خانه > سابقه کیفری > سوال درباره سابقه کیفری

سوال درباره سابقه کیفری

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

سوال:

من درسال ۸۴ بعلت رابطه بایک خانم دارای سوسابقه شده ام اما زندان یا شلاق نداشته ام وفقط سابقه دارشده ام که پس از۳سال باطل شده آیابرای چک امنیتی مشکلی وجودداردوآیاازنظرمهاجرت بامشکلی مواجه خواهم شد

پاسخ: 

سوابق کیفری در ایران بابت جرایمی که اساسا در کانادا جرم نیستند مشکلی برای شما ایجاد نمی کند 

  1. حمید رضا
    ۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۱ | #1

    سلام . به جرم سرقت ۲ سال پیش به زندان رفتم . در حال حاضر قصد اقامت استرالیا را دارم از طریق ادامه تحصیل لیسانس به فوق (رشته حقوق) ایا امکان پذیر است ؟

  2. پویا
    ۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۱۷:۵۰ | #3

    سلام
    جناب دکتر من رو به حدود ۴۰ روز پیش همراه دوست دخترم توی ماشین گرفتن و بهم ۹۹ ضربه شلاق دادن. (به اتهام روابط نامشروع غیر زنا) هیچ سابقه کیفری ندارم. اما این مورد توی سوء پیشینه اومده. من میخواستم برای محاجرت به استرالیا یا کانادا اقدام کنم. این قضیه روی پرونده من تاثیر داره؟
    تمامی شرایط محاجرت رو هم دارم.

  3. مهدی
    ۱۴ دی ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۶ | #5

    با سلام بنده دو بار وقتی همراه نامزدم توی جاده بودم پلیس جلومارو گرف دفه اول گفتم خانوممه و دفه دوم گفتم مسافره.وهردو ازمن تعهد گرفتن خواستم بدونم این مسئله سو پیشنه محسوب میشه و برای استخدامی در ارگانهای دولتی مشکلی برام هس تا نه؟ ؟

  4. مهران
    ۱۲ دی ۱۳۹۳ در ۲۳:۵۴ | #7

    سلام
    من سال ۷۵ به دلیل رابطه نامشروع محکوم شدم و به مدت ۱۰ روز زندان بودم و با انجام ضربات شلاق ازاد شدم و از آن سال تا الان هیچ پرونده دیگرری نداشتم الان برای ثبت شرکت نیاز به سوء پیشینه دارم ایا با این سابقه امکان ثبت شرکت دارم یا نه؟

  5. رضا نن
    ۴ دی ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۹ | #9

    سلام من به خاطر تست اعتیاد در سربازی دو روز زندان شدم و با ضمانت ازاد شدم قاضی گفت سابقه کیفری محسوب نمیشه دوستان میگند بعد از چند سال خود ب خود باطل میشه راهنمایی کنید البته اولین سابقم هم هست

  6. الهام
    ۶ آذر ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۵ | #11

    من ۱سال پیش در ایتالیا زندگی میکردم. من را در فروشگاهی به جرم دزدی گرفتند در صورتی که خودم به شخصه هیچ دستی در دزدی نداشتم این را برای پلیس خودم و همراهانم شرح دادم اما نمیدانم در پرونده ذکر شد یا نه. از ما یک تعهد نامه گرفتند اما در اداره پلیس ایتالیا ثبت شد . دولت کانادا چون بیش تر از ۶ ماه در ایتالیا بودم وز من ورخواست گواهی عدم سوء پیشینه کرده .
    اگر در گواهی من همچین چیزی ذکر شده باشه من با چه مشکلی روبه رو خواهم شد؟

  7. علی
    ۳۰ آبان ۱۳۹۳ در ۰۵:۴۸ | #13

    با سلام.حدود ۱سال پیش خونه دوستم خالی بود و منو دوستم شب انجا خوابیدیم. صبح بعد از خروج ما گویا دزد امده خونه و مقداری طلا سرقت کرده.وقتی پدر مادرش امدن به اگاهی خبر دادن و انگشت نگاری از کل خانه کردن.حالا بعد از ۱سال من میخوام سو پیشینه بگیرم میترسم تو انگشت نگاری سوپیشینه بخاطر وجود اثر انگشتم در ان خانه به من اتهام دزدی زده شود.ترو به قران زود جواب بدید

