ازدواج و طلاقهای دردسر ساز در پروسه مهاجرت

۲۰ فروردین ۱۳۹۲

این روزها حجم مکاتبات در مورد ازدواج و طلاق متقاضیان مهاجرت زیاد شده است عده ای در میانه راه مایل به جدایی از همسرند و عده ای نیز یار و همسر بر می گزینند. گذشته از خوبی و بدی ازدواج و طلاق این اتفاقات اثرات روشنی در پرونده شما دارد بنابراین اگر پرونده مهاجرت دارید قبل از عملی کردن تصمیم خود به تاثیر آن بر پرونده خود بیندیشید.

آنها که در کبک پرونده دارند گاه تصور می کنند پس از مصاحبه همه چیز تمام است و می توانند جدا شوند و یا ازداج کنند. قبلا نوشته ام ولی گویا کسی نمی خواند چون هر رزو سوال می شود. پس باز می نویسم. در صورت جدایی و یا ازدواج پس از قبولی مصاحبه کبک بار دیگر پرونده شما در شرایط جدید از سوی کبک بررسی می شود و اگر امتیاز قبولی را نداشته باشید خود نیز از رفتن باز می مانید حتی اگر در مرحله فدرال مدیکال را هم انجام داده باشید.

در مورد فدرالی هایی که قبول شده اند ازدواج خطر آفرین نیست ولی طلاق می تواند امتیاز فرد را به زیر ۶۷ برساند و پرونده رد شود.

برخی دوستان هم جالبند ازدواج می کنند و بعد در مورد اعلام و یا عدم اعلام آن سوال می کنند!!!! ازدواج کردید و یا طلاق گرفتید باید سریع اعلام کنید. حق انتخاب ندارید و طبیعی است که عواقب آن هم در کنترل شما نیست بنابراین قبل از عملی کردن تصمیم خود خوب جوانب را بسنجید.

برخی دیگر از دوستان هم تصور می کنند می توانند پس از دریافت ویزا و قبل از لندینگ ازدواج کنند و بعد برای همسر خود درخواست ویزا کنند و یا بعدا او را اسپانسر کنند. عده ای هم برای این دوره برنامه ریزی طلاق می کنند. این هم نمی شود و فرقی بین این مرحله و مراحل قبل از آن نیست. اینجا هم باید اعلام کنید و منتظر دریافت نظر اداره مهاجرت برای اقدام بعدی باشید و چه بسا ویزای خود را هم از کف بدهید.

  1. hesam
    ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۶ | #1

    آقا اگه زنی خودش نخواد بیاد چی باید اعلام کرد اسمشو؟

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۴ | #2

      سوال مبهمی است

      اگر همسر پس از انجام مدیکال و دریافت ویزا نخواهد بیاید مشکلی ایجاد نمی کند و شما می توانید لند کنید بدون ایشان

  2. شبنم
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۱ | #3

    سلام،
    من main applicant از کاتگوری FSW هستم و همسرم همراه من بودند، مدیکال ام یک ماه قبل آمده و ما در حال حاضر جدا از هم هستیم بدون اینکه طلاق گرفته باشیم و فکر می کنم این پروسه خیلی طول بکشه. من دیگر نمی خواهم برای او ویزا صادر شود. ایمیل زدم و به آنها گفتم که همسرم non-accompaning است. جواب دادند باید مدیکال بدهد ولی من نمی خواهم او مدیکال هم بدهد. چی باید به انهابگویم؟ ممنون میشوم راهنمایی کنید.
    متشکرم

  3. داوود
    ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۰:۱۸ | #5

    سلام جناب دکتر

    من احتیاج به یه کمک فوری دارم و ممنون میشم اگه محبت کنید و راهنمایی کنید. پرونده من مربوط به اواخر سال ۲۰۰۹ میشه که اون موقع متاهل بودم٬ مدرکم لیسانس بود و مجموع امتیازم ۶۷ بود. حدود ۲ ماه پیش از همسرم جدا شدم و قاعدتا ۴ امتاز همسر رو از دست میدادم اگه طلاق رو گزارش میکردم و همه تلاشم این بود که دوره مسترم که در حال اتمام هست رو سریعتر مدرکش رو جایگزین کنم که جبران امتیاز همسر رو برام بکنه و لی در این فاصله همسر قبلیم چون خودش برای تحصیل اپلای کرده بود اصرار داشت که این موضوع رو اطلاع بده تا برای پرونده تحصیلیش مشکلی پیش نیاد. علی رغم مخالفت من ایشون به ورشو ایمیل زد و طلاق رو گزارش داد و بعد از چند روز من ایمیلی از ورشو دریافت کردم که به من ۱ ماه فرصت داده بود سند طلاق و شناسنامه ها رو براشون بفرستم. تاریخ این ایمیل برای ۲۰ روز پیشه و چون من درگیر کارهای دفاع تزم بودم نمیتونیستم کاری انجام بدم٬ ولی الان ترچمه این مدارک آماده شده ولی مدرک فوق لیسانس من هنوز ۲ماه کار داره.

