خانه > اخبار کنپارس > برنامه آینده ما برای متقاضیان فدرال (لیست ۳۸ گانه)

برنامه آینده ما برای متقاضیان فدرال (لیست ۳۸ گانه)

۲۹ شهریور ۱۳۹۰

قبلا در همین وبلاگ  و نیز وب سایت شرکت در خصوص وضعیت پرونده های فدرال ۳۸ گانه نوشتیم. تاکنون یک پتیشن و تعداد زیادی نامه اعتراضی برای هر یک از موکلین به اداره مهاجرت فرستاده ایم که هر کدام از آنها با پاسخی از قبل نوشته شده و کلیشه ای مواجه شده است. از دوستان هم خواستیم که با نمایندگان مجلس در تماس باشند و تعدادی نامه ارسال شده است که یکی از نمایندگان پاسخی باز کلیشه ای از وزارت مهاجرت دریافت کرده است.

در این یکی دو هفته با وجود اینکه بخشی از آن را در مسافرت بودم رایزنی های زیادی را با افراد متعدد انجام دادم و به نظر میرسد جای مماشات بیش از این نیست. بنابراین سه حرکت زیر را به صورت موازی پی خواهیم گرفت:

۱- اوایل هفته آینده بعد از رد و بدل کردن ایمیلهای متعدد بالاخره قرار است که دو عضو پارلمان را ملاقات کنیم و آنها را در این خصوص توجیه کنیم. نکته اینجاست که این سیاستمداران هم نمی توانند باور کنند که وزیری اینگونه مرزهای قانون و اخلاق را در می نوردد. چنین وقاحتی سابقه ندارد و در تاریخ کانادا نبوده است وزیری که حتی به پارلمان هم گزارش خلاف واقع بدهد. از اینرو باید در ملاقاتهای خصوصی پرونده های متعدد را به رخ کشید و نامه های دریافتی از اداره مهاجرت را توضیح داد. این اتفاق خواهد افتاد و در سایت نیز منعکس خواهد شد و قطعا برای فضا سازی رسانه ای ما کار ساز است اما کافی نیست. به این معنی که به تنهایی نمی تواند وزیر را به تغییر رویه مجبور کند آن هم وزیر دولتی که اکثریت پارلمان را در دست دارد

۲- موثرترین کار شکایت به دادگاه فدرال است آن هم به صورت گروهی. یعنی از طرف تعداد زیادی از موکلین کنپارس و نیز افراد غیر موکلی که حاضرند در این پروژه مشارکت کنند دعوایی طرح خواهد شد. رایزنی های اولیه با وکلا و چند شرکت قوی حقوقی انجام شده است و می توان امیدوار بود که ظرف هفته آینده جزییات آن به اطلاع علاقمندان برسد. تا آن زمان اشاراتی به سابقه دعاوی حقوقی بر علیه اداره مهاجرت در زمینه های مشابه و نیز نتایج آنها خواهم نوشت. علاوه بر این سوالات شما را در قالب پستهای مستقل پاسخ خواهم داد.

تا آن زمان دوستان خود را که در شرایط مشابهی هستند خبر کنید

۳- در کنار دو حرکت بالا تلاش خواهیم کرد فضاسازی رسانه ای نیز در کانادا داشته باشیم. جلب توجه رسانه ها البته بعد از دو اقدام بالا راحتتر خواهد بود.

 

 

  1. ملینا
    ۱۷ مهر ۱۳۹۱ در ۰۹:۳۹ | #1

    سلام جناب اقای مختاری . خسته نباشید . چند روز پیش یک ایمیل از سفارت به دستم رسید که متن ان به این صورت است ..با توجه به این متن ایا امیدی هست ؟؟؟ ممنون از لطف شما

    Please note that your application is affected by Bill C-38 and FSW backlog elimination.

    In your case a decision based on selection criteria was made by the Immigration Officer before March 29, 2012, therefore the processing of your application will be continued

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۲:۴۳ | #2

      گفته است اگر قبل از ۲۹ مارچ ۲۰۱۲ پروسس شده ادامه می یابد وگرنه بسته می شود من از کجا بدانم کی پروسس شده اید؟ حتما در e-cas اشاره شده چک کنید

  2. ملینا
    ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۹:۴۱ | #3

    سلام جناب آقای مختاری
    امروز خبری در سایت شما خوندم که ۲۰۰۰۰پرونده که بررسیهای اولیه در مورد آنها شده احتمالا حذف نمی شوند . بنده ۲۰۰۵ فایل شدم رشته زبان انگلیسی ۲۰۰۹ آپدیت شدم .یعنی در حقیقت بررسیهای اولیه انجام شده آیا می تونم امیدوار باشم که حذف نمی شوم ؟؟؟
    با سپاس از لطف شما

