خانه > تحصیل در کانادا > سوال در مورد ادامه تحصیل و کار ضمن تحصیل در کانادا

سوال در مورد ادامه تحصیل و کار ضمن تحصیل در کانادا

۲۸ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من دانشجوی کارشناسی ارشد – رشتۀ زبانشناسی در دانشگاه ملی مالزی هستم اما برای ادامۀ تحصیل مایلم به کشور کانادا بیام
من چند سؤال دارم که اگه بتونید منو راهنمائی کنید ممنون می شم
۱- اگر من بخوام برای یک رشتۀ دیگر متفاوت با رشتۀ خودم( زبان) در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنم آیا می بایست رشتۀ جدید حتما مرتبط با رشتۀ خودم باشد
 یا نه؟ به عنوان مثال با توجه به اینکه رشتۀ تحصیلی من در حال حاضر زبان هست  آیا می توانم برای رشتۀ کامپیوتر و یا ام- بی – ای  در مقطع کارشناسی ارشداقدام کنم؟
۲- اگر بخواهم از طریق مشاغل مورد نیاز اقدام کنم آیا شما می توانید لیست مشاغل رابرایم بفرستید؟
۳- کلآ اقدام جهت اخذ اقامت کانادا به کدام شیوه عملی تر و بهتر است ؟ دانشجوئی یا مشاغل؟
۴- اگر به صورت دانشجوئی اقدام کنم از چه زمانی اجازۀ کار خواهم داشت؟
۵- آیا با درآمد کار دانشجوئی می توان زندگی کرد یا نه؟ 
پاسخ:
۱- به طور کلی بله منعی نیست اما تصمیم نهایی با دپارتمانی است که قرار است در آن تحصیل کنید این موارد هنگام دادن پذیرش به شما مورد توجه قرار می گیرد و نمی توان از قبل پیش بینی کرد. سوابق کاری شما نیز در این زمینه موثر است.
۲- لیست مشاغل برای فدرال در این نشانی و برای کبک در این نشانی در دسترس شماست
۳- دانشجویی راه دریافت اقامت دایم نیست و فقط برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل و بازگشت دازند کسی که قصد اقامت دایم دارد عاقلانه و منطقی آن است که بر دریافت اقامت از طریق برنامه های موجود تمرکز کند.
۴- دانشجویان می توانند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند آن هم در دانشگاه و برای خارج از دانشگاه باید درخواست مجوز کنند. روی کار در دوران دانشجویی حساب نکنید.
۵- دانشگاههای کانادا بسیار جدی است و مانند ایران و مالزی نمی توانید دو شغل داشته باشید و همزمان در دو رشته هم درس بخوانید. درس خواندن و کار کردن در کانادا قابل جمع نیست و جز اتلاف عمر نخواهد بود. اصلا توصیه نمی کنم. در صورت داشتن کار نیمه وقت در زمان دانشجویی این کار بعید است هزینه های شما را به عنوان دانشجوی خارجی تاین کند شما فقط سالی ۱۵۰۰۰ دلار باید به دانشگاه بدهید و حقوق یک شغل تمام وقت عادی بیش از ۲۵۰۰۰ دلار در سال نیست چه برسد به شغل نیمه وقت دانشجویی.
  1. mariii
    ۶ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۹ | #1

    سلام
    من لیسانس مهندسی نساجی مهندسی پوشاک از دانشگاه آزاد شهرری دارم.خواستم ببینم کدوم دانشگاهها در کانادا فوق لیسانس این رشته رو داره؟
    راهنمایی کنید ممنون میشم

  2. باران
    ۲۸ دی ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۰ | #3

    سلام
    من دانشجو کارشناسی میکروبیولوزی هستم در دانشگاه ازاد شنیدم اگر معدل کارشناسی بالا باشه وریزومه خوبی داشته باشم با مدرک زبان بالا می تونم پذیرش بگیرم و بورسیه بشم ومن علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستم ایا می توانم در این رشته از دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرم چون شنیدم اونجا قبل از تحصیل در این رشته باید لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه داشت؟

  3. نیکی
    ۲۴ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۶ | #5

    با سلام.من و همسرم می خواهیم برای ویزای کار کانادا اقدام کنیم رشته تحصیلی و رشته کاری هردومون جزو رشته های مورد نیاز کبک هست(۶ امتیازی).متاسفانه ما هیچ مدرک زبانی نداریم. میخوام بدونم اگر الان اقدام کنیم و در فاصله بررسی مدارک و … مدرک زبان بگیریم آیا امتیاز زبان به ما تعلق میگیرد؟
    پروسه دریافت ویزا برای ۶ امتیازیها خیلی بیشتر از دایموندها طول میکشه؟