  8. احسان
    ۱۹ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۴۱ | #15

    با سلام و احترام
    من چند سال پیش در کشور امارات ساکن بودم و بنا به شکایت شاکی شخصی و چک برگشتی مدتی را با قرار وثیقه سنگین که در عهده من نبود در زندان بازداشت بودم و نهایتاً با توجه به عدم وجود مدارک کافی و اثبات اینکه امضای چک من جعل شده بود از زندان آزاد شدم. خواستم بدونم باید در فرم background اخذ اقامت نیروی ماهر کانادا به این موضوع اشاره کنم یا نیازی نیست؟ گواهی سوء پیشینه امارات هم دارم. اگر در فرمها اعلام کنم که سابقه هیچگونه بازداشتی ندارم بعداً چه مشکلاتی پیش می آید؟
    ممنون

    • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۴۳ | #16

      بهتر است حقیقت ر بگویید و مدارک دال بر بی گناهی و همین توضیحی را که دادید را هم بفرستید

  9. حامی
    ۷ آبان ۱۳۹۳ در ۰۳:۱۷ | #17

    با سلام
    آقای دکتر ۱۰ سال پیش من در کشور امارات عربی متحده زندگی میکردم البته اقامت من حدود ۸ یا ۹ ماه بوده و بنا به دلایلی مجبور به برگشت به ایران شدم و مقداری چک در آن کشور دارم که البته مقدار مبلغها زیاد نیست یعنی به واسطه ان چکها به اشخاصی بدهکار هستم میخواستم بدانم بدهی جزیی من در آنچا برای آمدنم به کانادا مشکل ساز هست یا خیر در ضمن لازم به ذکر هست که بگویم من ۴ ماه هست که مدیکال کانادا شده ام و هنوز جواب مدیکال رو هم دریافت نکرده ام البته به سفارت هم این موضوع را که در کشور امارات بوده ام را هم عنوان نکرده ام آیا این مسله برایم مشکل ساز میشود یا خیر؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۶ | #18

      شما در عدم اعلام اطلاعات اقامتی خود تخلف کرده اید
      در مورد وضعیت امارات شما نمی توانم اظهار نظر کنم اگر سو پیشینه دارید مهم است وگرنه اهمیت ندارد
      از آنجا که شما اعلام نکرده اید طبیعتا از شما عدم سو پیشینه امارات را نمی خواهند

      هر زمان روشن شود شما اطلعات را مخفی کرده اید با مشکل مواجه خواهید شد

  10. امیر
    ۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۰ | #19

    سلام
    چرا جواب نمیدین خیلی برام مهمه تروخدا جوابمو بدین دیگه خواهش میکنم

  11. آرش
    ۳۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۹ | #20

    با سلام
    من ۱۰ سال پیش به ۰٫علت حمل ۲ گرم حشیش محکوم شدم و انگشت نگاری شدم ولی همان روز با پرداخت جریمه آزاد شدم و به زندان نرفتم. تا بحال دوبار برای سوءپیشینه اقدام کرده ام. بار اول با رفتن به دادگاه انقلاب و .. به من سوءپیشینه دادند و بار دوم دیگر مشکلی نبود. اینبار برای فرستادن مدارک فدرال اقدام کرده ام و نوشته محکومیت کیفری ندارم.
    آیا باید در فرم مربوط به سوابق (Background -Declaration) گزینه مربوط به بازداشت شدن را تیک بزنم یا بهتر است برای به تاخیر نیافتادن بررسی پرونده چیزی نگم؟

    • ۱۲ آبان ۱۳۹۳ در ۱۵:۲۹ | #21

      شما سابقه ندارید پس هیچ اشاره ای در فرمها نمی کنید
      بازداشت نیاز به ذکر ندارد