    حالا من یه نامه ضمیمه مدارک کردم و براشون توضیح دادم که من توی ۲ سال گذشته فوق لیسانس خوندم و در حال اتمامه و مدرکش رو به زودی براتون میفرستم. حالا سوال من اینه که به نظر شما اصلا امکانش هست که امتیاز مدرک با امتیاز همسر جایگزین بشه و اینکه توی شرایط فعلی کاری که دارم انجام میدم درسته یا نه.

    پیشاپیش ممنون از راهنماییتون.

    • ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۳ | #6

      کاری که میکنید درست است ولی چندان به اینکه امتیاز مدرک نگرفته را در نظر بگیرند امیدوار نباشید

  4. ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۱ | #7

    جناب آقای مختاری

    با سلام
    ایمیل بنده را دریافت نمودید؟ منتظر دریافت پاسخ شما هستم.در صورت عدم دریافت، لطفا ایمیلی به آدرس من ارسال نمایید تا روی آن مجددا ارسال نمایم.
    ممنون از تسریع در ارسال پاسخ.
    ارادتمند

  5. Nazi
    ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۷ | #8

    با سلام
    جناب آقای مختاری من و همسرم از موکلین شما هستیم. همسرم مرداد ۹۱ مصاحبه داشت و پذیرفته شد. با راهنمایی دفتر تهران شما و با توجه به طولانی شدن مراحل مهاجرت ما در آبان ۹۱ عقد کردیم و تقریبا در عرض ۱۰ روز همه مدارک را فرستادیم. من ۲۷ ساله فوق لیسانس فیزیک هستم با ۲ سال سابقه بیمه. مدرک فرانسه B1 دارم که همه را فرستادیم. هفته قبل از دفتر گفتند که رسید دریافت وجه و اضافه شدن من به پرونده آمده. من خیلی استرس دارم که شرایط جدید و طولانی شدن به ضرر ما باشد. به نظرتان امکان مصاحبه مجدد است؟ وقتی اقدام کردیم گفتند از زمان ارسال مدارک تا گرفتن ویزا ۲ تا ۲٫۵ سال طول می کشد. ولی انگار کندتر از آنچه فکر می کردیم پیش می رود چون اانتظار می رفت تا کنون CSQ را گرفته باشیم. لطفا راهنماییم کنید. با سپاس

  6. ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ | #10

    @علی مختاری
    با سلام
    ایمیلی برای شما ارسال کردم اگر دریافت کردید لطفا پاسخ دهید.

  7. افشین
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۶ | #11

    آیا اگه این موضوع رو اعلام کنم باعث نمیشه یه وقت تو سکوریتی چک اذیت کنن؟ به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته. در عین حال میترسم اعلام نکنم و اگه بفهمن بگن حقیقتو کتمان کردی و دردسر ایجاد بشه .موندم سر دو راهی ، بسیار ممنون میشم راهنماییم کنین.متشکرم

  8. افشین
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۵ | #13

    با سلام و خسته نباشید
    یه سوال دارم بسیار ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    من CSQ و فدرال فایل نامبر مارس ۲۰۱۱ دارم از طریق کبک و به تازگی برام آپدیت اومده.یکی از فرم هایی که خواستن پر بشه فرم (IMM5669(background/declaration هست .در سوال ۶ این فرم یه سری سوال هست که بیشتر درباره جرایم هست،مثلا تا حالا در گروه های نظامی بودین؟در زندان بودین؟تقاضای پناهندگیتون رد شده؟و… یه قسمتی هم هست میگه آیا تقاضای پناهندگی،درخواست اقامت دایم، موقت و یا وبعنوان ویزیتور از کانادا یا هر کشور دیگه ای داشتین که رد شده باشه؟من یه بار در سال۲۰۰۷واسه انگلیس و یه بار ۲۰۱۰واسه کشور چک (شنگن) تقاضای ویزای توریستی کردم که رد شد. آیا لازمه من این موضوع رو اعلام کنم؟آیا تقاضای ویزای توریستی هم ویزیت حساب میشه؟

  9. رضا
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۷ | #15

    سلام من ۴سال پیش از همسرم جدا شدم و به تنهایی در مارچ ۲۰۱۱ اقدام کردم که در ۳۰ جون ۲۰۱۱ in process شدم وسال پیش مجددا رجوع کردیم و من پرونده ایشان و دخترم که شامل عقد نامه مدرک تحصیلی و……. رو فرستادم (شهریور ماه ) در ۴ اکتبر مدیکال امد طرفه اینکه مدیکال بنده بود ونه خانواده!نامه دادم ورشو که مال من رو hold on بفرمایید و مدیکال همه رو با هم بفرستید که از ان زمان خبری نیست در ضمن در میل مدیکال من divorced بودم و وضعیت تاهل من تغییر نکرده بود ۲ماه پیش نامه پیگیری زدم خبری نشد ممنون خواهم شد من را راهنمایی بفرمایید

    • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۰۸:۲۶ | #16

      باید پیگیر باشید و نامه بزنید تا اصلاح شود در این موارد به حال خود نباید رها شود راه دیگری نیست

  10. مهدي
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۶:۲۹ | #17

    با تشکر فراوان.