  3. ملینا
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۱۰:۱۸ | #5

    سلام و خسته نباشید جناب آقای مختاری
    با توجه به اخبار آمده در سایت متوجه شدم که دیگه امیدی برا پرونده های قبل از ۲۰۰۸ به خصوص رشته هایی مانند من زبان انگلیسی با سابقه تدریس نیست و جناب وزیر قصد حذف کردن پرونده ها رو دارند … یعنی شکایت هم بی نتیجه بوده ؟؟؟
    با سپاس

  4. آریو برزن
    ۶ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۵:۴۴ | #7

    با سلام خدمت آقای دکتر،
    من جزو گروه مشاغل ۳۸ گانه بودم، مدتی بود که از پرونده من خبری نبود ولی بعد از ارسال مدارک به ورشو، چند روز پیش متوجه تغییری در وب سایت شدم که زده بود از تاریخ ۳/۲/۲۰۱۲ پرونده ریویو شده و در حال بررسی است. می خواستم بدونم آیا پیگیریهای شما و بحث شکایت باعث این تغییر شده و یا ترفندی از طرف اداره مهاجرت است.
    من هم میخواستم به جمع شما برای شکایت بپیوندم.
    با سپاس

    • ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ در ۰۲:۴۵ | #8

      اینکه دقیقا این تلاشها موجب تحول شده است یا این موارد در برنامه اعلام نشده آنها بوده را نمی دانم ولی هر تلاشی بی اثر نیست
      برای موضوع پیوستن هم با دفتر ما در تهران خانم امیریان صحبت کنید

  5. ملینا
    ۲۳ دی ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۵ | #9

    سلام جناب آقای مختاری
    در سال جدید خبری از پرونده های ۳۸ گروه شغلی نشده هنوز ؟ آیا امیدی هست که به پرونده های قدیمی ۲۰۰۵ رسیدگی کنند ؟؟
    با تشکر از لطف شما

    • ۲۵ دی ۱۳۹۰ در ۱۵:۱۲ | #10

      برها در مورد گروه اول که در سایت هست در مورد پرونده های قبل از ۲۰۰۸ خبری نشنیده ام این روزها

  6. ملینا
    ۳ دی ۱۳۹۰ در ۱۳:۰۰ | #11

    سلام خسته نباشید
    من جزو مشاغل ۳۸ گانه کانادا نوامبر۲۰۰۵ هستم . ۲ سال پیش سفارت از من خواست تا مدارکم را به روز کنم و دوباره ارسال کنم . این کار رو کردم .حالا حدود یک ماه و نیم از تاریخ انقضای امتحان زبانم می گذرد . آیا ممکن است با این که خودشان پرونده را متوقف کرده اند از من دوباره نمره آیلتس بخواهند . ؟ آیا امیدی به ادامه پروندمون هست . در ضمن نمره زبانم ۷٫۵ شد . با تشکر از لطف شما

    ایلتسم

  7. تارا
    ۲۵ آذر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۰ | #13

    ضمن عرض سلام وخیر مقدم از پاسخ شما متشکرم
    ۱٫آیا کپی برابر اصل مدرک موقت دکترا به همراه ریز نمرات وحکم استخدام اعضا هیات علمی واستادیاری که در آن مدرک دکترا قید شده میتواند افسر اداره مهاجرت را برای پذیرفتن مدرک دکترا متقاعد کند و امتیاز ما را۲۵ لحاظ کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ۲٫اگر مدارک رابه سیدنی بفرستیم ولی سهمیه ۵۰۰ معمار تکمیل شده باشد آیا مدارک ما را برای سال آینده نگه می دارند؟ویا پس می فرستند؟ در صورت نگه داشتن مدارک در سیدنی تا جون ۲۰۱۲ آیلتس هایی که تا جون ۲۰۱۲ باطل می شوند و هم اکنون ۴ ماه اعتبار دارند آیافاقد اعتباراند؟

  8. تارا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۰ در ۲۰:۳۹ | #15

    باسلام و تشکر از زحمات شما. ما از روش ۳۸ رشته فدرال اقدام کردیم به علت طولانی شدن پروسه می خواهیم از ۲۹ رشته هم اقدام کنیم میخواستم بدونم امتیاز کارشناسی ارشد معماری پیوسته ۲۰ هست یا ۲۵؟؟؟؟(دراین مورد صحبتهای متناقضی شنیده میشود مشابه پزشک عمومی)
    از آنجایی که مدرک همسر من دکترا معماری وهیات علمی دانشگاه وبه علت بورسیه بودن ایشان دانشگاه مدرک یا کپی برابراصل مدرک ایشان را در اختیار ما بابت ترجمه قرار نمی دهند آیا ارایه ترجمه حکم استخدام اعضا هیات علمی که در آن مدرک دکترا قید شده کافیست؟؟؟؟
    میترسیم تا حل شدن این مشکل زمان زیادی از دست دهیم و۵۰۰ ظرفیت معماری پر شود آیا امکان دارد ما تشکیل فایل دهیم بعد از ۱-۲ ماه مدرک دکترا رو بفرستیم؟؟؟؟ متشکرم