  12. اسی
    ۲۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۷ | #22

    salam

  13. نازنین
    ۱۲ مهر ۱۳۹۳ در ۱۷:۲۰ | #23

    با سلام آقای دکتر. آیا برای ویزای دانشجویی کانادا هم نیاز به عدم سو پیشینه هست ؟

    با تشکر

  14. مینا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۸ | #25

    @مینا
    و یادم رفت بپرسم اصلا در بک گراند چک این مساله معلوم میشود یا خیر؟
    ممنون میشم جواب بدید

  15. مینا
    ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۶ | #27

    سلام
    من در شرف اقدام به مهاجرت کانادا هستم ولی هنوز مدارکم را ارسال نکردم، فقط یک موضوع باعث نگرانی من شده: من چند سال پیش بعلت مشروطی از دانشگاه اخراج شدم! آیا ممکن هست این موضوع برایم گران تمام شود؟

  16. عباس
    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۸:۱۳ | #29

    سلام
    بنده حدود یک سال و نیم پیش چکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ت ازم برگشت خورده قبل از این که جلب من صادر بشود از کشور خارج شدم الان میخوام بدونم که طرف چک میتونه بنده رو ممنوالخروج کرده باشه چکونه میتوانم از ممنوع الخروجی خودم اطلاع پیدا کنم
    برای یه کاری حتماً باید چند روزی برگردم ایران ولی میترسم ممنوع خروج شده باشم دیگه نتونم برگردم
    در ضماً منو راهنمای کنید که چطور از خارج از کشور میتونم بفهمم ممنوع خروج هستم یا نه
    باتشکر

  17. علی
    ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۸:۰۰ | #31

    سلام آقای دکتر
    آیا ممنوع الخروج شدن به علت چک برگشتی (حقوقی) جزو مواردی که در سوء پیشینه ثبت میشوند هست یا خیر؟ و آیا به این علت مشکلی برای مهاجرت و دریافت گواهی عدم سوء ّپیشینه پیش می آید یا خیر؟
    از جوابتون ممنون

  18. وحید
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۳ | #33

    با سلام مجدد لازم به ذکر است در سوء پیشینه اخذ شده همسر و پسرم فقط نوشته شده ” سابقه کیفری ندارند” اما در گواهی سوء پیشینه من نوشته شده ” سابقه کیفری موثر ندارد ” آیا برای اخذ ویزای مهاجرت امریکا به مشکل برخورد می کنم ؟؟

  19. وحید
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۲ | #35

    با سلام من در سال ۷۹ به علت مواد مخدر که یکشب بازداشت بودم برای امریکا سوء پیشینه گرفتم در سوء پیشینه من نوشته شده ” محکومیت کیفری موثر ندارد “: اقدام من برای امریکا از طریق مادر و برای خانواده است که ده سال طول کشیده آیا من دچار مشکلی می شوم لطفا به من پاسخ دهید چون خیلی استرس دارم با تشکر

  20. میلاد
    ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۸:۳۴ | #37

    با سلام
    بنده ۲ سال پیش یه اتهام نشر اکاذیب!! (نشر واقعیت) با شاکی خصوصی بازداشت شدم و قاضی بدون توجه و دستور رسیدگی به مدارک اثبات ادعای بنده!(حکمو قبل دادگاه داده بود) محکومم کرد به یک سال حبس (از روی لجبازی به خاطر اینکه مصر بودم در مورد اینکه اکاذیب نگفتم)که بعد ۲ ماه آزاد شدم .حالا هم برام سابقه شده.در حال حاضر من برای پذیرش از دانشگاه های آمریکا و کانادا اقدام کردم.می خوام بدونم به سفارت آمریکا حرفی در مورد این موضوع بزنم یا تو فرمی که برای سفارت آمریکا پر میکنم چیزی ازش ننویسم؟متوجه میشن اگه نگم موضوع رو؟
    فکر کنم سفارت کانادا گواهی عدم سوء پیشینه می خواد درسته؟

    • ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۰۵:۲۳ | #38

      بله گواهی می خواهند و شما هم نباید کتمان کنید
      با مدارک همان را که بالا نوشته اید اثبات کنید ایرادی ندارد

  21. بردبار (سرخس)
    ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۹ | #39

    سلام من ودوستم می خوایم با تور بریم آنتالیا . یه چیز منو نگران کرده دوستم سوء پیشینه داره (زنای غیرمحسنه) یه چند روزی زندان بوده شلاق هم خورده آیا این موضوع برای ما مشکل ساز خواهد شد یا نه؟

    • ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۹:۱۶ | #40

      این وبلاگ تنها مسایل مربوط به مهاجرت را پوشش می دهد از طرح سوالات غیر مرتبط خودداری کنید لطفا

  22. ثمین
    ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۴:۱۰ | #41

    با سلام لطفا اقای مختاری جواب من رو هم بدید که کلی استرس دارم تشکر،من سال ۸۷ در خیابان با یه پسری که هم قدم من شد به مفاسد بردنمون اونجا یه شب تو بازداشت بودم ازم اثر انگشت گرفتن ولی از پسر ه اثر انگشت نگرفته بودن فرداش تبریه شدم ولی ۳۰ تومن جریمم کردن بخاطر حجاب الان میخوام سو پیشینه بگیرم برای تغییر اسمم ،بنظرتون این سابقه کیفری محسوب میشه،با توجه به اینکه تو مفاسد امنیت اخلاقی فقط از من اثر انگشت گرفتن؟مچکرم

  23. علی
    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۴ | #43

    سلام من به علت مواد مخدر دستگیر شدم و الان به قید سند آزاد شدم و الان ۴۰ ماه زندان و ۵ میلیون جریمه و ۴۰ ضربه شلاق برام بریدن .آیا من ممنوعالخروج شده ام

  24. محسن
    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ در ۲۳:۱۰ | #45

    سلام خدمت شما و سپاس بابت وقتی که میزارید
    بدلیل شکایتی که از من شده بابت اینکه مبلغی رو بدهکار هستم محکوم به پرداخت مقداری از این مبلغ یعنی ۱۱۰۰۰۰۰۰ تومان گردیده ام که البته هنوز وقت تجدید نطر نرسیده و هنوز مبلغ را پرداخت نکرده ام،در ضمن شکایتی که از من شده در دادگاه خانواده یا همان حقوقی میباشد.اگر در نهایت محکوم به پرداخت شوم برای مهاجرت به مشکل بر میخورم و در کل در خود ایران آیا سابقه حساب میشود و سابقه حقیقی کجا می تواند برای من مشکل ساز شود.
    با تشکر

  25. علی
    ۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۰۹:۰۴ | #47

    راستش من با توجه به تعداد بالای درخواستها در کد رشته ۲۱۷۴، یک روز قبل از دریافت پاسخ شما مدارک را ارسال کردم و حقیقت را هم بیان کردم. امیدوارم که مشکلی از این بابت برایم پیش نیاد…
    به هر صورت از شما به خاطر پاسختون خیلی متشکرم
    @علی مختاری

  26. محمد
    ۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۱ | #48

    سلام آقای مختاری
    بنده قبلاً بازداشت شدم ولی به زندان محکوم نشدم و فقط جریمه شدم. الان هم گواهی عدم سوء پیشینه که می‌گیرم داخلش نوشته محکومیت کیفری موثر ندارد در حالی که برای بقیه نوشته محکومیت کیفری ندارد. آیا این کلمه موثر برای گرفتن ویزای skilled worker برای بنده مشکل ایجاد می‌کند؟ در فرم IMM5669E Schedule A- Background -Declaration به سوال مربوط به داشتن یا نداشتن سوء پیشینه چه پاسخی بدهم؟

  27. علی
    ۲۲ تیر ۱۳۹۳ در ۰۷:۰۵ | #50

    سلام آقای مختاری
    در رابطه با حبس موقت (طبیعتا بدون درج در سابقه) سوال کرده بودم. اگر ممکن است لطفا جواب دهید.
    با تشکر

  28. علی
    ۲۰ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۱ | #52

    سلام آقای دکتر
    می خواستم بدونم یک دوره حبس موقت (حدود یک ماه) که با رفع اتهام پایان یافته و طبیعتا در گواهی سوپیشینه هم اشاره ای به آن نشده را باید حتما در فرم background مربوط به مهاجرت skilled worker ذکر کرد یا به نظر شما اساساً لزومی به مطرح کردن آن نیست؟
    در واقع آیا دولت کانادا به جز گواهی عدم سوپیشینه، روشی برای دسترسی به سابقه افراد دارد؟
    با تشکر

    • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۲۰:۱۴ | #53

      اصلا این موضوع قابل ذکر نیست و سوالاتی هم که در فرم شده است چنین موردی را شامل نمی شود

      خیر مطرح نکنید

  29. شیما
    ۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۷:۴۸ | #54

    @علی مختاری
    ممنون از راهنماییتون. یه کم دلم شور میزنه که به مشکل بخوره و همسر سابقش باز شروع کنه به جفتک انداختن و ممنوع الخروجش کنه!
    اما این کار رو پیگیری میکنم. ممنونم که جواب دادین.

  30. شیما
    ۱۴ تیر ۱۳۹۳ در ۰۴:۵۴ | #55

    با سلام و خسته نباشید
    سال ۲۰۰۸ برای مهاجرت به استرالیا اقدام کردم و امسال بعد از ۸ سال پرونده ام به جریان افتاده. ۳ سال پیش ازدواج کردم. درخواست گواهی عدم سوء پیشینه دادیم. گواهیِ همسرم به دلیل مشکل نفقه ای که با همسر سابقش داره، صادر نشده و نامه آمده که به اداره سجل کیفری مراجعه کنه.
    من توی فرم ها درا ین مورد چیزی ننوشته بودم، چون فکر نمیکردم سوء پیشینه محسوب بشه.
    پیشنهادتون چیه؟ اعلام کنم به دولت استرالیا که به این دلیل گواهی صادر نشده؟ یا گواهی رو جعل کنم؟
    ممنونم.

    • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۲:۱۲ | #56

      جعل چیه خانم. بروید و نامه را از سجل کیفری بگیرید
      این سابقه ای که می گویید اصلا کیفری نیست

  31. mohsen
    ۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۵:۴۵ | #57

    با سلام. ما در پروسه ی مهاجرت به کانادا هستیم. از ما در خواست عدم سوپیشینه شد. وقتی به کلانتری مراجعه کردیم سه مورد سابقه ی بازداشت مربوط به ۳۰ الی ۴۰ سال پیش برای پدرم ذکرشد و ما را به دادگستری ارجاع دادند. در دادگستری نامه عدم سو سابقه ایشان را گرفتیم که اشاره می کند ایشان هیچ سابقه ی کیفری ندارند .
    حالا سفارت از ما جزییات دستگیری ها و نامه ی دادگاه – court ruling درخواست کرده است. ولی دادگستری تنها نامه ای که به ما میدهد نامه ی عدم سوپیشینه است.
    میدانم که اشتباه از ما بوده و نمی باید نامه ی کلانتری به دادگستری را برای سفارت می فرستادم. لطفا ما راهنمایی کنید .

    • ۱۵ تیر ۱۳۹۳ در ۰۱:۴۰ | #58

      خود ایشان باید توضیح دهند و اعلام کنند که با ایشان همکاری نمی شود
      بله اشتباه کرده اید و با حساسیتی که دارند ممکن است ماهها پروسه شما عقب بیفتد

  32. سامان
    ۸ خرداد ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۳ | #59

