خانه > دریافت اقامت همسر > سوال درباره اقدام برای اسپانسر کردن همسر با توجه به استان محل اقامت

سوال درباره اقدام برای اسپانسر کردن همسر با توجه به استان محل اقامت

۱ آبان ۱۳۹۰

سوال:

لندینگ من در کبک بوده ولی درحال حاضر در انتاریو زندگی میکنم . میخوام برای همسرم درخواست اقامت بدم . درخواستم را فقط باید به انتاریو بفرستم یا به کبک هم باید اعلام کنم ؟
کل مدت پروسه معمولا چقدر زمان میبره ؟

 

پاسخ:

اینکه شما از چه طریقی وارد کانادا شده اید و لندینگ شما کجا بوده است در این موضوع اهمیت ندارد. تفاوتی هم بین کبک و غیر کبک در پروسه اسپانسرشیپ همسر نیست جز اینکه فدرال پس از دریافت مدارک از کسی که در کبک زندگی می کند نسخه ای را نیز برای دولت کبک ارسال می کند و دولت کبک فرمهای درخواست CSQ را برای متقاضی ارسال می کند.

اگر در انتاریو زندگی می کنید موضوع منتفی است  شما رزیدنت استان کبک نیستید بنابراین فرمی نیز برای شما از سوی کبک ارسال نمی شود.

تجربه ما در مورد زمان ۴ تا ۱۴ ماه است بنابراین چندان قابل حدس نیست.

  1. كتي
    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۴ | #1

    باسلام
    پرونده ی اسپانسورشیپی همسرم از زمان ارسال مدارک نزدیک به ٣ سال و از زمان شروع بکار،٢٢ ماه میگذرد.حدود ٨ ماه پیش(یعنی پس از یکسال)سفارت اعلام کرد که هزینه های صدور ویزا واریز شود،در همان زمان پس از واریز اعلام کردیم که همسرم تغییر نام کوچک داده است و کپی پاسپورت جدید را هم ارسال کردیم.از مااثرانگشت و تشخیص هویت خواستند و ما آنهارا قاعدتا با نام جدید ارائه کردیم سفارت نامه داد که تشخیص هویت و اثرانگشت را بانام اصلی ارائه دهید نه با نام مستعار.و ما جواب دادیم که ایشان تغییر نام داده و نام اصلی همان است که درنامه های پلیس ایران قید شده.پس از این حدود ۶ ماه است که هنوز خبری از ویزا و یا هر نامه ای از سفارت نشد.البته ماباز هم در ٢٩ دسامبر ٢٠١۴ نامه زدیم که این تغییر نام طبق قوانین داخلی کشور ایران کاملا قانونی و یک بار در طول عمر هر شخصی قابل تغییر است و توضیح دادیم که از ابتدا ایشان را به همین نام صدا میکردند و همه به این نام میشناسند لذا این تغییر را قانونا انجام داده ایم و حتی برای اثبات عدم جرم در ایران اثرانگشت و تشخیص هویت را با هر دو نام قبلی و جدید ارائه دادیم(همکاری پلیس ایران )،خواهشمندم بفرمایید حتی اگر فایل همسرم برای سکیوریتی چک مجدد هم رفته باشد همین اندازه زمان میبرد و آیااین تغییر نام ممکن است باعث رد فایل ایشان شود؟
    سپاسکگذارم
    کتی

    • ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۳ | #2

      خود شما کار را خراب کرده اید
      چه لزومی دارد در چنین شرایطی تغییر نام بدهید
      عادی نیست و باید صبر کنید تا مطمین شوند کلکی در کار نیست
      نگاه آنها متفاوت است از نظر آنها هر امری می تواند مشکوک باشد

  2. مهدی
    ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۲۱ | #3

    با سلام
    من از طریق برنامه fsw 2014 فدرال اقدام کردم. هنوز هم فایل نامبر دریافت نکردم. توی این مدت تصمیم به ازدواج گرفتم پاسخهای شما به دوستان در مورد شرایط اضافه شدن همسر رو خوندم ولی پاسخها در مورد پرونده های کبک بود. از اونجا که من ۶۷ امتیاز لازم پرونده رو کسب کردم بهترین زمان برای ثبت ازدواج و اعلام به اداره مهاجرت رو کی میدونید؟ بعد از دریافت فایل نامبر و AOR یا کلا بعد از لند کردن خودم و اقدام از طریق اسپانسرشیپی؟
    از نظر خودم ترجیح میدم که با هم بتونیم پروسه رو طی کنیم و لند کنیم در صورتی که به روند مهاجرت لطمه وارد نشه!
    سپاسگزار میشم اگه پاسخ بدید.