    • ۲۳ آذر ۱۳۹۰ در ۲۲:۰۰ | #16

      امتیاز فوق لیسانس معماری فعلا ۲۰ امتیاز است اگر دکترا دارند باید مطرح کنند و مشکل را نیز توصیف کنند ولی با توجه به بهانه جویی های سیدنی احتمال بازگشت و یا رد پرونده زیاد است
      استخدام هیات علمی جایگزین مدرک نمی شود. اگر با ۲۰ امتیز فوق لیسانس به ۶۷ می رسید بفرستید وگرنه بی حاصل است

  9. مهدی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۷ | #17

    باسلام
    از پاسختان صمیمانه تشکر می کنم.
    با اطلاعاتی که شما دادید،احساس میکنم من قبل از صدور ویزا همسرم را به پرونده ام اضافه کنم بهتر است تا اینکه بعد landing ایشان را اسپانسر شوم.

  10. مهدی
    ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۰۴:۵۷ | #18

    باسلام و تشکر از زحمات شما
    بابت کمکتان بسیار ممنونم.
    در مورد سوال ۲ نکته ای را باید اشاره کنم.
    (- همانطور که میدانید در حال حاضر بروسه اسپانسر بیش از یکسال هست،آیا من میتوانم در صورت موافقت کار فرما،در مدت طول بروسه همسرم Tبه ایران برگردم و بعد از کامل شدن پروسه باهم به کانادا برگردیم؟)
    منظورم این بود که مدتی کانادا بروم(۳-۴ ماه) و پس از این که پروسه همسرم به جریان افتاد مدتی به ایران بر گردم.آیا این کار از نظر اداره مهاجرت در پروسه اشکالی ایجاد می کند؟

    • ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در ۱۴:۱۳ | #19

      شما باید ساکن کانادا باشید یعنی مرکز امور شما کانادا باشد این به معنی این نیست که نمی توانید مسافرت کنید اما باید عرفا محل زندگی شما کانادا باشد و اگر اداره مهاجرت احساس کند چنین نیست پرونده شما را می بندند. کسی که در ایران زندگی می کند و به کانادا می اید برای سرزدن متفاوت است با کسی که در کانادا زندگی می کند.

  11. مهدی
    ۱۷ آبان ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۳ | #20

    باسلام و تشکر از زحمات شما
    من فدرال اقدام کرده بودم(پیشنهاد کاری) و الان مدیکال دارم.در حال حاضر قصد ازدواج دارم.
    جند سوال دارم که تشکر میکنم کمکم کنید:
    ۱- من به محض ورود به کانادا شغل دارم آیا میتوانم سریعا اسپانسر همسرم بشوم؟
    ۲- همانطور که میدانید در حال حاضر بروسه اسپانسر بیش از یکسال هست،آیا من میتوانم در صورت موافقت کار فرما،در مدت طول بروسه همسرم Tبه ایران برگردم و بعد از کامل شدن پروسه باهم به کانادا برگردیم؟
    ۳- آیا در زمان کامل شدن بروسه همسر به او ویزای توریستی می دهند؟
    ۴- اکر قبل از landing همسرم را به پرونده اضافه کنم(با اوضاع حال حاضر سوریه)جه اندازه تاخیر وجود خواهد داست؟

    • ۱۸ آبان ۱۳۹۰ در ۱۱:۴۵ | #21

      ۱- بله اگر نداشتید هم می توانستید
      ۲- خیر ربطی به کارفرما ندارد شما سیتی زن نیستید و افرادی که سیتی زن نیستند نمی توانند بدون حضور در کانادا کسی را اسپانسر کنند
      ۳- خیر معمولا نمی دهند البته منظور شما تا زمان تکمیل پروسه است. پس از تکمیل پروسه که ویزای اقامت می گیرند
      ۴- قابل پیش بینی نیست

      تذکر اینکه هر زمان ازدواج کردید فوری خبر دهید. اگر ازدواج کردید و مخفی نمودید تا بعد از لندینگ هر گز نمی توانید ایشان را اسپانسر کنید.

  12. مهدی
    ۱۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۸:۰۹ | #22

    باسلام و تشکر از زحمات شما
    از آنجایی که مدت زمان بررسی پرونده ام طولانی شده نامه ای از روی وب سایت (Case specefic Enquiry) برای سفارت کانادا در دمشق زدم تا ازوضیت پرونده ام سوال کنم.طبق دستوراعمل سایت پس از رسیدن باید نامه acknowledge فرستاده میشد اما هیج نامه ای بعد از ۳ روز دریافت نکردم!!به نظر شما دوباره بزنم؟آیا باسخ می دهند؟

  13. حمیرا
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۳ | #24

    سلام جناب آقای دکتر.من از موکلین شما نیستم ولی آماده همکاری می باشم.

  14. عليقلي زاده
    ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۵۴ | #26

    با سلام
    من مقیم امارات هستم و جزو مشاغل ۳۸ گانه ی ۲۰۰۹ هستم که فایلم را در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۹ به لندن ارسال کرده ام می خواستم بدانم آیا رسیدگی به پرونده من هم مثل پرونده های سوریه لغو شده یا به چه صورت تغییر یافته است با این توضیح که ۵ ماه قبل از سفارت لندن روند رسیدگی به فایلم را جویا شدم گفتند که رسیدگی به پرونده ها طولانی تر شده و ممکن است ۲ سال یا بیشتر به طول انجامد.لطفا راهنمایی بفرمایید که لازم است من هم در ارائه نامه ی اعتراضی به موکلین شما بپیوندم یا خیر؟با تشکر از زحمات بی دریغ شما

    • ۱۰ مهر ۱۳۹۰ در ۲۳:۴۲ | #27

      بله شما هم به ما بپیوندید در این ارتباط فرقی بین ویزا آفیسهای مختلف نیست و موضوع کاملا در مورد همه گذشته از محل رسیدگی صدق می کند

  15. سعید
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۴۳ | #28

    با تشکر از شما من هم از موکلین شما هستم و محل سکونتم هم شیراز هست . امیدوارم بشه فرمهای شکایت شما رو از طریق دفتر شیراز امضا کرد . ممنون

    • ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۱۷:۰۱ | #29

      مشکلی نخواهد بود مدارک می تواند ایمیل شود امضا کنید و بفرستید و اگر مشکلی بود برایتان پست می شود تا آخر هفته آینده روشن می شود

  16. بهنام
    ۷ مهر ۱۳۹۰ در ۰۷:۰۷ | #30

    با سلام
    جناب دکتر من از موکلین شما نیستم ولی جزو لیست ۳۸ گانه ام. در زمان ارسال مدارک در اپریل ۲۰۰۹ برای مدرک زبان آیلتس آکادمیک فرستادم ولی به سرعت آیلتس جنرال رو هم گرفتم و با نامه جداگانه دی اچ ال کردم. ولی فایل نامبر دوم من در ۲۶ جولای ۲۰۰۹ و قبل از رسیدن آیلتس جنرال به دفتر دمشق آمد. حال به نطر شما من باید چه کار کنم و در صورت شکایت در دادگاه از طریق شما پرونده ام دچار مشکل نمیشود؟

  17. شهرام
    ۶ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۵ | #32

    با سلام
    موکل شما نیستم
    اما با توجه به شخصیت و دانش جنابعالی میتوانم همکاری مناسب
    برای دیگران انجام دهم

  18. دكتر افشين ميرزايي
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۰۳ | #34

    سلام جناب دکتر مختاری
    من هم از موکلین شماهستم که فایل نامبر اول مارچ ٢٠٠٩ دریافت شده است وآماده هر گونه همکاری هستم.
    باسپاس

  19. رضا
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۱۱:۵۷ | #36

    با سلام و تشکر بسیار از زحمات شما
    من هم جزو مشاغل ۳۸ گانه هستم و جزو موکلین شما نیستم اما سوالی دارم
    میخواستم بدانم با توجه به اینکه دارای پرونده در اداره مهاجرت می باشم میتوانم پرونده جدیدی مطابق قوانین جدید ۲۰۱۱ باز کنم و آیا نیازی به بستن پرونده قبلی هست یا نه؟
    آیا شما این کار را توصیه میکنید یا خیر ؟
    از توجه و پیگیری شما سپساسگزارم
    رضا

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۲:۴۳ | #37

      بله می توانید و نیازی هم به بستن پرونده سابق نیست
      بله به شدت توصیه می کنم تا قبل از پر شدن ظرفیتها

  20. امید
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۷ | #38

    سلام جناب مختاری و تشکر از پیگیری شما
    من جزو موکلین شما نیستم و خودم راسا اقدام کرده ام و فایل نامبر دوم را هم در ژانویه ۲۰۱۱ گرفتم . من هم جزو ۳۸ گانه هستم و اماده ام با شما همراهی کنم.
    لطفا از هر اقدامی که لازم هست من رو مطلع کنید و من هم ههر کاری که بتوانم انجام میدهم
    با تشکر

  21. زهرا
    ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۲ | #40

    سلام آقای مختاری عزیز
    من از موکلین شما هستم و از لیست ۳۸ گانه ولی من در زمان ارسال مدارکم سوءپیشینه و نمره زبانم آماده نبود ولی چون زمان نداشتم مدارک را فرستادیم و البته فایل نامبر دومم هم آمد به نظر شما این تاخیر ها به نفع من خواهد بود یا ضرر ؟
    منظورم این هست که آیا الان نمره زبانم بفرستم یا نه؟

    • ۵ مهر ۱۳۹۰ در ۲۰:۲۴ | #41

      شما هر چه زودتر پرونده خود را تکمیل کنید. به محض شروع بررسی پرونده ها شما را رد خواهند کرد. داشتن فایل نامبر دوم اهمیت ندارد

