بایگانی

بایگانی تیر

در مهرماه سال جاری در تهران سمینار خواهیم داشت

۲۵ تیر ۱۳۹۳ ۱۸ دیدگاه

به اطلاع دوستان می رسانم که سمینار دو روزه کنپارس با موضوعات مربوط به زندگی و کار در کانادا و نیز کارگاههای آموزشی مربوطه از دهم تا سیزدهم مهر ماه در تهران برگزار می شود.

جزییات به زودی در سایت کنپارس اعلام خواهد شد و امکان ثبت نام آنلاین نیز فراهم خواهد بود.

logo copy

باز هم سخنان بی ربط در زمینه حفظ اقامت و دریافت تابعیت کانادا

۲۴ تیر ۱۳۹۳ ۱۸ دیدگاه

با وجود اینکه دو مقاله در زمینه شایعات و ابهامات قانون جدید شهروندی کانادا نوشته ام هنوز هم ایمیلها و کامنتهایی دریافت می کنم که گذشته از بی اساس بودن گزاره ها باعث می شود به این همه خلاقیت در نتیجه گیریهای ماورایی از آنچه در جریان است آفرین بگویم.

دو نمونه از این شایعات بی اساس را در پی می آورم.

۱- کسی پرسیده است: ایا شرایط جدید صدور پاسپورت که اقامت دو سال پیاپی از ۵ سال را شامل شده است برقرار گردیده , اگر در این زمان اتفاق استثنایی از قبیل مریضی شدید نزدیکان یا فوت پیش اید و مجبور به ترک موقت کانادا شویم مشکلی برای صدور پاسپورت کانادا به وجود نمیاورد.

اینکه این از کجا در آمده است من متعجبم. به نظر می رسد دوست عزیز سوال کننده کلمات مربوط به مقررات حفظ اقامت و نیز دریافت تابعیت را روی کاغذی نوشته و بعد به صورت اتفاقی کنار هم گذاشته است. باز هم تکرار می کنم تغییری در مورد مقررات حفظ اقامت نیست و همچنان باید تعداد روزهای دو سال را در ۵ سال گذشته در کانادا باشید تا کارت شما تمدید شود.  برای تابعیت هم ۴ سال در ۶ سال قبل را باید در کانادا گذرانده باشید که تفصیل آن اینجا هست

۲- دوست دیگری گفته است: من در اول جولای به مونترال آمدم و قصد دارم پس از دریافت کارت PR به مدت یک ماه به ایران سفر کنم و دوباره به کانادا برگردم. اما از دوستانم شنیدم وقتی کارت  اقامت دائم را دریافت کنم به مدت شش ماه حق خروج از کانادا را ندارم. آیا این مساله صحیح است؟

این هم از جنس همان سخن قبلی است. این دوستان البته مزخرف گفته اند و هیچ قاعده و قانونی نیست که مانع از خروج شما از کانادا در ۶ ماه اول دریافت اقامت باشد.

به خدا پناه می برم از این همه خلاقیت دوستان

شما هم اگر از این جنس سخن شنیده اید مطرح کنید تا ستاد مبارزه با شایعات ما به کار خود ادامه دهد.

ابهامات و شایعات پیرامون قانون شهروندی

۲۲ تیر ۱۳۹۳ ۳۳ دیدگاه

این مقاله را در سایت پارس کانادا نوشته ام که می توانیداینجا بخوانید

dreamstime_xs_22439548

تحلیل قانون جدید شهروندی

۱۷ تیر ۱۳۹۳ ۷ دیدگاه

این روزها به سیلی از سوالات در مورد قانون شهروندی سرازیر شده است. گذشته از ایرادات وارده به قانون و ابهامات اطراف آن آنچه بیشتر آزار دهنده است شایعات بی اساسی است که در ایران دهان به دهان می چرخد. بر آن شدم در دو مقاله به این موضوع بپردازم که اولین مقاله را در سایت پارس کانادا منتشر کردم و می توانید اینجا بخوانید. مقاله دیگر که به زودی منتشر می کنم در مورد شایعات پیرامونی و بی اساس خواهد بود

درد دلی از یک متقاضی کبک: وضعیت کبک همچنان آشفته است

این نامه ای است که یکی از مخاطبان سایت ارسال کرده است. می دانم افراد زیادی این روزها درگیر وضعیت به هم ریخته کبک در بخش نیروی متخصص هستند. توصیه من این است که اگر در شرایط این دوست قرار گرفتید وقت خود را به اعتراض تلف نکنید. تجربه نشان داده است که اداره مهاجرت کبک هیچ اراده ای در تجدید نظر پرونده ها ندارد و تنها بنا بر اتلاف وقت است.

و اما مطلب رسیده از دوست ناشناس:


با عرض سلام و خسته نباشید.و همچنین عرض پوزش برای مطلب طولانی ام. رشته من ۱۲ امتیازی بوده و فایل نامبر خود را در اردیبهشت ۹۲(۲-۳ماه پس از فرستادن مدارک) بدون داشتن وکیل دریافت کردم . بعد از ۱۱ ماه نامه ای از اداره مهاجرت رسید شامل موارد زیر:


۱- چرا جواب این سوال را ندادید؟  تا حالا چند بار ازدواج کرده اید؟؟!!(جناب مختاری شما به فرم های مهاجرت واقف هستید، قبل از این در فرمهای اولیه  من گفته بودم که مجرد هستم نه طلاق گرفته، نه متاهل، نه در حال جدایی. نه…) 


۲- مدرک ناقص یا مدارکی که داخل فرمت مورد نظر ما نیست (من فرمت تمامی مدارک رو همون طور که اداره مهاجرت خواسته فرستاده بودم!!!) ،

۳- به روز رسانی پرونده
این نامه بسیار طولانی بود و به عبارتی تمامی مدارک رو از من مجدد خواستند(حتی گواهی کارآموزی دوران تحصیل!!!). من تمامی مدارک را همانند بار اول کامل-دسته بندی و دقیق ارسال کردم. حتی گواهی تجرد هم ضمیمه مدارک خواسته شده کردم.بعد از ۳ هفته جواب دادن که ما پرونده مهاجرت شما رو میبندیم!!!!!


در انتها یه فایل PDF بود که انگار با گوشی از یک صفحه عکس گرفته بودن، اون عکس هم چیزی نیست جزء عکس از جدول امتیاز بندی که مربوط به من بود. با خودکار آبی تو جدول نوشته شده ۰ امتیاز!!!!!!!حتی امتیاز سن هم ۰ داده!!!!!!!!!


در صورتی که امتیاز های من خیلی بالاست!!!!

من زندگیم و جوونیم رو تا به حال گذاشتم ، نمیخوام ۲ سال دیگه هم تباه بشه
راهی برای اعتراض هست؟
آیا نتیجه میدهد؟(واقع بینانه؟)

و اما پاسخ: ادامه ی نوشته

Categories: نیروی متخصص کبک Tags:

فرم B4 یا Personal Effect Accounting Document

این همان فرمی است که هنگام لندینگ در اختیار شما قرار می گیرد تا اموالی را که مایلید بعدا به کانادا وارد کنید را در آن لیست کرده تا بعدها از پرداخت عوارض گمرکی معاف شوید.

http://www.cbsa.gc.ca/publications/forms-formulaires/b4-eng.pdf

قبلا هم در این باره در همین وبلاگ نوشته ام 

Categories: لندینگ در کانادا Tags: