بایگانی

بایگانی خرداد

قانون جدید تابعیت کانادا (C-24) تصویب شد

۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ۹۵ دیدگاه

متن قانون را اینجا بخوانید 

در این مورد خواهم نوشت

بدعهدی وزیر خارجه کانادا با ایرانیان متقاضی مهاجرت در صدور مجوز استثنا شدن از تحریم

۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ۱۳ دیدگاه

پیش از این در مورد مشکل بسیاری از ایرانیان در مورد مانع بزرگ تحریم بر سر تکمیل پروسه مهاجرت خود نوشته ام. افرادی که در برنامه های تجاری اقدام کرده اند باید برای استثنا شدن از مقررات تحریم از وزیر امور خارجه درخواست صدور مجوز کنند که جزییات داستان را می توانید اینجا بخوانید  توصیه می کنم برای روشن شدن موضوع قبل از ادامه مطلب حتما  این مقاله را بخوانید.

این مشکل همچنان پابرجاست و آقای وزیر امور خارجه همچنان بر نقض عهد پای می فشارد و حاضر نیست به تعداد قابل توجهی درخواست رسیده رسیدگی کند. طرفه آنکه بر اساس شنیده ها در این زمینه حتی مورد انتقاد اعضای دفتر و نزدیکان خود نیز هست اما همچنان این روش را پی می گیرد.

بر اساس قانون آقای وزیر موظف است در دوره زمانی منطقی به درخواستهایی که در این زمینه شده است پاسخ مثبت و یا منفی بدهد ولی چنین نمی کند. گذشته از غیر قانونی بودن این رفتار از جهت دیگری نیز قابل نقد است و آن اینکه چنین کاری از سوی این وزیر کابینه محافظه کاران موجب تضییع حقوق قانونی متقاضیان ایرانی می شود و به طور مستقیم تبعیض سیستماتیک بر علیه متقاضیان ایرانی اعمال می کند. درست مانند اینکه قانون بگذرانند که ایرانیان در روشهای معینی از روشهای مهاجرت به کانادا به دلیل ایرانی بودن حق اقدام ندارند.

اگر شما هم قربانی این رفتار هستید با ما تماس بگیرید.

برای اعلام وضعیت خود لازم است تا قبل از پایان ماه جون ۲۰۱۴ یعنی دو هفته دیگر به نشانی info @parscanada.com با رعایت موارد زیر ایمیل بزنید:

۱- موضوع ایمیل یا همان سابجکت را بگذارید permit

۲- در متن ایمیل نام و نام خانوادگی نشانی و شماره تماس تلفنی خود را بگذارید ادامه ی نوشته

اطلاعات تماس خود را بروز کنید

۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ۱۷ دیدگاه

از دفتر تهران اطلاع داده اند که تعدادی از موکلین اطلاعات تماس خود را به روز نکرده اند و برای ارتباط با آنها مشکلاتی هست. دوستان دقت کنند که بر اساس قرارداد لازم است هر تغییری در نشانی و شماره تلفن به اطلاع ما رسانده شود. کوتاهی در این زمینه می تواند باعث بروز مشکلاتی برای خود موکل شود هر چند که همکاران همه راههای ممکن برای پیدا کردن فرد را طی می کنند. مواردی داشته ایم که برای پیدا کردن موکل عزیز دست به دامن فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی شده ایم.

بنابراین اگر موکل من هستید لطف کنید اطلاعات تماس خود را به نشانی n.abadi@parscanada.com بفرستید.

 

دقت کنید اطلاعات زیر در ایمیل ارسالی شما باشد.

نام و نام خانوادگی

نام و نام خانوادگی همسر (اگر متاهل هستید)

نشانی منزل

شماره تلفن ثابت

شماره موبایل

تغییر در ترکیب خانواده مانند تولد فرزند (اگر داشته اید)

وضعیت اداره مهاجرت کبک و یک گفتگو

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ۳۸ دیدگاه

پیش از این در مورد وضعیت به هم ریخته اداره مهاجرت کبک نوشته ام. برداشتهای متفاوتی از آن شده است. عده ای نگران شده اند و عده ای دیگر متوجه شده اند که در این گیر و دار تنها نیستند و مشکل مخصوص آنها نیست. انگیزه من از نوشتن آن مطلب این بود که دوستان در جریان باشند و تصور یک سیستم بی عیب و نقص را از آن نداشته باشند به خصوص دوستانی که از ما در مورد پرونده سوال می کنند و خود نیز تماس می گیرند و پاسخ متفاوتی می شنوند. به این دوستان قول می دهم که اگر فردای همان روز زنگ بزنند سخن دیگری خواهند شنید.

