که خود ما وقتی به یک غیر ایرانی برخورد می کنیم چطور تمام پیشینه تاریخی تمدن و حتی شان انسانی خودمون رو زیر سوال می بریم که واقعا این اتفاق عجیبی است در نوع خودش. ممنون از حس انسان دوستی و بعد از اون احساس وطن دوستی شما و ممنون از اینکه مطالب کاربردی در زمینه مهاجرت رو با این دقت و جدیت و بدون چشم داشت با بقییه به اشتراک می گذارید.

  49. فرشيد
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۹ | #78

    با سلام
    به نظر بنده بهتر است دوستانی که به این مصاحبه ها می روند از موبایلهای خود استفاده کرده و صحبتهای مصاحبه را ضبط کنند که در صورت مشاهده بی احترامی از طرف افسران مهاجرت به شکل مستدلی بتوان رفتار زشتشان را به چالش کشید.
    با تشکر

    • ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۲ | #79

      معمولا افسران می خواهند که شما موبایلتان را خاموش کنید از سوی دیگر می تواند موجب حواس پرتی شود اما اگر می شود این مشکلات را دور زد ایده بدی نیست

  50. Alireza
    ۷ آذر ۱۳۹۰ در ۰۴:۴۲ | #80

    با سلام
    از اینکه به مشکلات افرادی مثل من(چون قبل از این چندین بار از شما مشاوره گرفتم) که موکل شما نیستند و هیچ انتفاع مالی برای شما ندارندکمال تشکر را دارم.

برگه نظرات
1 2 618
دیدگاه ها مسدود است.