  4. آروشا
    ۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۷:۰۶ | #7

    با سلام و درود من ۲۴ ساله و همسرم ۲۷ ساله هر دو دارای لیسانس مهندسی برق هستیم هر دو در حال گذراندن
    پروسه آیلتس هستیم آیا با توجه به اینکه کدگوری رشته مهندسی برق جز رشته های کبک یا فدرال نیست می شود با عنوان تکنسین برق صنعتی یا برق کار ساختمان اقدام کرد همسرم ۴ سال کار مرتبط با بیمه دارد یا اصلا هیچ شانسی برای بچه های برق در کانادا نیست ؟ اگر مدرک یکی از رشته های فنی موجود در لیست فدرال را در مراکز فنی و حرفه ای با ساعات گذرانده شده مشخص داشته باشیم نمی توان اقدام کرد؟ یا کلا از طریق تحصیلی اقدام کنیم و سال آخر تحصیل برای اقامت دایم اقدام کنیم ؟ چه راهی پیش روی ماست آیا من و همسرم شانسی برای کانادا داریم ؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید

  5. روشنک
    ۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۵ | #9

    با سلام من دانشجو دکتری روانشناسی هستم و متاهل آیا در کاتادا با توجه به رشته ای که خوندم میتونم کار پیدا کنم یا فقط باید رشته های مهندسی باشم؟

    • ۲۳ دی ۱۳۹۲ در ۲۳:۳۶ | #10

      یعنی در کانادا همه آنها که کار می کنند مهندس هستند. بله در رشته شما هم کار هست البته به شرط اینکه توانایهای لازم در شما باشد. صرف داشتن مدرک توانایی نیست

  6. بهناز
    ۱۷ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ | #11

    سلام جناب مختاری
    من و همسرم از طریق اسکیل ورکر برای کبک اقدام کردیم و دیروز ایمیلی مدیکال رو دریافت کردیم.من لیسانس معماری هستم و به تازگی فارغ التحصیل شدم…حدود ۸ماه هم در همین زمینه کار کردم اما بیمه نبودم.زبان انگلیسیم خوبه اما مدرک ایلتس ندارم.زبان فرانسه در حد مبتدی .
    به چند تا از نرم افزار های معماری هم تسلط دارم.میخوام بدونم من با این شرایط تو این وقت کم چه کاری انجام بدم بزای آینده کاریم بهتره….
    آیا کرس خاصی هست که بتونم اینجا بگذرونم…..

  7. Sahar
    ۱۳ دی ۱۳۹۲ در ۰۶:۳۵ | #13

    سلام من و دختر شونزده سالم اقامت پنج ساله کانادا رو داریم اما در حال حاضر ایران هستیم از اقامت پنج سالمون هنوز یکسال نگذشته. میخوایم برگردیم و مشکل من اینه که در مورد شغل میترسم من مهندس عمرانم و سابقه هشت سال کار رو دارم. ایا امکان استخدامی در رشته مربوطه واسم وجود داره. ما ونکوور بودیم

    • ۱۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۸:۱۱ | #14

      تا زمانی که منتظرید کسی به این سوال پاسخ بدهد قطعا پاسخ منفی است. دوست عزیز منطقی باشید من از کجا باید بدانم که شما می توانید کار بیابید یا خیر
      پاسخ نزد خود شماست تواناییهایتان را تقویت کنید و به دنبال کار باشید آنوقت موفق می شوید
      چقدر در مورد بازار کار اطلاعات دارید؟ چقدر شرکتهایی که ممکن است علاقمند به کار شما باشد می شناسید و ……
      مقالات سایت پارس کانادا را مرور کنید

  8. ياسمن
    ۱۰ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۵ | #15

    با سلام و آرزوی سلامتی . ما ۱ سال است کارت پی آر داریم . پسرم امسال سوم دبیرستان رشته ریاضی است . بدلیل مسایل مالی تمایل داریم ۲ سال آخر از ۵ سال اعتبار کارت پی آر را در کانادا بمانیم ولی نمی دانم آیا برای پسرم اینکه آنجا دیپلم بگیرد یا اینجا کدام بهتر است . شنیده ام درس ادبیات انگلیسی درس خیلی سختی است حتی برای انگلیسی زبانان . باتوجه به اهمیت نمرات سال آخر برای ورود به دانشگاه می ترسم روی پذیرش از دانشگاه اثر بگذارد . ۲- آیا دانشگاه به همه متقاضیان وام میدهد یا شرایط خاصی دارد؟ و میزان این وام فقط برای شهریه دانشگاه است با شامل هزینه های زندگی هم میشود ؟ با تشکر فراوان

    • ۱۲ دی ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۴ | #16

      اگر قرار است ایشان در کانادا بقیه تصیلات را بگذرانند معتقدم هر چه زودتر بروند بهتر است
      امکان دریافت دیپلم ایرانی هم البته در همان کانادا هست می توانند متفرقه امتحان بدهند
      بله وام در دسترس همه هست و معمولا بخش عمده ای از هزینه زندگی دانشجویی را پوشش می دهد

  9. علی
    ۱۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۸ | #17

    با سلام
    من لیسانس و فوق لیسانس خوذ را از دانشگاه صنعتی شریف گرفته ام و در حال حاضر دانشجوی دکتری در دانشگاه دیگری در تهران هستم. ۲۷ سال دارم. برادر من مدت زیادیست که ساکن تورنتو میباشد و برای پدر و مادر من و خودم به عنوان dependent child اقدام کرده است و در حال حاضر مرحله مدیکال را پشت سر گذشته ایم. با توجه به اینکه من مشمول هستم و ویزای تحصیلی‌ هم ندارم مجبورم که با گذاشتن وثیقه برای سفر از ایران خارج شوم و وارد غیبت سربازی شوم . با توجه به اینکه می‌تونم مدارک خود را با گواهی اشتغال به تحصیل بخرم . آیا نداشتن کارت پایان خدمت برای ادامه تحصیل یا کار در کانادا برای قبول کردن مدارکم مشکلی‌ ایجاد می‌کند ؟
    با تشکر

  10. علی
    ۱۰ دی ۱۳۹۲ در ۱۶:۱۶ | #19

    با سلام
    من لیسانس و فوق لیسانس خوذ را از دانشگاه صنعتی شریف گرفته ام و در حال حاضر دانشجوی دکتری در دانشگاه دیگری در تهران هستم. برادر من مدت زیادیست که ساکن تورنتو میباشد و برای پدر و مادر من و خودم به عنوان dependent child اقدام کرده است و در حال حاضر مرحله مدیکال را پشت سر گذشته ایم. با توجه به اینکه من مشمول هستم و ویزای تحصیلی‌ هم ندارم مجبورم که با گذاشتن وثیقه برای سفر از ایران خارج شوم و وارد غیبت سربازی شوم . با توجه به اینکه می‌تونم مدارک خود را با گواهی اشتغال به تحصیل بخرم . آیا نداشتن کارت پایان خدمت برای ادامه تحصیل یا کار در کانادا برای قبول کردن مدارکم مشکلی‌ ایجاد می‌کند ؟
    با تشکر

  11. مهدیه
    ۳ دی ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۰ | #20

    با سلام
    من ارشد فیزیک هسته ای از دانشگاه آزاد تهران مرکز هستم. می خواستم ببرسم برای دکترای ففیزیک حالا هر گرایشی شرایط به چه صورت است؟ معدل ۱۶ دارم با دو مقاله داخلی. و دارم برای تافل می خونم.
    با تشکر

    • ۵ دی ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۷ | #21

      سایت دانشگاهها را ببینید
      مایل بودید برایتان پذیرش بگیریم با دفتر ما تماس بگیرید

  12. مهسان
    ۱ دی ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۴ | #22

    با سلام!
    آقای مختاری من لیسانس معماری از یکی از دانشگاه های غیر انتفاعی دارم. و نزدیک به چهار سال هم سابقه کار در رشته خودم رو دارم.در ضمن پروانه نظام مهندسی تهران رو هم دارم!
    با همسرم برای مهاجرت از طریق skill worker اقدام کردیم و الان دیگه منتظر ویزامون هستیم. می خواستم بدونم برای ادامه تحصیل در دانشگاه مونترال برای فوق لیسانس باید معادل سازی کنم و اینکه اصلا مدرک لیسانس من رو قبول دارند یا خیر؟
    و دیگه اینکه ما از ایران، قبل از اینکه وارد کانادا شویم (احتمالا خرداد) می توانیم پذیرش بگیریم؟ در ضمن همسرم هم رشته مهندسی صنایع هستن شرایط برای ایشون به چه شکل هستش؟ ممنون از راهنمایی های مفیدتون.

