خانه > تمدید کارت اقامت دایم > در مورد تمدید کارت اقامت

در مورد تمدید کارت اقامت

۶ شهریور ۱۳۹۰

سوال:

من بعداز گرفتن کارتم از ۵ سال ۵ ماه کانادا بودم البته ۱سال دیگه مونده به تمدید کارت اقامتم. میخوام بدونم اگه آخرین لحظه برم و ۲ سال بمونم این ۵ ماه از بین می رود یا محاسبه میشود.

پاسخ:

شما هر زمان که تصمیم به تمدید کارت بگیرید باید در ۵ سال قبل از آن تاریخ حداقل دو سال در کانادا بوده باشید بنابراین در داستان شما آن ۵ ماه دیگر به درد شما نخواهد خورد.

اینکه در کانادا باشید و کارت اقامت شما منقضی باشد هم اشکالی ندارد و این کارت جز برای ورود به کانادا استفاده دیگری ندارد اما نکته هم این است که هنگام ورود از شما سوال می شود که چقدر خارج از کانادا بوده اید و اگر افسر احساس کند که شما تا پایان زمان انقضای کارت موفق به پر کردن دو سال از ۵ سال نمی شوید برای شما گزارش مربوطه را رد می کند و شما به دردسر خواهید افتاد و چه بسا اقامت دایم خود را از دست بدهید بنابراین اینکه تا آخرین لحظه صبر کنید با این ریسک بزرگ مواجهید و هر چه دیرتر بیایید این ریسک بیشتر است. توصیه می کنم هر چه زودتر به کانادا بیایید و اولین فرصت برای تمدید اقدام کنید.

این مقاله را نیز بخوانید:http://www.parscanada.com/_622

  1. raha
    ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۵ | #1

    @علی مختاری
    خیلی ممنون از کمک و راهنمایی شما.ببخشید می خواستم بدونم که چه نوع حسابی وحداقل چه مبلغی مناسب شرایط ما هست؟چون ما قصد داریم بعد از دو سال و نیم مجددا به کانادا برگردیم…

  2. raha
    ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۰ | #3

    من و همسرم فروردین امسال در کانادا لندینگ می کنیم و چون هر دو در ایران شاغل هستیم و فعلا امکان ترک کارمون رو نداریم قصد داریم که بعد از مدت ۳ هفته برگردیم ایران و بعد از ۲ سال و نیم مجددا به کانادا برگردیم.سوال من این هست که در این ۳ هفته کار اداری خاصی لازم هست انجام بشه یا اینکه همه چیز موکول بشه به زمان اقامت دائم ؟

    • ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۱ | #4

      سین کارت بگیرید
      حساب بانکی باز کنید

      هر جا می روید هم لازم نیست برنامه آینده خود را اعلام کنید

  3. آزاد
    ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۰ | #5

    سلام آقای دکتر ،
    من ۲۰۱۰ در ونکوور لندینگ داشتم ، expiry کارت pr من دسامبر ۲۰۱۵ هست و الان ایرانم ، در مجموع یکسال کانادا بودم ولی در این مدت که ایران بودم برای شرکت برادرم که در ونکوور هست کار کرده ام ، متاسفانه اظهارنامه مالیاتی هم پر نکرده ام ، حالا می خواهم به ونکوور آمده اظهارنامه بدهم و برای تمدید pr اقدام کنم . آیا مشکل خاصی پیش می آید ؟ برای نشان دادن فعالیتم برای آن شرکت چه مدارکی لازم دارم ؟ آیا اصلا تاثیری دارد برای تمدید کارت یا فقط حضور فیزیکی ( ۲ سال از ۵ سال) مهم است؟ در فرودگاه ونکوور باید همه ی این موارد را توضیح بدهم به افسر؟ ممنون میشم راهنماییم کنید .

    • ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۰ | #6

      بله مشکل هست و قبول نمی کنند
      شماکارمند رسمی باید باشید ضمن اینکه اسلسادر مورد ایران این روش به دلیل تحریمها قابل استفاده نیست و داستانهای دیگری در پی دارد
      زودتر بیایید بمانید دو سال بعد تمدید کنید
      بقیه مطالب در این زمینه را بخوانید

  4. Ghazal
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۶:۴۱ | #7

    سلام
    با سپاس از پاسخ شما، جهت گرفتن این برگ سفر آیا محدودیت زمان پس از expiration کارت همسرم داریم؟
    آیا امکان تجدید کارت PR از سفارت های کانادا abroad (مثل Abu Dhabi یا Ankara) وجود ندارد؟

    .I appreciate your time and attention
    Best Regards

    • ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۶ | #8

      تمدید کارت تنها در کانادا مممکن است
      دریافت برگ سفر تا زمانی که الزامات اقامتی رعایت شده باشد محدودیت تدارد
      در مورد شما هر زمان اقدام می کنید باید مطمین باشید دو سال در ۵ سال قبل در کانادا بوده اند یا در خارج از کانادا در کنار شما به عنوان سیتی زن کانادا زندگی کرده اند