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۳:۱۳ | #4

      در مورد پرونده های فدرال هر زمان اضافه کردن همسر ممکن است بهتر است البته قبل از مدیکال باشد

  3. محمود
    ۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۴ | #5

    سلام .میخواستم بدونم امکانش هست با کسی که قصد دارم باهاش ازدواج کنم اگر ویزای توریستی توانست بگیرد بعد از گرفتن ویزاش ازدواج کنم که قسمتی از زمان تشکیل پرونده اسپانسر شیپ رو باهم کانادا باشیم؟

    ۲-ایا امکانش هست در این حالت در کانادا ازدواج کرد که پرونده راحتتر پروسش طی بشه؟(بدلیل ثبت ازدواج در کانادا)
    بسیار بسیار ممنونم

    • ۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۱ | #6

      امکانش هست ولی سریعتر نخواهد بود و پروسه اسپانسرشیپ بسیار طولانی تر خواهد بود

  4. شیرین
    ۲۷ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۲۷ | #7

    با سلامٰ
    من در سال ۲۰۱۰ توسط همسر سابقم برای اقامت کانادا اسپانسر شدم. متاسفانه رابطه ما منجر به جدایی شد و در این فاصله همسر جدیدم رو توی ایران ملاقات کردم. در حال حاضر به تنهایی در کانادا زندگی می کنم و قصد دارم برای اقامت همسرم اقدام کنم. قانون مربوط به مارس ۲۰۱۲ رو مطالعه کردم اما متوجه نشدم که این قانون در مورد من صادق هست یا خیر. یعنی در واقع زمانی که در جدول سایت مطرح شده مربوط به زمانی است که من توسط همسر قبلی اسپانسر شدم یا زمانی که من پرونده همسر جدیدم رو به جریان می ندازم. ممنون می شم راهنماییم کنید.

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۲ | #8

      از زمان ورود به کانادا تا ۵ سال نمی توانید کسی را به عنوان همسر ساپانسر کنید

  5. شیرین
    ۲۴ دی ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۶ | #9

    با سلام من pr کارت دارم و سه ماه و نیم پیش برای همسرم اقدام کردم و حدود یک ماه و نیم هست که فایل نامبرش امده و پرونده به آنکارا فرستاده شده ‌من الان یک سفر ۵ هفته ای به ایران کردم اگر دو یا سه هفته بیشتر بمونم یعنی حدود ۲ ماه در کانادا نباشم مشکلی پیش میاد برای پرونده همسرم؟(من محل سکونتم در کانادا را یک ساله اجاره کردم آیا نشاندهنده سکونت من در اونجا هست؟)
    با تشکر

  6. محمود
    ۲۲ دی ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۴ | #11

    سلام. من برای کسیکه قصد ازدواج باهاش دارم میخوام قبل از ازدواج درخواست ویزای توریستی بدم که از نزدیک بیاد شرایط کانادا رو ببینه .آیا اگه خدای نکرده درخواستش رد بشه ایا تاثیری در روند اسپانسر شیپی که بعدا براشون اقدام خواهم کرد داره؟یعنی رد شدنهمسر در ویزای توریستی قبل از ازدواج بعدا در پروسه اسپانسرشیپ تاثیر داره؟ممنون

  7. مارال
    ۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۴ | #13

    سلام
    یه سوال داشتم همسر من از طریق کبک اقدام کرده بود شهریور برای اولین بار به کبک رفت به مدت ٣ هفته بعد از اون مهر ماه ما ازدواج کردیم به مدت ٣ سال باهم دوست بودیم و خیلی زیاد عکس و مدارک داریم مسافرت و … حالا برای ادامه زندگی همسر من کلگری را انتخاب کرده با توجه به رشته تحصیلیش و از اونجا میخواد که پرونده اسپانسر شیپی من رو به جریان بیندازه آیا باید به مدت یکسال اونجا کار کرده باشه و بعد برای من اقدام کنه یا به محض و رود میتونه این کارو انجام بده ؟؟؟