    • ۱ دی ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۸ | #23

      برای ادامه تحصیل خود دانشگاه ارزیابی می کند بنابراین کافی است درخواست پذیرش بدهید
      من با کلیت ادامه تحصیل به روشی که شما به آن می اندیشید مشکل دارم
      تب مدرک گرایی در ایران ما را اینگونه تربیت کرده است که باید درس بخوانیم و مدرک بگیریم حال این درس خواند برای کدام هدف معین است مهم نیست اصلا فکر نمی کنیم
      شما هنوز نیانده اید بازار کار را نمی شناسید از کجا به این نتیجه قطعی رسیده اید که باید فوق لیسانس بگیرید؟؟؟؟

  13. رویا تجلی
    ۲۴ آذر ۱۳۹۲ در ۱۶:۵۷ | #24

    با سلام
    آیا می شود مهاجرت با skill worker گرفت و پذیرش دانشجویی ( همرا با scholarship) ,و ادامه تحصیل داد؟

  14. زهره
    ۱۴ آذر ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۸ | #26

    با سلام و خسته نباشید من لیسانس پرستاری از دانشگاه تهران دارم سال ۹۰ فارغ التحصیل شدم ۲ سالم سابقه کار دارم از طرحم معافم مجردم ۲۴ سالمه میخواستم شرایط کار تو کانادا و اینکه چقدر باید سرمایه داشته باشم تا برم سوال کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

  15. آرش
    ۸ آذر ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۶ | #28

    با سلام
    در طی اقدامی که در دولت آقای احمدی نژاد صورت گرفت برای بجه های کارشناسی ناپیوسته عمران اسم رشته از مهندسی عمران به مهندسی تکنولوژی عمران تغییر کرد آیا این تغییر می تواند سبب کسر امتیاز شود ممنون از راهنماییتون

  16. وحيد
    ۲۴ آبان ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۳ | #30

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما.بنده لیسانس رادیولوزی از دانشکاه سراسری ایران رو دارم و ۲۴ سالمه طرح و سربازیمم تموم شده. میخواستم بدونم که میتونم هم زمان با کار با کارشناسی رادیولوزی در رشته بزشکی به ادامه تحصیل ببردازم و تخصص قلب رو بکیرم و مدرک لیسانس ما رو حساب میکنن برای بزشکی که کمتر بخواد بخونیم و اینکه دانشکاه رایکان که وزارت بهداشت ایران مدرکش قبول داشته باشه داره.ممنون از راهنماییتون

    • ۲۸ آبان ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۰ | #31

      تحصیل خودش بیش از یک کار تمام وقت زمان می برد
      اینجا کار و درس جمع نمی شود ضمن اینکه برای درس خواندن نیاز به کار ندارید

  17. ایمان
    ۷ آبان ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۴ | #32

    سلام آقای مختاری. من ۲۵ ساله رشته ام مهندسی عمران مشغول به کار هستم. سابقه کار بیمه ای زیر ۱ سال دارم. خدمت سربازی رو هم رفتم. من فرم پر کردم. با شما هم تماس گرفتم و فرمودید زبان فرانسه بخونم. با شرط اینکه زبان فرانسه من صفر هست و برای رسیدن به سطح B2 نیاز به وقت میباشد و من با صرف همین وقت میتوانم رو زبان انگلیسی با نمره ی خوب حساب باز کنم و چون شهرستان هستم و کلاس زبان فرانسه بسار محدود و اون تعدادی که وجود دارد فشرده نمیباشد تصمیم به خواندن زبان انگلیسی میکنم. لیست مشاغل فدرال رو هم خوندم رشته مهندسی عمران هم که جزو مشاغل فدرال هست بنابراین مشکلی نباید باشه.
    به نظر شما با همین شرایط صفر بودنم رو زبان فرانسه بشینم بخونم یا اینکه بچسبم به زبان انگلیسی
    خواهش میکنم راهنماییم بفرمایید چون برام خیلی حیاتی شده این مسئله…
    با تشکر از اینکه وقت میزارید و به سوالای ما جواب میدید… سپاس فراوان

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۸ | #33

      من نمی توانم تعیین تکلیف کنم
      تا شما یکی از زبانها را خوب بخوانید ممکن است قوانین تغییر کند
      به یکی بچسبید و هر زمان دانش کافی داشتید آن زمان در مورد روش اقدام با توجه به قوانین آن زمان مشورت بگیرید

  18. سودابه واعظیان
    ۷ آبان ۱۳۹۲ در ۲۰:۰۷ | #34

    سلام من دارای کارشناسی پرستاری با ۱۰ سال سابقه کار در ایران هستم، متاهل و دارای یک فرزند، یا می توانید مرا راهنمایی کنید چطور و به چه صورتی می توانم شغلی در کانادا و یا مالزی داشته باشم. لطیفا مرا راهنمایی فرمائیئد.
    a.vaezyan@yahoo.com

    • ۱۶ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۵۶ | #35

      مالزی را نمی دانم ولی در کانادا می توانید اقامت بگیرید و شغل شما هم بازار خوبی دارد
      به دفتر ما در تهران مراجعه کنید