  5. Ghazal
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۰۴ | #9

    سلام
    خیلی ممنون بخاطر سایت و وقتی که برای پاسخ به سوالات می گذارین.
    من سیتیزن کانادا و همسرم کارت PR داره و ایران زندگی میکنیم، کارت همسرم آخر ماه جون expired میشه، برای تجدید کارت همسرم چکار کنیم؟

    .Thanks, I look forward to hearing from you

    • ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۲ | #10

      تا قبل از ابطال آن بیایید کانادا و برای تمدید اقدام کنید
      اگر باطل شد می توانید بعدا با برگ سفر بیایید و اقدام کنید

  6. فرید فاضل
    ۱۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۴:۳۹ | #11

    با سلام بر آقای مختاری
    ما خانواده ۴ نفره ایم من وهمسرم و پسر ۱۵ ساله ام و دختر ۲۰ ساله ام . تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۳ وارد تورونتو شدیم و ۲۲ روز بعد به تهران برکشتیم تا الان . به علت عدم امادگی لازم مالی قصد داریم دقیقه نود یعنی حدود جون ۲۰۱۶ یا خرداد ۹۵ برای دایم به تورونتو برویم یعنی حدود ۲ سال اخر اعتبار پی ار ۰ سپتامبر ۲۰۱۸)برویم فرمهای مالیاتی را تا بحال پر نکرده ایم ایا اشکالی در این برنامه وجود دارد . از حضور ان استاد عالیقدر تشکر و امتنان قبلی را دارم .

    • ۲۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۹ | #12

      خیر مشکلی نیست فقط ولاک ۵ سال را تاریخ کارت نگیرید و از تاریخ لندینگ حساب کنید یعنی مطمین شوید تا ۲۹ جولای ۲۰۱۸ دو سال در کانادا می توانید باشید

  7. Dariush
    ۱۶ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۴ | #13

    آقای دکتر با درود بر شما
    بنده همراه با همسرم آگست ۲۰۱۱ در کانادا لند کردیم
    بنده طی سه سال و نیم گذشته فقط ۶ ماه در کانادا بوده ام و هم اکنون نیز در کانادا هستم اما باید به ایران برگردم. بنابر این پس از پایان ۵ سال ۵ ماه از دو سال کم خواهم داشت اما همسرم سه سال را هم اکنون پر کرده و در شرف اقدام برای پاسپورت است.
    سوال این است که در صورت گیر دادن افسر مهاجرت و ارجاع به دادگاه، قاضی برطبق چه دلایل و شواهدی امکان قانع شدن و اجازه تمدید کارت را میدهد طاهرا برخی انعطافهای انسانی وجود دارد
    با سپاس

    • ۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۷ | #14

      بسته به وضعیت گذشته و برنامه اینده شماست
      دیدن قاضی برای تجدید نظر خود دو سال زمان می برد

  8. Alireza
    ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۰۷:۳۴ | #15

    سلام جناب دکتر
    من ۲۰۱۱ لندینگ کردم و بعد از ده روز برای اتمام دوره کارشناسی و گذراندن خدمت سربازی به ایران برگشتم و برای ماه فوریه ۲۰۱۵ بلیط گرفتم ..
    سوال اولم این هست که چون کارت پی ار و برام از انجا اوردن مشکلی پیش نمی اید؟
    بعد اینکه مراحل پیش روی من تو فرودگاه چی هست؟ همانند بار اول فرم خای خاصی باید پر کنم یا فقط نشان دادن کارت پی ار و فوقش سوال و جواب با افسر تنها مراحل پیش روی من هست؟

    • ۱۰ دی ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۷ | #16

      در این مورد در همین وبلاگ مطلب زیاد است بخوانید
      شما الزام حضور دو سال در ۵ سال را رعایت نکرده اید
      توصیه می کنم سری به دفتر ما در تهران بزنید و با خانم امیریان در مورد لندینگ تحت نظر صحبت کنید

  9. بابک
    ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۰۹:۲۶ | #17

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون

    من به مدت ۱۰ سال است که مقیم دایم کانادا هستم و در حال حاضر کارت اقامت دومم را دارم که ۲ ماه دیگر باطل میشود.
    ۳ ماه پیش در کانادا درخواست کارت سوم را اماده و ارسال کردم و با توجه به اینکه مدت زمان لازم را در کانادا نبودم مجبور به ارایه اطلاعات خلاف واقع در فرم تمدید شدم، در حال حاضر هنوز پرونده من بررسی نشده و نتیجه ان معلوم نیست .
    در حال حاضر تصمیم قطعی برای زندگی در کانادا را دارم وبا توجه به صحبت های قبلی شما با دوستان متوجه شدم می توانم تا قبل از تمام شدن اعتبار کارت با ریسک به کانادا بیایم از حضور شما چند سوال دارم :
    ۱. ایا میتوانم در صورت امدن قبل از اتمام کارت و ماندن به مدت ۲ سال مجدد درخواست دریافت کارت کنم و ایا در خواست حال حاضر من برای کارت، در ان زمان برای من مشکل ایجاد نمی کند.
    ۲. در صورتی که برای ارایه توضیحات برای این درخواستم از من درخواست مراجعه و ارایه مدارک بیشتر کردند ، چه کاری باید انجام دهم ایا مراجعه کنم یا نکنم؟
    ۳. در صورت بودن در کانادا بدون کارت برای ادامه تحصیل و کار و… به مشکل بر نمی خورم؟
    ۴. ایا می توان با توجه به اینکه هنوز درخواست جدیدم بررسی نشده می توانم درخواست کنسل کردن ان را بدهم و اکر میتوانم از چه راهی ؟
    ۵. در مجموع ایا تصور میکنید چه مقدار امکان عدم موفقیت در این برنامه وجود دارد چون واقعا ناراحت کننده است که بعد ۲ سال ماندن در کانادا به هر علتی ا ز علل بالا اقامت من از من گرفته شود
    با تشکر