    سلام
    مدتی پیش کمیته انضباطی دانشگاه به خاطر اتهام آدم ربایی که شخصی بدون هیچ دلیل و مدرکی به بنده وارد کرده بود من را یک ترم تعلیق کردند و در پرونده تحصیلیم درج شد. البته این موضوع فقط در کمیته انضباطی دانشگاه مطرح شد و به دادگستری و .. نکشید. می خواستم بدونم الان اگر بخوام واسه پذیرش از دانشگاههای آمریکا یا کانادا اقدام کنم تو مرحله پذیرش یا بعدا واسه ویزا دادن و کلیرنس و .. مشکلی ایجاد میکنه ؟ و اینکه اصلا پرونده انضباطی دانشجویان توسط دانشگاهها یا سفارت آمریکا بررسی میشه؟
    ممنون از وقتی که میذارید

  33. آرمین
    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۰۳:۲۲ | #61

    سلام.یک سال و سه ماه پیش منو با دوست دخترم داخل خیابان گرفتن و همونجا ازمون تعهد گرفتن،میخواستم بدونم آیا این جزء سابقه ی کیفری محسوب میشه، الان می خواهم استخدام آموزش و پرورش بشم آیا مشکلی برام پیش میاد

  34. محمد رضا
    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۹:۰۶ | #63

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من دانشجو هستم و در سال ۱۳۸۶ به جرم سرقت یک بوکس دلستر ۲ روز در زندان بودم میخواستم بدونم برای گرفتن اقامت مشکلی پیش میاد ممنون میشم اگه راهنمایی کنید منو

  35. کیوان
    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۷:۳۶ | #65

    سلام خواستم بگم من مضنون به قتل بودم و یک شب هم بازداشتی کشیدم اما بی گناهیم ثابت شد خواستم بپرسم سو سابقه نمیشه واسه من.ممنون

  36. علی ق
    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۵ | #67

    سلام اقای مختاری من۱۶ سالمه و سه تا از دوستام(۱۶ساله) چند ماه پیش به جرم سرقت گرفتند شاکی همون روز رضایت داد ولی برای دو روز مارو کانون فرستادن و پلاک گردنمون انداختن و ازمون عکس گرفتن برای من ۱۰ ملیون و برای دوستام ۵ ملیون خلاصه با فیش حقوقی کارمند ازاد شدیم مخواستم بدونم ایا سوء سابقمون پاک میشه چه مدت یا برای استخدام مشکلی نداریم

  37. امین
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۰ | #69

    سلام آقای مختاری
    ببخشید من چند وقت پیش با یک خانم پیامکی ارتباط داشتیم. این خانم بمن گفته بود که از همسرش جدا شده اما بعدٱ فهمیدم دروغ میگه و ارتباطم رو باهاش قطع کردم حالا بعد از گذشت چند ماه شوهر اون خانم از من به جرم رابطه نامشروع با خانمشون شکایت کردن،چند روز پیش رفتم دادگاه و جریان رو کاملٱ برای قاضی شرح دادم اما بعدش منو بردن اداره امنیت اخلاقی و از من انگشت نگاری شد و با قید ضمانت آزاد شدم. تٱکید میکنم ارتباط من با این خانم فقط در حد پیامکی بود و در جهت شناخت ایشون اما انگشت نگاری که از من کردن خیلی نگرانم کرده. این انگشت نگاری بعدٱ برای من سوﺀ پیشینه میشه

  38. farhad
    ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۵ | #71

    سلام اقای مختاری
    خیلی ممنون که جوابمو دادین و منو از کلی استرس نجات دادین

  39. محمود
    ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۱ | #72

    سلام. من در سال ۸۵ به جرم سرقت چند روز زندان رفتم و شاکی من همان روز رضایت داد ولی بلا فاصله من را به زندان بردند و از من اثر انگشت و عکس گرفتن و چند روز بعد با وثیقه فیش حقوقی ازاد شدم و این مساله من را خیلی رنج میدهد . میخواهم پاسپورت بگیرم ولی میترسم تورو خدا جواب من رو بدید ایا سو پیشینه دارم؟