  22. زهرا
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۰:۲۹ | #42

    با سلام خدمت شما و تشکر از فعالییت های بی دریغ شما
    من هم جزو مشاغل ۳۸ گانه ی ۲۰۰۹ هستم و و جزو موکلین شما نیستم
    اما من هم میخواهم به این نامه ی اعتراضی بپیوندم البته وکیل من در ونکوور کانادا هستندبه نظر شما باید به ایشون بگم ؟ و اینکه ایشون حتما پرونده های زیادی از مشاغل ۳۸ گانه دارند ایا اگر ایشون نامه ی اعتراضی رو امضا بکنند بهتر نیست چون حتما می تونن اسامی بیشتری رو نام ببرند برای اعتراض؟و اینکه من نمی دونم که ایشون از این پیشنهاد من ممکنه ناراحت بشند یا نه ؟لطفا من رو راهنمایی بکنید که چه کاری بهتراست که انجام بدهم متشکرم زهرا

    • ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۷ | #43

      زهرای عزیز. این مسیله تنها امضا نیست شما به یک وکیل وکالت می دهید تا کیس شما را به دادگاه ببرد و با آن وکالتی که در مورد پرونده برای بردن آن به اداره مهاجرت داده اید ربطی ندارد. اینکه با وکیل و یا مشاور خود بگویید یا نگویید برای ما تفاوتی ندارد این شما هستید که اگر بخواهید با ما باشید باید مدارک را امضا کنید و کسی نمی تواند از طرف شما اینکار را انجام دهد

  23. ترانه
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۱۵ | #44

    آقای دکتر مختاری عزیز
    آیا جنابعالی از سایر وکلای مهاجرتی نیز دعوت به همکاری در زمینه طرح دعوی حقوقی علیه وزیر مهاجرت کانادا می نمایید؟واگر چنین است سایر وکلا موکلین خود را باید در جریان قرار دهند یا شخصا اقدام خواهند کرد.
    بی نهایت از توجه و پیگیری شما سپاسگزارم

    • ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۱۹:۳۸ | #45

      ما اعلام عمومی کرده ایم و کسی همراهی نکرده است تا این لحظه به هر حال ما حداقل برای موکلین خودمان که عدد بسیار قابل توجهی است اقدام می کنیم دیگران هم ملحق شوند خوش آمد می گوییم

  24. ترانه
    ۴ مهر ۱۳۹۰ در ۰۸:۰۶ | #46

    با سلام خدمت آقای دکتر مختاری عزیز
    خبر نامه شما بسیار مفید است واز نظر اطلاع رسانی عالی عمل می نمایید.برایتان آرزوی توفیق دارم.من به دلیل اینکه فرزندم جزئ لیست ۳۸گانه طلسم شده است اخبار شما را پیگیری میکنم.
    با سپاس و آرزوی توفیق

  25. شاهسوند
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۳۴ | #48

    جناب آقای مختاری عزیز
    با سلام
    ۱- منظور از لسیت ۳۸ تا افرادی هستند که قبل از قانون جدید اقدام کرده‌اند؟
    ۲- بنده فیل نامبر اول را در ۲۶ جون ۲۰۱۰ و فایل نامبر دوم را در ۴ نوامبر ۲۰۱۰ دریافت کرده ام. آیا پرونده بنده هم جزو لیستی است که ظاهرا متوقف شده است؟
    با سپاس از راهنمایی شما

  26. مهاجر
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۱۴ | #50

    با سلام به شما اقای مختاری امیدوارم خوب باشید

    من برای برنامه فدرال با کد ۰۷۱۱اقدام کردم وجزو ۳۸ شغله ها هستم و۸ ماه از فایل دومم میگذره.در زمانی که مدارکم رومیفرستادم چون وکیلم به من نگفت پرینت ۶ ماهه حسابم رو نفرستادم بلکه فقط اخرین موجودی که ۱۶۰۰۰ دلار بودرافرستادم ولی بعدا مطلع شدم که میبایستی کارکرد ۶ ماهه را از حساب بانکی ام در بانک ملی میفرستادم. الان حساب من کار میکنه ولی از انجایی که شما مطلع هستید اصلا معلوم نیست که کی از من دوباره اپدیت مدارک خواهند خواست و از طرقی هم این پول تو حسابم به ریال هست و دلار هم هرروز نرخش بالا میره ومقعاقباارزش موجودیم کم میشه. برای همین میخواستم بدونم ایا میتونم این پولو از حسابم بیرون در ارم و در بانکی دیگر به صورت سکه در وهله اول ویا به صورت دلار ذخیره کنم(بیشتر مد نظر من سکه است) و اگر میتوانم این کاررو بکنم در اون صورت گردش ۶ ماهه رو باید چکار کنم

    با تشکر

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۴۷ | #51

      لازم نیست پول را در حساب نگهدارید فعلا که خبری نیست. به شکایت ما بپیوندید و به محض موفقیت آن و روشن شدن شرایط متناسب با شرایط دوباره پول را در حساب بگذارید

  27. رضا
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۲:۱۶ | #52

    سلام ، من موکل شما نیستم و لی حاضرم در امضای نامه اعتراضی شرکت کنم و سه تا سوال داشتم
    ۱٫ شما دلیل این توقف را چی ارزیابی میکنید. این توقف آیا باعث کاهش تعداد مهاجران برنامه ریزی شده نخواهد شد و با توجه با اینکه در جدیدترین Update سایت CIC مدت زمان بررسی از ۹ به ۱۸ ماه تغییر یافته است این نشاندهنده فعالیت سفارت نیست؟
    ۲٫ آیا این توقف فقط مربوط به سفارت دمشق می باشد یا فراگیر است چون قبلا در سایت سفارت دمشق همین تاریخ یکم مارس ۲۰۰۹ وجود داشت که الان برداشته شده
    ۳٫ آخرین مدیکال موکلین شما ظرف چه مدت از تاریخ فایل نامبر اولشان دریافت شد؟

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۳:۵۰ | #53

      موضوع از اعتراش و امضای نامه گذشته است اگر بخواهید مشارکت کنید باید وکالت بدهید و هزینه هایی هم دارد که اعلام می شود
      ۱- دلیل توقف بایگانی کردن پرونده ها برای زمان نامعین است تغییر اعداد در سایت معنی خاصی ندارد
      ۲- فراگیر است ولی در مورد دمشق حادتر است
      ۳- آخرین مدیکال تابستان ۲۰۰۹ برای پرونده های مربوط به فوریه ۲۰۰۹ آمده است و بعد از آن هیچ

  28. علي
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۹:۰۳ | #54

    جناب دکتر مختاری گرامی
    بسیار سپاسگزارم از تلاش‌ و پی‌گیری‌تان. ما هم همراه خواهیم بود و به‌خاطر داشتن چنین وکیلی بر خود می‌بالیم.

  29. امين
    ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۷ | #55

    جناب آقای دکتر مختاری
    با عرض سلام
    من جزء موکلین شما هستم و در لیست ۳۸ رشته. حال با توجه به شرایط پیش آمده آیا در صورت عدم نتیجه گیری میتوان شراط جدیدی برای مهاجرت درخواست نمودمثلا از را کبک یا لست های جدید فدرال.
    با تشکر

    • ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۱۴:۰۶ | #56

      اگر امکان اقدام دارید از طرق دیگر این کار را بکنید
      البته در این ۳۸ گانه هم نتیجه خواهیم گرفت

  30. ۳ مهر ۱۳۹۰ در ۰۵:۰۳ | #57

    با سلام
    آیا شرکت من در این برنامه اخیر موثر است و امید به تغییر پرونده من می‌رود؟ اگر جواب مثبت است اینجانب چه کاری باید انجام دهم؟ با تشکر

  31. سودی
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۸ | #59

    سلام آقای مختاری عزیز

    من قبلا هم با شما از طریق ایمیل در تماس بوده ام. مشکل من کمی با بقیه فرق دارد . درسال ۲۰۰۳ مدارکم را به دمشق فرستادم. در سال ۲۰۰۴ فایل نامبر در یافت کردم.در سال ۲۰۰۶ بررسی پرونده ام ( به قول خودشان) شروع شده و در سال ۲۰۱۰ پرونده ام را به ورشو ارسال کرده اند. در سپتامبر ۲۰۱۰ از من آپدیت مدارک خواستند و من طی مهلت ۹۰ روزه ارسال کردم. چند روز پس از ارسال تعطیلات کریسمس آغاز شد و متاسفانه پرونده من در لیست سال ۲۰۱۱ قرار گرفت که با محدودیت های جدید مواجه شده است. در جواب ایمیل های من هم فقط میگویند از دست ما کاری ساخته نیست و اجازه بررسی پرونده دیگری را در سال جاری نداریم. به نظر شما من باید چکار کنم؟ لطفاً اگر جلسه ای بود که مشکل مشابه من در آن مطرح میشود مرا هم خبر کنید.

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۳ | #60

      وضعیت کاملا غیر عادی است
      پیشنهاد میکنم وکیل بگیرید و طرح دعوای حقوقی کنید در دادگاه فدرال

  32. مهدی
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۵۰ | #61

    با سلام و تشکر بسیار از زحمات شما
    من به عنوان اسکیل ورکر اقدام کردم.رشته من لیسانس کامپوتر بود ولی پبیشنهاد کاری داشتم فایل نامبر اول و دومم آمد و من مدارکمو قبل از ۲۶ جولای۲۰۱۰(جون۲۰۱۰)فرستادم.۹ ما پیش نامه ای به من و کارفرما ی کانادایی من زده شد و مشخص شد که پرونده در حال بررسی است.از آن تاریخ تا به حال خبری از پرونده من نیست.میخواستم بدونم ممکن است بررسی پرونده من نیز به مانند پرونده ۳۸ شغله ها متوقف شده باشد؟آیا لازم است نامه ای برای پیگییری بزنم؟

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۶ | #62

      پرونده شما هم سرنوشت با لیست ۳۸ گانه نیست ولی در مورد پیشنهادهای شغلی سخت کیرند و می خواهند مطمین شوند که واقعا بر اساس نیاز کارفرما صادر شده و نه برای کمک به شما. در هر صورت مکاتبه بی ضرر است

  33. محمد
    ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۰۶:۱۶ | #63

    سلام ممنون از پاسخ قبلی شماالبته یکی از وکلا این کار را با ….. دلار انجام میدهد به نظر شما در صورت موفقیت کسانیکه قبل ازفوریه ۲۰۰۸ هستند خصوصا ۲۰۰۷ ها که شکایت خواهند کرد بقیه که شکایتی نکرده اند هم پرونده شان به جریان خواهد افتاد ؟؟؟

    • ۲ مهر ۱۳۹۰ در ۱۵:۵۴ | #64

      خیر این قبیل شکایتها تنها برای خواهان آن پرونده ها موثر است مگر اینکه سیاست اداره مهاجرت تغییر کند بر اثر فشارها

  34. ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۲:۲۷ | #65

    سلام. من هم هستم. اگه جلسه ای هم بود شرکت خواهم کرد.

  35. سارا
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۵۱ | #67

    با سلام و تشکر بسیار از زحمات شما
    چند سوال داشتم. آیا برنامه ۳۸ گانه رسمآ متوقف شده ؟
    آخرین مدیکال های صادره به چه تاریخی از نظر فایل نامبر دوم برمی گردد؟
    برای همکاری با شما باید وکیل خودمان را در جریان بگذاریم؟
    واقعآ از زحمات شما متشکریم . من با وجود اینکه موکل شما نیستم همه جا از شماو همکارانتان می گویم و همه را تشویق می کنم که به سایت شما سر بزنند.
    موفق باشید

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۱۸ | #68

      ۱- ظاهرا بله
      ۲- ملاک فایل نامبر اول است و تاریخ اول مارس ۲۰۰۹
      ۳- تصمیم با شماست از نظر ما تفاوتی ندارد چون شما در موضوع خاصی یعنی دعوای حقوقی در دادگاه فدرال وکالت خواهید داد

      لطف دارید

  36. محمد
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۷:۳۶ | #69

    با سلام سوال من از شما اینست که چرا اداره مهاجرت مدتی است به ترتیب تشکیل پرونده و تقاضای متقاضیان مهاجرت به پرونده ها رسیدگی نمی نماید ازجمله اینجانب در در اپریل ۲۰۰۷ فایل نامبردریافت نموده ام ولی تاکنون نامه آپدیت دریافت ننموده ام در حالیکه به متقاضیان متعددی در سالهای بعد جواب داده شده و مهاجرت نموده اند و آیا در این خصوص نیز می توان طرح دعوا و شکایت نمود و تصمیمات اداره مهاجرت در این خصوص نسبت به تمام متقاضیان لازم الاجرا خواهد بود یا تنها نسبت به شخص شاکی ؟و آیا در این خصوص باید وکیل گرفت یا خیر؟؟؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۲۰ | #70

      وضع متقاضیانی که قبل از فوریه ۲۰۰۸ پرونده باز کرده اند متفاوت است و الان در حال رسیدگی به سال ۲۰۰۶ هستند. بله می توان اما به تنهایی فایده ندارد در ضمن کار بسیار پر هزینه ای است

  37. مهرداد رشدی بنام
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۱:۰۵ | #71

    سلام.گفتید که لازمه برای اعتراض مدارکی رو امضا کنیم.من وهمسرم از موکلین شما هستیم.از نظر قانونی امکانش هست که مدارک رو پست کنید تا امضا کنیم؟

  38. محمد طالبيان
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۴۶ | #73

    با سلام
    جناب دکتر من هم که از موکلین پیگیر شما در مورد لیست ۳۸ تایی بوده و هستم. بسیار ممنون و سپاسگذار میشوم اگر در این مورد نیاز به دادن وکالت دیگری به شماست از طریق ایمیل یا شماره تماس من از طریق دفتر تهران به من اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهم.
    باز هم از زحمات شما صمیمانه سپاسگذارم و ایمان دارم که اقدام عملی شما در این امر به شائبه سکوت وکلا در مورد اقدامات قانون گریزانه اداره مهاجرت و شخص وزیر پایان خواهد داد.
    با احترام

  39. هدی
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۶:۲۰ | #75

    با سلام
    جناب دکتر من و دوستانم در مشهد نیز با شما همراهیم و منتظر توصیه های شما.
    با سپاس

  40. اکبرزاده
    ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۲:۵۸ | #76

    باسلام جناب مختاری عزیز آیا از سایر وکلا مهاجرتی از سایر نقاط ایران و کشورهای دیگر هم در این پیگیری حقوقی شرکت دارند؟ امیدوارم با پیگیری های شما و همکارانتان این مشکل حل گردد .

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۷ | #77

      تلاش خواهیم کرد مشارکت دیگران را هم جلب کنیم اما هر فردی که پرونده دارد گذشته از اینکه وکیل دارد یا ندارد و اگر دارد کیست می تواند در این پروژه مشارکت کند

  41. رامين
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۵۸ | #78

    جناب مختاری مرسی ازتمام زحمات شما..منم جزاین لیست طلسم شده هستم وهمراه شما.