  10. اميد
    ۳ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۲۹ | #18

    با عرض سلام و احترام

    ورود به کانادای من در تاریخ دسامبر ۲۰۱۱ بوده – به دلائل گوناگون تا کنون ۲ مرتبه به ایران رفته ام و هردفعه تقریبا” کمتر از ۶ ماه مانده ام – الان هم در کانادا هستم و چون در وافع درآمدی نداشتم، اظهار نامه مالیاتی هم در ماههای اپریل نفرستادم. (۲۰۱۲/۲۰۱۳/۲۰۱۴) – ۲ماه دیگر تقریبا” ۲ سال من در ۵ سال پر خواهد شد ولی به علل زیادی الان باید دوباره برگردم ایران برای مدتی نامعلومی. بزرگواری فرمایید و بنده را در موارد زیر راهنمایی کنید:

    ۱- با امیدواری از اینکه افسر مرزبانی فردی منطفی باشد، می توانم ۳-۴ ماه قبل از انفضای کارت برای تمدید به کانادا برگردم ؟ البته همچنین اطلاع ندارم از تاریخ درخواست تمدید تا صدور آن چقدر زمان میبرد؟
    ۲-پر نکردن اظهارنامه های مالیاتی آیا تاثیری در تمدید کارتم خواهد داشت؟ در زمان مقررش تاثیری بر درخواست شهروندی ام خواهد داشت؟
    ۳- اگر نتوانستم دوباره به کانادا برگردم، قانونا” حسابهای بانکی ام چه می شود؟

    صمیمانه از لطف جنابعالی متشکرم

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۱ | #19

      فرم های مالیاتی را باید پر کنید چه درآمد داشته باشید چه نداشته باشید
      برای سالهای قبل هم همین الان می توانید بفرستید

      شما قاعده ۲ سال در ۵ سال را رعایت کنید مشکلی نخواهید داشت هر زمان می خواهید بیایید به ۵ سال قبل از آن تاریخ بنگرید

      حسابهای بانکی شما سر جای خودش هست احتمال می دهید بر نمی گردید ببندید

  11. اعظم
    ۶ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۹ | #20

    با سلام
    من در تاریخ ۰۴/۲۰۱۱ در مونترال لندینگم را انجام دادم وپس از دریافت pr به ایران برگشتم وتا بحال در ایران هستنم، زمان انقضای pr من تا ۲۸جولای ۲۰۱۶ میباشد آیا می توانم تا پایان شهریور ماه ۹۳در ایران بمانم؟

  12. mahshid
    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۲ | #22

    با سلام
    من از طریق استان کبک اقدام کردم و دوهفته دیگر وارد مونترال می شوم و قصد دارم بعد از چند روز به ونکوور برم، می خواستم بپرسم آیا بعد از گذشت ۵ سال باتوجه به اینکه بنده از طریق استان کبک اقدام کرده اما در استان دیگری ساکن بوده ام ممکن است مشکلی پیش بیاید برای تمدید کارت پ آر و یا حتی درخواست شهروندی؟( در مطالب سایت متآسفانه نتوانستمجوابم را بیابم)
    ممنونم

  13. mery
    ۲۸ آذر ۱۳۹۲ در ۲۲:۴۰ | #24

    با سلام . من از طریق ازدواج امدم . و پی ار را گرفتم . یک سال میگذرد و به خاطره مشکلاتی ممکن هست متاسفانه جدا شوم . ایا پی ار باطل میشود . ممنون میشم توضیح بدین

    • ۳۰ آذر ۱۳۹۲ در ۰۰:۳۲ | #25

      اگر اقدام شما قبل از اکتبر ۲۰۱۲ بوده است خیر جدایی شما تاثیری در وضعیت اقامت شما ندارد

  14. سارا مولائی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۰۹:۱۱ | #26

    با عرض سلام و خسته نباشید. من کارت اقامت دائمم سه ماه پیش باطل شده است و الان ایران هستم و دو سال از پنج سال را نتوانستم پر کنم. می خواستم راهنمائی بفرمائید اگر برای تراول داکیومنت از طریق آنکارا اقدام کنم با توجه به اینکه مادرم مسن و تنها هستند چون پدرم سالها قبل فوت کرده اند و مادرم ازدواج مجدد نکرده اند و ایشان نیاز داشتند که من در کنارشان باشم آیا اگر از طریق humanitarian and compassionate ground اقدام کنم , و با مدارک شامل گواهی فوت پدرم وشناسنامه ایشان ثابت کنم که مجبور به زندگی با مادرم بودم امکان دارد به من جواب مثبت بدهند؟
    ۲٫ در یکی از پیغامها که در وبلاگ شما دیدم شخصی مثل من کارت اقامتش باطل شده بود البته درخواست تراول داکیومنت ایشان رد شده و در مرحله اپیل بود و شما فرموده بودید که خودتان نمی توانید وکالت ایشان را قبول کنید ولی یک وکیل کانادایی معرفی می کنید. آیا ممکن است لطف بفرمایید در صورتی که خودتان قبول وکالت نمی کنید این وکیل را به من معرفی کنید؟ واقعا از لطف شما که ایمیلهای افرادی مثل من که مشکل دارند را می خوانید و پاسخ می دهید سپاسگزارم.