  8. محمود
    ۱۶ آذر ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۹ | #15

    سلام.من ۴ماههpr از طریق کبک دارم ومیخوام ازدواج کنم.طبق گفته شما اگر مثلا به ونکور برم و اونجا برای اسپانسرشیپی اقدام کنم مشکلی پیش نمیاد؟
    با فرض اینکه ایشون pr بگیره از طریق من. آیامن هر وقت پاسپورت بگیرم ایشون هم به واسطه من از pr به citizen تبدیل میشن!؟اینو واسه این میپرسم چون ایشون طی ۵ سال اول واسشون مشکله دو ساله لازمه برای تمدید pr رو پر کنن .ممنون

    • ۱۷ آذر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۱ | #16

      شما هر جا هستید متناسب با همان استان اقدام کنید که البته خارج از کبک تفاوتی نمی کند کدام استان هستید
      خیر برای تابعیت هر فرد باید جداگانه شرایط لازم را کسب کند

  9. parvane
    ۲۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۱۵ | #17

    باسلام و احتراام.
    آقای دکتر مختاری من چندی پیش هم برای شما ایمیلی فرستاده بودم و از راهنمایی مهربانانه شما برخوردار شدم…اینک سوال  حیاتی و مهمی دارم که به قیمت زندگی ام تمام میشود…نامزد من ۲۶آگوست۲۰۱۴ با ویزای کاری وارد کانادا شده اند و اکنون در کلگری بسر میبرند درحال خاضر هنوز شغلی ندارند و میگویند بازار کار بسیار خراب است ایشان مهندس مکانیک هستند و تخصص اشون نفت و گاز است البته رزومه خوبی هم دارد اما میگوید هنوز کاری پیدا نکرده برای مست کانادا امتخان داده وواردمرحله مصاحبه شده . اکنون همه چیز من در خطر است ایشان میگویند با شرایط موجود پروسه ی بردن و رفتن من پیش ایشان بین ۱/۵تا۳سال شاید هم بیشتر طول میکشد و میگویند که بهتره نامزدیمونو بهم بزنیم و زندگی همدیگرو به این زمان موهومی معطل نکنیم…جدای آنچه برسر من اومده…برای من اکنون این سوال است که آیا ایشان درست میگویند و آیا این مطابق قوانین جدید است ؟ چون ایشان قبل رفتنشان گفتن بین ۶تا۱سال هم شده که همسر اضافه بشود اما اکنون میگویند که این قانون قبل است و مشمول حال ما نمیشود ؟ حتی میگه مطابق قوانین جدید او نمیتواند برای پدرو مادرش هم pr بگیرد؟ اکنون از من خواسته تصمیم بگیرم خواهش میکنم جوابم رو بدید یا راهنمایی کنید من به کی و کجا مراجعه کنم من وقت کمی دارم

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۴ | #18

      فرمودید ویزای کار که با توجه به ادامه مطلب شما به نظرم ایشان با ویزای اقامت رفته اند
      اگر با ویزای کار رفته باشند که نداشتن کار بی معنی است

      پس پی آر هستند و اقامت دارند در این صورت نداشتن کار تاثیری در توان ایشان برای اسپانسر کردن شما ندارد و داشتن کار شرط نیست مگر اینکه منظور نگرانی مالی باشد
      در مورد پدر و مادر البته درست می گویند چون شرایط بسیار سخت تر است
      قوانین در مورد همسر تغییری نداشته است

  10. سارا
    ۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۶ | #19

    سلام اقای مختاری.
    من مرداد ماه کارن پی آر دریافت کردم و برای ازدواج برگشتم ایران و آخر شهریور عقد کردیم.
    راهی هست که من و همسرم هر طور شده با هم بریم کبک و کارای اسپانسری همسرم را انجام بدیم و سی اس کیو او را بگیریم و بر گردیم و من تنها برای انجامشون نرم؟ آیا دفتر تهران می تواند کاری در این خصوص انجام دهد؟
    با تشکر از زحمات بی دریغ شما

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۳۲ | #20

      خیر
      باید برای اقدام در کانادا باشید
      البته بعد از آن امکان بازگشت با رعایت شرایطی هست
      مایل بودید پرونده را به دفتر ما بسپارید

