بایگانی

بایگانی مرداد

کارت اقامتم در شرف انقضاست و در کانادا نبوده ام

۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ۴۱ دیدگاه


سوال:

من کارت اقامتم را در سال ۲۰۱۰ دریافت کردم مدت ۴ ماه هم در کانادا ماندم اما به دلیل مشکلاتی مجبور شدم برگردم. بعد از اون هم مدت ۲ سال در ایران دانشجوی ارشد بودم. با توجه به تاریخ روی کارت ژون ۲۰۱۵ باطل می شود.علاوه براین درصدد اپلای برای تحصیل در سپتامبر ۲۰۱۵ هستم.از لحاظ قانونی چه راهکارهایی برای حفظ اعتبار اقامت پیشرو دارم؟

 

پاسخ:

شما الزامات اقامت یعنی حضور ۲ سال در ۵ سال را رعایت نکرده اید اما اگر همین روزها به کانادا بیایید به قصد ماندن با دو حالت روبرو خواهید شد:

۱- اینکه سر مرز بدون گرفتاری رد شوید و افسر مرزبانی شما را سوال پیچ نکند

در این صورت خوش شانس بوده اید دو سال بمانید و بعد درخواست تمدید کارت کنید. کارت اقامت شما دلیل وضعیت اقامتی شما نیست و اقامت شما دایم است حتی با وجود نداشتن کارت معتبر منتها امکان ورود با کارت غیر معتبر ندارید

 

۲- اینکه سر مرز شما گرفتار شوید و مشخص شود که الزامات را رعایت نکرده اید که در این صورت اقامت را باطل می کنند و شما سی روز فرصت تجدید نظر دارید. شانس تجدید نظر در این تصمیم افسر زیاد نیست و دلایل معمول مانندتحصیل و یا نگهداری از پدر و مادر مریض برای جلب نظر قاضی مهاجرت کافی نیست

 

قانون شهروندی دولت هارپر دوام ندارد

۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ۲۲ دیدگاه

مقاله ای که در سایت پارس کانادا منتشر کرده ام

اینجا بخوانید 

dreamstime_xs_20259979

بیست و چهارمین شماره پرنیان منتشر شد

۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ۸ دیدگاه

بیست و چهارمین شماره ماهنامه پرنیان کانادا از طریق اپلیکیشن‌های پرنیان و وبسایت نشریه در دسترس است. اپلیکیشن این نشریه حاوی یک کوپن ۵۰ امتیازی است. اعتبار این کوپن تا بیست و چهارم اگست ۲۰۱۴ (دوم شهریور ۱۳۹۳) خواهد بود.

برای آشنایی با موضوع خرید خانه در کانادا و همچنین دسترسی به همه مطالب مرتبط با قانون جدید شهروندی کانادامطالب این شماره را مطالعه کنید.

par24

باز هم در مورد کارت پی آر: نشانی برای دریافت کارت اقامت

۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ۱۰ دیدگاه

مطلبی را در سایت پارس کانادا نوشته ام که می توانید اینجا بخوانید

dreamstime_xs_33169031

 

دفتر کنپارس در وست آیلند مونترآل گشایش یافت

۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ۲ دیدگاه

از اول ماه جاری دفتر ما در وست آیلند مونترآل باز شد هفته گذشته را در تب و تاب همین موضوع بودم و نتوانستم به کامنتها و ایمیلهای غیر کاری و سوالات دوستان برسم.

توضیح در مورد دفاتر را هم در سایت کنپارس بخوانید

اگر می خواهید قبل از دریافت کارت PR کانادا را ترک کنید عکس بگیرید

۳ مرداد ۱۳۹۳ ۱۵۹ دیدگاه

این روزها دوستان زیادی به کانادا وارد می شوند ولی بسیاری از آنها برای کسب آمادگی بیشتر و یا دلایل متفاوت دیگر مجبورند بعد از لندینگ کانادا را ترک کنند و برای بازکشت در زمان مناسب برنامه ریزی کنند. دوستی پدر نازنین خود را از دست داده بود و دوست دیگری بیزنس و کارخانه را به حل خود رها کرده بود و ……

دریافت کارت پی آر هم حساب و کتاب روشن ندارد برخی یک ماهه می گیرند و هستند دوستانی که ۴ ماه است منتظرند و هنوز نیامده است.

pr

در جنین شرایطی چه باید کرد؟

توصیه نخست بنده این است که اگر می توانید تا کارت پی آر را نگرفته اید و در جیب مبارک نگذاشته اید از کانادا خارج نشوید.  زمان ورود به کانادا نداشتن کارت پی آر به هر دلیل  به معنی این است که باید درخواست Travel Document به سفارت کانادا در آنکارا و یا دیگر شهرهای دنیا بدهید و منتظر بررسی آن بشوید که زمان بر است. ادامه ی نوشته