  15. Sara
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۶ | #28

    متاسفانه از شما ایمیلی دریافت نکردم.

    اگر ایمیل شما حاوی توضیح‌هات بیشتری بوده لطفا برایم مجددا بفرستید.

    متشکرم.

  16. Sara
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۷:۵۵ | #29

    آقای مختاری،

    متاسفانه از شما ایمیلی دریافت نکردم.

    اگر ایمیل شما حاوی توضیح‌هات بیشتری بوده لطفا برایم مجددا بفرستید.

    متشکرم.

  17. مانا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۵ | #31

    سلام آقای دکترمختاری عزیز
    من سال ۲۰۰۹ کارت اقامت گرفتم و تا حالا بع علت کارم در ایران فقط ۵ماه کانادا بودم کارت من اکتبر ۲۰۱۴ باطل می شود ولی امسال جوئن ۲۰۱۳ وارد منئرال شدم با این که یک سال از کارت من باقی مانده افسر مهاجرت خیلی با من بد رفتاری کرد وحتی گفت حق موندن ندارم گفت برو خداررو شگر کن دپورتت نمی کنم هرچه من گفتم من کارتم تا یکسال محلت دارد قبول نکرد حتی من برای دانشگاه مونترال اقدام کرده بودم و پذیرش گرفته بودم افسر گفت حق درس خوندن هم نداری و تمام مدارک من را چک کرد اخر سر هم از من عکس گرفت و من را فرستاد پیش سوپروایزر و گفت اون تصمیم می گیره سوپروایزر گفت چقدر می خواهی بمونی من هم گفتم تا مدتی که بتوانو حساب بانکی ام راببندم و بلیطم را عوض کنم بر می گردم و گفت از این ببه بعد باید با ویزا وارد کانادا شوی اسم تو تو لیست افرادی هست که ما به آنها ویزا می دهیم ولی افسر اولی برای من یک نامه نوشت که بروم دادگاه واقعا برخورد بدی داشت حتی یکی از افسرها گفت چرا اینجوری رفتار می کنی و چرا ازش عکس میگیری این که کاری نکرده گفت من اینجور تشخیص می دهم ولی کارت اقامت من را باطل نکرد حتی کارت بیمه ام را هم نگرفت می خواستم بدانم ایا من دیگر نمی توانم با کارت پی ارم وارد کانادا شوم با این که یکسال مونده و اقامت خود را از دست داده ام؟ و جالب این است که دوست من با وضعیت من به ونکوور رفت و آنجا اصلا ازش سوالی نکردن وخیلی راحت وارد کانادا شد. چرا ایمقدر منوترال اذیت می کند و چرا نگذاشت من بمانم در حال حاضر ایران هستم. خوشحال می شوم کمکم کنید.

    • ۲۰ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۵۶ | #32

      به تور افسر بدی خورده اید عقده ها را خالی کرده است
      نمی توانسته کارت شا را باطل کند و نکرده است و همه رفتارش غیرقانونی و گفتارش غلط بوده و برای ترساندن شما بوده است. شما می توانستید بمانید و اصلا حق نداشته است اینطور بگوید
      اگر قصد ماندن دارید می توانید بیایید هر چه زودتر و البته با هماهنگی وکیل
      اینها همه از عواقب مشورت نکردن هم هست البته و کمی اطلاعات

  18. مانا
    ۱۹ آذر ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۵ | #33

    سلام آقای دکترمختاری عزیز
    من سال ۲۰۰۹ کارت اقامت گرفتم و تا حالا بع علت کارم در ایران فقط ۵ماه کانادا بودم کارت من اکتبر ۲۰۱۴ باطل می شود ولی امسال جوئن ۲۰۱۳ وارد منئرال شدم با این که یک سال از کارت من باقی مانده افسر مهاجرت خیلی با من بد رفتاری کرد وحتی گفت حق موندن ندارم گفت برو خداررو شگر کن دپورتت نمی کنم هرچه من گفتم من کارتم تا یکسال محلت دارد قبول نکرد حتی من برای دانشگاه مونترال اقدام کرده بودم و پذیرش گرفته بودم افسر گفت حق درس خوندن هم نداری و تمام مدارک من را چک کرد اخر سر هم از من عکس گرفت و من را فرستاد پیش سوپروایزر و گفت اون تصمیم می گیره سوپروایزر گفت چقدر می خواهی بمونی من هم گفتم تا مدتی که بتوانو حساب بانکی ام راببندم و بلیطم را عوض کنم بر می گردم و گفت از این ببه بعد باید با ویزا وارد کانادا شوی اسم تو تو لیست افرادی هست که ما به آنها ویزا می دهیم ولی افسر اولی برای من یک نامه نوشت که بروم دادگاه واقعا برخورد بدی داشت حتی یکی از افسرها گفت چرا اینجوری رفتار می کنی و چرا ازش عکس میگیری این که کاری نکرده گفت من اینجور تشخیص می دهم ولی کارت اقامت من را باطل نکرد حتی کارت بیمه ام را هم نگرفت می خواستم بدانم ایا من دیگر نمی توانم با کارت پی ارم وارد کانادا شوم با این که یکسال مونده و اقامت خود را از دست داده ام؟ و جالب این است که دوست من با وضعیت من به ونکوور رفت و آنجا اصلا ازش سوالی نکردن وخیلی راحت وارد کانادا شد. چرا ایمقدر منوترال اذیت می کند و چرا نگذاشت من بمانم در حال حاضر ایران هستم. خوشحال می شوم کمکم کنید.