  19. محیا
    ۳ آبان ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۹ | #36

    کمک هزینه ی تحصیلی چطور؟ من خوانده بودم که رشته هایی که آزمایشگاهی و تحقیقاتیه کمک هزینه روی رشته است. و پروسه ی اپلای کردن چقدر طول می کشد؟ ممنون

  20. محیا
    ۳۰ مهر ۱۳۹۲ در ۱۷:۴۲ | #37

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد میکروبیولوژی مواد غذایی از دانشگاه تهران هستم. در حال یادگیری زبان فرانسه هم هستم. معدلم هم تا الان ۱۸ به بالا بوده. میخواستم بدونم شانسم برای پذیرش دکتری در این رشته یا رشته های مرتبط در کانادا چقدر است؟ و آیا می شود بورس شد؟ و این پروسه چقدر طول می کشد؟؟

  21. رعنا
    ۲۱ مهر ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۴ | #39

    سلام من دانشجوی کارسناسی ارشد نرم افزار هستم . فقط یه ترم دیگه باقی مونده اونهم پایان نامه . تا الان هم معدلم ۱۸/۳۰ هست .می خواستم بدونم فرست شغلی برای رشته ما هست ؟مرسی

  22. ۲۰ مهر ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۱ | #41

    سلام من لیسانس رشته مهندسی معماری هستم میخوام برای ارشد در کانادا پذیرش بگیرم.به غیر ار نمره آیلس ۶٫۵ و مدرک لیسانس چه چیزی نیاز دارم؟از کدام دانشگاهها پذیرش بگیرم راحتتر است؟آیا معماری در کانادا جای پیشرفت دارد یعنی می توانم در رشته خود بعد ها کا کنم؟ممنون میشوم اگر جواب بدهید

  23. میلاد
    ۱۱ مهر ۱۳۹۲ در ۲۳:۴۴ | #43

    سلام.من فوق لیسانس اکتشاف نفت هستم.۳۲ سالمه.معدل ۱۷٫سابقه کار ندارم.می تونم اقدام کنم؟ ممنونم

  24. مدیر
    ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۵ | #45

    سلام من فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه ازاد مشهد با معدل ۱۶٫۶۶ و دوتا مقاله کنفرانس داخلی دارم .برای ادامه تحصیل چه کشوری بهتر،راحتتر، معتبر و ارزان یا دارای بورسیه است؟

    • ۱ مهر ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۴ | #46

      این چه سوالی است
      شما باید بررسی کنید کدام کشور برایتان مطلوب است اینکه برنامه آینده شما چیست و در کدام کشور می خواهید کار و زندگی کنید و اصلا هدف از درس خواندنتان چیست و …… دهها سوال دیگر
      ادامه تحصیل خودش هدف نیست …
      بعد هم مفاهیم کشدار بهتر راحتتر و …. یعنی چه؟

  25. سهیلا
    ۳ شهریور ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۰ | #47

    سلام من تکنسین رادیولوزی هستم با ۶ سال سابقه کار در ایران.مایلم در کانادا کار کنم و ضمن کار ادامه تحصیل بدم.لطفا منو راهنمایی کنید

  26. شهروز
    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۹ | #49

    سلام
    من دانشجوی ارشد شبکه های کامپیوتری تو دانشگاه شریف هستم میخواستم بدونم واسه ادامه تحصیل تو کانادا حتما باید ریزنمراتم رئ ترجمه کنم چون شنیدم تا به ازای هر نیم سال تحصیلی یک سال تو ایران کار نکرده باشی نمیتونی بری خارج ادامه تحصیل بدی برگردی؟
    من میخوام دکترام رو بگیرم برگردم.

    • ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۶ | #50

      بله ریز نمرات هم لازم است
      می توانید هزینه تحصیل را بدهید و مدارک را بگیرید

  27. مریم
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۰ | #51

    سلام من مدرک کارشناسی رشته رادیولوژی دارم و زبان انگلیسی را خیلی خوب میدانم و مدرک تافل دارم آیا شرایط کافی را دارم؟ کدام دانشگاه های کانادا تا مقطع دکتری این رشته را دارند؟

    • ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۴ | #52

      در مورد رشته های دانشگاهی به سایت دانشگاهها مراجعه کنید
      بله تا آنجا که می دانم دانشگاهها این رشته را دارند

  28. مریم
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۸ | #53

    سلام من مدرک کارشناسی رشته رادیولوژی دارم کدام دانشگاه های کانادا تا مقطع دکتری این رشته را دارند؟