  11. حسین
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۵:۵۵ | #18

    @علی مختاری
    سلام مجدد
    حسین هستم شرایط پرونده خودم و همسرم را برای شما شرح دادم الان به دنبال راهی برای دریافت ویزا برای خودم هستم تا با همسرم برای زایمان ایشان با هم به کانادا بریم. حدود ۴ ماه هم فرصت داریم. درضمن میخوام پرونده ام رو هم تا گرفتن پی آر خودم دنبال کنم. لطفا اگر اطلاعات دقیقتری نیاز دارید بفرمایید تا ارسال کنم و در خصوص شرایط همکاری هم بفرمایید.

  12. حسین
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۹ | #19

    لطفا ایمیل آدرس خودتون رو بگذارید یا ایمیلی به gholami@partkeyhan.com بفرستید. ممنون

  13. حسین
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۶ | #21

    ممنون از پاسخ شما.
    اگر درست متوجه شده باشم میشود همسرم در ایران باشد و اسپانسر من نیز بشود. درخصوص یافتن راهی برای همراهی همسرم در این دوران چطور؟
    چگونه میتوانم از راهنماییهای بیشتر شما بهره بگیرم؟ با دفتر شما در تهران تماس گرفتم گفتند اول از طریق وبلاگ با شما تماس بگیرم. خوشحال میشوم در خصوص این پرونده ما را همراهی بفرمایید. با توضیح اینکه همسرم نهایتا تا ۴ ماه دیگه امکان پرواز دارد ممنون میشوم راهنمایی کنید.
    ارادتمند

  14. حسین
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۰ | #23

    سلام و آرزوی سلامتی
    دیروز برای شما پیغامی فرستادم که مطمئن نیستم دریافت کرده باشید. بنابراین مجدد ارسال میکنم:
    همسرم پرونده اسکیل ورکر و ویزای ورود به کانادا داشت که ما ازدواج کردیم و تغییرات را هم اعلام نمودیم. پاسپورات ایشان عودت شد و ویزا نیز باطل. مدارک من ارسال شد و پس از تایید اولیه مدیکال هر دوی ما ارسال شد سپس پاس هر دوی ما را خواستند برای صدور ویزا. پاسها ارسال و پس از عودت فهمیدیم فقط به ایشان ویزا دادند و به من ندادند! اعتراض کردیم اما احتمالا به دلیل مسائل سوریه چند ماهی جواب نیامد. از اونجایی که ویزای همسرم در حال اکسپایر شدن بود و چون یکبار ویزای ایشان باطل شده بود و به اصرار وکیل، ایشان لند کردند و از انجا پیگیر پرونده من شدند اعلام شد درخواست ویزا در حال بررسی است. ایشان پی ار خود را دریافت و به ایران برگشتند. حدود یکماه آنجا بودند. پس از بازگشت پاسخ اعتراض آمد که شما خود اشتباه کردید که در مدارک اعلام نکردید که همراه دارید و فی ویزای دوم را هم ندادید. گفتند مجددا پاسها را بفرستید با فی تا به من هم ویزا بدهند. اعلام کردیم همسرم لند کرده گفتند دیگر شرایط پرونده تغییر کرده فقط میتوانید اسپانسر شوید. و از آنجایی که همسرم ایران است و یکی از شرایط اسپانسری مقیم بودن است مدارک را ارسال نکردیم. خواهش من این است راهنمایی کنید:
    ۱٫ آیا ما میتوانیم به دلیل تاخیر در ارسال پاسخ از سوی آنها (قبل از لند کردن) مجددا اعتراض کنیم و پرونده را به شرایط سابق بازگردانیم؟
    ۲٫ همسرم باردار است و شرایط مسافرت و زندگی بدون من در کانادا را ندارد از طرفی می خواهیم فرزندمان در کانادا به دنیا بیاید تا پاس کانادایی بگیرد. راهنمایی بفرمایید من چگونه میتوانم ایشان را همراهی کنم و ویزا بگیرم؟ بهترین گزینه ممکن برای ما چیست؟ آیا پس از تولد فرزند در کانادا به من هم پی آر میدهند؟
    ضمن عذرخواهی از طولانی شدن مطلب. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    سپاسگذارم

    • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۴ | #24

      اگر درست می گویند و فی را واریز نکرده بوده اید متاسفانه راهی نیست نباید لند می کردید
      همین که محل اقامت شما کانادا باشد می توانید اسپانسر کنید. کاناداییها هم مسافرت می روند بنابراین مسافرت به ایران در شرایطی که در وبلاگ قابل توضیح نیست می تواند مانع اسپانسر شیپ نباشد

  15. مهدي
    ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۱۵ | #25

    جناب اقای مختاری
    با عرض سلام
    در صورت جدایی از همسر، امتیاز فرزندی که همراه باشد محاسبه میگردد؟(فرد بصورت مجرد اما با یک فرزند)