  19. Sara
    ۱۶ آذر ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۰ | #34

    ،سلام آقای مختاری

    من بیش از ۵ سال هست که در کانادا لندینگ کردم. در حال حاضر قصد دارم جهت تمدید کارت اقامت و همچنین اخذ تابعیت اقدام کنم. در این مدت به اندازه لازم کانادا بودم، اما زیاد از کانادا خارج شدم. ممنون میشم اگر راهنمای کنید چه مدارک اضافی (جز اونچه که در وب سایت اداره مهاجرت خواسته شده) رو باید ارسال کنم

    در حال حاضر بلیت هواپیما، نسخه دکتر، کپی‌ گواهینامه، کارت بیمه‌ رو آماده کردم که بفرستم. آیا لازم که کپی‌ کردیت کارت، بانک استیتمنت، قبض موبایل رو هم بفرستم. برای همهٔ ماه‌ها لازم یا فقط هر چند ماه یکبار؟

    .لطفا بگین کدوم دسته از مدارک اهمیت بیشتری دارند و سند محکمتری جهت اثبات وجود من در کانادا خواهند بود

    نمی‌دونم آیا اگر مدارک زیاد بفرستم، بهتره یا اینکه ممکن بدتر در کارم تاخیر ایجاد شه، چون کارمند اداره مهاجرت مجبور می‌شه تک تک مدارک رو بر رسی‌ کنه

    .از راهنمایی شما بی‌ اندازه متشکرم

  20. Mery
    ۵ آذر ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۳ | #36

    با سلام وخسته نباشید،آقای دکتر سئوالی در خصوص اظهارنامه مالیاتی سالیانه داشتم من pr گرفتم ۵ ماه در کانادا بودم وفعلا برگشتم:
    ۱- آیا برای مدتی که در کانادا نیستم در مواعد ارائه اظهار نامه سالیانه، بایستی اقدام کنم یا نه(در حالیکه آنجا نیستم)؟
    ۲- آیا اگر نسبت به تهیه وارسال این اظهار نامه ها ی سالیانه در مدتی که نیستم اقدام کنم بعدا در زمانی که برای citizenship اقدام می کنم می تواند برای من امتیازی مثبت باشد یا تاثیری ندارد؟

    • ۷ آذر ۱۳۹۲ در ۱۵:۳۱ | #37

      ۱- اگر خود را رزیدنت کانادا می دانید یعنی کانادا را home می دانید بله اگر نه واقعا فرض این است که کانادا نیستید خوب می توانید نفرستید.
      ۲- خیر به هیچ وجه . به صرف ارسال فرمهای مالیاتی حضور شما اثبات نمی شود

  21. سرمه
    ۵ آذر ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۲ | #38

    با تشکر فراوان از راهنمایی شما. ولی من هیچگاه درخواست کمک غیر قانونی و تقلب نکردم و همیشه طرفدار قانون بوده ام. فقط تلاشم جهت حفظ اقامتم و زندگی در کانادا است که به دلیل مشکلات شخصی نتوانستم إآنجا باشم و از شما به عنوان یک وکیل خبره که می دان راهنمایی هایتان همواره مفید است و همیشه پی گیر نوشته هایتان هستم درخواست راهنمایی کرد. با تشکر

  22. سرمه
    ۱ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۴ | #40

    جناب آقای دکتر با عرض سلام. من سال ۲۰۰۸ پی آر گرفتم و درطی پنج سال و با احتساب زمان لندینگ و۲ بار رفتن به کانادا فقط ۳ ماه آنجا اقامت داشتم. یعنی ۲سال را پر نکردم و کارتم expire شده است. الان ایران هستم. می خواستم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که:
    ۱٫ آیا اگر برای گرفتن travel document به آنکارا بروم با درخواستم موافقت می شود(با توجه به مدت اقامت کم در کانادا)
    ۲٫ چه مدارکی برای آوردن دلیل برای عدم اقامت در آنجا می توانم بیاورم که درخواستم را بپذیرند؟ دلایل پزشکی یا غیره
    ۳٫آیا اگر travel document ندهند پی آرم را هم باطل می کنند؟
    ۴٫ اگر travel document ندهند را ه دیگری مثل اقامت سایر کشورها برای بازگشت به کانادا وجود دارد؟
    ۵٫ آیا شما در چنین موردی (یافتن راهی برای بازگشت به کانادا) قبول وکالت می کنید؟
    جناب آقای دکتر موضوع برایم خیلی حیاتی است. خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید. با تشکر فراوان

    • ۴ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۹ | #41

      ۱- خیر بعید است اولین چیزی که بررسی می شود زمان حضور شماست و اگر در سال قبل از انقضا کانادا نرفته باشید به شما نمی دهند
      ۲- از بنده می خواهید راه تقلب ارایه کنم؟
      ۳- کارت شما باطل شده است ولی اقامت شما تا باطل نشود برقرار است هر چند به محض تلاش برای وردو و یا گرفتن داکیومنت بررسی و باطل می گردد
      ۳- خیر اگر مراجعه کنید اصل اقامت را باطل می کنند
      ۵- خیر برای امور غبر قانونی کمک نمی کنیم

  23. زهره
    ۷ آبان ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۹ | #42

    سلام با تشکر از مطالب مفیدتون .من و شوهرم و پسرم ژانویه ۲۰۱۳ در مونترال لندینگ شدیم و یک ماه در تورنتو ماندیم و اکنون در ایران هستیم کارت pr ما تا ۲۰۱۸ وقت داره و ما تصمیم داریم اگوست ۲۰۱۵ به کانادا برگردیم میخواستم بدونم در این مدتی که نیستیم باید اظهار نامه مالیاتی بفرستیم ؟و چگونه؟ممنون میشم پاسخ بدهید.

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۳:۱۹ | #43

      لزومی ندارد اگر کامل در ایران هستید البته با توجه به نداشتن درآمد بعد که آمدید می توانید برای سالهای گذشته یک جا اقدام کنید
      شدنی است

  24. mercedeh
    ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۸ | #44

    ۵سال باید در کانادا باشم یا از لندینگم بگذرد ؟ بله ۲ سال و میدونم .یعنی میتوانم ۲سال و پر کنم بعد بیام ایران و ۳ سال بگذرد میشه ۵ سال . یا باید ۵ سال مدام کانادا باشم . ممنونم از راهنمایی

    • ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۵ | #45

      از لندینگ شما باید دو سال بگذرد
      برای اقدام نمی توانید زمانی که در ایران ساکن هستید اقدام کنید و باید حتما ساکن کانادا باشید
      دو سال در ۵ سال در کانادا بودن برای حفظ اقامت کافی است

  25. mercedeh
    ۱ مهر ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۲ | #46

    بله درست. چقدر باید درکانادا بمانم تا بتونم همسرم را اسپانسر کنم از ایران و در ضمن شخصی دیگر اسپانسر من بودن و جدا شدیم…خودم از طریق ازدواج اومدم. ۳ ماه هم در کانادا بودم . ایا امکان پذیر هست؟؟؟؟؟؟ مرسی از راهنماییتون ممنون

    • ۲ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۲۷ | #47

      شما تا ۵ سال از تاریخ ورود اولیه به کانادا امکان اسپانسر کردن کسی را ندارید و این در حالی است که در کانادا زندگی کنید اگر سیتی زن نیستید نمی توانید زمانی که ایران هستید اقدام کنید
      ضمن اینکه اگر تنها سه ماه کانادا بوده اید باید مواظب باشید ۲ سال در ۵ سال را پر کرده باشید وگرنه اصل اقامت خود شما هم زیر سوال است

  26. mercedeh
    ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۱ | #48

    سلام . من سه ماه در کانادا بودم . از طریق ازدواج اومدم و و طلاق گرفتم . پی ار هم دارم . و الان در ایران هستم . ایا با پی ار میتوانم با کسی در ایران ازدواج کنم ؟و به کانادا بیارمش؟ یا حتما باید سیتیزن باشم؟ خواهش میکنم توضیح بدین . هر کسی اشتباه راهنمایی میکنه منو . مرسی

  27. احمدرضا
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۵ | #50

    باعرض سلام . من به همراه خانواده اگست۲۰۱۰ درمونترال لندینگ داشتیم.پس از دو ماه به ایران بازگشتیم و سال بعد در مونترال تقاضای تمدید کارت سلامت کردیم ولی چون بیشتر از ۱۸۰ روز خارج از کانادا بودیم کارت ما مصادره شد و از ما تعهد گرفتند که از ان پس بیش از ۱۸۰ روز از کانادا خارج نشویم و ثبت نام بچه ها و سندی دال بر خرید یا اجاره برای انها بفرستیم که ما نکردیم وبه دلایلی امدیم ایران .پس از دو سال قصد دازیم ۲۶ جولای امسال بیاییم مونترال و انشاله ماندگار شویم.حال برای دریافت مجددکارت سلامت جه باید کرد؟

    • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۱ | #51

      کسی تعهد نمی گیرد شما از کانادا خارج نشوید شما تعهد داده اید وقتی قرار است بیش از ۱۸۰ روز خارج از کبک باشید به اداره بیمه اطلاع دهید همین
      موضوع مهمی نیست دوباره تقاضا می دهید و باز سه ماه صبر می کنید تا کارت صادر شود