  29. مریم
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۷ | #54

    سلام من مدرک کارشناسی رشته رادیولوژی دارم آیا در کانادا تا مقطع دکتری این رشته وجود دارد؟

  30. مریم
    ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۶ | #55

    سلام من مدرک کارشناسی رشته رادیولوژی دارم آیا در کانادا تا مقطع دکتری این رشته وجود دارد؟اگر هست آیا مدرکش در ایران مورد قبول است؟

  31. طهورا
    ۲۲ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۷ | #56

    سلام ببخشید من دانشجوی سال آخر میکروبیولوژی هستم معدل ۱۶ دانشگاه آزاد ۲۴ سالمه می خواستم برای ادامه تحصیل و کار اقدام کنم تا چند ماه آینده مدرک آیلتس را می گیرم ولی از لحاظ مالی صفرم و می خواستم ببینم ۱-آنجا می توانم در رشته ی دیگری ادامه تحصیل بدهم؟ ۲- یا بهتر است به عنوان نیروی متخصص اقدام کنم۳- اصلا برای رشته من ممکنه کاری گیر بیارم ؟۴-کمترین هزینه برای اقدام چقدره؟۵- داشتن مقاله می تونه کمکی به پذیرش بهتر برای کار بکنه؟۵-در ضمن من تمام نرم افزارهای مربوط یه انیمیشن سازی رو دوره دیدم با ارائه مدرکشون می تونم شغل پیدا کنم یا حتما باید مدرک دانشگاه باشه فنی حرفه ای قبوله؟

    • ۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۰۳:۴۱ | #57

      بدون داشتن هزینه تحصیل اقدام نکنید

      بهتر است اقامت بگیرید بعد به فکر تحصیل باشید
      رشته مهم نیست هر رشته ای که استعداد آن را دارید به روی شما باز است
      برای مشاوره وقت ملاقات از دفتر تهران با یکی از کارشناسان ما بگیرید

  32. مینا
    ۲۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۵ | #58

    با سلام من دانشجوی فوق لیسانس رشته ی پرستاری ویژه هستم میتونم برای دکتری از ایالت کبک بورسیه بگیرم .چه مدارکی لازم هست؟

  33. شقایق
    ۲۰ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۲۰ | #60

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    یک سوال از حضورتون داشتم من دانشجوی سال آخر کارشناسی رشته رادیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستم.
    میخواستم ببینم آیا دانشگاه های کانادا کارشناسی ارشد رشته رادیولوژی را هم دارند؟ کدام دانشگاه ها؟
    لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر

  34. nika
    ۱۷ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۵ | #62

    سلام.همسرم سرباز است و ماه دیگر تموم میکند.به خاطر سربازی مدارک تحصیلی اش را نمیدهن.میشه برای مقطع لیسانس اقدام کنه و در کانادا برای مقطع ارشد بخواند؟معدلش۱۸٫۵است و شاگرد اول دانشگاه شبانه.در رشته الکترونیک.همچنین ۳سال سابقه کار مرتبط اما بدون بیمه دارد.از چه روشی میتواند اقدام کند؟

  35. saeed
    ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۱ | #64

    با سلام و درود. من پذیرش دکتری دارم از منترال اما آیلتس ۶ دارم که دانشگاه مشروط به اینکه انجا اول زبان بخونم و حد نصاب بیارم پذیرفته. میخواستم بدونم برای سفارت و ویزا مشکلی میگیرند برای زبانم؟
    با تشکر

    • ۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۹ | #65

      به هر حال یکی از فاکتورهای مهمی است که سفارت در نظر می گیرد
      اینکه می دهند یا نه قابل پیش بینی نیست

  36. وحید
    ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۲ | #66

    سلام
    همسر من لیسانس رادیولوژی با معدل ۱۷٫۵ از دانشگاه دولتیه استعداد درخشانم هست الان طرحشو میگذرونه میخواد واس ادامه تحصیل تو رشته دندانپزشکی و کار همزمان اقدام کنه چکار باید انجام بده؟ اصلا امکان پذیره؟ممنون میشم راهنماییشون کنید

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۵۹ | #67

      کار با تحصیل در کانادا ممکن نیست آن هم رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی

  37. Katy
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۴ | #68

    سلام من پیش دانشگاهی هستم.به احتمال قوی از طریق سرمایگذاری ١سال دیگر به تورنتو میروم.قصد دارم در رشته معماری ادامه تحصیل بدم.مى خواستم بدونم چه مدارکی برای ثبت نام ستجیده میشود؟در کنار تحصیل از چه طریقی میتوانم درامدی در حد یک زندگی معمولی داشته باشم؟داوری و مربیگری در رشته اسکواش دارم و گواهینامه ماشین سنگین(بیل لودر)هم دارم.ممکن هست این مدارک به دردم بخورد؟

    • ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۴ | #69

      در مورد مدارک با دانشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید
      در کنار تحصیل به فکر کار نباشید کار و تحصیل جمع نمی شوند

  38. engineer
    ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۱۱ | #70

    سلام
    فارغ تحصیل رشته مهندسی نفت گرایش بهره برداری از منابع نفت با معدل ۱۷٫۲۲ از دانشگاه ازاد گچساران هستم .سابقه کار ندارم.ایا امکان ادامه تحصیل و کار برای من در کشور کانادا وجود دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  39. مهندس
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۴ | #71

    سلام
    من لیسانس مهندسی نفت گرایش بهره برداری از منابع نفت با معدل ۱۷٫۲۲ از دانشگاه ازاد گچساران هستم .سابقه کار ندارم .ایا به ادامه تحصیل و همچنین کار در کشور کانادا می توانم امیدوار باشم؟

  40. Katayon
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۹ | #73

    Salam.man 18 sal sen daram.ghabl az konkor be torento miravam.mikhaham dar reshteye memari edame tahsil bedam.az nazare mali moshkeli nadaram vali mikham khodam hazine zendegimo tamin konam.govahiname mashin sangin (bil loder kamion)daram.madrake morabigari va davarie squash daram.mikhaham bedonam mitonam dar kenare dars az in maharat ha baraye tamine hazineha estefade konam?behtar ast pish ra ham bekhonam ya farghi nadare?nahve va sharayeti ke baraye edame tahsil bayad dashtebasham chist?agar dar toronto khone dashte basham bedone ghayem mitonam zendegikonam(az rahe sarmaye gozari chetor?)

  41. ر.م
    ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۱ | #75

    با سلام
    من دانشجوی کارشناسی پیوسته رادیولوژی هستم ترم ۸ هنوز سربازی نرفتم و طرحم رو نگذروندم می خواستم ببینم اگه بخوام بعد از این دوتا، برای ادامه تحصیل و کار به کانادا برم چیکار باید کنم ؟راستی خاله و شوهر خاله ام نیز ۱ سالی هست که اونجا هستن!
    ۱- اصلا وضعیت یه کار شناس رادیولوژی تو کانادا چطوره ؟
    ۲-اگه بخوام فقط ادامه تحصیل بدم کدوم دانشگاه رو بهم پیشنهاد میکنید ؟ بعد اصلا مدرکش تو ایران قابل قبوله ؟
    ۳-اگه بخوام فقط برای کار برم امیدی هست که بتونم کار با درآمد خوبی پیدا کنم ؟
    اینکه خاله و شوهر خاله ام اونجا هستن امتیازی مبنی بر زود کار پیدا کردن نداره ؟

    • ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۱:۰۱ | #76

      تلاش کنید اقامت بگیرید و بعد در مورد کار و یا تحصیل تصمیم بگیرید
      فرم ارزیابی در سایت ما را تکمیل کنید و یا وقت مشاوره حضوری بگیرید

  42. جزایری
    ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۸:۱۸ | #77

    با سلام;
    من ۱۷سال دارم واکثر خوانواده ام{مادری} در کانادا زندگی و شهروند کانادایی هستند.
    من میخوام برم کانادا زندگی کنم ویزای تحصیلی هم میتوانم بگیرم اما چون هزینه هام بالا میره میخوان بورسیه بشم…
    چه باید بکنم…..
    با تشکر

    جزایری

    • ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۳۵ | #78

      شما تا مقیم و یا سیتی زن کانادا نباشید هزینه تحصیلتان پایین نخواهد آمد از بورس هم خبری نیست مگر در حالتهای بسیار نادر

  43. رضا
    ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۴ | #79

    سلام
    جناب آقای دکتر از اینکه وفت میگذارید و ما رو راهنمایی میکنید بسیار سپاسگذارم.
    من برای نیروی کاری کبک اقدام کردم و الان منتظر مدیکال هستیم، سئوالی داشتم :
    ۱ – آیا میتوان در کانادا در دومقطع (کالج و دانشگاه) از کمک هزینه های دولتی استفاده کرد(به عبارت دیگر چند بار میتوان از کمک هزینه های دولتی برای ادامه تحصیل استفاده کرد؟)
    ممنون از راهنمایتون

    • ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۱ | #80

      بله می توانید
      برای هر شخص یک سقفی از هزینه تحصیلی تعیین می کنند یعنی نمی توان تا آخر عمر دانشجو بود ولی بله کالج لیسانس فوق لیسانس و …. وام و بورس دریافت می کنند

  44. هستی
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۰ | #81

    باسلام من فوق لیسانس معماری دارم، قصد زدن شرکت توی کانادا رو دارم.بایدهمین جا اقداما تی رو انجام بدم یا اونجا؟ مرسی.