از این همه به هم ریختگی متعجبم.

امروز مورد جالبی داشتیم. برای موکلی نامه دریافت کرده ایم که چرا در مصاحبه شرکت نکرده اید و اگر دلیل قانع کننده ای نداشته باشید پرونده را می بندیم. این همان موردی است که ما بارها در موردش از کبک سوال کره بودیم و بی جواب مانده بود. هرگز نامه ای برای مصاحبه وی دریافت نشده بود. امروز به کبک زنگ زدیم و افسر عزیز گفتند که در ماه نوامبر برایتان نامه آمادگی برای مصاحبه داده ایم ولی هرگز به مصاحبه دعوت نشده اید. گفتیم پس این چه حکایت است که می گویید دعوت شده ایدو نیامده اید و جویای علت نیامدن هستید. بنده خدا توضیحی نداشت و قرار شد بررسی کند. ما هم نامه ای را برای افسر ارسال کننده آن نامه کذایی نوشته ایم به امید جواب.

 

اما خبر خوب

دیروز فرصتی دست داد تا با یکی از نمایندگان مجلس کبک در این زمینه صحبتی داشته باشم. او نمی توانست این همه به هم ریختگی را در سیستم کبک باور کند. هر چه بیشتر می گفتم چشمان ایشان از تعجب بازتر می شد. قرارمان این شد که برای ایشان ایمیلی بزنم با توضیحات آنچه می گذرد و سپس جلسه ای داشته باشیم و شاید نیز ملاقاتی با وزیر محترم.  همین امروز صبح ایمیل را زدم و منتظر خواهم ماند تا ایشان مرا بخواهند در این میان دهها نمونه واقعی از به هم ریختگی را مستند خواهم کرد.

اگر شما هم وضعیت به هم ریخته کبک را تجربه کرده اید تجربه خود را در کامنتهای زیر همین مطلب برای من بنویسید.

بسته های آموزشی کنپارس

۱۲ خرداد ۱۳۹۳ Comments off

این روزها ایمیل ها و تقاضاهای بسیاری داریم برای فیلم ها نشست و کارگاه های اسفند ماه نود و دو که در تهران برگزار شد. آماده شدن این فیلم ها کار زمان بری است و امیدواریم تا پایان تابستان امسال، لوح فشرده این نشست ها بر روی فروشگاه سایت قرار بگیرد تا دوستان بتوانند از آن استفاده کنند اما خبر خوب آن که دوستان روابط عمومی و پژوهش  بسته نشست های سه روزه مهرماه نود را که با حضور اینجانب و جناب بسطامی برگزار شد را در ۶ دی وی دی و با کیفیتی بسیار بالا آماده و در نشست های اسفند ماه اقدام به عرضه آن کردند.

karyabi

موضوعاتی که در این نشست ها مورد بررسی قرار گرفته اند شامل:

آنچه برای موفقیت در زمینه شغلی در کانادا باید بدانید و بدان عمل کنید

مراحل ورود به بازار کار کانادا – نقشه راه ادامه ی نوشته

یک نامه سرگشاده آنلاین در اعتراض به لایحه جدید قانون شهروندی Bill C-24

۵ خرداد ۱۳۹۳ ۳۸ دیدگاه

قانون شهروندی کانادا در شرف تعییر است. این تغییرات به ضرر متقاضیان است و شرایط سخت تری را برای دریافت تابعیت پیش بینی کرده است. این پتیشن أنلاین از سوی حقوق دانان کانادایی و در اعتراض به این لایحه تهیه شده است و تاکنون ۲۰ هزار امضا دریافت کرده است.

شما هم امضا کنید

 

Canadian Government: Stop Bill C-24

Don’t turn millions of us into second class Canadian citizens