  40. علی
    ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۸:۵۳ | #74

    درود برشما
    من از سال ۸۳ الی ۹۱ با فاصله زمانی به اتهامهای خیانت در امانت – جعل استفاده از سند مجعول -و تحصیل مال از طریق رایانه به زندان افتادم که به خاطر مسائل سیاسی بود که هربار این اتهامها برای من نوشته میشد و به من حکم هم دادند ولی همیشه زیر ۶ ماه آزادم میکردند حالا هم ممنوع خروج هستم میخواهم از دولت کانادا درخواست پناهندگی کنم چون کلا مورد آزار و اذیت هستم و هیچ کاری نمیتوانم بکنم آیا این زندانهای من تاثیری در پناهندگی من دارد ممنون ازشما

  41. بابک
    ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۲۵ | #76

    سلام جناب دکتر
    من یک سال و نیم پیش در مصاحبه کبک قبول شدم و مدیکالم هم آمده.متاسفانه قبل از دریافت میدکال با یک پاس انگلیسی که عکس من روش چینج شده بوذ قصد پرواز به ادوپا را داشتم که در فرودگاه آتاتورک دستگیرشدم انگشت نگاری کردند و بعد از یک روز بازداشت به ایران دیپورت شدم.
    آیا شانسی برای دریافت ویزا وجود دارد؟

    • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۴:۱۰ | #77

      بعید است مشکلی باشد
      نمی فهمم چرا این رفتارها صورت می گیرد شما که قرار بوده است بروید

  42. farhad
    ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۱:۳۸ | #78

    با سلام
    بنده تابستون ۹۲ با یکی از فامیلامون دعوا کردم و کاربه شکایت کشید و قاضی دادگاه با صدور رای نهایی من رو به پرداخت ۲٫۵ درصد دیه کامل محکوم کرد.ولی بعد از صدور رای شاکی رضایت داد
    میخاستم بدونم که ایا الان برلی بنده سو پیشینه یا سابقه کیفری درست شده یا نه؟
    ممنون میشم اگه جواب بدین

  43. آرش
    ۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۰۵:۱۶ | #80

    با سلام.
    به جرم سرقت به ۲ سال حبس محکوم شدم و در سال ۸۶ آزاد شدم قبل از آن فاقد سابقه بودم و بعد از آن مرتکب تخلفی نشدم در حال حاضر بر اساس تخصص همسرم برای مهاجرت اقدام کردیم که در مرحله آخر و صدور ویزا گواهی سو پیشینه باید ارایه دهیم.آیا با گذشت حدودا ۶-۷ سال این سابقه درج خواهد شد؟و روند پرونده مهاجرت ما به عقیده شما به چه نحو پیش خواهد رفت؟

    • ۳ اسفند ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۴ | #81

      بعید نیست مشکل داشته باشید
      مشکلی برخوردید مراجعه کنید راه قانونی برای رفع مشکل هست

  44. طناز عباسی
    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۱:۴۳ | #82

    با سلام و خسته نباشید . میخواستم بپرسم میتوان سو پیشینه و سابقه کیفری را محو کرد؟ ۴ سال پیش دوستم را با یک آقا گرفتند چند روز به دلیل رابطه نامشروع در زندان به سر برد و از او اثر انگشت و… هم گرفتند. الان برای کار به هرجا میرویم سوپیشینه میخواهند و گرفتار شده .آیا چاره ای دارد که سوپیشینه اش محو شود؟ باید به کجا مراجعه کند؟ سوپیشینه او در حالیست که ثابت شده کار غیر شرعی انجام نشده من میخواهم به او کمک کنم باید چه کنیم؟ باتشکر.

  45. بابک
    ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۹:۳۵ | #84

    سلام
    آقای دکتر ، من حدود ۲ سال پیش به جرم تفخیذ محاکمه و به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدم حدود یکسال قبل حکم اجرا شد . من قصد ندارم در ایران بمانم و سوالم اینه :
    ۱- با توجه به اینکه توان مالی بالایی ندارم میتونم پناهندگی بگیرم؟ مثلاً بگم تو کشورم امنیت ندارم بخاطر این پرونده.
    ۲- غیر از پناهندگی چطور میتونم و با چه میزان هزینه میتونم اقدام به مهاجرت کنم؟
    ۳- اگر پناهندگی بخوام کدوم کشور میتونم برم؟
    * نکته اینکه من بعد از شروع دادگاه ازدواج هم کردم و بچه هم دارم .