  45. سارا
    ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۹ | #83

    با سلام من دانشجوی کارشناسی پرستاری(دانشگاه آزاد) هستم و قصد دارم به کانادا مهاجرت کنم ولی پدرم اسرار دارد که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنم و بعد از آن به کانادا بروم حال میخواستم بدانم مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری ایران تفاوتی باهم در کانادا دارد یا خیر؟ممنون میشوم که پاسخم را بدهید

  46. فرامرز
    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۹:۵۰ | #85

    باسلام وخسته نباشید خدمت شما.ممنون که وقت خودرا به سوالهای مااختصاص میدهید.من کارشناس فیریوتراپی هستم از دانشگاه دولتی تبریز.بامعدل ۱۶٫۰۵٫ حداقل ۱۰سال سابقه کاردر دولت ومطب شخصی دارم.متاهل ویک فرزند هم داریم.آیا بااین سابقه ورشته ومعدل ایلتس بانمره بالا نیاز دارم،برای کار ویاتحصیل(کار ویاتحصیل به پیشنهاد خودتون).ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.تا۴۰یا۵۰تومنم میتونیم باخودمون ببریم اونجا.تقریبا فقط این برامون جور میشه.

  47. مهدی
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۳ | #87

    اقای دکتر مختاری سلام
    من دانشجوی دکترا در ایران هستم، اخیرا ویزای مهاجرت من صادر شده است. ایا می توانم ادامه تحصیلم را در یکی از دانشگاههای کانادا بگذرانم؟ اگر پاسخ مثبت است با چه شرایطی و چگونه؟
    با تشکر از شما

    • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۴ | #88

      ادامه یعنی چه؟

      درخواست پذیرش می دهید برای یک برنامه دکتری و اگر پذیرفته شدید ممکن است واحدهایی را از شما بپذیرند.

      البته قبل از هر چیز باید بپرسید دکترا باید گرفت که چه بشود؟

  48. مهناز
    ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۱:۲۲ | #89

    سلام خسته نباشید .
    ۲ سوال داشتم از خدمتتون .

    ۱٫ آیا مدرک موقت ِ کارشناسی رادیولوژی با ۱ سال سابقه کار دوران ِ طرح مورد قبول فدرال کانادا هست یا خیر ؟
    زبرا تا پایان ِ ۲ سال طرح ، دانشگاه مدرک دائم را به ما تحویل نمیدهد.

    ۲٫ آیا یافتن کار در این زمینه ( کارشناس رادیولوژی ) در کانادا دشوار است یا یه راحتی و در زمان ِ کمی پس از مهاجرت می توان مشغول به کار شد ؟

  49. رضا
    ۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۰ | #91

    سلام آقای دکتر
    لطفا بگویید ۱-بازار چه شاخه ایی از رشته مدیریت در کانادا(بخصوص ونکوور)خوب است.
    ۲-با توجه به اینکه از طریق کبک اقدام کرده ام و قصد رفتن به ونکوور را بعد از لندینگ در کبک (و حدود سه ماه ماندن در کبک) را دارم آیا کارت بیمه ایالت کبک با کارت بیمه بریتیش کلمبیا متفاوت است؟(یعنی باید در کبک کارت بیمه نگیرم و در ونکوور بگیرم؟)
    با تشکر فراوان و آرزوی سالی خوب برای شما

    • ۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۱:۴۰ | #92

      سوال اول سوال خوبی نیست و پاسخ مناسبی ندارد ضمن اینکه توانایی های فردی از همه مهمتر است
      بله کارت بهداشت هر استان برای خود آن استان است و سه ماه طول می کشد تا صادر شود اگر قصد ماندن در کبک ندارید اصلا در کبک نگیرید و همان ونکوور اقدام کنید

  50. منیره
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۵:۱۱ | #93

    باسلام من کارشناس علوم ازمایشگاهی وکارشناس ارشدانگل شناسی هستم و۲۹سال سن دارم وحدود۶سال سابقه کاردارم واستخدام میباشم میخاستم برای ویزای کاراقدام نمایم لطفامن راراهنمایی کنیدباتشکر

    • ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۰۳:۳۱ | #94

      برای ویزای کار باید پیشنهاد شغل داشته باشید و در رشته شما اتلاف وقت است
      برای کبک اقدام کنید و اقامت بگیرید منطقی تر است

      در صورت تمایل با دفتر ما در تهران تماس بگیرید

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.