بایگانی

بایگانی بهمن

آخرین روز ثبت نام برای سمینارهای فردا و پس فردا

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ۴ دیدگاه

امروز آخرین فرصت ثبت نام آنلاین برای سمینارهای کنپارس است و ساعت ۸ امشب به وقت تهران سایت ثبت نام بسته می شود.

موضوعاتی که در این سمینارها مورد بحث است بسیار مورد استفاده کسانی خواهد بود که قصد دارند برای زندگی و کار به کانادا بروند. دوستان زیادی این روزها مدیکال و ویزا گرفته اند و از دست ندادن این فرصت را به آنها توصیه می کنم. مشکل بزرگ مهاجرین تازه وارد سردرگمی ناشی از نداشتن اطلاعات کافی و مفید است. بخش قابل توجهی از اطلاعاتی که قرار است به تجربه و به قیمت گزاف از دست دادن پول و سرمایه و عمر در سالهای اولیه به دست آورید در این سمینار به زبانی ساده در اختیار شما قرار خواهد گرفت از اینرو خود را بی نیاز از آن ندانید.

اگر فرصت ثبت نام پیدا نکردید در زمان مقرر در محل سمینار حاضر شوید و بلیط ورودی را در محل تهیه کنید.

نشانی محل برگزاری سمینارهای کنپارس:

سالن همایش مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

تهران، شهرک غرب، فاز دو، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، شماره ۷۴

برنامه سرمایه گذاری کبک برقرار است

۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ۱۸ دیدگاه

در پی خبری که در مورد بسته شدن برنامه سرمایه گذاری فدرال منتشر شده است نگرانی هایی را در میان متقاضیان کبک ایجاد کرده است. اساسا دولت فدرال در مورد استان کبک نمی تواند تصمیم بگیرد و کبک در این خصوص اختیارات ویژه دارد. بنابراین تصمیم دولت فدرال در مورد برنامه سرمایه گذاری فدرال هیچ تاثیری بر برنامه کبک ندارد. این موضوع در سایت اداره مهاجرت کبک نیز به صراحت اعلام شده است.

اینجا را بخوانید

گذشته از این موضوع شانس بازگشایی برنامه کبک از میانه ماه مارس نیز وجود دارد چرا که ظرفیت برنامه های کبک از آن تاریخ باز خواهد شد.

نقض عمدی حقوق بشر ایرانیان از سوی وزیر خارجه کانادا

۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۸ دیدگاه

در این مورد مقاله ای در سایت پارس کانادا نوشته ام که خواندن آنرا توصیه می کنم

پرنیان ۱۹ منتشر شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۲ Comments off

پرنیان شماره ۱۹ منتشر شده است و علاقمندان می توانند نسخه آنلاین آنرا در سایت نشریه و یا روی اپلیکیشنهای اپل و آندروید بخوانند

parnian20

A “Canada” that Does Not Exist Anymore

۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ۱۷ دیدگاه

این هم نسخه انگلیسی پست کانادایی که دیگر نیست

Ali Mokhtari

I used to know a country which was well-known for being peaceable. Unlike its southern neighbour, this country was not looking for reasons to quarrel and fight with other countries. It was not surprising that it was a safe land for war refugees; those who were looking for a safe shelter and a peaceful life in a corner of the world far away from the sufferings and pains of their homeland. By this country, I mean Canada — a country that does not exist anymore; a Canada which did not accompany its southern neighbour, the ever-ready-to-fight Yankees, in invading overseas; a Canada whose envoys were the ambassadors of peace and friendship all over the world; a Canada that had a reasonable, logical relationship with the rest of the world and avoided any extremism and interference in regional crises. That was why its subjects were popular worldwide, and why the subjects of its southern neighbor used its flag on their belongings in their overseas trips so that the Canadian popularity kept any harm from them.