  16. سمیرا
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۲۶ | #27

    با سلام من جدیداً آبان ماه برای کبک اقدام کردم و بهمن ماه شماره پرونده ام آمد میخواستم ببینم طبق شرایط جدید که مدرک زبان هم ارائه دادیم زمان مصاحبه معمولا کی فرا می رسد یعنی چند وقت بعد از درافت فایل نامبر و اینکه ممکن است اگر امتیاز خوب باشد مصاحبه نداشته باشیم؟

    • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۳۹ | #28

      برای زمان صفحه نامه های سایت پارس کانادا را هر هفته ببینید
      منبع من هم همان است

  17. مهدي
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۰۲ | #29

    جناب آقای مختاری
    آیا امتیاز فرزند برای فرد مطلقه در روز مصاحبه محاسبه میگردد یا خیر؟( در طول پروسه متاهل بوده ام و در زمان مصاحبه جدایی صورت گرفته باشد)
    با تشکر

  18. ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۱ | #31

    سلام
    همسر من پرونده اسکیل ورکر داشت و ویزا هم دریافت کرده بود که ما ازدواج کردیم به اداره مهاجرت هم اعلام نمودیم و مرا به پرونده ایشان اد کردیم مدارک مدیکال ارسال شد و منتظر دریافت ویزا بودیم که برای ایشان ویزای مجدد صادر شد اما برای من نه.اعتراض کردیم خورد به شلوغیهای سوریه و ۳-۴ ماه پاسخ نیامد. از اونجا که ویزای همسرم رو به اکسپایر شدن بود و یکبار به خاطر ازدواج یک ویزا باطل کرده بود و به اصرار وکیل، ایشان لند کردند یکماه ماندند و برگشتند و کارت پی ار ایشان هم صادر شد. در کبک پیگیر پرونده من شد گفتند درخواست ویزا درحال بررسی است. بعد از مراجعت پاسخ اعتراض آمد دلیلش را عدم اعلام در مدارک نهایی دال بر داشتن همراه و پرداخت فی کردند. اعتراض نمودیم گفتند شرایط پرونده تغییر کرده و تنها می توانید از طریق اسپانسر شیپ اقدام کنیم. لصفا راهنمایی بفرمایید:
    ۱٫ آیا میتوانیم مجددا اعتراض کنیم که شما در ارائه پاسخ تاخیر داشتید. (قبل از لند)
    ۲٫ در مدارک اسپانسری از پیش شرط ها، زندگی اسپانسر در کبک است. از آنجا که همسرم ایران است یعنی راهی برای اسپانسر شدن وجود ندارد؟ مشکلی از لحاظ هزینه های مالی هم وجود ندارد.
    ۳٫ همسرم باردار است و امکان مسافرت تنهایی و زندگی تنها در کبک را ندارد چگونه من میتوانم ویزا بگیرم و ایشان را همراهی کنم؟ می خواهیم فرزندمان در کانادا متولد شود تا پاس کانادایی بگیرد.با تولد بچه در آنجا آیا به من هم پی ار می دهند؟
    لطفا راهنمایی کنید . عذر می خواهم که طولانی شد.

  19. ستاره
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۰۰ | #32

    سلام و خسته نباشید
    من ۲۹ ژانویه ۲۰۱۳ازدواج کردم و مدارک همسرم و ازدواج را ۲۹ مارچ ۲۰۱۳ برای آنکارا ارسال کردم ۰۳ آپریل برایم از آفیس پاریس نامه ای برای آپ دیت مدارک فدرال رسید
    در این مرحله با توجه به اینکه هنوز کبک پاسخی نداده و پاریس ظرف مدت ۶۰ روز از من مدارک خواسته است باید چه اقدامی انجام دهم
    چون ممکن است تا ۲ ماه دیگر هم کبک پاسخی ندهد
    و با توجه به گذشت ۲۵ ماه از فایل نامبر فدرال و آمدن ایمیل آپدیت ، اضافه شدن همسر چقدر تاخیر می تواند در مرحله فدرال ایجاد کند ؟
    لطفا مرا مانند همیشه راهنمایی بفرمایید

    ممنون از حمایتتون

    • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۷ | #33

      مدارک را بدون سی اس کیو برای پاریس هم بفرستید انها خودشان می دانند و منتظر می شوند
      کبک هم زود جواب می دهد

  20. منا
    ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۷:۴۳ | #34

    من میخوام بدونم واسه اثباتش چی کار باید کرد چون مورد من اینطوریه که میخوام ثابت کنم این ازدواج صوریه لطفا راهنماییم کنین
    @علی مختاری

    • ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۳:۴۵ | #35

      ثابت کنید که قصد ازدواج نبوده و این از علایم قبل و بعد ان روشن می شود
      در ازدواج صوری أفراد با هم زندگی نمی کنند جشن نمی گیرند خانواده ها درگیر نمی شوند و …
      اثبات عدم همیشه ساده نیست