  28. عباس
    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۱ | #52

    درود بر شما
    من در سال ۲۰۱۲ به همراه خانواده وارد مونترال شدم می خواهم بدانم چند سال می توانم به کاناد نیایم و کارتم تمدید شود؟
    همچنین کارت تأمین اجتماعی من نزد دوستم می باشد آیا ممکن است سوئ استفاده قرار بگبرد؟

    • ۱۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۴ | #53

      در این باره حدقال ده پست هست
      شما باید در ۵ سال پس از لندینگ حداقل ۲ سال کامل (۷۳۰ روز) در کانادا باشید
      در مورد سوال دوم نظری ندارم. از هر چیزی در این دنیا امکان سو استفاده هست

  29. مجید
    ۲۴ آبان ۱۳۹۱ در ۱۲:۲۳ | #54

    سلام
    من ۵ ماه در کانادا بودم و کار می کرذم و به ایران برگشتم و ۳ ماه دیگر اعتبار کارتم تمام میشود ایا امکان تمدید در ایران هست

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۱ در ۰۶:۲۵ | #55

      یعنی کلا ۵ ماه در ۵ سال گذشته بوده اید؟ شما در کانادا هم باشید تمدید نمی شود چه رسد به ایران. در هر صورت قبل از اتمام کارت به کانادا بروید شاید خوش شانس باشید و با ماندن در کانادا برای مدتی مشکل حل شود. جزییات در پستهای مختلف نوشته شده

  30. یلدا
    ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۱۴:۰۵ | #56

    با سلام
    من مارس ۲۰۱۲ برای اولین بار رفتم مونترال و ۸۰ روز ماندم تا PR بگیرم و بعد به ایران برگشتم. می خواستم ببینم تا چه مدت میتونم ایران بمونم که برای اقامتم مشکلی پیش نیاد. یعنی اگر دو سال پیاپی ایران باشم بعد برم چه مشکلی پیش میاد؟

  31. حسینی
    ۲۰ مهر ۱۳۹۱ در ۲۲:۵۵ | #58

    سلام جناب مختاری

    من سال ۲۰۰۸ لندینگ داشتم و سپتامبر ۲۰۰۸ کانادا رو ترک کردم برای ادامه ی تحصیل در ایران تا سال ۲۰۱۰٫ سال ۲۰۱۰ ازدواج کردم و برای درخواست مهاجرت همسرم به کانادا برگشتم تا فایلش رو سابمیت کنم. در هنگام ورود به کانادا برای جلوگیری از باطل شدن بیمه و ایجاد دردسر برای پرونده ی همسرم، توی فرمی که تو هواپیما پر می کنیم نوشتم که فقط ۲ ماه خارج از کانادا بودم و امضا کردم و وقتی مامور ایمیگریشن هم ازم پرسید همین رو گفتم. الآن دوساله که کار همسرم هم درست شده وکانادا هستیم ومی خوام برای تمدید کارت مهاجرتم اقدام کنم و قصد دارم تمام اطلاعات غیبت هام رو دقیق بدم. نگرانم که نکنه دروغی که اون موقع گفتم برام دردسر ایجاد کنه. لطفاً اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید کمکم کنید که آیا فرمی که تو فرودگاه پر می کنیم تاثیر زیادی توی پرونده داره یا ممکنه که چکش نکنند.
    ممنون

    • ۲۴ مهر ۱۳۹۱ در ۰۵:۱۰ | #59

      این بار راست بگویید چه دردسر بشود و چه نشود
      البته چون دو سال گذشته را اینجا بوده اید بعید است مشکلی باشد

  32. Arash
    ۲۰ مهر ۱۳۹۱ در ۱۱:۱۶ | #60

    جناب آقای مختاری
    با عرض سلام و ادب
    بنده نوامبر ۲۰۰۸ برای اولین بار PR گرفتم و به مدت ۵ ماه ماندم و در طول این مدت کار میکردم و بعد از اون به ایران برگشتم. نوامبر ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نیز هرکدام به مدت ۱ ماه آمدم و برگشتم. یعنی مجموعا ۷ ماه اقامت در مونترال. نوامبر ۲۰۱۳ کارت من منقضی میشه و الان هم در ایران هستم. چه راهکاری پیشنهاد میکنید که بنده جهت تمدید کارت اقامت با مشکل مواجه نشوم. آیا اگر ۶ ماه قبل از انقضا کارت( May 2013 ) برگردم کانادا میتونم بعد از ۱۱ ماه اقدام کنم برای تمدید؟( گذشتن از تاریخ کارت باعث نمیشه که من اونجا جنبه غیر قانونی پیدا کنم؟). اعلام تاریخ بیشتر از زمانی که بودم رو صلاح میدونید؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگذارم

  33. shahryar
    ۳ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۰:۳۹ | #62

    Salam
    I have a question.Is this correct that when you renew your PR Card you have to stay 3 years agian to be eligible to get your Residency or Citizenship or just one more year is enough to be Citizen?Please explain for me.I have been aroun 23 months in Canada and my PR has been expired.Do yo suggest me to stay one more and apply for citizenship ar I can renew my PR without danger .I have to go to overseas trip and prefer to renew it if it is safe.
    Thanks
    Shahryar