This Canada, which does not exist anymore, was concerned about its reputation in the world, worried about the environment and what greedy opportunists do to it, and a pioneer in regional and global activities to preserve the environment. It did not have any enemies, so it did not have to have bombs and rockets, or a costly army, or to spend millions of dollars from the pockets of its hard working people on aircrafts which exist only on paper ادامه ی نوشته

۲۷ فوریه برای سرمایه گذاران کبکی به دادگاه می رویم

۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ۴۲ دیدگاه

همانگونه که می دانید پرونده ۵۶ متقاضی سرمایه گذاری کبک که به روند طولانی رسیدگی در مرحله فدرال معترض بودند و در دادگاه فدرال علیه وزیر طرح دعوا کردند در مرحله نخست موفق بود و قاضی شکایت را وارد دانسته است در این مورد پیش از این مفصل نوشته ام و فراخوانی هم برای پیوستن به آن دادیم که خوشبختانه تعداد بیشتر شد.

قرار است رسیدگی نهایی روز ۲۷ فوریه در دادگاه فدرال در شهر مونترآل انجام شود. شانس موفقیت پرونده با توجه به محتوای منطقی و دقیق آن بسیار زیاد است. در صورت موفقیت دادگاه مهلت معینی را برای نهایی شدن پرونده های شاکیان این گروه تعیین خواهد کرد و وزیر موظف خواهد بود ظرف این مدت پرونده این افراد را نهایی کند.

سمینار اسفند ماه کنپارس در تهران را از دست ندهید

۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۰ دیدگاه

سمینار دو روزه ما در تهران برگزار خواهد شد. شرکت در این سمینار را برای آنها که در آینده نزدیک راهی کانادا هستندتوصیه می کنم. سمینار در روز نخست به موضوع شروع و ادامه زندگی می پردازد و در روز دوم موضوع اشتغال و کاریابی را مورد توجه قرار می دهد. سه کارشناس با تجربه هم از کانادا برای سمینار به ایران می آیند و فرصت خوبی است برای استفاده از تجربیات آنها.

canparssموضوعات مورد بحث سمینار برای مخاطبین این وبلاگ قطعا جذاب است. تخفیف ویژه ای هم برای موکلین در نظر گرفته شده است. جزییات بیشتر را در سایت کنپارس اعلام خواهیم کرد.

تاریخ برگزاری اول و دوم اسفند ۹۲

مسابقه هفت سین ۹۳ برگزار خواهد شد

۳ بهمن ۱۳۹۲ ۱۹ دیدگاه

مسابقه هفت سین ما برای پنجمین سال همزمان با نوروز ۹۳ برگزار می شود. به زودی شرایط شرکت در مسابقه و نیز جوایز از طریق وب سایت این مسابقه به اطلاع شما خواهد رسید. این مسابقه بخشی از برنامه های فرهنگی گروه رسانه ای پرنیان است که با حمایت کنپارس انجام می شود.

کانادایی که دیگر نیست

۱ بهمن ۱۳۹۲ ۴۹ دیدگاه
این متنی است که برای انتشار در پرنیان ۱۹ نوشته ام. با توجه به حضور نخست وزیر کانادا در اسراییل مناسب دیدم در اینجا منتشر شود.
 زمانی کشوری را می شناختم که به صلح دوستی شهره بود. این کشور درست بر خلاف همسایه جنوبی اش سودای درگیری و جنگ با دیگران در سر نداشت سهل است که سرزمین امنی برای آسیب دیدگان جنگ بود برای همه آنها که گوشه امنی می خواستند و زندگی آرامی در گوشه ای از دنیا به دور از رنج سرزمین مادری. کانادا را می گویم. کانادایی که دیگر نیست. کانادایی که در لشکرکشی همسایه جنوبی به آن سوی آبها با جنگ طلبان آمریکایی همراهی نکرد. کانادایی که فرستاده هایش در نقاط مختلف دنیا سفیر صلح و دوستی بودند. کانادایی که با همه کشورهای جهان رابطه ای معقول و منطقی داشت و از افراطی گری و دخالت در بحرانهای منطقه ای دور بود تا آنجا که اتباع آن محبوب جهانیان بودند و اتباع همسایه جنوبی در سفرهای آن سوی آبها پرچمش را بر هر چه داشتند نصب می کردند تا محبوبیت کانادایی آنها را از هر گزندی دور بدارد.
دولت کانادایی که دیگر نیست نگران چهره کشورش در جهان بود، برای محیط زیست نگران بود و در فعالیتهای منطقه ای و جهانی برای حفظ محیط زیست پیشتاز بود. دشمن نداشت پس لازم نبود بمب و موشک انبار کند و ارتشی پر خرج تدارک ببیند.