  21. Saman
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۳ | #36

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ضمن اطلاع رسانی یک سوال هم داشتم ، من متقاضی نیروی متخصص کبک رشته ۶ امتیاری با فایل فدرال در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۱ می باشم. دیروز نامه ای از سفارت کانادا در پاریس دریافت کردم که در آن گفته شده است پرونده من از آنکارا به پاریس منتقل شده است و خواسته شده است که مدارکی شامل تکمیل سه فرم ، کپی پاسپورت، پایان خدمت و عدم سوء پیشینه را ارسال نمایم. آیا این همان آپ دیت قبل مدیکال است؟

  22. طلا
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۰ | #37

    با سلام
    اگر از طریق اسکیل ورکر کبک یک زوج وارد کانادا شوند و به محض رسیدن قصد طلاق داشته باشند یعنی بعد از لندینگ. آیا روی دریاقت اقامت دائم و پاسپورت کانادایی در چند سال آینده اثر منفی دارد؟ و آیا برای کسی که متقاضی اصلی نیست مشکل ایجاد میشود؟ با تشکر

  23. مهری
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۱ | #39

    یه سوال دیگه هم دارد

    آیا بایستی برای دریافت شهروندی تمام ۳ سال را بدون بازگشت آنجا بود؟

  24. مهری
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۹:۵۹ | #41

    سلام

    جناب اقای مختاری

    اسکیل کبک هستم فدرالم سپتامبر ۲۰۱۱ بود. اپ دیت من اومده

    ۱-پاس جدید گرفتم ایا باید کپی هر دو رو بفرستم؟
    ۲- و فرم را باید با پاس جدید پر کنم؟
    ۳-در فرم ۵۶۶۹ یک قسمت(اول)را نمیشود تایپ کرد میشود با دست نوشت؟

    با تشکر

  25. میترا
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۴۴ | #43

    با سلام و عرض ادب
    میخواستم از جناب دکتر و همه دوستانی که این متن را میخوانند بپرسم ایا در بین موکلین ویا دوستان خود پروسه ای که بعد از مدیکال شانزده ماه هیچ جوابی نگرفته باشند را دیده یا شنیده اند.از شما که تجربه ای مشابه داشته ومرا مطلع میسازید کمال تشکر و امتنان را دارم. با سپاس از جناب دکتر همراه و دلسوز.

  26. افشین
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۵۳ | #45

    آیا اگه این موضوع رو اعلام کنم باعث نمیشه یه وقت تو سکوریتی چک اذیت کنن؟ به قول معروف آش نخورده و دهن سوخته. در عین حال میترسم اعلام نکنم و اگه بفهمن بگن حقیقتو کتمان کردی و دردسر ایجاد بشه .موندم سر دو راهی ، بسیار ممنون میشم راهنماییم کنین.متشکرم

  27. افشین
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۹ | #47

    با سلام و خسته نباشید
    یه سوال دارم بسیار ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    من CSQ و فدرال فایل نامبر مارس ۲۰۱۱ دارم از طریق کبک و به تازگی برام آپدیت اومده.یکی از فرم هایی که خواستن پر بشه فرم (IMM5669(background/declaration هست .در سوال ۶ این فرم یه سری سوال هست که بیشتر درباره جرایم هست،مثلا تا حالا در گروه های نظامی بودین؟در زندان بودین؟تقاضای پناهندگیتون رد شده؟و… یه قسمتی هم هست میگه آیا تقاضای پناهندگی،درخواست اقامت دایم، موقت و یا وبعنوان ویزیتور از کانادا یا هر کشور دیگه ای داشتین که رد شده باشه؟من یه بار در سال۲۰۰۷واسه انگلیس و یه بار ۲۰۱۰واسه کشور چک (شنگن) تقاضای ویزای توریستی کردم که رد شد. آیا لازمه من این موضوع رو اعلام کنم؟آیا تقاضای ویزای توریستی هم ویزیت حساب میشه؟

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۳۹ | #48

      ما ملزم به ارایه اطلاعات حقیقی هستید
      هر چه خواسته اند باید پاسخ دقیق بگیرد

  28. بهنام
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۳ | #49

    با سلام.در مورد کسانی که از طریق سرمایه گذاری کبک ۱۸۰۰۰۰ دلار اقدام کرده اند و فایل نامبر فدرال را حدود ۱۴ ماه قبل دریافت کرده اند.به نظر شما مدیکال انها کی میایدٔ. با تشکر

  29. مریم
    ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۱ | #51

    سلام

    ما مدیکال و آپدیت را انجام دادیم و منتظر درخواست پاسپورت هستیم ولی متوجه شدیم که همسرم ممنوع الخروج شده و پاسش هم منقضی شده ونمی تواند پاس جدید بگیرد . اگر در هنگام درخواست پاس مشکل حل نشود و من پاس خودم را بفرستم چه اتقاقاتی می اقتد ؟
    آیا در آن زمان درخواست پاس ها طی نامه ای مشکلم را مطرح کنم به من زمان می دهند یا همسرم را حذف می کنند یا کلا پرونده ریجکت می شود؟
    من مین اپلیکنت هستم و امتیاز بدون همسرم هم کاقی است . خیلی ممنون از پاسخگوییتان

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۱ | #52

      مشکل را توضیح دهید و فرصت بگیرید در هر صورت دریافت ویزا از سوی شما به تنهایی و رفتن به کانادا ممکن است