    • ۵ مرداد ۱۳۹۱ در ۰۷:۲۸ | #63

      You can apply for citizenship if you have been residing in Canada for at least 3 years in last 4 years. It has nothing to do with your PR card

  34. moosa
    ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ در ۱۳:۳۲ | #64

    با سلام
    دو تا سئوال داشتم: ۱٫ در موقع درخواست سیتی زن شیپ (بعد از اقامت سه ساله در کانادا)، آیا داشتن گذرنامه ایرانی معتبر ضروری است؟ و اگر چنین است، مدت اعتبارش چقدر باید باشه؟
    ۲٫ آیا موقع درخواست سیتی زن شیپ میشه نام کانادایی انتخاب کرد (نام یا نام خانوادگی) ؟
    با تشکر

  35. نوید
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ در ۱۵:۲۲ | #66

    با سلام
    من سال ۲۰۰۸ در کبک لندینگ کردم و پی آرم ۲۰۱۳ منقضی می شود و تا بحال فقط ۶ ماه کانادا بوده ام ، ولی هر سال اظهار نامه مالیاتی خودم را سرموقع دادم و مبلغی را هم بعنوان درآمد کانادایی اعلام می کردم (حدودا ۱۰۵۰۰ دلار). حالا قصد دارم برگردم به کانادا و سه سال کامل بمانم تا سیتیزن شوم. سئوال من اینه که در زمان درخواست سیتیزنی، از من ایراد نخواهند گرفت که چرا در مدت غیبتم از کانادا، در اظهارنامه ام اعلام کردم که در کانادا درآمد داشتم، و آیا این موضوع برایم مشکل قانونی برای سیتیزنی ایجاد نخواهد کرد ؟
    با تشکر

  36. علیرضا
    ۳ فروردین ۱۳۹۱ در ۰۶:۱۲ | #68

    با سلام به اقای دکتر مختاری
    اگر از ۵ سال اعتبار کارت پی آر ۲ ماه پس از لندینگ اول اقامت داشته باشیم و پس از ۴ سال دوباره به کانادا برگردیم و ۲ سال کامل بمونیم با وجود اینکه در طول اقامت اعتبار کارت باطل میگردد،امکان تمدید وجود دارد؟منظور این هست که هنگام اقدام جهت تمدید کارت اگر یکسال از اعتبارکارت قبلی گذشته باشد امکان تمدید هست؟

    با تشکر و تبریک سال نو

    • ۴ فروردین ۱۳۹۱ در ۲۲:۱۲ | #69

      هر زمان درخواست تمدید بدیهد ملاک ۵ سال قبل از آن تاریخ است که باید دو سال در کانادا بوده باشید داشتن اعتبار هم برای کارت شرط نیست یعنی مهم نیست در کانادا باشید و کارت معتبر نباشد چون کارت دلیل اقامت نیست

  37. سودابه
    ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۹:۴۴ | #70

    جناب آقای مختاری
    با سلام
    من در دوره ۵ ساله نتوانستم مدت ۲ سال در کانادا باشم. قبل از انقضای کارت به کانادا برگشتم و درخواست تمدید کارت را دادم ولی در فرم اعلام کردم که حضور نداشتم و دلایلم چه بوده است. با توجه به طولانی شدن پروسه بررسی مجبور به بازگشت به ایران شدم. در اینجا درخواست مدرک مسافرتی دادم و درخواستم رد شد و اعلام کردند که اقامت دائم من نیز رد شده. در حال حاضر پرونده من در مرحله اپیل است و زمان مصاحبه تلفنی نیز تعیین شده است. شما در این زمینه خدماتی دارید؟
    با تشکر

    • ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۶:۴۶ | #71

      متاسفانه خیلی دیر به فکر استفاده از خدمات حرفه ای افتاده اید. متاسفانه من امکان ارایه خدمت در این زمینه به دلیل عدم حضور مستمر در کانادا را ندارم ولی اگر مایل بودید از وکلای همکار کانادایی می توانم فرد بسیار وارد و مطمینی را معرفی کنم. اگر مایل بودید معرفی کنم به من ایمیل بزنید.

  38. امیر
    ۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۹:۴۷ | #72

    جناب مختاری
    با سلام
    من مقاله ای که شما گفتید هم مطالعه کردم فقط سئوالی که داشتم اینه که آبا ۲سال برای کارت pr یا ۳سال برای تابعیت باید حتما متداوم باشد ؟ یعنی در آن مدت اصلا نباید از کانادا خارج شوند مثلا برای مسافرت؟

    • ۸ شهریور ۱۳۹۰ در ۱۴:۵۴ | #73

      بای ۳ سال در یک دوره ۴ ساله در کانادا باشید بنابراین اشکالی ندارد که مسافرت هم بروید. هر زمان قصد اقدام داشتید نگاهی به ۴ سال قبل از آن بکنید ببینید چقدر کانادا بوده اید ایا مجموع روزها یی که در کانادا بوده اید ۱۰۹۵ روز می شود یا خیر

  39. nasrin
    ۷ شهریور ۱۳۹۰ در ۰۸:۵۷ | #74

    با تشکر از راهنمایی و پاسخ فوری شما

دیدگاه ها مسدود است.