  46. سحر
    ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۵ | #86

    سلام و خسته نباشید
    در اردیبهشت سال ۹۱ در یک مهمانی مختلط بازداشت شدم. البته تست الکل منفی بود. چون روز ۵ شنبه بود دو شب در بازداشتگاه بودیم. روز شنبه با وثیقه آزاد شدیم.
    ۵ ماه بعد دادگاه تشکیل شد و همه افراد تبرئه شدند. الان همسر بنده مقیم کانادا هستند و من هم قصد رفتن به کانادا را دارم. برای این امر باید گواهی عدم سو پیشینه تهیه کنم. ولی از انجایی که همسرم اطلاعی از این موضوع ندارند ، می ترسم در برگه سو پیشینه قید شود! آیا در گواهی ذکر می شود؟ خیلی نگرانم، لطفا راهنمایی فرمایید.

  47. amir
    ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۰:۴۹ | #88

    با سلام وخسته نباشید ۶ ماه پیش به علت دعوا با ی شخص محکوم به ضرب و جرح عمدی با چاقو وحکم دادگاه۲ ماه حبس تعزیری و نزدیک چهار میلیون دیه بود اگه حبس تعزیری به جزای نقدی تبدیل شه آیا سو سابقه محسوب میشه؟؟؟؟؟ برای استخدام ادارات دولتی برام مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟ ممنون

  48. شهلا
    ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۷:۰۵ | #90

    سلام پدر من ۲۰ سال پیش به زندان افتاده به دلیل زنا و شلاق هم خورده من میخوام استخدام بشم آیا این سابقه کیفری پدرم برای من در دسر ساز میشود آیا با گذشت ۲۰ سال سو سابقه برای پدرم محسوب میشود متشکرم

  49. علی
    ۹ بهمن ۱۳۹۲ در ۰۵:۲۵ | #92

    سلام.ممنون از راهنماییتون.
    من سه سال قبل بجرم نگه داریس سه سانت حشیش بردن زندان فقط یک ساعت زندان بودم و۵۰۰۰تومان جریمه شدم
    با یک روز زندان ولی واسم سابقه شد. الان واسه استخدامی سابقه میخوان چکار کنم؟

  50. ۲ بهمن ۱۳۹۲ در ۲۲:۱۹ | #94

    سلام .ممنون از راهنمایی های خوبتون
    ۳سال پیش تو شهرستانی ک درس میخوندم با دوتا از دوستای دخترم و دوتا دوستای پسرم به شهربازی رفتیم اونجا بخاطر اینکه حجاب خوبی نداشتیم گرفتنمون.(خود معاون دادگستری مارو گرفت).بد بردنمون بازداشتگاه (۱شب) و بعدشم ۳ روز زندان.گوشیامونو گشته بودن هرچی فیلم و عکس های مسخره (ک همه ی دخترا تو گوشیشون دارن. هیچ چیز نامشروعی نبود ب خدا) داشتیم ضمینه پرونده کردن.جرممونم شد رابصه نا مشروع . همه نوع اثر انگشتیم دادیم. بعد بضمانت آزادمون کردن.هرکدوممونم ۲۰ضربه شلاغ بریدن واسمون. آخرش هیچ مدرک شناساییم ازمون نخاستن. ای سوسابقه محسوب میشه؟؟؟؟؟؟
    ۱سال بد اون قضیه یکی از همون دوستام واسه شکایت کردن برای یه پرونده دیگه به همون دادگستری رفته بود بهش گفته بودن سوٍ پیشینه داری……..
    اگه سوپیشینه حساب میشه راهی هست ک بتونم پاکش کنم؟

برگه نظرات
دیدگاه ها مسدود است.