  30. مهدي
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۷ | #53

    و اینکه در صورت جدایی از همسر، امتیاز فرزندی که همراه باشد محاسبه میگردد؟(فرد بصورت مجرد اما با یک فرزند)

  31. مهدي
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۲ | #54

    جناب اقای مختاری
    در مورد سوال بنده منظورم این بودکه در حال حاضر فایل نامبر کبک رو با شرایط متاهل و یک بچه داریم حال اگه قبل از مصاحبه جدایی از همسر صورت گیرد امتیاز ۵۵ ملاک هست یا همان ۶۳ متاهل ها؟
    متشکرم

  32. ali
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۸ | #56

    سلام افای دکتر خودم متقاضی اصلی بودم

  33. مهدیه
    ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۱ | #57

    باسلام وتشکر ازاطلاعات خوبی که دراختیارمامیگذارید
    ماخانواده ای پنج نفره ایم پنج سال پیش ازطریق سرمایه گذاری استانی اقدام کردیم در اوریل ۲۰۱۲مدیکال دادیم یعنی یکسال قبل اما هنوز از ویزا خبری نیست لطفن راهنمایی کنید که چه باید بکنیم درگروه چهارنفره ای که برای مصاحبه برای تشکیل پرونده به کاناداآمده بودیم همگی آنها حدوددوسال هست که ویزا گرفتند وساکن کانادا شدند وفقط ما مانده ایم واقعا بجز صبر وانتظار کاری دیگر می توانیم انجام دهیم به سازمانی یاادارهای شکایت ازاین همه تاخیر بکنیم آقای مختاری خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید پیشاپش کمال تشکر وسپاس را دارم

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۴ | #58

      احتمالا به دلیل مشکلات دمشق اینطور شده است
      از مشاور و یا وکیل خود بخواهید مکاتبه و پیگیری کنند

  34. محمد
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۳۳ | #59

    ممنونم از راهنماییتون

  35. ستاره
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۷:۱۹ | #60

    با سلام
    من CSQ مارچ ۲۰۱۱ بدون مدارک زبان با رشته صفر امتیازی دریافت کردم .آفیسر امتیاز ۵۵ را برای من منظور کرد
    الان ازدواج کردم همسرم ۸ امتیاز می گیرد ، لیسانس مدیرت بازرگانی با ۲۷ سال سن
    برای محاسبه مجدد، باید ۵۵روز مصاحبه +۸ امتیاز همسرمحاسبه گردد
    یا مجدد امتیاز ازروی جداول ارزیابی شود؟
    احتمال مصاحبه زیاد است ؟

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۳:۵۹ | #61

      با این حساب مشکل ندارید
      تجدید مصاحبه به ندرت اتفاق می افتد
      آنجا که لازم است سطح زبان هم برای رسیدن به حدنصاب ارزیابی شود

  36. Molood
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۶:۴۵ | #62

    درود بر شما
    ضمن تشکر از پاسخ شما یک سوال دیگه در خصوص بارکد فرم اول دارم، که بارکدها را باید چه کار کنم؟
    با سپاس فراوان

  37. منا
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۵۴ | #64

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای اثبات اینکه دو نفر سوری ازدواج کردن و برای مهاجرت اقدام کردن چه کار باید کرد؟

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۰ | #65

      معمولا افراد دنبال این هستند که ثابت کنند ازدواج صوری نیست شما به دنبال عکس آن هستید؟

  38. ali
    ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۳:۰۲ | #66

    سلام اقای دکتر
    سوالی داشتم . من و همسرم در مهر ماه ۹۱ ویزا گرفتیم اما به دلیل طلاق فقظ خودم به کانادا رفتم و ژانویه به ایران بازگشتم . در اسفند ماه طلاق گرفتیم اما به سفارت اعلام نکردیم . هم اکنون همسرم برای اینکه از شرایط مهاجرت استفاده کنن و ویزاشون باطل نشه همراه من به کانادا می آیند.اگر بعد از ورود به کانادا به سفارت دادخواست طلاق را اعلام کنم چه عواقبی برای من به همراه خواهد داشت ؟
    ممنون

    • ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۴:۰۱ | #67

      چه کسی متقاضی اصلی بوده؟

    • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۵۲ | #68

      شما نباید چنین می کردید و باید قبل از لندینگ طلاق را اعلام می کردید. الان هم ورود همسر شما به دلیل اینکه دیگر همسر شما نیست قانونی نیست. اعلام طلاق در این مرحله هم موجب ابطال ویزای هر دوی شما می شود

      اگر چه دولت کانادا از وضعیت شما مطلع نیست و جز با اعلام شما مطلع نخواهد شد اما نمی توانم توصیه غیر قانونی کنم و بگویم که هیچ نگویید

  39. مجید
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۱:۱۸ | #69

    درود بر شما . فایل نامبر دوم خودم را در مارچ ۲۰۱۰ گرفتم (۳۸ گانه ورشو) پیش بینی شما در دریافت مدیکال چه زمانی میباشد . با سپاس