  11. آیلین
    ۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۶ | #21

    درود جناب مختاری . سوالی داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. من و نامزدم تقریبا ۲ ساله با هم در ارتباطیم و به این نتیجه رسیدیم که با هم ازدواج کنیم ایشون چند ماهه لند کرده و منتظر دریافت pr می باشد. الان قصد داریم عقد کنیم ولی وکیلی به ایشون گفته اند باید از در ترکیه و قبل از لند این رابطه را به اداره مهماجرت اعلام می کردید و اگر الان ازدواج کنید و مدارک این دوسال آشنایی را ارائه کنید مشکل ساز می شود آقای دکتر واقعا دچار نگرانی شده ایم آیا این موضوع صدق می کند؟ ما که عقد نکرده بودیم آیا باید اعلام می کردیم در حال آشنایی هستیم؟ نظر شما در این مورد چیست ؟چه راهی را پیشنهاد می فرمایید. ممنونم

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۴:۵۶ | #22

      خیر مشکلی نیست
      اگر دست کم یک سال زیر یک سقف زندگی نرده اید مشکلی نیست چون تعریف کامن لا پارتنر بر شما صدق نمی کند و عدم اعلام آن ایرادی ندارد
      ازدواج کنید و برای اسپانسرشیپ اقدام کنید
      می توانید کار را به دفتر ما بسپارید بدون نگرانی

  12. محسن
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۱ | #23

    باسلام

    الان یک سال و چند ماه است که از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا هستم. قصد دارم برای ازدواج به ایران بروم چند سوال دارم که ممنون می شوم پاسخ دهید:
    ۱- من طی این مدت ۶ ماهی از کمک هزینه دولت (welfare) استفاده کردم و الان هم دانشجو هستم و درخواست opas دادم و تاکنون در کانادا درآمدی نداشتم. آیا دریافت کمک هزینه از دولت مسکلی (از نظر زمانی و ..) برای ازدواج و آوردن همسرم ایجاد نمی کند؟
    ۲- باتوجه به اطلاعات جامع جنابعالی حدودا چقدر زمان می برد تا بتوانم همسرم را وارد کانادا نمایم؟
    ۳- به چه طریق می توانم برای آوردن همسرم به کانادا اقدام نمایم و شما چه توصیه ای برای انجام این کار دارید؟

    • ۸ آبان ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۵ | #24

      ۱- به طور کلی بله مشکل ایجاد می کند
      ۲- ۶ تا ۱۶ ماه
      ۳- اسپانسرشیپ البته اگر مشکلی برای اقدام نداشته باشید با توجه به دریافت کمک دولتی
      توصیه می کنم به کاری پیدا کنید و مشغول شوید بعد اقدام کنید

  13. یاسر
    ۸ مهر ۱۳۹۳ در ۰۴:۰۹ | #25

    سلام اآقای دکتر
    چطوری زندگی کردن ما تو کانادا یا خارج از کانادا توسط اداره مهاجرت برای پرونده اسپانسر چک میشه?

  14. الهه
    ۷ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۵ | #27

    سلام جناب مختاری.پرونده من اردیبهشت امسال بصورت مجردی فایل شد. اما تاریخ عقدم قبل از ارسال پرونده ست،(به علت سهل انگاری یه مشاور). من بصورت مجرد ۵١ امتیاز دارم.الان میخوام همسرم رو اضافه کنم به پرونده که ٨ امتیاز برامون میاره،البته ایشون مدرک فرانسه نداره.همه میگن در صورت اضافه شدن ازش مدرک میخوان و بهم توصیه کردن اعلام ازدواج کنم اما بگم قصد ندارم ایشون رو ببرم.و بعد از گرفتن اقامت،اسپانسر همسرم بشم. میخواستم راهنماییم کنید که بهترین راه کدومه.بینهایت سپاسگزارم.

    • ۱۶ مهر ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۸ | #28

      شما باید اعلام کنید که در فرمها اشتباه شده است و ازدواج شما بدون سو نیت اعلام نشده است
      البته وضعیت کبک به گونه ای است که به دنبال بهانه برای رد پرونده اند هر کاری انجام دهید شانس اینکه بهانه کنند و رد کنند زیاد است

برگه نظرات
1 2 3 4 455
دیدگاه ها مسدود است.