  42. فرهاد فرهنگ فر
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۱۴ | #80

    با سلام و درود فراوان
    اگر خاطرتان باشد من از موکلین شما هستم و به همراه همسرم جهت هماهنگی نشست مهاجرین کانادا که در بهمن ماه سال گذشته با همکاری صمیمانه کنپارس برگزار شد حضورا خدمت رسیدیم.همانطور که مستحضر هستید گروه مهاجرین کانادا دارای بیش از ۱۰۰ خانواده عضو است که اکثریت آنها را مهاجرین لیست ۳۸ رشته ای تشکیل می دهد و موضوع جلسه بعدی اعضای گروه که در ۲۲ مهرماه برگزار خواهد شد هماهنگ نمودن اعضای گروه برای سازماندهی یک حرکت اعتراضی مشترک بر اساس توصیه های جناب آقای بسطامی در سایت شماست. بنابراین ممنون می شوم تا قبل از آن زمان بیشتر با یکدیگر هماهنگ شویم. در ضمن وبلاگ هماهنگ کننده جلسات و پذیرش اعضای جدید http://www.cablog.blogfa.com/ است. با سپاس از زحمات مداوم شما.

    • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۳:۵۱ | #81

      من در خدمت شما هستم و خوشحال می شوم در زمان حضور من در ایران در زمان سمینار ملاقاتی داشته باشیم. در ضمن گروه شما می تواند در طرح دعوای حقوقی علیه وزیر مشارکت کند.

  43. Neeloofar
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۱:۰۰ | #82

    سلام جناب آقای مختاری
    من از موکلین شما هسنم منظور شما این است که رسیدگی به پرونده های مشاغل ۳۸ گانه کاملا متوقف شده ؟؟؟ خوشحال میشم اگه کمکی از دستم بر بیاد انجام بدم…
    ممنون از لطف شما

  44. وحید
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۲۰:۴۶ | #84

    جناب دکتر مختاری عزیز
    خیلی ممنونم بابت پیگیری های شما و دلگرمی به موکلینتان . در ضمن ممنونم بابت خبرنامه زیبا و مفید پرنیان که امروز به دستم رسید.

  45. محمد
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۶ | #86

    با سلام.
    من از موکلین شما هستم.
    ۲ سوال از حضورتان داشتم:

    ۱-تحلیل و یا تصور شما از نتیجه نهایی این کار چیست؟منظور من اینست که پیش بینی می کنید که چه حکمی از جانب دادگاه صادر شود؟

    ۲-آیا نیاز هست که موکلین شما با دفتر مونترال یادیگر دفاتر نمایندگی ،در جهت ارسال شکوائیه هماهنگ شوند؟ ویا به صورت پیش فرض برای همه موکلین اقدام می شود؟
    با تشکر

    • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۱۶ | #87

      ۱- شانس دریافت نتیجه بسیار بالاست در این مورد در سایت خواهم نوشت
      ۲- موکلین باید مراجعه کنند و مدارکی را امضا کنند. چگونگی آن اعلام خواهد شد

  46. اسفندیار
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۲۳ | #88

    جناب آقای مختاری
    سلام

    از بابت این اقدام عملی شما متشکرم و امیدوارم نه تنها در جهت تسریع فرایند مهاجرت ما ( ۳۸ شغله ) موثر باشد بلکه این اقدام غیر مسئولانه و بسیار بی اساس و تنها مبتنی بر سلیقه آقای وزیر نیز محکوم شده و بدلیل آن مورد سوال و مواخذه قرار گیرد. اگر این پرونده در بعد سیاسی هم عمومی شود ایشان را بیشتر تحت فشار خواهد داد.

    بنده نیز در صورتی که بتوانم از عهده همکاری با شما بربیایم از هیج کمکی فروگذار نخواهم کرد

  47. مهتاب
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۵۶ | #90

    سلام و ممنون می شیم این کار را دنبال کنین کمکی از ما ساخته باشد همراهی می کنیم

    • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۲ | #91

      حتما
      لطف دارید
      بناست که جلسه ای در تهران در مورد این موضوع داشته باشیم با حضور افرادی که می توانند و مایلند به ما کمک کنند. اگر علاقمند هستید به من ایمیل بزنید ali@parscanada.com

  48. امید
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۲:۳۰ | #92

    موکل شما نیستم. ولی هستم تا آخرش

    • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۵:۰۳ | #93

      بناست که جلسه ای در تهران در مورد این موضوع داشته باشیم با حضور افرادی که می توانند و مایلند به ما کمک کنند. اگر علاقمند هستید به من ایمیل بزنید ali@parscanada.com

  49. سهراب
    ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۵:۵۳ | #94

    جالب اینجاست که از لیست های جدیدم یعنی بعد از ۲۶ جولای هم خبری نیست.شما خبری دارید از مدیکال ها؟

دیدگاه ها مسدود است.