  40. آزاده
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۲۰:۲۸ | #71

    با عرض سلام و خسته نباشید
    بنده از طریق اسکیل ورکر کبک اقدام کرده و ۴ ماه از ارسال مدیکالم نیز می گذرد. از انجاییکه برخی از پرونده های این گروه بدون اطلاع رسانی از طریق ایمیل یا وبسایتشون به پاریس منتقل شده ایا ممکن است پرونده من که منتظر ویزام هم منتقل شده باشد؟ ایا پرونده موکلین منتظر پاس ریکوئست شما به پاریس منتقل شده؟
    پیشاپیش از زحمات شما سپاسگزارم

  41. مهدي
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۴۰ | #73

    با سلام و خسته نباشید
    جناب اقای مختاری آیا طلاق یا جدایی از همسر قبل از مصاحبه کبک باعث میشود امتیاز فرد بصورت مجرد یعنی حد نصاب ۵۵ حساب بشه یا باز همون متاهل حساب میشه و حد نصاب ۶۷؟ به عبارت دیگر جدایی از نظر امتیاز مهاجرت به کبک به ضرر فرد هست؟

    • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۱ | #74

      فرد مجرد با اشل مجرد و فرد متاهل با اشل متاهل حساب می شود
      برخی موارد به ضرر فرد و در برخی موارد به نفع وی است بسته به امتیاز همسر است

  42. kevin
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۲ | #75

    سلام جناب مختاری عزیز
    ممنون از سایت خوبتون
    پیرو مطلبی که نوشتید سوالی داشتم اگه لطف کنید و جواب بدید:
    من در میان دوستانم و هچنین در فروم های مهاجرتی افراد زیادی رو دیدم که بعد از دریافت CSQ ازدواج کردند ولی بدون انجام مصاحبه مجدد
    برای همسرشون CSQ صادر شده است. این چطور ممکن است که افیسر بدون مصاحبه برای زوج متاهل جدید CSQ داده؟؟ مگر برای زوج های معمولی که از اول پروندشون ۲ نفره هست مصاحبه حضوری برای هر دو نفر نمیگذارند؟ چه فرقی میان دو از دید افیسر وجود دارد؟
    به نظر تناقضی در کار هست!!
    ممنون از پاسختون

    • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۱:۲۳ | #76

      گر شرایط همسر خوب باشد و امتیاز پرونده هنوز کافی باشد دلیلی بر مصاحبه نیست

  43. زهرا
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۴:۰۵ | #77

    با سلام و خسته نباشید
    من هر روز به سایت شما سری میزنم و مطالبتان را می خوانم، در نامه هایی که هر هفته دریافت کرده و روی سایت می گذارید فقط چند هفته پیش بود که ۴-۵ مدیکال فدرال ۳۸ گانه از آنکارا داشتید. اگرچه طبق جدولی که مطرح نمودید سهمیه آنکارا کم است ولی میخواستم بدانم آیا تعداد پرونده های شما در آنکارا کم است یا این سفارت مدیکال نمی دهد؟ چون دریافتی مدیکال های آنکارا بسیار کم بوده است. با تشکر

  44. رضا
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۵ | #79

    باسلام و تشکر از راهنماییهای شما .
    سوالی داشتم . اگر کسیکه دارای CSQ است در دوران انتظار جهت دریافت مدیکال دارای فرزند شود آیا این موضوع بر پرونده وی اثر منفی می گذارد یا خیر. متشکرم از اینکه ما را راهنمایی می کنید

  45. بابک
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۲۳ | #81

    جناب آقای مختاری با درود
    اینجانب به همراه همسرم روز ۱۳ بهمن ۹۱ مصاحبه داشتیم که آفسیر مربوطه پرونده ما را مشروط به بررسی بیشتر کرد و گفت که تا آخر اسفند جواب نهایی را به شما می دهیم. متاسفانه در ۱۷ فروردین ۹۲ جواب منفی به ما دادند و امتیاز ما ۶۱ درج شده بود. به استحضار می رسانم که اینجانب فوق لیسانس منابع آب (آبخیزداری) با شش سال سابقه بیمه و همسرم نیز دیپلم گرافیک کامپیوتر می باشند.
    در جدول امتیازات محاسباتی ما که ارسال کرده اند دو ستون موجود هست که یکی مربوط به نمرات آفسیر در روز مصاحبه بوده و دیگری مربوط به نمرات مرحله بررسی مجدد می باشد. اما نکته ای که وجود دارد این است که:
    در لیست نمرات مربوط به آفیسر، نمره تجربه کاری من به اشتباه ۶ درج شده و ۲ امتیاز کمتر داده شده که همان باعث شده روز مصاحبه ما به حدنصاب نرسیم. لازم بذکر ست من بیش از ۷۰ ماه بیمه داشتم. اما در نمرات بررسی مجدد، امتیاز سابقه کاری من تصحیح شده و ۸ منظور شده است ولی ۲ امتیاز از امتیاز زبان فرانسه خانم من که روز مصاحبه توسط آفسیر ۴ منظور شده بود کاسته شده و ۲ امتیاز منظور شده است که در نتیجه مجددا امتیاز ما به ۶۱ رسیده است. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه به این موضوع اعتراض کنم؟
    ضمن اینکه رشته تحصیلی من یک رشته بین رشته ای بوده و در رده بندی مشاغل سایت کبک زیر مجموعه رشته عمران محسوب می شود و سوابق کاری من هم اعم از نامه سابقه کاری و غیره نیز در این زمینه می باشد.(من در یک شرکت با گرایش عمران- منابع آب کارشناس ارشد و مدیر پروژه هستم). ولی آفسیر مربوطه رشته من را مهندسی فیزیک محسوب کرده و صفر امتیاز داده است. لازم به ذکر است که یکی ازدوستان هم رشته من و همکار من که دقیقا شرایط تحصیلی و کاری اش با من یکی است نیز که یک هفته جلوتر مصاحبه داشت، کد رشته عمران را دریافت کرده و ۶ امتیاز گرفته است. لطفا بفرمایید من در نامه اعتراضی میتوانم به پرونده دوستم در مورد رشته تحصیلی نیز استناد کنم یا فقط مستندات مربط به تعلق رشته تحصیلی ام به زیر مجموعه رشته عمران را طبق تقسیم بندی های سایت مهاجرت کبک ارائه نمایم.؟؟؟
    خیلی می بخشید که طولانی شد ولی در صورت امکان سپاسگزار خواهم بود مرا راهنمایی فرمایید.
    ارادتمند
    بابک

    • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۸:۵۹ | #82

      معمولا اعتراض یه پرونده های نیروی متخصص طولانی و بی نتیجه است ۸ یا ۹ ماه انتظار بدون حاصل
      سعی کنید اقدام مجدد کنید

  46. mahmood
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۳ | #83

    ممنون عالی بود
    ولی ایکاش در مورد پروسه ازدواج بعد از لندینگ و اسپانسرشیپ شدن همسری از ایران هم یه توضیح کوچولو میدادین

  47. ساناز
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۸:۳۱ | #85

    با سلام.. من برای نیروی متخصص کبک اقدام کردم با فایل نامبر سپتامبر۲۰۱۱ و در انتظار مصاحبه هستم.. در حال حاضر با آقایی که در مرحله مدیکال فدرال هستن آشنا شدم.. ایشون قصد ندارند همسرشون رو همراهشون ببرند (از طرفی هم بدلایلی نمی تونن توی ایران درخواست طلاق بدن) بنظر شما:
    ۱- این امکان هست که این آقا پس از لندینگ و گرفتن اقامتشون و البته ارایه مدارک Separation به اداره مهاجرت برای من درخواست ویزای اسپانسرشیپ بدن ؟
    ۲- پروسه مذکور در صورت مثبت بودن سریعتر پیش میره یا اینکه خودم با پروسه کبک جداگانه برم؟
    متشکرم

    • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۱۲ | #86

      ۱- خیر قبل از طلاق و ازدواج با شما نمی شود چنین کرد
      ۲- به نظر می رسد پروسه کبک خود شما منطقی تر است آن پروژه که نه به بار است و نه به بار

  48. hoda
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۵:۴۷ | #87

    با عرض سلام جناب دکتر.میخواستم بدونم آیا صدور مدیکال برای لیست ۳۸گانه باز کند شده است؟میدونم شما پیشگو نیستید اما میخواستم بدونم بر اساس رویه موجود فکر میکنید مدیکال ما ممکنه تا ۳ ۴ ماه آینده بیاد با توجه به اینکه هنوز مدیکال ماه جون و جولای۲۰۰۹ داره میاد؟(فایل نامبر اول من )مربوط به مارچ ۲۰۱۰ است.سپاسگزارم از صبر و حوصله شما

  49. محمد
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۶ | #89

    سلام من هنوز برای مصاحبه دعوت نشدم حدود یک سال و ۵ ماه پیش هم فایل نامبرم اومده حالا من می خوام ازدواج کنم به نظر شما بهتره همین الان اداره مهاجرت رو مطلع کنم یا اینکه بزارم روز مصاحبه بهشون اطلاع بدم
    ضمنا در صورتی که بخواهم مدارم همسرم و ازدواج رو بقرستم بر حسب قانون جدیده یا بر حسب فوانینی هست که در فایل نامبرم اومده
    ممنون میشم کمکم کنید

    • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۹:۰۴ | #90

      نکته مطلب را نگرفتید

      حساب کنید اگر با وجود همسر امتیاز کافی دارید ازدواج کنید
      اطلاعات و فرمهای جدید ملاک است

  50. Molood
    ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در ۰۴:۴۴ | #91

    درود بر شما
    جناب آقای دکتر یک سوال درباره مدارک جهت ارسال برای فدرال ازتون دارم در خصوص فرم im5562 باید با دست خط خودمان پر شود؟ چون امکان تایپ نمیدهد. لطفا در صورت امکان به من راهنمایی فرمایید. سپاسگزارم.

برگه نظرات
1 2 3 4 1484
دیدگاه ها مسدود است.